15 Nisan 1931 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 5

15 Nisan 1931 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 5

15 fMsan Camhariyet' 16/4/931 tarihinde yerine çekileceği ilân edilen Beydemir köprüMerkez Acentası: Galata Köp siinün çekilme ameliyesi tehir edilmiş olduğundan mezkur tarihte seyrü rubaşı B. 2362 şube acentası: sefer etmiyecekleri bildirilen 4 ve 3 numaralı katarlarımız kemafissabık Sirkeci Mühürdarzade Hanı seyrü sefer edeceklerdir. Keyfiyet muhterem ahaliye ilân olunur. 2,2740 UMUMÎ İDARE * ** Mersm posıasl Malatya'nın isletmeye acılma tarihi olan 23 nisandan itibaren 3 ma (MAHMUTŞEVKETPAŞA) va yıs 931 tarihine kadar on gün müd detle bilumum mültesik Devlet Depuru 17 nisan cuma 10da Galamiryolları istasyonlarından Malatya'ya ve bilmukabele Malatya'dan ta' dan Çanakkale, tzmir, Külherhangi bir istasyona gidip dönecek yolculara gidip gelme ücreti pelük, Bodrum, Rados, Fethiye, şinen tesviye edilmek üzere % 50 tenzilât yapılacaktır. Antalya, Alaiye, Mersin'e kalFazla tafsilât için istasyonlara müracaat edilmelidir. kacak, dönüşte Taşucu, Ana mor, Finike, Andifli, Kalkan, Kuşadası, Gelibolu'ya da uğrıyacaktır. Bu sefer gidişte Gelibolu'ya uğrıyacaktır. Gelibolu ve Çanakkale için yük alınmaz. Seyrısetaın Devlet Demiryolları Ilânları Yemek 25 dakika da ihzar edilebilir Kiralık ve satılık köşk Boğaziçi'nde Kireçburau'nda letafeti havası ve nezareti fevkalâdesile mtimtaz •îayet kullanışlı ve yağlı boyalı eşcan müsmireyi vâsi bahçeyi havi ayn ayrı iki ailenin oturabilmesine müsait bir köşk kiralık ve satılıktır. Görmek üzere Jskele biletçisi Ahmet Efendiye müracaat e dilmesi. istanbul dördüncü icra memurlu ğundan: İhsan B. zevcesi Hatiçe Hidayet H. ın Agavat sandığmdan istikraz eyledikleri (400) liraya mukabil vefaen fe rağ eyledikleri Beylerbeyin'de Küplüce'de Atik Şemsi Bey cedit ikinci so kakta kâin atik cedit 1/5 numaralı elyevm bir bap hane (45) gün müd detle müzayedeye vazolunarak (400) lirada talibi uhdesinde olup bedeli müzayede haddi lâyıkında görülme diğinden bir ay müddetle temdiden mtizayedeye vazolunmuştur. Mezkur mahal tahminen bir dönüm terbiinde araziyi havi olup hududu sağ tarafı tariki âm, sol tarafı Şurayi Devlet azasından Ali Beyin köşk ve bahçesi ön tarafı birinci Yeni sokak. arkası Ali Osman Ef. hane ve bahçesi ile mahduttur. Derunünde bir kattan i baret tahminen yüz arşın terbiinde bir merdivenbaşı zemini toprak bir aralık, bir mutfak ve bir budurum odası bir kömürlük ve bir tahta sofa üzerinde üc oda bir halâyi havi ahşap hane ve tahminen 60 arşm terbiinde 4 taraf kaplamaları yapılrmş natamam bir kat ahşap bina fırtınadan tama mile yıkılmış olup ankazı mezkur mahalde olup hane 15 nisan 930 tari hinden itibaren bir sene maddetle ve ayda (5) lira kira ile Emine Hanım tarafından isticar edildiği komşuları tarafmdan beyan edilmiş ise de halen bahçede incir, Ayva, kaysı, ceviz gibi escarı müsmire mevcuttur. Hane ahşap olup muhtacı tamirdir. Kıymeti muhammenesl tamamı maa arazi f650) lira yıkılan hane ankazı (30) lira olup mecmuunun kıymeti muhammenesi tamamı (680) liradır. Talip olanlar kıymeti muhammenenin yüzde onu nisbetinde pey akcele rini alarak 920/5860 dosya numara sile 16'5/931 tarihinde saat 14 buçuğa kadar İstanbul dördüncü icra memurluğuna bizzat veya bilvekâle müracaat eylemeleri ilân olunur. Emlâk ve Eytam Bankası İstanbul şubesinden: Irabzon ıkinci postasi ( ANKARA ) vapuru 16 Çırpıcı ve Beykoz çayırlarının otu bilmüzayede satılacagından ta • nisan perşembe akşamı Ga liplerin ihaleye müsadif 23/4/1931 perşembe günü saat on altıda şulata'dan İnebolu, Sinop, Sam bemize müracaatleri (255) sun, Unye, Fatsa, Ordu, Giresun, Trabzon, Rize, Hopa'ya kalkacak dönüşte Pazar, Rize, Of, Sürmene, Trabzon, Polathane, Görele, Giresun, Ordu, Fatsa, Ünye, Samsun, İnebolu, Zonğuldağ'a uğIrmakEregli hattının Kalecik, Alibey, Tüney, Germece ve rıyacaktır. Satılık çayır otu  ilenizin her bir ferdi tarafmdan ^ hayreti mucip olacak gayet leziz ve muğaddi yulaf hububatından ihzer olunabilen yemeği pişirc bilmek için şımdi yalınız 2 il'a 5 dakika kaynatılmak lazımdır. En alâ olmuş yulaf hububatından istihzar edilmiş ve derhal pişirilebilen bu taam, mürekkebatının tabii gıdayı haiz bulunması bilhassa çocııkların kuvvetli olarak beslenılebilinmesini te'min etmekdetır. Hazmı kolay ve bir kaç çeşnide derhal pişirilebilinen bu taam pek ucuzdur. Çabuk pişen yulaf hububatını buğün bakkalınızdan satın ahnız. Üstü madeni muhürlü teneke kutular gıdayı daima taze bulundurmakdadır. Her bir kutuda tarifat mevcuttuı. Devlet Demiryolları ve Limanları umumî idaresinden: İlk bahann letafeti, tabiatin güzel kokuları, sıhhat, şifa neş'e kaynağı olan ZÜMRÜT YALOVA Kaplıcaları Her yerden daha fazla gö • rüliir ve duyulur. Çankırı istasyoniarını havi 104 kilometrelik kısmı 23 nisan 931 tarihinden itibaren yoicu ve eşya nakiiyatma açılacaktır. Bu kısım iizeıinde şimdilik haftada iki defa atideki tarife mucibince muhtelit katarların seyrü sefer edecegi muhterem ahaliye ilân olunur. 'ya Ankara'dan Irmağ'a Sıvas'tan Kayseri'den Irma^a Irmak Kalecik Alibey Tüney G:rmece Çankırı azİmet) Muvasalat 10 55 hareket 8,30 14,55 23,44 Quick Quaker Çabuk pifen hububat KIRALIK KAHVE OCAKLARI Karabiğa ve Ayvalık hattina sefer eden idare vapurlarının kahve ocakları bir sene müd detle ve alenî müzayede ile ayn ayrı şartnameler ile kiraya verilecektir. Kat'î ihalesi 14 mayıs 931 tarihinde yapılacağindan taliplerin yüzer lira depozito akçelerile levazım mü zayede komisyonuna müraca Cumartesi Çarşamba Cumartesi Çarşamba Cuma Salı Cuma Salı Cumartesi Çarşamba Cumartesi Çarşamba Emlâk ve Eytam Bankasından: Satılık Çiftlik Istanbul'da Küçükçekmece'de 4319 dönüm arazîyi ve bazı harap çiftlik ebniyesini Şamil Ali Bey çiftliği peşin para ile satılıktır. lhale 20 nisan 1931 pazartesi günü Ankara'da Banka İdare Meclisi huzurile icra kılınacaktır. Teminat (2500) liradır. Bu hususta talîmat almak istiyenler fstanbul ve Izmir şubelerimize veya Umum Müdürlük Emlâk İdaresine müracaat edebilirler. (253) 8,37 11,20 11,55 12,41 13,39 14,46 15,54 12,00 12,53 13,45 14,50 felkencı vapur.arı SAMSUN vapuru nısan 15 ÇARŞAMBA ^iinii akjarru 18 de Sirkeci rıhtımın dan hareketle (Zonguldak, Inebo!u. Samsun, Ordu, Giresun, Trab zon, Sürmene ve Rize ) iskelt lerine azimet ve avdet edecektir Tafsilât ıçin Sirkeci de Velkenci Hanmdaki acentasına müracaat Tel: Utanbu! 1515 Trabzon icra ve iflas dairesi riya setinden: ' Trabzon ticaret hâkimliğince Bı lıkpazarm'da tüccardan Hacı Ahmet zade Mehmet Salih Efendinin 25 '3 '31 tarihinden itibaren Iflâsına karar verilmiş olmakla müflisi mumaileyh Mehmet Salih Efendi zlmmetinde Türkiye Cumhuriyeti dahilinde matbatı bulunan alacaklıların tarihi ilandan itibaren bir ay içinde ve memaliki ecnebiyede bulunanlar bir buçuk a yxn hitarnina müsadif 23 mayıs cu martesi gününe kadar müracaat ve alacaklarını ve istihkaklannı kay dettirmeleri ve delilleri (senet ve defter hulâsalan) asü veya musaddak suretlerini tevdi eylemelerl ve borç îulardan ayni müddet içinde kendi lerlni bildirmeleri ve iflas eden Mehmet Salih Efendinin mallarım her ne suretle olursa olsun ellerinde bulunduranlan o mallar üzerindeki hakîan mahfuz kalmak şartile ayni müddet içinde icra dairesi emrine tevdi etmeleri ve etmezlerse cezaî mes'uliyete ugnyacakları ve makbul mazeret bulunmadıkçe rüçhan haklarından mahrum kalacakları ve tarihi ilândan itibaren on günün hitaml olan 18/4/931 tarihine müsadif cumartesi günü saat on dörtte büronun icrayı faaliyet eylediği Trabzon asliye icra dairesinde mukarrer ilk içtimaa alacaklılann bizzat veya bilvekâle gelmeleri llân olunur. KARADENtZ POSTASI (Çankırı'dan avdet) Çankırı Germece 1 üney Alibey Kalecik Irmak Irmak Ankara Irmak Kayseri >ıvas Paz,artesi Peı^mbe 11,30 13,36 14,27 15,20 16,00 18,50 « 11,26 12,34 13,41 14,39 15,25 16,25 19,37 Pazartesi Perşembe Pazartesi Perşembe Paza tesi Perşembe Salı Cuma Salı Cuma 4,31 12,20 1 LJMJMÎ İDARE şimendiferleri meccanen nakledecekler. «Lot» nam havaî nakliyat şirketi dahi Bükreş'e kadar yolculara % 50 tenzilât yapacaktır. Panayıra gidecek olan yolculara mahsus olmak üzere «Servis Maritim Rumen» şirketi adi biletler için % 30 ve gidip gelme biletler için % 40 tenzilât yapacaktır. «Natta» acentalığı bu panayıra dair bir seyahat tertip etmektedir. İstanbul'dan azimet 23 nisan ve avdet 5 mayıs yolcuların nakli ve taam ve otel masarifi dahil olduğu halde ve ayni seyahatte Varşuva, Poznan, Krakovi ve Bükreş sehirlerini ziyaret etmek üzere ahnacak biletin fiatı yalnız 172 Türk lirasıdır. Manisa asliye hukuk hâklmliğinden: Manisa'nm Mamuretülhamidiye M. Ümmihan Hanım tarafmdan İstanbul'da Marpuççu'larda hamallar kâ tibi Kemal Efendi aleyhlne ikame olunan boşanma davasının muayyen olan 7/4/931 salı günü mumaileyh Kemal Efendi mahkemeye gelmemiş ve ikametgâhı meçhul kalmış ve müddeiyenin talebile gıyaben ınuhakemesine başlanmış ve masarifi gıyabiye uhdesine tahmil olunmuş ve muhakemenln intacı 9/5/931 cumartesi günü Polonya'nm en mühim mübadele pazarını teşkil eden Poznan şeh • saat ona bırakılmış olduğundan işbu kararnamenin ilânen tebliğinden itirinde yakında 10 uncu beynelmilel panayın açılacaktır. baren 15 gün zarfında itiraz derme Poznan panayırına Avrupa memleketleri ve Amerika'nın bir çok yanma ve masarifi gıyabiyeyi mahkeme veznesine teslime davet aksi hükumetleri iştirak edecekler. takdirde hukuk usulü muhakemeleri Panayın ziyaret edecek zevatın pasaportlarını Polonya konsolos kanununun 405 ve 408 inci maddeleri mucibince mahkemeye kabul olunhaneleri meccanen vize ederler ve seyyahlar panayırdan döndükleri mıyacağı ve hakkında lâhlk olacak hüküm ve kararı vicahî vakit Polonya şimendiferleri idaresi kendilerine % 50 tenzilât yapa tutulacağı malum ve teblighükmünde makamıcaktır. Keza panayıra vazolunup ta iade olunacak malları Polonya na kaim olmak üzere keyfiyet ihbar ve llân olunur. Poznan'da beynelmilel panayın İki mütehassıs Alman Şimdiye kadar Almanya'da Kolonya şehri büyük inşaat müesselerinde çalışmış olan ve her ikisi de 24 yaşında birt mimar ve biri inşaat çefi ikJ Alman Türkiye'de Alman mimarları nezdinde iş aramaktadırlar. Her iki mül'.emmel şenadetnameleri ve referansları mevcut oîiuğu gibi mus takillen büyük projeler ihzar ve tatbik eylemişlerdir. Ta)iploT.1n, Albert Weiss, Köln Rhein. Eigelstein 127 III adresine müracaatleri mercu Bursa Defterdarlığından: Bursa'ya tâbi Apoayont gölü ile müştemilâtının 1 haziran 1931 tarihinden 1934 senesi mayıs gayesine kadar üç senelik rüsumu saydiyesile saydı semek hakkı 5 nisan 1931 tarihinden itibaren 20 gün müddetle müzayedeye çıkarılmıştır. Talip olanların şeraiti müzayedeyi anlamak üzere Bursa Defterdarhğına ve yahut îstanbul Av VergileriMüdiriyetine müracaat eylemeleri. Çorum Belediye Riyasetinden: Çorum Belediye Riyasetince Miirsel suyunun şehre isale ve kısmen tevzi için icap eden ameliyat ve mubayaat ve buna müteferri yetmiş beş İş arıyor Bir Alman, bilumum kiremit ve bin lira bedeli keşifli bilumum işler 2/4/931 tarihinden itibaren bir ay tuğla imalâtında ve makineleri mütemüddetle ve kapalı zarf usulile münakasaya konulmuştur. hassısı iş aramaktadır. Lüzumu olanTeklifler haddi lâyık görüldüğü takdirde 2/5/931 cumartesi günü ların Galata'da Olimpiya otelinde P. No. 120 ile müracaatleri. saat 16 da Çorum Belediyesinde ihalei kat'iyesi icra edilecektir. 1 Şartname ve sair evrakı müsbiteler Ankara, İstanbul ŞehremaKiralık ardiye netlerinde ve Samsun, îzmir Belediyelerine gönderilmiştir. Her talip Haseki İsmail Ağa vakfından sir mezkur Şehremanet ve Belediyelere bilmüracaa şartname, mukavele keci'de tramvay tevakkuf mahallinde Bin liraya yakın ecza ve ecza dolaplarını muhtevi eczanemiz satılığa name, proje ve keşif cetvellerini görebilirler. Evrakı keşfiye ve projeler Koprink Haçatur Efendinin tahtı isticarında bulunan 8 numaraü ardı çıkarılmıştır. Kasabada başka eczane yoktur. Tababet ve şuabatı ka 10 lira mukabilinde arzu edenlere Çorum Belediyesinden posta ile gön yenin müddeti icarı hitam bulmuş nununun şeraitini haiz olup ta almak istiyenlerin ve daha fazla malu derilecektir. oldufundan yeniden kiraya verilmek üzere 15 nisan 931 tarihinden itiba • 2 Taliplerin kanun ve talimatnamesine tevfikan tanzim edilen mat edinmek arzu edenlerin müracaatleri ilân olunu. ren on İki gün müddetle pazarlık su teklifnameleri Çorum Belediye Riyasetine tevdi etmesi lazımdır. retile müzayedeye vazedilmiştir. Ta Kiremit ve tuğla mütehassısı Dikili Belediye Riyasetinden: Tiız İnhisarı Izmir Başmüdürlüğünden: Yozgat Vüâyetinden: Yozgat Yerköy istasyon tarikinin muhtelif kilometrolarında müceddeden inşa edilecek beton arme 2, 00 metroluk 1 ve 17 adet 0, 60 lık menfezlerin 3/5/931 pazar günü saat 15 te ihalesi icra edilmek üzere kapalı zarf usulile münakasaya konulmuştur. Bedeli keşfi (10419) lira (38) kuruştur. Bermucibi kanun taliplerin depozito akçelerini müstashiben yevmi mezkurda Vilâyet Encümenine ve Başmühendisliğe mü racaatleri ilân olunur. lip olanlar İstanbul Evkafı mülhaka müdiriyetine müracaatleri ilân olunur. Zayl : 5 fırka 39 uncu alay 1 inci tabur 4üncü bölükten aldığım terhis tezkeremi zayi ettim. Yenisini alacağımdan hükmü yoktur. Demirkapı Hocapaşa Elvan mahallesi No. 21 Ahmet oğlu Süleyman 319 İstanbul ikinci icra memurluğun dan: Bir borçtan dolayı mahcuz ve füruhtu mukarrer beş adet işlemeli yastık ile 10 adet tesblh; 19 nisan 931 tari hine müsadif pazar günü saat 10 12 Mardin Vilâyeti için şehrî 250 iki yüz elli lira ücretle bir başmü de Sıraselviler'de Sovancı sokak Hovhendise ihtiyaç vardır. sepyan apartıman 3 numaralı dairede satılacağmdan talip olanların yevfnşaat üzerinde bulunduğu zaman ayrıca kanunî harcirah da tesmi muayyende mahalli mezkurda buviye olunacaktır. lunacak memuruna 930/3198 numara Taliplerin istida ile Nafıa Vekâletine müracaatleri ilân olunur. ile müracaat etmeleri ilan olunur. Çamaltı tuzlası için ahnacak dört bin metro mik'abı kadar taş mevcut şartname ve keşfi mucibince kapalı zarf usulile münakasaya konul muştur. 25 nisan 931 de cumartesi günü saat 15 te verilen fiatlar mu vafık görüldüğünde ahnacak emir üzerine ihale edilecektir. Taliplerin dört bin metro mik'abı taş bedeli üzerinden teminatla lmir Tuz Başmüdürlüğüne müracaatleri. Horozköy Amerika Asma Nafıa Vekâleti Yollar Müdürlüğünden: Umum Müdürlüğünden: Manisa Fidanhih asma fidanlığında tesisi mukarrer 6361 Vilâyeti Horozköy lira bedeli keşifli iki kıt'a sulama kuyusunun inşası bugünden itibaren kapalı zarf usulile münakasaya vazedilmiş olduğundan talip olanların ihale günü olan 1 mayıs 931 tarihine kadar daha fazla izahat almak üzere Manisa Asma Çubuk Fidanlığı Müdiriyetine müracaatleri ilân olunur. İstanbul 4 üncü icra memurluğundan: İstanbul Balıkpazarın'da Nafıa hanında 21 No. da mukim iken elyevm ikametgâhı meçhul olan avukat Mehmet Nnri Beye: Zehra Hanıma ipotek irae ettiğiniz Çemberlitaş'ta Pikhane Dizdariyemahallesinde Kâtip Sinan Yeni sokakta 2/2 numaralı bir bap hanenizin ta mamı bu fcere ikinci açık arttırmaya vazedildiğine dair olan açık arttırma ilânının mahalli ikametinize gönde rilmiş ise de ikametgâhınızın meçhul bulunduğu mübaşirinin verdigi meşruhattan anlaşılmış olmakla bermucibi llân mezkur hanenin satış şart namesi 5/4/931 tarihinde divanhaneye talik ve 25/4/931 tarihine müsadif cumartesi günü saat 13 ten 16 ya kadar dalremizde ikinci açık arttırması icra edileceği açık arttırma ilânı tebliğ makamına taralınıza llâiMB