10 Temmuz 1933 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 7

10 Temmuz 1933 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 7

= lOTemmuz 1933; MEM DE LUXE DE LL'XE traş bıçaklarının yenı )anklı modelleri vucude getirilmiştir ki traş bıçakları imahnde bır yernlık ve "«uvuk bir tekemmül teçkil etmekredır SfUf BREKFAST HASAN Türkiyenh ve bütün dunyanın en mükemmel Brekfast büskdıti olup hastalara ve bılhassa çocuklara ve hah nekahette olanlara ve sabah ve akşam kahvaltıiarına, haht jemek istiyenlere, mıde rahatsızbğı çekenlere karsı nefis ve leziz bir gıdadır. ContfnmvGt '• LIMANIMIZDAN HAREKET' EDECEK* V A P U R L A R Denizyollan işletmesi ACENTALARI Karaköy (voprübaşı Tel. 42362 Sirkecı Mühürdar zade han Telefon • 22740 Gümrük Muhafaza Umum Kumandanlığı Satın Alma Komisyonundan: 1 540 çift kundura ve 666 adet ekmek torbası açık kırdırma ile satm alınacaktır. 2 Münakasa tstanbul Gümrük Muhafaza Başmüdürlüğü bina • sındaki Satm Alma komisyonunda yapılacaktır. 3 tstekliler iğreti güvenmelerüe birlikte belli saatte komis yona gelsinler. 4 Kırdırma, kunduralar için 16/7/933 pazar günü saat 14 te ekmek torbaları için de 17/7/933 pazartesi günü saat 14 tedir. 5 örnek ve şartnameleri komisyonda görülebilir. (2859) İRMİK PİRİNÇ YULAF BEZELYE N iŞ A S T A PATATES MERCİMEK özü unları Saf, sıhht ve gayet mukavvî ve tnugaddidir. Vitamıni en çok olan bu mükemmel özlü unlar ile çocuklar ve bilhassa memedeki çocuklar az zaman zarfında neşvünema bulurlar. Kemıkleri kımetle nir, çabuk diş çıkarırlar, çabuk yürürer. Neş'eli, sihhatli, ombul olurlar. Her nevi Hasan hububat nnlarile yapılan tnahallebi ve çorbalann lezzetine payan olmaz. 25 kuruştur. Hasan ecza deposu »YEfcKENCi KARADENİZ Postası ISKENDERiYE POSTASI EGE E RZURUM Vapuro 11/7/933 salı günü saat 11 de Galata nhtımından izmir Pire iskenderiyeye kalkar. (3159) Pazartesi günü akşamı Sirkeciden ha reketle ( Zonguldak, inebolu, Ayancık, Samsun, Ordu, Gisun, Trabzon, Surmene ve Rize)ye azimet ve avdet edecektir.j Fazla tafsilât için Sirked Yelkenci Hanmdaki acentalı ğına müracaat. Tel: 21515 (5303) CUMHURİYET vapuru 127933 çarşamba günü saat 18 de Galata rıhtımından kalkar. (3160) I TAVİLZADE VAPURLARI KARADENİZ POSTASI Millî Müdafaa Vekâletı Deniz Müsteşarlığından: tzmitte Gölcükte bulunan Deniz Fabrikaları için 120 lira iicretli bir hekim ile 80 lira ücretli bir eczacı almacağuıdan şeraiti merkezden öğrenilmek üzere taliplerin Millî Müdafaa Vekâleti Deniz Müsteşarlığına müraçaatleri. (2801) SAADET H İZMİR POSTASI Hantalzade vapurlan Haftalık muntazam AYVALIK EKSPRES Postası Tayyar vapuru her er Pazartesi Hasan Kuvvet Şurubu Zafı nmumî, kansızlık. romatizma, sar'a, sıraca, kemik, sinir, damar, verem histalıklarına, yürütneyen, diş çikarmayan çucuklara, genç ve ihtiyarlara. (5134) Balıkesir Vilâyeti Daimî Encümenînden: Bedeli keşfi 9775 lira 52 kuruş olan Ayvalık Altınova yolunun 4 4 + 500 8 + 500 11 inci kilotnetreleri arasmda şartnamesine tevfikan yapılacak tesviyei turabiye ve kaldınm inşaatımn 20 temmuz 933 tarihine musadif perşembe günü saat on beşte ihale edil mek üzere yirmi gün müddetle ve kapalı zarf usulile münakasaya vazedilmiştir. Talip olanlann yüzde yedi buçuk nisbetinde teminatı muvakkate makbuz veya banka mektupları ve ticaret odası vesikası ve vesaiki fenniyesile yevmi mezkurda ve buna dair malumat almak ve şeraitini öğrenmek istiyenlerin şartnamei umumiyeye tevfikan daha evvel Bahkesirde Nafıa Başmühendisliğine ve Encümeni Vilâyete müracaat etmeleri ilân olunur. (3073) saat 18 de Sirkeciden hare ketle Gelibolu, Çanakkale ve izmire azimet ve Çanakkaleye uğnyarak avdet edecektir. Yolcn bileti vapurda da verüir. Adres: Yemişte Tavilzade Mostafa biraderler. Telefon: 22210 (5324) Askerî Lise ve Orta Mekteplere Muallim alınıyor 1 Açık Muallimlikler şunlardır: Bursa ve Istanbuldaki Liselerde Riyaziye, Kimya, Fizik. 2 Yukandaki derslerden başka evvelki ilânda yazılı olan mu allimliklerle Doktor ve Dişçi münnalleri kapanmıştır. 3 Açık olan bu muallimliklere istekli olanlar aşağıda yazılı ve•ikaları istidalarına iliştirecekler ve hangi mektebin hangi ders muallimliğine istekli olduklannı da yazacaklardır. A Tasdikli sıhhat raponı. « B Tasdikli hüsnühal kâğıdî. C Resmî bir makamca veya evvelce muallim olanlar için Maarif idarelerince tasdikli veya fotoğraflı fiş veya kısaca hal tercümesi. D Şehadetname, tasdikname, ehliyetname, gibi vesikalarm tasdikli ve fotoğraflı suretleri E Noterden tasdikli taahhüt senedi, bu senede şunlar yazılacaktır. «Tayin edileceğim mektebin muallimliğinden her hangi ders senesi içinde çekilmemeği, şayet tatil zamanında çekilecek olursam çekilmeden en az iki ay önce bildireceğimi böyle yapmazsam alacağım ücretin iki aylığını tazminat olarak bir defada ödeyeceğimi bundan başka tayin olunduğum halde kanunun gösterdiği zaman içinde vazifeme başlamazsam gene ayni tazminatı ödiyeceğimi taahhüt ederim.» F Bu vesikalar 10 temmuz 933 e kadar Askerî Liseler Müfettişliğine gönderilmiş olacaktır. 4 İsteklilerden aranılan şartlar şunlardır: A Muallimliğini istediği dersi okutmağa menşei veya Darülfü • nunda imtihanla ehliyetnameyi ve kanunt vasıflan haiz olmak ve yahut Maarif Vekâletinin ayni derecedeki mekteplerine müseccel muallimi bulunmak. B Haftada 15 : 20 saat ders almağî taahhüt etmek. C Tayin edilecek muallimlere ayda 84 : 126 lira ücret verile • celrtir: «3146» «3103» akşam saat 17 de Sirkecî nhhımndan hareketle Geli • bolu, Çanakkale, ve Edremk körfen tarikile «alı Ayvalığa gider, Ayva • lıktan perşembe hareketle cuma t» • tanbula gelir. Saat 16 dan sonra yiik almmaz. Yolcu btleti vapirda verilir. Tafsilât için Eminona Rıhtnn Han No. 5 Telefon: 21977. (5366) pazartesi Askerî Lise ve Orta Mekteplere Muallim Tabip ve Dişçi alınıyor 1 Açık muallimlikler şunlardır: Kuleli Lisesinde: Tabiî ilimler, Fizik, Kimya, Rİyaziye, Fransızca, Almanca, Felsefe. Maltepe Lisesinde: Tabiî ilimler, Fizik, Riyaziye, Fransîzca. Bursa Lisesinde: Fizik, Kimya, Fransızca. 2 Bu derslerden her birine lüzumu kadar muallim alınacaktır. 3 Konya ve Erzincan Askerî Orta mekteplerinde muhtelif ders zümrelerine de muallim alınacaktır. 4 Bu muallimliklere; istekli olanlar, aşağıda yazılı vesikaları bir istidaya iliştirecekler ve hangi mektebin hangi ders muallimliğine istekli olduklannı da yazacaklardır. A Tasdikli sıhhat raponı, B Tasdikli hüsnühal kâğıdı, C Resmî bir makamca ve evvelce muallim olanlar için Maarif idarelerince, tasdikli ve fotoğraflı fiş veya kısaca hal tercümesi, D Şehadetname, ehliyetname, tasdikname ve sair vesikalannın tasdikli ve fotoğraflı suretleri, E Noterden tasdikli taahhüt senedi, bu senede şunlar yazılacaktır: «Tayin edileceğim mektebin muallimliğinden her hangi ders senesi içinde çekilmemeği, şayet tatil zamanında çekilecek olursam, çekilmeden en az iki ay önce bildireceğimi, böyle yapmazsam, alacağım ücretin iki aylığını tazminat olarak bir defada ödeyeceğimi, bundan başka tayin olunduğum halde kanunun gös terdiği zaman içinde vazifeme başlamazsam gene ayni tazminah ödeyeceğimi taahhüt ederim.» F Bu vesikalar 10 temmuz 933 tarihine kadar Millî Müdafaa Vekâletinde Askerî Liseler Müfettişliğine gönderilmiş olacaktır. 5 İsteklilerden aranılacak şartlar şunlardır: A Muallimliğini istediği dersi okutmağa, menşei veya Da rülfünunda imtihanla ehliyetnameyi ve kanunî vasıflan haiz olmak ve yahut Maarif Vekâletinin ayni derecedeki mekteplerinde müseccel muallim bulunmak, B Haftada 15 «zaruret görüldüğü takdirde» en çok 20 saat ders almağı taahhüt etmek, 6 Tayin edilecek muallimlere ayda 84 : 126 lira ücret veri lecektir. 7 tstanbul, Konya ve Erzincanda bulunan Askerî Lise ve Orta mekteplerle Konya Gedikli Küçük Zabit Hazırlama mektebinin tabip ve dişçiye ihtiyacı vardır. Tabiplerin aylık ücretleri 80 : 90, dişçilerin ücretleri ise 70 liradır. 8 Bunlara istekli olanlar, hangi mektebin tabip veya dişçiliğini istediklerini istidalarına yazacaklar ve kısaca hal tercümelerile be raber 4 maddede yazılı zamanda Askerî Liseler Müfettişliğine dereceklerdir. «3097» «2719» istanbul Belediyesi ilânları Satılmak üzere Selim Efendi tarafından getirilip Mezat idaresi eşya şubesine teslim olunan ve kıymeti muhammenesini bulamıyarak satılmıyan 12444 numarada kayıtlı bir kamyon ve Kerupe Efendinin Î2731 numarah doktor alâtı ve 11988 numarada mukayyet Kemal Efendiye ait şamdan ve lffet Hanım tarafından getirilerek 70, 71 numaralara kaydettirilen kanun ve masanın tarihi ilândan itibaren on beş gün zarfında sahipleri müracaat etmedikleri takdirde mezkur eşya alelusul müzayede ile satılacağı ilân olunur. (3190) İfüksek Mühendis Mektebi Satmalma Komisyonundan: Melctep için lüzumu olup 8/7/933 tarihinde yapılan pazarlığında dahi verilen fiatlann fazla görülmesine binaen ihalesi icra edilemiyen 200 ton kok kömürünün 18/7/933 tarihine musadif pazartesi günü saat «14» te tekrar pazarlık suretile ihale kıhnacağı ilân olu(3173) ni'.r. fiiksek Mühendis Mektebi Satmalma Komisyonundan: Mektep dersanelerinin bölünmesi maksadile yaptırılacak kârgir bölmeler ile teferruatına ait inşaat pazarlık suretile 18/7/933 tarihine musadif pazartesi günü saat «14,30» ta ihale edileceğinden şartname ve projesini görmek üzere münakasa komisyonuna müracaat edilmesi ve fiat vermek üzere zikredilen tarihte kezalik gene mezkur komisyona müracaat olunması lüzumu ilân olunur. (3172) Nafıa Vekâletinden: Irmak Filyos hattınîn Filyos Km. «135,600 162,000» arası «7 nci kısım» inşaat ve ameliyatı kapalı zarf usulile münakasaya konul muştur. Münakasa 24/7/933 tarihine musadif pazartesi günü saat 15 te Nafıa Vekâleti Müsteşarlık makamında icra edilecektir. Münakasaya iştirak edecek taliplerin bu kabil demiryolu inşaatmı muvaffakiyetle icra etmiş mühendis veya şirket ve yahut talibin böyle bir mühendisle hissedar olması şarttır. Bu şeraiti haiz olmıyanlann teklifleri nazarı itibara alınmaz. Talipler bu husustaki şartnameleri Ankarada Nafıa Vekâleti Levazım dairesinden yirmi beşer lira mukabilinde tedarik edebilir ler. (3011) j)evlet Matbaası Müdürlüğünden: Plân ve şartnamesine tevfikan matbaa kitap ambarlarında yaptırılacak tahta raflar ile bazı tamirat kapalı zarf usulile münakasaya konmuştur. İhale 31 temmuz 933 pazartesi günü saat 14 te İstanbul Defterdarhğında yapılacaktır. Şartnameler 20 kuruşluk damga pulu mukabilinde Devlet Matbaası Müdürlüğünden almabilir.. Münakasaya iştirak edeceklerin mimar veya mühendis olmaları ve Ticaret Odasından mukayyet olduklanna dair vesika ibraz etmeleri lâzundır. Teklif mektuplan ile icap eden vesaik ihale gün ve saatinîden evvel Devlet Matbaası Müdürlüğüne makbuz mukabilinde tevdi dilecektir. (3174) Maarif Vekâletinden: Ankarada Yenişehirde yaptırılacak Maarif Vekâleti binası 29/6/ 933 tarihinden itibaren 19/7/933 tarihine kadar 21 gün müddetle ve kapalı zarf usulile münakasaya konulmuştur. Münakasaya lâakal 500,000 liralık iş yaptıklarına dair ehliyet vesikası ve iktidan fennî ve malisini isbat eden talipler iştirak edebilecektir. Binanın proje ve şartnameleri 40 lira mukabilinde her gün öğleden sonra Maarif Vekâleti înşaat Dairesinden tedarik edilebilir. Münakasa 19/7/933 tarihine musadif çarşamba günü saat 15 te Maarif Vekâletinde icra edileceğinden talipler mezkur saatte müzayede, münakasa ve ihalât kanununa göre tanzim edecekleri teklif mektuplarını inşaat komisyonu riyasetine tevdi edeceklerdir. (2965) j istanbul Evkaf Müdiriyeti ilânları İstanbul Adliye Levazım Dairesinden: Bütün C. Müddeiumumiliklerile Ceza mahkemeleri ve lstintak daireleri ihtiyacı için yaptırılacak evrak, defter ve koçanlann tab'iyesi alenî münakasaya konulmuştur. Bedeli muhammen «4,900» lira ve münakasa 3 ağusto* 933 perşembe günü saat «16» dadır. Şartname ve nümuneler Ankara ve İstanbul Levazım dairelerinde olup nümuheleri görmek ve şartnameleri almak istivenler tatil günlerinden maada her gün bu dairelere mÜTacaat edebilirler. Kanunî şartlan haiz blan müteahhitlerin münakasa saatinde % 7,5 teminatlarile birlikte Ankarada Adliye sarayında müteşekkil mubayaa komisyonuna bizt gelmeleri ve yahut kannunî bir vekil bulundurmaları ilân olu Şirketi Hayriyeden: Şirketi Hayriye vapurlannın kahve ocakları müddeti hitam bulduğundan talip olanlann nihayet temmuzun on birinci »alı günü saat ikiye kadar heyeti teftijiyeriyjMetinemüracaat eylemelen, {5325), İ31581 Kıymeti muhammenesi «* Lira K Hasköyde Abdüsselâm mahallesinde Suyolcu sokağın50 00 da 12/14 numarah evvelce dükkân şimdi hanenin 1/6 hissesi. 168 00 Galatada Yenicami mahallesinde ve caddesinde 75, 77 numarah mağazanın gediğinin 5, 5/120 hissesile mül künün 1/8 hissesi. 100 00 Mahmutpasada Mahkeme sokağında 40 numarah dükkânın 1/3 hissesi. Yukarıda yazılı emlâkin mahlul hisseleri satılmak üzere bir ay müddetle müzayedeye konmuştur. İhalesi 19 temmuz 933 çarşamba günü saat on beşledir. Taliplerin pey akçelerile beraber Mahlulâi kalemine müraçaatleri. {2792)