12 Mayıs 1936 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 3

12 Mayıs 1936 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 3

12 Mayıs CÜMHUK İYET E RLEC... Eski Ingiliz muharibleri İHEM NALINA MIHINA vcTELSiZLE TELCRAP TELEFON Taksim abidesinde... Kamutayda dünkü müzakereler Yeni Fransız kabiKurtarıcı kanadlar Birdwood ve Amiral Türk bayrağı kanunu nesinin haricî siya Mareşalen eski dostları olan Roger Keyis «Biz dün T yanın iki milletiz» diyorlar seti ne olacak? münakaşaları mucib oldu Yeni hükumet Avrupada Kanun lâyihası tekrar gözden geçirilmek üzere encümenlere iade edildi yeniden itimad tesis edecek Paris 11 (A.A.) Sosyalist partisinin millî konseyi bu sabah burada toplanmıştır. Partinin genel sekreteri Pol For, sosyalistlerin hükumet teşkilini deruhde etmeğe karar vermiş olduklarını bildirmiştir. Millî konsey harb cephesinin öbür partilerini hükumete iştirake davet ede cektir. Bundan sonra partinin başkanı Leon Blum söz alarak partinin halk cephesi hükumetine iştirak arifesinde olduğunu ve diğer halk cephesi partilerinin de mes'uliyetlerini deruhde etmeleri icab edeceğini söylemiş ve demiştir ki: «Nasyonalistlerle birlikte hükumet mes'uliyetine iştirak etmesi için komünist fırkası nezdinde ısrar etmek lâzımdır. Mevzuu bahsolan vazife Fransamn her türlü irticaa karşı himayesidir. Devletin memurlannı bu yeni vazifeye göre ha zırlamak Iâzımdır. Dış siyasa sahasında yeni hükumetin vazifesi Avrupada itimadın tekrar lesisi olacaktır. Milletler Cemiyetinin karşıhklı müzaheret ve tedricî silâhsızlanma esaslanna dayanan beynelmilel tesanüdü kurmak salâhiyetini haiz maddî ve manevî bir camia haline gelmesi lâzımdır.» Ankara 11 (Telefonla) Meclis bugün saat 15 te Nuri Conker (Kütahya) nın başkanlığında toplandı. Bugünkü ruznamede Türk bayrağı kanun lâyihasile Maliye Vekâleti teşkilât vc vazi feleri hakkındaki kanun lâyihası vardı. Türk bayrağı kanun lâyihası uzun uzadıya münakaşaları mucib oldu. Münakaşaları icab cttiren cihet, bu kanun münasebetile Millî Müdafaa ve Hariciye Vckâletleri tarafından yapılacak talımatnameler dolayısıledır. Söz alanlardan bir kısmı kanunun üç şeyi nazarı dikkate aldığını, ayn ayrı talimatnameler yapılacağına heyeti umumiyesinin bir nizamnamede birlestirilmesini istediler. Bu müzakereler sırasında Dahiliye Vekili Şükrü Kaya, Millî Müdafaa Vekili General Kâzım, Refik Ince, Sülevman Sırn, Tank Us, Şükrü ve diğer bazı meb'uslar söz aldılar. Bir saat kadar müzakereden sonra Refik Şevket, üçüncü maddenin ikinci madde ile alâkası dolayısile encümene gönderilmesini teklif etti. Ziya Gevher Etili, kanunun heyeti umumiyesinin en cümene iadesi yolunda bir takrir verdi. Bu takrir kabul edilerek Türk bayrağı kanun lâyihası tekrar gözden geçirilmek üzere enrümene jjeri verildi. indirdiğini anlattı ve sözlerini şöyle bağladı: « Lâyiha perşembe akşamı dağıtıldı. Senelerce üzerinde etüd edilerek hazırlanan bu lâyihanın iyice tetkikine medar olmak üzere müzakeresini hiç de ğilse cumaya tehir edelim.» Maliye Vekili Fuad Ağralı, kanun lâyihasınm Meclise aylarca evvel veril diğini, değişikliğin esasta değil, yalnız kadrolarda olduğunu, okunması için icab eden müddetin hatta ziyadesile geçmis bulunduğunu, şimdiye kadar okunmuş olduğunu söyledi ve müzakeresini istedi. Emin Sazat (Eskisehir) de söz aldı. Fakat esasa geçmediğinden baskanlık tarafından kendisine usul üzerinde konu şuduğu bildirildi. Emin Sazat dedi ki: « Ben de usulden bahsediyorum. Fakat izah için esasa Rİrmek mecburiyetindevim. Avuc avuc para verdiğimiz mütehassısların raporlarını görmemişiz dir. Ben esbabı mucibeyi okurken aklıma geldi. Acaba lnhisar Vekâleti mi kaldınlıyor? Yoksa Maliyede, Sümer Bank sanayi müesseseleri mi ihdas ediliyor? Yoksa sigortacılık teşkilâtı tama men devlete mi geçiyor? Bu kanuna esas olan raporlan görmek ve nihayette böyle bir kanunun lâzım ve zaruri olup ol madığı kanaatine varmak icab eder. Yoksa bu vaziyette kanunun bir haftada değil, altı ay sonra da kavranmasına bence imkân yoktur. Muhterem başkan müsaade ederlerse birkaç satın beraber okuyalım da anlamıya çalışalım.» Nuri Conker: « Usul hakkında görüşülüyor. Esasa geçildiği zaman söylersiniz.» dedi. Bundan sonra Refik încenin takriri reye konarak lâyihanın müzakeresi cu ma gününe bırakıldı ve celseye çasamba nrünü fonlanmak Ü7ere nihayet verildi. N MAB 1 lngiliz heyeti abide önünde: Çelenkleri götürenler soldaki Mareşal Birdıvood, sağdaki Amiral Roger Keyittir Eski îngiliz muhariblerinden 400 kişilik bir grupun Langesteniye vapurile Çanakkaleye ve oradan da şehrimize geldiklerini yazmıştık. Seyyahlar arasında bulunan ve Bü vük Harbin son zamanlarında Çanakkaledeki lngiliz kuvvetleri baskumandahlığını yapan feJd Maresal Sir Wilyam Birdvvood da bulunmaktadır ve kafileye riyaset etmektedir. Feld Mareşal Sir Wilyam Birwoodun riyaseti altında ve Amiral Sir Roger Keyis, Lord Vivian, binbaşı Ling ve lngilterenin Türkiye sefareti başkâtibi Dikson, sefaret ataşemiliteri kolonel Wooddan mürekkeb bir heyet dün öğleden sonra Taksime giderek Cumhuriyet Abidesine çok gü zel iki çelenk koymusjardır. Heyet reisi feld Mareşal Sir Wilyam Birdvvood, dün kendisile görüşen bir muharririmize demiştir ki: « Biz, aralannda eski ve an'anevî dostluklan bulunan iki milletiz. Eskidenberi, kalblerimiz birbirimize karşı ayni hisle ve derin bir muhabbetle çarpardı. Umumî Harb bu dostluğa ufak bir sekte vermisti. Fakat şimdi o da çoktan geldi ve geçti. Türkiyeyi çok severim. Hele Istan bulun güzelliğinin hayranıyımdır. Burada en az bir ay kalmak isterim. Lâkin ne yazık ki yalnız bir gün kaldıktan sonra dönüyoruz. Bize karşı gösterilen nezaket ve misafirperverliğe nekadar teşekkür etsek azdır.» Amiral Sir Roger Keyis te muharririmize şunları söylemiştir: « Biz bu defa, evvelki senelerdeki gibi alelâde bir seyyah olarak değil, kalbleri ayni hissiyatla dolu iki dost millet olduğumuzu anlatmak için geldik. Ben Türkleri ve kahraman Türk askerini orada, harbde tanıdım. Türklerin ne kadar erkekçe harbettiklerini pek iyi bilinm. Umumî Harbde Canakkaledeki lngiliz tahtelbahir filosu kumandanıyım. Bir kere de tahtelbahirle Marmaraya gir mistim.» lngiliz seyyahlan dün akşam limanı mızdan avnlmışlardır. Maliye teşkilât lâyihası Maliye Vekâleti teşkilât ve vazifeleri hakkındaki kanunda Refik Ince usule dair söz aldı. Maliye teşkilâtının bilhassa teknik ehemmiyetinden bahsettikten sonra maliyenin, mütehassısların raporuna istinaden evvelce 100 sahifelik bir kanun lâyihası hazırladığını, fakat tam konuşulacağı sırada yeni vaziyetler hâdis olduğunu, bina ve arazi vergilerinin maliyeden idarei hususiyelere devredildiğini, Vekâletin de kanun lâyihasını geri alarak 70 sahifeye «wımıııııninininil|[|IIIIIIII Çelenklerin üzerinde biri ingilizce ve biri de türkçe olmak üzere «kahraman ve Parti, efkân umumiyesi tatmin ve iki meclis ve iki hükumet arasında intikai va alicenab düsman şehidlerinin şerefli ha zifesini temin için Saro ile teşriki mesa tırasına sunulmuştur» ibaresi bulunmaktaydı. iye karar vermiştir. Taksim nahiye müdürü Kemal, misafir heyeti abide önünde karşılıyarak kendilerine «hoş geldiniz» demiştir. Merasim bittikten sonra lngiliz feld Mareşalı ve maiyetindekiler, abidenin etrafında gezmişler ve izahat almışlar dır. Feld Mareşal, abidede kadınlann cepane taşıdıklannı gösteren grupun ö nünde durarak alâkadar olmuştur. İran Veliahdi ynrduna dönüyor Tahranda büyük merasimle karşılanacak Tahran 11 (A.A.) Beş senedenberi îsviçrede tahsilde bulunmakta olan İran Veliahdi, îrana avdet etmiştır. Prens, Pehlevide bulunmakta olan Şah ve zevcesile birlikte bugün Tahrana gi decektir. Veliahd, seyahari esnasında Avustutya, Macaristan, Romanya ve Sovj et Rusvadan geçmis ve oralarda ve bilhassa Romanya ve Rusyada hararetle istikbal edilmiştir. Tahran şehri, millî bayraklarla donatılmışhr. Halk ve gençler, nümayişler yapmaktadırlar. Şahm ve Kraliçenin ve ogullarının gelmeleri coşkun bir sevinç içinde beklenilmektedir. İspanyanın yeni Reisicumhuru M. Azana intihabı ekseriyetle kazandı Madrid 11 (A*X7 M. Manuel Azana, 874 reyden 754 ürtü almak surerile îspanyol Reisicumhuru olmuştur. M. Azana, Başvekillikten istifasını Reisicumhur vekili olan M. Martinez Barrioya vermiştir. Azana kabinesinin bütün nazırları Barcia kabinesinde de mevcuddurlar. M. Barcia, başvekâletle beraber hariciye nazırlığını da üzerine almıstır. Azana, 1930 senesinde, Jaco ve Madrid isyanlannı tertib eden ihtilâl komitesine aza olmuştu. Bundan sonra îspanyada cumhuriyetin ilânı tarihi olan 14 nisan 1931 tarihine kadar gizlenmek mecburiyetinde kalmıştır. Cumhuriyetin lâmndan sonra Alcala Zamora kabine sinde Harbiye Nazın olmuş ve Kral taraftan zabitleri ordudan çıkarmıstır. M. Alcala Zamora, 1931 tarihinde istifa tmesi üzerine onun yerine başvekil ol mustur. Kortezler, Azana kabinesini 1933 ağustosunda devirmişlerdir. Bunun üzerine M. Azana, muhalefet sıralarına geçmiştir. 1934 ihtilâlinde tevkif edilen ve fakat biraz sonra serbest bırakılan M. Azana, sağ cenaha ve merkeze mensub hükumet partilerine karşı şiddetli bir mücadeleve girismiştir. Leon Blum sözlerini bitirirken parlinin bir Iidere ihtiyacı olduğunu söyleıniş ve şimdiye kadar hiç bir zaman böyle bir otorite taleb etmediğini ilâve etmiştır. Sosyalist partisi konseyi bunun üzerine kabul ettiği karar suretinde hükumeti teşkil etmek partinin vazifesi olduğunu, bunu sosyal demokrat partisile tesriki mesaiye amade olacak olan halk cephesinin ğer partilerHe biriikte teşkil e«Jece«jini ve diğer partiler teşriki mesaiden ımtina ettikleri takdirde sosyal demokrat partisinin mütecanis bir kabine teşkil edcceğini bildirmektedir. Konsey, Leon Blume hükumetin teş kili için cephenin diğer partilerile müzakereye girişmek vazifesini vermiştir. Bunun üzerine parti genel sekreteri müşkülâtın ancak şimdi başladığını yüksek sesle bildirmistir. Italya Afrikada 1,500,000 kisilik ordu teşkil edecek iBatfaraft 1 inct sahiiede] Komünistler kabineye iftirak etmiyecekler Paris 11 (A.A.) Fransız komünist partisi, sosyal demokrat partisi kon seyine bir mektub göndererek bir tek amele sınıfı partisinin teşkilini ve derhal müzakerelere başlanmasını teklif etmiş tir. Komünist partisi bu mektubunda, kabine teşkil ine iştirak etmiyeceğini ve fakat müzaheret edeceeini bildirmektedir. Nacaşi Londraya niçin gidememiş! Londra 11 (Hususî) Başvekil M. Baldvin Avam kamarasında Habeş împaratorundan bahsederek demiştir ki: « Habeş İmapatoru kendisini Filistine götüren muhrible İngiltereye gelmek arzusunu izhar etmişti, fakat bazı siyasî sebeblerle Entreprise adındaki muhabirimizin bu kadar uzun bir yolculuk için İmparatorun emrine amade bulundurulamıyacağını bildirdiğimiz den İmparator Filistine gitmiştir.> Cumhuriyet Merkez Bankasının heyeti umumiye içtimaı Necaşi çok yorgunmuş! Kudüs 11 (A.A.) Reuter ajansın dan: Necaşi, dün sabah, İmparatoriçe ve ailesi efradile birlikte dinî âyinde hazır bulunmuştur. Evvelce verilmiş olan haber hilâfına olarak Necaşi, gaz tesiratından mustarib bulunmamaktadır. Yalnız son derecede yorgundur ve fazla çalışmış ol maktan dolayı rahatsızdır. Beraet etti Balıkesir 11 (Hususî Muhabirimiz den) Vazifesini suiistimal etmekten nıçlu olarak muhakeme edilmekte olan sabık belediye reisi Naci beraet etmiş tir. Kenan Viyanada 50 kişi tevkif edildi Ankara 11 (Telefonla) Cumhuri yet Merkez Bankası umumî heyeti bugün öğleden sonra fevkalâde olarak toplandı. İdare meclisi reisi Nusratın başkanlığında toplanan umumî heyet, esas nizamnamenin ^32 nci maddesinin D bendinin ikinci kısmının beşinH cümlesile ondan sonraki cümleleri şu şekilde değiştirdi: «Yalnız bu nevi senedatın yekunu Merkez Bankasının tediye edilmiş ser maye ile ihtiyat akçesi mecmuuna mu adil miktarı tecavüz edemez. Şu kadar ki Maliye Vekâletinin talebi üzerine Türk Alman ticaret mukave meclisi idare bu miktar ve vadeyi aza mî üç misline iblâğ edebilir. Bu nevi lesi bugünlerde imzalanıyor hazine bonolarının iskonto nisbeti Ma Ankara 11 (A.A.) Bugün Eko liye Vekâletile banka idare meclisi a nomi Bakanı Celâl Bayar tarafından rasında takarrür ettirilir. sehrimizde bulunan Türkiye Almanya ticaret müzakere heyeti şerefine Ankarapalasta bir ziyafet verilmiş, bu ziyafette Almanya büyük elçisi von Keller.Alman ticaret murahhas heyeti, Maliye, Ziraat, Inhisarlar Vekilleri ve Iktısad, Hariciye, Maliye, Ziraat, Inhisarlar Vekâletlerile Merkez Bankası erkânı hazır bulunmuştur. Anlaşma müzakeratmın her iki taraf için memnuniyetbahş bir netice verdiği ve bugünlerde imzalanacağı anlaşılmaktadır. men Fransaya bildirildiği gibi zaptolu nan yerlerde tngilizlerle Fransızlann haklarına riayet edileceği de tantana ile beyan edildi. Ayni zamanda bir istikraz akdinde zemin hazırlamak üzere Londraya îtalyan ajanlan gönderilmiştir. Sinyör Musolini tngiliz lmparatorluğu aleyhine kullanmak için Ingiltereden istikraz yapmağa tesebbüs etmek gibi sinik bir harekette bulunuyor. Amerikadan dahi diğer bir istikraz yapılması için îtalvan memurları mükâlemede bulunuyorlar. Bu tngiliz ve Amerikan paralan yalnız Habeşistanm menabiini istismar için değil; ayni zamanda buradan devsirilecek zenci ordusunun teslih ve teçhizi için kullanılacaktır. Romadan gelen malumat şüphe bırakmıyor ki M. Mu«r>lini Habesistanın fethine, şarkta bir Imparatorluk kurmak tasavvurunun tahakkuku için ilk adım nazarile bakmaktadır. Bu sark împaratorluğunun Sezarı da kendi olmak istiyor. M. Musolini Eritre, ve Somali yerlilerinden mürekkeb askerî kuvvetlerini Habesistandan devşireceği yeni zenci ordu ile birleştirerek bir kaç senelik kısa bir müddet zarfında Afrikah efraddan müteşekkil 1.500,000 kisilik bir orduyu kumandası altında bulunduracağını tah min ve hesab ediyor. îtalyan zabitleri tarafından faşist usulünde talim ve terbiye edilecek ve disiplin altma alınacak olan bu ordu, vahşi anasırdan mürekkeb olsa da, ttalya için yeni memleketler fetih ve zaptında kullanılacaktır. Hatta İtalya Avrupada bir harbe uğrasa bile Afrikah ordu ile yeni memleketler zaptetmekten geri durmıyacaktır. Sevkülceyş mütehassıslan M. Muso lininin ilerideki teşebbüslerinde Afrika daki lngiliz topraklanna tecavüz etmesi gayrikabili içtinab olacağmı muhakkak saymaktadırlar. Afrikadan sonra sıra Asyaya gelecektir. Zaten Arab Süudiye devletine îtalyan nüfuzu şimdiden hülul ehneğe başlamıştır. Romadaki hükumet mehafili Habesistanın zaptı Italyanin hazırlandığı teca vüzlerin sonu değil, başlangıcı olduğunu hic gizlemiyorlar. îtalya, Avrupada, îngilterenin lehi ne bir rol oynıyacağı hususunda lngiliz mehafilini kandırmağa çalışıyor. Meşhur faşist rüesasından Sinyör Pirelli şimdi den Londraya gelerek Lordlar ve Avam Kamaralan azalarını toplayıp Italyanin Avrupadaki tasavvurlannı anlattı. Bu tsşebbüslerden maksad Ingiltereden borc para koparmaktır. Fakat gerek îngiliz parlâmentosu, gerek Londranın malî merkezi îtalyanın istikraz tasavvurlarına şiddetle hasım ve muhaliftir. Hatta sabık Hariciye Müsteşan Komudur Lampson îtalyaya hiçbir zaman borc para verilmiyeceeine dair parlâmentoda Maliye Nazırından kat'î bir taahhüd istiyecektir. ürk Hava Kurumunun 1935 yılına aid faaliyetlermi gösteren raporu okuyup ta sevinc duymamak kabil değildir. Kurumun azası 272,000 e çıkmıştır. Tayyare piyangosu 1,028,599 lira hasılat temin etmiştir. Kurumun umumî varidatı 4,998,447 lirayı bulmuştur. Yuvarlak rakamla 5 milyon lira demektir. Devlet bütçesine terkedilen varidat ta 6,300,000 liralık bir gelir teşkil etmiştir. Böylece Türk milleti 1935 senesinde havacıbk için 11 buçuk milyona yakın bir para vermiştir. Bu yüksek yekun ispat ediyor ki memleket hava tehlikesini anlamıştır ve bu müthiş tehlikeye karşı yurdu korumak için her fedakârlığı göze aldırmıştır. Filvaki Kurumun raporunda da zikredildiği üzere, Habeşistandaki büyük facia, hava silâhının korkunc mahiyetini ve hiç şakaya gelmediğini pek feci bir surette ispat etmiştir. îtalyayı, Habeşistanda bu kadar çabuk muzaffer eden ve Habeşistanm da bu kadar çabuk yıkılmasını mucib olan silâh motördür. Karada ve.bilhassa havadaki motör. Îtalyan orduları, Habeşlilerin mukavemetini kolay kolay kıramadıklanm görünce, hemen tayyarelerile zehirli gaz dökmeğe başladılar. Bu görünmez, rutulmaz, ele avuca sığmaz silâhın karşısmda zavallı Habeşler, bütün kahramanlıklarına rağmen, perişan oldular. Vücudu cehennemî bir ateşle yanan, ciğerleri seytanî bir dumanla tıkanan insanlann kahramanlığı elbette kan kusarak ölmekten ibaret kalır. Hava silâhının, bütün bir memleketi yakıp yıkabileceği gibi, zehirli gazlerle de bütün bir milleti öldürebileceği îtalyaHabeş harbile sabit olduktan sonra, havacılığa son derece ehemmiyet vermek mecburiyetindeyiz. Tayyareye karşı en müessir silâhın gene tayyare olduğunu söylemeğe lüzum bile yoktur. Kuyruklannda ay yıldız taşıyan kartallar bizim curtancı kanadlarımızdır. Türk Hava Kurumunun bu kurtarıcı kanadlan arhrmağa matuf faaliyeti karşısında duyduğumuz sevincin sebebi, bu çahşmanın bir harb vukuunda, bizi Habeşistanm düştüğü feci akıbete uğramak* tan Imrtararak tet C»M olmasıdır. Kurumun topladığı milyonlar ve Türkkuşunun kanadlan altma koşan Türk gencleri arttıkça sevincimiz de, Kuruma karşı duyduğumuz şükran hisleri de gittikçe artacakbr. înebolu vapuru faciasımn muhakemesine başlandı îzmir 11 (Hususî) înebolu faciâsı muhakemesine Ağırcezada başlandı. Maznunlar, birinci ve üçüncü kaptanlar, birinci ve ikinci çarkçı ve işletme şefi Zekeriyadır. Zekeriya, îstanbuldan üç avukat ge tirmişti. Yeniden hepsinin ifadeleri almdı ve bazı şahidler dinlendi. Mahkeme, diğer şahidlerin de dinlenm«i için 8 hazirana bırakıldı. îzmirde esrarlı bir cinayet daha îzmir 11 (Hususî) Cumaovası nahiyesi yakınlannda maktul bir genc cesedi bulundu. Hüviyeti henüz anlaşıla » madı. Bulunan cesedin, Aydm bira fabrikası eski müdürü Fayferin Meliha a dındaki hizmetçisinden olan gayrimeşru çocuğa aid olduğu ve babası tarafından katlettirildiği iddia edildi. Tahkikat ya pılıyor. Badoglio ve Graziani kuvvetleri birleştiler Dahiliye Müsteşarhğı Ankara 11 (Telefonla) İstifası kabul olunan Dahiliye Müsteşan Vehbiye Heyeti Teftişiye reisi Sabri vekâlet etmektedir. Dahiliye Müsteşarhğına ki min tayin edileceği henüz belli değil dir. Dahiliyede diğer bazı istifalardan da bahsedilmişse de şayia teeyyüd etme miştir. Roma 11 (A.A.) Mareşal Badoglio ile General Graziani kıtaatının dün saat 12,20 de Diredaouada birleşmiş oldukları resmen haber verilmektedir. Filhakika o saatte AdisAbabadan ge len bir topçu kıt'ası daha evvelce Diredaouayı işgal etmiş bulunan Graziani kuvvetleri tarafından selâmlanmıştır. elçisi Bodart, beraberinde sefaret me Mareşal Badoglio, Habeş murları olduğu halde, Mareşal Badog askerlerinin cesaretinden lioyu resmî surette ziyaret etmiştir. Bo hayranhkla bahsediyor dart, Mareşal ile hususî surette uzun uzaAdisAbaba 11 (A.A.) Fransız dıya görüşmüştür. Mareşal, Necaşinin firan gecesi Ha beş memurlannm Fransa sefaretine teslim etmiş oldukları îtalyanlan kurtarmış olduğundan dolayı Bodarta teşckkür etmiştir. Mareşal Badoglio, Fransız sefareti memurlarına bir hitabe irad ederek «Büyük bir kahramanlıkla harb etmiş olan cesur Habeş askerleri» bakkmdaki hayranlığmdan bahseylemiştir. Mareşal Badoglio Kral vekili ilân edildi Filistinde vaziyet Londra 11 (Hususî) Arabîarla Londra 11 (Hususî) Viyanada 150 kişi hükumet aleyhine nümayişlerd Museviler arasında çıkan hâdıseler mübulunmuştur. Polis 50 den fazla nüma nasebetile dün Mısırdan Filistine bir tabur askerle tanklar gönderilmijtir. yijçiyi tevkif etmişitr. Londra 11 doglio bugün Kral Vekili Habeşistanda ordu teskiline I dir. (Hususî) Mareşal BaAdisAbabada resmen ilân edilmiştir. Mare$alin yerlilerden mürekkeb bir başıadızı teyid edilmekte