10 Ağustos 1933 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 6

10 Ağustos 1933 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 6

lOAğustos 1933 Rusyaya gönderilecek stajiyerler hakkınoa Sümer Bank Umum Müdürlüğünden: Rusyada mektep ve fabrikalarda azamî bir sene staj gördükten sonra Kayseride kurulacak mensucat fabrikasının iplik, dokuma, boya ve apre şubelerinde usta ve usta muavini olarak istihdam edilmek üzere Rusyaya talebe gönderilecektir. 1 Aşagu » yazıh sartîarı ve vesaiki haiz olanların isim ve adresleri ve üç fctfa rotosrafTarile beraber bankamız pamuklu şubesine nihayet agustosun 15 ine kadar müracaat etmeleri ilân olunur. Bu hususta şimdiye kadar Iktısat Vekâletine ve bankamıza müracaat etmiş olanlann müracaatleri nazarı itibara alınabilmek için atideki vesaiki derhal ikmai edip göndermeleri lüzumu tebliğ olunur. 1 Türk olmak, 2 Sanavi veva mümasil mektep mezunu olmak veya fabrikalarda çalışmış bulunmak. 3 Askerlik hizmetini yapmış olmak, 4 Tahsiline ve bulunduğu hizmetlere ve kazancîna ait kendi el yazıaile tercümeihali (lisan bilip bilmediği), 5 Tahsiline ve çalıştışı f abrikalardaki hizmetine ait şehadetname veya tasdikname suretleri, 6 Fabrikada çalışabileceğine.dair sıhhat raporu 7 Hakkmda kimleTden malumat ahnabileceği, Bu şeraiti haiz olupta stajiyerlige secilenlerden avdetlerinde banka emrinde çahşmak hususunda bir taahhütname ahnacaktır. (6182) tnanlı Aygır Deposu ve Inanlı Aygır Deposu ve Inekhanesi Müdürlüğünden: Inekhanesi Müdürlüğünden: înanlı Aygır deposuna 40000 kilo ve mekhanesine 50000 kilo yataklık sap ahnacağmdan ayn ayn alenî surette ve 20 gün müddetle münakasaya konulmuştur. 26 ağustos 933 cumartesi günü saat 14 te Tekirdağ Vilâyeti Baytar dairesinde ihalesi yapılacaktır. Şartnameyi görmek istiyenler her gün Tekirdağ Baytar Müdürlüğüne ve Murathda fnanh Aygır Deposu Müdiriyetine müracaat etmelidirler. ttaya talip olanlar yevmi mezkurda teminat akçelerile Tekirdağ Baytar Müdiriyetinde bulunmaları. (3640) fnanh Aygır deposu hayvanatı için aîınacak 50000 kilo yulaf ve 50000 kilo kuru ot ayrı ayn alenî surette ve 20 gün müddetle münakasaya konulmuştur. 20 ağustos 933 pazar günü saat 14 te Telrirdağ Vilâyeti Baytar Müdiriyeti Dairesinde ihalesi yapılacaktn*. Şartnameyi görmek istiyenler her gün Tekirdağ Vilâyeti Baytar Müdürlöğüne ve tnanlıda Depo Müdürlüğüne müracaat etmelidirler. ttaya talip olanlar yevmi mezkurda teminat akçelerile Tekirdağ Baytar. Müdiriyetine müracaat etmelidirler. (3639)] Asarıatika Müzeleri Umum Müdürlüğünden: Odun Mangal kömürü Kok Çeki Kıye * Ton 80 15000 54 tstanbul Asarıatika Müzeleri için açık münakasa ile satın ahnacak olan yukarıda miktar ve cinsleri yazıh mahrukatın ağustosun 24 üncü perşembe günü saat 14 te ihalesi kararlastmlmıstır. Talipler şartları öğrenmek üzere salı ve cumadan maada her gün Asarıatika Müzeleri Dahiliye Müdürlüğüne müracaat edebilirler. (3866) tstanbul Ziraat Mektebinden: tstanbul Ziraat Mektebinin sene gayesine kadar ihtiyaci olan efc mek ve mevaddı müşteile kapalı zarf usulile münaka*aya konul « muştur. Ağustosun 22 inci salı günü saat 15 te ihaleleri icra kılmacagın dan taliplerin şeraiti anlamak için her gün ve müzayedeye iştirak için de yevmi mezkurda tstanbul Maarif Müdürlüğu binasında Liseler Muhasebeciliği nezdinde müteşekkij Ziraat Mektebi Mubayaat komisyonuna müracaatleri. (3714) Liseler Alım Satım Komisyonundan: Îstanbul Erkek Iisesinin yeni nakledildipî ^{îvumı Umumiye binâsında yapılacak tamirat, tadil ve inşa işleri 29/8/933 tarihine musadif salı günü saat 16 da ihale edilmek üzere kapalı zarf usulile münakasaya konulmuştur. Taliplerin keşif ve şartnamelerini görmek üzere mezkur mektepteki komisyon kalemine ve münakasaya iştirak edeceklerin de ihale günü teminatı muvakkate makbuzlarile komisyonumuza müracaatleri. (3863) Eskisehir Belediye Riyasetinden: 1 Mevcut proje, fennî şartname ve mukavelenamesi mucibince yapılacak fennî mezbaha 5/8/933 tarihinden itibaren 31/8/933 tarihine kadar kapalı zarf usulile münakasaya vazedilmiçtir. 2 Işbu inşaatm bedeli müteahhidin mezbahayı ikmalinden ve 1/6/934 tarihinden itibaren varidatı kendisine terk ve tahsis edilmek şartile teklif edeceği muayyen bir işletme müddetile ödenecektir. 3 Talipler tekliflerini ihale günü olan 31/8/933 tarihine mu sadif perşembe günü saat on beşe kadar Eskiçehir Belediye Riyasetine vermiş bulunacaklardır. 4 Talipler beş lira mukabilinde proje, fennî şartname ve mukavelename suretlerini alabilirler. (3977) Erenköy Kız Lisesi Müdürlüğünden: 1 Ağustosun yirminci pazar gününden itibaren talebe kayit ve kabulüne başlanacaktır. 2 Pazar, salı, perşembe günleri saat ondan on yediye kadar esld talebenin kayitleri tecdit, müracaat edecek yeni talebe namzet kaydolunacaktır. 3 Kayit ve tecdidi kayit için müracaat edecek talebenin sıhhî muayeneleri yapılmak üzere muayyen günlerde saat onda mektepte hazır bulunmaları lâzımdır. 4 Yeniden kaydolunacak talebenin hüviyet cüzdanlan, evvelce bulundukları mektebin şehadetname veya tasdiknamesi; beş bin beş yüz kuruşa kadar maaş alan memur çocuklarından pansiyon kanu • nuna tevfikan yüzde on tenzilât yapılmak için babalannın bulundukları vazife ve maaş miktarım gösterir vesika «on beş kuruşluk pul lâzımdır» beraberlerinde olarak velilerile birlikte müracaat eyle • meleri. 5 Mektebimizin ilk kısım dördüncü ve beşinci sınıflarile orta ve lise sınıflanna leylî talebe kabul olunur. tlk kısmın leylî ücreti 200, orta ve lise smıflarının 225 liradır. 6 Eylul iptidasına kadar kayitlerini tecdit ettirmemiş olan eski talebelerin yerine yeniden müracaat edenler kaydolunacaktır. Tatil münasebetile bulundukları mahallerden muayyen zamanda gelemiyecek olanlar ücretlerini göndermek şartile yazı ile müracaat ede bilirler. 7 Mezuniyet, ikmal ve kabul imtihanlan eylul iptidasından on birine kadar yapılacak eylulün on birinci günü derslere başlanacaktır. (3937) Sıhhat ve İçtimaî Muavenet Vekâletinden: Tecrübe için doktorlara bedava olarak tevzi edilmekte olan tıbbî müstahzarat niimunelerinin kutu, şişe ve sair ambalâjlan üzerindeki etîketlerin yeşil renkte olması ve bu etiketlerde Türkçe « Bedava dağıtılır, Doktorlara nümunedir » kaydının matbu olarak yazıh bulunması lâzımdır. 1 teşrinisani 933 tarihinden itibaren yukandaki sartlara uygun olmıyarak Gümriik ve Posta idarelerine gelecek olan nümunelerin ithallerine müsaade edilmiyeceği ilân olunur. (3958) | îstanbul Belediyesi ilânları • Istanbul Belediyesinden: Matbaamız için lüzumu oaln 37 top zamklı kâğıtla 25 kilo renkli mürekkep açık münakasaya konul • muştur. İstiyenler şartnameyi almak için her gün Levazım Müdürlüğüne, raünakasaya girmek için de 34 liralık teminat makbuz veya makbuzu ile ihale günü olan 31 ağustos perşembe günü saat on beşe kadar Daimî Encümene müracaat etmelidirler. (3983) îstanbul Vilâyetinden: Van Vilâyetinin 10 kilometro mesafesinde bulunan lskele köyünde 20 çift muhacir evinin inşası için 20 gün müddetle ve kapalı zarf usulile 933 senesi ağustosunun 12 inci cumartesi günü saat 14 te ihale edilmek üzere münakasaya konulmuştur. Keşifname ile şartna • meler Van, Ankara, Erzurum, Kars, Diyarbekir, Muş Vilâyetlerile Sarıkamış, Bitlis Kaymakamlıklarında mevcuttur. Taliplerin bu Vilâyet ve kazalara müracaat eylemeleri ilân olunur. . " ' " '3708) Gümriik Muhafaza Umum Kumandanlığı Istanbu! Satın Alma Komisyonundan: 1 Gümrükler için 32 adet örtülük muşamba. Açık kırdırma ile ahnacaktır. 2 Kırdırma Gümriik Muhafaza Umum Kumandanlığı Îstanbul Satmalma komisyonunda yapılacaktır. 3 Kırdırma 31/8/933 tarihine raslıyan perşembe günü saat 14 tedir. 4 lstekliler iğreti güvenmelerile belli saatte komisyona gel meleri. 5 Şartname ve bez nümunesi komisyonda her gün görüle bilir. (3968) Aydın Vilâyeti Ziraat Müdürlüğünden: 1 Nazilli kazasînîn Mendires köprüsü basında • 21203 lira bedel keşfi ile ve tanzim olunan mukavele ve şartnamesi ahkâmrna tevfikan pamuk tohumu ıslah istasyonu binalan inşaatı 20 gün müddetle ve kapalı zarf usulile münakasaya çıkanlmıştır. 2 thale 21 ağustos 933 pazartesi günü saat 16 da Aydın Ziraat Müdürlüğünde icra edilecektir. 3 Taliplerin bu gibi yirmi bin liralık bir inşaatı muvaffakiyetle ikmal etmiş bizzat mühendis veya mimar olduğuna ve yahut bu evsafı haiz bir mühendis veya mimarla teşriki mesai etmiş bulunduğuna dair noterden musaddak vesaik ibraz etmeleri lâzımdır. 4 Bu hususta tanzim edilen proje resimleri, şartname ve mukavelename sureti musaddakalan, tstanbul, lzmir ve Aydın Ziraat Müdürlüklerinde görülebilir. 5 Münakasa ve ihale, 661 numarah müzayede, münakasa ve ihalât kanununun ahkâmı umumiyesi dahilinde icra edilecektir. Temi • natı muvakkate akçesi % 7,5 hesabile 1591 liradır. 6 Gazete ilân ücreti, damga resmi ve sair resmî masarifat mü • teahhide aittir. ' (3842) KaraciğerMideBarsak, Taş, Kum hastalıklarımn kat'î tedavisi için îstanbul Erkek Lisesinden: 1 Bu sene mekteplerde eylulün on birinde tedrisafa başlanâ • caktır 2 Mezuniyet ve sînıf ikmal imtihanlan eylulün birinde başla • yacaktır. Programlar mektepten öğrenilir. 3 Eski talebenin kayit ve tecdidi muamelesi ağustosun on be • şinde başlıyacak ve yirmisinde nihayet bulacaktır. Bu zamana kadar kaydmı yenilemiyen talebenin yerine yeniden talebe alınacağındar sonraki müracaatleri dinlenmiyecektir. 4 Ağustosun yirmisinden yirmi beşine kadar leylî talebe kaydi yapılacak ve yirmisinden sonra mümkün olduğu kadar nehari talebe kaydedilecektir. 5 tstanbul haricinde bulunan eski talebe tahriren veya bilvâsf ta kayitlerini yeniletmelidirler. Tedrisata başlanmadan evvel mek tepte talebenin ibate ve iaşesi mümkün olamıyacağından talebe vaziyetlerinin buna göre tanzimi lâzımdır. (3865)] Ankara Nümıme Hastanesi Baştabipliğinden: Hastanemize muktazi 296 kalem eczayı tıbbiye, sargılık bez, pansumanhk tülbent bezi, 37 kalem lâboratuvar eczası, ve 28 kalem lâboratuvar malzemesi, bir kalemde olarak kapalı zarf usulile; 12 kalem rontgen alâtı ve 10 kalem rontgen filim ve ilâcı keza tir kalemde olmak üzere kapalı ze.rfla 67 kalem kulak, göz, turku beyliye ve dişçi alâtı ve dişçi eczası alenî suretile 7 ağustos 933 tarihinden 27 ağustos 933 pazar gününe kadar yirmi gün müddetle münakasaya konulmuştur. Mevaddı mezkurenin kâffesi takasa tâbidir. Taliplerin yabancı mallarm ithali hakkındaki kararname ahkâmına tevfikan hareket edilmek şartile yevmi mezkurda yüzde yedi buçuk teminatlarile birlikte saat on dörtte hastanede müteşekkil komisyona ve çartname ve Hstelerini görmek için de tstanbulda Sıhhat ve lçtimaî Muavenet Müdürlüğüne ve Ankarada hastane idare meıııu!İu<"pma müracaatleri ilân olunur. (3967) En son konforlu yeni otel pansiyon lokanta plâj Hergün koprüden saat 6.30, 7.35, 8.20, 10, 11, 13.15, 15.10 da Haydarpaşaya giden vapurlann trenleri ve cumaları ilâveten sabah 7 vapurunun treni içme membalarına kadar gider gelirler. ao«4 T U Z L A içmeleri Kalorifer Tesisatı Münakasasıl Alpulluda yapılmakta olan mektep binasina konulacak kalorifer tesisatı mevkii münakasaya vazedilmiştir. Taliplerin bir hafta zarfında tstanbul ve Trakya Şeker Fabrikaları Türk Anonim şirketinin dördüncü katındaki merkezine müracaatle tesisata ait plânları almaları lüzumu ilân olunur. isîanbuPun Monte Karlosu: Küçük Güzel Orman çiftliği Yalnız Istanbul'un değil, bütıin dünyanın en srüzel ve en temiz manzara ve havasım sinesinde taşır. Yaziık müzeyyen kristal salonlan, nadide çam ormanlarile neşe ve sıhhat kaynagıdır. Cemiyederin müsamere, tenezzüh, nişan ve evlenme raerasimini ehven şeraitle kabul eder. Kadıköy iskelesinden Cuma ve Pazar günleri muntazam otobüs seferleri yedi dakikada çiftlige eider. (6244) îstanbul Ziraat Bankasından: w Tarsus American College Amerikan Erkek Lisesi Tedrisat 3 Teş. Evvelde başlar. Tam devreli lise olduğu Maarif vekâletince tasdik edilmiştiı Semti Sıra No. 611 Boğaziçi 612 » 613 » 614 » 615 Aksaray 616 Beyoğlu Mahallesi Boyacıköy Arnavutkoy Gurabahüseyinağa Yenişehir Kamerharun Yenimahalle Cevizlik Zeytinlifc Sokağı Fırın Maslak Adalı Yenimahalle Aksaray caddesi ve Vezirçeşme sokak Validecami karşısı Kaya ve Kaytancı Cinsi Hane ve dükkân Bağ dönümü 7 Ahşap hane Ahşap hane Arsa metrosu 88.50 Hissesi 3/4 1/4 2/3 1/2 47,50/120 4 eski 9 90 1283/1 Emlâk HT«T«ye gorSmO* No. hammen kıymeti 22/1 1200 T.L. 88 1468 300 701 » » » » Tfirkçe, Ingilizce, Fransızca: San'at, Ziraat, Ticaret Leylî ücret 220 lira, Nehari ücret 40 liradır. Fazla malumat için Müdurlüğe müracaat. < ^ > (6143) Bostan 2/5 18 2800 Arahk Tamamı 8 2500 Vapur iskelesî » 4 150 Fazlıpaşa ve 1050 Banthane Yüzde yedi buçuk pey akçesile îhale bedelleri nakten veya gâyri mübadil bonosile oderlmek uzefe evsaft yutarida yazıh gayrimenkuller açık arttırtna suretile satışa çıkanlmıştır. Kat'î ihaleleri 14/8 /933 pazartesi günü saat on beştedir. Şartname Bankamız kapısına asılmıştır. Senei haliye vergisile belediye rüsumu müşteriye aittir. (3604) » Bakirkov 617 511 618 619 Ahşap 2 hane ve 1 dükkân ve arsa ve derunünde el yevm müteaddit barakalar Kârgir ve yeni hane Kârgir hane Arsa arşm 14812/29 » » 2100 7/16 2,17/19/21/23 1500 »