10 Ağustos 1936 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 9

10 Ağustos 1936 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 9

10 Agustos 1936 CUMHURİYET K AŞE / Sadi Rasim Konuk Kadın hastalıklan ve doğum tnütehflBsısı Operatör NEOKALMİNA Grip Nevralji Baş ve diş ağrıları Artritizm Romatizma Kadıköy, Moda caddesi Mühürdar tramvay durağı 209 Telefon: 60410 Karacabey icra memurluğundan: Açık arttırma ile paraya çevrilecek gayrimenkulün ne olduğu: Çelpeş çift liğinden müfrez tarla. Gayrimenkulün bulunduğu mevki, mahallesi, sokağı. numarası: İsmetpaşa Köyünün Çelpeş mevkiinde. doğusu Lebibe, batısı halen Azize, kuzeyi Kara dere, güneyi yol ile çevrili ve bilmesaha 277.535 metro murabbaı. Takdir olunan kıymet: Beher metro murabbaı 60 para muhammen kıymetli. Arttırmamn yapılacağı yer, gün, saat: 10 eylul 936 perşembe günü saat 14 ten 16 ya kadar Karacabey icra me murluğu odasında. 1 İşbu gayrimenkulün arttırma şartnamesi 20/8/936 tarihinden itibaren 79 numara ile Karacabey icra dairesi nin muayyen numarasında herkesin görebilmesi için açıktır. İlânda yazılı o lanlardan fazla malumat almak istiyenler, işbu şartnameye ve 934/79 dosya numarasile memuriyetimize mUracaat etmelidirler. 2 Arttırmaya iştirak için yukarıda yazılı kıymetin % 7,5 nisbetinde pey veya millî bir bankanın teminat mek rubu tevdi edüecektir. (124) 3 İpotek sahibi alacakhlarla di ğer alâkadarların ve irtifak hakkı sa hiblerinin gayrimenkul üzerindeki haklannı hususile faiz ve masrafa dair o lan iddialarım işbu ilân tarihinden itibaren yirmi gün içinde evrakı müsbitelerile birlikte memuriyetimize bildir meleri icab eder. Aksi halde hakları tapu sicillile sabit olmadıkça satış bede linin paylaşmasından haric kalırlar. 4 Gösterilen günde arttırmaya iştirak edenleı arttırma şartnamesini okumuş ve lüzumlu malumat almış ve bunları tamamen kabul etmiş ad ve itibar olunurlar. 5 Tayin edilen zamanda gayri menkul üç defa bağnldıktan sonra en çok arttırana ihale edilir. Ancak arttırma bedeli muhammen kıymetin yüzde yetmiş beşini bulmaz veya satış istiyenin alacağına rüchanı olan diğer ala caklılar bulunup ta bedel bunlann o gayrimenkulle temin edilmiş alacaklarının mecmuundan fazlaya çıkmazsa en çok artjıramn taahhüdü baki kalmak üzere arttırma on beş gün daha temdid ve on beşinci günü ayni saatte yapılacak arttırmada, bedeli satış istiyenin alacağına rüchanı olan diğer alacaklılarm o gayrimenkulle temin edilmiş alacakları mecmuundan fazlaya çıkmak şartile, en çok arttırana ihale edilir. Böyle bir bedel elde edilmezse ihale yapılamaz. Ve satış talebi düşer. 6 Gayrimenkul kendisine ihale olunan kimse derhal veya verilen müh let içinde parayı vermezse ihale kararı fasholunarak kendisinden evvel en yüksek teklifte bulunan kimse arzetmiş olduğu bedelle almağa razı olursa ona, razı olmaz veya bulunmazsa hemen on beş gün müddetle arttırmaya çıkanlıp en çok arttırana ihale edilir. İki ihale arasındaki fark ve geçen günler için % 5 ten hesab olunacak faiz ve diğer zararlar ayrıca hükme hacet kalmaksızın memuriyetimizce alıcıdan tahsil olunur. Madde (133) Mezkur gayrimenkul yukarıda gösterilen 10/9/936 tarihinde Karacabey icra memurluğu odasında işbu ilân ve gös terilen arttırma şartnamesi dairesinde satılacağı ilân olunur. (24881) Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankasmdan: Bankamızın Mersin şubesi için Mersinde satın alınmış olan arsa üzerinde yaptınlacak şube binasının inşasını Banka muvafık göreceği teklif sahibine ihalede muhtar olmak üzere müna kasaya koymuştur. Evvelce ilân edilmiş olduğu veçhile müna kasaya girmek istiyenlerin Ankarada Umum Müdürlüğe ve İs • tan bul, İzmir, Samsun ve Mersin şubelerimize müracaatle lâzım gelen izahat ve evrakla plânlan alarak teklif mektublarmı 20 ağustos 936 tarihine kadar Umum Müdürlüğümüze göndermele rini dileriz. (4505) Sıhhat ve Içtimaî Muavenet Vekâletinden: Bu yıl, İstanbul Fen Fakültelerinin F. K. T. smıfına devam etmek üzere, Leylî Tıb Talebe Yurduna alınacak talebenin kabul şartları şunlardır: 1 Tam devreli Iiselerden veya lise derecesinde olduğu Kültür Bakanlığmca tasdik edilmiş mekteblerden pek iyi ve iyi derecede mezun olmuş ve olgunluk veya bakalorya imtihamnı veımiş olması. 2 İsteklilerin, 30 eylul 936 taribine kadar, doğrudan doğ ruya Sıhhat ve Içtimaî Muavenet Vekâletine müracaat eyleme leri ve diiekçelerils birlikte aşağıdaki evrakı tamamen gönder meleri: A Türkiye Cumhuriyet tebaasmdan olduğunu bildiren nüfus hüviyet cüzdanı aslı, B Mekteb şehadetnamesinin aslı, «tmtihanlarını tamamen bitirdikleri halde şehadetnamelerinin tasdik muamelesi, gecikmiş olanlar mekteb müdürlüğünün, ayni zamanda mezuniyet derecesini de gösteren fotoğrafh ve resmî mühürlü bir vesikasım göndereceklerdir.» C Okudukları mekteblerden alınmış hüsnühal varakası, D Mütehassısları tam bir hastane heyetinden, basılmış örneğine uygun ve üstünde tasdikli fotoğrafı bulunan bir sıhhat raporu, «Bu rapor hastane baştabiblikleri tarafmdan zarflana • rak iistü mühürlenecek ve istekli tarafından mühürlü zarf halinde olarak gönderilecektir.» lşbu muayeneler Ankara, Sıvas, Erzurum, Diyarbekir, Hay darpaşa Nümune hastaneleri, İstanbul Çocuk hastanesi, tzmir, Bursa, Konya, Adana, Samsun memleket hastanelerinde yapılacak ve bunlarda muayene olunmak için bu hastanelerin bulunduğu vi • Iâyetlerin Sıhhat ve Içtimaî Muavenet Müdürlüklerine istekliler bizzat müracaat edeceklerdir. E örneği aşağıda gösterilen noterlikçe tasdikli bir taah hüd senedi, «Bu sened istekli tarafından aynen tanzim ve imza edilecek ve altı örneğinde görüldüğü veçhile kefili tarafından keza aynen ve tamamen yazılarak imzalanacaktır.» F 4.5 X 6 boyunda üç tane fotoğraf. 3 Yaşları yirmi ikiyi geçkin bulunanlar ve Yurdda okumağa ileride mecburî hizmetlerini yapmağa engel olacak bir has talığı ve arızası olanlar kabul edilmezler.,,^ ,,, J h;i"4 tsteklilerin gönderdiği dilekçe ve vesikalann Vekâletçe ahndığı adreslerine bildirileceği gibi evraklarına göre kabul > dilip edilmedikleri de gene adreslerine ayrıca bildirilecektir. Hepsi birbirıne benzer Bütün dudak boyalan, birbirine benzerler. Fakat birinden alman netice, btekine uymaz. Bunu, siz de kolayca tecrübe edebilirsiniz. Bir tüp VENÜS RUJU alınız, sonra rastgele herhangi markada, başka bir rujla bunu muka yese ediniz. Göreceksiniz ki VENÜS RUJU, dudaklarrnızda, orada kendi rengi gibi sabit duracaktır. Öteki rnj ise dudaklarınızın dokunduğu yerlerde, kendisinden birer parça iz bırakarak, soluk ve silik bir leke haline gelecekttr. İşte, VENÜS RUJLARESTN bu kadar rağbet görmesmdeki sebeb, onun bö hususiyetidir. Deposu: Nureddin Evliya Zade Kimyevî Ecza, âlât ve Itriyat Ticarethanesi, İstanbul, Bahçekapı. Meşhur Trakya Saray Balçık panayırı Saray Belediye Reisliğinden: Her sene ağustosun otuz birinci günü açılarak bir hafta devam eden Trakya Saray meşhur Balçık hayvan ve emteai tüccariye pa nayırı bu sene de ağustosun otuz birinci günü açılarak bir hafta devam edecektir. Panayır mahallinde mevcud dükkânlar sıhhî ve üzerleri kiremidle örtülü olup tüccarların her türlü mal teşhirine müsaiddir. Panayıra gelecek esnaf, tüccar ve ahalinin her türlü ihtiyac ve istirahatleri Belediyece evvelden temin edilmiş olduğu ilân olunur. (4474) Selimiye Askerî Salınalma Komisyonu llânları 1 Tüm birliklerinin sene lik ihtiyacı için 22/7/936 çar şamba günü ihalesi yapılan 140,000 kilo sığır etine verilen fiatıır. İst. K. dan gelen 30/7/936 gün ve 26107 sayılı yazıdan gali görüldüğü anlaşılmış olduğu cihetle tekrar 14/8/936 cuma gü nü saat 15 te pazarlıkla alınacaktır. 2 Sığır etinin tahmin be deli 49840 liradır. % 7,5 teminat akçesi 3738 liradır. 3 Sığır etinin teminatı muvakkate akçesi münakasa saatinden bir saat evvel Tüm Muha sebesi veznesine yatırılmış ol j ması lâzımdır. \ 4 Bu eksiltmiye iştirak e ( decek olanların resmî vesaik ib raz etmeleri meşruttur. Aksi takdirde münakasaya iştirak ede mezler. 5 Şartname hergün Ko misyondan görülebilir. (4424) TURK HAVA KURUMU ,• BÜYÜK PİYANGOSU Şimdiye kadar binlerce kişiyi zengin etmiştir. 4üncü keşide 11 Ağustos 936 dadır Riiviik Jkramiye 3 5 . 0 0 0 liradır Aynca: 15.000, 12.000, 10.000 liralık ikramiyelerle (20.000) lirahk bir mükâfat vardır... İst. Posta T. T. Başmüdürlüğünden: tdare vesaiti nakliyesinden olan 294, 213 ve 218 No.lı üç posta kamyonetinden ikisinin tamir ve birinin karöserisinin yeniden imali işi açık eksiltmiye konulmuştur. Eksiltme 17/8/936 pazartesi günü saat 15 te Galatasarayda İstanbul Posta T. T. Başraüdürlüğü Alım, Satım Komisyonunda yapılacaktır. Muhammen bedeli 1010 lira, muvakkat teminat 75 lira 75 kuruştur. İsteklilerin Şartnamesini görmek ve muvakkat teminatlarım eksiltme gününden evvel yatırmak üzere hergün Başmüdürlük Yazı Işleri Kalemine müracaatleri. (4376) Taahhüd Senedi Örneği Satılık Laboratuar Galatada Voyvoda caddesinde bulunan 85 87 numarah 40 senelik Prof. Ce lâlyan kimya lâboratuarı bütün teşek • külâtile satılıktır. Bu hususta görüşmek üzere her zat 10 gün zarfında pazardan maada her gün saat 10 12 ve 14 16 ya kadar lâboratuara gelip görüşebilir. j : Laboratuar telefon No. 41539 Leylî Tıb Talebe Yurduna kabul edilerek her hangi bir Tıb Fakültesinden tabib olarak çıktığımda 2,000 sayılı kanun mu cibînce, Yurdda geçirdiğim zamanın «tatiller de dahil» üçte ikisi kadar bir müddetle Sıhhat ve Içtimaî Muavenet Vekâletinin lüzum göreceği mahallerde hizmet ifasını kabul etmediğim veya kabul edip te işbu muayyen müddeti bitirmeden hizmeti terk^ylediğim takdirde Yurdda benim için sarfolunan paranın iki katını ödemeği ve tıb tahsilini terkettiğim veya sıhhî sebebler dı şında Fakülteden daimî olarak çıkarıldığım veyahud Yurdda bir seneden az bir müddet kalarak terkeylediğim takdirde benim için sarfedilmiş olan parayı tamamen ödemeği ve bu taahhüd senedi mucibince benden istenilebilecek para için, ödemek mecburiyetinde olduğum tarihten itibaren %9 faiz yürütülmesini ve 2,000 sayılı kanunun diğer cezaî hükümlerinin de hakkımda tatbikini kabul ve taahhüd eylerim. Lapsekinin Meşhur Çardak Panayırı 22/8/936 tarihinde açılacak (3) gün hayvan (4) gün emtea ahşverişi olmak üzere (7) gün devam edecektir. Bu münasebetle: 26/8/936 tarihinde Türkiyenin namdar pehlivanlarınm iştirakile Başa (80) lira baş altına (40) lira ortaya (20) lira küçük ortaya (10) lira destelcre (100) lira mükâfatlı büyük pehlivan küreşleri yapılacağı ve bu panayıra gelecek alıcı satıcı ve görücülerin memnunen dönecekleri ilân olunur. Sarih Ikametgâh Adresi KUMBARA BIRE. Yukarıda adres ve hüviyeti yazılı olan ın bu taahhüdname mucibince faizile birlikte ödemek mecburiyetinde bulunduğu her ders yılı için üç yüz lira olmak üzere bütün tah sil müddeti için ceman 1,800 liraya kadar parayı borclu ile birlikte müteselsil kefil ve müşterek müteselsil borclu sıfatile ödiyeceğim. (4478) Kefilin Adresi: istanbul Sıhhî Müesseseler Arttırma ve Eksiltme Komisyonundan: Müteahhidin kanunî müddeti içinde muvakkat garantisini kat'î garanti miktarına çıkarmamasına ve mukaveleyi yapmamasına bi naen ihalesi feshedilen Haydarpaşa Nümune hastanesinin azı 50000 çoğu 75000 kilo sütü yeniden kapalı zarf usulile eksiltmiye konul muştur. 1 Eksiltme 12/8/936 günü saat 15 te Cagaloğlunda Sıhhat ve Içtimaî Muavenet Müdürlüğü binasında kurulu Komisyonda yapılacaktır. 2 Sütün beher kilosuna 11 kuruş f iat tahmin edilmiştir. 3 Muvakkat garanti 618 lira 75 kuruştur. 4 İstekliler şartnameyi hergün parasız olarak Komisyondan alabilirler. 5 İstekliler cari seneye aid Ticaret Odası vesikasile 2490 sa yılı kanunda yazılı belgeler ve işe yeter muvakkat garanti makbuz veya banka mektublarile teklif mektublarmı eksiltme saatinden bir saat evvel Komisyonda vermeleri. (4282) I Haydarpaşa Nnmune hastanesi operatörü Beyof lu, İstiklâl caddesi No. l?84 Karlman yanmda Tel. 44551 FERİDUN ŞEVKET EVRENSEL Doktor Operatör VEREN TARLADR İOOO Bahçe Mevlud Baysal Parklann, anıt, meydan, çocuk ve köşk bahçelerinin en modern usullerle tarh ve taksimatım, plânlannın ihzarını ve araziye tatbikatını deruhde ve taahhüd eder. Müessesat ve hususi bahçelerin daimi nezaretini kabul eder. Çiçek, sebze tohumlan, fide ve fidanları; süs, meyva ağac ve ağaccıkları; salon çiçekleri bahçe alât ve edevatı ve ehliyetli bahçıvanlar gönderir. Katalogu elli kuruştur. İstanbul dördüncü Vakıf han. dördüncü kat No. 18. Telefon 22537 Asipin Kenan Sizi soğuk aigınlığından, nezleden, gripten, baş ve diş ağrılarından koruyacak en iyi ilâç budur lsmine dikkat buyurulması Doğum ve kadın hastalıkları mOtehassısı Cağaloğlu, Nuruosmaniye caddes No. 22, Mavi yapı RIZA UNVER Telefon : 22683 •Operatör1