21 Mayıs 1936 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 3

21 Mayıs 1936 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 3

21 Mayıs 1936 CUMHURİYET 3 5 Ö N H ABERLEC vcTCLSiZLE TELCRAF TCLEFON M. Beck, Yugoslavya Ekseriyet partisi halini alacak olan bu fırkanm ile Almanya ve Macareisliğine Başvekil Metaksası getirmek istiyorlar ristanın arasını bulacak Atina 20 (Hususî) Ahali partisi merkez idare heyeti bugün bir içtima yaparak liderleri Çaldarisin vefatı üzerine partinin istikbalde takib edeceği istikametin tayini için parti heyeti umumiyesi ni toplanmasını kararlaştıracaktır. Diğer iki Ahali partisinin liderleri Teodokisle Rallis dün de bütün Anti venizelist partilerin birlesmesi meselesi ni konuşmuşlardır. Buna dair verilecek kat'î karar Antivenizelist parti liderleri tarafından yapılacak bir içtimada takarrür ettirilecektir. Bu partilerin ileri ge lenlerinden birçoklannın arzusu hepsinin birleşerek yeni kuracakları partinin liderliğine Başvekil Metaksası getirmektir. Fakat Metaksasm birleşik partilerin li derliğini kabul edip etmiyeceği henüz anlaşılamamıştır. Siyasî mahfillerde Anti venizelistlerin ekseriyetinin Metaksası lider olarak başlarına getirmek istedikleri teyid edilmektedir. Metaksasm şimdiki kabinesinin teşekkülünü de nazarı dikkate alan siyasî mahfiller şimdilik Metaksasm Antivenizelist partilerin liderli ğini kabul edeceğini mümkün görmemektedirler. Başvekil bu Iiderliği kabul edip te Antivenizelistler tek bir parti haline gelebilirse bu partinin merkezi Vozikis, Rallis ve Teodokis taraflarından idare edilecektir. Belgrad 20 (Hususî muhabirimizden) Polonya Hariciye Nazın miralay Bekin Belgradı ziyareti günü artık kat'î surette taayyün etmiştir. Bu ziyaret mayısın 26 sında olacaktır. Miralay Beke bir çok Polonya gazetecileri de refakat edeceklerdir. Belgrad diplomasi mehafilinde Po lonya Hariciye Nazırının bu ziyaretine büyük bir ehemmiyet atfedilmektedir. Bu mehafile nazaran Polonya Almanya ile Yugoslavyanın ve gene Yugoslavya ile Macaristanın arasını bulmağa çalışacaktır. Antivenizelist Yunan partileri birleşiyor Leh Dış Bakanı Belgrada gidiyor Parti mücadeleleri ve dünya görüşleri Peyami Safa Kendine göre bir âlem ve bir cemiyet nizamı getirmek istiyen her partinin bir dünya görüşü vardır. Her partiye kılavuzluk eden bu görüş tamamile şahsidir: Rousseau, Mara, Comte de Gobineau... görüşleri gibi. Bunlann birbirlerinden farkh olmaları, küllî ve umumî olmamalannm kâfi delilidir; fikir tarihinin bütün nazariyeleri gibi, aralarında müşterek bir görüşe imkân bırakmıyan uçurumlar vardır. Her parti bu hususî görüşü umumî, cüz'î görüşü küllî, nisbî görüşü mutlak sanmak davasındadır. Gafleti oradan gelir. Hatta «parti» kelimesinde mündemic «parça» fikrinin bir görüş hususiliği ifade ederek hakikatin topluluğuna şamil olmadığmı anlamaz. Filozofun da hatası oradadır. Nietzscheye göre: «Filozoflann çoğu nisbî ve izafî olan şeyi anlamak hissinden mahrumdurlar. Her biri muayyen ve kat'î olan şeyi arar; hepsi, cihanın oluşuna son verebilecek, bilinmez hangi devamlı hale iştiyak beslerler. Dünyaya hitab ederek, hepsi şöyle söyler gibidirler: Dur, ki senin ne olduğunu görebilelim ve gözümüzden kaçan varlığını her zaman için muteber sabit bir şeklin içine hapsedelim. Bunun için filozoflar daima ebedî vâkıaları ve mutlak hakikatleri aramışlardır .(1)», «bununla beraber bize kendi dünya görüşlerinden başka ne verebilirler? (2)», her felsefe bir «noktai nazar» dır, bir tefsirdir ve «doğru bir tefsir olamaz (3», çünkü tek cepheli ve şahsidir. Başka bir Alman filozof, Ditlthey de: «Yeryüzünde filozoflar olduğu gündenberi, diyor, her devirde, akideleri birbirile mücadele ederek biri ötekinin zıddmı söylemiştir. Ve hiç birşey, bizi, bu kavganın sonunu getirecek bir karardan haberdar etmiyor.» duğunu daha iyi görüyoruz. Meselâ nasyonalizm fikrini inkâr ederken yeniden tesise, mülkiyeti ilga ederken iadey mecbur olan partiler gibi. Sistemlerin tek taraflı husasî görüşleri, hayatm her taraflı büyük oluşu içinde zaviyelerinin sert çizgilerini kaybederek umumileşmeğe doğru gidiyor ve ancak bu suretle yaşıyabileceklerini seziyorlar. Aslında kesretli olan hayatı, bir tek nazariye içinde anlamak ve o nazariyenin partisi içinde idare etmek imkânsızlığı, demokrat ve liberal memleketlerde sık sık kabine buhranlarına; diktatörlük rejimlerinde de sık sık program ve kanun tadillerine sebeb oluyor. Hayat nehir gibi akar, akar diyoruz. Bu Heraclite edebiyatma devam ederek düşünürsek, sistemler ve partiler, bize hayatm akışını avuclamak ve elde etmek hulyasile o nehre dalan parmaklar gibi görünecektir. O nehri akışile beraber bize vermek için uzanan avucda hafif bir ıslaklıktan, bir rutubetten başka ne buluruz? Herşeyin değiştiğini pek güzel anlıyan ihrilâlci sol partiler, herşeyle beraber kendi fikirlerinin de değişmege mahkum olduğunu niçin anlamıyorlar ve programlarının sabit şeması içinde niçin mahpus kalıyorlar? Herşey değişiyor da, ne hikmettir, onlann yüz yıllık fikirleri değişmiyor! Partiler arasmda en bahtiyan, en az doğmatik ve en az muayyen olanıdır. Bu tarafından bakılırsa Halk Partisinin altı oku, çok şekilli ve zengin bir dünya görüşü arzeder; muhtelif zaruretlere göre kıvrak, çeşidli aksiyon imkânlarile doludur ve şimdiye kadar herhangi bir felsefe yapmıya lüzum görmeyişi, hayat içinde nazariyenin uğradığı ve uğrıyacağı akıbeti sezişinden ileri gelmişe benziyor. Bu nokta, bize şimdiye kadar açık olarak izah edilmemiştir. Acaba bu, geniş plânlı bir aksiyon iradesinin, izah ederken tayin ve tahdid etmekten çekinerek, gene her rürlü nazari görüşten nefreti mi demektir? Meseleler IHEM NALINA MIH1NA İki ibret levhası irinci ibret levhası: Jimnastik şenlikleri günü, Taksim stadyomunda, 3500 krz v« erkek Türk çocuğu Istiklâl marşmı okuyor, 10,000 kişi de ayakta, hürmetle dinliyor. Dinliyenler arasındaki bütün sivil erkeklerin başı açıktır. Şapkalannı çıkarmak lüzumunu bilmiyenlere bilenler öğretiyor; unutanlara da unutmıyanlar hatırlatıyor. Yalnız bir tek adam başındaki kasketi çıkarmamıştır. Arkasındaki bir gene zabit, kasketini çıkarmasım ihtar ediyor. Kasketli adam, hemen şapkasmı çıkaracağına ters bir cevab veriyor. Marş bittikten sonra da dönüp ağız kavgasına girişiyor. Bu ağız kavgası esnasında, Istiklâl marşı çalınırken şapkasını çıkarmıyan adam bir lise hocası ve ihtiyat zabiti olduğunu hatta harbe gittiğini iftiharla söylüyor... O adamın bu iddialannı duyan etrafmdaki genclik, çok haklı bir infialle: İyi amma millî marşa hürmeti öğren! Diye hep birden bağırarak bu adamı susturuyorlar. Fakat, ben, bu zatı şerifin hoca ve ihtivat zabiti olduğuna ve harbe gittiğine inanamıyorum. Ikinci ibret levhası: Bir ecnebi kız mektebinde, bir kadın hoca, 15 mayıs günü, sınıfta türkçe ders veriyor. Tam saat ikide, talebesinden bir Türk kızı ayağa kalkıyor ve bütün sınıfa hitaben: Ayağa kalkmız ve bir dakika sükut ediniz! diyor. Hoca da, talebe de ayağa kalkıyorlar. Bir dakika durduktan sonra oturuyorlar. Türk olmıyan talebeden biri muallrme soruyor: Niçin, ayağa kalktığımızm sebebini söyler misiniz? Muallim, talebesinden birinin teklifi üzerine ayağa kalkmıştır amma sebebini bilmiyor. Düşünüp bulmağa da vakti yoktur. Zekâsı imdadma yetişiyor. Sebebini, arkadaşınıza sorunuz; o size anlatır; diyor. Türk kızı ayağa kalkıyor ve teklifinin sebebini anlatryor: Bugün, tam saat ikide, hava şehidlerini saygı ile anmak borcumuzdur da ondan... Muallim, unutkanlığından dolayı vicdanında bir acı duyuyor amma talebesinin gösterdiği yüksek millî terbiyede kendisini teselli eden bir şifa buluyor. îşte size iki ibret levhası. Genclik millî mukaddesata hürmeti hem biliyor, hem de bilmiyenlere öğretiyor. Yunan Kralı Korfoya gitti Galiba Avrupadaki misaline imrendiler Sovyetler, Maverayi Kafkas Federasyonunu lâ&va karar verdiler Brüksel 20 (Hususî) Moskovadan bildirildiğine göre, Sovyet hükumeti Maverayi Kafkas Federasyonunu lâğvetmeğe karar vermiştir. Bu karar neticesinde 1924 tenberi bir federasyon teşkil etmekte olan Gürcistan, Azerbaycan ve Ermenistan bundan sonra müstakil cumhuriyet ilân edilecekler ve bu sıfatla doğrudan doğruya Sovyetler îttihadı Birliğine bağlanacaklardır. * Yedi adada ilhak yıldö Amerikada yeni Milletler nümü şenlikleri başlıyor Cemiyeti kuruluyor Atina 20 (Hususî) îyoniyen denizindeki yedi adanın Yunanistana ılhakının yıldönümü şenliklerine bugün başlanacaktır. Kral Jorj dün akşam bu şenliklerde hazır bulunmak üzere Speçer torpito muhribile Korfo adasına hareket etmiştir. Amiral Kondiriyotis torpito muhribi de Speçere refakat etmektedir. Korfo, şenliklerinde hükumeti temsile memur edilen Epir Umum Valisi General Panayotakos ta Korfoya hareket et miştir. Gazetelere gelen telgraflarda Korfo belediye reisi bütün ada ahalisinin Kralın istikbalinde hazır bulunmalan için beyannameler neşretmiştir. Kral Korfodan sonra diğer adaları da ayn ayrı ziyaret edecektir. Bu adalar arasmda bulunan Kefalonya Başvekil Metaksasm memleketidir. Kral oraya gittiğinde Başvekil de bizzat Kefalon yada hazır bulunarak Kralı karşılayacaktır. Vaşington 20 (A.A.) Kolumbiya, bir Amerikan Milletler Cemiyeti ihdasına müteallik bir proje tevdi etmiştir. Bu cemiyetin, esası, Avrupa Milletler Cemiyeti mukavelenamesinin ayni bir misaka istinad edecektir. Bu misak, şu hususları ihtiva edecektir: 1 Bütün Amerika devletlerinin müsavatı, 2 Harbin ilgası, 3 Mütearrızın ve zecrî tedbirlerin tarifi, 4 Fütuhatla zaptedilen arazinin zaptedene aidiyetinin tanınmaması, 5 Amerika Milletler Cemiyeti asamblesinin her sene toplanmağa davet edilmesi, 6 Cenevre müessesesile mesai bir liği yapılması, 7 Amerika devletleri arasmdaki bütün ihtilâflann halli, 8 Cenevre müessesesi mukavele namesinin Monroe kaidesini tanıyan 21 inci maddesinin ilgası, 9 Cenevre konseyinde Amerika milletlerine tahsis edilmiş olan azahklar miktarımn arttırılması, 10 Cenevre konseyine aza olacak Amerika milletlerinin Amerikan Mil letler Cemiyeti tarafından intihab ve tayini. Sınaî mamulât lâvihası Meclise verildi Ankara 20 (Telefonla) Sınaî mamulâtın maliyet ve satış fiatlarının Iktısad Vekâletince kontrolu hakkındaki kanun lâyihası, Iktısad ve Adliye En cümenlerinden geçmiş, Meclis ruznameBize bu iki Almandan çok sonra, busine alınmıştır. Adliye Encümeni, lâyihanın birinci maddesinin sonuna, tesbil gün, değil manevî sahada, hatta fizik edilen satış fiatlannın ilân olunacağını âleminde bile hiçbir şeyin mutlak olmadığı daha fazla öğretildi. Bunun için partikaydetmiştir. Ikinci maddesinde tesbit edilen, satış lerin ve fikirlerin panoramasına bakınca fiatlanna riayetsizlikte bulunan müessese neden bir mozaiktan başka birşey görmePEYAMİ SAFA sahibleri gibi bu müesseselerin mamulât diğimizi daha iyi anlıyoruz; bunun için şahsiyi gayrişahsî, hususiyi umumî ve fiatlarını tesbite salâhiyetli müdür veya (1) «İntroduction a. la pens6e phlloso. memurlann ceza görmeleri ciheti tasrih e nisbiyi mutlak sanan her partinin iktidar phique allemando B Groethuysen. S. 18. (2) > dilmiştir. Hapis cezasmın aşağı müdde mevkiine gelince, neden programma ve (3) » temel prensiplerine ihanete mahkum oltinin üç ay yerine bir ay olması muvafık görülmüş ve ağır para cezası da teklifte olduğu gibi 500 den 5 bin liraya kadar kabul edilmiştir. Adliye Encümeni lâyihanın üçüncü maddesini şu şekilde kaleme almıştır: Maliyet ve toptan satış fiatlannın kontrol ve tesbiti için yapılan tetkik neticesinde vâkıf olacakları sırlan makul bir sebebe müstenid olmaksızın ifşa eden memurların bir aydan bir seneye kadar hapislerine ve üç sene müddetle devlet hizmetine ahnmamasına hükmolunur. Föniks rezaleti Bir Viyana gazetesinin Başmuharriri tevkif edildi Hindenburg balonu Ikinci seferini de muvaffakiyetle yaptı I Başvekil ve Nafıa Vekili yeni Italya yolcu tayyarelerimizi Milletler Cemiyetinden beğendiler Havayolları Devlet îşletme idaresi Çıkacak mı? tarafından tngiltereden yeni satın alı [Başmakaleden devam] Viyana 20 (A.A.) Föniks sigortası işile alâkadar olarak, Noye Vıner Journal gazetesinin eski başmuharriri Dr. Valter Nagelesterok, Zürihte tevkif e dilmiştir. Dr. Valterin bu sıgorta şır Hindenburg balonu 20 (A.A.) ketinden yüz bin şilin aldığı bıldıril mektedir. Kendisi Viyanada bulunma Balon dün öğleden sonra aksi istikamette dığı için hakkında Zürihe tevkif müzek esen çok kuvvetli rüzgârlarla karşılaş keresi gönderilmiştir. mıştır. Maamafih, seyahat, evvelce tah min edilmiş okn üç günlük müddeti aşmıyacaktır. Balon dahilinde her şey mükemmel bir şekilde işlemektedir. Çar şamba sabahı şafak sökerken Nevyorka Sofya 20 (Hususî) Bütün Bulgaristandaki amele grevi dün gece yansı varmak ümidindeyiz. Lakehurst 20 (A.A.) «NewJersaat 12 de hitama ermiştir. Ticaret Nasey» Hindenburg balonu, Atlas Okyatınnın tavassutile amele ve patronlar murahhaslan bir anlaşma akdetmişler nosu yolunda yapmış olduğu ikinci ticadir. Bu anlaşmıya göre bütün amelenin ret seferini bitirerek bugün burada karayevmiyeleri yüzde 6 dan 15 e kadar ya inmiştir. Sovyet ataşemiliteri memleketine gidiyor Ankara 20 (A.A.) Dost Sovyet Rusyanın üç senedenberi Ankarada ataşemiliterliğini yapmakta olan General Klaçko memleketinde tayin edildiği yeni vazifesi başına gitmek üzere bu ak şam Ankaradan hareket etmiş ve istasyonda başta Büyük elçi Karahan oldu ğu halde elçilik erkânı ve bütün Sovyet kolonisi tarafından hararetle selâmlan mistir. Bulgar amelesinin grevi bitti artınlmaktadır. En fazla küçük yevmiyeler artmlmıştır. Bir amele iki mevsim bir vazifede çaİıştıktan sonra kendisi daha aşağı bir vazifeye konamıyacaktır. Hükumet yakında i§ mukaveleleri kanununu Heyeti Vekileden çıkaracaktır. Bu yeni kanuna göre amele grevleri Ve patronlann teşkilâtı menedilmektedir. Her ne suretle olursa olsun arada çıkacak ihtilâflar bundan sonra artık greve bıahal kalmadan hükumetin vaptığı profesyonel teşkilât arasmda halledilecek tir. Hükumetin kuvvetli yardımile tütün amelesinin istediklerinin yüzde sekseni öin kabul edilmesi ameleyi çok memnun etmiştir . Amele bugün işlerine devam etmeğe başlamıştır. Musolini. Ingiltereye teminat veriyor Ankarada 19 mayıs bayramı \Bagtarafi 1 inci sahifedei Londra 20 (Hususî) Musolini, Londradaki ttalyan elçisine gönderdiği yen< talimatla İtalyanın Mıstr ve Filistin üzerinde kat'iyyen gözü olmadığına ve eskisi gibi İngiltere ile dostane münasebat tesis etmek istediğine dair îngilte reye teminat verilmesini bildirmiştir. sporculann idman şenlikleri ve 19 mayıs kupa maçı. yapıldı. Atatürkün yarattığı ve yaşattığı büyük Türk devrimi üze rinde Halkevinde verilen konferansları meydanlarda toplanan halk oparlörlerden dinliyordu. Şehir baştan başa donanmış, taklar yapılmıştır. Halk mey Sıhhiye Vekâleti bütçesine danlarda millî çalgı ve oyunlarla eğle niyor. Gece fener alayı yapıldı. Halkevi konan tahsisat gösterit kolu sinemada Öz yurd piyesini Ankara 20 (Telefonla) Sıhhiye oynadı. Belediye bir şükran balosu verVekâleti 935 malî yılı bütçesinin «Devlet di. Büyük bir bayram yaşıyan halk Ulu kinini» adile açılan faslına 99 bin küsur Öndere olan bağlılıklarını tekrarladı. lira tahsi^at koyan lâyiha Meclise verildi. lamakta çok samimidir. Taymis gazetesi bu husustaki fikirlerini sakin bir kat'iyetle ileri sürmekte olan büyük sayfadır. Bu gazete diyor ki: îtalya Cemiyetten çıkarsa şimdiye kadarki vaziyete göre sanki büyük birşey mi kaybederiz? îtalya Cemiyet içinde bulunduğu müddetçe ona iyilikten ziyade fenalık yapmış ve paktm hilâfına son saldıncı hareketile bütün fenalıklarının üzerine tüy dikmiştir. Bu şartlar içinde italyanın Cemiyeti terkedip çıkacak olmasından telâşa düşmeğe bittabi asla mahal yoktur. İtalyanın Habeş seferi askerlikçe bitmiş olsa bile şimdi o koca kıt'ayı tamamen itaat altına alarak idare edebilmek ve nihayet bütün bu maceranın bir hesabını görmek lâzımdır. Bize göre Italyayı kendi haline bırakarak Almanyayı yola getirmeğe bakmak en doğru hareket olur. Hatta Cemiyete dahil devletlerin kâffesinin şimdiye kadar olduğu gibi İngiltere ve Fransa etrafında toplu ve müttehid bulunmalan bile kâfidir. Işte italyanın Cemiyeti terkedip çıkması ihtimali etrafmdaki düşünceler ve temayüller şimdiki halde bunlardan ibarettir. Almanyanın ortadaki ihtilâflann inkişafına intizar ettiğini de söylersek tabloyu tamamlamış oluruz. Bütün bunlara tarafımızdan ilâve olunabilecek tek nokta bir Italyan Alman anlaşmasının esasen gayritabiiliği ve şayed olabilecekse kat'iyyen muvakkatliğidir. Avrupadaki muhtemel Alman inki nan üç tayyarenin teslim muamelesi yapılmıştır. Bu münasebetle dün öğleden sonra Başvekil Ismet înönü ile Nafıa Vekili Ali Çetinkaya, Ankarada bu tayyare lerden birine binmişler ve Ankara üstünde uçmuşlardır. fsmet tnönü ile Ali Çetinkaya tayyareleri beğenmişlerdir. Dün tecrübe uçuşu olmak üzere bir tayyare Ankaradan saat 4 te hareket etmiş ve 6,15 te şehrimize gelmiştir. Tayyarede pilot Kemalle Ekrem, makinist Kemal ve Havayolları murakibi Seyfi bulunmakta idi. Bunlar gelirlerken yolda tayyare meydanlanm tetkik etmiş lerdir. Bu tayyareler mayısın 25 inden iti baren muntazam posta seferlerine başlıyacaklardır. Seyahat bedeli 22 Türk lirasıdır. Gidip gelme biletler 15 gün muteber ola cak ve %20 tenzilât yapılacaktır. Yakmda İzmir seferlerine de başla nacaktır. Türk bayrağının rengi ve kullanış şekli Ankara 20 (Telefonla) Bugün Refet Canıtezin başkanlığında yapılan Kamutay toplantısında memurin kanunu nun 49 uncu maddesine «mecburî hizmet mükellefiyeti sebebile 2919 numarah kanunun neşrinden evvel ücretli olarak ıs tjhdam edilmiş olanlann da bu suretle geçen hizmet müddetleri namzedlik müddetine ve mecburî hizmetlerine mahsub edilir» fıkrasmın ilâvesine aid kanun lâ yihası müzakere ve kabul edilmiştir. Bundan sonra Türk bayrağı kanun lâyihası nın birinci müzakeresi yapılmıştır. Bu kanuna göre, Türk bayrağı, örneği tesbit edilen şekil ve nisbetlerde olmak ve al zemin üzerine beyaz ayyıldız konmak şartile, yerli şalından yapıhr. Ancak şalının tedarikinde zorluk olur İse en büyük mülkiye memurunun iznile zemin rengi al olmak üzere başka ku tnaştan da yapılabilir. Türk bayrağı ordu kuvvetlerile resmî dairelerde ve millî teşekküllerde sabah sekizde çekilir ve gün batarken indiıüir. Şu kadar ki limanlara giren ve çıkan ve^ seyir halinde bulunan harb ve tüccar ge milerinin bayraklannm çekiliş ve indiriliş saatleri için nizamnameye istisnaî hükümler konulabilir. Yalnız: Millî bayramlarda ve umu mî tatil günlerinde tatilm devam ettiğî müddetçe bayrak gece ve gündüz çekili kahr. Her gün bayrak çekecek resmî daireler, lcra Vekilleri Heyeti tarafından tayin edilir. Yas alâmeti olmak uzere bayrağm yarrya çekileceği haller ve devam müddeti devlet protokolunca tesbit ve vaktinde alâkadar dairelere bildirilir. Resmî dairelerde ve teşekküllerde çekilecek bayrak, bu iş için yapılmış hu BUSÎ direk ve göndere çekilir. Bu kanun hükümlerine ve yapılacak nizamnameye muhalif olarak bayrak yapmak ve satmak yasaktır. Bu yasağa aykın gidenler, Türk ceza kanununun 526 ncı maddesine göre cezalandınlır. Nizamnameye muhalif olarak çekilmiş bayraklar mahallin en büyük mülkiye memurunun emrile indirilir. Tahranda yapılacak sefaret binalan Ankara 20 (Telefonla) Tahranda yapılacak sefaret binalan için, Hariciye Vekâleti bütçesine 200 bin liralık tah sisat koyan kanun lâyihası Meclise verildi. Bu tahsisatla Tahranda biri yaz 5 lık, biri kışlık olmak üzere iki sefaret binası inşa edilecektir. şafının her devletten ziyade Italyayı düşündürmek lâzım gelen bir keyfiyet olduğunda ve olacağmda süphe voktur. YUNUS NAD1 I§ kanunu lâyihası Ankara 20 (Telefonla) Iş kanunu lâyihasını, encümen tetkik ve müzakeresini bitirmiş ve mazbatasmı hazırlaParis sefirimiz bir ziyafet verdi mıştır. Encümen, lâyihayı tabedilmek üParis 20 (Hususî) Türk elçisi Suad zere matbaaya vermiştir. Kanun önümüzburadan geçmekte olan Türkiye Harici deki hafta Meclisten geçecektir. ye Vekili Tevfik Rüştü Aras şerefine bir Ispanya kabinesi itimad ziyafet vermiştir. Ziyafette Başvekil kazandı Alber Saro, Nazırlardan Yvon Delbos, Madrid 20 (A.A.) Meb'usan meclisi, Jorj Bonnet, Marsel Renye ve birçok Ouiroga kabinesine 61 reye karşı 217 siyasî erkân hazır bulunmuştur. reyle itimad beyan etmiştir. ITÖ mnı yı^DİbD îngilterede sivil tayyarecilik Londra 20 (A.A.) Dün akşam Avam Kamarası 112 reye karşı 259 reyParLs 20 (Hususî) Paris borsasının le sivil tayyarecilige senevî bir buçuk bugünkü kapanış fiatları şunlardır: Bakır 40 1/4 40 3/4. kalay 198 7/6 milyon îngiliz liralık bir yardım yapılaltın 139,11 1/2, gümuş 20 5/6. masını karar altına almıştır. PARİS BORSASI