23 Nisan 1931 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 5

23 Nisan 1931 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 5

23 Nlsan 1931 Cumhuriyet Başbaşa Çocuk haftası j KISA Hi Hokkabaziık M Çocuk bayramı veya çocuk haftası, buna ne dersiniz deyiniz, işte bugünden itibaren o haftanın içindeyiz. Hem de ne garip tesadüftür ki bu sene onun ilk günü sahifenizin çıktığı perşembeye tesadüf etti. Şimdi tam bir hafta gülüp eğ Ienecek ve bütün memlekete hâkim olacaksınız. Çünkii büyüdüğünüz zaman üzerinize alacağınız işlere bugün den alışmanız için size bir hafta bazı dairelerin ve büyük müesseselerin idaresi tevdi olunuyor. Haydi bakalım onları biz bü yüklerden daha iyi idare etmeğe çalışınız. Çünkü büyükler çok defa ikbal, para, rekabet hırsı ile ve yahut eski kafalarını asrın yeni zihniyetine uyduramadıkları için bir takım işlerde bocalıyorlar. Bari siz onlara saffetiniz, hüsnü niyetinizle birer ibret ve birer misal olunuz! Bir iskambil kâğıdı mahfaza sının içine bir kupa papazı koyunuz. Kâğıt mahfazasını masanın üzerine bırakınız. Sonra ikinci bir kâğıt mahfazası alınız. Bu boş olsun. Bunun içine de bir sinek bacağı yerleştiriniz. MCMLCkCTLC»C ÇOCUKLAR. Bir bardakta 4 çeşit mayi Belediye Reisi Ali Beyin oğlu Neşat kendisini kasabanın en büyük adamı addediyordu. öyle bir yürüyüşü vardı ki görmeyin.. Adeta etrafa: Küçük dağları ben yarat tım! Gibi bir gurur ve azametle bakardı. Hele üstü başı biraz eski püskü köylü cocuklarını gördü mü alay eder > güler geçer i dî. Hele rençper Ahmet Ağanın oğlu Saffet'ten hiç hoşlanmaz dî. Nerede görse tahkir ederdi. Bir gün Saffet dayanamadı: Neşat Bey, dedi, üstüm ba NLAR Bir bardakta 4 çeşit mayi Bir bardağa dört türlü mayi koyup bunları ayn ayn dıirdutmak için evvelâ küçük küçük birinci resimde görüldüğü veçhile P gibi üç küçük kâğıt vücude getirmek lâzımdır. Bu suretle bir birine kanştırmadan yavaşça 4 türlü mayi ayn ayn bardağın içine akıtılabilir. şım yamah amma temiz.. Ne yapayım babam sizinki gibi zen • gin değil ki.. Neşat omuzlarını silkti: Ahmak niye para kazan masını bilmiyor. Bu böyle geçti. Neşat bir gün babasının en güzel atlarından birine binmiş saIına sahna gidiyordu. Tarlada çoban Saffet'in önünden geçerken alay etmek için: Babana söyle, dedi, sana elbise alsın. Saffet fena bir cevap vermemek için içini çekti. O zaman Neşat: Galiba kıskamyorsun! Bir, iki, üç!.. Kâğıt mahfazalan hiç kıpırdamadan sinek ba cağı beriki ve kupa papazı beriki mahfazaya geçmiş. Tabiî sey • redenler şaşacak ve sizi alkışlı yacaktır. Peki bu nasıl oluyor? Gayet basit.. Her kâğıt mahfazasının birer gizli gözü vardır. Oraya seçip koyacağınız kâğıtların birer aksini evvelden yerleştirirsiniz. Seyircüer muayene de etseler o gizli gözü bilmedikleri için kâ ğıtları keşfedemezler. Siz de herkesin hayret edeceği bir hokka bazhk yapmış olursunuz. FAYDAH BTLGÎLER | Mektup kantarı Dedi. Saffet gene sabır ve sükunetle cevap verdi: Neşat Bey ben kimseyi kıskanmam. Halimden memnunum. Fakat Neşat bu sözün de al • tında kalmak istemedi. Eh, dedi, öyleyse miskin miskin yaşa! Atına bir kamçı vurup hızlandı. Tam büyük yola sapacağı yerde arkadan bir otomobil çı ka geldi. Amma nasıl otomobil. Ta Nuhu nebi zamanından kalma bir Ford.. Yürürken dehşetli gürültü yapıyordu. At bu gürültüden ürktü. Gemi azıya aldı. Tarla yolundan delicesine ilerle meğe başladı. Mektuplan postaya verirken ağırhklannı anlıyıp kaç kuruş Neşat ne yapacağını şaşırmış: Iuk pul yapışacağını bilmek için Can kurtaran yok mu? böyle bir kantar her eve lâzım Diye haykınyordu. dır. Saffet hemen elindeki çapayı Bunun için evvelâ bir telden bıraktı ve ileriye seğirtti. O keskanca şeklinde iki kıvrık yapı tirme bir yol biliyordu. O yoldan nız. Bunu ince bir lâstikle yük atın önüne çıkacağı muhakkaksek bir yere asınız. A şeklinde tı. Hakikaten iş te tahmin ettiği gibi oldu. Saniyesi saniyesine ye bir toplu iğne N düğümüne sı tişti. Bir hamlede atın dizginle kıştırılırsa kantarın işaret yel • rine yapıştı ve durduttu. kovanını teşkil eder. Neşat Saffet'in kucağına yarı baygın düştü: Affedersiniz kardeşim dedi, ben çok fena huylu bir ço cukmuşum.. Ben sana o kadar fena sözler söylediğim halde sen benim canımı kurtardın. Şu minimini kızın sevimliliğine bakın. Bu küçük Amerikaiı sinema ; ıldızı Ann Cakson'dur. «Bizim kumpanya» ismmd* sırf çocuklardan mürekkep artistlerin oynadıklan filimde büyük muvaffalriyetler kazanmıştır. Beş kibritle yazı yazmak A : Çok şekerli kahve. B: Alelâde su, C: Sirke, D: Zeytinyağı. Eğer bardağı kıpırdatmazsanız, bu dört mayi katı birer maddeymiş gibi ayn ayn dururlar. Bu meraklı tecrübe seyircileri hem şaşırtır, hem de onların çok hoşuna gider. 5 :' KÎBRîT Yazısız hikâve • Bican Efendinin başına gelenler Eğlenceler !bBır Şu yukarıda gördüğünüz şekil hangi mastardır? Doğru halledenler arasında çekilecek kur'ada birinciliği kazanana 5 lira takdim edilecek ve resmi gazetemize basılacaktır. İkinciden yüzüncüye kadar kıymetli ve faydah hediyeler. Cevapların nisan sonuna kadar «Cumhuryiet çocuk sahifesi muharriri » adresine gönderilmesini rica ederiz. Bu adrese gönderilmiyenler ve geç kalanlar kur'aya sokulmazlar. Yeni Gün Çocuk Haftası nın devamı müddetince bir müsabaka açtı. Bunu takip ediyor musunuz? Bu esrarlı heykeli yapmak için şu gördüğünüz resimdeki her murabba için büyük birer murabba çizerek evvelâ resmi büyütünüz. Sonra bunu kahn bir mukavva üzerine yapıştırıp oyunuz. Gözlerine birer cam parçası, boynuna renkli boncuklardan yerleştiri niz. Amma yukarıda da söyledi ğun veçhile hep mukavvayı oya rak. Bunu pencerenin önüne mıhlayıp ta bu camların, boncuklan arkasmdan karşıdaki manzaralara baktınız mı sanki bütün bun ları onun gözlerinde, yahut ta boynundaki gerdanhkta görü yormuş gibi olursunuz. Bunu ilk görenler tabiî şaşarlar. Bütün bunları bir mukavvanın üzerine koyup çengele 5, 10, 15, 20, 25 gramlık ağırlıklar takıp mukavvanın üzerinde o yerleri çizip işaret etmek kolay olur. Bundan sonra ne zaman bu çengellerin üzerine mektup koydu nuz mu orada tabiî ya 5, ya 10, 15, 20 ve yahut bunların arasında durur. O zaman mektupların kaç gram geldiğini anlar ona göre pulunu yapıstırırsımz.