1 Ağustos 1936 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 11

1 Ağustos 1936 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 11

1 Ağustos 1936 CUMHURİYET 11 Denizyolları 1 Ş L E T M E S l Acentaları: Kara&öy Köprübaşı Tel. 42362 Sirkeci Mühürdarzade Han. Tel. 22740 KAPALI ZARF USULİLE TRABZON POSTALAR! Pazar 12 de Salı, Perşembe 15 te Ü SUMER BANK UMUMÎ MÜDÜRLÜĞÜ^DEN: 1 Bursada inşa edilmekte olan Meriıios fabrikasına aid kuvvet santralı binasile atölye binası vahidî kıyasî esasile ve kapalı zarf usulile eksiltmeye çıkanlmıştır. / Tahmin edilen bedeli 132.937,55 liradır. / 2 Bu işe aid eksiltme evrakı şunlar^ır: A) Eksiltme şartnamesi. B) Mukavele projesi. C) Fennî şartname, umumî şarttıame, ölçü usulü. D) Vahidi fiat cetveli ve 2 aöad izahnamesi. E) Projeler. İstiyenler bu evrakı 670 kuruş mukabilinde Sümer Bank Mua melât Servisinden satın alabilirler. 3 Eksiltme 12 ağustos 1936 çarşamba günü Ankara Ziraat Bankası binasında Sümer Bank merkezindeki Komisyonda saat 16 da yapılacaktır. 4 lsteklilerin 7900 lira teminat vermesi lâzımdır. Bundan başka eksiltmeye girecekler ihale gününden en az üç gün evvel bu işi başarabileceğine dair vesaikı 25 kuruşluk pulla birlikte bankaya tevdi edip ehliyeti fenniye vesikası almış olmaları ve bu vesikayı teklif mektublarına leffetmeleri lâzımdır. 5 Teklif mektubları yukarıda yazıh gün ve saatten bir saat evveline kadar Sümer Bank Umumi Müdürlüğüne makbuz mukabilinde verilecektir. 6 Posta ile gönderilecek mektubların nihayet ihaleden bir saat evveline kadar gelmiş ve zarfın kanunî şekilde kapatılmış olması lâzımdır. Eksiltme ilânı İZMİR SÜRAT POSTASI Cumartesi 15 te MERSİN POSTALARI Salı, Perşembe 10 da kalkarlar DİĞER Bartın POSTALAR PIRIN 2 ve 20 komprimelik ambalajlarda bulunur Ambalaf ve komprımelerin üzerînde hafıslîğin timsali olan \%j markasını arayınız M. M. Vekâletinden: Gedikli Erbas Hazırlama mekteblerine talebe alınıyor. 1 Ankara ve Konyadaki Gedikli Erbaş Hazırlama mekteble rinin ikzarî sınıflarına 3 sınıflı ve gedikli orta kısmın 6. «ınıflarına da 5 sınıflı köy ilkmekteb mezunları alınacaktır. 2 Bu mektebler yatıh ve parasızdır. Mektebe giriş şartları Askerlik Şube Başkajılarmdan öğrenilebilir. 3 Yukarıdaki şartları taşıyan ve gedikli erbaş olmaya istekli olan köylü çocuklarımn en geç 20 eylul 936 tarihine kadar mensub oldukları Askerlik Şubelerine müracaat etmiş ve evrakını tamamlamış olıraları lâzımdır. «136» (4349) Cumartesi Çarşamba 18 de Izmit Pazar, Salı, Perşembe, Cuma 9,30 da. Mudanya Cumartesi 14 te Diğer günler 8,30 da Bandırma Pazartesi, Salı, Çarşamba, Perşembe, Cumartesi 20 de Karabiga Salı, Cuma 19 da İmroz Pazar 15 te Ayvahk Salı 19 da, Cuma 17 de Trabzon ve Mersin posta larına kalkış günleri yük a hnmaz. (4359) GENE Saçların koklerını kuvvetlendı rir. Dokulmesme mâni olur. Ke pekleri izale eder. Neşvünemasını kolaylaştırarak hayat kabiüyetini arttırır. Lâtıf rayıhalı bır saç ek sıridir. INGÎLIZ KANZUK ECZANESİ BEYOĞLU ISTANBUL Sultanahmed beşinci sulh hukuk mahkemesinden: Kdmürcü ölü Haçiğe aid Mahmudpaşada Kalcılar hanında mağazasında mevcud kok ve kardif kömürleri mukaddema açık arttırmıya çıkarılmış ve verilen para muhammen kıvmetin %75 ini bulmadığından ikinci arttırmıya bıra • kılmıştır. İkinci arttııjma için tayin olunan 12/8/1936 çarşamba günü saat 16 da nıahallinde satılacaktır. İstiyenlerin mezkur gün ve saatte mahallinde bu • lunmalan lüzumu ilân olunur. (24705) BALIKLI RUM HASTANESİ idare Heyetinden: Istanbul Harici Askerîl KITAATI İLÂNLARI Alaylar için 243 kilo kalay, Babaeski Belediye Reisliğinden: 24/7/936 tarihinde yapılan eksiltmede Babaeski kasabasının hali hazır ve müstakbel plân ve haritalarile kasabaya su isalesi ve tev ziat şebeke ve projelerinin yapılması hakkındaki şartnameye uygun istekliler çıkmamış ve sürülen peyler haddi lâyık görülmemiş oldu ğvndan eksiltmenin 14 ağustos 936 tarihine rashyan cuma günü saat 15 e kadar temdidine Encümeni Belediyece karar verilmiş olmakla keyfiyet tekrar ilân olunur. 1 Hali hazır haritanın bedeli muhammeni 3000 lira ve müs takbel plânı 600 liradır. 2 Talibler ihtisas vesikası göstermeğe mecburdur. 3 Su yolları projesinin bedeli muhammeni 1000 liradır. 4 Talibler muhammen bedelin % 7,5 nisbetinde teminat yatıracaklardır. 5 Eksiltme 14 ağustos 936 tarihine rashyan cuma günü saat 15 te Babaeski Belediye Encümeni huzurunda yapılacaktır. 6 Şartnamelerimiz Belediyemizde ve Kırklareli ve Edirne Belediyelerinde talibler tarafından hergün görülebilir. (4292) tst. Posta T. T. Başmüdürlüğünden: Beher direğin Muvakkat teminat muhammen bedeli Lira K. Lira K. 51 57 Beykoz 250 2 75 tdare ihtiyacı için almacak 250 aded «7» metrelik kestane telgraf idireği açık eksiltmiye konulmuştur. Eksiltme 7/8/936 tarihinde «curoa» günü saat 15,30 da Galatasarayda Istanbul Posta T. T. Basmü dürlüğii Alım, Satım Komisyonunda yapılacaktır. Isteklilerin şart namesini görmek ve muvakkat teminatlarını eksiltme gününden evvel yatırmak üzere hergün Başmüdürlük Yazı Işleri Kalemine müracaatleri. (4127) Teslim yeri Aded' Hastanemize lâzım olan: 243 kilo nişadır, 243 kilo pamuk 15000 kilo arpa ve bşğday samanı pazarhk suretile alınacaktır. İha4000 » arpa lesi ağustosun üçüncü pazartesi Eksiltme ile satm/alınacağından ek • günü saat 17 de Vizede yapıla siltmiye iştirak etraek istiyenlerin Gacaktır. tstekliler teminat mak latada Büyiikbalıkh hanında 69 numabuzlarile mezkur günde Komis ralı dairesinde eksiltmesi icra edileceği 4/8/936 salı günü öğleye kadar eksiltme yonda bulunmahdırlar. Hepsi şeraitini öğrenmek üzere gelmeleri lü nin teminatı 40 liradır. «145» (4370) zumu ilân olunur. Şuhut Uraymdan: 100 hektar tahmin edilen kasabamızın şehir haritasının alınması beher hektarı yirmi beş liradan 21/7/936 tarihinden başhyarak 5/8/936 gününe musadif çarşamba günü saat on dörtte ihalesi ya pılmak üzere on beş gün müddetle açık eksiltmiye konulmuştur. Taliblerin teminat akçelerile ehliyetnamelerini hâmil olarak mez kur günde Belediyemize müracaatleri ilân olunur. (4274) HASTABAKIC! HEHSİRELER Okulu Direktörlüğünden: Yeni ders yılına hazırlanmaktadır. Okul geceli ve parasızdır. Okul, genc bayanların hastabakıcı ve ziyaretçi hemşire yetişerek, hastanelerde ve umumî sıhhatle alâkadar olan müessese lerde çalışmalarma mahsustur. Tahsil müddeti üç yıldır. Teorik ve pratiktir. Dersler hususî doktor profesörler ve muallimler tarafından verilir. lsteklilerin iyi ahlâklı ve sıhhatli ve en az orta tahsili bitir • miş olmaları şarttır. Diğer şartlarımızla fazla izahat için yazile veya bizzat İstanbulda Aksarayda Haseki caddesinde Okul Direktörlüğüne müracaat edilmesi. 15 eylul 1936 dan sonra mü • racaatler kabul edilmiyecektir. KIZILAY TÜRK HAVA KURUMU BÜYÜK PİYANGOSU Şimdiye kadar binlerce kişiyi zengin etmiştir. Yüksek Deniz Ticaret Mektebi Müdürlüğünden: 1 Mekteb, lise ve yüksek olmak üzere beş yılhktır. Yatılı ve be2 3 4 davadır. Gayesi tecim gemilerine kaptan ve makinist yetiştirmektir. Mektebin yalnız lise birinci sınıfma talebe alınır. Bunların ortamektebi bitirmiş olmaları ve yaşları on beşten küçük ve on dokuzdan büyük olmamaları şarttır. Yazılma işi için pazartesi, çarşamba, cuma günleri mektebe başvurulmahdır. lsteklilerin mekteb müdiriyetine karşı yazacakları istidana melerine hüviyet cüzdanlarını, aşı kâğıdlarını, mekteb diplo • malarını, veya tasdikli diploma suretlerini ve polisçe tasdikli iyi hal kâğıdlarını ve velilerinin izahlı adres ve tatbik imzalarını ve 4 tane vesikahk fotoğrafları iliştirmeleri gerektir. Yazılma işi 7 ağustos 936 cuma gününe kadardır. İsteklilerin muayenei sıhhiye için o gün saat sekizde bizzat mektebde bu • lunmalan gerektir. Fazla tafsilât için ayrıca posta pulu göndermek şartile mek tubla mekteb müdiriyetine müracaat edilmelidir. (3564) 4üncü keşide 11 Ağustos 936 dadır Büyük Jkramiye 3 5 . 0 0 0 liradır Ayrıca: 15.000, 12.000, 10.000 liralık ikramiyelerle (20.000) liralık bir mükâfat vardır... Istanbul Sıhhî Müesseseler Arttırma ve Eksiltme Komisyonundan: Müteahhidin kanunî müddeti içinde muvakkat garantisini kat'î garanti miktarına çıkarmamasına ve mukaveleyi yapmamasına bi naen ihalesi feshedilen Haydarpaşa Nümune hastanesinin azı 50000 çoğu 75000 kilo sütü yeniden kapalı zarf usulile eksiltmiye konul muştur. 1 Eksiltme 12/8/936 günü saat 15 te Cağaloğlunda Sıhhat ve Içtimaî Muavenet Müdürlügü binasında kurulu Komisyonda yapılacaktır. 2 Sütün beher kilosuna 11 kuruş fiat tahmin edilmiştir. 3 Muvakkat garanti 618 lira 75 kuruştur. 4 İstekliler şartnameyi hergün parasız olarak Komisyondan alabilirler. 5 İstekliler cari seneye aid Ticaret Odası vesikasile 2490 sa yılı kanunda yazıh belgeler ve işe yeter muvakkat garanti makbuz veya banka mektublarile teklif mektublarını eksiltme saatinden bir saat evvel Komisyonda vermeleri. (4282) •• 5 6 Istanbul Müftülüğünden: 1 Diyanet İşleri Reisliği tarafından hususî şartnamesine göre 20,000 yirmi bin aded türkçe hutbe kitabı bastırılacaktır. 2 Kâğıdı dairemizden verilmek üzere muhammen basım ücreti 2,900 iki bin dokuz yüz lîradır. Muvakkat teminat miktarı % 7,5 hesabile 217 iki yüz on yedi lira 50 eHi kuruştur. 3 Eksiltme 5 ağustos 936 çarşamba günü saat on beşte tstan bul Vilâyeti Muhasebe Müdürlüğünde müteşekkil Komisyonda açık eksiltme usulile ihale edilecektir. 4 Hususî şartnameyi istiyenler Istanbul Müftülüğünden be delsiz olarak alabilirler. (4141) Istanbul Jelefon Direktörlüğünden: Hususî telefonunu para mukabili halkın konuşmasına açık bulundurmak suretile telefonu bir kâr vasıtası olarak kullanan dükkân, yazıhane, otel, ev ne olursa olsun bu kabil yerlerden yaptırılacak beher konuşma umumî merkezlerde olduğu gibi 7,5 kuruştur. Hilâfında hareket ederek halktan fazla para aldığı sabit olan bu telefon sahibleri umumî merkezler hakkında tatbik olunan takibata maruz kalacaklardır. (4358) Maliye Vekâletinden: Eksiltmiye konulan iş : On bin metre k*naviçe. İhale, açık eksiltme suretile yapılacaktır. Tahmin edilen bedeli bin bes yüz elli liradır. " Eksiltme 17/8/936 pazartesi günü saat 15 te Vekâlet Levazım Müdürlüğündeki Eksiltme Komisyonunda yapılacaktır. 5 Muvakkat teminat: 116 yüz on altı lira yirmi beş kuruş olup Merkez Muhasebeciliği veznesine teslim edilerek almacak makbuzla birlikte Komisyona müracaat olunacaktır. 6 Şartnamesi Levazım Müdürlüğünde ve îstanbulda Dolma • bahçede Maliye Vekâleti Evrakj Matbua Ambarmda görüle 1 2 3 4 Tahsili en yüksek biçki mektebidir. Dersler en kolay metodla gdsterilir. Biçki, dikişten başka korsacılık, gömlekçilik, şapkacılık, çiçekçilik ve bo • ya ile tezyinat dersleri de vardır. Bunlar için ayrı ücret alınmaz. Musaddak diploma verilir. Kayid devam ediyor. İstiyenlere talimat ve program gönderilir. Akaretlerde 87 njümara. Telefon: 43687. Beşiktaş Dikiş Yurdu Büyük Pehlivan Güresi kili X) Değirmenderede 9 ağustos pazar günü saat on ikiden itibaren büyük pehlivan güreşleri yapılacaktır. Pehlivanlara 120 lira ikramiye verilecektir. 1 Karacabey kasabasına 15 kilometre mesafede bulunan «Gölecik» suyu getirilecektir. Bu suyun inşa ve tesis masrafının keşif bedeli «77233» lira «98» kuruştur. 2 Plân, model ve harita vesair evrakın istinsah masarifi kendilerine aid olmak üzere istiyenlere gönderilir. 3 Eksiltme 28/7/1936 tarihinden 28/8/1936 tarihine kadaı* 30 gün devam edecektir. 4 Eksiltme kapalı zarf usulile yapılacaktır. 5 Muvakkat teminat miktarı «5111» lira «70» kuruştur. 6 İsteklilerin Nafıa Vekâletince elli bin liradan yukarı işlerde müteahhid olabileceklerini gösterir vesaik ibraz etmeleri şarttır. 7 Kapalı zarf usulle yapılacak teklifler 28/8/1936 cuma günü saat on beşe kadar Karacabey Belediye Encümenine verilmiş olacaktır. (4341) Karacabey Belediyesinden: