16 Ağustos 1932 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 7

16 Ağustos 1932 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 7

16 Ağustos 1932 ; Borsa bir Tlirk lirası Fransız Frangı Dolar Liret Belçika Drahmi Isviçre Leva Bulgar Flonn Kuron Çek Şilin Avustuya Pezeta ı Alman markı Zlotı Penjo Macar Ley Rotnanya Dinar Cmnhi I Istanbul Beledivesi ilânları Dün akşam kapanan Borsada Şehir bandosu mektebi için lüzumu olan 500 kilo lahana, 400 prasa, 500 adet enginar, 350 kilo taze bakla, 200 kilo semizotu, 600 ıspanak 150 çah fasulye, 150 taze ba.Tîya, 900 ayşekadm fasulye, 5000 adet pat mukabili: hcan, 150 kilo barbunya fasulye, 2000 adet yeşil salata, 1500 adet li12 03 mon, 500 kilo sakız kabağı, 900 kırmızı domates, 120 yeşil dolmahk 0 47.16 biber, 150 havuç, 350 kereviz, pazarlıkla ahnacaktır. Talip olanlar 9 21,50 tafsilât almak için Levazım Müdürlüğüne pazarhğa girmek icin de 3 39,65 45 lirahk teminat makbuz veya mektubu ile 22/8/932 pazartesi günü 17 7 saat on beşe kadar Daimî Encümene müracaat etmelidirler. 2 42,12,50 ** 67 07,50 1 17,11,50 Eminönü Beîediyesinden: Selimpaşa temizlik îşleri ahırı amba 15 92,16 rında mevcut ve istimale gayrisalih elbise ve saire tebhir masrafı alı3 99,75 cıya ait olmak üzere açık müzayede usulile satılacagından talip olan5 84,81,50 Iarın 20/8/932 tarihine musadif cumartesi günü saat on beşte Encü1 87,87, 50 mene gelmeleri ilân olunur. 4 20 3 79,41 79 67,50 29 13,50 1 84,59 BÜYUK TAYYARE PiYANGOSU 13. cü tertipV ci keşide 11 Eylul 1932 dedir Büyfik ikramiye: 35,000 Liradır. Ayrıca: 15,000 10,000 liralık büyük ikramiyeler ve 20,000 firalık bir mökâfat vardır. Limammızdan hareket edecek vepuriar Musfafa Gemal vapurları Barfın İnebolu postası vapuru 17 ağustos Nilüfer P. T. T. Levazım Müdürlüğünden: Dahilî telgraf ve telefon tesisatına mahsus 40000 metre lâstikli bakır tel takas kaydile ve kapalı zarf usulile münakasaya konulmuştur. Mevaddı mezkurenin 19 teşrinievvel 932 tarihinde ihalesi icra edileceğinden taliplerin sartname almak için her gün teminat ve teklifnamelerini ihtiva edecek ve sartnamdeki tarifat dahilinde kapatılıp temhir edilecek olan zarflan tevdi için de mezkur tarihe musadif çarşamba günü saat 14 te îstanbul'da Yenipostane'de mubayaat komisyonuna müracaatleri. Bursa Nafıa Başmühendisliğinden: 60568 lira 88 kuruş keşif bedelli Bursa Mudanya yolunun 3+500 29 + O O kilometroları arasında 10905; O 46910 lira 85 kuruş keşif bedelli Bursa Karacabey yolunun 8+00054 + 100 kilometroları arasında 15540; 26423 lira keşif bedelli Bursa Gemlik yolunun 13000 20+280 kilometroları arasında 7335 metrelik kısımlarm esaslı tamirleri birlikte ve keşif ve şartnamelerinde muharrer tarifat ve izahat dairesinde, kapalı zarf usulile münakasaya konmuştur. 1 Fennî sartname ve keşif sureti musaddakaları iki lira bedel mukabilinde Nafıa dairesinden ahnacaktır. 2 İhale 28/8/932 pazar günü saat on altıda Bursa Encümeni ViIâyetinde icra edilecektir. 3 Teklif zarflan, müzayede, münakasa ve ihalât kanununda yaıılı tarifat dairesinde tanzim edilerek ihale saatinden evvel Encümene takdim edilecektir. Talipler, şimdiye kadar taahhüdatta bulunmuş iseler deruhte etmiş oldukları taahhütlerini hüsnü suretle ve gününde ifa etmiş bulunduklarma ve % 7,5 teminatı muvakkateden maada 25000 yirmi beş bin lirayı havi hükumetçe muteber bir banka kefaleti veya o miktar üzerinden noterden musaddak ve muteber malî kefalet veya emvali gayri menkulenin ipotek ediîdiğine dair vesaiki Encümeni Vilâyete ibraz eylemeğe mecburdurlar. 5 Işin meş'uliyeti fenniyesi diplomalı bir mühendis tarafından deruhte edileceğine ve iş mahallerinde ayrıca diplomalı bir fen memuru bulunacağına göre noterden musaddak mühendisin taahhütnamesini ihale gününden 8 gün evvel Nafıa Başmühendisliğine kaydettirmeleri lâzımdır. 6 İpotek edilecek emvali gayri menkule ahar Vilâyette ise o Vilâyetin Encümeni daimisince telcdir edilecek kıymet üzerinden Bursa Vilâyeti namına takrir verilerek ipotek yapılacaktır. 7 lşbu taahhüt ihale tarihinden itibaren 18 ayda ikmal edilip bedelitiçsenede muhtelif taksitlerde verilecektir. 8 îşbu tamiratın kesifnameleri berayi tetkik Nafıa Vekâleti celilesine takdim edilmiş olup gerek aynen ve gerek tadilen tasdik buyurulduğu takdirde ona göre ihalesi icra edilecektir. 9 Keşifname ve fennî sartname hakkında fazla malumat almak istiyenlerin Nafıa Dairesine müracaat eylemeleri iktiza eyler. 4 Çarşamba Yen Çernoviç günü akfam saat 18 de Sirkeci rıhb • mındar. hareketle Alaplı, Ereğli, Zonguldak, Barhn, Cide, İnebolu, Evrenye, Ilişe, Abana'ya azimet ve ayni is kelelere uğrıyarak Istanbul'a avdet edecektir. Tafsilât için Galata Küçfik Rıhtım Han 45 numaraya mü • I racaat. Telefon 913. Lira Bir îngiiiz lirası Altın Mecidiye Banknot Kuruş 39,50 22 34 34 7 9 2 Hantalzade Haftalık Izmir postası Seyyar vapuru Her çarşamba günü Saat 18 de Sirkeci nhtımmdan hareketle Gelibolu, Çanakkale'ye uğnyarak cuma günü sabahı tzmir'e azimet ve cumartesi saat 18 de Izmir'den hareketle Çanakkale, GeUbolu'ya ugnyarak pazartesi sabahı tstanbul'a avdet eder. Yolcu bileti vapurda verilir. Tafcilât için Eminönü Rıhtım Han No. S Telefon: 21977. Poli Anna ve Yüksek Ziraat mektebi kayıt ve kabul şeraiti Ankara Yüksek Ziraat mektebine 1933 senei tedrisiyesi için stajyer talebe ahnacaktır. Kayıt ve kabul edilecek efendilerin, 1 Lise mezunu olmaları. 2 Vekâletin tensip edeceği çiftliklerde bir sene staj görmeleri lâzımdır. Stajyerlere staj müddetince 50 lira ücretle ayrıca harcirah tahsisatı verilecektir. A Türkiye Cumhuriyeti tebaasîndan olmaları (hüviyet cüzdanı) B 17 den aşağı ve 22 den yukarı yaşta olmamaları. C Ziraat mektebinin icap ettirdiği kabiliyeti bedeniyeye malik ilel ve emrazdan salim olmaları (doktor raporu ile). Ç Staj veya tahsil devresinin ortasında meşru mazeretsiz staj veya mektebi terk edenlerin hükumet tarafından kendilerine yapılan masrafı tazmin edeceklerine dair noterlikten musaddak kefalet vermeleri (mektepçe verilecek nümuneye tevfikan). Mahalle ihtiyar heyeti ve polis merkezinin hüsnühal mazbatası bu şeraitte dahil olmak istiyen efendilerin eylul 1932 gayesine kadar Ankara'da Yüksek Ziraat mektebi rektörlüğüne müracaat etmeleri ilân olunur. Pıli Anna'nın Gençüği Bu eser en canııkıci ve üzUcu hareketierî neş'elenecek bir hale getirmek için yaratılmıstır. Poli Anna muhitindeki en betbin ve en neş'esiz insanlara bfle nikbinlik ve neş'e aşıhyarak onları meı'ut eden bir kızdır. Bu kitaplar her aile için en lüzumlu eserlerdir. (Poli Anna) ve (Poli Anna'nîn Gençliği) kitaplar Matbaacılık ve Neşriyat Tiirk Anonim Şirketi tarafından neşrolunmuştur. Maarif Vekâleti Talim ve Terbiye daîresi bu iki eseri fevkalâde takdir et miştir. Her iki eserin de fiatı 75 ve ikisi 150 kurusur. Tevzı roahallen: 1 Cağaloğlu'nda (Cumhuriyet mü esseseleri). 2 Ankara caddesinde Kanaat kütüpanesL NA1M VAPUR İDARES1 izmir sür'at postası A D NA N vapuru Her gıinleri Galata hafta nhtımmdan Saat tam 18 de hareketle doğru (20 uat) Lüks / Z M İ R'e Devlet Dsmirvolları Ilânlaırı 90,000 ton kömürün Havzai Fahmiyeden Haydarpaşa, Mudanya, Derince, Mersin ve Samsun lunanlarına nakli münakasaıı 1/9/932 tarihinde Ankara'da Devlet Demiryolları İşletme Umum Müdürlüğü binasında yapılacaktır. Fazla malumat Haydarpaşa ve Ankara'da Umum Müdürlük vez nelerinde beşer Hraya satılmakta olan şartnamelerde yazıhdır. • •* Kaptan Scott'un sergiizeşti Mariy Mac Gregor tarafından yazı • ian, Cenubî Kutbun keşfine dair eser giizel yaziları ve tercümelerile tanılan tlkender Fahrettin Bey tarafından tiirkçeye çevrilmiftir. Çok meraklı bir eserdir. Gençlere tavsiye ederiz. ©scnrlleır: ve pazar günlerf îzmir'den saat 14 1/2 da hareketle tstanbul'a avdet eder. Tafsilât için Ga lata, Gümrük karşısında Site Franaez Han No. 12 yazıhanesine müracaat. Tel. B. 0 . 1 0 4 1 Zonguldak Vilâyeti Nafıa Başmühendisliğinden: 1 Bedeli keşfi (12197) lira (80) kunıştan ibaret olan Devrek Reşadiye yolunda 8 adet ahşap köprünün inşaatı 3/8/932 tarihinden itabaren 24/8/932 çarşamba günü saat 15 te ihale edilmek üzere 21 gün müddetle ve kapalı zarf usulile münakasaya konulmuştur. 2 Münakasaya iktidarı fenni ve itibari malilerini isbat edenler kabul olunur. Bunun için münakasaya dahil olmak istiyenlerin: A Bedeli keşfin yüzde yedi buçuğu nisbetinde depozitolarını vilâyet idarei hususiyesi hesabına bankaya tevdi ettiklerine dair makbuz senedi veya millî bankalardan birinin teminat mektubunu yahut millî esham mukabili muhasebei hususiyeden ahnacak ilmühaberi ibraz etmeleri lâzımdır. B Ticaret Odasına mukayyet olduklarına ve itibari malilerine ait bir vesika göstermeleri icap eder. C Yetlerindeki ehliyeti fenniye vesikalarınj yevmi ihalede Vi lâyet Encümenine ibraz etmeleri lâzımdır. Bu üç şartı tamamen haiz olmıyanların münakasaya iştirakleri öayani kabul olmıyacağından teklifleri kabul edilmez. 3 Münakasa evrakı keşfiye ve fenniye ve şeraiti mahsusasına tevfikan icra edilecektir. 4 Talipler 661 numaralı münakasa ve ihale kanununun on al • tıncı maddesi mucibince ihzar edecekleri vesaik ve teminatlarile yevmi ihalede muayyen saatte Vilâyet Daimî Encümeninde bizzat veya musaddak vekilleri hazır bulunmaları icap eder. 5 Evrakı keşfiye ve projeyi görmek veya daha fazla malumat almak istiyenlerin ihale gününden iki gün evvele kadar Vilâyet Nafıa Başmühendisliğine, sonra da Daim î Encümen kalemine müracaatleri ilân olunur. SEYRISEFAIN Merzek acenta: Galata Köprübaşı B. 2362 Şnbe A Sirkeei Mühürdar zade H. 2. 2740 üç çiçek, bir bocek Almanya'da bir ailenin hayatından abnmış heyecanlı bir eserdir. Evlât sev gisi mi galip, aşk mı ? Bu tezin en kuvvetli bir tezahürünü bu kitapta bula • caknnız. Eser İskender Fahrettin Bey tarafından tercüme edilmiftir. Tavıiye çderiz. 500 m3 kerestenin kapalı zarfla münakasası 5 eylul 932 pazartesi günü saat 14,30 da Ankara'da idare binasında yapılacaktır. Fazla tafsilât Ankara ve Haydarpaşa veznelerinde beşer Hraya satılan şartnamelerde yazıhdır. Balıkesir Necati Bey Muallim Mektebi Müdürlüğünden: Mektebimîze lüzumu olan en az 250, en çok 300 ton yerli kok kö • mürü 11/8/932 tarihinden itibaren yirmi gün müddetle kapalı zarf usulile münakasaya konulmuştur. İhalesi 31 ağustos 932 çarşamba günü saat 13 te mektepte yapılacaktır. İstiyenlerin şartnameyi görmek üzere mektebe ve münakasaya iştirak için de muayyen vakitte mektepte toplanacak komisyona müracaatleri. Izmir Pire tskenderiye postası (Ege) 16 ağustos salı 11 de Trabzon postası (Karadeniz) 17 ağustos çar şamba 18 de. İzmir Mersin postası (Konya) 17 ağustos çarşamba 10 da Galata nhtımmdan kalkarlar. Istanbul yedinci icra dairesinden: Evkaf idaresinin Mansur Zafir Bey zimmetinde alacağından dolayı mahcuz ve paraya çevrilmesi mukarrer olan gayrimübadillere verilen bonolar 258932 tarihine musadif persembe günü saat 1112 de Bahçekapı'da Dördüncü Vakıf hanm esham ve tahvilât borsasında ' alenî müzayede suretile satılacagından taliplerin mahallinde hazır bulunacak icra memurun* müracaatleri ilân olu nur. fstanbul yedinci icra dairesinden: Mukaddema Beşiktaş'ta Yıldız'da mülga Şeyh Zafir tekkesinde mukim iken halen ikametgâh ve meskeni meçhul Mansur Zafir Beye: Evkaf idaresinin zimmetinizdeki alacağından dolayı mahcuz ve paraya çev * rilmesi mukarrer gayrimübadillere verilen bonolann satılması alacaklı idarei mezkure vekili tarafından istenfldiği bildirümek ve üç gün zarfında borç tamamen ödenmediği takdirde talep v e karar mucibince mezkur bono lann 25 8 932 tarihine mu sadif perşembe günü saat 1 1 12 de Bahçekapı'da Dördüncü Vakıf hanın esham ve tahvilât borsasında alenî müzayede ile satılacağı malumunuz ol mak üzere ilânen tebliğ ve ihban key • fiyet olunur. Istanbul ikinci iflâs memurluğundan: Müflis Kibar Ali Zade Fadıl Beyin tetkiki düyunu hitam bulmuş ve tanzim kılınan sıra defteri dairede alacaklılann tetkiklerine hazır bulundurulmuştur. AlacaklJarın ikinci toplanma için 12 eylul 932 pazartesi günü saat 14 te ikinci iflâs dairesinde hazır bulunmaları flân Olimpiyat 68 mci nüshası çıktı. OlimDÎyatlara, Los Angelese ait tayy&re ile gelen en son fotoğraflar, en son ve en doğru haberler. Koşe'nin imzalı fotoğrafı Anadolu haberleri, yüzme yarışları, mutat sahifeler. Fevkalâde müsabaka ve hediye • Jer. Elbistan sulh hukuk hâkimliğinden: Elbistan'ın Hacıhamza mahallesinde kâin şarkan yürbajı Salih Efendi garben •*r Ali Efendi haneleri fimalen tariki has fi cenuben tariki âm ile mahdut bir bap hane mütekaidini askeriyeden miileveffa binbayı Hacı tbrahim Efendinin vereselerinden nefsi ne asaleten ve tahtı velâyetinde bu • lunan sagire kızı Fatma Hanıma velâyeti hasebile müteveffayi mumaileyhin zevcesi raüddeiye Ayse Hanım tarafından idiğer vereseleri bulunan müteveffayi mumaileyhin oğullan ve ikametgâhlan meçhul Adil ve Behiç ve Remzi Beylerle Elbistan'da mukim Güneslizade Hacı ömer Çavuşun kızı Fatma ve Habibe Hammlarla Kadir oğlu Mustafa Çavuş aleyhlerine malumülhudut müddeabih faanenin taksimi kabil olmadığı takdirde şuynun izalesi Elbistan sulh hukuk kısmına dava ikame edilip cari muhakemetfe mumaileyhimden Adil ve Behiç ve Remzi Beylerin mahalli ikametgâhlan tnahkemeye tayîn edilmediğinden dolayi tebligatı vakıa icra edilememiş olduğunidan bu kere emri muhakeme 25 eylul 932 tarihine musadif pazar günü saat 12 ye talîk kılınmış olduğundan mumaOeyhim Adil ve Behiç ve Remzi Beyle rin yevmi mezkurda isbab vücut etme!eri veya birer vekili kanunî ikame eylemeleri ve aksi takdirde haklannda muamelei kanuniye ifa kılınacağmdan mumafleyhim Adil ve Behiç ve Remzi Beylerin malumatlan olmak üzere ilân olu Dr. Semiramis Ekrem H. Çocuk hastalıklan mütehassısı Beyoğlu Mektep sokak Telefon B. O. 2496 Kulak, bogaz, burun mütehassısı DOKTOR Osman Şerafettîn Cağaloğlu Nurosmaniye caddesi No. 19 Telefon: 893 Muayene zamanı cumadan maada öğleden sonra (Yenibahçe hastanesi) dahilî, sari hastalıklar mütehassısı Dr. Ekrem Behçet B. oğlu Mektep sokak 1 Telefon B O. 2496 Denizli sulh hâkimliğinden: Millî Müdafaa Vekâleti Deniz Müsteşarhğına izafeten avukat Kemal Bey ile müddeaaleyh İstanbul'da Imrahor'da 26 numaralı hanede olup Denizli'nin Dermenönü mahallesin den tnüteveffa dis doktoru Ismail Hakkı Efendi oğlu Fahrettin arasında görülmekte olan alacak muhakemesinde müddeaaleyhin ikametgâhı meçhul olduğu anlaşılması üzerine ilânen yapılan tebliğat üzerine müddeaaleyh gelmemiş ve hakkında gıyap kararı verilmi* olmakla gıyap kararımn da ilânen yapılmasına karar verilmis oldugundan tarihi ilândan itibaren bir ay zarfında ve muhaketnenin muallâk bulunduğu 14/9/932 tarihinde mahkemeye gelmesi veya bir vekili musaddak göndermesi gelmediği takdirde muhakemeye devam olunacağı tebliğ makamınjı kaim olmak üzera Satılık Studubeker otomobili Studubeker Presidan markalı, kapab bir otomobil 19 ağustos 1932 cuma günü saat 10,£ ta Taksim meydanında müzayede ile sahlacaktır. Yeniköy sulh hâkimliğinden: Sanyer'de Yenimahalle caddesinde yalısında mukim iken 4 nisan 932 tarihinde vefat eden kasap Hüsnü Efen dinin alacaklılarının ilân tarihinden iti baren bir ay zarfında mahkemeye mü • racaatle alacaklarını kaydettirmeleri ve aksi takdirde kanunu medeninin 569 un cu maddesi mucibince muamele yapılmak iktiza edeceği ilân olunur. İstanbul ikinci iflâs memurluğundan: Mercan'da öriicüler'de 5 numarada kasket tüccarı Mehmet Barbuş Efendi hakkında iflâs kararı mahkemece kaldırılmıs ve malların teslimine karar veril İnhisarlar Umum Müdürlüğünden: Nümune ve şartnamesi mucibince mubayaa edilecek olan muşamba imaline mahsus yedi bin yarda yağlı kaneviçeyi bedeli olan mebaliğa tekabül edecek kıymette yerli maaıulât ve mahsulâtından bir kısmı ile takas esasları dairesinde itaya talip olanlann kapalı zarf deru nündeki tekliflerini 10 eylul 932 cumartesi günü saat on beşe kadar teminat akçelerile birlikte mubayaa komisyonuna tevdi ve şartna mesile nümunesini görmek ve tafsilât almak için de her gün komis yona müracaatleri ilân olunur. I înanlı Aygır Deposu Müdürlüğünden: tnanlı Aygır deposu hayvanatında mubayaa edilecek yataklık sap için 11/8/932 tarihinde icra kılınan münakasada verilen fiatlar haddi lâyık görülmemiş oldugundan bir hafta müddetle temdit edilmiş ve 18/8/932 perşembe günü Tekirdağ Baytar Müdiriyeti dairesinde ihalesi mukarrer bulunmuştur. Taliplerin yevmi mezkurda Baytar