19 Nisan 1931 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 2

19 Nisan 1931 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 2

2 = Cumhuriyet Sehîr ve memleket haberleri Kral:"Haziranda bakalım 5 senelik program Rasim Ali Kubilây abidesi tspanyol Cumhuriyeti ( j Siyasîicmal Fransa Reisicumhuru Tunus'ta Fransa Reisicumhuru M. Dou mergue muhteşem bir donanma ile Tunus'u ziyarete gittî. Mumaîleyh hin Şimalî Afrika'daki Fransız tmparatorluğunu ziyareti bunun ile üçüncü defadır. Evvelkî sene Cezayir'i, geçen sene Fas'ı ziyaret etmiş idi. Fas'ın bir Sultanı ve İmparatoru ve Tunus'un bir Beyi ve hükümdan var ise de her iki memleket te dojrudan doğruya Fransız îdaresinde bulunan Cezayir kadar Fransız mülkü ve mezkur tmparatorluğun eczayi mütemmimesidir. Yüz sene evvel Fransız'lar Cezayir'i işgal ettikleri vakit bu berberî memleke tin iki tarafına sarkmağı hesaba kat mışlar idi. Hakikaten yarım asır sonra Tunus ve üç çeyrek asır sonra da Fas'ı zaptettiler ve yalnız Sultan ile Beyi korkuluk olarak bıraktılar. Fransa Reisicumhurunun Cezayir ve Fas'ı ziyareti beynelmilel siya sette o kadar nazari dikkati celbetmemiş ise de Tunus seyahatinin bu cihetten büyük ehemmiyeti vardır. Fransa tngiltere ile Akdeniz'i taksim eder iken Mısır'a mukabil Fas'ı ve Kıbrıs'a mukabil de Tunus'u almıştı. Binaenaleyh tngiliz'lerin Tunus'ta bir alâkası kalmamıştır. Fakat ttalya daha Fransız'lar Tunus'a gelmemiş iken burasını müstakbel t • talyan müstemlekesi addediyordu. Hakikaten Tunus ttalya'nm yanıbaşındadır. ttalyan muhacereti çoktan başlamıştır. Bugün de Tunus'taki yüz elli bin Avrupa'lınm üçte ikisi ttalyan, hem de ttalyan tabiiyetini muhafaza eden İtaiyandır. Otuz bu kadar sene evvel ttalya'nın Almanya ve Avusturya ile birleşerek ittifakı müselesi teskil etmesînde başlıca âmil Tunus mes'elesi olmuçtu. Bugün de ttalya ile Fransa arasındaki en mühim ihtilâf Tunus'taki ttalyan'larm tabiiyeti mes'elesidir. Simdiki Faşist ttalya'sı eski zayıf ttalya değiîdir. Akdeniz'de Fransa ile rekabet eden ttalya Simalî Af rika'da bir ttalyan müstemleke tmparatorluğu kurmak istiyor. Fran sız ttalyan itilâfı bahrîsl yeni blr ihtilâftan dolayı «ürüncemede kaldığı bir sırada Fransız Reisicumhurunun Tunus'u ziyaret etmesl ve Fransa'nın satvet ve kudretîni Şimalî Afrika'hlara göstermesi tabiî ttalya'nm eski yarasını kanatacak ve rekabet hissini kuvvetlendirecektir. Fransa Reisicumhurunun Tunus seferine çıkarken Nis'te mühim bir nutuk söyliyerek demiştir ki: «Tarih Fransa'ya öğretmiştir kî hudutlarının selâmeti tamamile temin edil • medikçe devamlı bir sulh olamaz.» Her ne kadar bu sözler Alman Avusturya itilâfı ile alâkadar ise de Tunus seyahatinin başlangıcında söylenmesi itibarile şümullü manayi ve işareti tazammün edîyor. ne olacak?,, Diyor tesisi fikri ileri sürülüyor İspanya'da federal bir Cumhuriyet Marsilya 17 (A.A.) tspanya Kralı, Paris'e müteveccihen bura dan hareket etmiştir. Paris'e yarı geceden biraz evvel vâsıl olacaktır. Kral, trene binmek üzere istasyona giderken Marsilya'da bulunan ts panyol'lar tarafından alkışlanmıştır. Kral, Havas ajansının bir mu habirine beyantta bulunarak gur betinin fnuvakkat olduğunu, mem leketten kan dökiilmesine mâni ol mak îçin ayrıldığını söylemiştir. Kral sözüne devamla: Haziranda yapılacak umumî intihaplardan sonra bakalım ne olacak?.. Demiş ve hazin bir eda ile şu sözleri ilâve eylemiştir: Bana inanınız, benim hareket ettiğim gibi hareket etnıek için bir süvari bölüğünün başında hücuma kalkmak için icap eden cesaretten fazla cesaret Iâzımdır. Paria 17 (A.A.) Duc de Mi rando, tspanya Kralı namına mat buat mUmessillerine beyanatta bu lunarak Paris'te göiterilen hü»nü kabulden dolayı teşekkür etmiş ve Kralın beyanatta bulunmıyacağını, f ayrİretml vaziyetini son derece ihtimamla muhafaza edeceğini, Fran•a'da ne kadar ikamet edeceğinin meçhul ve yeni bir karar ittihaz etmek için tspanya'da yapılacak u • mumt intihabatın neticesine intizar etmesi muhtemel bulunduğun söy • lemiştir. Katalonya mes'elesinden bahseden Uç taraftar bulunmuş olduğunu beyan etmiştir. Madrit 17 (A.A.) Hükumctin bir tebliği, Kralın beyannamesinin İspanya'da neşrine müsaade etmektedir. Bu beyanname hakkında tefsiratta bulunulmağa müsaade edilmiyecektir. himmetile yükselecektir.» Münakalât Nazırı işe başlamıştır. Mumaileyh, firikya şapkası giymiş iki memur tarafından karşılanmıştır. Verem paviyonu derhal açılacak Yeni paviyon için 300 bin lira sarfedilecek Belediyenin beş senelik mesai programını tetkik eden Muhtelit encümen dün öğleden evvel ve öğleden sonra iki defa toplanmıştır. Belediye reisi Muhittin Bey her iki içtimaa de iştirak etmiştir. Encümen Bele diyenin programını dikkat ve alâka ile tetkik etmektedir. Şimdiye kadar sıhhî müesseseler faslı tetkik edilebilmiştir. Dünden itiba.en de heyeti fenniye kısmmın tetkikine başlan mış ve ikmal edilmiştir. Sıhhiye faslında 100 yataklı bir verem pavyonunun inşası mes'elesi bulunmakta dır. Hastanenin baraka olarak ya pılması teklifi kabul edilmemiştir. Çünkü barakalarm ömürsüz olduğu anlaşılmıştır. Bu pavyonun inşası için 300,000 lira sarfedilecektir. Diğer taraftan Cerrahpaşa hastane sinde yapılan büyük pavyonun 75 r yatağı veremlilere tahsis olunmuştu. Bunun da derhal açılması kararlaşmıştır. Bütçede bunun için 82 bin liralık bir münakale yapılarak Dahiliye Vekâletine bildirilmistir. Encümen hemen her gün içtima etmekle beraber mesai ağır surette ilerlemektedir. Bu sebeple tetkikatın ancak 1520 günde ikmal edile bileceği anlaşılmıştır. Encümen esasen programda esasIı tadilât yapmamaktadır. Teberrüat listesi Gazetemizin teşebbüsile yapılacak şehit Kubilây abidesi için vatandaşların gönderdik leri teberrüatı liste halinde derce devam ediyoruz. Dün yazı sını neşrettiğimiz, Tütün İnhisarı İstanbul Başmüdiriyeti ambar murakabe memurları teberrüatının diğer yarısını da bugün dercediyoruz. Dünkü yekun Darülfünun divanı bugün toplanıyor Divan azaları bu mes'elede muhtelif kanaatte Darülfünun divanı bugün öğleden sonra fevkalâde bir içtima aktedecektir. Bugünkü içtimada aylardanberi Tıp Fakültesinde ve efkân umumiyede münakaşa ve dedikodulara sebep olan müderris Rasim Ali B. hakkında son kararını verecektir. Tıp Fakültesinin Rasim Ali Bey hakkında ikinci defa olarak verd'ği ihraç kararı divana gönderilmiştir. Rasim Ali Beyin Tıp Fakültesinden ihracı hakkında muhtelif fikir ve kanaat olduğundan bugünkü içtima pek hararetli olacaktır. Rasim Ali B. dün bir muharririmize demiştir ki: « Muarızlanm şunu bilmelidir ki Mustafa Kemal Türkiye'si eski istibdat Türkiye'si değildir. Vatandaşlann hukuku kanunlarla teyit olunmuştr. Tıp Fakültesi meclisinde aleyhimde verilen karar hiç bir esasa müstenit olmayıp yalnız (istemezük) ten ibarettir. Darülfünun divanının mevzuatı kanuniye dairesinde ve müktesep ve kanunî hakların iptal edilemiyece£ine kani olan zevattan terekküp ettiğine kaniim. Bu itibar ile kararın bitarafane olacağında şüphem yoktur.» Federal Cumhuriyet fihirleri Barselon 17 (A.A.) Tayyare ile Madrit'ten gelen nazırlardan M. Nicolau, M. Dolwer, M. Domînge ve M. Losrios saat 12,25 te burada karaya inmişlerdir. M. Losrios, Katalonya Cumhuri yeti mes'elesini dostane ve akilâne bir surette tetkik edeceğini söylemiş ve Katalonya'hlann emelleri tam bir surette tatmin edilebilmek için gayet kuvvetli bir federal tspanyol Cumhuriyeti teşkili lâzım geldiğini ilâve etmiştir. M. Domingo, Madrit ve Kataîonya hükumetleri arasında hiç bir ihtilif mevcut olmadığını beyan et miştir. Barselon 17 (A.A.) îşler tabiî halini almıştır. Nîzam ve asayiş mükemmeldir. thtilâf yalnız Madrit ve Barselon hükumetleri arasındadır. Maamafih, Barselon, Cumhuriyeti ilk olarak ilân etmiş olduğundan bir itilâf elde edilmesi muhtemel gö • rünmektedir. L. 413 5 K. 20 20 Yekun 418 40 Necip, Aziz, Cemal, Ertuğrnl, Necati, Tahsin, Hasim, İsmail Hakkı, Kadri Paşa, Cevat, Şakir, Mehmet Aii, İsmail Hakkı. Hasan Tahsin, Ahmet Refik, Feyzi, Mehmet Ri fat, Yusuf, Talha, İhsan, Aziz, Edip Nazım, Hıfzı, Şevket, Ali, Ibrahim Cemal, Mahmnt, Ha blp, Salm, Şakir, Naflz, Kâzım Mehmet, Ahmet, Nes'et, Cevdet, Cavit, Sünuhi, Ahmet Kemal, Osman, Talât. Yusuf, Süleyman, Cemal, N'ezir, İhsan, vezne memuru Şükrü, vezne memuru Necati, vezne memuru Nazmi, vezne memuru Cemal.vezne memuru Medeni, vezne memuru Kâzım Eiendiler (onar) kuruş Taksim ve Tepebaşı Müstecire verilen kıymetli eşya ne oldu ? Haber aldığımıza göre Belediye Tepebaşı ve Taksim bahçesi müs • tecirlerine müracaatle bahçelerin iade ve teslimini istemiştir. Müstecir henüz mukavelenin hitamı için daha iki sene beklemek lâzım geldiğini maamafih evvelce verilmiş olan icar bedeli iade edilirse bahçeleri iade edeceğini bildirmiştir. Belediye buna muvafakat etmiş, fakat bu defa da müstecir inşa et tirmiş olduğu binalann bedelini istemeğe kalkışmıştır. Bahçeler ile birlikte Belediyenin vaktîle müstecire teslim ettîği eşyanın iadesi de lâzım gelmektedir. Bu eşya arasında kıymettar ve gümüş çatal bıçak takımlarmın mevcut olduğu ve bugün bunlardan hiç birinin yerinde olmadığı beyan edilmektedir. Müs tecir mukavele müddetinin bitmek üzere olduğunu görünce Belediye ile rekabet için Maksimbar'ı açmıstır. Müstecirler bu tahçelerde halkm eğlence ve îstirahati için hiç bir şey yapmamış ve bilâkis fahiş fiatlarla kendi menfaatini teminden başka bir gaye takip etmemiştir. tstanbul'da garsonlukla işe başlıyan müstecir bu yüzden büyük bir servet sahibi olmuştur. Halka mahsus olan bu umumî bahçelerden fiatların pahalılığı dolayısile halkın tamamen istifadesi kabil olamamıştır. Itpanya'da belediye meclitleri Madrit 17 (A.A.) Dahiliye Nazırı, belediye meclislerinin hemen teskil edilmesini emretmiştir. Belediye bahçelerin iadesini istiyor Fransa yeni Ispayol hükumetini tanıdı Parîs 17 (A.A.) Fransa hükumeti, yeni Ispanyol Cumhuriyet hükumetini tanımıştır. Açık arsalara çöp atılmıyacak Bazı kimseler etrafı açık olan arsalara çöp ve toprak atarak oralarıpisletmektedir. Belediye buna mâni olmak üzere arsa sahiplerine bu gibi yelrerin etraflarına tahta perde çekmek için tebligatta bulunmuştur. Piliç, Bıldırcın, Çapkınkız mahkemede! Müstehcen mahiyette neşriyatta ve açık saçık bir şekilde resim neşrettiklerinden dolayı müddeiumumilik tarafından aleyhlerinde dava açılan «Piliç», «Bıldırcın» ve «Çapkınkız» mecmuaları hakkındaki miîstantik tahkikatı hitam bulmuş ve bu üç mecmua hakkında lüzumu muhakeme kararı verilmiştir. Bu mecmuaların sahibi imtiyaz ve mes'ul müdürleri ikinci cezada muhakeme edileceklerdir. Kraliçeler arasında ziyaretler Paris 17 (A.A.) lspanya Krnliçesi, bugün Belçika Kraliçesznin ziyaretini kabul etmiştir. tki Kraiîçe uzun uzun görüşmüştür. İspanya'da yeni bir Cumhuriyet Bilbao 17 (A.A.) Milliyetper verlerin sağ cenahı, Biskaya Cumhuriyetini ilâna karar vermiştir. Buna muarız olanlar, Guernicab'ta bir sivil muhafız bölüğü ile bir tabur piyade göndermişlerdir. Harp gemilerinin isimleri değistiriliyor Madrit 18 (A.A.) Nazırlar meclisi, maliye nazırının bankalar müdürlerinden mürekkep âli mec liste vaki beyanatını tasvip etmiştir. Harbiye Nazırı, âli meclis reisi Ceneral Cavalnti'nin istifa etmiş olduğunu bildirmiştir. Mumaileyhin yerine Ceneral Burguette tayin olunacaktır. Bundan başka meclis muhtelif tspanyol harp gemilerinin i simlerinin değiştirilmesi hakkındaki karan da tasvip etmiştir. Bundan sonra, on üçüncü Alfons zırhhsma Espana, Kraliçe VictoriaEugenia, Republica, Prens Alfons kruvazörüne «Bibertad» denecektir. Belediye dairelerinden nakledilenler Belediyenin merkez binasında yeni değişiklikler yapılmaktadır. Bi • nanın üst katı tamamen heyeti fen niyeye tahsis edilmiş ve buradaki hukuk işleri müdürlüğü Fatih'teki binaya nakledilmiştir. Onun yerine heyeti fenniyenin bir şubesi olan ve Fatih'te bulunan harita şubesi ta şınmıştır. Üçnncü kat ta tamamen Şehir Meclisine ve encümenlerine tahsis olunmuştur. Burada yalnız muavinlik bırakılmıştır. İkinci katta Belediye reisi, muavini ve idarei hususiye muhasebesi ile evraka tahsis edilmiştir. Sevüle'de kargaşahklar ' Seville 17 (A.A.) Geçen ak şam, bu husustaki memnuiyete rnğmen bir miting aktine teşebbüs et mişlerdir. Komünst hatipler, «bur juva Cumhuriyeti» ni kaba kaba sözlerle tahkir ediyorlardı. Polis yetişerek bunları dağılmağa davet ct miş ise de komünistler imtina et mişlerdir. İçlerinden birisi ateş açtığından, polis mukabelede bulunmuştur. Bunun üzerine mücadele başlamış, bir komünist ölmüştür. İki taraftan 17 yaralı vardır. Komünistler, şehrin başka bir noktasında toplanmak üzere ricat etmişlerdir. Yeni bir mücadele başlamıştır. Her iki tarfatan bir çok yaralı vardır. Sporcu Sâid'i öldürenlerin muhakemeri Bir kaç hafta evvel bir cuma günü akşamı Beyoğlu'nda Mektep sokağında bir cinayet olmuş, Beykoz klübü oyuncularından Sâit Bey bı çakla yaralanmak suretile öldü • rülmüştü. Sâit Beyi öldürmekle maznun olarak beş kişi tevkif edilmiş, bilâhare mes'ele adlîyeye intikal edince beş kişiden üçü tahliye olu narak şapkacı Neş'et ve kahveci Cemal hakkında lüzumu muhakeme kararı verilmişti. Genç ve kıymetli bir sporcuyu feci bir şekilde öldüren bu adamların muhakemesine 7 mayıs perşembe günü öğleden sonra Ağırceza mahke • mesinde başlanacaktır. Daimî encümenin mesaisi Daimî encümen kendisine tevdi edilen evrakı bir haftadan fazla tutmamağa karar vermiştir. Eşhasa müteallik olan evrakm da bir hafta zarfında aldırılması için sahiplerine tebligatta bulunulmuştur. Hükumet taahhüdatma riayet edecek Madrit 18 (A.A.) Maliye Nazırı Cumhuriyet hükumetinin evvelki hükumete ait malî taahhütlerin hepsine riayet göstereceğini, naktî muamelelerin serbestisini her hangi bir suretle tahdit etmek niyetmde bulunmadığın beyan etmiştir. Şehir Meclisi azasının mazbataları Şurayi Devletçe verilen karar üzerine Umumî Şehîr Meclisi azasmın intihap mazbatalarınm tetkikini divanı riyasete havale etmişti. Divanı riyaset mazbataları tetkike başlamıştır. Azadan yalnız Darülbedayi müdürü olan Suphi Beyin vaziyeti meşkuk görülmektedir. Maamafih yakında Darülbedayi doğrudan doğruya Belediyeye merbut bir müessese olarak mülhak bütçe ile idare olunacağından Suphi Bey Darülbedayi ile alâkasını kesecektir. MUHARREM FEYZİ Cumhuriyet nazırları vazifelerine başlıyorlar Madrit 17 (A.A.) Maliye nazırı dün vazifesine başlamıştır. Mumaileyh bu münasebetle demiştir ki: «Ben bir teknisyen değilim, fakat istikametin, doğruluğun bir timsali olacağım. Memleketin, yapmıç olduğu tasarrufa rağmen, düşmüş olan kredisi maliye nezareti saye sinde değil, bütün milletin azim ve Cocuk haftası Çocuklar 23 nisanda nümayiş yapacaklar 23 nisan çocuk bayramı hazırlıklanna devam edilmektedir.Himayeietfal cemiyeti bayramın programını hazırlamıştır. Bay ram günü gazeteler çocuğa müteallik yazılar neşredeceklerdir. Dükkânlar ve evler bayraklarla donatılacaktır. Çocuklara bedava sinema gösterilecektir. Bu münasebetle Ocakta da bir müsamere tertip olunacak ve Ocağı o gün için ço cuklar idare edeceklerdir. Fırkada dün bu hususta tetkikatta bulunulmuştur. Ayrıca Maksim'de güzel bir müsamere verilecek ve buraya çocuklar velilerile birlikte işti rak edeceklerdir. Mekteplerde de ayrıca müsa mereler tertip olunacaktır. Ço cuklar ellerinde haklarını mu dafaa eden levhalar taşıyarak bir alay tertip edeceklerdir. Himayeietfal hanımlar heyeti bugün Beyoğlu Himayeietfal mer kezinde bir içtima aktederek 23 nisan çocuk bayramında verile cek müsamere için yapılacak hazırrlıklarla meşgul olacaklardır. Kral için Londra'da yer hazırlandı Londra 18 (A.A.) Lord Londonderry, Londra'daki ikametgâhını tspanya'nın sabık Londra sefiri M. Meryy del Val vasıtasile tspanya Kralı Alfons'un emrine tahsis ve terketmis olduğunu bu sabah bildiımiştir. Gazetemiz hakkında bir beraet kararı Matbaamtza gelen mektepliler Dün 37 inci ilk mektep talebesi refakatlerinde muallimleri buîun duğu halde matbaamızı ziyaret etmişlerdir. Talebeye matbaamizm idare kısmile, heyeti tahririye kısımları, tertip ve tabı daireleri, mücellithane ve klışehane ve fotoğrafhanelerimiz gezdirilerek kendilerine Jâzım gelen izahat verilmiştir. tstanbul gümrük ambar memur Iarından İhsan Ali B. tarafından 926 senesinde müddeiumumiliğe verilen bir istida ile gazetemizde intişar eden bir yazıdan dolayı hakaret davası ikame edilmişti. Dün mezkur dava neticelenmis ve vekilimiz avukat trfan Emin Beyin mukni mü • dafaası ve heyeti hâkimenin adüâne kararı netîcesinde beraet kararı tebliğ edilmiştir. nap Beyin kalp üzerinde yaptığı bir tecrübe hazır bulunmuşlar dır. Kemal Cenap Bey de bu tecrübe hakkındaki izahatı Fransızca olarak vermiştir. Müteakiben Fakültenin lâbu ratuvarları, kimyahanesi, hasta nesi gezilmiştir. Talebe saat birde, talebenin alkış ve yaşa sadaları arasında Fakülteden ayrılmışlardır. öğleden sonra Istanbul ciheti ne geçerek müzeleri, camileri ve sair şayani temaşa yerleri gezmişlerdir. Müderris ve talebe şeref ine dün saat 5,30 da İstanbul Yunan Ceneral konsolosu tarafından bir çay ziyafeti verilmiştir. Ziyafette Darülfünun Emini Muammer Raşit Bey ve diğer fakülte reisleri, Mösyö Psalti, hu kuk, tıp, edebiyat, fen fakülteleri talebelerinden bir grup hazır bulunmuşlardır. Ziyafet pek samimî olmuş ve meslekî hasbıhaller yapılmıştır. Inkılâp müzesi tnkılâp müzesinin tesisi hazırlıklarına devam edilmektedir. Müzeye yeniden 300 cilt kıymetli kitap alınmıştır. Bu kitaplarm ekserisi el yazısıdır. Maziden istikbale IBaşmakaleden mabait] Benim adım Teoman'dır. Bütün Asya'ya hâkim Imparatorluk tesis ettim. Çin'i hâkimiyetinde tutmuş olan Mete'ler benim evlâtlanmdır. Avrupa'da Türk imparatorluklarını kuranlar benim çocuklarımdır. (Orlean) a giren, (Şalon) civarında meydan muharebesi veren, Şarkî Roma'yi haraca bağlıyan ve zama nın haritast üzerinde cihan Imparatorluğunu resmeden benim küçük çocuklarımdan Atillâ'dır. Adımla iftihar ederim, adaşlarım gibi olmağa çalışacağımı vadederim. Teoman 16/4/1931 Bunu da bizzat Teoman kendi elile imza ettikten sonra vesika çocuğun en kıymettar malî olarak saklanmak üzere Kâzım Pş. tarafından alındı. Bir iki saat içinde yaşadığım bu nur âlemini ben de Cumhuriyet karileri için tesbit ve nesretmekten kendimi alamadım. YUNUS NADİ Beyoğlım'da bir îtalyan tiyatrosu yapılıyor fstanbul Belediyesi tiyatro binası inşası için öteye beriye baş vurmakla meşgul oladursun, tstanbul'da bir Fransız tiyatrosu mevcut olduğunu gören İtalyan'Iar buna rekabet maksadile Tepebaşı'nda Gardenbar karşısındaki sabık İtalyan konsolosha > nesi binasını ve bahçesini ihtiva etmek üzere muazzam bir tiyatro binası inşasına başlamışlardır. Bu muazzam tiyatronun ismi «îtalyan tiyatrosu» olacaktır. Türk Ocakîarmm fırkaya devri C. H. Fırkasına devredilen Türkocağının devir muamelesi bitmiştir. Ocağın idare kısmı memurları Fırka namma vazifelerine devam et mektedirler. Ocaktaki derslere devam edilecek ve her zaman içtima salonu cemiyetler içtimalarına a • made bulundurulacaktır. bu şirket taahhütlerini ifa etmedi ğinden mukavelesi Hukuk işleri müdiriyeti tarafından tetkik olunmaktadır. îngiliz Kraliçesinin birader ve hemşiresi İngiliz Kraliçesinin biraderile hemşiresi ve maiyeti erkâmnın ayın yirmi altısında şehrimize gelecekleri tstanbul Vilâyetine bildirilmistir. Misafirler, mütenekkiren seyahit etmekte olduklarından resmî istikbal merasimi yapılmıyacaktır. İstanbul'da bulundukları müd detçe tstanbul ve Tarabya'daki İn • giliz sefareti binalarmda ikamet edeceklerdir. Tahsi! edilemiyen ilân ücretleri Belediye namına ilân yapıştırmak inhisarını idare eden ilânat şirketi bazı ilân ücretlerini tahsil edemedi ğinden Belediyeye müracaat ede rek bu paraların Belediyece tahsilini istemiştir. Belediye buna im kân olmadığını bildirmiştir. Esasen Vesaiti nakliyenin muayeneti Yeni belediye kanununa istina • den Belediye vesaiti nakliyeyi senede bir defa muayene ederek ruhsat harcı almağa karar vermiştir. Bu harç makineli vesaitten 2 lira ve makinesiz vesaitten de 25 kuruştur. 23 nisan Çocuk bayramıdır. Bugünün çocukları, yarının vatan ve milletin istediği tunç kafalı, güneş alınh adamları olacaklardır.