7 Eylül 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

7 Eylül 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

zı rp ar Z Ailede buhran! Garip bir tezat âlemindeyiz. İnsanların bozulan sinirlerini kanunların keskin maddeleriyle zaptetmek usulü aldı yürüdü. Fertler idrak hassası ayarını kaybetti. Cemiyetin muvazanesi bo zuldu. Harp sonu nesli istinatsız, des- teksiz bir korkuluk halindedir. Ruhan malüldür. Ve beden ter biyesine rağmen harpten evvelki neslin yanında pek natuvandır. Bunun içindir ki, hislerde ve fikirlerde istikrar kalmamıştır. İn sanlarn en samimi ve en kuvvetli tarafı olan aşk bile gönüllerde türlü kökleşemiyen zavallı bir di- mağ hezeyanı haline gelmiştir. Fertlerin bu zaafını şimdi ka- nunlar ve nizamlar örtmeğe çalışı yor. İktısat işlerinde gevşiyen itibar ları kanım tutuyor, âile münase- betlerinde bocalıyan rabıtaları ka nun yerçinliyor. Cemiyetin her adımında kanu- nun demir pençesi imdada yetişi- yor. Hükümetler şimdi yalnız bey- nelmilel ve yahut yalnız milli tica ret ve iktısat davaları ile değil, cemiyetlerinin örfi, ahlâki sarsın- tıları ile de uğraşıyorlar. Alış ve- rişteki muvazenesizlik kadar aile işlerinde de ayarsızlık, kararsız- lık, perişanlık vardır. Eğer kanunun ciddi ve sert mü dahalesi olmazsa, bugünkü rabıta lardan pek çoğunun sökülüp dağı lacağından şüphe etmemeliyiz. Bereket içtimai nizamı bütün wn cereyanlara rağmen tutan kanunlar var. Yoksa bugünün ka- rarsız, sinirli insanları cemiyetin temelini - teşkil eden ne mühim bağları ve telâkkileri atlayıp geçe <eklerdir. Buhran yalnız gümrüklerde, pazarlarda değil, gönüllerde ve ai le de var, Kanunu me deni kontenjanı olmasa acaba kaç içtimai mukavele hükümsüz ka- hr? Burhan CAHİT lk şi İğ ee İstiklâl harbi filmi İstiklâl harbimize ve iskilâba dair gevrilecek filmin senaryosunu | yazan Rus muharriri Mösyö Zarhi yazdığı s€- naryoyu henüz Maarif vekâletine ver- memiştir, Buna sebep te bu işi tetkik edecek olan komisyonun dağılmış bu- İunmasıdır, Komisyon reisi Reşat Nu- ies 1 deceklerdir. Aldığımız malümata göre, senaryo fransızca olarak 140 sahife tut- “e gezme ine in getirilen ma- kineler ann #kartılamamıştır. Maliüşlerin çıkartılması içim bükümet. müsaade alınacaktır. Çekilecek fil- min sonuna cümhuriyet bayramının © nuncu yıldönümü merasimi ilâve edile cektir, 29 teşrinievvelde Rus sinemacılar Ankarada bulunacaklar ve büyük geçit 6 EYLÜL 1933 Akşam Fiatları “ Tahvilât Elektrik 95,— $ Tramvay yi D. yolları 285 $ Tümel D. Mevehhidei 5350 Gümrükler 38 Baydi mahi 540 T, askeriye Ritm Anadolu Y . “ Mümessil ESHAM İş Bankası Ne Telefon .. Bemontü ÇEK FİATLARI azes $ Ki 153015 Viyana 43025 Madrit l 5645 Besin 10180 Ziosi 4:5 Peşte ÜN 37828 Belgrat 17) 2805 Bükreş” 7978 100675 1A723 İ Moskova NUKUT (Satıp) 25 si ; ai aei La Ekonomi Takastan Sonra.. Talimatname önümüzdeki hafta bildirilecek Takas sisteminin kaldırılı sonra vuku bulan müracaat ve ler üzerine, vaziyeti tesbit edecek ta- İmatnamenin önümüzdeki hafta içinde tebliği beklenmektedir. Bu talimatnamenin ihzarile İktisat vekâleti vekili Muhlis Bey yakından a- lâkadar olduğu haber verilmektedir. Beyannamelerde ne gibi değişiklik var? 31 mayıs 933 tarihinde neşrolunan son muaddel tarife kanuna ithalât u- mumi tarifelerinde bazı (o değişiklikler yapmıştı. Yeni değişikliğe göre beyannameler- de gerek eşyanın beyanı ve gerek ta- hakkuk kısımları eski ve yeni kanunla” ra göre yazılacaktır, Kendilerile ticaret muahedesi bulu- nan memlekeilerden gelen eşyaya ait beyannamelerde her iki şekildeki tahak- kuk ve beyan gösterilmekle beraber, muahede müddetinin bitamına kadar €s- ki tarife üzerinden retim almacaktır, Almanyada üzüm ve incirleri- mizin propagandası Berlindeki Türk tücaret odası, ihracat raddelerimizin revacını tezyit için pro- pazandalar yapmaktadır. Berlinde Ççi- kan bir tcnret gazetesi, İzmir üzüm ve incirlerine dair mubtelif resimleri havi fevkalâde bir nüsha neşretmiştir. Ber- lin Türk Ticaret Odası, © diğer ihraç maddelerimiz için de ayni suretle neş- riyatta bulunulacağını bildirmiş ve İh- racat Ofisinden fındık ve tütünlerimi- ze ait resimler istemiştir. Milâsın ihracatı Milâs — Vilâyetimizin Kulles, Bod- rem, Fethiye iskelelerinden temmuz 8- " ya inle yabancı memleketlere 568 ka- ra sığır, 866 koyun, 1408 keçi, 5 kıs- rak, 826 kümes hayvanı ihraç edilmiş- ör, Anason alınıyor ÇEŞME — Inbisarlar idüresi bura- dan annson mübayaatına devam etmek- tedir. Fakat mübayast yalnız inhisar idaresine borçlu olan zürradan yapıl. maktadır. Malatya kayısıları MALATYA — İzmirde kurulacak sergiye ticaret odamız da iştirak et- aikesdie. Bare en izi kayısı mümu- neleri gönderilmiştir. 928 senesinde kurulan İzmir sergi- sinde Malatya kayısıları altın madalya kazanmışlardır, Giresonun on senelik ticaret ve iktisadiyatı GİRESON, (Milliyet) — Cümhu- riyetin onuncu yıl dönümü günü Ti caret ve Sanayi odası tarafından bir broşür neşredilecektir. imli olacak, ve vi- i, oiktısadi, zi- rai ve sınai sahasmda o Cümhuriyetin ik feyizkir asarı istatistik yn mukayeseli şekilde gös Havalar bozdu, İncirler ne olacak AYDIN, (Milliyet) — Aydında üç gündür hava bulutludur. Evvelki akşam Aydın sürmektedir. Geçen sene daha evvelki seneler- den üç gün sonra yı mi Ağustosun 22 sinde İzmire gönderilen incir mahsu- lü bu sene yirmi gün teehhürle Ey- Tülün 15 inde gideceği sanılıyordu. bu değişikliği bu hususta Üzüm salışı İZMİR, 5 (A.A.) — Dün Borsada 11 kuruştan 26 kuruşa kadar 2170 çu val üzüm satılmıştır. Şark panayırı BARİ, 6 (A.A.) — Suriye hüküme- $ ile Sionistlerin milli meskezi olan ve muhtariyeti haiz bulunan Tel - Aviw şehri de şark panayirine iştirak edecek- lerini resmi olarak bildirmişlerdir. Bulgar ticaret nazirınin, panayiri gezmek için, yakında Bari, si tü R iye gelme: BARI, 6 (A.A.) — Dördüncü şark panayiri hususi bir ehemmiyeti hiz e » İacoktır. Çünkü bu panayirda ipek bö- ceği yetiştirme" usulüne dokumacılığa ait olarak getirilen yenilikler, bilhassa yeni telsiz cihazları da teşhir ilecektir. İspanyol cümhuriyetinin ve Filisti- iştirak edecekleri Hüseyin Ragıp Bey gitti inen şehrimizde bulunan Mbs- kova böyük çi Hüseyin Ragıp Bey dün Sovyet bandıralı Fransmeri vapuru ile Rusyaya gitmiştir, Hüseyin Ragıp Bey, vapurda dostları tarafından uğur- lanmıştar. A em e EREK len len, kişilik etmiştir, Mahkemelerde Tatil bitti Mahkemeler dün çalış- maya başladılar Dün Adliyenin tatili bitmiş, malike- meler faaliyete başlamıştır. Adliye in tihap encümeninin de dün Ankarada toplantılara başladığı haber alınmış- tır. Üç aydan beri mezun bulunan ve siyatikten rahatsız olan müddejumu- mi Kenan Beyli geçmiş, mumailey te makamına gelerek başlamıştır. Ağırcezaya verildi Cemile Şüküre Hanıma ait mevdu- attan 3800 lirasını usulsüz bir ikraz muamelesile zimmetlerine geçirmek- ten ve -azifelerinde ihmalden suçlu Emniyet Sandığı veznedi Dursun, memurlardan Murat, im, Cemal, Lebip ve İbrahim Hamdi Efendilerin muhakemelerine dün ikinci ceza mah kemesinde başlanılmıştır. Suç ağır ce zayi müstelzim ceraimden bulundu- ğundan mahkeme (davanın rüyetini salâhiyeti haricinde bulmuş, ve muba kemeni nağır cezaya nakline karar vermiştir. Fazıl Beyin muhakemesi Kadıköy beledisy tahsilda; 147 lira ihtilâs eden Fazıl Beyin mw- hakemesine dün ağır ceza eme sinde devam edilmiştir. Dünkü muha kemede iddia makamını işgal eden Sa lim Bey kanunun devlet hazinesinden ve emvalinden para çalanların mevku fen muhakemelerini emrettiğini söyli il inde bulunmuştur. Heyet müzal sonra suçlunun tevkifine bir mecburiyeti kanuniye bulunduğundan makamının ta- lebinin reddine kar: iş, muhake me tetkikat için İl teşrinievvele bıra kılmıştır. Doktor Haydar Bey Çatalcada Çoban İbrahimi öldür- mekten suçlu Aziz, Ahmet, ve Meh- medin muhakemelerine dün ağır ce- za mahkemesinde devam edilmiş, ce- sedi muayene eden doktor Haydar B. şahit olarak dinlenmiştir. Muhakeme başka şahit celbi için başka güne bı- rakılmıştır. aslak faciası Zincirlikuyu yolunda jandarma Ali oğlu Hasanın ölümile neticelenen otomobil kazasmı kendisinin yaptığı teeyyüt ettiği için müştentik o kararile tevkif edilen Alâettin Bey dün tevkif kararına itiraz ederek müddeiumumi- liğe müracaat etmiştir. Müddeiumumi lik itiraz istidasmı ağır cezaya tevdi etmiştir. Ağır ceza mahkemesi evrakı tetkik edecek ve bugün kararını ve- recektir. Alâettin Beyi dün tevkifha- nede bir çok arkadaşları ziyaret et- miştir. Mumaileyh kendisini ziyaret edenlerin hepsine kendisine isnat edi len kazayı inkâr etmiştir. Poliste Kömür çalarken Kamyonun arkasından düş- tü, beyni parçalandı Vefa caddesinden kömür yüklü ola- rak geçen Halilin idaresindeki kamyo- nun arkasına atlayıp kömür aşırmak is- tyem vak ayaklı 4 TA yaşında Halil, te beyni patlamış ve der. Bir kız yaralandı Tarlabaşmda şoför Feridin idaresin- deki otomobil Meryem isminde küçük bir kıza çarparak ayağından yaralamış- tır, Meryem, hastaneye yatırılmıştır. Bir küçük şişe kokain Evvelki gece, Taksimde Majik bederek çevrilmiş ve üzeri araştırılarak geketinin cebinde bir küçük şişe koka- in çıkmıştır. Niko hakkında takibat ya- pılmaktadır. Tramvay basamağına atlarken.. Beşiktaşta oturan - İbrahim isminde bir çocuk, Eminönüne o gelmekte olan 73 numaralı tramvay arabasının basa mağına silarken müvazenesini kaybe- derek düşmüş ve yaralanmıştır, Bir tüfün hırsızı Sirkecide Ayniye hanımdaki tütün mağazasında çalışan Ali, mağazadan tütün aşırıp götürürken memurlar ta- rafından çevrilmiş , çaldığı tütünler istirdat edilmiştir. ». Vapurcular itiraz etmeğe başladılar Husi sapurcula la y ie w parlar bişi det Tedi löğüne vorunığa başkan Komisyonun, 1910 senesindeki (i- ati için yarım şilin ilâve vk miştir, Vapurcular, bu liyıkile tayin edilmediğini iddin el tedirler, 11 eylülden iti- e ee reji Bslediyede © Filorya Plâjı Gelecek sene belediye plâjı işletecek Belediye daimi encümeni dün vali ve belediye reisi Muhittin Beyin riya. setinde bir içtima yapmıştır. Bu içtimada Filorya plâjında yapı" lacak istimlâk meselesi © görüşülmüş tür, Plâj sahipleri dün belediyeye davet edilerek noktai pazarlar öğrenilmiş ve dermeyan &tikleri şartlar tesbit olun- muştur, Belediye önümüzdeki sene için plâjı işletmeğe karar vermiştir. Yapı ve Yollar Kanunu Yapı ve yollar kanununa tevfikan yıkılan binalara ait raporlara (© yalnız mühendisler imza atıyorlarmış,. Bade- ma bu gibi raporları başmühendislikler de tasdik edecektir. Otobüsler ani bir teftişe uğradı Belediye dün şehrin"muhtelif yerle rinde otobüsleri ani olarak teftiş etmiş- tir. Bu tefişlerde otobüslerin sür'atle. ri musyene edilmiştir. Reglâtör alsi lerinde yapılan bazı hilelerle sür vet #antte (30) kilometreden fazla arttırıl. maktadır. Dün 30 kilometreden fazla giden 0- tebüslerden on beş kadarı tutularak ruksatiyeleri alınmıştar. Ne şekilde resim alınacak? Altında gazino ve pastahane olan 0- tellerden ne şekilde ruhsatiye hârci alı. nacağı tereddüdü mucip olmuştur. Dai- mi encümen bu hususta tefsir yap- muştır, Buna göre ba gibi müesseseler- den ayrı ayrı harç almacaktır. Eylol maaşı Belediye dün eylül gone verme ğe başlamıştır. Polisler de belediye suçlarına karışacak Belediye zabıtasile polisin birleşme- sine rağiben, asıl polis memurlarının belediye işlerine lâkayt bulundukları na- zarı dikkate alınmış ve buna nihayet vermek için kaymakamlıklara bir tamim gönderilmiştir. Bu tamimde polis memurlarının va- mife gördükleri sırada rasgelecekleri be- sd ii da lökayt kalmıyarak zabıtlarımın tevzii keyfiyeti kaymakam. da daldir ve tensiplerine bırakılmak» Çöpler nereye dökü'üyor? İstanbulda toplattırılan çöpler, mav- malarla açık denize atılmaktadır. Son zamanlarda bir çok sahilleri, bilhassa plâj ve banyo yerlerini bu çöplerin kir. yaptığı mukavelede çöple rin deniz! . hangi noktasına atılması lâ- zm geleceğine dair kayıtlar vardır, Bu nokta deniz ticaret müdün ,, Denize atılan söplerin sahillere sü- denizde tayin edilen mev- kie dökülmediği zannını doğurmuştur. vele ile tayin edilen yerlere dökülmesi- ni temin edecektir, Vecihi Bey Kaza geçirdi Tayyare düştü, Vecihi Bey hafifçe yaralandı Dün akşam Kadıköy üzerinde uçuş yapan Vecihi Beyin tayyaresi .motörü ,pe ârız olan bir sakatlık neticesinde 'denize düşmüştür. Tayyare sürati, şerken o sırada denizde bulunan nik Bankası direktörüne ait bir kotrı ya çarpmış, kotranın direğini kırmı tır. Tayyarede bulunan Vecihi ve ta- lebesinden Osman Beyler kurtarılmış- lardır. Vecihi Bey bacağından Osman Bey de yüzünden hafifçe yaralanmış- lardır. Kaza etrafta heyecan uyandır mıştır. Tayyarecilerimize geçmiş ol- Prs. Bibescu geldi | Prens ve refakatindekiler bir kaç gün kalacaklar Beynelmilel hava federasyonu reisi Prince Bihescu refakatinde kün Prince Bibescu bir kaç gün şehrimizde kala- caktır. Bin İtalyan izcisi bugün geliyor İtalyan izcilerinden 1000 kişilik bir kafile bugün şehrimize gelecekler ve Cümhuriyet âbidesine çelenk koya caklardır. Kracovina vapurile şehri- mize NA olen il seyyahıları Gerim Maarifte Üniversitede Ecnebi profesörler : DÜN ner Yer İRİ . Eski müderrislerin ziya- retleri sıklaşıyor Maarif vekil vekili doktor Refik Bey dün Üniversiteye gelerek ıslahat işle- File meşgul olmuştur. Refik Bey dün bir çok ziyavetler kabul etmiştir. Ziya- retçiler bebesi sabık darölfünun müderrislerinden bazı zevat ta vardır, Vekil Bey akşam üstü içtima eden idare heyeti ve müş yaset etmiştir. Dünkü içti işleri görüşülmüştür. Kadröda mevcut Fransız profesörlerinden bir kisminin mukavele müddetleri bitmiştir, Bunların mukavelelerinin tecdidi ka- rarlaştırılmıştır. Tıp talebesi, bbe adi derslerini morg müessesetinde görecekti iin morg yanında yeni bir pavyon inşa edilecektir. Tıbbı Adli derslerini Hu- kuk ve Tıp talebesi müştereken göre- ceklerdir. Öğrendiğimize göre yeni tedrisat başlarken her fakültede bir merasim yapılacaktır. Bu hususta bir | program hazırlanmaktadır. Tedrisata on beş teş- rinievvelde başlanacaktır. Cumartesi gü- nünden itibaren Üniversiteye yeni ta- lehe kayıt ve kabul edilecektir. Yeni ilkmektepler İstanbul ilk tedrirat muallim kadro- su yakında ikmal edilmek üzeredir. Bu sese kadrolarda pek mühim değişiklik olmıyacaktır. Köylerde ve şehirde mec- mu itiberile elli kadar münhal müsl- Temlik vardır, Buralara tayin edilmek üzere, ilk tedrisat umumi müdürlüğü yakında İstanbul Maarif. müdürlüğü em- rine kâfi miktarda muallim verecekti Yeni açılacak sekiz ilk mektep için de vilâyet hususi idaresi (60) muallim- lik tahsisatı kabul etmiş! İstanbul 'Maarif müdürlüğü mınta- kası dehilinde üç yüz kadar muallim nakil ve becayişlerini istemişlerse de kadro imkânsızlığndan bunların pek a- zı is'af edilebilmiştir. Hilâahmer soruyor Hilâliahmer Aİ Maarif mü- tezkere göndererek e diye kadar geçen altı sene içinde kaç fakir çocuğu ilk mekteplerde sıcak öğ- le yemeği verildiğini, himaye heyetle- sergide ia ev siz sölecektir. FİRE Bahmer grafiklerle yapılan bu yardım- ları gösterecektir. Suadiyede kır eğlencesi ne Eartın Ortamektebi Müdürlüğü Bu sene Maarif vekâleti tarafıf- dan muhtelif yerlerde orta mektepler açıldı. Bunlar meyanında Bartınlılar da arzularına kavuşmuş oluyor. Bu t caret beldesi senelerden beri bu ihti- yacı duymuş ve geçen sene idarei hu- susiye tarafından mektep tesis edil mişti. Müessese bu kere vekâlete dev- redilmiş ve müdürlüğüne orta erkek muallim mektebi fransızca muallimi Veli oğlu İhsan Bey tayin edimiştir. kanin iii e ek Rodosa vapur uğrayacak Önümüzdeki pazar gününden “itiba- ven Devlet Denizyolları işletme idaresi- nin Mersin postaları gidip gelirken Ro- dosa da uğrayacaklardır. İlk hareket e dece Anafaria vapuru, pazar günü Mer- “ine giderken ve dönerken Rodosa uğrayacaktır. a gönderilecek ikinci kafile Sümer Bank tarafından Kayseri fab- Tikası için usta yetiştirilmek üzere Rus- yaya gönderilmeleri mukarrer efendile- rin iönei kafilesi de bugün Odesaya ha- reket edecektir, —— İstanbulda afyon m Denizyolları ve havuzlara verilecek para idaresinin, varidatı masari- olduğu için maliyenin yar- pa ği Usturalar Usturaların her müşteride anti. septik bir suya batırılması lâzım iken berberler buna dikkat etmi yorlarmış. Gazeteciler de tıraş €- derler amma, berberler gibi ustu- ra ile değil kendi kalemlerile tıraş ederler ve doğrusu bizim kalemleri hiç te antiseptik mayie batırmak istemez. Çünki ne keskindir, ne kusuru vardır in iyi tıraş ede- mez.. O kadar kusur kadı kızmda da bulunur. Kadınlar ve intahap Arkadaşlarımdan birisi vardır; kadınların hâkim, belediye azası, avukat, mebus olmasına bir türlü t6hammül edemez. Bu adama, ka- dm erkek müsavatımı anlatmak mubaldir.Ben kendi hesabıma rağınam.. Her yeni vak'ada si; lenir, hiddetlenir ve kadınlara kar sı atar tutar... Bu bir fikri sabittir, değiştirmeye imkân yok!.. Dün gene gördüm.. Memnun ve mütebessim idi, Bu güler yüzlülü. gün sebebini anlayamadım. Bir az konuştuk.. Bir* aralık dedi ki; — Aman! Bir gazetede Mister (Roosevelt) in bir sözünü okudum. Pek hoşuma gitti. Sana naklede- yim: Amerikada mesai nazırı bir kadın imiş, hem de şık ve yaşımı saklayan bir kadın.. Bir gün Misten (Roosevelt) in yanında bu kadm nazır da bulunurken, hüzzardan birisi sormuş: — Mister (Roosevelt) günün birinde Reisicümhurluk için karşı- nızda bir kadın namzet görürseniz. ne yaparsınız? “ — Böyle bir şeye ihtimal yok tur. Çünkü Reisicümhurluğa Bam- zet olabilmek için 35 yaşını bitir- m isbat etmek lâzım. Demiş.. Ne kadar hoşuma gitti. Bizde de mebusluk için pi bir yaş haddi var ki; onu kadınların edeceklerini zannetmiyo - rumi.. Resim sergisi, karpuz sergisi Vichy'de - 27 bin nüfuslu bir şe- hir - geçen sene bir sergi açıldı. Re sokun ml eğme yaftası ri Min - 700 bin nüfuslu şe- bir - ki resim sergisinde yalnız 4 re sim satılmış..Ben ressamların yerin de olsam, böyle şehre resim sergi- si yerine karpuz sergisi açarım.. Hem satışı fazla olur, hem masrafı we derdi az... FELEK Onuncu yıl Eser hazırlayanlar vaktinde müracaat etmelidirler ANKARA, 6. A. A. — Cümheriyetin onuncu yılmı kutlulama yüksek komis- asebetiyle neşredilip ri vekâletince tespit edilen ve nafia ve kâletine bildirilen matbunlardan pos ta ücreti alımmıyacağını gösteriyor. Bu maksada uygun eser hazırlıyarak Deşreden ve edecek zatların kanunun bu istifade için vaktinde Maarif Vekâletine müraemet etmeleri Kizımdır. Yüksel komisyon alükalılara kanu- nun bu maddesini vaktinde hatırintma. gi vazife saydı. Bayram günlerinde ucuz tarife ANKARA, 6. A, A, — Cümhuriye- tin onuncu yılını kutlulama Şüksek ke misyonundan : Onuncu Cümhuriyet bayramı günle. rinde yolcu tarifelerinde tenzilât yapıl ması için yüksek komisyon. ricasına İzmirde Körfez vapur idaresi, İzmirde Rıhtım tramvay şirketiyle, — Usküdar halk tramvay şirketi ve şark demiryol ların ana bat ve banliyöde kâbul ceva- bi vermiş ve yüksek komisyon bunlara teşekkür etmirtir. Affedilen bakaya bakaya vergile: ANKARA, 6 — Maliye vekâleti a- mal lerine tamim gön. derdi, Bu tamimde 2266 numarah ka- nunun üçüncü maddesi mucibince 23 nisan 336 tarihine kadar devlet kini i icap ettiği bildirilmek Ayni tamimde bakaya kayıtları ter. kin eğilecek vergi resimleri de şu retle sıraya konmuştur: Müsakkafı arazi vergileri, temettü vergisi, ağnam resimleri, her nevi emanat