10 Mayıs 1931 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 5

10 Mayıs 1931 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 5

10 Mayıs 1931 Cttmhmîyef •MMB vE Çocuk terbîye yaşına, gelir gel mez, anne, babanın düsüneceği ilk sey; çocuğu cesur, nefsine hâkim, mahcubiyetten beri ve serbest bü yütebilmektir. Anne ve bazı mual Hmlerin çocuklan, mahcup ve ira • desiz yapmalarının sebebi, karan • hktan, hayvanlardan, ve sair şey Jerden korkutmalarıdır... Çocukların bir kısmı, hilkaten daha cesur olabilirler. Fakat ek • serısinin korkması, muhitlerinden aldıkları tesirledir. Ruhiyatçıların iddiasına göre; çocuk, korku has • sasile beraber doğar. Bu hususta, en biiyük tesiri yapan muhittir. Çocuğu, korktuğu muhitten uzaklastırmak derhal bu te siri ezale eder... Çocuğu korkutacak hâdiseleri sezer sezmez hemen mâni olmalıdır... Ve çocuğu, korktuğu şeyin saçma olduğuna ikna etmelidir. Korkan çocuğa karşı şiddet jföstennek, karanlıkta yalnız bırak • mak, çocuğun âsabını ve iradesini tamamen harap eder... Tehlîkeli seylerden, meselâ ateşten, çocuğu korkutmak, icap eder. Fakat, bunu bir ceza makamında kullanmahdır. Zaten çocuk, bu gibi teblikeleri, tecrübe ile, kendisi de öğrenir... Çocukların ekserisi karanlıktan korkarlar.. Çocuğu karanlığa alıç ÇOCÖkL Çiçekli elbiseler Modası Bu seneki deniz mayoları Korkmıyan çocuk nasıl yetiştirilir ? tırmak için daha bebek iken, annesi karanlıkta emzirmeli, yatak odası na kat'iyyen ışık sokmamalıdır... Bütün insanlara, korkulmıyacak mahluklar gözile bakmağa alıştırmalıdır. Hayvanlan, sevdirmeli, onu hiç bir hayvandan korkutmamalıdır... Bu şekilde büyüyen çocuk • larda cesaret, nefse itimat, başka lanna itimat, hüsnü selim, bir karakter haline gelir, korkusuz çocuk bu suretle eytişir... Elbiselerin yakalarını çiçeklerle süslemek modsaı, Holivut artistleri arasında çıkmıştır. Resimde gösterilen model «Dorithy Jordan» ın jorjet akşam tuvaletinin yakasına ge • çirdiği çiçeklerdir. Bu sene, balo larda, kadın elbiselerinîn yakala • rını böyle muhtelif çiçeklerle tüt lentnis göreceksiniz.. Sinema artistleri, bu yakaları hakikî çiçeklerle süslemekte iseler de, sun'î çiçekler de modadn*.. Şunu da unutmıyımz ki, çiçek, güzel kadını, bir misli daha güzel gösterir. 1 Bu sene, beyaz mayolar, modadır. Omuzları, siyah, kırmızı, muhtelif, renklerle süslenmektedir. Bu mayo «Dorothy Jordan» ın mayosudur. 2 Bu «Marian Shockley» in iki renkli mayosu, pek ziyade beğenil • mistir. Bu mayo, açık mavi, ve koyu mavi yün jarseden yapılmıştır. 3 «Anita Page» kumda yat mak için bu mayo ve caketi yaptırmıştır. Kumaşın zemini mavi, üzeri beyaz papatyalarla işlenmiştir. Beyaz havludan caketinin yakası ve astarı bu kumastandır. 100 dirhem badem, 100 dirhem şeker, 1 yumurta beyazı, 1 portakal kabuğu, 1 çay fincanı un; Bademleri haşlıyıp, kabuklarını çıkardıktan sonra kurutmalı, ba dehu havanda iyice ezmeli, şeke rini ilâve ettikten sonra tekrar ezmeli; portakal kabuğunu da, haslıyıp iyice ezdikten sonra, nısfını bu mahlutun îçine karıştırmalı. Yumurtanın beyazını da ayrıca bir kapta kabarttıktan sonra, bu mah luta ilâve etmeli.. Onun nısfını, gene bu mahlutun içine, nısfını tep siye dökmeli.. Bademli hamurdan kurabiye seklinde yuvarlaklar yapıp, seyrek seyrek tepsiye dizmeli... 0zerine yumurtanın sarısını ve por takalın kalan kısmını sürerek fırına göndermeli. 2 fincan şeker, 3 fincan un, 5 yumurta, 50 dirhem fındık, 1 çorba kaşığı tereyağı, Yarım tatlı kaşığı karbonat, Biraz üzüm; Yumurtanın sarısı ayrı, beyazı ayrı kabaracak, sarının içerisine, karıstırarak, şekeri ilâve etmeli... Badehu un, havanda ezilmiş fındık, tereyağı, karbonat, üzüm ilâve ederek karıstırmalı. Tepsiyi yağladıktan sonra, hamuru üzerine dökmeli, fırına göndermeli... Bademli kurabiye: YEMER YAPX4M Fındıklı kek: Sinema artistlerinin ilkbahar elbiseleri Bilezdk modasını kim çıkardı? Çocuklara deniz banyosunu ne zaman yapmalı? Ev kadınmın bileceği şeyler Ayakkaplarını nasd parlatmalı? Ayakkaplarını parlatmak için, boyanın içerisine, bir miktar amonyak ilâve etmelidir. ğı ipekli spor elbisesî sarı Anfera 1 Lora Laplant'ın bu bahar «Kek» in kurumasma nasıl mâni jersesinden. Caket kısa bluz krep için yapdırdığı ve en çok sevdiği olmalı ? damur. iskarpinler siyah ve beyaz. «Kek» in kurumasına mâni ol şapka... Yün gibi yumusak hasır • mak için, bir teneke kutunun içe dan yapılmıştır. önündeki stperi 3 Bu sene en çok göreceğiniz risine, ekmek dilimlerini dizmeli, gayet kısa, kenarları çok genis despor elbiselerinden biri. «kek» i üzerine koyarak kapamalı ğildir. Kenarına koyu renkten ka Lik Chevret'in en çok sevdiği eldir. Ekmekleri de üç günde bir de ğiştirmelidir. dife bir kordela geçmistir. bisesi. kolsuz ve omuzları dikissiz Bakır kaplardaki lekeleri naul dir. 2 Evalyn Knapp'ın yaptırdı çıkarmalı ? Bakır kaplardaki lekeleri çıkar mak için, bol tuz ve sirke ile uğus turmahdır. Ekşimiş sütü ne yapmalı? Beyaz mobilyelerin üzerindeki beyaz lekeleri çıkartmak için, ekşimiş sütle silmelidir. Kolalı çamaşırları nasıl yıka • malı ? Kolalı çamaşırları yıkamazdan evvel, soğuk su içerisinde, eski kolaları çıkarmalı, badehu yıkamalı dir. Kek niçin kesilirken dağılır? «Kek» in kesilirken dağılraası, yağın, unla beraber iyice yuğrulup erimemesinden ileri gelir. Kullanılmış çay yapraklart ne işe yarar? Halıları süpürürken, kullanılmış çay yapraklarını üzerine dökecek Yeni sekillerde mobilyeler gayet olursanız tozun kalkmasına mâni olur. alçak ve rahat bir sekilde yapıl Mobilyalar üzerindeki su leke • maktadır. Modelde gösterilen bi lerini nasıl çıkarmalı? rinci resim küçük bir kütüpane o • Mobilyalar üzerindeki su lekeledasınm ortasma konacak bir eta rini çıkarmak için, yumuşak bir bezi, zeytinyağına batırarak iyice uğuf • jeri göstermektedir. Bu etajerin alt turmalı, badehu kuru bir bezle sil • tarafı vardır. Mahagondan yapıl melidir. nuştır. tkinci resim küçük bir odaya Çamaşır teknelerini nasıl temizleyapılacak mobilyeyi gösteriyor. Oda meli? Çamaşır yıkandıktan sonra, tek • küçük olduğu için kanape, bir köşe neleri temizlemek için, daha sıcakdivanı seklinde yapılmış üzerin ken içerisine, parça parça sabun kesdeki kısımda kütüpane ve tabak domeli, sıcak su ile yıkamalıdır. labı vazifesinî görmüstür. Dolap Yüzünüzdeki çilleri nasıl çıkarabilirsiniz? seklinde kapalı olan yerlerde tabak, Yaz güneşi çilleri çoğaltır. Bu fincan, çatallar saklanmada, açık kınun önüne geçmek için, yazda güsımlar kütüpane vazifesini görmekneşe çıkacağınız zaman yüzünüzü tedir. Bu sekil hem zarif, hem de obol su ile yıkarsınız. Badehu üze rine krem ve pirinç tozile yapılmış Yeni bir karyola modeli danın hacmi itibarile gayet elverispodra sürersiniz. Güneşten avdette lidir. yerleştirmek, istendiği dakika, gene yüzünüzü yıkar, üzerine krem * arzu edilen kitabı bulmak müş • ve podra sürersiniz. Eğer cildiniz güneşte fazla yanmışsa yoğurt sürYeni kütüpaneler küldür. Bu kütüpanelerin rafları mek te faydalıdır. • kitapların hacmine göre yapıl • Her medenî adamm kitap ve Yünlii kumaşları nasıl yıkamalı? Yünlü kumaşları yıkarken suyun mıştır. Uzerine yapılan renkli ikütüpane en biiyük ihtiyaçların içerisine bir miktar amonyak dökedan biridir. Fakat eski şekil kü pekli perdeler, kitapları tozdan cek olursanız yün yumuşakhğıaı J yasından kiiçük çocukların tuzIu suya girmeleri doğru değildir. Bazı anneler, çocuğu denize alıştırmak için birden suya daldırırlar. Bu, zalunane bir harekettir. Çocuğu, tedricen suya alıştırmalıdır. Plâjjlarda çocuğun, güneş banyosundan sonra, tedricen suya girmesi, gayet sıhhi dir. Çocuğun korkması ve ağlaması, fayda değil zarar verir.. Çocuk su yanında kumla oynarken suya ve denize alısır. Küçük dalgaların çarpması, ve onları tutmak çocuk için zevktir.. Çocuk bu suretle suya alıştıktan sonra gülerek istekle girer. Çocuğu ilk zamanlar, iki dakikadan fazla suda tutmamalı. Tedricen bunu 5 dakikaya kada rçıkarmalıdır. Sudan çıkınca hemen iyice kurutmalı, giydirmeli, kumda yaş elbi selerle koşmasına müsaade etmemelidir. Pelerin modası Bu sene Pa ris'te pelerin modası tekrar biiyük bir rağbete mazhar olmustur. Bu seneki pelerin ler pembe taftadan yapıl maktadır. EI bisenin rengi • ne göre diğe» y ¥ taftalar da kabul edilmiştir. Mo deldeki pelerin pembe, göğsünde sun'î çiçeklerden bir demet vardır. Krepdamor elbiselerle beyaz tafta pelerinler de çok modadır. Bu sene diğer senelere nisbeten elmas modası epeyce ilerlemiştir. Modelde görülen altm zencirler, genis bilezikler, daha ziyade kısa kollu veya tamamen kolsuz elbiselerle giyilmektedir. Bu zincirli bilezik ler modasını, sinema artistlerinden Carole Lombara çıkarmıştır. Yenî kütüphane ve etajerler el 15leri. Kanava işleri Tekrar moda oluyor Ev kadınmın mutfağın da neler bulunmakdır ? lyi bir ev kadı nmın mutf ağı, sa lonu kadar mü kemmel ve mun • tazam olmalıdır. Eğer bu resimde gösterilen, leva zım, her kadının mntfağmda bu Iunursa, hem i sini temiz, hem de seri yapmıs olur. Bu resimde, mutfakta bulun ması icap eden fincan, bardak, masrapalarm envaı gösterilmiş tir. Termometre, kantar, yemekle rin derecei hara retini ölçmek i • çin derece ve sair eşya vardır. Muhtelif hacimde kasıklar, tahta, alâminyom, giimüş ner îşe göre ayrı ayrı cinsleri havidir. Bu sene sinema artistleri gayet tuhaf bir moda çıkarmışlardır. Kol çantaları, abajurlar, saseler, çay takımlari, hatta elbiseleri kanava işi ile isletiyorlar. Resimde gösterilen kol çantası, şâse, çay masası örtüsü, abajur, hep kanava il« iflenı tüpanelerde kitapları muntazam i muhafaza eder.