9 Ekim 1936 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 7

9 Ekim 1936 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 7

9 Birinciteşrin 1936 CUMHLBIYET Süvarilerimîzin muvaffakîyeti için Onlara daha pahalı ve daha seri atlar almalıyız Döviz sukutundan Vekillerîn Şarkta tetkikleri doğan vaziyet Italyaya ihracatımız karşılıksız kalmıyacak Kuvarshan bakır madenleri işlemeğe başlıyor {.Baştarafı 1 inci sahifcde'\ « Kabenellasa göre ((Ispanyadaki bugünkü askerî hareket isyan değil, milletin işkencecilere karşı isyanıdır» Temps muhabiri millicilerin elinde bulunan mıntakalarda sükunetin avdet ettiğini yazıyor Kırk elli bin lira ile memleketimize birincilikler kazandırmak ve lehimizde çok kuvvetli bir propaganda yapmak mümkündür Bu seneki Berlin, Ahen ve Viyana atlı mâni müsabakalarına iştirak olan atlatımızdanikİ8İ İştirak ettiğimiz beynelmilel müsaba kalarda, en ziyade yüzümüzü ağartan, şüphe yok ki süvarilerimizdir. Bir Alman gazetesi, bizim en tehlıkeli rakiblerimiz Türklerle Rumenler, diye yazdığına göre süvari zabitlerimizin yüksek kudretıe rini münakaşaya lüzum yoktur. Onlar, üç şeyle mücadele ederek muvaffak oldular: 1 Çok kuvvetli atlar, 2 Çok liyakatli ve tecrübeli biniciler, 3 Aksi talih. Bu güzide zabitleri Viyanada işbaşında gördüm; ayni zamanda atlı mâni müsabakalannm ruhuna nüfuz etmeğe ve sırrını öğrenmeğe çalıştim. Bu müsabaka1 larda kazanmanın şartlarını ve güçlüklerini anladım. 15 e yakın milletin ve 150 den fazla atın girdiği bu müsabakalarda, Viyana atlı mâni vıüsabakalarında 119 bizim süvarilerimiz, daima en ön safta hayvanın iştirak ettiği bir müsabakada idiler ve birinci dereceleri aldılar. bize ğüzel bir ikincilik kazandırmış olan Yüzbaşı Cevad Kula Bilmiyenlere şunu anlatayım ki her hayvanın münferiden koştuğu atlı mâni nin bulunması, süvarilerimizin kıymetleri müsabakalannda, en büyük marifet mâ ve muvaffakiyetleri hakkmda bir fikir nileri devirmeden, atlamaktır. Bütün mü verebilir. İşte müsabakalarda aldığımız sabakayı hatasız bitirmek için hayvanın neticelerin bir hulâsası: mânileri düşürmemesı, mânıler önünde Birinci müsabakaya 133 at girmiş, itaatsizlik etmeyip ilk hamlede atlaması, yalnız 18 tanesi hatasız bitırmiştir. 5 inci süvarinin veya hayvanın düşmemesi, bıni ve 10 uncu Türktür. cinin bazan yirmi beşi bulan mânilerin ikinci müsabakaya 119 hayvan girmiş, sırasını şaşırmaması lâzımdır. Bu hata yalnız 2 tanesi hatasız bitirmiştir. 2 nci ların her birinin ayrı ayn cezalan var Türktür. dır. Meselâ, bir mâni deviren 4 fena puUçüncü müsabakaya 134 at girmiş, van alır, bir mâni önüne gelip atlamıyan yalnız 8 tanesi hatasız bitirmiştir. 3 üncü hayvan 3 fena puvan alır, Mâniler önün ve beşinci Türktür. de üç defa itaatsizlik eden yani atlamak Dördüncü müsabakaya 86 hayvan giristemiyerek duran hayvan diskalifye edi miş, yalnız 9 çıft hayvan hatasız bitir lır. Hayvanla beraber düşen süvari 6 fe miştir. 7 nci çift Türktür. na puvan alır, kendisi attan düşen binici Beşinci müsabakaya 110 at girmiş, 10 fena puvan alır. Müsabaka için aza yalnız \2 hayvan hatasız bitirmiştir. 5 inmî bir zaman tayin edilmiştir. Çok ağır ci Türktür. giderek bu zaman zarfında müsabakayı Altıncı müsabakaya 86 at girmiş, yalbitirmiyen hayvan ve süvari beher saniye nız 9 tanesi hatasız bitirmiştir. 6 nci lik teahhürü için '/£ fena puvan alır. Ba Türktür. zı müsabakalarda ufaktefek değişiklikler Yedinci müsabakaya 48 at girmiş, olsa dahi, mâni devirme, atlamakta ita yalnız 10 tanesi hatasız bitirmiştir. 5 inci atsizlik, düşme gibi esas hatalar daima Türktür. aynidir. Mılletler kupası müsabakasında, hiç Şu halde, ilk mühim iş müsabakayı ha hatasız bitiren yalnız birkaç hayvan içintasız bitirmektir. Ondan sonra, hatasız de bir tanesi de bizımkılerdendı. Birınci bitirenler arasında ya ayrıca mânileri devrede 2 nci, neticede 4 üncü olduk. yükselterek baraj yapılır. Barajda, hata Yüksek atlamada hayvanımız 1,90 da sız ve en az hata yapan birinci olur, ya kaldı. hud da baraj yapılmadan müsabakayı * * * hatasız ve daha çabuk bitirenler zaman Viyana müsabakalarında aldığımız farkile, sırasile birinci, ikinci, üçüncü ilâ neticelere nazaran şu üç noksanımız ik olurlar. Barajda hiç hatasız bitirenler bir mal edilmek gerektir: kaç tane olursa onların da sürati hesab 1 Süvarilerimizin, beynelmilel müedilerek son tasnif ona göre yapılır. sabakalarda daha parlak muvaffakiyet Her girdikleri müsabakada bizimki ler, rakibler arasında birincilik kazanmalerden bir, hatta iki süvari, yarışı hiç ha lannı, eski tabirile «aliyülâlâ» olmalarıtasız bitirmeğe muvaffak olmuşlar, böyle nı istiyorsak onlara mutlaka daha pahalı ce birinciler arasına girmişlerdir. Fakat, ve daha kuvvetli atlar almalıyız. Müsaatlanmızın süratsizliği, bize son tasnifler bakalarda beynelmilel şöhreti haiz kuv de birinciliği kaybettirmiştir, ki bunda vetli hayvanların mânileri rahatça aştıkbinicilerimizin hiçbir kusur ve kabahati lan ve ok gibi gittikleri, bizimkilerin ise yoktur. Eğer, onların altına rakiblerinin harikulâde bir gayret ve enerji sarfile bu ki gibi 10,000 ile 30,000 lira kıymetinde kuvvetli rakibleri geçmeğe çalıştıklan ve atlar **erseydik bize1 bir değir, birkaç ta geçtikleri apaşikâr görülüyordu. Çok dene birincilik hediye edebilirlerdi. ğil, dört beş tane pahalı at, süvarilerimiBerlin ve Ahın müsabakalarını görme zin vaziyetini derakab değiştirecektir. dim bilmem, fakat Viyanada seyrettiğim Geçen seneki yarışlarda İtalyan binimüsabakalarda süvarilerimiz, bir harika cilerinin fena neticeler almalan üzerine yaratmışlardır. Bu harika, içlerinde süva Musolini, Fransaya bir heyet göndermiş ri alaylarımız için alınmış alelâde, ucuz, ve heyete beğendiği atları almak için açık sıra atlarile Olimpiyadlarda dünya birin kredi vermiştir. Bu yeni kuvvetli hayvancisi, ikincisi, üçüncüsü olan hayvanları lardır ki bu sene İtalyanlara Viyana mümağlub etmiş olmalarıdır. Tora, Bakara, sabakalannda birincilikler kazandırmıştır. Ernika gibi bugün 20,000 ilâ 30,000 li Rumenler de tedarik ettikleri pahalı ve ra kıymetindeki Olimpiyad kahramanla kuvvetli hayvanlarla ön safta idiler. rını, artık baklayı ağzımdan çıkanyo Bizim ucuz hayvanlanmızla birinciler rum süvari bineği olarak galiba 300 li arasına gırmemız sırf süvari zabitlerimizin raya alınmış olan Güdükle geçmek hari bilgili çalışmaları, harikulâde cesaretleri ka değildir de nedir? Güdük Süvari Bi ve kazanmak azimleri sayesinde mümkün nicilik mektebinde kıymetli zabitlerimizin olabilmiştir. elınde terbiye ve idman görerek yetişmiş Azimlerinin ve tecrübelerinin artması ve bugün kıymetli hayvanlar arasma sayesinde, süvarilerimiz, geçen senelere yükselmistir. Buna rağmen gene seri bir nazaran bu sene daha kuvvetli ve daha hayvan değildir. kalabalık rakiblerle çarpıştıklan halde Müsabakalara giren hayvan adedinin daha iyi neticeler almıslardır. çokluğu, fakat hatasız bitiren hayvanla2 Süvarilerimize daha kıymetli ve rın azlığı ve bu mahdud miktarın ara kuvvetli hayvanlar temin ettikten sonra sında daima bir ve hatta iki Türk zabiti yapılacak ikinci iş, beynelmilel müsaba Hükumetimizjn bazı döviz kıymetle rinin değişmesiriden doğan vaziyet hakkındaki karar ve tedbirleri süratle in kisaf etmektedir. Bilhassa, dün hüku metimizin İtalya hükumeti nezdinde yaptığı teşebbüs üzerine aldığı netice iktısadî mehafilde fevkalâde bir memnuniyetle karşılanmıştır. İtalyaya, bilhassa takas yolile satıl mış ve gönderilmiş olan mallar karşı lığmda getirilecek olan eşyanm ihracma r İtal} anın müsaade etmemesinden dolay ı ihracatımızın karşılıksız kalması gibi garib ve tüccanmızı sıkıntıya düşü ren bir vaziyet hâsıl olmuştu. İhracat tacirleri de Türkofiste ve Cumhuriyet Merkez Bankası nezdinde yaptıkları teşebbüslerle bunun izalesi esbabının teminini istemişlerdi. Dün Ankaradan verilen bir habere göre, yapılan resmî teşebbüsler neetmiş ticesinde İtalyadan Türkiyeye sevke dilecek mallar için hiçbir memnuiyet konulmaması temin olunmuştur. İtalya. esasen birkaç günlük durdurmanın bir memnuiyet mahiyetinde ol madığını ve bu halin sadece İtalyadaki bankaların liret kıymetinin sukutu dolayısile geçirdikleri tereddüd ve inti zardan doğduğunu bildirmiştir. Bu şekılde ihracatçılarımızın İtalya takasmdaki muamelelerinden mühim bir kısmımn halledilmiş bulunduğu, yal nız, buraya getirilen mal bedellerinin alâkadar bankalara eski kur üzerinden yatırılması işinin halle muhtaç ol duğu görülmektedir. Bu hususun da yakında temin olunacağı muhakkak gö rülmektedir. hun iki kıyısında, adeta karşı karşıya duruyor! Beride, 20 milyonluk tesisattan, bir iki yıkık duvarla, bir bina iskeleti ve birkaç baca artakalmışur. Bu bacalar, talana uğnyanm bir fabrika olduğunu unutturmamak istercesine, Temps gazetesi adeta bir inad ve ısrarla yıkılmamakta ve spanyadaki muha büyük skandalin hicabaver bir abidesi habirinin, «İspanya linde yükselmektedir. millî müdafaa ko Murgul, Başvekil îsmet İnönüne gözmitesi» reisi Gene yaşı döktüren, böyle acı bir hatıra taşı al Cabanellas ile yor ve daha dün Mareşal Fevzi Çakmak yaptığı bir mülâ bu yoldan geçerken «daha fazla görmi karı neşretmekte yeyim» diye otom<5bilini geri çevirtmiş dir. Karargâhı Bur tir. osda bulunan Ge Evvelâ kiremidleri sökülerek, demir neral Cabanellas aksamı yağmur ve kar alhnda paslandı umhuriyet idaresinnlan dizel motörlerinden, elek makinele de mühim mevkiler rine kadar aşınlarak yok edilen bu mil şgal etmiş olmasına yonlar için, yolu Murgula düşenlerin ağ ağmen bugünkü is lamaması mümkün değildir; nitekim, bu yan hareketine ne gün Vekiller de, seyahatlerindeki en ha den dolayı iştirak etzin tevakkuf anlarmı Murgul önünde ge iğini izah etmiş ve Ispanyanın haliha çirdiler. General Kabanellas (sağda beyaz sakallı) General vaziyetini, Cumhuriyet hükumeti, burasını tekrar zırdaki Franko ile beraber Burgosta nasyonalistlerin he yeniden ihya edecek, yağmagerlerine 80 deflerini aydınlatacak şekildeki beya idaresini eline alacak olan hükumete, bin lira bile temin etmiyen yere, belki 8 cidden sükunet ve disipline kavuşmuş bir natı arasında ezcümle demiştir ki: milyon lira dökerek, güzel Artvinin yü" «Hükumetçilerde rövelver havayici memleket bırakacağı anlaşılıyor. «Junte reğinde bir ağlama duvarı gibi duran bu zaruriyedendi. Bugünkü hareket askerî Nacional» adını taşıyan bu komite, Geenkazı şenlendirecektir. bir isyan değildir; bütün îspanyol mille neral Cabanellasın riyasetinde diğer geFakat Çoruhun öbür yanında, Artvi tinin işkencecilere karşı ayaklanmasıdır. nerallerden ve müşavir sıfatile aralarına aldıkları bazı sivillerden mürekkebdir. nin 30 kilometro şimalindeki bakır ma Marksizm kelimesi îspanyol lugatlerin Borsada dünkü vaziyet den ebediyen silinecektir. Vaktile mağ Diplomatik, malî ilh. namlarile teşkil et Cumhuriyet Merkez Bankası dün İn denleri, memleketin refah amilleri arası ribilere nasıl bir sed çektikse, şimdi de tiği kabineler adeta birer nezaret vazi » yetindedir. îsyanm başlamasile beraber giliz lirasına 616 alış. 619 kuruş satış na katılmış bulunuyor. Eti Bank, buramarksizmin büyümesine mâni olarak befiatı vermiştir. Buna rağmen Borsada daki tesisatı kâmilen tamir etmiş, binalafaaliyete geçmiş olan «Junte», bir yansterlin 616 kuruşta açılıp 617 de kapan rının, izabehanesinin, makine santrallan şeriyete yeni bir hizmette bulunacağız. dan harbin sevk ve idaresile meşgul olurCür'etkâr ekalliyetler, îspanyol milletini mıştır. nın, atölye ve ambarlannın eksiklerini :ethiş ediyorlar. Kurtardığımız mıntaka ken, bir yandan da memlekette normal Dün liret 15,75, frank 16,99 dan muaşeraitin avdeti için icab eden tedbirleri mele görmüştür. Şayani dikkattir ki 25 tamamlamış ve yeniden kurulması lüzum arda, işçinin, işine yeniden nasıl gayret ittihaz etmektedir. Filhakika, nasyona • eylul tarihindenberi Borsamızda görü lu tesisat için de işe girişmişrir. e sarıldığı buna misaldir. Biz, ahaliyi listlerin birer birer işgal ettikleri mıntakalen tahvilât muamelelerindeki hararet idare ediyoruz, tethiş değil. Biz rehine larda trenler işlemeğe, bankalar, mektktısad ve Maliye Vekilleri, Umumî gittikçe artmaktadır. Dün de Borsada Müfettiş Tahsin Uzer, Çoruh Valisi almıyoruz, kadınlan tevkif etmiyoruz. tebler açılmağa, posta servisleri munta tahvilât ve esham üzerine çok muamele Askerî ve sivil mahkemelerimiz, medenî zaman çahşmağa başlamış, hulâsa nor olmuştur. Refik ve refakatlerindeki heyetle birlikDün, Merkez Bankası hisse senedi 91 te Murgul civarındaki madenleri tetkik milletlerde müteamil her türlü teminatı mal hayat avdet etmiştir. lirada açılmış ve yükselerek 92,5 liraya ettikten sonra Borçkaya, oradan da Ço haiz olarak çalışmaktadır. Sayemizde, Nasyonalistler her zaptettikleri mın otuz dört vilâyette âsayiş hüküm sürmekkadar muamele görmüştür. takada icraata ayni sistem dahilinde deTürk bocu tahvilleri de 23,45 te fiat ruh vadisini takib ederek Kuvarshana tedir. Yann bu âsayiş bütün îspanyaya vam ediyorlar. İlk iş örfî ida'renin ilânıgeldileY, tesisatı've çalışmâlari tetkik Ve şamil olacaktır. Ve içinde sayin ve kar bulnmştur v dır. Bunu müteakıb askerî idare sivil idateftiş ettiler. deşliğin umumî bir kanun halinde hü re erkânım intihab ederek işbaşına getirGarsonların patronlardaki Kuvarshan, devlet madenlerini işletme küm süreceği bir îspanya, bütün diğer mekte, onlar da derhal işe başlamakta hakları vazifesile kurulan Eti Bankın ikinci ese milletlerle sulh ve dostluk içinde yaşadır. Bu suretle herşey isyandan evvelki Garsonların patronlardan yüzde on ridir. Birinci eseri Guleman madenlerini, mağa teşne bir millet yaratacağız.» tabiî şeklini alıyor. haklarmı alamamaktan dolayı öteden birkaç gün sonra göreceğiz. Temps gazetesinin muhabiri, nasyo Junte Nacionale «Meşru surette iktiberi yapagelmekte oldukları şikâyeti Eti Bank Umum müdürü îlhami Na nalistlerin işgali ve Junte Nacional denişimdi de Ticaret Odası tetkik etmekte fiz Pamirle madenin genc ve değerli müsab edilmiş bir hakkın, sâinin ve sermalen komitenin idaresi altmda bulunan dir. Bu hususta iki tarafça da müsaid dürü Naim Kromer tesellüm edilen, ya bütün mıntakalarda hakikaten büyük bir yenin modern münasebetleri içinde yaşıbir formül bulunacağı umulmaktadır. pılan ve yapılmakta olan tesisat hakkınsürdüğünü yazmaktadır. yan bir terakki eserinin izale veya inkâr Ecnebi navlunlar lüzumsuz da izahat verdıler. Buradan senede asga âsayiş hüküm hususta şu tafsilâtı veriyor: edilemiyeceği» ni ilân etmiştir. Muharrir, bu yere yükseltilmiş «Beyaz İspanya, sakin, muntazam ve rî 2 bin ton halis bakır çıkanlacak ve Juntenin memlekette asayişi iade huTicaret Odası ihracat tacirlerinin şi memlekete yılda yanm milyon liradan iyi idare edilmekte olan bir memleket susundaki mesaisi, kadınlı erkekli, sayıkâyeti üzerine vapur acentalarınm nav fazla döviz temin olunacaktır. Şimdiki hissi vermektedir. Nasyonalist kuvvetler sız insanlann müzahereti ve fedakârane lun fiatlarına yaptıkları zam hakkında tarafmdan işgal edilen mıntakalan ida hizmeti sayesinde daha müessir olmaktatetkikat yapmakta idi. Oda, ikmal etti halde 350 kişi olan işçi kadrosu, önü resi altına alan ve yalnız harb değil, aydır. Bu hareketi, idare edenler, teşebbüs ği bu tetkikat neticesinde ihracat tacir müzdeki aylarda altı, yedi yüze çıkacakni zamanda idarei hükumet eden millî ettikleri işi iyi bir neticeye götürmek is lerini haklı görmüştür. Çünkü, acenta tır. Bakır istihsalâtına mayısta başlana larm zaman zaman navlunları bugünkü caktır. Müdür Naim Kromerin izahatın komitenin, kendı ifadesi veçhile «sulh ve tiyorlarsa, vahdeti temin etmesini bilmeasayişi temin ettikten sonra» Ispanyanın lidirler.» hadden çok aşağı indirdikleri görül daki bu noktaya, Celâl Bayar: müstür. « Mayısta telgrafmızı beklerim.» Giresundaki takas heyeti diye hayırlı bir mim koydu ve not aldı. Görülen lüzum üzerine Giresunda yeHeyet bakır ma[Baştarafı 1 inci sahifede] Burada mekteb kumandanı Behzad ni bir takas heyeti kurulmuştur. Gire ğaralarmı da gez Mekteb alayı, 1931 denberi içinde Köker, talebeye hitaben şu güzel nutku sunun bu seneki fmdık rekoltesinin iyi di. Havaî hatla geyetiştiği Halıcıoğlundaki yuvasından sa söylemiştir: kıymetlerle satılmakta olmasından ve len cevherler tenö at 10 da çıkmış, teftiş verdikten sonra « Arkadaşlar! bu satışlarm hemen ekseriya takasla rüne göre muhtelıf Halıcıoğlu ve havalisi halkı genc yedek yapılmakta bulunmasından dolayı böyle Bugün, istikbalin kahraman yedek subayları çok samimî bir surette uğurla subaylan olan sizler, yeni binanıza yerbir heyetin kurulması çok isabetli gö silolara aynlmakta, bu silolardan varülmüştür. mıştır. leşmiş bulunuyorsunuz. Bu mutlu gü gonlarla izabeha Alay, Halıcıoğlu, Kasımpaşa, Sişha nün hepinize kutlu olmasını dilerim.' neye sevkedilmek ne karakolu, Tünel meydanı, Istiklâl Bundan evvel burada, tam 102 yıl, kalar için çalıştırıp hazırladığımız zabitle tedir. Burada iza caddesi yolile tam 12 ye çeyrek kala kahraman muvazzaf zabitlerimiz yetiş rin sayısmı artırmaktır. Böylece yeni unbeyi kolaylaştıran Taksim meydanına gelmiştir. Genc ta miştir. Bugünden itibaren de buradan surlar yetiştirmek ve yeni kıymetlere kenbazı maddelerin \\âEti Bank Kuvars lebeler abidenin etrafını çevirerek sıra münevver ordumuzun ihtiyat zabitleri yedilerini göstermek imkânı verilmiş olur. vesile cevher «bakır han madeni müdurü lanmışlar ve verilen kumanda üzerine tişecektir. O zaman, Avrupa müsabakalanna giretaşı» haline sokul Naim Kromer süngü takmışlardır. Müteakıben Selimicek ekipi daha kalabalık bir zabit heyeti İhtiyat zabitle muvazzaf zabit arasınmakta, sonra diğer bir fırında kara bakır ye bandosu İstiklâl marşımızı çalmağa da hiçbir fark yoktur arkadaşlar! Vaarasından seçmiş ve müsabakalara gide (Standard) haline getirilmekte ve nihacekleri daha iyi çalışmağa sevketmiş olubaşlamıştır. 1500 müne\ver gencin, hep tan tehlikeye düştüğü vakit, ihtiyat veya yet üçüncü bir rafinasyon fırınından geruz. bir ağızdan ve gür bir sesle söyledikleri muvazzaf, hepiniz silâha sarılacaksmız, çirilerek saf bakır elde edilmektedir. 3 Süvarilerimiz, senede, azamî dört Istiklâl marşı meydanı dolduran binlerce ve hepiniz ayni mukaddes gaye için çarBu izabehane ham maddesi için madebeş müsabaka yapıyorlar ki, müsabaka halk tarafmdan heyecanla dinlenmiştir. pışacaksmız. Bunun böyle olduğunu, sizne mamul maddesi için de Hopa şosesi" tecrübesi için, bu miktar pek azdır. Millî Bundan sonra abideye Yedek Subay den evvelki nesil çok şanlı bir surette isbat ne ayrı ayn havaî hatlarla bağlanmışhr. ve beynelmilel müsabakaları daha artır etmiştir. Sizin kahramanhklannızın da Kuvarshandaki eski tesisat hemen bı Okulu ibaresi yazılı kırmızı beyaz çiçekmalıyız. Bu suretle süvarilerin de, atların onlardan geri kalmıyacağına eminim. rakıldığı şekilde hüsnü muhafaza edilmiş lerden yapılmış güzel bir çelenk konul da tecrübe ve idmanlan yükselmiş olur. Burası bir subay mektebi idi, bir sutir. Burası da işgal ve istilâ zamanların muştur. Merasimden sonra alay, en önde * * * Selimiye bandosu olduğu halde abide bay mektebi kalacaktır. Muvazzaflarla Memlekette süvariliği ve atçılığı yük da bir yağmagerliğe uğramak tehlikes ihtiyatlar arasmdaki fark ise sadece tedseltmek için çok büyök ve semereli him geçirmiştir. Ancak vazifeten o civarda etrafında bir tur yaparak Harbiyeye ris müddetinden ibarettir. Lâkin her bi metler sarfetmekte olan Başvekilimiz bulunmakta olan bir istihkâm veya harita doğru ilerlemeğe başlamıştır. Bando mı riniz memleketin münevver çocuklan olİsmet Inönünün beynelmilel müsabaka • zabitimiz, gelenlere ateş açarak bu millî zıka Ordu marşını çalıyor, genc zabitle duğunuz için askerlik ruhuna ve derslerimiz de hep bir ağızdan marşa iştirak elara iştirak eden zabitlerimize daha kıy servetin korunmasına himmet etmıştır. rine pek çabuk ittıba ediyorsunuz. Bu İktısad Vekili Celâl Bayar, henüz diyordu. metli atlar tedarik edilmesini emredeceknun böyle olduğunu bütün bir ihtiyat zalerine hiç şüphe etmiyorum. Birkaç iyi adresi meçhul olan bu vatandaşa resmen Eski Harbiye mektebinin önünü kalabiti tarihi göstermektedir. teşekkür edecektir. Kendisıne mühim bir balık bir halk kütlesi doldurmuştu. Mekve kuvvetli hayvan, Türk zabitinin yükBugün ile bu tarih hepinize mutlu olsek kıymetini bütün dünyaya bir kat da hediye verileceği de anlaşılıyor. Murgul teb Kumandanı Kurmayyarbay Behzad ha tanıtacak ve bu, Türk milletile Türk daki makine kıtalini yapanlara mukabi' Köker büyük merasim kapısı önünde sun arkadaşlar.» (Sağol sesleri). Mekteb Müdürünün bu çok samimî ordusu için emsalsiz bir propaganda teş bu şerefli Türk çocuğunun bir fotoğraf ve at üzerinde duruyor, istikbalin kahraalbümünde saklanacaktır man zabitlerinin tuncdan bir kale gibi nutkile Yedek Subay Okulunun Harbikil edecektir. Türkün adını dünyaya da fabrika yaymak için kırk elli bin lira kâfidir. O Kuvarshandaki fabrika bacasının tek sert adımlarla önünden geçişini seyredi yeye nakli«merasimi bitmiş ve mektebin nakli işile yakından alâkadar olan Ornun içindir ki Basbakanımızm yeni bir rar tütmeğe başladığı şu sırada, bu şerefl yordu. Biraz sonra 1500 genc, mektebin ta general Fahreddinin kıymettar himayelehimmetini dilemek cesaretini gösteriyo askerin adresi de büyük bir takdir hissih rihî avlusunda kendilerine tahsis edilmiş rile Yedek Subay okulu y«ni bkıatma aranıvor. ruz. yerde mevki almış bulunuyordu. MEKKÎ SA1D geçmiş oluyorAj. Abidin Daver DAV'ER Yedek Subay Okulu dün törenle Harbiyeye taşmdı