28 Temmuz 1936 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 3

28 Temmuz 1936 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 3

88 Temmuz 1933 CUMHURİYET TEIEFON MABERLER. TEICKAF vc TCLSiZLE «Rusya, Bulgaristanın Montrödeki hattı hareketinden memnundur» Alman askerî heyetinin hazırladığı tahkimat Siyasî temaslar müsbet bir şekilde inkişaf ediyor, Sovyet Rusyanın Ankara sefiri Kara plânı tatbik edilmiş olsaydı, felâket muhakkaktı... han Yoldaş Sofya istasyonundan geçer2 hükumet mahfilleri vaziyetten memnun değil ken (Kambana) gazetesinin bir muhar Atina 27 (Hususî) Millî Ahali partisi lideri Teodokis siyasî partilerin birleşerek parlamentoya müstenid bir kabine kurmalan hakkındaki faaliyete bugün de devam etmiştir. Teodokis eski Ekonomi Nazırı Pesmazoğlu ile bugün mülâkatta bulunmuş ve partiler arasında şîmdiye kadar yaptığı temasları ve aldığı neticeleri bildirmiştir. Sofulisle Teodokisin müzakerelerinde en evvel kurulacak müşterek kabinenın hiç olmazsa altı aylık mesaisile, şimden sonra yapılacak intihabatta kullanılacak sistemin tesbitile uğraşıldığı söylenmektedir. Ahali partisi de liberallerle birleşmek İçin matrud zabitler meselesinin iki sene sonraya talikını şart koşmuştur. Diğer taraftan Ahali partisine men sub pek çok meb'uslar Terakkiperver lideri Kafandarise müracaat ederek küçük partilerin kendilerile birleşmeleri için Teodokisten daha müsaid şartlar dermeyan etmişlerdir. Atina 27 (Hususî) Hükumet mahfillcri Teodokisin önayak olmasile bir temerküz ve yahud ittihad kabinesi kurulması için devam etmekte olan müzakerelerin biran evvel neticelenmesini istemektedirler. Bu mahfillere göre müzakerelerin böyle devam edip gitmesi pek mühim meselelerin hallile uğraşmakta olan kabinenın kuvvetini sarsmaktadır. ririne Montrö konferansı hakkında şu beyanatta bulunmuştur: « Montröde elde edilen neticeden ve bu konferansta Bulgar heyetinin hattı hareketinden Sovyet Rusya çok memnundur. Bulgar heyeti Montröde akıllıca hareket etti. Bir taraftan kendi memleke tinin menfaatlerini gözetti, diğer taraftan da dünya sulhunun kuvvetlenmesı için devletlere yardım etti. Yukarıda da söylediğim gibi Sovyet Rusya Montrö konferansmın neticelerinden fevkalâde memnundur. Çünkü bu konferansta Rusyanın bütün istedikleri kabul olunmuştur. Kon ferans Türkiyenin de bütün istediklerini kabul etmiştir. Hakikaten konferansın ilk anlarında bazı anlasamamazlıklar olmuştu. Fakat sonunda İngiltere bütün meselelerde ric'at edince arzu edilen anlaşma vücude geldi. Şimdi, Türkiyede bu za ferin şerefine tasavvur edilemez şenlik ler yapılmaktadır.» Yunan partileri arasındaki müzakereler Karahanın Sofyada verdiği beyanat |HEM Boğazda seferberlikten sonra yapılan tahkimat Boğazlarm tahkimi münasebetile NALINA MIH1NA Sovyet havacıhğının bir muvaffakiyeti Kumandanlar arasında becayis Atina 27 (Hususî) Donanma Umum Kumandanı Amiral Sakellarin deniz umum erkânıharbiye nyasetıne, erkânıharbiye reisi Amiral İkonomu da donanma kumandanlığına tayin edılmişlerdir. on günlerde, tayyarecilik âleminde mühim bir hâdise oldu ki Montrö zaferi ve Boğazlann işgali gibi büyük millî bir bayramın sevinci içinde, kâfi derecede kuvvetle gözümüze çarpmadı. Sovyet tayyarecileri, Ant 25 tayyaresij ile Moskovadan kalkarak Şimal Buz denizine oradan da Kamçatka yarımada sına uzandılar, buradan sonra Nikola ] yevske indiler. Oradan itibaren bütün' Siberyayı katederek tekrar Moskovaya döndüler. Hiç yere inmeden yapılan bu.1 J çetin uçuş 56 saat sürdü ve tayyare 9,370 kilometro katetti. Bu, mükemmel bir rökordur. Hattı müstakim üzerinde hiç yere inmeden en uzun mesafe rökoru ki 9,104 kilometro 700 metro ile Fransız tayyarecileri Rossi ile Kodosa aiddir kınlmış demektir. Fransızlar 1933 te Birleşik Amerika devletlerinin Floyd Bennett şehrinden kalkıp hattı müstakim üzerinde uçmuş lar ve Suriyede Rayaka inmişlerdi. Sovyet tayyarecileri ise hattı müstakim üzerinde uçmamışlar, Moskovadan kalkıp hiç yere inmeden yukanda bahsettiğımiz 9,370 kilometroyu katetmişlerdir. Sovyetler, hiç yere inmeden bu mesafeyi katettikleri içindir ki Fransız röko runu kırmışlardır diyoruz. Sovyet tayyarecilerinin rökoru 266 kilometro fazladır ve büyük bir kısmı Şimal Buz denizi gibi havası mutedil değil bilâkis sert olan bir yerde yapılmıştır. Bu da Ant 25 tayyaresile râkiblerinin yüksek kıymetini gösterir. Sovyet tayyareciliği, yarısı Şimal Kutbuna yakın yerlerde olmak üzere, bir hamlede 9,370 kilometro uçmak suretile, dünya tayyareciliğinin en ön safında, havacılıkta en ileri giden milletler ara sında bulunduğunu isbat etmiştir. Dost Rusya havacılığını bu büyük muvaffakiyetinden dolayı tebrik ederiz. Çanakkalenin topiart çıkarılmış eski usul toprak tabyalarından biri ra barutla dolu. Yalnız büyük çaplı toplar için cüz'î miktarda Avrupadan gelmiş yeni cepane. Cevad Paşa ile erkânıharbiye reisi Salâhaddin Adil Paşa, bu yokluk içinden Türke yaraşan bir zafer çıkarmak üzere kollarını sıvadılar ve işe başladılar. Türkiyenin ve İstanbulun kapısı demek Alman tahkim heyetinin olan Çanakkale Boğazının bir müdafaa yanlış düşünceleri plânı bile yoktu. Halbuki devlet 1911 Balkan Harbinden sonra, Harbiye Ne denberi üç senedir İtalya ve Balkanlarla zareti Boğaza üç Almandan mürekkeb harb halind^ ve Boğazlar da seferberdi. Müdafaa plânı bir tahkim heyeti göndermişti. Bu Alman heyeti bir proje hazırlamıştı. Bu projeye iki kumandan şöyle düşündüler: göre. Düşman harb gemılerinin, uzun men 1 22 çap tulündeki kısa toplar eski zilli topları vardır. Binaenaleyh, Alman olduklarından bu toplarla mücehhez ba projesine uyup ta bütün ağırtopları Bo taryalardan birkaçından maadasını kâ p ı methaline götürürsek düşman gemile. aktan birer birer bu topları tahrib milen terketmek, 2 Bataryalarda tecanüs temini için edeı . e Boğazdan içeri girerler. Methaldekı dört eski ıstihkâmın sukutu da bir bazı toplann yerlerini değiştirmek, 3 Bolayır berzahındaki ağırtopçu gün meselesidir. Düşman methal batar taburunu hazerde Çanakkalede bulun yalarını tahrib ettikten sonra içeri girecek ve Karanlıkliman denilen kısımdan, uzak durmak, 4 Boğaz dahilinin müdafaasından mesafeden ateşlerini merkez grupuna vazgeçilerek mevcud uzun topları kâmilen (Çanakkale Kilidbahir arasındaki tabyalara) tevcih edecek, onları da birer bimethale tabiye etmek, 5 Methal için Almanyaya 30 bu rer tahribe çalışacaktır. Buna meydan vermemek için, methal ile merkez grupu çukluk bir obüs bataryası ısmarlamak, arasında bomboş bırakılmış olan sahaya 6 Boğazın mayınle müdafaasından vazgeçilerek Boğaz dahılınde üç torpıto1 topçu kuvvetleri koymak ve düşman gemilerinin burada durup rahat rahat merbataryası vücude getirmek. Tatbikı senelere mütevakkıf olan bu, kez bataryalarını dövmelerine ve rnayinesasından sakim projeye göre 32 bö lerimizi taramalanna meydan vermemek lükten mürekkeb olan Çanakkale müs lâzımdır. Dünkü yazımızda Çanakkale Bogazında, Umumî Harb seferberhği ilân edıldiği zaman mevcud tahkimatın bir hulâsasını yapmıştık. Boğaz tahkimatı, seferberlik ilân olunduğu vakit, eski zamanlara na zaran, daha zayıf bir haldeydi ve daha da zayıflamak üzere bulunuyordu. Bunun sebebirvi aşağıda izah edeceğiz. İpekli kumaşların çıkardığı mesele Kaçakçılığı önlemek için Maarif Vekilinin beyanatı Ankara 27 (Telefonla) Piyasayı müstehlikin zaranna olarak alabildiğine kaplıyan ipekli kumaş kargaşalığı kısa bir zaman içinde nihayet bulacaktır. Buna dair Vekiller Heyeti kararnamesi çıkmak üzeredir. Mesele şudur: Memleket ipekli mensucat sanayii pek seri bir surette inkişaf etmek imkânını bulmuştur. Bugünkü yüksek gümrük hi mavelerine dayanarak iki tez^âhla işe ginşenler kısa zamanda çoğalmış ve imalât fazlalığı da müstahsiller arasındaki rekabeti artırmış ve uygunsuz bir şekle sürüklemiştir. Fabrikalar kaliteyi düşürmüşler, ku maşlan tağşiş etmişler ve enlerini daraltmışlardır. Sun'î ipek ve sair ot elyafı karıştırılan dokumalar da ipekli adi altında satıl makta ve halk aldatılmaktadır. İktısad Vekâleti Sanayi Umum Mü dürlüğü bu vaziyet üzerine tetkikler yapmış ve en ziyade harcıalem olan krepdöşin, krepbirman, krepdamur, krepjorjet, krepmaroken ve krepsatenin evsasını tesbit etmiştir, Ayni zamanda sun'î ipeğin «sun'î ipek», halis ipeğin «ipek», karışık dokumanın da «kanşık» namı altınua ve behemehal damgalanarak satışa çıkarıl masını mecburî kılmıştır. Kararnamenin ilânından itibaren bir ay zarfmda piyasada damgasız ipekli kumaş bırakılmıyacak ve bunlann satışları me nolunacaktır. Keza bir ay zarfmda fabrikalar harcıalem kumaşları yalnız yeni esaslar dahilinde ve tesbit edilen evsafta yapmağa başlıyacaktır. Mağaza ve fabrikalara stoklarının tasfiyesi için de altı aylık bir müddet bırakılmıştır. Damga usulü yalnız dahilî değil haricden getirilen mamulât üzerine de tatbik edilecektir. İşin düzelmesi için bir Alınacak iktısadi tedbirBu sene hastanelere 450 ler üzerinde çalışılıyor kararname hazırlandı yatak ilâve edilecek Ankara 27 (Hususî) Bilhassa cenub hududlarındaki kaçakçılık hare ketlerini, iktısadi tedbirlerle de önlemek üzere, alâkadar Vekâletler murahhaslanndan müteşekkil bir komisyon bazı kararlar almıştı. Beş maddede hulâsa edilen bu kararlar arasında, kaçakçılık mevzuunu teskil eden eşyanın maliyet fiatini azaltmak, bunlardan alınmakta olan muamele, kazanc ve sair vergileri indirmek, cenub gümrüklerine kaçakçılığı yapılan maddelere aid bir senelik kontenjan miktarını birden vermek, bu kontenjanın da münhasıran kaçakçılık mıntakasından ithalini temin etmek, kaçakçılık mıntaka sının pamuk ipliğine olan ihtiyacını millî fabrikalarımız karsılıyamadığı takdirde kontenjanla karşılamak ta vardı. Bundan başka, Sümer Bankın, yerli mamulâtımızı gerek teşhir, gerek toptan ve perakende suretile satışa çıkarmak üzere mıntakanın muayyen yerlerinde depolar açması da muvafık görülmüştü. Şehrimizde bulunan Maarif Vekili Saffet Arıkan yanında yüksek tedrisat müdürü Cevad olduğu halde dün Üni yersiteyi ziyaret etmiştir. Saffet Ankan Universitede Hukuk Fakültesinin dört seneye çıkarılması meselesile fakültelerde bu yıl yapılacak ıslahat ve bilhassa Tıb Fakültesinin muhtelif enstitü ve hastanelerıne yapılacak ilâveler hakkında Rektörle uzunuzadıya görüşmüştür. Maarif Vekili Üniversiteden ayrıhrken kendisini gören bir muharririmize beyanat ta bulunmuştur: Okuyucularımdan K. H. a Filistinde çarpısmalar Londra 27 (Hususî) Filistin isya nmm yüzüncü günü münasebetile bu gün Filistindeki bütün camilerde iğtişaşat yüzünden ölen Arabların ruhunn dualar okunmuştur. Öğleden sonra Kudüste ve Yafada yeniden kanlı çarpısmalar olmuş, 2 İngılizle 8 Arab ölmüştür. Maverayierden Emiri Abdullah Arab komitesi erkânını tekrar Ammana davet etmiştir. Fransa, Almanyadan çabuk cevab bekliyor Londra 27 (A.A.) Times gaze tesinin Paris muhabiri şunları yazıyor: Gerek Fransız hükumeti gerek Fransız halkı, Almanya ve İtalyanın, kendilerinc yapılan davete çabuk cevab vermelerin! arzu etmektedir. Eğer bu cevab gecikir se, Danimarka Slesvigi, Çekoslovakya vc yahud Memel taraflarında bazı karısıkhklardan korkulabilir. Musolini de diğeı taraftan, meselâ Habeşistan İtalyan İm paratorluğunun tanınması gibi bazı ta leblerde bulunabilir. Halbuki bugünkü sosyalist Fransız hükumeti, birçok esbabdan dolayı bunu derhal kabul edemez. Paristeki düşünce, beklenen cevabların çabuk verilmesi için Fransanın Britanyaaın nüfuzuna güvenmeğe hakkı olduğu mertezindedir. « Üniversiteye aid birçok işler üzerinde görüştük. Bunlann en mühimmi Tıb Fakültesinin hastane mtiyacıdır. Bunun için bu yıl verilen fevkalâde tahsi * sattan umum hastanelere 450 yatak ve yeni paviyonlar ilâvesine karar verdik. Bunlar bilhassa Gureba ve Cerrahpaşa Bu düşünce gayet doğru idi ve doğrutahkem mevkii topçu kuvveti, Bolayir hastanelerinde teksif edilecektir. Bunun hattı da dahil olmak üzere 22 bölüğe in luğu 18 Mart zaferile parlak bir ^urette için Rektörlüğe lâzım gelen talimatı verdirilmiş, birçok bataryalar kadro harici tahakkuk etti. Oğrendiğime göre, Sümer Bank ve miş bulunuyorum.» Kumandanla erkânıharbiyesi bu doğru edilerek zabitsiz ve efradsız bırakılmıştı. Maliye murahhasları bu kararlara itiraz Vekil bundan sonra otomobile bine Binaenleyh seferberlik ilân edildiği za düsüncelerini tahakkuk sahasına isal et ettiklerinden, komisyon yeniden topla rek hastaneleri gezmiş ve Güzel San'atman, Boğaz tahkimatı eskısınden daha mek için, bir yandan Alman projesine narak bu noktaları tetkik edecektir. lar Akademisine de uğrıyarak orada şark zayıf bir haldeydi. göre kadro harici bırakılmış olan batar Maliyenin itirazı, vergi ve resimlerin, tezyinî san'atlar kısmında ihdas edileyaları işgal ettirdikleri gibi diğer taraftan Bu projenin tatbikı yüzünden onbeşlik memleketin yalnız şark tarafına mahsus cek yeni kürsüler hakkında tetkikatta ve daha yukarı 45 ağırtop, 26 mantelli, da merkez grupu ile methal grupu arasınolmak üzere indirilmesi imkânsızlığından bulunmustur. 52 adi Krupp ve 30 tane küçük Nordan da yeni gruplar tesis ettiler. Yeni grupladır. Eğer, resimlerin tenzili memleketin feld topu kadro harici edilmiş, bereket rın vazıfesi, methalden içeri girecek düşher tarafına samil olacaksa, bütçeye ya versin ki sökülmiyerek yerlerinde bırakıl man gemilerini merkez grupundan uzak pacağı tesir itibarile, derhal böyle bir mıştı. Kadro harici edilen bataryalar, Çi tutmaktı. kararın tatbikına geçilemiyeceği nazan menlik, Anadolu Mecidiye, Rumelı Yeni gruplar dikkate alınmalıdır. Maliye Vekâleti, Mecidiyenin iki kısa topu, Na Yeni gruplar şöyle yapıldı: maliyeti teskil eden diğer unsurlar üzemazgâhın 14 kısa topu, Değirmen 1 Obüs gruplan: rinde tenzılâtın temınıne çalışılmasını Ankara 27 (Telefonla) Ankara burnu, Nara, methalde de Kumkale ile Erenköy grupu: Karantine mevkiınde daha faydalı ve daha pratik bulmakta sporcuları Tümgeneral Eyübün baş dır. kanhğında Montrö zaferi vesilesüe Seddilbahir bataryaları idi. Sefeberlik bi 4 tane 21 lık havan ve 4 tane 15 lık obüs, raz daha gecikmiş olsaydı, bu topların Çamlık mevkiinde 4 tane I 5 lik obüs ve Sümer Bank murahhasları ise, kara Atatürke tazimatta bulunmak üzere ağustosun sekizinde bir kafile halindo çoğu sökülecekti. Hele merkez grupunun 4 tane 21 lik havan, Kocaderede 4 tane ra madde madde itiraz etmişlerdir. Sü uzun denilen 35 çap tulündeki büyük top 15 lik obüs. mer Bank murahhasları, kaçakçılık vap İstanbula gideceklerdir. lan methale götürülmüş olsaydı, düşman İntepe grupu: 8 tane 12 lik Bulgar Ankara sporcuları ağustosun sekizıntıran sebebin mal fıkdanı değil, kaçak ci cumartesi akşamı Ankaradan hususî gemileri, bunlan uzaklardan döverek bir muhasara topu, 4 tane 15 lik obüs, 2 tane malın ucuzluğu olduğunu, binaenaleyh bankanın, bugünkü fiatlarla mal depo trenle hareket edecekler, pazar akşamı kaç günde tahrib edecek ve sonra kolla adi ateşli Krupp. saat 20 de Köprüden kalkacak hususi nnı sallıya sallıya Boğazlardan geçecek2 Kepez grupu: ları açması, matlub ucuzluğu temin etmivapurla Floryaya giderek Büyük Ön lerdi. Bu Alman tahkimat heyetinin tekBurada 2 toplu Dardanos bataryası veceğini, sadece mevcud mal miktarı dere yürekten tazimlerini sunacaklar nik bilgisinden değil, şuurundan bile şüptakviye, Cevadpaşa ve Mes'udiye batarnın artmış olacağını, yok eğer, yerli ma dır. he edilir. Çünkü bu projeye bir tahkimat yalan yeniden inşa edildi. mulâtı, kaçak mamulât fiatına indirilirAnkaralı sporcular pazar akşamı An imtihanında olsaydı, muhakkak, sıfır veriDardanos bataryası: 3 tane 45 çap tuse, bu mıntaka tacirleri memnuniyetle karaya avdet etmek üzere İstanbuldan lirdi. lünde uzun 15 lik top ilâvesile 5 topa ibyerli malı satacaklarından Sümer Ban hareket edeceklerdir. Diğer müdafaa vasıtaları lâğ edildi. kın aynca depolar açmasma gene lüzum Mes'udiye bataryası: 4 tane 7,5 luk kalmıyacağını bildirmişlerdir. İtirazlar aİşte seferberlik ilân edildiği zaman, rasında şu mütalea da ileri sürülmüştür: mevkii müstahkem kumandanı Cevad Pa seri ateşli hafif gemi topu, «Münhasıran cenub vilâyetlerinde tat şa, Boğazın topçu kuvvetini bu halde bulAkyar bataryası: 6 tane 5,7 lik seri Mudurnu 27 (A.A.) Ayın 25 ın du. Bir de diğer vasıtalara bakalım: bik edilmek üzere, munzam ve hususi bir ateşli, hafif gemi topu, tedbir alınmak suretile fiat tenzil edile de Mudurnuya ceviz büyüklüğünde dolu Mayinler: Topu topu 26 tane. 3 Sovanlıdere ve Baykuş grupu: cek olursa, bunun o mıntakaya münha düşmüştür. Yanm saat süren dolu yerde Projektörler: Hepsi tamire muhtac olBurada muhtelif mevkilere muhtelif sır kalmıyarak sair vilâyetlere de sirayeti elli santimi bulmuştur. Şimdiye kıdar mak üzere 10 tane. Yalnız 7 tanesi 90 capta toplar konuldu: tabiî olacağından ihtiyar edilecek feda böyle bir dolu afeti görülmemiştir. Dolu santimetrelik. Mes'udiye bataryası: Mes'udiyeden kârlığın haddini kestirmek kabil değil bütün mahsulâta büyük zararlar vermış Muhabere vasıtaları: Her bataryaya çıkanlan 3 tane 45 çap tulünde uzun 15 tir. dir. yalnız birer telefon. lik seri ateşli top, Dolunun en fazla zarar verdiği ycrler MTmiler: Hemen hemen kâmilen kaHavuzlar mevkiinde: 4 tane 12 lik Kontenjan miktarının kaçakçılık üzeÖrencik, Albagut, Çini, Saryer, Dclice, rinde müessir olmadığı, tüccann kontenjan bularak getirttiği malları bile kaçak Sürmeli köyleridir. Bu altı köyde ekin ve hububat kalmaçı rekabeti karşısında satamadığından anmıştır. Fırtınadan ağaclar devrilmiş, ye laşılmaktadır. Kaçakçılık mevzuunu teskil eden mal misler mahvolmuştur. ların münhasıran kaçakçılık mıntakala Ekin destelerini seller alıp götürmüştür. rından ithali temin edilse dahi, gümrüğü Albagut köyünde, iki kadın ölmüş, davar verilmis malın, gümrüksüz kaçak mala ve sığır hayvanatı da oldukça zayiat verfiatça rekabeti müşküldür. miştir. Köyde bulunan arabalar ve ziraat İtiraz edenlerin noktai nazanna gö aletleri seller arasında kalmıştır. Selden Gazetemizde neşredilecek resmî ilânlar için yegâne merci «Resmî re, kaçakçılık mücadelesine iktısadi ted köy evleri ve ambarlar oldukça harab olİlânlar Türk Limited Şirketi» dir. Şirketin merkezi Ankara caddebirleri de teşrik etmek, ancak bu tedbir mus, birçok kadın ve çocuklar başlarn lerin tatbik kabilivetleri derecesinde fay dan yaralanmıştır. Bir heyet mahallınde sinde Kahramanzade hanının iiçüncü katıdır. Telefon numarası 20960 dalı olacağından, bu mühim mevzuun hasar ve zararı tespıt edecektir. Aradan dı>*. llânların bu tarikle gönderilmesi rica olunur. daha etraflı bir tetkikten geçirilmesi za 24 saat geçtiği haldc köylerde hâlâ aolu ruridir. yığmları görülmektedir. «Resmi hayattan çekilmiş eski bir sefaret ataşemiliteri K. H.» imzalı mektubunuzu aldım. Adresinizi verseydiniz size böyle alenî cevab yazmazdım. «Son zamanlarda, Jngilterenin bize yaklaşmak istemesinin sebebleri ise bir lise mezununca bile görülecek kadar basit ve âşikâr dır» diyorsunuz. Bu basit ve âşikâr şeyi, benim de görmüş olabileceğimi lutfen kabul ediniz. O yazım, içinde de bahsettiğim gibi, bir diplomat ve politikacı dü şüncesile yazılmış, siyasî bir yazı değil dır. İngiltere ile Türkiye arasındaki yeni münasebetlerin tahlili gayesi ise hiç takib edilmiş değildir. O yazınm niçin yazılmış olduğu satırların arasından anlaşılıyor. Aynca tekrar izaha lüzum görmem. Hürmetler. Ankaralı sporcular Atatürke tazimlerini sunacaklar Italyaya girecek mallar hakkında italya, alınacak mallar için döviz vermiyecek İtalya hükumeti bir kararname ile Italyaya girecek yabancı mallarının bedel lerini döviz olarak ödememeğe karar vermiştir. Bu itibarla memleketimizden de İtalyaya mal gönderecek tacirler şimdivte kadar olduğu gibi yalnız îtalya hükumetinden müsaade almakla kalmıya caklar. mukabilinde mal getirmek mecburiyetinde kalacaklardır. İtalyadan yapı lacak ithalât bu ayın yirmisindenberi u* mumî rejime tâbi olduğuna göre ithalât tacirlerinin mal çıkarmadan evvel bir defa da alâkadar resmî makamlarla temas etmeleri lâzım gelmektedir. muhasara topu, Gene Havuzlar mevkiinde: 4 tane 12 lik muhasara topu, Muinizafer bataryası: 4 tane 7,5 luk seri ateşli gemi topu, Sovandere (şimal): 3 tane 10,5 luk 45 çap tulünde seri ateşli gemi topu, Sovandere (garb) : 4 tane 12 lik muhasara topu, Sovandere: 4 tane 8,8 lik seri ateşli gemi topu, Sovandere (cenub) : 6 tane 15 lik havan, 4 Tenker grupu: Tenkerdere (şimal): 4 tane 12 lik obüs, Tenkerdere (cenub) : 6 tane 21 lik obüs, Çomak Tenkerdere: 6 tane 15 lik obüs, Çomakdere: 4 tane 21 lik obüs, Kerevizdere: 6 tane 15 lik havan. Mudurnuya ceviz büyüklüğünde dolu yağdı Resmî devairin nazarı dikkatine: Abidin Daver DAV'ER