17 Eylül 1936 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 8

17 Eylül 1936 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 8

CUMHURIYET 17 Eylul 1936 Açık Eksiltme tlânı Nafıa Bakanlığından: 1 Eksiltmiye konulan iş: «Ankarada Polis ve Jandarma Mek tebinin çamaşır ve yemek asansörleri» inşaat ve tesisatıdır. Tesisatın tahmin edilen bedeli 4246 liradır. 2 Bu işe aid şartnameler ve evrak şunlardır: A Eksiltme şartnamesi, B Mukavele projesi, C Bayındırlık işleri genel »artnamesi, D Fennî şartname, E Keşif cetveli F Proje, grafik. İstiyenler bu şartnameyi ve evrakı 21 kuruş mukabilinde Yapı İşleri Umum Müdürlüğünden alabilirler. 3 Eksiltme 28/9/936 tarihinde pazartesi günü saat 16 da Nafıa Vekâleti Yapı İşleri Eksiltme odasında açık eksiltme usulile yapılacaktır. 4 Eksiltmiye girebilmek için isteklilerin 318 lira 45 kuruş mu vakkat teminat vermesi, bundan başka 1/6/936 tarihinden sonra Nafıa Vekâletinden ahnmış ehliyet vesikasını haiz ol ması lâzımdır. Istenilen vesikalar yukarıda 3 üncü maddede yazılı saatten bir saat evveline kadar Eksiltme Komisyonu Reisliğine mak buz mukabilinde verilecektir. «824» (1188) Ankara Belediyesinden: 1 Su idaresine alınacak gaz, benzin ve yağlar on beş gün müddetle kapalı zarfla eksiltmiye konulmuştur. 2 Muhammen bedeli «9423,65» liradır. 3 Muvakkat teminatı «706,77» liradır. 4 Şartname ve listesini görmek istiyenler hergün Yazı İşleri kalemine ve ihale 25 eylul 1936 cuma günü saat on birde Belediye Encümeninde yapılacağından isteklilerin o gün saat ona kadar te minallarile teklif mektublarını Belediye Encümenine vermeleri. (1235) Kapalı Zarf Usulile Eksiltme İlânı Nafıa Bakanlığından: 1 Eksiltmiye konulan iş: Ankarada Yüksek Ziraat Ensti tüsü sahasında yatma ve çalışma binasıdır. Keşif bedeli 180,000 liradır. 2 Bu işe aid şartnameler ve evrak şunlardır: A Eksiltme şartnamesi, B Mukavele projesi, C Bayındırlık işleri genel şartnamesi, D Hususî şartname ve tarifname, E Vahidi fiat ve metraj tarifnamesi, F Elektrik keşfi ve şartnamesi, G Sıhhî tesisat keşf i ve şartnamesi ve kalorifer hakkında izahat. İstiyenler bu şartname ve evrakı dokuz lira bedeli mukabilinde Yapı İşleri Umum Müdürlüğünden alabilirler. 3 Eksiltme 21/9/936 tarihinde pazartesi günü saat 16 da Nafıa Vekâletinde Yapı tşleri Eksiltme Komisyonu odasında yapılacaktır. 4 Eksiltme kapalı zarf usuliledir. 5 Eksiltmiye girebilmek için istenilen 10,250 lira muvak " kat teminat vermesi, Nafıa Vekâletinden ahnmış yapı müteahhid liği vesikası göstermesi ve yaptığı buna benzer bir işin bedeli 100,000 liradan aşağı olmaması ve bizzat diplomali mimar veya mühendis olması veya bunlardan birile müştereken teklif yapıp mukaveleyi birlikte imzalaması lâzımdır. 6 Teklif mektubları yukarıda üçüncü maddede yazılı saatten bir saat evveline kadar Eksiltme Komisyonu Reisliğine makbuz mukabilinde verilecektir. Posta ile gönderilecek mektubların nihayet üçüncü maddede yazılı saate kadar gelmiş olması ve dış zarfın mühür mumile iyice kapatılmış olması lâzımdır. Postada olacak gecikmeler kabul edilmez. «720» (944) Elektrik Münakasası İlânı Fethive Beledivesinderu 1 Nafıa Vekâletinden tasdikli proje, keşifname ve şartnamesi mucibince Fethiye kasabasında elektrik tesisatı yapılması 22/8/936 tarihinden 6/10/936 tarihine kadar 45 gün müddetle ve kapalı zarf usulile eksiltmiye konmuştur. 2 Eksiltme 6/10/936 salı günü saat 16 da Fethiye Belediye dairesinde müteşekkil Belediye Encümenince yapılacaktır. 3 Tahmin edilen bedel 4520 liralık santral binası inşası ve ağac direkler haric olmak üzere 16301.05 liradır. 4 Muvakkat teminat miktarı 1222.58 liradır. 5 Proje ve teferruatı, fennî ve hususî şartname ve mukave lename proejsi suretleri fstanbul Sirkeci Yalıköşkü caddesinde Fethiye Nakliyat ve Ticaret evinde ve Fethiye Belediyesinde Darasız görülebilir. 6 Teklif mektubları şu vesikaları ihtiva edecektir: A tstekli bir şirket olduğu takdirde sicilde kayidli olduğu ve halen faaliyette bulunduğuna dair bu eksiltmenin ilân tarihinden sonra ahnmış resmî bir vesika, şirket sirküleri veya noterlikten musaddak vekâletnamesi. B Muvakkat teminat makbuzu veya banka mektubu. C Bugüne kadar en aşağı 16,500 liralık bir elektrik tesisatım muvaffakiyetle bitirdiğine dair kabul raporu veya musaddak sureti. tsteklilerin eksiltme şartnamesi mucibince tanzim edecekleri teklif mektublarını eksiltme saatinden bir saat evveline kadar Belediye Riyasetine vermeleri veya bu saate yetiştirmek üzere göndermeleri ilân olunur. (986) ^ » SABUNCULUK ve Yağ Tasfiye Usulleri Sabunculukta kullanılan ham maddeler Yağların tasfiyesi Sabun pişirme usulleri Çamaşır Marsilya Tuvalet Sabun tozları İlâçlı sabunlar Mayi sabunlar Tıraş sabunları Diş macuları Yağların gliserin ve yağ asitlerine ayrılması Lessiv sularından gliserin çıkarılması Ham maddelerle, sabunjarm tahlıl usulleri. Teorik ve pratik Y n Çk ı • • e i ı t Yazan : MiTHAD ONAT İzmir Turan Yağ ve Sabun fabrikaları mütehassıs ve Başkimyageri. |,L. | ^ H I Karaciğer, mide, barsak ve böbrek hastalıklanna TUZLA İÇMELERİ 8,40 9,10 11 • 13,15 15,10 15,50 dir. Karacabey Harası Direktörlüğünden: 1 Eksütmiye konulan iş: «Çöreklide ikinci inek ahırının yeniden inşası». Keşif bedel! «21689» lira «14» kuruştur. * 2 Bu işe aid şartname ve evrak şunlardır: A Eksiltme şartnamesi, B Mukavele projesi, C Nafıa işleri şeraiti umumiy(":. • D ' Fennî şartname, E Plânlar. İstiyenler bu evrakı parasız olarak Karacabey Harası Müdürlü ğünden alabilirler. 3 Eksiltme 25 eylul 1936 C U M A günü saat on altıda Bursa Baytar Müdürlüğünde yapılacaktır. 4 Eksiltme kapalı zarf usulile yapılacaktır. 5 Eksiltmiye girebilmek için isteklilerin «1627» lira teminat vermesi, aşağıdaki vesikaları haiz olup göstermesi lâzımdır. Eksiltmiye en az bir parçada yüz bin liralık birinci nevi bina yapmış ol duğuna dair Nafıa Müdürlüğünden vesika alanlar girebileceklerdir. 6 Teklif mektubları yukarıda üçüncü maddede yazılı saatten bir saat evvel Bursa Baytar Müdürlüğüne getirilerek Eksiltme Komisyon Reisliğine makbuz mukabilinde verilecektir. Posta ile gönderi lecek mektubların nihayet üçüncü maddede yazılı saate kadar gel miş olması ve dış zarfın üzeri mühür mumile iyice kapatılmış olması lâzımdır. Posta ile olacak gecikmeler kabul edilmez. İsteklilerin şeraiti anlamak üzere Istanbul, Bursa Baytar Müdür lüklerile Hara Müdürlüğüne müracaatleri ve 2490 numaralı kanu nun tarifatı dahilinde eksiltmiye iştirak eylemeleri ilân olunur. (982) Betönarme Köprü Nafıa Vekâleti İnşaatı Eksiltme tlânı Sose ve Köprüler Reisliğinden: tstekli çıkmadığından dolayı ihalesi yapılamamış olan Zonguldak Vilâyetinde Zonguldak Devrek yolu üzerinde «26000» lira keşif bedelli Devrek köprüsü inşaatı yeniden kapalı zarf usulile eksilt miye konmuştur. Eksiltmesi 25/9/936 cuma günü saat 16 da Nafıa Vekâleti Şose ve Köprüler Reisliği Eksiltme Komisyonu odasında yapılacaktır. Eksiltme şartnamesi ve buna müteferri diğer evrak «130» kuruş mukabilinde Şose ve Köprüler Reisliğinden alınabileceği gibi istiyenler bu şartnameleri Zonguldak Nafıa Müdürlüğüne müracaat ederek görebilirler. Muvakkat teminat «1950» liradır. Eksiltmiye girmek istiyenle • rin Resmî Gazetenin 3297 sayılı nüshasında çıkan talimatnameye tevfikan müteahhidlik ehliyet vesikasını haiz olmaları ve müteahhid bizzat mühendis olmadığı veya bir mühendisle beraber bu işe girmediği takdirde asgarî yirmi metre açıklığmda betönarme bir köp rü yapmış olduğuna dair vesika ibraz etmesi lâzımdır. Teklif mektublarınm 25/9/936 cuma günü saat 15 e kadar An karada Şose ve Köprüler Reisliğine verilmesi lâzımdır. «741» (956) Dinar Şarbaylığından: Merkez Dinar İlçesi haritasımn alınması aşağıda yazılı şartlar dairesinde eksiltmiye çıkarılmıştır. 1 tymar dahiline girecek sahanın miktarı tahminen 140 hek tar meskun arazi ve 60 hektar ağaçlık arazidir ki Bayındırlık Bakanlığınca tanzim kılınan şartnamenin üçüncü maddesine tevfikan şehrin gelecek zamanda alacağı genişliğe göre takribi iymar hu dudu aşağıda yazılmıştır. A Gündoğrusu: Su çıkan, gün batısı: lstasyon arkasındaki Cerid yolunda füfus m e muru Salihin evi sınırı dahilinde, şimalen: llıca mektebinin arkasındaki evlerin son noktası ve yeni açılan Aliçetinkaya caddesinin sonundaki lbrahim Bay oğlu Ahmedin kızına aid bahçenin sınırı ve gene yeni açılan Haydarçerçel caddesi nin müntehasındaki mezbaha yapılacak yer ve Kavas bağı namile anılan bahçesi ve cenuben Karabayır mezarlığı sınırı ve Kadir oğlu Hasanın bahçesi ve Kımıllı oğlu vereseleri bahçesi ve yeni açılan Rasihkaplan caddesinin müntehasındaki su kanalı ve muhacir si yamı ve o civardaki evlerin sınırları ve istasyon barıthanesi, çev resi içinde olacaktrr. 2 Yapılacak haritanm mezkur arazinin hektarı yirmi lira ve ağaclık arazinin hektarı on beş liradan bütün tutarı 3700 lira muhammen keşiflidir. 3 Harita Bayındırlık Bakanlığınca hazırlanan şartnameye uygun olacaktır. 4 Eksiltme kapalı zarf usulile ihale edilecektir. 5 İhaleden on beş gün sonra müteahhid faaliyete geçecek tir ve ihaleden itibaren en çok bir senede ikmali şarttır. 6 Eksiltme 1 eylul 936 tarihinden itibaren 21 gün müddetle 22 eylul 936 salı günü saat 14 te Belediye Encümeninde yapıla caktır. 7 Eksiltmiye girebilmek için 22 eylul 936 salı günü saat 14 e kadar muvakkat teminat olarak 277,5 lira veya banka mektubunu ve ehliyetnamesini Dinar Şarbaylığına tevdi etmeleri şarttır. 8 Haritanm ikmali azamî bir sene tensib edilmişse de talibler arasmda daha kısa bir zamanda bitirilmesini taahhüd eden mü teahhid tercih olunur. 9 İlân hususunda yapılan bilumum masarifat müteahhide a* iddir ve keşif bedeli vesair mukavele tanzimi gibi umum masraf müteahhide aiddir. (967) Dinar Merkez İlçesinin Eksiltme Şartnamesi İst. Posta T. T. Başmüdürlüğünden: Idare ihtiyacı için nümunesi veçhile 300 aded hat bakıcı çantası nın alımı açık eksiltmiye konulmuştur. Eksiltme 28/9/936 pazartesi günü saat 15 te Galatasarayda Istanbul Posta T. T. Başmüdürlüğü Ahm Satım Komisyonunda yapılacaktır. Muhammen bedeli 1050 lira, muvakkat teminat 78 lira 75 kurustur. Taliblerin nümune ve şart namesini görmek ve muvakkat teminatlarım yatırmak üzere eksilt me gününden evvel Yazı İşleri Kalemine müracaatleri. (1240) Adliye Vekâletinden: İstanbul 1 Ankara Adliyesile Temyiz mahkemesindeki kalöriferler için alınacak 150 ton kok ve 130 ton da Lavamarin kömürlerinin kapalı zarf usulile eksiltmiye konulmuştur. 2 Eksiltme 25 eylul 1936 cuma günü saat 15 te Ankarada Temyiz binasında Adliye Vekâleti Levazım Müdürlüğü odasında toplanan Eksiltme Komisyonu tarafından yapılacaktır. 3 İsteklilerin bu hususa aid şartnameyi Ankarada Adliye Vekâleti Levazım Müdiriyetinden, tstanbulda Adliye Levazım Me murluğundan parasız alabilirler. 4 Beher tonu için tahmin edilen bedel kok kömürü için «32» ve Lavamarin kömürü için «30» liradır. 5 Eksiltmiye iştirak edecek olan isteklilerin bedeli muham menenin % 7,5 u nisbetinde olan «652» lira «50» kuruşu nakten veyahud devletçe nakid mukabilinde kabul edilen tahvilâtı mahallî Malsandığına teslim etmiş olduklarına dair olan sandık makbuz larile teklif mektublarını havi mühürlü zarflarını eksiltme saatinden bir saat evveline kadar Komisyon Riyasetine vermeleri, taş radan teklif mektubu gönderecek olanların da ayni saate yetiş • mesini teminen daha evvelden postaya tevdi etmiş olmaları ve dış zarfları mühür mumile ayrıca mühürlenmiş olması lâzımdır. «881» (1254) ve Sıhhî Müesseseler Arttırma Eksiltme Komisyonundan: İstanbul Leylî Tıb Talebe Yurdu talebesi için mevcud nümune ve şartnamesi gibi 760 takım elbisenin imali kapalı zarf usulile eksilt miye konmuştur. 1 Eksiltme: tstanbul Cağaloğlunda İstanbul Sıhhat ve lçtimaî Muavenet Müdürlüğü binasmdaki Komisyonda 23/9/936 carşamba ?vnü saat 15 te yapılacaktır. 2 Muhammen fiat: Bir takım elbisenin imali 975 kurustur. 3 Muvakkat teminat: 555 lira 75 kurustur. 4 Istekliler nümuneyi Çemberlitaş civarında Fuadpaşa türbesi karşısında Tıb Talebe Yurdu merkezinde görebilir ve şart nameyi de parasız olarak alabilirler. 5 İsteklilerin carî seneye aid Ticaret Odası vesikası ve bu işe yeter muvakkat teminat makbuz veya banka mektublarile ihale vaktinden bir saat evvel Komisyona vermeleri. (921) Nafıa Vekâletinden: 1 3/9/1936 günü ihalesi yapılmak üzere kapalı zarf usulile eksiltmiye konylmuş olan Ankarada Cebecide Musiki Muallim Mektebine ilâve olarak yapılacak çalışma odaları ve jimnastikhane in ~ şaatına istekli çıkmamış olmasından ötürü yeniden ayni şartlarla ve pstarhk usulile eksiltmiye konulmuştur. Keşif bedeli 24461 lira 86 kurustur. 2 Bu işe aid şartnameler ve evrak şunlardır: A Eksiltme şartnamesi, B Mukavele projesi, C Bayındırlık işleri genel şartnamesi, D Hususî şartname (fennî şartname), E Keşif cetveli, F Proje. İstiyenler bu şartnameleri ve evrakı 122 kuruş mukabilinde Yapı İşleri U. Müdürlüğünden alabilirler. 3 Eksiltme pazarhk suretile ve 25/9/1936 tarihine musadif cuma günü saat 16 da Eksiltme Komisyonu odasında yapılacaktır. 4 Eksiltmiye girebilmek için isteklilerin 1835 liralık muvak kat teminat vermesi ve eksiltme şartnamesindeki evsafı haiz olması ve bundan başka bu büyüklükte bir yapıyı yapabileceğine dair Nafıa Vekâletinden ahnmış yapı müteahhidliği ve*'kası almış bulun ması lâzımdır. 5 İstenilen vesikaların üçüncü maddede yazılı saatten bir saat evveline kadar Komisyon Reisliğine verilmesi şarttır. «775» (1088). Pazarlıkla Eksiltme İlânı M. M. Vekâletinden: 1 Bu sene Ankaraya nakli mukarrer olan Harbiye Okulu tn • gilizce ve Fransızca, Almanca öğretmenüklerine Yüksek okullarda öğretmenlik yapmak salâhiyetini ve vesaikini ve bilgilerini taşıyan iki İngilizce, bir Almanca, üç Fransızca öğretmeni alınacaktır. 2 Bu öğretmenliklerin ücreti ders saati başına 4 ilâ 5 liradır. 3 Ehliyeti haiz olan isteklilerin diploma ve bonservis ve nü fus kâğıdı, askerlik vesikası, üçer fotoğrafı ve bulundukları memu • riyetleri gösterir hal tercümesi ve bir istida ile Ankarada M. M. Vekâletine, tstanbulda Pangaltıda Harbiye Okulu K. müracaatleri ve sarih adres yazmaları lâzımdır. Müracaatler en geç 20 eylul 936 ya kadar yapılmalıdır. «232» (655) Emniyet İşleri U. Müdürlüğünden: 1 93g senesinde zabita memurları için diktirilecek azı 4270, çoğu 4696 takım elbise maakasketin dikimi yirmi gün müddetle ve kapalı zarf usulile eksiltmiye konulmuştur. 2 Kasket dahil beher takım elbisenin dikiş muhammen bedeli 411 kurustur. 3 İhalesi 21/9/936 pazartesi günü saat 15 te Emniyet İşleri Umum Müdürlüğünde müteşekkil Komisyon huzurunda yapılacaktır. 4 Eksiltmiye girecekler 1447 lira 54 kuruşluk muvakkat temi nat mektub veya makbuzile ve 2490 sayılı kanunun 2, 3 üncü maddelerinde yazılı belgelerle birlikte teklif mektublarını ihale vaktin den bir saat evvel Komisyona vermeleri lâzımdır. 5 Bu bapta fazlaca izahat almak ve şartnamesini görmek istiyenlerin Emniyet İşleri Umum Müdürlüğü üçüncü Şube Müdürlüğüne müracaat eylemeleri. «682» (884)