23 Temmuz 1935 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 11

23 Temmuz 1935 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 11

28 Terrjaat ^935 CUMHÜRlYET 11 IELEKTRİK ŞiRKETiNiN SATGAZEL (Yedikule gazhanesi) in ve SATiE'nin YERLi MALLAR SERGiSiNDE Satılık Fabrika îstanbul Ziraat Bankasmdan: Adanada eski istasyon civarında Zincirli mevkiinde ceman 45013,3250 metro murabbaı arazi üzerinde kâin Belçika fabrikası namile maruf: Makine dairesi, müberrit dairesi, kazan dairesi, is • karta dairesi, çırçır ve temizleme dairesi, şifleme dairesi, hallaç dairesi, sulama ve paçal dairesi, çiğit ambarı, koza mağazası, prese dairesi, koza mağazası, malzeme ambarı, petrol ve benzin mağazası, atelyeler, helâ, otomobil garajı ve atelyesi, müdiriyet binası, misafirhane, ustabaşı binası, müdiriyet ikamet binası, başmuhasebeci binasından ibaret ve içinde bir aded 350 beygir kuvvetinde Bollincik marka buhar makinesi ve iki aded kazanı, bir aded 285 beygir kuvvetinde Williams markalı buhar makinesi, bir aded 50 beygir kuv • vetinde Williams markalı buharlı kurup alektrojen, bir aded 20 beygir kuvvetinde kamyon motörii ve o kudrette mütemadi cereyanh dinamo, benzin cihazı, rütubetlendirme tesisatı, bilumum transmisyon, çırçır, makineleri, şifleme makineleri ve elyafın tozlannı almak için makineler, vantilâtörler, su cihazları, yangın tesisatı, çember kesme ve delme aletleri, tozları nakil vasıtalan, bilumum malzeme ve yedekler ve sair alâtı edevat bulunan ve Pamuk ve Nebatî Yac • lar Sanayii Türk Anonim Şirketinin malı olan: 2 NUMARALI ÇIRÇIR FABRİKASI Bankamıza 31/7/931 tarihinde vadesi biten yedi kıt'a sehedle borçlu bulunan Pamuk ve Nebatî Yağlar Sanayii Türk Anonim Şir ketine bu borcu ödemesi için yazılan ve gönderildiği kayden müspet 10/4/935 tarihli Uıbarname üzerine de tesviye etmemiş olduğundan işbu borcun ihale tarihine kadar % 9 faiz ve % 3 kumusyon, sigorta ücreti, muamele vergisi, avukat ücreti ve sair bilumum masarifile birlikte tahsili için bu borç mukabilinde bankamıza ipotekli olup yukarıda hudud, cins ve sair evsafı ve müştemilâtı ve Adana Tapu Müdürlüğünün nisan 930 tarih 137 numaralı tapu senedile şirketin ta • sarrufu altında bulunan ve 2280 numaralı kanun mucibince üç ye minli ehli vukuf tarafından ceman 107.500 lira kıymet takdir olunan mezkur fabrika 1697 numaralı Ziraat Bankası kanununun hüküm leri dairesinde 10/7/935 tarihinden itibaren bir buçuk ay müddetle açık arttırmaya çıkanlmıştır. Muvakkat ihalesi 26/8/935 tarihine musadif pazartesi günü saat 2 de Îstanbul Ziraat Bankasında yapılacaktır. Teminat akçesi % 7,5 tur. Şartnamc Galatada kâin Bankamîz, Ankara, Mersin, Adana Ziraat Bankaları kapılarma asılmıştır. (3697) 1 Bankamıza müsabaka ile «5» Müfettis namzedi ve «5» Şef namzedi ahnacaktır. 2 Bu müsabakalar 5, 6 ve 7 ağustos 935 tarihlerinde Ankara, Îstanbul Ziraat Bankalarında yapılacaktır. Tahrirî imtihanda ka • zanan'ar geliş ve dönüş yol paraları verilmek suretile Ankaraya getirrlerek şifahî bir imtihana tâbi tutulurlar. Bu imtihanda da kaza • nanlardan besi 140 lira aylıkla Müfettis namzedliğine ve diğer beşi de 130 lira aylıkla Şef namdezliğine tayin olunurlar. Müfettis Namzedi ve Sef NamSatılık Fabrika zedliği için Müsabaka Imtrhanı îstanbul Ziraat Bankasmdan: Adanada yeni istasyon civarında Narhca mevkiinde bulunan ve Türkıye Ziraat Banaksından: ceman 57,915 metro murabbaı arazi üzerinden kâin ve Şinasiler fabrikası namile maruf: Koza ambarı, çevirme ve buhar dairesi, kazan dairesi, 3 numaralı Dizel motör dairesi, şifleme dairesi, çırçır dairesi, platforma 1 2 Dizel motörler dairesi, buhar kazanı dâi resi, biderlik, çiğit ambarı, çiğit ambarı, balye ambarı, temizleme paçel ve prese daireleri, malzeme ambarı, zibil ambarı, otomobil garajı, kütlü ambarı, müberrit su deposu, müberrit kuyusu, tamirhaneler, çember ambarı, tahta kurutma dairesi, yazıhaneler, 1 nu maralı paviyon «Fen Müdürü hanesi», 2 numaralı paviyon «Sevk memuru hanesi», 3 numaralı paviyon «Tamirat âmiri hanesi», 4, numaralı paviyon «Ustabaşı hanesi, amele helâsı, su motörii dai resi, su deposu binalarından müteşekkil içinde bulunan ve fabrikanın kuvvei muharrikesini teşkil eden 1 2 3 numaralı Atlâs markalı beheri 150 beygirlik üç aded Dizel motörii, çırçır makineleri, şifle me makineleri, temizleme ve prese makineleri, vantilâtörler, umumî transmisyon, kırıcı makineler, pamuk presesi, nemleme aleti, kan tar, kütlü kırması> su deposu, buhar kazanı, demirhane makineleri, marangozhane makineleri, plât çırçırlan, plât çırçırlarının kuvvei muharrikesi, lokomobil, roller gin atelyesi, yedek alât edevattan ibaret ve Pamuk ve Nebatî Yağlar Sanayii Türk Anonim Şirketinin: 1 NUMARALI ÇIRÇIR FABRİKASI Îstanbul 6 ıncı noterliğince tasdik edilmiş 30/11/931 tarih ve 15,142 numaralı mukavele ile Pamuk ve Nebatî Yağlar Sanayii Türk Anonim Şirketinin bankamıza olan miktarı malum borcunun 10/4/ 935 tarihinde gönderildiği kayden müspet ihbarname üzerine tes viye etmemiş olduğundan işbu borcun ihale tarihine kadar % 9 faiz ve % 3 kumusyon, sigorta ücreti, hesab masrafı, nakli nukud, mu amele vergisi, avukat ücreti ve sair bilumum masrafla birlikte tah sili için bu borç mukabilinde bankamıza ipotekli olup yukarıda hu dud, cins ve sair evsafı ve müştemilâtı yazılı Adana Tapu Müdürlü ğünün 22/9/929 tarih ve 64 numaralı tapu senedile şirketin tasar rufu altında bulunan ve 2280 numaralı kanuna tevfikan üç yeminli ehli vukuf tarafından ceman 72,000 lira kıymet takdir olunan mez kur fabrika 1697 numaralı Ziraat Bankası kanununun hükümleri dairesinde 10/7/935 tarihinden itibaren bir buçuk ay müddetle açık arttırmaya çıkanlmıştır. Muvakkat ihalesi 26/8/935 tarihine musa dif pazartesi günü saat ikide Îstanbul Ziraat Bankasında yapılacak tır. Teminat akçesi % 7,5 tür. Şartname Galatada kâin Bankamîz, Adana, Mersin, Ankara Zi raat Bankaları kapılarma asılmıştır. (3696) Paviyonlarmı ziyaret ediniz 3 Müfeltiş namzedleri iki sene stajdan sonra müfettişlik ehliyet imtihanına girecek ve kazamrlarsa 175 lira aylıkla müfettişliğe ge • çirileceklerdir. Ankarada Umum Müdürlük seryislerinde çalıştırılacak olan şef namzedleri ise bir senelik stajlarının sonunda ehliyet imtihanına girecekler ve kazananlar terfi ettirileceklerdir. 4 Müsabakalara girebilmek için «Siyasal Bilgiler» veya «Yüksek Ticaret ve Iktısad» okulasından ve yahud Hukuk Fakültesinden veya bunların vabancı memleketlerindeki benzerlerinden diplomalı bulunmak gerektir. •• 5 lmtihan programînî ve sair şartları gösteren izahnameler Ankara, İstanbul ve tzmir Ziraat Bankalarından elde edilebilir. 6 İstekliler aranılan belgeleri bir mektubla birlikte en son 26/ 7/935 cuma günü akşamına kadar Ankara Ziraat Bankası Teftiş Heyeti Müdürlüğüne göndermek veva vermek suretile müracaat etmiş bulunmalıdırlar. (3951) Erzurum Valiliğinden: 1 Trabzon ağır transit yolunun Erzurum Vilâyeti dahilinde Ho • rasan köyü ile Saçtepe arasında yapılacak sınaî imalât ve ma! kpdam şose inşaatı ile Kopdağı ile Saçtepe arasında sekiz aded v mütemadî tamirat, ekip binası inşaatı eksiltmeye konulmuş tur. Bu işlerin tahmin bedeli «181108» lira «52» kuruştur. 2 Bu işe aid şartnameler ve evrak şunlardır: A B C F E Eksiltme şartnamesi. v Mukavele projesi. Nafıa işleri umumiye ve hususiye şartnamesL Keşif hulâsa cetveli ve silsilei fiat cetveli. Sınaî imalât tesviye ve şose grafiği H. taş ve kuna ve su grangi ekip binaları proiesi ve hu'?«i ce*v«»li. lftivnler bu «srtname leri ve evrakı 906 kuruş bedel mukabilinde Erzurum Nafıa Müdürlüğünden alabilirler. Ve Ankara ve tstanbul, Trabzon, Gümüşane, Erzurum, Ağrı Vilâyetleri Nafıa dairelerinden oku • lH yabilirler. " Eksiltme 29/7/935 tarihinde pazartesi günü saat on beşte Er zurum Vilâyeti Nafıa Dairesinde yapılacaktır. Eksiltme kapalı zarf usulile yapılacaktır. Eksiltmeye girebilmek için isteklilerin «10305» ten 1035 lira 43 kuruş muvakkat teminat vermesi ve bundan başka Ticaret Odası vesikasını haiz olup göstermesi lâzımdır. Teklif mektubları yukarıda üçüncü maddede yazılı saatten bir saat evveline kadar Erzurum Vilâyeti Nafıa Müdürlüğüne ge tirilerek Eksiltme Komisyonu Reisliğine makbuz mukabilinde verilecektir. Posta ile gönderilecek mektubların nihayet üçüncü maddede yazılı saate kadar gelmiş olması ve dış zarfm mü hür mumu ile iyice kapatılmış olması lâzımdır. Postada ola cak gecikmeler kabul edilmez. (1731) (4001) Sümer Bank Umumî Müdürlüğünden: 1 Nazilli Basma fabrikası iltisak demiryolu toprak tesvi yesi sinaî imalâtı balast, tedarik ve döşemesi ve poz isi vahidi fiat esasile eksiltmeye çıkanlmıştır. Tahmin edilen bedeli 28.588.25 liradır. 2 Bu işe aid evrak şunlardırs a) Eksiltme şartnamesi, >) Mukavele projesi, , c) Fennî şartnameler, d) Hususî şartnameler, e) Metraj vahidi fiat ve keşif hulâsasî, f) Projeler. ıstekliler bu evrakı 1,45 lira bedel mukabilinde Sümer Bank Ankara şubesinden ve tzmir Yerli Mallar Pazarından tedarik edebilirler. Fazla tafsilât Ankarada Sümer Bank tnsaat servisinden alınabilir. 3 Eksiltme 7/8/935 çarşamba günü saat 17 de Ankarada Ziraat Bankası binasında Sümer Bank Umum Müdürlüğündeki Komisyonda yapılacaktır. 4 Eksiltme kapalı zarf usulile yapılacaktır. 5 Eksiltmeye girebilmek için isteklinin 2145 lira muvakkat teminat vermesi ve fennî ehliyetini ispat etmesi lâzımdır. 6 Teklif mektubları yukarıda yazıldığı gün ve saatten bir saat evveline kadar Sümer Bank Umum Müdürlüğüne makbuz mukabilinde verilecektir. Posta ile gönderilecek mektubların i hale saatinden nihayet bir saat evveline kadar gelmiş ve zarfm kanunî şekilde kapatılmış olması lâzımdır. ^••^^^•M Kapalı Zarf Usulile Eksiltme UMUMÎ 3 4 5, Sümer Bank MÜDÜRLÜĞÜNDEN: 6 Türkiye Ziraat Banaksından: 4' Bankamîz muhtelif servislerinde çalıştırılmak üzere müsabaka ile ve yüzer lira aylıkla on memur ahnacaktır. Müsabakaya girmek için liseleri veya Ticaret liselerini ve yahud Galatasaray Lisesi Ticaret kısmmı bitirmi* olmak ve yirmiden aşağı, yirmi beşten yukarı yaşta bulunmamak lâzımdır. Müsabakaya gireceklerdeıf ne gibi belgeler aranıldığı ve neler • den imtihan yapılacağı, Ankara, Îstanbul ve tzmir Ziraat Bankala rımızdan elde edilebilecek şartnamelerde yazılıdır. Müsabaka 1/8/ 935 pejgeınbe günü sabahı saat 9 da Ankara ve tstanbul Ziraat Bankalarında yapılacaktır. Istekl'ler aranılan belgeleri bir mektubla birlikte en «on 24/7/935 çarşamba günü akşamına kadar Ankarada Ziraat Bankası Memur in Müdürlüğüne göndermek veya VJ'•»»*& suretile müracaat etmiş bulunmalıdırlar. , (3952) Müsabaka imtihan; 10002000 ton Mazot "^ 4skerî Fabrikalar U. Müdürlüğünden: Tahmin edilen bedeli 70,000 : 140,000 lira olan yukarıda miktarî ve cinsi yazılı malzeme Askerî Fabrikalar Umum Müdürlüğü Satın • alma Komisyonunca 2 ağustos 935 tarihinde cuma günü saat 15 te kapalı zarfla ihale edilecektir. Şartname yedi lira mukabilinde Komisyondan verilir. Taliblerin muvakkat teminat olan «8250» lirayı havî teklif mektublarım mezkur günde saat 14 e kadar Komisyona ver meleri ve kendilerinin de 2490 numaralı kanunun 2 ve 3 üncü maddelerindeki vesaikle mezkur gün ve saatte Komisyona müracaatleri. ^ (4128) 1 Izmit kâğıd fabrikası önünde yaptırılacak befSharme iskele inşaatı vahidi fiat esasile eksiltmeye çıkarılmı**». Tahmin edilen bedeli 119,713,50 liradır. . 2 Bu işe aid evrak şunlardır: a) Eksiltme şartnamesi. b) Mukavele projesi. c) Fennî şartname. d) Metraj cetveli. e) Projeler. Istiyenler bu evrakı 6 lira mukabilinde Sümer Bank Ankara şubesinden alabilirler. 3 Eksiltme 1 ağustos 1935 perşembe günü saat 17 de Ankarada Ziraat Bankası binası içinde Sümer Bank mer kezindeki Komisyonda yapılacaktır. / 4 Eksiltme kapalı zarf usulile yapılacaktır. 5 Eksiltmeye girebilmek için isteklilerin 7,235,80 liralık muvakkat teminat göstermeleri, bundan başka bu gibi inşaatı muvaffakiyetle bitirmiş olduklarını ispat etme leri lâzımdır. G Teklif mektubları yukarıda yazıldığı gün ve saatten bir saat evveline kadar Sümer Bank Umumî Müdürlüğüne makbuz mukabilinde verilecektir. Posta ile gönderile cek mektubların nihayet ihale saatinden bir saat evve line kadar gelmiş ve zarfın kanunî sekilde kapatılmış olması lâzımdır. Maliye Vekâletinden: Kaloriferler için lüzumu olan 350 450 ton kok kömürü şartna mesi veçhile kapalı zarfla eksiltmeye konulmuştur. 1 Eksiltme 29/7/935 pazartesi günü saat on beşte Levazım îdaresindeki eksiltme komisyonunda yapılacaktır. 2 Tahmin bedeli «13050» liradır. 3 Muvakkat teminatı «978» lira 75 kurustur. 4 Şartname parasız olarak Levazım Müdürlüğünden ve tstanbulda evrakı matbua ambarı mümeyyizliğinden alınabilir. 5 İsteklilerin yukarıda yazılı gün ve saatten bir saat evveline kadar muvakkat teminat makbuzları veya banka kefalet mektubla rile Komisyona müracaatleri. (1728) (4000) Kapalı zarf usulile eksiltme ilânı. Askerî Fabrikalar U. Müdürlüğünden: Kırıkkalede istihdam edilmek üzere 10 tanesi birinci smıf olmak üzere 75 tornacıya ve beş mastar tornacısile 4 mastar tesviyecisine ve bir iyi frezeciye ihtiyaç vardır. İsteklilerin istidalarile Umum Müdürlüğe müracaatleri. (3886) Dahiliye Vekâletinden: 200 tonu Vekâîet dairelerine ve 100 tonu Emniyet Işleri Umum Müdürlüğüne aid olmak üzere 300 ton kok kömürünün mubayaası kapalı zarfla eksiltmeye konulmuştur. îsteklilerin buna dair olan şartnameyi almak üzere Ankarada Yenişehirde Dahiliye Vekâleti binasında müteşekkil Eksiltme Komisyonuna müracaat etmeleri lâ ıımdır. Eksiltme 2/8/935 tarihinde cuma günü saat 15 te Yeni • şehirdeki Dahiliye Vekâleti binasında toplanacak Eksiltme Komisyonunca yapılacaktır. Muhammen bedeli (9000) dokuz bin liradır. Muvakkat teminat (675) altı yüz yetmiş beş liradır. İsteklilerin 2/ 8/935 tarihinde pcrşembe günü saat 14 e kadar icab eden vesaikle birlikte teklif mektublarım Dahiliye Vekâleti Eksiltme Komisyonu na yermİ£ olmaları lâzımdır. (1729) . (4003), Izmir Cezaevi Direktörlüğünden: 19000 lira bedeli muhammenli tzmir Cezaevinin mayts 936 ga yesine kadar olan ekmek ihtiyacı kapalı zarf usulile eksiltmeye ko nulmuştur. Eksiltmeye girişeceklerin % 7,5 nisbetinde teminat veya hükumetçe muteber banka mektublarım beraberlerine alarak ihale günu olarak tayin edilen 29/7/935 günlemecine rashyan pazartesi güniı saat 15 te Cezaevi Direktörlük odasmda toplanacak komisyo na ve fazla tafsilât için de hergün saat 15 ten sonra Direktörlüğe baş vurmaları ilân plunur. (3770), Türk Hava Kurumu BÜYÜK PİYANGOSU Şimdiye kadar binlerce kişiyi zengin etmiştir. 19 uncu tertib 4 üncü keşide 11 ağustos 935 tedir. l Büyük ikramiye 35000 liradır. Ayrıca: 15,000, 12,000, 10,000 liralık ikramiyelerle (20,000) liralık bir mükâfat vardır...