25 Mart 1934 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 5

25 Mart 1934 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 5
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

25 Mart 1934 Cumhuriyet Haftalık Radyo Programı aksamki örograro ^ 27 mart sah J (^ 29 mart perşembe ) Romada imzalanan protokol (Birinci »ahifeden mabat) | tır ki bunlan ancak mütehassıslar esaslı bir surette inkisaf ettirebile ceklerdi. Bazı gazetelerin yazdığma göre, Umumî Harptenberi ilerlemekte olan Macar sanayii bundan fazla inkişaf ettirilmiyecek, Avusturya da buna mukabil ekilen arazinin sahasmı fazlalaftırmamayı taahhüt edecektir. Fakat burada bir noktaya nazari dikkati eelbetmek faydadan hâli değildir. Avusturya pazarlarında gün geçtikçe ttalyan buğdayla • ıınm Macar buğdaylanna karşı olan rekabeti ziyadeleşmektedlr. Diğer taraftan itilâf ahkâmı arasında Macaristanm îtalyaya buğday ihracatınm fazlalaştınlması şartı mevcuUa da buna mukabil ttalyanın Macaristana vaki olacak smaî ihracatınm arttırılması da kabul edil miştir ki bu vaziyet Macar sanayii için bir tehlike teşkil etmekten uzak değildir. Nitekim Roma itilâf ının ihtiva ettiği ahkâmın gazetelerde neşrini müteakip Budapeşte borsasmda Macar sanayi eshamının, hususile mensucat sanayii eshamının kıymetleri düşmüştür. Bu şerait dahilinde ttalya, Avusturya ve Macaristan itilâfına Macar sanayiinin kurban gidip gitmemiş olduğu hakkında bir şüphe uyanmıştır. Keza istişarî mahiyette aktolu • nan bu misakın siyasî noktai na • zardan da Macaristan için bazı menfaatleri ihtiva edip etmediği şüp • helidir. Çünkü yeni itilâfla siyasî cephede Macaristan için yeni bir vaziyet hasıl olmamışttr. Budapeşte, Viyana v e Roma hükumetleri arasında bundan evvel mün'akit siyasî itilâflarda Macaristanm ttalya ve Avusturya tarafından yalnız bırakılmıyacağı hakkmda teminati muhtevi idi. Yalnız son itilâfta A vusturyanın Almanyaya iltihakına Macaristanm da muhalif olduğunu izhar etmek gibi tehlikeli bir gaye takip edİlmiştir ki bu gaye onu Almanyaya istinattan mahrura bıra • kacaktır. Bu istinat gerek siyasî, gerekse iktısadî sahada Macaristan için elzemdi. Hali hazırda takip et • tiği muahedelerin yeniden tetkiki esasına müstenit inkisaf siyasetinde ancak Almanyaya istina^ı sayesinde muvaffak olabilecekti. Şimdi acaba Macaristan ayni si yaseti takip edebilecek midir? Ro • ma itilâfmın bu memleketin haricî siyasetine yeni bir mecra açması hiç itibarile bu siyasî protokol, yeni bir şeyi muhtevi değildir. ftala' ya bu misakla eskidenberi malum o* lan siyasetini tekit etmiş, yalnız muahedelerin yeniden tetkiki husuranu bu işten tecrit eylemistir. Bu vesika Duçenin Avrupada o tedenberi Avusturyanm istiklâlinİ müdafaa ve M. Dolfusun siyasetini tasvip eder mahiyette takip etmekte olduğu politikanın bk devanrı • dır. Çünkü Roma nazannda Avusturya Başvekilmin mevkiini kuvvetlendirmek o memlekette Almanyaya ilti • hak için mevcut olan temayüle nukavemeti fazlalaşttrmak demektir, Binaenaleyh M. Dolfus bu müzakerattan bir kat daha kuvvetli olarak çıkmıştn*. Mükâlematın devam et • tiği müddetçe gösterdiği tnemnunî • yetten de zaten bu mana İstihraç olunuyordu. Bu siyasî itilâf kendi sme reskârda faaliyetim tdame için yeni bkr istikbal temin etmiştir. Merkii tahkkn edildiği ^ibi kadir ve kıymeti de artmıştır. Roma itilâfı diğer taraftan AJman hükumeti için vahim bh* siyasî tnağlubiyet teşkil etmektedir. Hitler faaliyete geçtiği andan itibaren beynelmilel sahada Avusturyaya karşı Cermen nüf uzunu tevsi edecek bir aiyaset takip ediyordu. 1926 da neşrettiği bir kitapta İtalya ile hoş geçinmek ve faşizm tarafmdan muave nete mazhar olmak gayesile müt • tehit ve büyük Almanyanın yukan Adiç üzerindeki müddeayarmdan sarfı nazar etmesi lâzım geldiği mütaleasmı dermeyan ediyordu. Son* ra şarkı tazyik maneTaralannı kolaylaştirmak için bütün kuvvetini A • vusturyaya tevcih ederek Alsas •* Loren meselesinin artık kat'î şekilde halledilmiş olduğunu ilân ve Le* histan ile de bir misak akteyledi. Hulâsa Hitler merkezî Avrupada* ki Cermenlerin birleşmesi gayesinin zaferini temin uğrunda herşeyi feda etti. Fakat Avrupanın göbeğinde Alman tefevvukunu temin edecek siyasete karşı Duçe muhalif bir va • ziyet aldı. Mücadele bu iki diktatön arasında cereyan etmeğe başladı. Hitler vrk nazariyesine istinat ede • rek bir ehlisalip reisi gibi ilerliyor» du. Cenuba teveccüh eden bu teveasüün karşısına Musolininin siyaseti bir mâni şeklinde çıktı. Merkezî Ar» rupamn mukadderatının mevzua bahsolduğu bu mücadelede hiç şüphesiz Duçe, Hitlerden daha kuvvetliydi. Eğer Almanya hali hazırda sakin kalacak olursa Avrupada da sükun devam edecektir. ttalya da bu vaziyet dahilinde husule gelmiş o lan tekâmülü vâsi surette hknaye eyliyecektir. Avusturya, aktolunan bu istişarî mahiyetteki misaktan sonra ancak Roma ile hemfîkir ola« rak hareket edecektir. Bunun için Viyana hükumetinin Almanyaya karşı olan şikâyetleri nin Cemiyeti Akvama müracaate ka< dar varmasma imkân yoktur. Zira. İtalya bu şekle ötedenberi muha liftir. Eğer Hitler Musolininin siyaseti karsuında iğilecek olursa bir itilâf zeminî bulmak kabil olacaktır. Bununla bera « ber şu dakikaya kadar Avusturya meselesine ait İtalyan Alman rekabeti bir neticeye vâsıl olmuş değildir. ' Mücadele şimdiye kadar yalnız sfyasî sahada csreyan ediyordu. Bundan sonra iktısadî sahaya intikal edebilir. Bu takdirde Almanya, İtalyadan daha kuvvetli tazyik ve faaliyet vasıtalanna malik olacakbr. Siyasî sahada kaybettiğini iktısadî sahada kazanmağa kalkacaktu. Çünkü Roma itilâfı İtalya, Avusturya ve Macaristan arasmdaki iktısadî münasebeti kat'î surette halleden ahkâmı muhtevi değildir. Bu iş 15 mayıstan evvel de hallolunmıyacaktır. Halbuki Almanya şimdiden kuvvetli bir sekilde taarruza geçmekte tereddât etmemiştir. Malum olduğu veçhile Ma« caristandan memleketine ithal edilen eşyayı iki misline çıkartmısbr. Diğet; taraftan BelgTatta faaliyete gecmiştir. Yugoslavyaya büyük ichsadî menfaat«ı ler temini vaitlerinde bulunmaktadtr<! Ayni zamanda merkezî Avrupada hiç* bir devletin Avusturya ile gümrük ittihadı yapmasına müsaade etmiyecektir» Almanya kendi muaveneti olmadıkça Musolininin iktısadî sahadaki bütüfli faaliyetinin akamete uğrıyacağı kanaa • tindedir. Bu şerait dahilinde merkezî Avrupadaki İtalyan • Alman rekabetinin neticesi bu hususta FranM \ sanın takip edeceği siyasetin i'"! şafına bağlı olabilir. Çünkü Küçük İtilâfın Romaya karşı takmacağı> tavır, Paristen alınacak ilham ile takarrür edecektir. Binaenaleyh Kü> çük İtilâfı sevk •• idar« etmek F r a v j saya düşüyor. y te hnkânsız değildir. Bazı mütale at, hususile nimresmî matbuatm takmdıklan tavırlar İtalyanm mer İSTANBUL: kezî Avrupada takip etmekte ol İSTANBUL: İSTANBUL: duğu yeni siyasetin ne gibi netice 18 plâk neşriyatı 19 muhtelif neş 18 plâk neşriyatı 19 Mes'ut Bey tara18 plâk neşriyatı 19 Selim Sırn Bey ler vereceği hakkında bazı tahminriyat, Ajans haberleri 19,30 alaturka fmdan çocuklara masal ve Ajans habertarafmdan konferans ve Ajans haberlerikonser (kemanî Reşat B. ve arkadaşlarıt leri 19,30 alaturka konser (Eftalya Sadi lere yol açmaktadır. 19,30 alaturka konser (Kemal Niyazl Bey 21,20 Ajans ve borsa haberleri 21 30 Macaristan Trianon muahedesi H. ve arkadaşlan) 21 muhtelif neşriyat, ve arkadaşları) 21 muhtelif neşriyat, Bedriye Rasim Hanımın iştirakile dans nin yeniden tetkiki hususundan da Ajans ve borsa haberleri 21,30 radyo or Ajans ve borsa haberleri 21,30 radyo ormusikisi. büsbütün vazgeçmiyerek iki mesele kestrası tarafından muhtelif eserler. kestrası tarafından dans musikisi. hakkında bir ftkir hasıl etmeğe çaVİYANA: VÎYANA: VÎYANA: lışmaktadır. 18 hafif musiki konseri 20 05 mnhte18 25 konser saati: (Piyano, viyolonsel)Bunlardan birincisi muahedenin 18,10 şarkılar 18,30 piyano konseri: Tlf program: (Konferans, gençlik saati, 19,15 konferans ve fransızca ders 20,05 yeniden tetkiki ve Habsburglarm (L'szt, Chopin) 19 konferanslar 20,05 havadisler) 21,20 musiküi bir piyes hafif musiki parçaları 22,05 tefrika, halk şarkıları 20,55 havadisler 21,10 yeniden mevkii iktidara gelmeleri 22.50 havadisler 23.05 İngiliz musikisi konferans ve havadisler 23,20 akşam konferans 21,40 oda musikisi 22,40 meselesinin hemen hallolunacak bir konseri (Londradan nakil). konseri. havadisler. mesele olup olmadığıdır. İkincisi de BUDAPEŞTE: BUDAPEŞTE: Trianon muahedesinin sulh ve sü BUDAPEŞTE: 18.05 salon orkestrası 19 ?0 konfe 18.05 Tsigan musikisi 19.05 muhtelifkunu ihlâl etmeden yeniden tetkiki rans 20 05 askerî orkestra tarafmdan 18,35 orkestra konseri: (Weber, De 19,35 opera binasmdan nakil: <Parsifal> imkânmın ancak Küçük İtilâfla yakonser 21,05 havadisler 21.50 Valerya bussy, Schubert) 19,35 havadisler Wagner'in büyük operası müteakiben: pılacak teşriki mesai sayesinde vuku kahvesinden nakil 22 50 havadisler 20,20 yüksek musiki mektebinden nakil: Havadisler 23,05 konferans 23.35 orbulup bulamıyacağıdır. Bu teşriki 23,05 Londradaki konserin nakli 24,35 kestra konseri: Üçüncü senfoni (Beet La Passion de Mathe (J.S. Bach) 23,40 mesai Macaristanm ayni zamanda cazbant. hoven). Kuartet konseri: (Hayden, Schubert). siyasî kudretile birlikte iktısadî kuvvetlermin de artmasmı mucip olacakür. VARŞOVA: VARŞOVA: VARŞOVA: İhtimal M. Gömböş fazla cesaret 18.20 Leh musikisi korseri 19 05 I »m18 orkestra konseri 18 55 muhtel'f 18 oratoryom 18.55 ziraatçilere konve akli selim ibraz ederek siyasetini targden 19,45 keman solo 20,05 ya 19,35 piyano solo 20.30 tefrika, hava ferans 19.25 Eilno'dan nakil 20.30 habu faraziyeye uydurmak istemiştir. dLsler 21,05 hafif muski 21,45 edebirmkl prcgram hakkında ma'umat 21 vadisler 21,05 musahabe 23,45 plâk Maamafih hali hazırda Budapeşte yat saati 22 Milânodan nakil: «Dybuk» orkestra musikisi: (Rossînl, Puccini, neşriyatı. hükumetinin Çekoslovakya ile iktıL. Rucca'nm operası. Wagner) 21,55 havadislsr 22.20 LemBÜKREŞ: sadî bir mukarenete girişebileceğini bsrgden 23.05 Londra radyosundan naBÜKREŞ: tasavvur mümkün olmakla beraber 18,05 orkestra ile hafif musiki konserlkil istlrahatlerde: Havadisler. 18,05 hafif musiki konseri 20,05 konbunun Küçük İtilâfla topyekun vu19.35 konferans 20,35 şehir opera binaBÜKREŞ: ferans ve bu arada plâklar 21,05 şarkı ku bulmasına muhalefet edilmektesındaki temsilin nakli birinci perde a18,05 hafif musiki korsori 20 05 konkonseri: (Bizet'nin, Delibes'ln ve Mo dir. Bu cümleden olarak Kont Bethrasında: Kıraat; ikincide: Havadisler. ferans 20,25 Yunan musikisinden parzart'ın eserleri) 21,25 senfonik orkes lenin Pesti Naplo gazetesinde neşçalar (şarkılarla) 21 05 senfonik konBELGRAT: tra konseri 22,05 konferans mütea retmiş olduğu makale hükumetin ser 21,35 konferans 22,50 radyo ga18,05 senfonik konser 19,30 hava kiben: Senfonik konser devam ediyor hareketme zıt olarak yapılan ma zetesl. disler 19,35 koro ile şarkılar 20,05 plâk 22,50 havadisler. nevralardan biri gibi görünüyor. neşriyatı 21.05 Sırp bestekârlarının eBEI GRAT: Bu tarzı hareket muahedelerin yeBELGRAT: serlerinden konser 21,55 org konseri 18.05 dans musikisi 20 havadîsler niden tetkiki taraftarlannın birkaç 18,05 halk şarküarı 19 35 sırpça ders22,25 radyo orkestrası 23,05 gazeteler 20 05 şarkı konseri 21.15 plâklar 22 15 ay evvel Çekoslovakyaya karşı aç20.05 konferans 20,35 operalardan şarhulâsalar ve orkestra refakatile şarkı halk programı 22,45 havadisler 23 05 tıkları mücadeleden daha makul gökılar 21,15 konferans 21,45 koro konkonseri 23,50 dansing Londradan nakil 23.50 Tsigan hava rünmektedir. Çünkü Çekoslovakya seri 23,05 havadisler ve radyo orkestrası ları 24.20 plâk neşriyatı. LÜKSEMBURG: ile iktısadî bir mukarenet husulü o tarafından muhtelif musiki parçaları. zamanki efkânn tamamile zıddına 21,35 plâklarla muhtelif konser 21,50 ROMA : PARİS (Poste Parisien): olarak bugün tahakkuk etmek ütlcaret haberleri 21,55 plâk neşriya 17,35 plâk neşriyatı müteakiben ha21,35 plâk neşriyatı 21,55 konferans zeredir. tına devam 22,05 senfcnik orkestra revadisler ve bir musikili temsil 20 35 22.15 İspanyol şarkıları 23,05 plâklar Kont Bethlenin Pesti Naploda neşfakatile keman konseri: Concerto en Re spor haberleri ve muhtelif prcgram 23,35 cda musikisi konseri 24,45 harettiği makalede en ehemmiyet verMajeur (Beethoven) 22,50 plâklar 21,50 «Die blaue Mazur» Franz Lehat'ın vadisler. diği nokta iudur: Macaristan, mu23,25 dans musikisi. opereti. BRÜKSEL I (franz.): ahedelerin yeniden tetkiki hususuna TULUZ: PARİS (Poste Parisien): ait kendisini tatmin edecek esasat 21,35 havadisler 22,05 «ilkbahar» prog20,05 senfonik orkestra 20.20 hava 21,40 plâk neşriyatı 21 50 Mor's Şö ramı 22.50 şarkı kcnseri: (Boheme şarelde etmeden Almanyanm Avusturdisler 20,35 fiT.mlerden parçalar 20,50 vaîye'n'n plâkları 22.15 bir tiyatro piya ile birleşmesi hususuna muhalif kıları) 23,20 senfonik orkestra konseri: Org konseri 21 05 opera havaları 21,20 yesi 23,35 havadisler olanlar arasında mevki almamalıdır. (Wagner'in eserleri) 24,05 havad sler Tsigan orkestrası 21.50 muhteîif solo Kont Bethlenin bu makalesile ve plâk neşriyatı. FRANKFORT: lar 22,05 Massenet'nin «Herodiade» Trianon muahedesinin yakın bir za18,15 hafif musiki konseri 19,05 konROMA: İsimli opeTasmdan parçalar 23,05 o manda tadilinin temin edileceğine feranslar 20,25 havadisler 20 35 Stüt18,15 orkestra konseri müteakiben peretlerden parçalar 23,35 askeri mukani olmadığı muhakkaktır. Fakat garttan nakil: Kcnser 22.15 bir skeç Bariden nakil: Kentet 19 havadisler siki 23,50 küçük şarkılar 24,05 seneski Başvekil bu yazısile Macaris • 23,05 muhtelif 23.30 havadisler, hava müteakiben: Plâk neşriyatı 22,05 opera fonik orkestra: İklnci rapsodi (Liszt); tanın Çekoslovakyaya ve müstakil raporu ve sake.. 24,05 gece musikisi binasındaki temsil'n nakli i musahabeMenuet (Beethoven); symphonie (Bach)olduğuna hiçbir zaman inanmadığı 1 05 plâk neşriyatı (saat 3 e kadar). ler, havadisler. 24.20 dansing 1,10 Arjantin orkestrası. Avusturyaya yaklaşmasına mâni olmak istemektedir. Aslen Transil j vanyalı olduğuna nazaran Kont Bethlenin ötedenberi tacaftan ol İSTANBUL: İSTANBUL: İSTANBUL: İSTANBUL: duğu Romanya Macaristan ittihadı 18 plâk neşriyatı 18,30 fransızca ders18 plâk neşriyatı 18,30 fransızca ders18 plâk neşriyatı 18,30 fransızca ders için gayret sarfına devam eylemek12.30 türkçe plâk neşriyatı 18,30 plâk 19 asablye doktoru Şükrü Hazım Bey ta19 monoloğ 'Muammer Bey tarafından)19 muhtelif neşriyat, Ajans haberleri neşriyatı 19 muhtelif neşriyat,* Ajans te olduğu görülüyor. rafmdan konferans ve Ajans haberleri 19,30 Türk musiki neşriyatı, (Ekrem Bey, haberleri 19.30 alaturka konser (Eliza 19,30 Türk musikisi (Refik Bey, Fahire Şimdilik diğer sureti hallerin ö19,30 alaturka konser (Ekrem Bey, RuRuşen Bey, Cevdet Bey, kemanî Cevdet H., Safiye H., udi Refik Talât Bey, Fik nüne mâniler çıkarmakla iktifa eH.. İnci H., Ülkü H., Sevim H.) 21,20 Aşen Bey, Cevdet Bey, Şeref Bey, Saim Bey, Şeref Bey, Semiha H., Vecihe H., ret Bey) 21 Refik Ahmet Bey tarafmdan diyor. Kont Bethlenin Budapeştede jans ve borsa haberleri 21,30 Necip Bey, Belma H.,*Vecihe H., Nedime H.) Servet H.) (Şehir Tiyatrosu verilirse konferans ve Ajans ve bcrsa haberleri Yakup Bey orkestrası çok derin bir tesir yapan makale 21,20 Ajans ve borsa haberleri 21,30 yalnız Ajans haberleri ve plâk neşriyatı)21,30 Necip Yakup Bey orkestrası tara sinin hed°efi bilhassa M. Gömböş ile Necip Yakup Bsy orkestrası tarafmdan VİYANA: 21,20 Ajans ve borsa haberleri 21,30 fından muhtelif eserler. M. Musolininin siyasetlerine muhamuhtelif eserler 19,50 havadisler 20 Hazreti İsanın öNecip Yakup Bey orkestrası. lefet gayesini takip etmektedir. MaVtYANA: lümünün yıldönümü münasebe'.tle dinî VİYANA: amafih Kontun bu tarzı hareketi VİYANA: program: Bir kiliseden nakil ve konfe 17,40 org konseri 18,10 konferansiarbazı mehafilde hayret tevlit etmek19,05 piyano refakatile şarkı konseri 18,25 Avusturya bestekârlarının eserranslar 21,20 Ludwig Von Beethoven'in 19 «Parsifal» Wagner'in opsrası istira ten de hâli kalmamıştı*. Çünkü î19.30 konferans, ingil zce ders ve saire.. lerinden konser 19,15 konferanslar bir oratörlyosu: (Koro orkestra ve solo hatlerde ve programm sonunda: Havatalya ile Macaristan arasında dost20,20 askerî orkestra konseri 21.35 ha20.05 iki sesle şarkılar 21.50 havadis lar) 22.05 Passion (Gsorg Rendl) 22,55 disler. luk tesis etmek hususunda ilk adımı vadisler 21.50 senfonik konser: (Bach'm ler 22 05 romantik musiki: (Reger. havadisler 23,10 Org konseri: (Bach, atan bizzat kendisidir. Binaenaleyh bir Prelude'ü; J. Brahms'm dördüncü BUDAPEŞTE: Schuman) 23.05 havadisler 23.20 EsM. Regen, K. Walter). bütiin bunlar İtalya ile Macarista senfonisi) 23,20 havadisler 23,35 ak18,05 salon orkestrası 19.05 Amerikaperanto 23,30 plâklarla akşam konseri. nm noktai nazarları arasında Kont şam konseri. BUDAPEŞTE: dan nakil 19,35 konferans 20,05 opera Bethlenin mevkii iktidarda bulun BUDAPEŞTE: 18,05 bir kiliseden nakil 19,35 muh orkestrası tarafından konser: (BeethoBUDAPEŞTE: duğu zamana nazaran mühim fark18,05 gramofon konseri 18.50 muhtetelif 20.10 cratöryo konseri 20,45 kon ven, Ravel, Saint Sâens) 21,20 kon lar bulunduğunu tekit etmektedir. 18,05 plâk neşriyatı 18 50 musahabe lif 19,20 keman solo 19 50 konferans \ ferans 21.25 plâk neşriyatı 21,50 dinî ferans 21.55 org konseri 23,05 havaRomadaki <aTanv> muhabİTİnin 19.20 koro ile şarkılar 20 05 yüksek 20,25 konser 21,05 konferans 21.20 , musiki 23.2Û \.yulonsel konseri 23,50 disler ve Tsigan havaları 24,05 cazbant. jimnastik mektebinden nakil 21.55 tit.yatro 23,35 Tsigan musikisi 24,05 opera orkestrası: CBach, Liszt, Wagner in'zbaları VARŞOVA: yatro 23 Tsigan musikisi 23,30 kcn opera orkestrası tarafından konser ve R. Korsakoff) Tan gazetesinin Roma muhabiri ser • 24,15 almanca bir konferans 24,30 18,10 senfonik konser 18,55 kcnfe 19 mart tarihile gazetesine şunları VARŞOVA: VARŞOVA: Trio konseri. rans 20.25 tefrika, plâklar 20,50 habildiriyor. 18 senfonik konseri 18 55 konferans 18 gramofon konseri müteakiben: vad'sler 21.05 senfonik konser devam VARŞOVA: Romada, İtalya, Avusturya ve Ma19 25 plâklarla Bach'tan parçalar 20.30 Koro ile şarkılar 19,05 konferanslar ediyor 22,25 Chopin eserlerinden pi 18.20 oda musikisi: Viyolonsel ve pihavadisler 21,05 muhtelif 23,45 dinî 20,05 millî tiyatro binasmdan nakil: yano konseri 23,20 konferans 23,35 oda caristan arasında aktolunan itilâf yano ile, Soi Mineur Sonate (Beethoven )dolayısile Fransa efkân umumiye musikl konseri 24,05 havadisler «Parsifal» Richard Wagner'in operası musikisi 24,05 muhtelif. 18.55 konferans 19,25 Stravinsky'nin sinde yanlış telâkkiletre meydan ver22,15 konferans 22.25 opera devam eBÜKREŞ: bir senfonisi 21,05 senfonik konser: BÜKREŞ: diyor 24 45 Esperanto. memek icap etmektedir. (Mozart, Haydn, Beethoven) 22,05 kon18.05 orkestra konseri 20.05 konfe 18.05 Tsigan orkestrası 20,05 konfe Ecnebi memleketlerde deveran eBÜKREŞ: ferans 22.20 İtalyan r " ~:. •• • • " •• • .i ranslar ve plâk neşriyatı 21,05 senfon;k ranslar, plâklar 21,05 şarkılar 21,25 den şayiaların hilâfma olarak misak 23,50 plâklar 24,05 oava&sler, hava raorkestra musikisi: (Auber, Wagner, 18,05 orkestra konseri 20.05 konferans musiki konseri 22,05 kıraat 22,50 radyo ancak istişarî bir mahiyeti haizdir. poru ve saire.. gazetesi. Massenet ve Franz Lehar) 22.50 havalar ve plâklar 21.05 piyano konseri Eğer imza edilen siyasî vesika hudisler müteakiben: Bir lokantadan 21,35 bir konferans müteakiben: Şarkı BÜKREŞ: BELGRAT: kukî manasile hakikî bir misak olnaklen hafif musiki parçaları. konseri 22.2u viyolonsel konseri: (Bach, 18,05 Kuartet konseri 18.35 şarkı 18,05 şarkı konseri 18,35 konferans mus olsaydı, ttalya Kralı ile AvusSchubert, Samartini) 22,50 havadisler BELGRAT: konseri 19,05 havadisler ve piyanc kon19 havadisler 20,05 bir piyes 20,35 graturya ve Macaristan hükumet reis ve bir lokantadan naklen, hafif musiki. seri 20,05 konferanslar, plâklar 21.05 mofon plâkları neşriyatı 21,05 Zagrep18,05 opera şarkıları: (Donizetti, Bizet, leri arasında aktolunması icap e • ŞİMALl ÎTALYA RADYOLARI: j teki millî tiyatro binasmdan nakil: Rich Verdi ve Mascagni) 18,35 orkestra konmuhtelif İtalyan bestekârlarmın eser derdi. Halbuki bu alelâde bk pro lerinden konser 21.25 orkestra 22,05 hard Wagner'in «Parsifal> isimli operaseri 20 havadisler 20.05 keman kon18,15 şarkı konseri 19 havadisler tokoldur. Yani üç memleketin icra bir konferansı müteakip orkestra devam «. seri 20,35 musahabe 21,05 muhtelif müteakiben: Plâk neşriyatı 21.35 kon sının üçüncü perdesi. ettikleri müzakerat neticesi, mühim ediyor 22,50 havadisler ve bir lokanta23,05 havadisler ve Tsigan havaları ferans 22,45 bir musahabe ve muhtelif BRÜKSEL I (Fran*) : ve lüzumlu gördükleri anda yekdidaki hafif musiki konserin :n nakli. 24,05 dansing. program. ğerinin reyine müracaati taahhüt 22,05 senfonik konser: (Handel, WagBRÜKSEL I (franz) : LONDRA ( R e g m a l ) : BELGRAT: zımmnda vücude getirmiş olduklan ner, Puccini, C. Pranck) 23,20 hava 22,05 gramofon konseri 22,35 «ihti~as 20,35 orkestra üe hafif konser 21,35 disler ve konsere devam 24,05 hava bir zabıtnamedir. 17,35 şarkı konseri 18,05 plâk neş oyunu» isimli bir piyes 23.05 Kuartet dört el ile piyano konseri 22,05 orkestra disler, plâk neşriyatı 24,30 grsmofon riyatı 18,35 orkestra 19,30 havadislerİtalya, Avusturya ve Macaristan konseri 24,05 havadisler ve dans progmusikisi (şarkı ile) 23,20 piyano, viyoplâklarile Wagner*in «Tannhâuser> o 19,35 fransızca ders 20,05 orkestra dearasında mün'akit dostluk muahe ramı. lonsel ve şarkı konseri 24,20 havadis vam ediyor 20,25 halk havaları 21,05 perasmdan parçalar. desi neticesi bkkaç senedenberi bu ler 24,35 dans havaları. Laibach'ten bir opera nakli. PALERMO: üç memleket ayni siyaseti takip etLÜKSENBURG: mekte olduklanna göre bu misak 21,05 havadisler ve plâk neşriyatı PARİS: (Poste Parisien) ı PARİS (Poste Parisien): 21,40 plâk konseri 21,50 ticaret ha 21.50 oda musikisi konseri: (Besthoven, ancak onun resmen ilânı, tatbikat berleri 21,55 plâklar 22,05 senfonik 21,05 musahabe 21,35 konser 22,15 21.35 plâk neşriyatı 21,45 konferans Mendelssohn) 24,05 havadisler sahasına vaz'ı ve üç ^evletin hare orkestra musikisi: (Beethoven), C. havadisler 22,25 gramofon plâkları neş21,50 filmin parçaları 22.15 Messager'nin Franch ve JS. Bach) 22,40 Kuartet ket tarzlarının tevhidi demektir. BELGRAT: riyatı 23,10 cazbant. bir opereti 24,15 plâk neşriyatı 24,45 konseri: Quator en fa Majeur (Mozart) Diğer taıraftan Roma itilâfı vak havadisler. 18,05 orkestra konseri 18,35 halk şcrBRÜKSEL I (Franz) » 23,05 hafif konser 23,35 plâk neşriyatı. tile İtalya, Avusturya ve Macaris kıları 19,30 havadisler 20,05 plâklar BRÜKSEL II (flan.): 21,35 havadisler 22,05 «Peer Gynt> ROMA: tanın imzalamış olduklan «Millet 20,25 konferans 21,05 İbranî musikisi İbsen'in piyesi, E. Grfeg'in sahne mu 21,35 havadisler 22,05 bir operet temler Cemiyeti» esasatından mülhem 18,05 konser 19,05 havadisler mü 22,05 plâklarla: «Bajazzo!» Leoncaval teakiben: Plâk neşriyatı 21,50 orkestra sili 24,05 havadisler müteakiben: Orsikisi 24,05 havadisler ve bir kabareden olmuş ve bunun tekidi manasını ihlo'nun operası 23,20 havadisler ve Tsiye şarkı konseri 24,05 havadisler. gan musikisi. kestra konseri. tiva etmekte bulunmuştur. naklen dans havaları. 26 mart pazartesi 28 mart çarşamba J Q 30 mart cuma jr 31 mart cumartesi ^

Bu sayıdan diğer sayfalar: