September 7, 1933 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 6

September 7, 1933 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 6

=g? Cumhuriyet •• 7 Eylul Kiralık hane Nişantasmda Tesvikiyede Eminefen(U sokağuıda on bir oda iki salon bir taşlık, terkos, elektrik, havagazi tesi • satlanm havi geniş iki kat üzerinde genif 1500 arsm bahçe, bahçede garaj, Usak odasmı havi içi dışı yeni yasflıboyalı, nezareti fevkalâdeyî havi tram vay istasyonuna iki dakika mesafede mükemmel bir hane kiralıktır. Talip olanlann, ittisalindeki on numaraya müracaatleri. Telefon numarası 60262. Orhangazi icra memurlugundan: Mehmet Ali Efendiye 4 0 lira borçlu Orhangaziden fabrikaa AK Efendinin ikametgâhı meçhul olduğu mübaşirin yazdıği meşruhattan anlasılmakla ilâ . nen tebliğine karar verilmiştir. Bir iti razı varta işbu ilânın nesrinden itibaren 10 gün içinde şifahen veya yazı ile icra daireslne bildirmesi tebligat makamına kaim olmak üzere ilân olunur. (7117) tstanbul asliye mahkemesi 4 üncii hukuk dairesinden: Melek Hanım tarafından evvelce Sütlücede Karaagaç caddesinde 101 nu . marah hanede otumruş iken hâlen ika. metgâhlart meçhul bulunan Salih ve Mahmırt Beyler ve îşbu davaya dahil olan Fatma Zehra Hanım aleyhlerine a çılan tashihi kayit davasından dolayı isbu raahkemeden sadir olan 19/7/932 tarihli hüküm temyizen nakzedilmis ve nakızdan sonra muhakemenin icrası i çin tayin edilen gunde bunlardan Sa . lih ve Mahmut Beyler ilânen yapılan tebligata rağmen mahkemeye gelme . diklerinden haklartnda gıyap karan verilmis ve isbu karan giyabinin bir mah miiddetle ilânen tebliğine ve mu • hakemenin 7/10/933 cumartesi giinü saat 14 e talikine karar verilmiş ol makla mumafleyh Salih ve Mahmot Beyler o gün gelmedikleri veya bir vekil göndermedîkleri takdirde muhakeme. nin gıyaben devam ve ikmal edileceği ilân olunur. (7098) Oazi !• Leylî ve Neharî «M^ Kız ve Erkek İ S T A N B U L Lisesl Bursa Kaplıcaları Türk Anonim Şirketinden: Yalnız Orta ve lise kısımlan havidir müdürü: EBULMUHSiN KEMAL Münakasa ilânı "Yeni Lise,, ye tahvil edilmiştir. Lisemiz yeni kurulan Üniversiteye bir ecnebi lisanına tatnamiie sahip olarak talebe yetiştirtnek maksadile açılmişor. Ders programlan yeni şekıllere göre lenip edılmıştır. Tecrübeli ve seçilraiş bir taiim heyetine maliktir. Ankara'da bu natndaki lise ile olan iltibasın ref'i için Iısemizin israi Mektep: Cağaloğlunda Sıhhiye müdürlüğü bitişiğinde hergün talebe kayıt ye kabul olunur. (6320) Akhisar Belediyesinden: 108 lira maaşlı Akhisar Belediye mühendisliği ile 62 lira maaşlı Belediye kalfahğı münhaldir. Belediye memur ve müstahdemleri nizamnamesindeki evsafı haiz olan mühendis, mimar, kalfa veya fen memurlarmm evrakı müsbitelerile Akhisar Belediyesine müracaatleri ilân olunur. (4582) Bursada Çekirge caddesi Sıerinde inşa olunan kaphca re otd binftlarînnı araıisi üzerinde yapılacak (umumi yaya ve otomobil methalleri, yollar, ha vuzlar, açık kazino, bahçe tanzimah, htinat duvarlan ve bunlara ait su, elek trik, kanalizasyon tertibatı..) 15 gün miiddetle ve kapalı zarf usulile münaka saya konulmuştur. İhale 21 eylul 1933 perşembe günü saat 11 de icra edile cektir. Münakasaya girecekler Güzel San'tlar Akademisinden veya njjjhendb mektebinden alacaklan fennî ehliyet vesikasını ve şimdiye kadar vücude ge tirdiği ehemiyetli inşaata ait fotoğraflar ve sair izahatı ve bedeli keşif üzerin den yüzde on banka kefalet mektubunu ve şerait ve mukavelename mucibince hazırlıyacakları evrakı havi zarfları ihale günü saat 9 buçuğa kadar (Istan . bulda, Bahçekapıda Taş handa 72 numaralı Bursa kaplıcaları Türk Anonim Şirketi) merkezine vermeleri. Projeler ve evrakı fenniye curaartesi, pazartesi, çarşamba ve perşembe giin. 1 Ieri öğleden evvel şirke. merkezinden 2 0 lira mukabilinde tedarik olunur. Ya • pılacak işler hakkmda fazla izahat almak istiyenler Galatada Bozkurt hanında 11 numarada mimar Hüsnü Beye hergün saat 14 ten 17 ye kadar müracaat edebilirler. (7070) İnhisarlar Umum Müdürlüğünden: Paşabahçe ve Diyarbekir fabrikalan içrn 4 elektrikli tulumba ve likör fabrikası için de 1 adet devvar elektrikli tulumba pazarhkla satın almacaktır. Taliplerin şartnameleri gördükten sonra pazarlığa iştirak etmek üzere % 7,5 teminatlannı hâmilen 16/9/933 cumartesi günü saat 16 da Galatada Alım, Satım komisyomma müracaatleri. (4623) Taksim, Cumhuriyet caddesi, Şark apartımanı Tel. 41824 Oğleden Sonra hekimi Dr. Rifat Ahmet* Yükesk Orman Mektebi Rektörlüğünden: 13 eylul 1933 çarşamba günü saat 14 15 te ihaleleri icra kıhnmak* üzere Orman Ameliyat mektebinin 8,5 aylık erzak ihtiyacı alenî münakasaya konulmuştur. lsteklilerin münakasaya iştirak için mezkur tarihte Yiiksek Mektepler Alım, Satım komisyonuna «Fındıklıda» şartnameleri okumak için de mektebe «Büyükdere Bahçeköy» müracaatleri. (4163) Cinsi Cinsi Kilosu Kilosu Cinsi Sovan, sirke, salça, 6000 Siyah mercimek 30 Ekmek portakal, lahana, ta2200 Koyun eti Şehriye 50 800 40 ze fasulye, elma, yerK. bezelye Kuzu eti 50 elması, ıspanak, kar700 Sadeyağ Kaşerpeynir 150 nabahar, salamura 330 Zeytinyağı Tuz yaprağı, taze yaprak, 750 Yumurta adet 8500 Pirinf 2000 salata, taze bakla, en1000 Şeker Limon adet 30 400 ginar, dereotu, mayKuru üzüm K. fasulye 50 danoz, kabak, nıarul, 320 Kuru kayısı Beyazpeynir 70 domates, patlıcan, bi200 Zeytin ' Pirinç unu 170 ber, zerdali, balkaba450 Un Sabun 80 ğı, taze üzüm, kavun, Soda Patate 550 40 150 karDuz, ayva, dolmaNohut Kuru bezelye 1400 lrmik 30 lık biber, havuç, ke Süt 200 Makarna 500 reviz, pırasa ve saire Yoşurt Nafıa Vekâletinden: 1 lzmir cenubunda Ege denizine dökülen küçük Menderes hav • zası dahilinde ıslâhat icrası ameliyatı birinciteşrin ayının birinci pazar günü ihale edilmek üzere kapalı zarf usulile münakasaya konul • muştur. 2 Yapılacak ıslâhat ameliyatı; Menderes feyezanlanna mâni olmak maksadile bizzat Menderes nehri yatağmın ve tabiî kol ve ayaklarının ve derelerin tathiri veya tebdili mecra kanalları açılması ve mevcut göl ve bataklıkların kurutulması veya ıslahı ve bu maksatla şütler; köprüler ve sair imalâtı sınaiye vücude getirilmesi gibi bir insaat silsilesni ve bunlann kat'î etüt ve projeleri tanzimini ihtiva et • mektedir. 3 Islâhat bedeli muhammeni 3,5 üç buçuk milyon liradır. 4 Mukavele. şartname ve münakasa şartnamesi ile teklif ve te minat mektupları suretini havi dosyalar Ankarada Nafıa Vekâleti Levazım Müdürlüğünden 15 lira mukabilinde alınabileceği gibi bu hu • susta mütemmim malumat Sular Umum Müdürlüğünden öğrenilebilir. 5 Taliplerin teklif mektuplarını ihale kanununun 10 uncu maddesi dairesinde tanzim ile 1/10/933 pazar günü saat on bes buçuk tan evvel usulü dairesinde Nafıa Vekâleti Müsteşarlığına tevdi etmeleri ilân olunur. «4503» Üçüncü İcra Memurluğundan: Mahcuz ve satılması mukarrer muhtelifülcins halı, büfe takımı ve saire ev eşyasının birinci açık arttırması 13/9/933 çarşamba günü saat 9,30 dan 10,30 kadar Taksimde Ayyıldız apartımanının 4 numaralı dairesmde icra edileceğinden talip olanlann yevm ve mahalli mezkurda memuruna müracaatleri ilân olunur. (4682) 1 stanbul Deniz Ticaretî Müdürlüğünden: Erdek limanında iskele civannda mağruk EDREM1T ve SAKIZ vapurlan enkazmın sahip veya varisleri tarafmdan 15/9/933 tarihine kadar müdiriyete müracaatle çıkartılmasına bilfiil teşebbüs edilmediği takdirde Limanlar kanunumın maddei mahsusası mucibince dinamitle tahrip ettirilmek suretile limanın temizlettirileceği ilân olunur. (4684) Bursa Ziraat mektebi Kayit ve kabul şeraiti 1 Mektebe bu sene leylî ve meccanî on beş talebe almacaktır. Girmek için kabul şartları: A Türkiye tebaasından ve hüsnühal ashabından olmak. B Orta tahsilini bîtirmiş çiftçi veya arazi sahibi evlâdı olmak. C Yaşı on dokuzu geçmemiş olmak. D Hastalıktan salim ve ziraat işlerini ifaya bedenen muktedir olmak. E Tahsil esnasında mektebi bilâ mazeret terketmemek ve terkettiği takdirde kendisine yapılmış olan bilumum masrafı ödiyeceğine dair noterden musaddik «nümunesi veçhile» kefaletname vermektir. F Talip miktan muayyen adedi geçerse talipler arasmda bir müsabaka imtihanı yapılır. 2 Mektep teşrinievvel iptidasında açılacağından taliplerin ni hayet eylulün 15 inci gününe kadar yukanda yazılan evsafı haiz olduklannı ispat eden vesikalarla birlikte bir istida ile mektep müdürlüğüne müracaat etmeleri. (4674) Ankara: Mektepler Alım, Satım Komisyonundan: Komisyonumuza bağlı mekteplerin 1934 mayıs sonuna kadar mahrukat ihtiyacı münakasaya konmuştur. tstiyenlerin komisyona mü racaatle izahat almaları. Kok münakasası kapalı zarfla, odun ve kömür alenî yapılacaktır. (4411) Edirne Hudut Taburu Kumandanlığmndan: Taburun bir senelik îdaresi için konturatoya bağlanacak olan aşa< gıda cim ve miktarları yazılı dört kalem erzak satın alınacağından yevmi ihalesi olan 18/9/933 pazartesi günü saat 15 te Edirne Mal müdürlük dairesinde müteşekkil komisvona taliplerin müracaatleri ilân olunur. «4505» Miktan Cinsi 3000 Bulgur 3000 K. üzüm 1500 Sabun 2G00O Sıâır eti «Et kapalı zarf usulile saat 15 ten 17 ye kadar zarf kabul edilecektir. Aydın Nafıa Başmühendisliğinden: Gümrük Muhaîaza Umum Kumandanlığı 1 «37977» lira 12 kuruş bedeli keşifli Aydın Çine Muğla yolunun 11 + 326 27 + 250 küometreleri arasında «15924» metre tulünde şose tamiratı esasiyesile bir kısım «8892» m3 tesviyei türabiye ameliyatı 20 gün müddetle ve kapalı zarf usulile münakasaya konulmuştur. 2 Istekliler 661 numarah kanun mucibince hazırlıyacakları vesaikle % 7,5 nisbetinde «2849» liralık teminat akçesini havi teklif lerini ihale günü olan 17/9/933 pazar günü saat on altıya kadar Vilâyet Encümenine vermeleri. 3 Evrakı keşfiye ve şartnamesini görmek istiyen taliplerin Ankarada Yollar Umum Müdürlüğüne, İstanbul, Aydın, lzmir Nafıa Başmühendislikferine müracaatleri. 4 Münakasaya girmek için ehliyeti fenniye vesikasını Aydm Nafıa Başmühendisliğine müracaatle almalan. (4591) Maliye Vekâletinden: Yerli mamulâttan ahnacak beş bin grose beyaz dört köşe kâğıth tebeşir alenî münakasaya konulmuştur. Şeraiti hususiyesi merkezde Levazım Müdürlüğünden ve Istanbulda Dolmabahçe kırtasiye de • posundan öğrenildikten sonra münakasaya iştirak etmek istiyen Ierin seksen iki lira elli kuruş teminatı muvakkatelerile 16 eylul 933 tarihine musadif cumartesi günü saat on beşte Dolmabahçedeki depo başmemurluğuna müracaat eylemeleri. (4443) İstanbu! Satınalma Komisyonun^an: Samsun belediyesinden: Hâlen 165 lira ücreti şehriyeli Samsun Belediyesi inşaat ve su mühendisliği münhaldir. Tayin olunacak zatın işe başladıktan sonra vazifesinde göstereceği iktıdar ve liyakatle mütenasip olmak üzere bilâhare maaşı tezyit dilecektir. Talip olanlann evrakı müsbitelerile birlikte Samsun Belediyesine müracaat etmeleri ilân olunur. (4664 I istanbul Pelediyesi ilâüîan I Gümrük ve İnhisarlar . Vekilliğinden: 1 Türkiye gümrüklerinden geçirilecek bütün mallar için menşe şehadetnamesi aranacaktır. Bugün muhtelif emir ve kararlarla it halâtın mühim bir kısmı için zâten aranmakta olan bu vesika, bu suretle, şimdiye kadar buna tâbi olmıyan eşyaya da tetmil edilmiştir. 2 Menşe şehadetnamesi gümrüğe teslim edilmedikçe eşya hiç bir suretle geçirilmiyecektir. Menşe şehadetnamesi Türk konsoloslarının vizesini taşıyacaktır. 3 Bu karar, bütün Türkiye gümrüklerinde, 1 9 2 0 eylul 933 gece yarısındanberi tatbik edilecektir. 4 Fazla tafsilât için gümrüklere müracaat olunacaktır. (4675) istanbul Konservatuvarından: Piyano, keman, viyolonsel, taganni, sahne ve jimnastik ritmik derslerile bütün nefes sazlan ve musikî nazariyatı için talebe kay dına 9 eylul 1933 cumartesi gününden itibaren başlanacaktır. Girmek istiyenlere kaydini yeniletecek olanlann bu tarihten iti baren eylul nihayetine kadar cumartesi, pazartesi, perşembe günleri öğleden sonra saat 13 ten 17 ye kadar Tepebaşında konservatuvar Müdiriyetine müracaatleri. (4679) • » • 1 Muhafaza kıt'atı ihtiyacı için satın ahnacak «3388» çift potin kapalı zarfla kırdırmağa konulmuştur. 2 Kırdırma sartları kâğıdının tasdikli suretleri Muhafaza Umum Kumandanlığı İstanbul Satınalma komisyonundan almacaktır. 3 Kırdırma Gümrük Muhafaza Umum Kumandanlığı tstan • bul Satınalmada kurulacak Alım, Satım komisyonu tarafından yapılacaktır. 4 Kırdırma 23/9/933 tarihine raslıyan cumartesi günü saat 14 tedir. 5 Teklif mektupları kanundaki hükümlere göre gün ve saa • tinden evvel komisyona verilecektir. 6 Kırdırmaya girecekler hangi ticarethane veya imalâthane sahibi veya fabrika vekili olduklarını ispat edecek vesikayı göste ' receklerdir. 7 Her istekli biçilmiş bedelin % 7,5 olan «1168» lira 80 kuruşluk muvakkat güvenmelerile teminat belli saatten evvel komisyo * na srelmleri. 8 örneği Satınalma komîsyonundadır. lstekliler orada göre • bilirler. 9 Belli olan saatte tutulması âdet olan zabıt kâğıdı doldurul • duktan sonra hiçbir teklif kabul edilmiyecektir. (4463) lzmir Emrazı Sariye Hastanesi Baştababetinden: Hpstanemize «132» kalem ilâç satın alınacağından isteklilerin şeraiti ve listeyi görmek üzere hergün İstanbul ve İzmir Sahil Sıhhiye merkezlerine ve kat'î ihale günü olan 18 eylul 933 pazartesi günü saat on beşte tzmir Pasaporttaki Sahil Sıhhiye merkezinde toplanan ko • misyona müracaatleri. «4378» İnhisarlar Umum Müdürlüğünden: Şartname ve plânma tevfikan Paşabahçe fabrikasında ispirto fil tiresi tesisatı için pazarhkla dört adet hazne yaptırılacaktır. Taliplerin % 7,5 teminatlannı hamilen 20/9/933 çarşamba günü saat 16 da Galatada Alım, Satım komisyonuna müracaatleri. (4660) İstanbul Tapu Basmemurluğundan: Edirnekapı haricinde Emir bahari roahallesinin Bayrampaşa caddesinde eski 12 numarah hıristiyan ve yahudi mezarhğmın tapuca kaydi bulunmadığmdan senetsiz tasarrufata kıyasen İstanbul Belediyesi namma tescil için muamele yapılmak üzere tapu memuru tarafından mahallinde tahkikat yapılacaktır. Bu yer hakkmda tasarruf iddiasmda bulunan varsa on beş gün zarfında İstanbul tapu idaresine ve yahut 21/9/933 tarihine musadif perçcmbe günü saat 9 dan 14 de kadar evraln müsbitele rile beraber mahallinde bizzat ve yahut vekillerinin hazir bulunmalan ilân olunur. (4678) Adalar Malmüdürlüğünden: Adalar hükumet konağınm mevcut keşif ve şartname mucibincS 2830 lira 20 kuruşluk tamiratı 29/8/933 tarihinden itibaren 20 gün müddetle ve kapalı zarf usulile münakasava konulmuştur. thale hakkında 17/9/933 D?»rar günü saat on dörtte karar verilecektir. Taliplerin tekliflerini havi zarfları mezkur saatten evvel Adalar Malmüdürlüğünde toplanacak komisyona tevdi ile teferriiatı hakkında izahat almaları ilân olunur. (4467). Tarsus Belediye Riyasetinden: «8 sekiz» inçeslik «260 iki yüz altmış» ve «6 altı» inçeslik «100 yüz» metre dökme boru teşrinievvelin birinci pazar günü saat on altıda ihale edilmek üzere kapalı zarf usulile münakasaya çıkarılmıttır. Bu baptaki şartname örneklerini Tarsus Belediye Riyasltindep ararsınız. (4667)