21 Nisan 1936 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 8

21 Nisan 1936 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 8

JUMHUBÎTET 21 Nisan 1938 Sulh müzakereleri Konsey mesaisini dün gece bitirerek dağıldı Fakat İtalya, Habeşistanı tamamen işgal etmedikçe askerî harekâtı durdurmıyacak IBaştarafı 1 inci sahifede] « İtalya sırf vakit kazanmak için sulh müzakeratına girişmeği kabul etmiştir. Nitekim bir taraftan sulh müzakerelerine girişmeği kabul ederken, diğer taraftan her vasıtaya başvurarak askerî harekâtına zehirli gaz kullanmak suretile daha şiddetle devam etmiştir.» İtalyan murahhası Baron Aloizi Habeş murahhasınm sözlerini protesto etmişse de îngiliz Hariciye Nazm Eden kürsüye çıkarak şunları söylemiştir: « Ingiltere bundan evvel îtalyaya karşı iktısadî ve malî tedbirler alınmasını teklif etmişti. Bu mesele hakkında hükumetimin noktai nazarında herhangi bir değişiklik yoktur. îngiliz hükumeti Cemiyeti Akvam azalan tarafından kararlaştırılacak olan her nevi kollektife iştirake daima hazırdır. Bundan dolayıdır ki îngiliz hüküumeti namına îtalyaya karşı daha müessir yeni tedbirlerin ilâvesini teklif ediyorum. Zehirli gaz meselesine gelince: Bu mesele bütün devletleri yakından ve şiddetle alâkadar edecek mahiyettedir. Muhare belerde zehirli gaz kullanılacak olursa, hiçbir memleket atisinden emin olamaz. Zehirli gaz kullanmamak hususunda 1925 te beynelmilel bir mukavele imzalıyan devletler bu mukavele ile deruhde ettikleri taahhüdleri harfiyyen ifaya davet olunmalıdır. Sulh müzakerelerine gelince: îngiliz hükumetinin noktai nazarına göre îtalyanHabeş ihtilâfı Cemiyeti Akvama havale edildiğinden, yapılacak sulh müzakereleri münhasıran Cemiyeti Akvam tarafından idare edilmelidir.» îngiliz Hariciye Nazmndan sonra söz alan Fransız murahhası Pol Bonkur zehirli gaz meselesi hakkında M. Edenin protestosuna iştirak ettiğini söyliyerek demiştir ki: « Bununla beraber bizim asıl vazifemiz harbi daha insanî bir şekle ifrağ etmek değil, bilâkis her türlü muharebelerin önünü almaktır.» Fransız murahhası da îtalyan Habeş harbine bir nihayet verilmesi lüzumunu ileri sürmüş ve sulh müzakerelerinin Ce miyeti Akvam vasıtasile yapılmasını istemiştir. Sovyet Rusyanın Paris büyük elçisi M. Potemkin de şunları söylemiştir: « Onüçler komitesi tarafından ya pılan sulh teşebbüslerinin akim kalması Cemiyeti Akvamın bütün azalarını inkisarı hayale duçar etmiştir. Bu akametin mes'uliyeti îtalyaya terettüb ettiğinden, ona karşı daha şiddetli zecrî tedbirler almak lâzımdır.» Bundan sonra söz alan Arjantin mu rahhası herhangi yeni bir karar verildiği takdirde, Arjantin hükumetinin hissesine düşecek vazifeyi ifaya hazır olduğunu bildirmiştir. Portekiz murahhası da M. Edenin bütün sözlerine iştirak ettiğini söylemiştir. Son olarak söz alan Romanya ve Danimarka murahhasları da îtalyaya karşı zecrî tedbirlerin şiddetlendirilmesini istemişlerdir. Uzun müzakerelerden sonra konsey hiç bir karar vermeden alenî celsesine nihayet vermiş ve gece saat 19,30 da gizli bir toplantı yapmıştır. Bu toplantı hakkında hiç bir tebliğ neşredilmemiştir. Konsey bu vaziyette, muhasamata nihayet verilemediğinden ve harbin, pakta tam surette muhalif şerait ve bu vaziyette pakttaki ahkâmın icrası için lüzumlu vaziyetler teşkil eylemiyen ahval altında devam eylemekte olduğundan dolayı da teessüfünü bildirir. Konsey, bütün milletlerin iş birliğini lüzumlu kılan bugünkü şerait altında, İtalyanın Habeşistanla olan anlaşmazlığının halli için Milletler Cemiyetinin kendi müessislerinden ve konseyin daimî azalanndan birinden bekliyebileceği bir ruhtan ilham alması için bir kere daha îtalyaya müracaat eyler.» Konsey kararına, harb kavaidine aid muhtelif beynelmilel mukavelelerdeki taahhüdlerini muhasımlara bildirmek üzere ayrıca bir fıkra da ilâve olunacaktır. Onbeş dakika süren ölümden sonra... Ingilterede bir genc kız tekrar dirildi Parlımanter skandal! Çaldarise göre Metaksas kabinesinin^tavsifi bu IBaş tarafı 1 inci sahifede] AdisAbabada panik başladı İtalyanlar Ankoberi de aldılar, Habeşler payitahti müdafaa etmemeğe karar verdiler {Baş tarafı 1 inci sahifede] bütün tedbirler alınmıştır. Şehirden 5 kilometro dışanda bulunan büyük Britanya elçiliği, telörgülerle çevrilmiştir. Etrafta oturan Avrupalılar bu mın takaya iltica edebilirler. Elçiliğin mü dafaası için İngiliz makamlannm emri altında bir Hindli piyade taburu mevcuddur. Elçiler heyeti, bir konferans esna sında lüzumu takdirinde alınacak bütün tedbirleri kararlaştırmıs bulunmaktadır. Royterin Adis Ababadaki muhabirinin bildirdiğine göre, Adem ve Ankober ile bugün öğleden sonra tesis edilen telefon muhaberesi, bu yerlerin italyanlar elinde bulunduğu haberini kat'î surette tekzib etmiştir. Cibutiden gelen ve bu sabah Havaşı terketmiş olan tren yolculan normal surette Adis Ababaya varmış lardır. Bu hal demiryolunun kesilmemiş olduğunu göstermektedir. Geceleyin Royterin AdisAbaba muhabirinden gelen bir telgrafta deniliyor sinin gittiği yolu takib etmek suretile hallinin mümkün olduğunu bu mülâ katta söylemiştir. Atina 20 (Hususî) Çarşamba günü parlamento açılacaktır. İçtimam son günü Yunanistanm mebusan seçiminde nisbî usulün kanunla takarrür ettjrilmesine dair bir takrir verip müzakereye koyduracaklardır. Atina 20 (Hususî) Vekiller Heyetinin dünkü toplantısında hükumetin parlamentoda okuyacağı program tet kik edilerek tasvib edilmistir. Hükumet mahfilleri Hürriyetperver partisinin Metaksas kabinesine itimad reyi vereceklerini teyid ediyorlar. Başvekil Metaksasın programmda Yuna nistam bir parti hükumetinin idaresi şeklinden kurtarıp bütün Yunanlılarm hükumeti haline koyacağmı temin etmekte olduğu için hürriyetperverlerin Miss Dalsey kabineyi tutmak mecburiyetinde kalaIngilterede, Oxfordda üç gün evvel cakları da tabiî görülmektedir. gayet garib bir ölüm ve basü badelmevt vak'ası olmuştur. Daisy Allen adını taşıyan çamaşırcı kızın öğleüzeri saat on biri kırk beşten on ikiye kadar kalbi durmuş ve fakat [Baş tarafı 1 inci sahifede] yapılan enjeksiyonlar sayesinde tekrar işlemiştir. On beş dakika kadar filen veleyi vaktile müzakere etmiş devletlerle ölü bir halde yatan kızın imdadına ye görüşmeği istemişti. tişen doktor Bailey kendisine nisbeten îngiltre hükumeti cevabında Türkiyeyeni bir ilâc olan koramine şiringa et nin Boğazlar meselesini ileri sürmekte miş ve sun'î teneffüs tatbik etmiştir. haklı olduğunu kabul etmiş ve TürkiyeOn beş dakika sonra kalbi tekrar at nin taraflı olarak muahedeyi feshetmeyip mağa başlıyan esmer güzeli Daisynin hayatı harikulâde denecek şekilde ça alâkadar devletlerle görüşmeği tercih etbuk yerine gelmiş ve kendisile görü mesini takdir eylemiştir. îngilterenin cevabında Milletler Cemişenlere on beş dakikalık ölüm ihtı yeti misakının on dokuzuncu maddesi musasatmı şu suretle anlatmıştır: < Uzaktan bir musiki duyuyordum. cibince meselenin Milletler Cemiyetine Herşey sakin ve ıssızlık içinde gibiydi. havalesi ihtimal ve imkânı asla mevzuu Şimdiye kadar hiç hissetmediğim bir bahsedilmemiştir. Müzakere usulü müstesna olarak meşekilde sanki muvakkaten bu âlemden selenin haddızati üzerinde îngiltere Mütbaşka ve daha sessiz bir âleme intikal etmiştim. Bütün bu zaman zarfında ve tehid Krallık hükumeti herhangi suretle kalbimin durmuş olmasına rağmen mu beyanı fikir etmezden evvel dominyon sikinin sesi kulağımdan gitmiyordu. Ne hükumetlerile istişarede bulunacağı açık korku, ne de acı hissetmedim. Sadece olarak beyan edilmistir.» bir yorgunluk ve sükun!» Atina elçimizin tekzibi Parlamento açtlıyor italyanlar Ankobere vardılar Hükumet programı! AdisAbaba 20 (A.A.) Henüz teyid edilmiyen haberlere göre, îtalyan lar, AdisAbabanın şimali şarkisinde ve Dessieden payıtahta giden yolun 150 kilometro ötesinde kâin Ankobere vâsıl olmuşlardır. Bu takdirde îtalyanlar, harekâtın en güç safhasında bulunmaktadır lar. :;: «Ciciga ile radyo muhaberatınm nor mal surette devam etmekte olduğundan resmen haberdar edildim. Bu hal Ciciganın hâlâ Habeşler elinde bulunduğunu göstermektedir.» . îtalyan kuvvetlerinin yürüyüşü AdisAbaba 20 (A.A.) Habeş hükumeti şehir ahalisinin yarış meyda nında toplıyarak, bir hatib vasıtasile halkı düşmana karşı koymak ve en çetin bir mukavemette bulunmak üzere ittihada ve silâhlanmağa davet etmiştir. îtalyan kuvvetlerinin nerede bulundu ğu hâlâ meçhuldür. Yerlilerden bir çoğu ailelerile birlikte şehri terketmişlerdir. Yabancıların bir kısmı da mensub bulun dukları elçiliklere sığınarak orada, ak şama sabaha AdisAbabadan gitmek üzere hararetle hazırlanmaktadır. Dessieye gitmiş olan İngiliz ve Fele menk sıhhî yardım heyetleri gerisin geriye dönmüşlerdir. Bir Kübali yüzbaşımn ateşin sözleri! AdisAbaba 20 (A.A.) Habeş ordusunda çalışan Kübah bir yüzbaşı, üstü başı parça parça ve çamur içinde cepheden buraya gelerek demiştir ki: « îtalyanlar AdisAbabayı alacak olurlarsa şehrin cenubundaki tepelerde tahaşşüd edeceğiz. AdisAbabanın su kutu harbin sona erdiğine delâlet etmez. Bilâkis Badoglio için yeni güçlükler başlıyacaktır. împarator harb meydanında kaldığı müddetçe vuruşacağız. Hükumet payitahti terkettiği takdirde, hilâfına e mir olmadıkça onun peşinden gideceğiz.» Karar projesi kabul edildi Cenevre 20 (A.A.) Milletler Cemiyeti, bu gece saat 22 de alenî bir içtima yapmış ve evvelce hususî içtimada hazırlanan karar suretini kabul ederek îtalyan Habeş anlaşmazlığı hakkmdaki müzakerelerine nihayet vermiştir. Kabul edilen karar suretine harb kavaidi hakkında ilâve edilen son fıkra şudur: «Konsey, İtalya ve Habeşistana, kendilerinin boğucu, zehirleyici ve sair gazleri istimali hakkmdaki 1 7 haziran 1925 tarihli protokol ve harb kavaidi hakkındaki mukavele ile bağlı bulunduklarını hatırlatır ve bütün diğer âkidlerin bu vesikalara vermekte oldukları ehemmiyeti tebarüz ettirir.» îtalyan delegesi, karar suretinin aley hinde rey vermiştir. Ekuatör delegesi, hükumetinin zecrî tedbirlerin ilgası hakkında hattı hareketini muhafaza etmekte olduğunu bildirerek ihtiraz kaydi dermeyan eylemiştir. Habş delegesi ise demiştir ki: « Karar sureti, İtalyanın Habeşis tana karşı bir tahrib harbi yapmakta olduğunu lüzumu kadar sarih surette bildirmemektedir. Eğer konsey buna müsaade edecek olursa, istikbal için tehlikeli bir misal hazırlamıs olacaktır.» Boğazlar rejiminin yeniden tetkikî Adis Aababa boşaldı Bütün gece kamyonlar, şehir halkını taşımıştır. AdisAbaba şu dakikada adeta bomboştur. Müteaddid gönüllüler, Hükumet, her türlü şerait altında îtalyanların AdisAbabaya doğru ilerleAdis Ababayı terketmiyecek melerine mâni olmağa çalışmışlardır. AdisAbaba 20 (A.A.) Habeş Adis Ababa da nevmid kabinesi müzakeratı neticesinde verilen Adis Ababa 20 (A.A.) Bura makarara göre, Habeş hükumeti, bilhassa kamatı, işin nereye varacağını tayin ede dahilî siyaset bakımından, her türlü şe medıklerinden hadisata intizar etmekte * rait altında AdisAbabada kalmağa ça dirler. Halk telâş ve korku içindedir. lışacaktır. Şehirde mutad hayat tamamen durmuş Royterin verdiği tafsilât Son îngiliz ve Fransız anlaşması IBaştarafı 1 inci sahifede] Ingiltere Maltanın müdafaasını artırıyor Londra 20 (A.A.) Daily Telegraph gazetesine göre, îngiliz hükumeti Maltanın müdafaasını mümkün olduğu kadar artırmak için icab eden tedbirleri almıştır. İtalyan membalarından çıkan haberler hilâfına olarak salâhiyettar deniz meha filinde, Maltanın Akdenizde ticaret yollarının emniyeti için zarurî olduğu ve Maltanın münhasıran hava hücumlarile zaptedilemiyeceği kanaati vardır. Geçen sonbahardanberi Malta müthiş surette tahkim edilmistir. ttalyadaki îngiliz elçiliği önünde nümayiş yapıldı Roma 20 (A.A.) Bu akşam, în giliz büyük elçiliği önünde İtalyan talebeleri bir nümayiş yapmışlar ve kahrol sun İngiltere diye bağırarak ve ıslık çalarak geçmişlerdir. Polisin müdahalesini icab eden bir hal olmamıştır. Romanyada bir suikasd teşebbüsü IBaştarafı 1 inci sahifede] Cantacuzenenin bu suikasdda medhal dar olmakla itham ve tevkif edildikleri söylenmekte ve bu talebelerin, Romanyada faaliyeti yasak edilen faşist teşekkülüne mensub olduklan iddia edil mektedır. Buıüar on bir grup halinde teşekkül etmiş olup gruplardan herbiri beş kişiden ibarettir. Her grup nüfuzlu bir şahsiyeti öldürmeğe memur edil miştir. Katline karar verilen kimselerin isimlerini ihtiva eden listede Bükreş Polis müdürü de dahildir ve listenin en başmda Madam Lupescunun ismi vardır. Ayni gazetenin Cenevre muhabirine göre, M. Eden, Fransadan şu teminatı almıştır: 1 Fransa, hiçbir veçhile Milletler Cemiyetinden çekilmiyecektir. 2 Fransa, Milletler Cemiyeti paktına sadık kalacak ve zecrî tedbirleri tatbika devam edecektir. 3 İngiltereye Almanya ile müzakerede bulunmak ve Alman Fransız tekliflerini tetkik ve hatta icabmda bir İngiliz plânı hazırlamak için vakit bırakmak üzere Ren meselesinin tetkikinin tehirine Fransa muvafakat eylemektedir. Diğer taraftan Paul Boncour da E denden şu teminatı almıştır: 1 îtalyaya karşı tatbik edilmekte olan zecrî tedbirler şiddetlendirilmiyecektir. 2 İngiltere, Habeş ve Ren mesele lerile ayni zamanda meşgul olacaktır. 3 İtalyan Habeş meselesi müs temleke kadrosu içinde hal ve tesviye edilmek üzere İngiltere ve Fransa sıkı bir tarzda teşriki mesai edeceklerdir. Paul Boncour ile Edenin dün müşterek bir beyanat ve bugünkü vaziyeti değiştirmiyen bazı karar suretleri hazırlamış oldukları söylenmektedir. Atina 20 (A.A.) Atina ajansı bildiriyor: ,, Türkiyenin Atina elçiliği, Türk elçisinin Yunan hükumetine gayriaskerî Boğazlar mıntakasınm Türkiye tarafından işgalini resmen tebliğ ettiği hakkmdaki haberleri tekzib etmektedir. Bu haber, hakikate hiçbir veçhile uy gun değildir. Türk elçisi, Yunan hüku metine böyle hiçbir tebliğde bulunmamıştır. Bir Alman gazetesinin miitaleası. Konseyin projesi Cenevre 20 (A.A.) Mılletler Cemiyeti konseyi, hususî celsesinde îtalyan Habeş anlaşmazhğına aid bir karar projesi kabul etmiştir. Bu proje, Cenevre saatile geceyansı toplanacak olan umumî içtimada konseyin tesvibine arzedilecektir. Projenin metni şudur: «Onüçler komitesinin raporuna ıttıia peyda eden konsey muhasamatın Milletler Cemiyeti çerçevesi içinde ve pakt ruhuna muvafık bir şekilde derhal kesile rek sulhun yeniden tesisi için komite tarafından iki tarafa yapılan müracaati tasvib eyler. Konsey, Habeş hükumetinin 15 mart tarihli cevabında, pakt ahkâmma hürmet kaydile müzakerelerin açılmasına muvafakat etmiş olduğu ve Onüçler ko mitesi teklifinin ve başlanacak müzakerelerin Milletler Cemiyeti çerçevesi dahi lınde ve pakt ruhuna muvafık bir tarzda cereyan eyliyeceğini kaydetmiş bulun duğunu müşahede eyler. Filistinde Arablarla Yahudiler çarpışıyor Bükreş 20 (A.A.) İç Bakanı, Rador ajansı muhabirine şu beyanatta bulunmuştur: « Yabancı gazeteler ve ajanslarm iç durumumuz hakkında yanlış haberler verdikleri, Romanyada karışıklık ve gerginliklerden bahsettiklerini biliyo rum. Bütün memlekette asayiş ve emniyetin tamamen muhafaza edilmekte olduğunu kat'î surette beyan ederim. MuresulliTarguda talebe kongresi münasebetile vuku bulan hâdiselerin hiç Konsey, ayni zamanda İtalyan hüku ehemmiyeti yoktur.» metinin de 8 mart tarihili cevabında, an Lehistanda tevkifat laşmazlığın halli için müzakereler açıl masına prensip itibarile muvafakat ettiğiVarşova 20 (A.A.) Polis cumarni müşahede eyler. Konsey, komite baş tesi günü Varşovada ve Lodzda birçok kanile Milletler Cemiyeti genel sekreteri araştırmalar yapmış ve komünist gencliği nin verdikleri malumata göre 13 ler ko federasyonunun komite azasını tevkif mitesinin iki tarafa yaptığı teklif muci etmiştir. bince uzlaşma teşebbüsünün bir netice verLodzda gizli bir matbaa bulunmuş ve mediğinden dolayı teessüfünü izhar eder. 19 kişi tevkif edilmistir. Dahiliye Naztrımn beyanatı [Baştarafı 1 inci sahifede] mektedir. Kudüste Yahudi mahallelerinde bir kısım mağazalar kapatılmıştır. Cumartesi akşamı İngiliz ve Yahudilerden mürekkeb bir polis müfrezesinin üzerine birkaç el silâh atılmıştır. Bütün hâdiselere sebeb Arabların yapmak istedikleri bir nümayişi, hükumetin yasak etmiş olmasıdır. Bugün mitingler yapılacak ve Ya hudilere boykot yapılması ve umumî grev Kemalpaşa kazasında bir ilânı kararlaştınlacaktır. cinayet Kudüs 20 (A.A.) Bu sabah TelKemalpaşa (Hususî) Burada bir avivle Yafa arasında Yahudilerle yerli kişinin ölümile ve bir diğerinin de ya ler yeniden musademe etmişlerdir. Her ralanmasile neticelenen bir vak'a olmuşiki taraftan da birçok yaralı vardır. Katur. sışıklık esnasında ölen dokuz Yahudi bu Aksekili Hüseyin Ören köyünden Asabah Telâvivde gömülmüştür. linin evine girmiştir. Bu sırada Ali de Vaziyet vahim arkadaşı Mustafa ile kahveden eve dönParis 20 (A.A.) Havas Ajansı müş ve evde Hüseyni görünce üç kişi Beyruttan bildiriyor: arasında müthiş bir boğuşma başlamıştır. Filistinde vaziyet vahimdir. Yafa ve Bu boğuşma neticesinde Hüseyin Aliyi Telavivdeki karışıklıklar üzerine İngiliz kalbinden ve sırtından yaralamak sure fevkalâde komiserine tam salâhiyet veril tile öldürmüştür. miştir. Vuruşmalara müdahale için askerî Katil Mustafayı da öldürmek istemiş kıt'alar hazır bulunmaktadır. Yahudilerle fakat Alinin anası tarafından yediği bir Arablar arasındaki son vuruşmalarda sopa darbesile ayağı kırılarak bir şey yayirmi iki kişi ölmüş, yüz kişi kadar yara pamamıştır. Kınk ayağile kaçamıyan lanmıştır. Yafanın, memleketin diğer kı katil, jandarma tarafından kolaylıkla sımlarile irtibatı kesilmiştir. yakalanmıgtır. Berlin 20 (A.A.) Berliner Bör sen Zeitung, yazıyor: «Cebren kabul ettirilen muahedeler sistemi bozulmıya yüz tutmuştur. Alman milletinden başka bir millet te bazı tashihata tevessül etmiştir. Meselâ Çanakkale meselesinden cepheler yıkılmıştır, denebilir. Bütün Akdenizde olduğu gibi burada da yeni bir kuvvet zümresi tezahür etmektedir ve çok şükür Almanya bu işten istifade etmek istemekle veya intrikalar çevirmekle itham olunamaz. Dünya vaziyetinin bugünkü ihtilâfında Fransa gibi kat'î iştiraki olan bir memleket, Alman sulh tekliflerinin samimiyetinden şüphe etmiye salâhiyettar değildir. Eğer Fransa bize sualler soruyor veya sorduruyorsa, bunu, sulhu ve emniyeti temin etmek arzusile değil, fakat daha ziyade kabil olduğu kadar itimadsızlığı uyandırmak içindir. Fransa Avrupa için meş'um olan gerginliklerin idamesinde alâkadardır. Çünkü bu suretle Fransa mutavassıt rolü onıyabilecek ve Avrupayı Fransız menafiine uygun olarak idare edebilecek vaziyette bulunacaktır. Şura nı ilâve etmek lâzımdır ki, Fransanın bugün öğrenmek istedği nazik noktalan sulh muahedelerile gene kendisi yaratmıştır. Fransa bunu, bir taraftan mütemadiyen müdahale vesileleri bulmak ve diğer taraftan da Almanya ile eski ve yeni komsulan arasındaki münasebatı daha baş langıcında zehirlemek için yapmıştır.» Londra 20 (A.A.) Royter bildiriyor : Dessie AdisAbaba yolunda yürii mekte olan İtalyan ileri kollarınm yolu yarılamış olduklan sanılmaktadır. Ogadende geçen hafta Ras Nasibu ordusunun sağ cenahına karşı kazandığı muvaffakiyetten sonra Graziani Harrara yaklaşmaktadır. Sanıldığına göre, Nasibu ordusunun geri kalan kısmı, çekilmek mecburiyetinde bulunacaktır. Eritre membalarından verilen bazı haberlere göre, İmparator yolunu takib etmekte olan İtalyan ileri kolları AdisAbabanm 150 kilometro şimalinde, Makfud ve Abovsa mevkileri hizasında bu lunmaktadır. tur. Şehir halkı vaziyetin daha fena olmasından korkuyor. Habeş ordusundan sürülerle kamyon gelmektedir ve Dessie yolu mültecilerle doludur. Cepheden gelen birkaç kişi, tepelerde haydudlann pusu kurduğunu ve hükumet italyanlar gelmeden evvel Adis Ababayı terkettiği takdirde şehre inerek yağma etmeğe hazırlandıklannı haber vermekte « dirler. Adis Ababaya müntehi olan yolu abluka etmek üzere bir kuvvet teşkili için nevmidane gayretler sarfedilmektedir. Köprüleri berhava etmek ve dağlarda inhidamlar husule getirmek ümidile Desfsie yolundan îtalyanların bulunduklan istikamete doğru alelâcele infilâk maddelerı gönderilmektedır Ineboluda himaye edilen fakir yavrular înebolu (Hususî) Halkevi içtimî yardım kolu çalışmalanna büyük bir hız vermiştir. Evin hususî dairesinde ha zırlanan sıcak yemek ile her gün doksan kadar mektebli karnını doyurmakta ve bu fakir yavruların elbise ve mekteb ihtiyaçları da ayrıca tedarik edilmektedir. Gönderilen resim bu fakir yavrulan gurup halinde göstermektedir. ELEKTRİK TESİSATI Bartın Belediye Reisliğinden: Bartın elektrik inşaat ve tesisatı kapalı zarf usulile ve bir ay müd > detle eksiltmiye konulmuştur. 1 İnşaat ve tesisatın umumî keşif bedeli 35419 liradır. 2 Muvakkat teminat 2656 lira 42 kuruştur. 3 Bu işe aid proje, fennî şartname ve evrak: A. 9 aded proje ve plân B. Keşifname C. Fennî şartname ve malzeme listesi D. Ağaç direk hesabatı E. Eksiltme şartnamesi F. Mukavelename projesi. 4 Eksiltme 8 mayıs 936 cuma günü saat 15 te Bartın Belediye Encümenninde yapılacaktır. 5 Eksiltmiye girebilmek için 8 mayıs 936 cuma günü saat on dörde kadar 2490 sayıh arttırma ve eksiltme kanunile muayyen vesaiki Bartin Belediye Başkanlığına tevdi etmeleri şarttır. 6 İstekliler üçüncü maddenin «A» fıkrasında yazılı proje ve plânlardan başka evrakı İstanbul ve Ankara Belediyelerinde görebilirler. 7 Proje, plân ve evrakı sairesini görmek istiyenler Bartın Bele • diyesine ve Beyoğlu, Taksim, İstiklâl apartımanında elektrik mühendisi Hasan Hâlete müracaat etmelidirler. 8 üçüncü maddenin B, C, D, E, F fıkralarında yazılı evrakı is yenlere posta masarifi gönderildiği takdirde adreslerine pa • rasız gönderilir., (2103}