14 Ekim 1935 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 2

14 Ekim 1935 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 2

CUMTTURÎYET 14 Birlnriteşrin 193h f Şehlr ve Memfeket Haberleri ) Tarihî roman : 75 Yazan : M. Turhan Tan Siyasî icmal lngilterede yeni seçim ve millî hükumet Tabiatten uzaklaşılmak, başıboş hayvanlara benzemekten kurtulmak için cemiyette yer ve ödev almak gerektir! Büyük bayramımız nasıl kutlulanacak? Cumhuriyet bayrammm bu sene daha parlak olmasına calışılıyor Soruyoruz! Yersiz bir gazeteci düşmanlığı Ana kadın, kızkardeşlerile çocuklarına laşıldı ve kadınlann insanhk kadrosuna Cumhuriyet bayramı programını haacır göriinerek geceleri uyumamak, hasta alınmasıle ortadaki başıbosluk giderile zırlıyacak komisyon program üzerınde yı sabahlara kadar beklemek zahmetini bildi. Fakat o devrin de her kadını, Jozefin çalışmaktadır. Komisyon. bu seneki kendine yakışır buluyordu. Siz, diyordu, dayanamazsınız, gibi pervasız değildi. îçtimaî bir yetim Cumhuriyet bayrammm geçen senekileryıpranırsınız. Bu işi ben yaparım. Gün olarak yaşamanm hıncı tabiî bir mah den daha parlak olması için birçok ted birler almıştır. düzleri de birer ikişer saat siz beklersiniz. luk düşüncesile hareket edilerek çıka Cumhuriyet bayramı birincitesrinin rümakla beraber bu tabiî davranışın bir Ben uyurum. yirmi sekizinci günü öğleden sonra baş Baldızlar, eniştelerinin her gece yal suç olduğu «eziliyordu, yapılan işler, lıyacak, otuzuncu günü akşamına kadar nız bırakılmasını doğru bulmuyorlardı, hiç olmazsa, itiraf edilmiyordu. Çünkü erkek kulağı sağır ve erkek gözü kör kal devam etmek şartile üç gün sürecektir. yeğenlerin de henüz küçük olduklarını Bayram münasebetile gerek gece, gerek ileri sürüyorlardı, gece nöbetini kendi maktan hoşlanır. gündüz, yapılacak törenin, en büyük O kulağa hoşlanmadıgı hakikatleri üzerlerine almak istiyorlardı. En büyüğü haykırmakta, o gözlere görmek isteme kısmı Taksim Cumhuriyet alanında ge henüz on sekiz yaşında blunan küçükler çeceğinden alan, törenden birkaç gün ise analarına ve teyzelerine saygı göste diği şeyleri göstermekte tehlike vardır. evvel düzeltilecektır. Törenin düzeni ve rir gibi davranarak bu işi omuzlarına al Kadını, hele eski kadını yalancı yapan halkın istirahati için önceden alanın bir da budur. m?kta ayak diriyorlardı. krokisi yapılacak, törene iştirak edecekJozefinin ablaları ve yeğenleri de işte En alevli kız, küçük baldızdı. Muslerin yerleri, bu krokide uygun işaretlerle tafanın gözlerindeki nurlu bulutu ilk 3u takımdandı, yaptıklanm saklamak ve gösterilecektir. görmekten, onun ağzında beliren tan hele haykırmamak istiyenlerdendi. Bun En büyük mülkiye memurile en büyelinden güzel esişi ilk duymaktan aldı dan ötürü yoldaj ve sırdaş olmalanyük süel komutana mahsus olmak üzere ğı bir hakla hastanın gecelerini kimseye na rağmen • orada, genc akıncının gece birer tribün hazırlanacaktır. Bu tribüniin bırakmak istemiyordu. Aytışmanın uza lerini paylaşmak hırsile için için kaynaç yanında, geçide iştirak edemıyecek üniıklan bir anda da gösteriş yapmak zoması üzerine ilk kızan da o oldu: .una kapılıyorlardı. Jozefinin işi büsbü formalı sübaylara, yüksek işyarlara, harb Maskeler aşağı, dedi, açık ko malullerine ve şehid analarına mahsus nuşalım. Bu delikanlı ne hısımımız, ne tün azdırarak kirli çamaşırlan apaçık olmak üzere iki tribün daha hazırlana dostumuz, ne de tanıdığımızdır. Genc ortaya atması üzerine hepsi kızarmışlar caktır. Son tribünlere (kahramanlar trive güzel olmasının da o kadar değeri dı, önlerine bakıyorlardı. Fakat içlerin bünü) ismi verilecektir. yok. Dili dilimize, dini dinimize uygun den de yüzsüz kıza hak vermekte geri Geceleri her taraf elektriklerle dona değil. Fakat Trüktür. Türk olduğu için kalmıyorlardı. Ortada ele geçirilmek is tılacak, inkılâba aid kısa sözlerle cami de bin erkek değer. Şimdi hepimiz, yüre tenilen bir erkek olduktan ve bu erkeğin lerde mahyalar kurulacaktır. ğimize bin erkeğin sevgisini birden dol gene Jozefin tarafından pek güzel söyTören bittikten sonra, muhtelif yer durmak, belimizde bin erkeğin kolunu lendiği üzere bin erkek değerinde ol lerde eğlenceler. konferanslar, toplantı birden bulmak i*tiyoruz. Yüz yıl yaja duğu kabul edildikten sonra maskeli lar yapılacak, ve halk bunlara serbest sak böyle bir fırsat ele geçmez, onun davranmak saçma idi. Herkesin dileğini olarak iştirak edebilecektir. Aynca yuriçin sabırsızlanıyoruz, biribirimizi de kıs açığa vurması, davanın iyi bir sonuca dun kurtuluşunu hatırlatan anıdlara ve kanıyoruz. Bu gidişle işin içnden çıkamı erdirilmesi gerekti. heykellere toplu olarak çelenkler konu Bununla beraber hiçbiri ağız açmıyoryacağız. îyisi açık yürekli olalım, uyu lacaktır. Gündüz ve gece, cadde ve meyşalım. Ben uyuşmak için üç yol buluyo du. Hasta Türkü benimsemek ihtirasile danlardan halk, mızıkalarla marş söy rum. Utanıp sıkılmayi, maskeli davran yanıp kıvrandıklan halde biribirile dalaş liyerek gezintiler yapacaklardır. mayı bırakarak bu üç yoldan birine girer mak korkusuna kapılıp susuyorlardı. Jo Bundan başka balo verilecek, spor zefin bu sessizliğin sebeblerini, ablala misiniz? müsabakalan, her türlü ulusal oyunlar rile yeğenlerinin iç durumlannı pek iyi Ana kadın, hem abla, hem de anne sezdiği için attığı adımı genişjetmekten oynanacakhr. Bayramın yüksekliğini ve özelliğini olmaklığın verdiği bir utancla bu açık çekinmedi: korumak için bayram günlerinde herhankonuşmanm önüne geçmek istedi. Avm, dedi, degeri büyüktür. Utangi bir «osyete veya kulüb namına rozet Jozefin, dedi, »en çıldırmışsın, ba manın, korkmanın da yeri yoktur. tri dağıtılmasına ve para toplanmasına müduacının hatın için evimizde yahrdığı bir inci, büyücek bir elma» için herşeyi saade edilmiyecektir. mız bir düşmana gönül mü vereceksin mizi feda edemeyiz, bir Türkün sevgiliCumhuriyet Halk Partisi, bayram Haydi sen sapıttın diyelim. Ben, ablan si olmak uğrunda elbette canımızı ortagünlerinde şehrin muhtelif yerlerinde birkizlanm böyle bir hayasızlığa nasıl göz ya koymaktan çekinmeyiz. tşte ben açık çok kürsüler hazırlıyacaktır. Halk kür yumanz? davranıyorum, size üç yol göıteriyorum. süleri bayram günlerinde sabahtan ak Jozefin uzun kahkahalar savurdu, kaBerikiler kızgın ve utanır gibi görü şama kadar açık bulunacaktır. Kadın sıklannı tuta tuta bir hayli güldü: nerek çatık kaşla, kızıl bir yüzle din erkek on sekiz yaşından yukarı her Yavaş abla, dedi, kiminle konu liyorlardı, o da anlatıyordu: yurddaş halk kürsüsünde söz söyliyebi şuyorsun, kimlere dinletiyorsun. Ben se Yolun biri kur'a çekmek. Hangî lecektir. nin on, şu ablamın yirmi, yiğenlerimin miz kazanırsa gece nobetçisi olur, öbürise üçer beşer erkekle sevda oyunu oyna leri de talihlerine küserler, seslerini ke ŞEHİR İŞLERİ dığınızı bilirim. Benim yüreğime sokup serler. Yahud bekleriz, hasta gözünü açıkardığım âşıkların sayısı da seninkin çmca hangimizin geceleri kendisini bekden az değil. Bu alışverişleri hep biribi emesinden hoşlanacağını açıkça »orarız. Uray şubeleri yazı makinesi istiyor rimizin gözü önünde yaptık, gerekleşince Bu da başka çeşid bir baht sınayışı amma biribirimize yardımda da bulunduk. Sen, araya bir yabancı sokmak, gene o koca Bazı Uray şubeleri merkezden yazı kaç kere, aşk oyununda kaybeden kızla serseriyi getirip dilmaçlık yapmak lâzım. makineleri istemişlerdir. Halbuki Urayın nnın elinle göz yaşlarını sildin. Ben kaç Başka türlü hasta ile anlaşamayız. Uçün bu seneki bütçesinde makineler için hiç kere darğınlaştığın erkeklerle aranı bul cü yol işi keşiğe bağlamaktır. Her ke • tahsisat konulmadığından şubeler için maya çalıştım. Bunları unutup ta şimdi ce birimiz nöbet alırız. Fakat ben, ke mevcudlardan gayri makine ahnamıyacabana, yahud kızlanna utanmayı mı öğüd şiğe girersek ilk geceyi kimseye vermem. ğı bildirilmiştir. lüyorsun. Geç abla geç. Beş dişi, yüzsüz bir hovarda, pervasız Ilbay geldi O, doğru söylüyordu ve yalnız evle bir apaş gibi konuşan genc kızı aşkla, Birkaç gündenberi Ankarada bulun rinin değil on beşinci asrın kadın duru şevkle dinliyorlardı. Kaşlarındaki riya makta olan İstanbul II ve Şarbayı Mumunu çözelemiş oluyordu. îçtimaî hak ekşiliğini, o düzme çatık kaşlılığı da bısahibi olamıyan kadın, tabiî haklarını rakmıyorlardı. Hepsi ortaya konulan şu hittin Ustündağ dün sabahki trenle Ankullanır. Tabiatten uzaklaşılmak, başı üç yoldan birini seçmenin gerekli oldu karadan Istanbula dönmüştür. boş hayvanlara benzemekten kurtulmak ğunu anlıyordu. Lâkin atışmaya giriş Sütçiiler talimatnamesi için cemiyette yer ve ödev almak gerek mek hiçbirinin elinden gelmiyordu. UtanSütçüler cemiyeti, Uray tarafından rir. insanhk kadrosunda yeri ve vazifesi maz kızm gelişigüzel konuşmasile bera tatbkı iki ay için geri bırakılmış olan süt olmıyan kadın da, erkek te kendi varlı ber sözlerinde yüreklere ezğinlik veren talimatnamesınin bazı maddeleri üzerinğını ancak tabiî bir yaşayışla memnun incelikler vardı. Söz gelimi «hasta ile de esaslı surette meşgul oimaktadır. Bu edebilir. dilmaçsız anlaşamayız» demeiinden hep maddeler etrafında sütçü ve inekçiler Jozefinlerin yaşadığı yıllarda kadın sinin zihninde şimşekler açılmış ve kolay tenvir edılmektedir. insanhk kadrosunun dışında tutuluyor sönmiyen bir kuruntu ufku doğmuştu. Tatbikı geri bırakılan maddeler ara du, bir zevk âleti sayılıyordu. Halbuki Çünkü bu söz, dili anlaşılmıyan şu müş sında esnafın bir çeşid elbise giymesi de o âletin şuuru, duygusu vardı. Kendinden terek sevgili ile icabında ne güzel anlaşı vardır. Istihsal aletleri ve nakil vasıta alınan hâzlann eşini kendi de toplamak lacağmı onlara hatırlatmış oluyordu. larının asrileştirilmesi de bu meyanda (Arkan var) kudretinde idi. Bu hakikat çok geç an dır. Müddet bitmeden cemiyet, mandıralan ve esnafı kontrol edecek ve bu su retle ceza vermelerine meydan bırakmıyacaktır. 5 ngiltere parlamentosu 22 teşrînî*" II evvelde toplanmağa davet edildi, Parlamento 29 teşrinievvelde topSovyet Türk spor temaslarını lanacaktı. Fakat amele partisi, parla görmek üzere şehrimize gelen Sovmento toplanır toplanmaz dağıtılma <4 yet Rusyamn Ankara büyük elçisi masını ve devletin dış politikası ve beyKarahan Yoldaşla görüsmek isti nelmilel vaziyet hakkında izahat veril' yen bir muharririmiz dün salâhi mesini istediğinden ve millî hükumet Samsun (özel) 935 senesi Sam te mevkiini sağlam bulduğundan par •*• yetsiz bir zatın lüzumsuz ve çirkin sun tütün rekoltesi toplama mevsimi so lamentonun daha evvel toplanması kamüdahalesine maruz kalmıştır. Karahan Yoldaşla konusmağa na ermiş ve toplanan tütünlerin çoğu ku rarlaştınlmıştır. 'j memur bir arkadaşırmz dün Pera Dış politika izah edilip müstacel bazı ruduğundan rekolte belli olmuştur. Te paîas oteline gitmiş ve büyük elçi kitler işyarlarınm köylerde yaphklan iik işler görüldükten sonra ayın yirmi betarafından kabul edilmiştir. Karayazıdan sonra rekoltenin 1,5 milyon ki şinde parlamento feshecülecektir. Bu han Yoldaş, muharririmizin suallo olacagı anlaşılmışhr. Tütünler geçen münasebetle hükumet yeni seçimin ne lerine, vakit darlığmdan hemen zaman yapılacağım ilân edecektir. Yeseneye göre iyilik bakımından yüksektir. cevab veremiyeceğini. ancak biraz ni seçimin geeiktirilmemesi muhafazaYalnız toplamada geç kalan «Evkab kârların son kongresinde kararlaştıjıl sonra motörle Kadıköye geçece ğini ve bu sırada motörde konusabölgesi köylerinde «Canik», «Maden» mıştı. Millî hükumet erkâmndan bir bileceklerini söylemiş ve arkadaşıve «Dere» bölgeleri köylerinden fazla çokları da bu fikirdedir. mızı motöre davet etmiştir. Millî hükumet ve bunun arkasındakl «görmez» vardır. Muharririmiz, bir müddet sonra en büyük kuvvet olan muhafazakârlar Tütünlerin iyi ve elde bulunan stok Köprüden hareket etmek üzere omiktarının yok denecek kadar az olması gerek iç. gerek dış politikanın vaziye lan motöre yetişip binmiştir. Bü tini, bu seçimde kendilerine muvaffakiyüzünden bu sene Samsun tütün piyasayük elçi, Cumhurivet muharrirf vet temin edecek şekilde görüyorlar. sının yüksek olacağı tasımlanmaktadır. ne büyük bir nezaketle yanmda Habeş meselesi ve İtalyaıun İngiliz İmver vermiş ve konusmağa başla Şimdiye kadar Samsun tütün ekicile paratorluğuna kafa tutması, hatta Immıstır. Tam bu sırada motörün karine yetmiyen «kapan ambarı» Tekitler paratorlukça hayatî ehemmiyeti haiz marasında bulunan bir zat. sert bir vönetkeri tarafından yıktırılarak yerine noktalan ve yolları tehdid eden bir taçehre ile muharririmizi yanına da55 metro boyunda. 23 rhetro eninde 160 \nr alması îngiltere hükumetini birçok vet etmiş ve ne hakla motöre bin bin liraya yeni bir «kapan ambarı» yap masraflara ve gailelere sevketmiş, fa diğini sormuştur. kat diğer taraftan bu hükumetin mevtırılmaktadır. Beş kat üzerine olan ya Arkadaşımız derhal hüviyet vakiini sa^lamlaştırmış, kendisine bütün pının beton işi iki aya kadar tamamlana partilerin minnettarlığını kazandır rakasını çıkararak kendisinin gazeteci olduğunu ve büyük elçi ta caktır. Yapının iki asansörü, tütün yu mıştır. rafından motöre davet edildiğini muşatmağa mahsus bir bodrumu ve en Muhafazakârlar ve bilhassa bunların söylemiştir. Fakat bu zat, başka üst katta da büyük bir su deposu vardır. sağ cenahı İngilterenin deniz ve hava bir zatın ismini vererek ondan izin Yapıda, tütünün en iyi bir şekilde ko silâhlarını kâfi görmiyerek bunların almadan elçi ile mülâkat yapma runması için lâzım gelen herşey olacak artırümasını istiyorlardı. Lâkin diğer nin yasak olduğunu sert bir lisanla taraftan liberaller ve amele fırkası ve tır. söylemiş ve muharririmizin sefirle küiseler sulhperverlikte çok ileriye gitkonuşmasına mâni olmak istemiş, Devlet Demiryollarmın miş olduklanndan ve efkâri umumiye i bununla da kalmıyarak koca bir çok güzel bir işi nin mühim bir kısmı da bunların nüfuz , memleketin elçisine: Devlet Demiryollan yönetkesi okul ve tesiri altında bulunduğundan milli € Bu gazeteciyi siz mi buraya lularımızı koruyan ve çok sevindiren yük hükumet geniş mikyasta bir silâhlanma davet ettiniz?» sorgusunu sormak sek bir karar vermiştir. Samsun lisesinde programı yapmağa cesaret edemiyordu. (| gibi yakışıksız bir harekette de buHabeş meselesi ise İngilterenin de okuyan 60 kadar Çarşambalı talebe var' lunmuştur. niz kuvvetlerini ziyadesile artırmakta dır. Bunların çoğu fakir olduğundan ı Bu sorgu karşısında büyük elçi haklı olduğunu ispat etmiştir. Samsunda kira ile ev tutup oturamadık ]' tercümanı vasıtasile: Bu tehlikeyi liberal hizibleri ve amelarından okumalarından geri kalacaklar le partisi de iyi görmüştür. Bunun için « Bu muharrir arkadaş benim misafirimdir,. Kendisini rahatsız dı. Devlet Demiryolları yönetkesi bunu tngiltere hükumeti 200 milyon îngiliz etmeyiniz.» mukabelesinde buludüşünerek yalnız okullulara özgü olmak liralık bir istikraz alarak denizden ve narak bir Türk gazetecisini, kü üzere 250 kuruşa aylık abone yapmış ve havadan muazzam teslihat yapmak üçük düşürmek istiyen zate iyi bir Çarşambadan sabahlan kalkan trenin zere millete müracaat etmekte bir mahders vermiştir. zur görmemektedir. Yeni seçim millî mekteb zamanına yetişmesini sağlamak Muhirririmiz, o dakikaya ka hükumetin bu kararını teyid edecektir. için de hareket vaktini saat altıya indirdar, kim olduğunu tanımadığı bu Ötedenberi amele partisi ve îngü miştir. Şimdi Çarşambalı okullular her terede dört mılyona yakın azası olup zatm eski futbolculardan biri ol duğunu ve hiçbir resmî salâhiyeti gün sabahleyin okula trenle gelip akşam iktısadî, içtimaî ve siyasi hayatta çok bulunmadığını öğrenmiş ve bu sagene evlerine dönmekte ve bu suretle 250 ağır basan amele sendikaları birliği dalâhiyetsizlik karşısında büsbütün kuruş gibi az bir para ile okumaktan ge ima sulhun muhafazası işinin Milletler hayrette kalmıştır. ri kalmadıkları için çok sevinmektedır Cemiyeti misakma ve müessesesiiTe daBir gazetecinin bir elçile mülâ yanmasını istiyordu. Baldvin kabinesi ler. kat edebilmesi için sefirin kendi Habeş meselesinde Milletler Cemiyeti sinden başka kimseden izin almağa nin faaliyetini tarihte ilk defa zecrî tedmecburiyeti yoktur. ECUEBİ MEHAFILDEbirlere karar verecek kadar ilerilet •* Sefirin yanına davet ederek komekte muvaffak olduğundan amelenin nuştuğu bir gazeteciye böyle mi Efgan elçisi geldi siyasî ve meslekî teşekküllerinin min muamele yapılır ve nihayet eski nettarlığını kazandı. Bir müddettenberi memleketinde bu bir futbolcuya Türk gazetecilerini Habeş meselesinde en şiddetlt zecrî lunan Efganıstan Ankara elçisi Sultan böyle kontrol etmek salâhiyetini tedbirlere ve hatta askerî tazyika müAhmed Han dün Istanbula dönmüş ve racaat edilmesinde en ileri giden amele kim vermiştir? akşam trenile Ankaraya gitmiştir. partisi ve sendikalar birliği olmuştur. Sultan Ahmed Han; Efgan Kralının Amele bu işte o kadar ileri gitmiştir ki menetmeği şahsî akide ve MUTEFERRlh vaki olan daveti üzerine Efganistanın harbi harble türlü sığdıramıyan Mister imanına bir Avrupadaki bütün elçilerinin iştirak etLansbury ve Lord Ponsonby gibi lidertikleri kongrede hazır bulunmak üzere Eksperler nizamnamesi lerinden a\Tilmağa bile razı olmuştur. Şehrimize gelen malumata göre Eko Kâbile gitmşiti. Millî hükumetin bilhassa iktısadî iş Samsunda tütün rekoltesi çok iyi Bu seneki mahsulün milyon kilo olduğu anlaşılıyor Soruyoruz! nomi ve Tekitler Bakanlıkları tarafın Bir Yugoslav gazetecisi dan hazırlanan eksperler nizamnamesi şehrimizde Devlet Şurasına verilmiştir. Nizamname Yugoslav gazetecilerinden M. Ha tütün hakkında yanlış malumat veren verambasiç Zarko dün sabahki trenle Belya herhangi bir suretle müşteriyi aldatan eksperin meslekten çıkarılması gibi ağır graddan îstanbula gelmiş ve Tokatliyan oteline inmiştir. hükümleri ihtiva etmektedir. Sinob Halkevinin verimli çalışmaları lerde en büyük hasmı olan Mister Loyd Corç bile Habeş meselesinde hükume tin en kuvvetli müzahiri olmuştur. Millî hükumetin bütçe, ticaret ve para işlerinde büyük muvaffakiyetleri vardır. Hulâsa Mister Baldvin ve millî hü kumete dahil muhtelif partilerin liderleri seçimin yapılması için en müsaid bir zamanda bulunulduğu kanaatine vardıklarmdan İngiliz parlamentosu nun içtima devresine biran evvel ni • hayet vermeğe karar vermişlerdir. MUHARREM PBYZI TOGAY Eczacı mektebine geçecek talebeler Fen fakültesinin F. K. T . sınıhna yazılıp ta eczacı mektebine geçecek olan talebeler kimya derslerini Yerebatandaki Kimya Enstitüsünde, kimya tatbikauni da eczacı metebinde göreceklerdir. Denizlide kültür faaliyeti çok arttı Sovyet doktorları geldiler Ankarada toplanan altıncı Tıb kon gresine iştirakten sonra Bursa ve Yalovada bir gezinti yapan Sovyet doktorları dün akşam vapurla Yalovadan îstanbula gelmişlerdir. Üniversitede süel ders Universite ve yüksek mekteblerde mecburî olarak okutulmakta olan süel derslere bugünden itibaren başlanacaktır. Yarın da bütün fakültelerde yabancı diller tedrisatma başlanacaktır. tnkılâb derslerinin ne zaman başlıyacağı henüz belli değildir. 20 İLKTEŞRİN PAZAR GENEL NÜFUS SAYIMI GÜNÜ Denizli Lisesi Denizli (özel) llimizin kültür hayatında pek büyük önemi olan, üç sene evvel 9 uncu sınıfı, bu sene de son sınıfı açılan lisemize bu yıl pek fazla müracaat vâki oimaktadır. İlimiz çevresindeki genclerin yüksek tahıile verdikleri önem ve ayni zamanda komşu ilbayhk lardan gösterilen tehacüm dolayısiie mekteb kadrosu çoktan dolmuş ve okur sayısı bine yaklaşmıştır. Bunu nazan itibare alan okul direk törlüğü sınıflara birkaç şube daha ılâve ederek müracaatleri geri çevirmemek gajelerini götmüştür. Doktora, ebeye, ilâca ihtiyacınız olursa hemen zabıta memurlarma ve bekçüere haber veriniz. Ihtiyacınır derhal temîn edilecektir. Hükumet bunun için tertibat almıatır. Başvekâlet Istntistik TJmum Müdürlücjü Halkevinin teşkil ettiği bando Sinob (Özel) Sinob Halkevinde, komjtelerin programlı çalışmaları her gün daha verimli olarak artmaktadır. Hcr çeşid kitabı, bol gazetesi bulunan kitab salonu gece, gündüz kadın, erkek her kesin toplandığı bir mahfil olmuştur. Her on beş günde bir yapılmakta olan aile toplantılan çok nezih oluyor. Temsıl kolunun temsil etmekte olduğu millî piyesler halkın bedıî ihtiyaclarını önlemektedır. Güzel San'atler komitesi konserva tuvardan geü'rttiğı iki muallim tarafından idare edilmekte olan bandosunu cumhuriyet bayramına kadar yetiştirmek üzere geceli, gündüzlü çalışmaktadır. Cum huriyet bayramında hükumet konağında verilecek balo için jimdiden hazırlıklara başlanmıştır. Ar kolunun yeni yetişen gencliğe ö nemli bir hizmet olmak üzere açtığı keman dersine yirmiden fazla kızlanmız devam ediyorlar. Kurslar şubesi de daktilo kursu açmak üzere talebe kaydıne baslamı$Ur. Cumhuriyet NUSIIMI 6 Kuniftnr İTarkıye Senelik Altıayhk Üç aylık Bir ayl.k 1400 Kr. 750 400 150 Hariç 1700 Kr. 14S0 , 800 " yoktur