21 Nisan 1936 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 11

21 Nisan 1936 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 11

21 Nisan 1936 CUMHURÎYET 11 Belediyeler Bankasından :l 1 Ankarada Cumhuriyet caddesinde Hukuk Fakültesi önündeki arsa üzerinde yaptırılacak Belediyeler Bankası binasının götüri? olarak ve (anahtar teslimi) suretile inşası, kapah zarf usulile ve 20 gün müddetle eksiltmiye konulmuştur. 2 Binanın muhammen kıymeti 357.257 üç yüz elli yedi bin iki yüz elli yedi liradır. 3 Eksiltme, Ankarada Belediyeler Bankası Genel Direktörlük binasında 29 nisan 1936 çarşamba günü saat 14 te Banka İdare Meclisi huzurunda yapılacaktır. 4 Istekliler bu işe aid eksiltme şartnamesini, mukavele projesini, fennî, umumî ve husuaî ve malzeme şartnamelerile sair cedvel ve evrakı «50» elli Hra bedel mukabilinde Ankarada Belediyeler Bankasından ve Istanbulda Galatada Bahtiyar hanında 22 numarada mukitn bina proje mimarı Seyfi Arkandan alabilirler. 5 Eksiltmiye girebilmek için, isteklilerin: A) Türk vatandaşı olması. B) En aşağı iki yüz bin liralık bir binayı muvaffakiyetle başardığma dair salâhiyetli makamlardan alınmış musaddak bir vesikayı haiz bulunması. C) Musaddak ehliyeti fenniye vesikasını hâmil bu • lunması. D) 357.257 üç yüz elli yedi bin iki yüz elli yedi lira muhammen bedeli olan bu işi halen yapabilecek malî bir iktidarda olduğuna dair Bankalardan bir vesika almış bulunması. E)' Maktuan 18.100 on sekiz bin yüz liralık muvak kat teminat vermesi. G) lsteklilerin beşinci maddede yazılı vesikalan ek • siltme gününden bir gün evveline kadar bankaya ibraz ederek kabul ve tasdik ettirdikten sonra teklif zarflan içerisine koymalan. 6 İsteklilerin teklif mektublannı eksiltme günü azamî saat 12 ye kadar, ihale şartnamesinde yazılı şartlar dairesinde ve makbuz mukabilinde Bankaya tevdi etmiş bulunmaları şarttır. «765» (1864) Açık Eksiltme İlânı 0VATUIU Karacabey Harası Müdürlüğünden: Hara ihtiyacı için yirmi yedi bin litre motorin, dört bin beş yüz litre benzin, üç bin litre vakum yağı, altı bin iki yüz litre gaz yağile üç yüz kilo gres yağı açık eksiltme usulile* satın ahnacaktır. Istan • bul teslimi motorinin litresine altı buçuk kuruş, benzinin litresine yirmi altı kuruş, vakum yağının litresine yirmi üç kuruş, gaz yağının litresine on dokuz kuruş, gres yağının kilosuna otuz beş kuruş muhammen kıymet takdir edilmiştir. Bunların hepsi için dört yüz lira muvakkat teminat ahnacaktır. Eksiltme yeri İstanbul Baytar Müdürlüğüdür. Eksiltme günü 28 nisan 936 salı günü saat on beştir. Şartnamesini görmek istiyenlerin Haraya ve İstanbul Baytar Mü dürlüğüne müracaatleri ve isteklilerin teminat ve vesaiklerile bir Hkte eksiltme günü İstanbul Baytar Müdürlüğünde bulunmaları i lân olunur. * (1790) JJUVANTİN KANZUK Saç boyaarı Alınız. KABIZLIĞI defeder. Yemeklerden birer saat sonra alınırsa: Hazımsızlığı, Mide Ekşilik, ve yanmalannı giderir. Ağızdaki tat • sızhğı ve kokuyu izale eder. Şişesi 75 ve 120 kuruş. Deposu: Yenipostane arkası, Âşirefendi sokak No. 47. Beşiktaş ikinci sulh hukuk hâkimli • ğinden: Beşiktaşta Yenimahallede Ortaoyuncu sokağında 9 sayılı hanede oturan Fatma nısfı tulâni felce müptelâ o\ • duğundan hacrile urauru hususunu rüyet ve emval ve emlâkini idare ve muhafaza etmek ve medenî haklarım istimalde kendisini temsil eylemek üzere kızı ayni hanede oturan Mahmurenin vasi tayinine karar verildiği alâkada rana ilân olunur. fstanbul yedinci icra memurluğun dan: Birinci derecede ipotek borcundan dolayı yeminli üç ehli vukuf tarafından 6010 lira kıymet takdir edilen bir bab hanenin tamamı açık arttırmıya vazedilmiş olduğundan 25/5/936 tarihine müsadif pazartesi günü saat 14 ten 16 ya kadar dairede birinci arttırması icra edilecektir. Arttırma bedeli kıymeti muhammenenin % 75 ini bulduğu tak dirde müşterisi üzerinde bırakılacaktır. Aksi takdirde en son arttıranın taah hüdü baki kalmak üzere arttırma 15 gün müddetle temdid edilerek 9/6/936 tarihine müsadif salı günü saat 14 ten 16 ya kadar keza dairemizde yapılacak ikinci açık arttırmasında arttırma be deli kıymeti muhammenenin % 75 ini bulmadığı takdirde satış 2280 numaralı kanun ahkâmına tevfikan geri bırala lır. Satış peşindir. Arttırmıya îştirak etmek istiyenlerin kıymeti muhammenenin % 7,5 nisbetinde pey akçesi eya millî bir bankanın teminat mektubunu hâmir bulunmaları lâzımdır. Hakları tapu sicilli ile sabit olmıyan ipotekli alacaklarla diğer alâkadaranın ve irti fak hakkı sahiblerinin bu haklarım ve hususile faiz ve masarife dair olan iddialarını evrakı müsbitelerile birlikte ilân tarihinden itibaren nihayet 20 gün zarfında birlikte dairemize bildirmeleri lâzımdır. Aksi takdirde hakları tapu sicilli ile sabit olmıyanlar satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar. Tarihi ihaleye kadar müterakim vergi, tenvi riye, tanzifiyeden mütevellid belediye rüsumu ve vakıf icaresi bedeli müzayededen tenzil olunur. Yirmi senelik vakıf tavizi müşteriye aiddir. Daha fazla malumat almak istiyenler 4/5/936 tarihinden itibaren herkesin görebilmesi için dairede açık bulundurulacak art tırma şartnamesile 934/5464 numaralı dosyaya müracaatle mezkur dosyada mevcud vesaiki görebilecekleri ilân olunur. (22191) Izmir Muhasebei Hususiye Müdürlüğünden: Izmirde Balçovada kâin Idarei Hususiyei Vilâyete aid 5005 lira icarı sabıkalı Ağamemnun ve Mil ılıcaları 1/5/936 tarihinden iti baren teşrinievvel 936 gayesine kadar müddetle kiraya verilmek üzere 15/4/936 tarihinden itibaren 30/4/936 tarihine kadar 15 gün müddetle ve kapah zarf usulile arttırmıya çıkarılmıştır. Şeraiti öğrenmek istiyenlerin hergün Hususî Hesablar Müdiriyeti Varidat kalemine müracaatleri, isteklilerin de ihale günü olan 30/4/936 per şembe günü saat on bire kadar teklif mektublannı kapah ve imzalı olarak Vilâyet Daimî Encümen kalemine tevdi etmeleri ilân olu • (2101) nur. "7 Kumral ve siyah olarak sabit ve tabiî renk verir. Ter ve yıkanmakla çıkmaz. Yegâne rararsız ve tanınmış sıhhî saç boyasıdır. tNGİLtZ KANZUK ECZANESİ Beyoğlu • İstanbul Fırsatı kaçırmayınız Bir Alman markalı piyano (demir kadrolu ve çapraz tellli) 200 lira, ve iki antika tablo 100 liraya acele satı lıktır. Hergün saat 10 dan sonra Be yoğlu Asmahmesçid Şehbender sok. Çinili ap. 4 numaraya müracaat. Beyoğlu dördüncu sulh hukuk hâ kimliğinden: Terekesine mahkemece el konulan Eftik Allahverdi uhdesinde iken kar • deşleri Abraham Allahverdi ile Teodor Allahverdiye kalan ve Abraham Allahverdinin vefatile mahkemece vazıyed edilen Beyoğlunda Kâtibmustafaçelebi mahallesinde Büyükparmakkapı soka ğında eski ve yeni 3 numaralı hane açık arttırma suretile 25/5/936 tarihine müsadif pazartesi günü saat 14 te satıla • caktır. Kıymeti 5373 liradır. Tellâliye resmi, ihale pulu müşterisine aiddir. Arttırmıya girebilmek için kıymetinin yüzde yedi buçuk nisbetinde pey ak çesi yatırmak lâzımdır. Tafsilât: Cephesi 6,40, derinliği 9,20 metrodur. Sokak kapısından bir taşlığa girilir. Bodrum katında bir mutfak ve bir oda, birinci kat bir sofa ve iki oda, ikinci akt bir sofa ve bir oda ve bir kiler, üçüncii ve dördüncu katlar birer sofa ve birer halâ ve ikişer oda ve beşinci kat çatı arası katı olup bir sofa, bir halâ ve bir tarasadan ibarettir. Her katta merdiven başları ve methaller camekânlı olup dahili bütün ahşab ve yağlı boyadır. Tavanları sıvadır. tstekli olanlarm gösterilen gün ve saatte Beyoğlu dördüncu sulh hukuk mahkemesinde hazır bulunmaları ve evi görmek istiyenlerin, evin karşısındaki Malyaka apartımanmm kapıcısı Arama müracaat ederek evi görebilecekleri ilân olunur. TÜRK HAVA KURUMU BÜYÜK PİYANGOSU Şimdiye kadar binlerce kişiyi zengin etmiştir YENİ TERT1B PLÂNINI GÖRÜNÜZ 1 nci keşide 11 MAYIS 936 dadır Ayrıca: 15.000, 12.000, 10.000 liralık ikmariyelerle «20.000» liralık bir mükâfat vardır Büyük ikramiye 25.000 liradır Kilis Şehir Haritası Gümrük Muhafaza Kıt'alarında Sübay Olmak Istîyen Sivil Lise Mezunlarına: Gümrükler Muhafaza Genel Komutanlığından: 1 Sivil liselerden şehadetname alarak çıkacak ve çıkmış olanlar d an geçen yıl olduğu gibi Gümrük Muhafaza sübayı yetiştiril mek üzere bu yıl da Harb Okuluna sekiz okur ahnacaktır. 2 Sübay olup muhafaza kıt'alarına gelinciye kadar (orduya yetişen sübaylara yapıldığı gibi) her masraf ve mektebe kabul edilecek sekiz okurun mektebe gelinciye kadar yol masrafları hüku metçe verilecektir. 3 Muhafaza kıt'alarına böylece sübay olarak gelenler yalnız muhpfaza kıt'alan içinde rütbe alarak ilerliyeceklerdir. 4 Harb okuluna girif şartları şunlardır: A Liselerden bu sene ve geçen sene olgunluk (Bakalorya) imtihanı vererek mezun olanlardan müracaat edenler imtihansız, . B İki ve iki seneden daha evvel mezun olanlardan müracaat edenler olursa bunlar As. liselerden birinde olgunluk (Bakalorya) imtihanına tâbi tutularak Harb okuluna kabul olunurlar. 5 Gümrük Muhafaza örgüdü için sübay olmak istiyenlerin bu defa Harb Okulu Komutanlığından gazetelerle yapılan girif ilânındaki yazılara göre temmuz 936 sonuna kadar doğrudan doğruya Harb Okulu Komutanlığına ve İstanbul dışında bulunanların da bulundukları yerlerin en büyük Askerî Komutanına veya askerlik şu besi başkanlığına aşağıda yazılı belgeleri istidalarına bağlıyarak müracaat etmeleri ilân olunur. A Nüfus tezkeresi veya tasdikli bir örneği, B Mütehassıs tam bir sıhhî heyet tarafından tasdikli rapor ve aşı kâğıdı «aşı belgesi olmıyanlara askerî hekimlerce aşı yaptırılır.» C Mezun bulunduğu okulun şehadetnamesi ve okulun vereceği resmî hüsnühal kâğıdı, D Okula kabul olunduğu takdirde askerî kanunlar, nizamlar ve talimatları tamamen ve aynen kabul ettiğine dair velisinin ve kendisinin birer taahhüd senedi, E Saralı, uyku halinde gezer, sidikli, bayılmak ve çırpınmak hastalığına müptelâ olmadıklarına dair isteklilerin velilerinin taahhütnameleri. «798» (1954) Kilis Belediye Reisliğinden: 1 Kilis şehri halihazır haritasının tanzimi açık eksiltmiye kon muştur. 2 Muhammen bedeli 3450 liradır. 3 Bu işe aid evrak: A Fennî şartname B Mukavele müsveddesi. Eksiltmiye iştirak etmek istiyenlere taleb vukuunda bu evrak posta ile bir lira ücret mukabilinde gönderilir. 4 Eksiltme ve ihale 4 mayıs 936 pazartesi günü saat 15 te Kilis Belediye Encümeni huzurunda yapılacaktır. 5 Eksiltmiye girebilmek için ihale saatinden bir saat evvel mu • vakkat teminat akçesi olan 259 lira ile 2490 numaralı arttırma ve eksiltme kanunile muayyen ve bu babdaki şartname ve mu* kavelename müsveddesinde yazılı vesaiki Belediye Reisine tevdi etmeleri lâzımdır. (1933) KUMBARA ıooo TARLADR 10 lira mükâfat 18 nisan 936 cumartesi sahahı Haydarpaşadan 9,26 da hareket eden Göztepe vapurunun orta salonunda bîr gazete kağıdına sanlı müsvedde yevmiye hesab defterimi unuttum. Kimsenin işine yaramıyan bu paketi bulup Köprü altında emanetçi madam Sultanaya tealim ile on lira bahşış. alması rica olunur. SÜMER BANK I Tavşanlı kazasının Gürağac köyü civarındaki linyit madeni ocaklarından, 16 kilometro mesafedeki Tavşanlı istasyonuna mayıs 1936 şubat 1937 zarf mda naklolunacak takriben 12,000 ton kömürün nakliye işi kapah zarf usulile münakasaya konulmuştur. 1 Araba ve kamyon gibi nakliyata muktazi vesait müteahhid tarafından temin olunacaktır. 2 Şartname ve mukavele esasatı hakkında fabrikamıza müracaat edilmelidir. 3 Münakasaya girecek talibler % 7,5 nisbetinde banka teminat mektubunu ihaleden evvel fabrikamıza tevdi etmelidirler. 4 İhale, 4/5/1936 pazartesi günü saat on beşte fabrika mızda yapılacaktır. Kömür Nakliyesi Münakasası ^ B I M Kütahya KERAMiK FABRİKASINDAN: ÖKSÜRUK fN E Z L E r f / V E PEKTORIN \ BRONŞİTE KARŞI ' • * ..*. Jfc.. Ö K S Ü RÜ K ' NEZLE V E , ' \BRONŞİTE/ KARŞI Akay İşletmesi Direktörlüğünden: Adalar Anadolu • Yalova hattı ilkbahar tarifesi 22 nisan 936 çarşamba gününden itibaren tatbik olunacaktır. Ceb tarifeleri gifelerde «atılmaktadır. (2118) Sahfb ve Ba$muharrtri Yanas Nadi ümuml neşrtyait idare eden Yazı Işlen MMOri: Hihmet Münit Hatbaacılık ve Neşriyat Türk Anonim Şirkett istanbul