16 Ocak 1933 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 1

16 Ocak 1933 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 1

Hayat Ansiklopedisi üncü cüzü bugün çıkti | Dokuzuncu seı lo. 3125 ESKİŞEHİR İ küran va Anka ğ İSTANBUL — CAĞALOI Teleraf ve mektup âresit Özmirişü İataaba l sabilelerimle herkese açıktır— Cumhüriyet'te neşreltirllrcek Uanlar için dofeedan -Hüsusi tren saat 8de Ankara'dan ayrıldı Gazi Hz. bu sabah saat ona doğru Eskişehir'e muvasalat buyuracaklar Ankara 15 (Telefonla) — Rela camhur Mazretleri mukarrer mem: Teket teyahetlerine bagüm çıkmış — lardır. Reisicumhur Hz. akşam saat 8 de kusuzt bir trenle Ankara'dı ket etmişlerdir. Kendilerine ve, at Vekili Celâl, R: tüi Ümümisi " Hi meb'usu Saffet, Afyon meb'unu Gazi Antep meb' İnanılmaz bir vaziyet Ankara: 15 Tkin harririmizden) — ner'elerinden dolayı Yaku bulmakta ehup bizzat zensiz vaziyetten şikâyet imdur ki bu mes'ele bir keyfiyet değil | Te getekat etmektedlirler Reisicumhur Hazretlerinin bus kalera n Rıza Beyle müdürü Avni, mül Bankası umu im, mühendis. - Kâzum ve Mümtar Beyler de heyete dahildirler. Gazi Hazretleri trenin hareketin- den beş dakika evvel üf etmlişler Sin sulk müshedesine ekalliyet hu - kuku diye birer parça ilâve oluna- Punlara dikkat olunacak hat Denildi ve böyle denilmekle iş bit- ti sazuldı. Tahlisiye işi yarından itibaren hükümet inhisarına geçiyor irlarız. Ercümle çar'lar İstanbul konfer 'etmenin birinci ebem- çarelerden bi ea Alemdar vapanı B İş Türk tebanına Gi saman hariçteki b | emleketimizde çalışmak ünkânını ; buradaki İagiliz de ekalliretleri kütlesine izde miyam yerlerde | buriyetinde kalmıştı. Sirket İngiliz kumnanvasını ini 25.000 İneilte li ilimde ve iş yaptılı fülmek sartile almı met hirse senedi çıkaracak, lar bu hisselerden. satın Resim nisbeti ? bire, me- vaddı müştaile maliyet fiatına indirildi Karaaydın hattına ey - Hpansiyon verilmektedir. Me Barat ve Mevaddı İnfilâkiya İn - hisarı Müdürü Lötfü B. bu mes'ele hakkmda bir muharririmize yu ban - İnhisarlar için Mütehassıs gelecek Eski tütün mütehassısı tekrar celbediliyor bebul. o M Fazarlesi 16 Kânunusani 933i Hayat Ansiklopedisi Büyük bir külüphaneı arada evinize getiren en faydalı Her evde bir tane bulunmak lâzımdir. | | ra'dan Hareket Ettiler Büyük bir müvaffakiet Brezilya ile bir takas mukavelesi yapıldı Kahve ithalâtını münhasıran Brezilya yapacak ve mukabilinde doğrudan doğruya Brezilya'ya Türk malı ihr Ankara 15 (Telefonla) — Heyeti Vekilede kahveyi - edilecektir cak ve buna mekabil doğradan doğ - Yaya Brerilya'ya Türk malları takar süretile ithal edilecektir. Brezilya kahve milli meclisi, Bre - zülya kökümetlerinin itihadile teşek - kül etmiştir ve bütün Reerilya kahve” dinin ihracında nüzım vazifesini cör - Tmektedir. Birezilya her sene dünyaya 7,000,000 arval kahve stiyor. Bizim ihtiyacımız Senevi 80 Kin çavaldır. Meclir bir ta- raftan İhtiyacı temin ederken, diğer karaftan da Türk mallarının Brezilyar. da satılması tepkilâtimi bazırlamış ve ayni kiymette mülli takarımı derahde (Afabadi 6 mar sahifedek Devlet-Fert münakaşası Ağaoğlu Ahmet Bey dün tenkitli; bir İkonferans verdi, tezini bir daha izah etti Tikenln Bişie kenteriinada! Tekbüğlirlm MAD İHatibe yapılan Muhtelif itirazlar Ahmet Bey Türk İktuatçi lar Gemmiyetinin devlet ve feri mevnz rafında kendisinden istediği konfe » .nan dün Ticaret Odam içtima salor vermiştir. Ten bir mektubu olumuştur. Şevket Süreyya Bey mektubunda bu. konferansın kendi neşriyatını tenkit mar —| hiyetinde ise bonun bizzat İstanbul'da — | Bulmabileceği bir zamana t mmetini rica etmekte idi. Heirin talebi üzerine Ağsoğlu Ahmet Foto Birm 39 — Wfet Hanımın boy resmi | fete muhabiri iken ahiren Ankara cadı desinde Cağalağla yokuşunda üzel bir 20 — İtet Hanım Büzün Güzellik müsabakamıza. işt- vak edenlerden İffet Hanımın resimler Fini dercediyoruz. Bu resimleri, gazete Tadani 6 mer sahifeder