7 Eylül 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 1

7 Eylül 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 1

FİATI 5 KURUŞTUR Biribirine uymayan! Sözler ve ve işler İ | Dünya politikasındaki düzeneizlik bör İ türlü gözden kaçmıyor. Cenevredeki si- eyer konferansı, Almanya - Avus- .a meselesi, Almanyanın silâhlanma ei harp hazırlığı, Avusturyanın askeri İ kuvvetlerini arttırması gibi meseleler, İ âyrı ayrı üzerlerinde durulacak bir işti- Il ve endişe mevzuu olmuştur. ilah yan vermek esasen kolay bir ş0y değildi, Sizmdi daba ziyade güzl İ kü Fransa, emmüselimet iddiasım bugün “aha ziyade israr ve asabiyetle bağırı- Yor. Ştrezman - Briand zamanlarında İ bile emniyet - Securit meselesini Dülâhazadan üstün tutan Fransa, şimdi itlerist Almanyaya karşı ayni iddiayı müdafaadan vaz geçer mi? O halde silâh- tızlarıma konferansında, geçen seneler i- tn olmasıdı Bir taraftan Almanyada İöyle bir arzu ve karar hüküm sürerken; Fransa da dahil olduğu halde öbür kom ihtarı dinliyen de bulunmaz! ... Amerikanın, silâhsızlanma meselesin- de ve umumiyetle sulh politikası yolun- da nasıl bir vaziyet alacağının hâlâ ka- İngiltere ve Fransa; tamirat ve harp borçları için tesviye ça- Almanlar lehinde for- aksi görüşmesini “gayri İm Bilhassa Fransızlar | diyorlar * “ Amerika bize demek istiyor ki, İ akn bir taraf atınız, müdafaa wwvetlerinizi > azaltmız, Amerika fevkalâde murahhasının buna Nenzer beyanat yapmadığını ilân ve izah Simesi, vaziyeti değiştirebilir mi, bele Va ihtimalden sinirlenenlerin endişeleri- Ni dindirebilir mi? ordu ın yeni kuvvet, sözde muvakkat ter, Bu kararın haklı olduğunu, mevcut muahedelere aykırı olma- “ağını göstermek için Avusturyanın Sen İermen muahedesine göre kuvvetlerine #aha sekiz bin kişi dire edebileceğini, Siirt Meb'usu MAHMUT BE a kiza vekili bugün geliyor vay, sat vekili Celâl o Beyefendi, bu ği tazyik KA ABRUCEENİ 6 (A.A) — Volt s1 bildiriyor. wa, Alman güzetecilerinin sar şubesile wa motbuat birliği milletler cemiyetine gterek bir istida vererek sar hükü- N matbuat hürriyetinin. dir edilmesini » it edilmesini ve bir çok gazetelerin atılmasını protesto etmiştir. Türk bayrağını taşıyan ve taşıyacak olan gemilerin ne gibi şeraite tabi olacakları hakkında bir nizamname.. 8 inci sene No. 2721 ki Sahip ve Başmuharriri: Siirt Meb'usu MAHMUT © PERŞEMBE M. Çaidaris, Muşanott, Titalesco | Kapu haricinden Yeşilköy'e ka- di Gazi Hz. EE İstanbul cihetinde bir gezinti yaptılar İSTANBUL,6. A. A. — Rei- sicümhur Hazretleri dün gece Yalova'dan İstanbul'a teşrif Bayurmuşlardır. Reisicümhur Hazretleri bu- gün İstanbul cihetinde otomo- bille bir gezinti yapmışlar, Top- dar Başvekil ve Meclis Reisimiz anlara ziyaretlerine çok | ismet Pş Hiz Ankirada. ehemmiyet veriliyor Mühim devlet adamlarının Ankarayı ziyaretleri Balkanlarda sulhün kuv- vetlenmesinde mühim âmil olacaktır Yunanistanla yeni itilâf imzalanıyor M. Molataft ve Litvinolf Ankara, siyasi müzakere ve faali. etlerin merkezi olmak O arifesinde bu unuyor. Yunan Başvekili M. Çaldari sin Ankarayı ziyaret etmesi ile başlı- yacak olan bu siyasi müzakere ve te- maslar 29 teşrinievvelde cümburiye- tin onuncu yıldönümünü tesit için ya- pılacak şenliklere kadar devam ede- cektir, Bu suretle Ankara, Balkan'ar. da beynelmile! siyasetin tedvir edildi- ği bir merkez olacaktır.. M. Çaldari- sin Atinaya avdetinden sonra Başve- kil İsmet Sofyayı ziyaret edecek ise de bu ziyaret bilâhara gwe Anka rada cereyan edecek siyasi müzake- relere zemin hazırlıyacak mahiyette ziyaretinde takarrür edecektir. Yunanistanla yeni itilâf M. Çaldarisi nin en bariz v. sında esasları şimdiden , hazırlanmış a ee Idirilmekti de Ankarada imza edilecek ve ancak © zaman mahiyeti efkâr umumiyeye ilân edilecektir. Siyasi ehemmiyeti o Jan bu muahedenin Avrupa ve bilhas sa Balkanlarda umumi bir alâka uyan dıracakğında şüphe edilmemektedir... M. Venizelosun ziyareti M. Çaldarisin ziyaretinden sonra, (Devam: 6 1063 sahifede) Almanyaya karşı alınacak vaziyet görüşülecek.. in ortasında Pariste başlanacak götşmezre ehemmiyet veriliyor İngiliz Hariciye Nazırı Sir ohn Simon PARIS, 6 (Milliyet) — Son akte- dilen bir çok misaklar, Avusturyanın istiklâli Almanyanın göstermekte oldu- ğu kalkınma gayreti, 1 eylül sonunda Ccnevrede tekrar tazelenecek olan si- Hhsızlanma ve emniyet meseleleri ye ni siyasi müzakerelere yol açıyor. Ey- lülün ortalarından sonra Fransa ile İn- gile rasında başlıyacak müzakero- son derece ehemmiyet verilmekte- e Bilhassa Almanyanın silâh bahsin- de takındığı vaziyet bu müzakerelere €sas olacaktır, Söylendiğine göre, Almanya hattâ gizliden değil, açıktan açığa | silâhlan- makta, Versailles muahedesinin menet- tiği her şeyi yapmaktadır. Başvekil M. Daladier'nin geçenlerde şark hududun- daki istihkâmları teftişi, Almanyanın i edil ön çokk müzakerelerin yeti, İngiliz Bpvelili Mösyö Ma Do. Bald'ın Parise gelerek o Mösyö Daladier ile oğrüdaa doğruya müza- ere tercih akra olmasından. den daha çetin olacağı tahmin edilmek tedir. Fransız gazeteleri ne diyorlar? PARİS, 6 (A-A.) — Havas ajansı bildiriyor: Ekselsiyor gazetesi, Hagia a ile Fransa arasında silâh da yakında yapılacak şili bahsederek diyor ki: *Dün İngiliz kabinesi toplantısında tetkik olunan iktisat ve maliye meselo- leri ne kadar ciddi olursa olsun ay 80- nunda tekrar Cenevrede görüşülecek olan emniyet ve silâh bırakımı mesele- si bütün bunlara hâkim olmuştur, Al manya hâdiseleri bu emniyet ve silâh burakımı meselesini hiç te kol çak mahiyette değildir. Tekrar siker. leşen ve taassuplaşan bir Almanya kar. | şısında, hiç bir arazi talebinde bulun- mıyan ve bütün maddi ve maneyi men- faatleri sulha müteveeöih olan bir Fran- sadan milli müdafaası için zaruri bulu- nan unsurları terketmesi gibi bir tezim. mantıksızlığı İngilterede de anlaşılma ya başlamıştır. Almanyanın silâhlan- | ması heklndaki. matbust , hareketleri | ye Almanca nina bu kadar memle. lerde yapı ilhak propagandası | Ingiliz dostlarımızın gözlerini açmışa e | benziyor. Hayati ehemmiyeti M. Bor (Devamı $ inci sâhifede) Balıkesirde Kâzım Pş. Hz. şere- fine yetmiş kişilik bir ziyafet verildi ANKARA, 67A. A: —Başvekli Te wet Paşti Hazretleri, bugünkü trenle İstanbuldan şehrimize dönmüştür. İs- met Paça, istasyonda vekiller, mebuslar ve sair rüesa ve müdürler ile birçok 2e- | vat tarafından BALIKESİR, 6. A. A. — B.M. Mec isi Reisi Kâzmm Paşa Hazretleri dün müşlerdir. C. H. Fırkası Meclis Reisi- miz şerefine 70 kişilik bir ziyafet ver. miştir. Teşkilât bitti Eski memurlar evrak ve defterleri vermiyorlar mı? Varidat umum müdürünün beyanatı Varidat umum müdürü Cezmi Bey Ankaraya hareketini o tehir etmiştir. Mumaileyh dün vu ku bulan beyana - den geçirdik. Kü - çük memurların ta İkmal edil- r. Büyük me- nı memur bulamadık Bu vazifelere Ana doludaki defterdar ve mal müdürlerin den münasip olan zevat tayin edile- cektir. Onların yerine de buradaki me murlardan göndereceği; lan döryüz elli kişinin tayinine şimdi- (Devamı 5 in CEZMİ BEY 4üncü sahifede SİHHİ BAHİSLER Dr. Rusçuklu Hakkı Bey Sinci sahifede CİNNET DİYARINDA ” Mahmut Yesari Bey SPOR 7 EYLÜL 1933 Sovyetlerle İtalya arasında ay başında imza edilen misa- kın'metni dün Romada neş- redildi. Tel: ( Müdür: 24718. Yası müdürü: 24318. İdare ve Matbmar 24310. Şebekenin Bomontideki imalât hanesindeki tesisattan bir köşe. Bu seferki şebeke hep- sinden üstün çıktı! Bir ucu Bomontide, öbür ucu Pariste olan beyaz düşman şebekesi nasıl meydana çıkarıldı? Hadiseyi bütün def siliiğie gerer? Gümrük muhafa- za teşkilâtının em- niyet müdürlüğile müştereken meyda il na çıkardıkları ye- ni eroin kaçakçı $e- bekesi hakkımdaki tahkikata evvelki gece olduğu gibi, dün gece de saba- ha kadar devam e- Muhafaza teşkilâtı hedefini elde etmiş çoktan beri izi ta- kip edilen en bü < yük eroin kaçakçı şebekesi meydana çıkarılmış ve bu şe bekenin şimdiye ka dar meydana çıkarılan gizli eroin ima lâthanesi ile kıyas kabul etmiyecek derecede vasi bulunan fabrikası da Şehsüvar sokağındaki fabrika binası ve her şeyi itiraf eden Hikmet Bey (Devamı Simi inci sahifede) Yavuzun güvertesinden bir görünüş ve filomuzdan bir grup seyir halinde.. İzmir donanmamızı coş- kun tezahüratla karşıladı Bahriyelilerimiz Gazi heykeline çelenk koydular. 9 Eylül panayırını Müşir Fevzi Pş. Hz. açacak.. İZMİR, 6 (Milliye) — Donanma» mız halkın emsalsiz tezahürat ve se- vinçleri arasında | İimanımızı şenlen- dirdi. Dananma ile Büyük Erkânı har- biye reisi Fevzi Paşa Hazretleri teş- rif etmişlerdir. 9 Tayyareden mürek- kep bir hava filomuz gemil yes ni kale ger nen istikbal etti. Tay yareler heybetle gemilerimizi alcaktan uçarak limana kadar takip etti” ler, Harp gemilerimiz o demirledikten sonra vali Küzum Paşa, belediye rei- si Behçet Bey, fırka reisi Hacim Bey motörle Yavuza giderek kahraman bahriyelilerimize “hoş geldiniz!” de- diler, belediye ve fırka namına bu- ketler takdim edildi. Bundan sonra Uşak vapurunda bu Iunan teşekküller namına giden heyet ler Yavuza geçtiler. Müşir Fevzi Pa- “Lütfen sahifeyi çeviriniz)