11 Temmuz 1931 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 2

11 Temmuz 1931 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 2

Cumhuriyet 11 Temmuz ı931 ATTILA Muharriri: Marcel Brion 64 Mütercimi: Mustafa Namık • 4» Sehır ve memleket haberleri İzmir ılıcaları Tarihî Ağamemnun ılıcaları imar ediliyor Siyasî icmal Bulgaristan ahvali ve yeni hükumet Kubilây abidesi Teberruat listesi Sarkta sükun var! Tek tük kalan eşkiya birer birer imha ediliyor Vijilas'ın isticvabı Attilâ müstehzi soruyor: Yüz al tınla bir sürü at mı satın ala caktın, yoksa cürüm şerikleri mi? Doğruyu söyle!.. Bu sui kasti Kılıçtar Başhadımağasımn ilham ve tertip ettirdi ğini derhal keşf etmişti. Bunu, Vi \ jilas'a behemehal itiraf ettire cekti. İcap ederse bunun için işkence utulüne de müracaat ede cekti. O, Vijilas'a ehemmiyet vermiyordu. Bunun zavallı bir alet olduğuna kanidi. Vijilas'ı tamaha değmez, zayıf bir av telâkki ediyordu. Mukadderat Şark İmpa ratoru ile Nazırım onun eline düşürmüştü. Artık âdi bir sui kasitçi, sefil bir katil ile uğraşamazdı. Attilâ, sui kastin menbaına var ''< ve Kostantaniye sarayının, ecenbilerle vaki diplomasi mü nasebetlerinde terviç ve tatbik ettiği müstekreh usulleri bütiin dünyaya bildirmek, lıtanbul sarayının kahbeliğini âlem naza rında iıbat eylemek istiyordu. Vijilas'ı Istanbul'a bir vesile ile, göndermiş olmaktan makıadı, şüphelerini teyit edecek maddî delilleri elde etmek, Krizafiut'un bu işte şeriki cürüm olduğunu filen iibat edebilmek içindi. Hün payıtahti: Etzelburg runa götürüldü. Sui kastin keş fedilmiş olmasından endişe ediyor, korkusundan tiril tiril titriyordu. Kralın etrafında Orest, Edekon ve diğer başlıca nazır lari vardı. Hükümdarın önünde, toprak üstünde, Vijilas'ın mahut altın torbası atılmış duruyordu. Vijilas ayakta duruyor ve goz ucile, şeriki cürmü Edekon'dan istimdat ediyordu. Attilâ, miis tehzi, alaylı bir eda ile sordu. « Hün memleketi gibi fakir bir ülkede bu para ile ne gibi bir harekette bulunmak istiyordu nuz, maksadınız nedir? Bu pararalar kime aittir? Böyle bir suale maruz kaldığı takdirde vereceği cevabı evvelden hazırlamış olan Vijilas sakin bir tavırla cevap verdi: « Bu para Hün memleketinde bulunan Roma'lı esirleri sa tın almağa mahsus fidyedir.» Attilâ mülâyimane: « Byzans sefaret heyetinin Hün memleketinde hiç bir şey satın aknamasını evvelce tenbih ve emretmemi» mi idim? Dedi. Kendisini bekliyen feci âki Vijilas sui kasitten bahsedil bettcn şüphe etmiyen Vijilas mediğini görünce tekrar cesaret Etzelburg'a (1) doğru hiç dur almağa başladı. Açık ve serbest maksızın yol ahyordu. Hududu bir lisanla cevap verdi: geçer geçmez, muhafazasına me« Bu tenbihe dikkat etme mur Hün askerlerinin onu daha miftim. Ancak emir haricine aıkı ihata ettiklerini gördü. Vijiçıkmif olsam bile bunun için belas anlıyamıyordu ki hariçten banim gibi bir elçinin tevkifi caiz kacak bir kimse için o, sef irden zideğildir. Hele böyle bir hareket, yade bir esir manzarasını arze geceyi kirli ve rutubetli bir mahdiyordu. beste geçirmekliğime sebep teşVijilas zindanda kil edemez.» Etzelburg kapılarma akşam Vijilas bu sözleri üzerine havasıl oldular.Vijilas muhafızlarızır bulunan bütün Hün'lerin kahnın yüksek sesle bağırmaları ü kaha ile güldüklerini şaşkın şaşzerine yüksek kazıklar üzerine kın gördü. kurulmuş bir seddin tahta perdeAttilâ, kayıtsız bir eda ile desinin açıldığını gördü. Bu göste di ki: rissiz tarzı kabulden biraz hayret « İş bununla kaknıyor ki.. etmiş ise de (Esla) yı bir çadıra Hazırunun çehreleri birden doğru takip etti. Birdenbire, beybire ciddiyet kesbetti. girin eğerine bağlı bıraktığı altın « Bana işin doğrusunu söy torba hatırına geldiğinden geri le. Bu para ile görülecek iş ne dönüp onu almak için bir bahane idi? Byzans hazinesi bomboş bubulmağı düşünürken dört kisi ansızın üzerine atıldı. Ellerini ve lunurken, Krizafius gibi pinti bir ayaklarını kayislerle sımsıkı bağ nazırın Roma'lı esirleri satın alalmağa yüz altın tahsis etmesi ladılar. Çıkardığı çığlıklar ü ne akıl ermez. Maksadını açıkzerine koşup gelen halk müstehzi nazarlarla bakıyor onu ihata ede ca söyle. At mı satın alacaktın? « Evet doğrusu budur. At rek acı acı gülüyor, sui kastçıyı satın alacaktım.» ağır sözlerle tahkir ediyordu. « Yüz altınlık at öyle mi? Gardiyanlar, Vijilas'ı sürükliye Fakat dostum yüz altına bir sürek toprak altında karanlık bir rü at satın alınır. Sen piyasayı zindana tıktılar. hiç bilmiyor mu idin? Vijilas'ın isticvabı Vijilas artık büsbütün şaşır Sabahleyin Vijilas mahbesinmıştı. Hiç bir şey söyliyecek hatfen çıkarılarak Attilâ'nm huzuli kalmamıştı. [1] Etzelburg kellmesini Hün payitahAttilâ birdenbire müstehzi etınm ismi olarak kullandık. Bu isim ta rihten ziyade efsaneye aittir. Ancak müdasını terkederek sert bir sesle verrihler Hün payitahtının mvklini sahih ve Vijilas'a dikdik bakarak de olarak bir türlü tsbit edemiyorlar. Onun di ki: için millî Alman destanı olan Nibelun genlied'di Attilâ'nın kalesine verilen « Haydi doğrusunu söyle. îbu ismi kabul ediyoruz. Müverrihler Hün tiraf et. Burada ne satın almak paytahtını kâh (Buda) kâh (Tokay) yaistiyordun? Yoksa hafızanı mı hut Sonyi ve Taszbereny şehirlerinin kaybettin? Haydi sana yardım mebni bulunduğu yerlerde göstermektedirler. Bunu, sahih olarak tesbit edemeedeyim: nüşlerdir. (Mabadi var) zehirlemiş isede halk köpeklere acıyarak antiseptik bazı ilâçlarla ölmelerine mani olmuşlardır. Kuduz musapları ekseriya vakit geçtikten sonra Daülkelbe mü racaat ettiklerinden yapılan tedavi bir fayda vermeanektedir. İki ay evvel Beylerbeyi'nde altı yaşında bir çocuk kudurarak ölmüştiir. Daülkelp tedavihanesi kuduz vukuatına karsı bütün ihtiyatî tedbirleri almıştır. Bütün mahallere tebliğat ya pılarak kuduz hayvanat tarafından ısırılanların hemen mües seseye müracaatlerinin temini büdirilmiştir. Elyevm müesesede günde 100 hastaya telkih yapılmaktadır. Vakit kaybetmeden müracaat edep tehlikeli hastalar bile yapılan tedavi neticesinde tamamile iyi olmaktadırlar. Ali Saip B. (Birincl sahifeden mabaif) telerin yaptıkları neşriyat meclis mehafilinde çok fena bir tesir yapmıştır. Bir çok meb'uslar yeni matbuat kanununun müzake resi esnasında söz almak ve muhaliflere hücum etmek için hazırlanmaktadırlar. İzmir muhalif matbuatının neşriyatı bilhassa mecliste 6 gaze tecinin hudut haricine çıkarılması takririni hazırhyan meb'uslara hücumları çok aksi tesir yapmıştır. Ali Saip Bey «menfur takriri imza eden atak ruhlu adam lar» diye yazı yazan «Yeni Asır» gazetesi aleyhine Urfa'da bir dava açacaktır. Ayni zamanda bu takriri imza eden 120 meb'us ta ayrı ayrı dairei intihabiyelerinde birer dava ikamesini düşünmek Bulgaristan ahvaline dair son za< manlarda bazı müheyyiç şayialar Gazetemizin teşebbüsile yadeveran etti. Makedonya komite İzmir 9 (Hususî muhabirimiz Van'dan yazılıyor: pılacak Kubilây abidesi için cilerinin yardımı ile bir darbei hüden) Sıcaklar bastıkça, ılıcalara Geçen sene Ağrıdağı'ndaki is vatandaşların gönderdiği te kumet hazırlandığı, yahut çiftçiler rağbet arttı. Reşadiye'ye beş kilo yanı idare edenlerden thsan Nuri ile berruatı liste halinde neşre deîle komünistlerin birleşerek yeni bir metre mesafedeki muhasebei husuarkadaşları İran arazisine geçmiş vam ediyoruz. Türk gençliğisiyenin «Ağamemnun» ılıcalarına diktatörlük yapmak istedikleri şayi lerdi. Bunlar orada kendilerine izhanin iman ve mefkure menbaı romatizmelilerden başka sıcakların olmuştu. Fakat sonradan gelen harı sadakat eden bazı aşiretler efratesiri karşısında tebdilihava için de olan Darülfünunumuzun üçündile birleşmişlerdir. İran kuvvetlerile berler bu şayiaların doğru olmadıgiden pek çok kimseler var.. bu asiler arasında müsademeler vuğını isbat etmiştir. Bulgaristan'da cü yardım cetveli olan Hukuk Muhasebi hutusiye bu sene «A • ku bulmaktadır. İran'dan bizim tason intihabatın neticesi olan zarurî Fakültesi talim heyetinin te ğamemnun» ıhcalarını bazı tadilât rafımıza kaçanlardan bir kısmı hu tebeddüller tabiî macrasında devam berru listesini şükranla derceve tamirattan sonra asrî bir hale ifrağ dut üzerindeki hali Zeylân nahiyeetmektedir. diyoruz: ederek beş aylığını 6425 liraya icara sinin harap köylerinde birer kulübe Zaten Bulgaristan'ın yeni Baş L. K. verdi.. kurmak ittemişlerse de silâhla • vekili Mösyö (Malinof) un şahsı Dünkü yeknn 1890 89 Ağamemnun ılıcalarındaki romamizi görünce dehalet etmi • Müderrls Abdürrahtnan Müfevkalâde hâdisat zuhur etmiyecetizmaya şifabahş su ve çamur ka • rını almağa giden askerleri • nip Bey 5 00 ğine kuvvetli teminat teşkil ediyor. maralarının miktarı yirmi beştir. yerek tekrar İran topraklarına Müderris Hacı Adil Bey 5 00 Bundan başka günde bir ve iki liraya geçmişlerdir. Hudutlarımızda sükun Bulgaristan'ı tarihinin en tehlikeli » M. Adi\ » 5 00 kiralık 50 den fazla da oda var hükümfermadır. Hududa yakın Haanlarmda badirelerden kurtarmış » Ahmet Reşit » 3 00 dır. vasar ve Haşap nahiyeleri dahilinde olan bu muktedir siyasî rücül yeni » Ali Kemal » 5 00 Izmir'lilerden başka doktor tavve dağlarda müsellâh bazı firariler » Cevdet Ferit » 5 00 hükumeti teşkilde dahi büyük kiyaiîyesi ile Avrupa ve îstanbul'dan bibulunmakta ise de bunlar bir vak'a Muallim Cevat » 5 00 set ve meharet göstermiştir. Müderris Ebul'ulâ » 5 00 le bu banyolara gelenler bulunmakihdas etmemektedirler. Muti köylüYeni hükumeti teşkil etmek va» Etem Akif » 3 00 tadır. leri bunların şerrinden korumak için zifesi millî bloka düştüğü vakit » Fazıl » 5 00 tzmir'in Ağamemnun ılıcaların • takibat yapılmakta ve firariler diri Muallim Kenan » 5 00 mezkur fırkalar kabine azalıklarını dan bahsederken, İzmir vilâyeti daveya ölü olarak yakalanmaktadır. Müderris Mösyö Grozat 5 00 taksimde ve yeni hükumetin takip hilinde kaç ılıca olduğunu ve nere • » Mişon Ventora » 5 00 Ağrı harekâtına iştirak eden ve edeceği siyaseti tayinde kolay kolay lerde bulunduğunu yazmağı da fay» Miat » 5 00 sonra nadim olarak dahalet eden badalı gördüm; sırasile yazıyorum: uyuşamamışlardır. » Miinir » 3 00 zı köylülerin bu dahaletleri kabul o 1 Urla kazasının Gülbahçe » Muammer Raşit » 5 00 Bu müşkülâta rağmen Mösyö Malunmuşaa da verilen mühUt bittiği imevkîinde 3035 derecei hararette » Mustafa Reşlt » 5 00 linof biraz geç olmakla beraber yeni çin bir takım firariler dahaletten Muallim Memduh » 5 00 terkibatı kükürtlü uyuz hastalıkla hükumeti kendi riyaseti altında 1 korkmaktadırlar. Ağrı harflkâtında Müderris Samim » 5 00. rına şifa verir bir banyolu ılıca. millî blok fırkalarından teşkile muusattan iğtinam edilen hajrvanlar » Tahir » 5 00 2 Bayındır kazasına 8 kilo bir baytar heyeti tarafından mua vaffak olmuştur. » Tahsin » 5 00 metre mesafede metruk mallar mü» Zühtü » 5 00 yene edilmeden satıldığı için hayvan Harbiye Nazırı olan Ceneral Kidürlüğüne ait iki romatizma ılıcası Yekun 1991 89~ hastalığı Muş ve Van vilâyetlerine sinof intihabı takip eden buhranlı vardır ki; bu ılıcaların yaz hararet sirayet etmişti. Yapılan mücadele ne fitret devrinde memleketi anarşiden dereceleri 42, kış 38 dir. ticesinde Van vilâyetinde hattalıkkurtarmıştır. Çünkü çiftçilerin ik 3 Bergama kazasının Torbalı tan eser kalmamışken İran dahilinnahiyesine merbut Paşaköyü civa • tidar mevkiine gelerek tekrar bir de hastalık devam etmektedİr. Hasrında muhasebei hususiyeye ait (Padaha bolşevik diktatörlüğü tesis ettalık tuz kaçakçılarının hayvanları şa ılıcası) namile maruf 48 derecei melerinden endişe eden (Radosla vasıtasile tekrar Van'a sirayet et hararetteki ılıcalar cilt ve romatiz miştir. Garbî Anadolu'dan gelen bay vof) çular ordu vasıtasile bir darbei ma hastalıklarma şifa verir.. tarlarla takviye edilen mücadele he hükumet hazırlamak istemişler ise 4 Tire kazasının Buzköy mev» yeti hastalığın imhasına çalışmak • de mumaileyh ceneral buna mâni kiinde Zugur, namı diğer Elen na tadır. Irak Kralı Faysal Hz. Ankara'da olmuştur. mile maruf muhasebei hususiyeye ait Mösyö (Liyapçef) in fırkası a40 derecei hararette bir ılıca vardır. iken verilen ziyafetlerden birinde, kalliyette kalmakla beraber en kuv5 Çeşme kazasında, muhasebei mefsuh S. Fırka umumî kâtibi Nuri Bey de hazır bulunmuştur ve Reisihususiye ve eşhasa ait bir çok ılıcavetli tek fırka olmak itibarile Sobcumhur Hz. kendisini: lar vardır ki bu ılıcalarda müzmin ranya'da büyük ehemmiyeti vardır. Yol amlesi mükelleflerinden müd Muhalif fırka kâtibi umumisi, romatizma, sînir, Antritik, Senfatik, Bu fırka hükumete karşı hayirha Bünye hastalıklarma faydalıdır.. Bir diye takdim etmişlerdir. Bu cümlede, deti mükellefiyetini ifa etmiyenlerhane bir vaziyette devam ettiği ve sene zarfmda beş altı bin kişi bu ılı «sabık» kaydının bulunmamasmı gö den yüzde elli fazlasile alınacağı çiftçiler bu defa 33 meb'us çıkaran ren gazeteciler Nuri Beyin etrafını Devlet Şurası tarafından kararlaş calara gider, elli altmış bin Hra de komünistler ile birl^erek yeni bir almışlardır. Nuri Bey: tırılmıştır. Fakat bu fazla miktar recesinde bir varidat temin blunur. diktatörlük yapmağa kalkışmadık« Ben S. Fırka hali hayatta i tayin edilen inşaat müddeti içinde 6 Seferihisar'ın Doğanbey ve ları takdirde Bulgaristan'ın yeni ken beyanat vermedim, badelvefat Kavak deresi mevkiinde Karakoç mükellefiyeti ifa etmiyenlere aittir. ve Cuma namile iki ılıca vardır. Bu~' mı vereceğim» demişse de mevzu mat Mühendisler yapacakları cetvellerde buhranlara ve sarstntılâfâ' öğra masına ihtimal yok gibidir. iki ılıcanın derecei harareti 65 tir. buat mes'elesine intikal edince daya inşaata dair olan tertibatı göstere namamış; fikrini şöyle söylemiştir: Başlıca romatizma ve uyuz hasta • MUHARREM FEYZİ ceklerdir. Dahiliye Vekâleti bu ka« İsmet Pş. matbuatın serbest hklarına şifa verir.. rarı vilâyetlere tebliğ etmiştir. 7 Kuşadası kazasının Karaova olması, fakat zarar vermemesi gibi mevkiinde 12 derecei hararetli bir ı iki zıddı telife çalışılacağını söyledi. Bu vaziyet zıt değildir ama bizim lıca mevcut ise de emrazı cildiyeye memlekette zıdoluyor. Benim e şifa veren bu banyo harap olduğu i limde bir kudret olsa memlekette ne çin rağbet bulmamıştır. Hazine ile Ermeni mütevellileri kadar gaezte varsa hepsini kapatır arasındaki ihtilâf hakkında tahkikat 8 Menemen kazasının Arap dım. Yerlerine başka gazeteler ikaçiftliği ve Nemrut mevkilerinde iki yapılmaktadır. Polis birinci şube me etmek için». ılıca varsa da imar edilmedikleri î müdiriyeti 4 Ermeni mütevellileri mü Himayeietfal Bakırköyşubesi çin halk tamamen istifade göremediriyete celbederek ifadelerini al nin inşasma karar verdiği do mektedir. Esasen bu ılıcaların suları mıştır. da henüz tahlil edilmemiştir. Maa ğum evinin temel atma merasimafih tecrübe edenler bu ılıcaların mi dün saat 14 te Bakırköy istasda romatizmaya şifa verdiğini söy Polis, zabıta elbisesi giyerek bakHamalların tarifeye zam yapıl yonu civarındaki arsada yapıl lemektedir. kalları ve diğer esnafı dolandıran ması için Ticaret Odasına müracaat mıştır. 9 Dikili kazasına iki saat mesaettikleri yazılmıştı. Belediye bu tak Şevket ve Sıracalı İhsan isminde Merasimde hükumet ve bele fede Çamur namile yadolunan, mu iki sahtekârı nihayet yakalamıştır. dirde zam değil tenzilât yapılma hasebei hususiyeye ait iki ılıca vardiye erkânından bir çok zevatla Bu iki ftabıkalının bu şekilde bir çok dır. 3545 derecei hararette bulunan sının mevzuu bahsolacağı fikrindeH. Fırkası, Himayeietfal ve Hi cürümleri vardır. bu ılıcaların suları henüz tahlil edil dir. lâliahmer cemiyetleri mensup memiştir. ları, Bakırköy kaymakamı ve İzmir vilâyeti dahilinde bunlar halktan bir çok zevat hazır bu Taksi şoförleri, halkın daha zi • dan başka ılıca yoktur. yade lüks otomobillere rağbet göslunmuşlardır. Bakırköy için ha Ilıcalardan bazıları pek îptîdaî Bir çok memleketlerde ve fstan bir vaziyette bulunmaktadır. tsti termesi yüzünden eski arabaların iş kikaten mühim bir ihtiyacın ifabul'da muhtelif kasa hırsızlığı yafadeli olduğu fennen tesbit edilmiş yapamadığını iddia ederek hem ücdesi olan doğum evinin muhitte pan meşhur Kara Yani'nin gene İsolan bu yerleri muntazam bir hale retlerin tenzilini, hem de bir yer için çok hayırlı işler görmesi temen tanbul'a geldiği anlaşılarak tevkif koymak her halde faydalı olacaktır. bir kaç müşteri birden almalarına niyatile nutuklar söylenmiş ve edilmiştir. Yunan tebaasından olan Muhasebei hususiye Ağamemnun müsaade edilmesini istemektedirler. müessesenin vazı esası icra edilKara Yani polisçe hudut haricine ılıcalarının tarihî kıymeti olan bina Belediye tenzilâth seferler için 4 seçıkarılmıştır. larını tamir ettirmek üzere önümüzmiştir. ne evvel bir Bandajlı tarife tanzim deki sene faaliyete geçeceği de ha Bakırköy Himayeietfali do • etmiş, fakat bunu şoförler isteme ber alınmıştır. ğum evinin sür'atle faaliyete geçmişti. Ayni tarifenin bugün için Polis müfettişleri geçenlerde Usmesini temin için inşaatın çabuk tatbikî mümkün görüldüğü gibi küdar taharri dairesinde anî bir tefbitirilmesine gayret edecektir. taksi fiatlarının da tenzili kabil adtiş yapmışlar ve bir çok memurların dedilmektedir. Bir yer için 3 4 müş vazifeleri başında olmadıklarmı görYunan, Çekoslovakya, Macar, ts teri almak şekli ise idarî ve inzibatî müşlerdir. Yapılan rapora tevfikan viçre sefirlerile Çekoslovak sefaret mahzurları itibarile muvafık göriibunun esbabı tahkik edilmektedir. müsteşarı, Mısır sefareti ateşemililememektedir. Liman Şirketinin mayıs ayı zar • teri dün Ankara'dan İstanbul'a gelfındaki liman faaliyetine dair hamişlerdir. zırladığı istatistiğe göre bu ay içinKadıköy'de Altıyolağzı'ndaki meMuharrirlerden kemalettin Şükrü de İstanbul'a fazla gemi uğramıştır zarlık ctheti tasarrufu hakkında BeBey Yalova yolunda tehlikeli bir ka Fakat bunlar hep ecnebi kumpan lediyenin açtığı davada mahkeme, za geçirmiş, yaralanan boğazı sa • yalara ait vapurlardır. Türk gemimezarlığın Belediyeye ve bu arsa ürılarak kendisi Yalova hükumet dok lerinin Avrupa seferleri yapamama» Galata'da Bohor Efendinin evinde zerine yapılan binaların sahiplerine ları faaliyetteki rollerini bittabi da» toru tarafından tedavi altına alın yapılan taharriyat neticesinde hali ait olduğuna hükmetmiştir. Sürp Abir sahaya intikal ettirmektedir. mıştır. 24 saat geçtiği halde pansüfaaliyette bulunan bir kazan, 8 fıçı gop Ermeni mezarlığı hakkındaki mana geimiyen doktor, telefonla cibre, bir kaç fıçı rakı, bir miktar muhakemenin kararı da 18 temmuzçağırılmış, fakat kendisinden «harkıyılmış tütün bulunmuş, eşya müda verilecektir. Seyrisefain ile millî vapurcular cirah almadım, gelemem» cevabı sadere edilmiş, tahkikata başlan arasında Karadeniz seferleri için alınmıştır. Bu garip ve dürüşt cevap mıştır. yapılan itilâfname feshedildikten üzerine yaralı da İstanbul'a getirisonra öldürücü bir rekabet tekrar lerek Cerrahpaşa'ya yatırılmıştır. tedirler. başlamıştr. Seyrisefain tarifeleri Temmuz sonunda Ticaret Odası Muhaliflerin bu kötü neşriyatenzil etmiş, ikinci sınıf vapurları • idare heyeti intihabı yapılacaktır. tında Meclisin şahsiyeti mane nı da Karadeniz'e işletmeğe karar Borsa Mubayaacılar Birliğinin mevGüzel San'atlar akademisi mi viyesine tecavüz evsafı bulunup cut Ticaret Odası heyetinin bir iş marî ve tazyinî san'atlar talebesinin vermiştir. Vapurcular mes'eleyi ken bulunmadığı tetkik edilmektedir. di aralarmda halledemiyeceklerini, yapamadığı hakkındaki şikâyetleri930 931 ders senesi mesailerini Meclis Riyasetinin bunlar aleyhihükumetin kararından başka kendinin nazari dikkate ahndığı ve yeni göstermek üzere Akademide bir ne takibatta bulunmağa müsaade lerini bu vaziyetten kurtaracak bir intihapta iş başına genç ve faal azasergi açılacak ve 10 gün devam çare olmadığını söylemektedirler. lar getirileceği haber verilmektedir. edecektir. vermesi ihtimali kuvvetlidir. Nuri B. ve gazeteler Mefsuh S. Fırka kâtibi toptan set taraftarıL Yol mükellefiyeti Ermeni mütevellileri Hayırlı bir yurt Bakırköy doğum evinin inşasma dün başlandı Hamallar tarifesi iki sahtekâr yakalandı Taksi fiatı inemez mi? Meşhur Kara Yani hudut haricine çıkarıldı ihmalkâr memurlar Ankara'da gelen sefirler Liman faaliyeti artıyor! Mezarlık davaları Tedaviye geimiyen doktor! Kaçak rakı bulundu Öldürücü rekabet! Ticaret Odası intihabatı Akademide sergi