27 Kasım 1936 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 10

27 Kasım 1936 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 10

10 Kültür Bakanlığından: 1 Erkek San'at okullarınm meslekî ve amelî derslerine öğret men yetiştirmek üzere Ankara Bölge San'at Okuluna mülhak olarak «Erkek Ertik Öğretmen Okulu» açılmıştır. Okul yatılı ve parasızdır. Okula girebilmek için aşağıdaki şartları taşımak lâzımdır: A Türk olmak, B Doğumu 1911 (dahil) ve 1916 (dahil) yılları arasında olmak. C Beş yılllık Bölge San'at okullarınm birinden mezun olmak. D Veyahud ilk okuldan mezun olduktan sonra en az yedi yıl marangozluk, demircilik veya tesviyecilik san'atlarından birinde bir fabrikada veya atelyede veya serbest olarak çahşmış olmak, E San'at okulundan mezun olanlar, mezun olduktan sonra bugüne kadar bir fabrikada veya atelyede veyahud serbest olarak kendi san'atmda çahşmış bulunmak ve bu müddet iki yıldan az ol mamak, F Öğretmenliğe mani sıhhî bir arızası bulunmamak, G Hüsnühal erbabından olduğunu polisce verilen bir vesika ile tevsik etmek, H Kültür Bakanhğınca yapılacak tahkikatta ahlâk ve seciyesi itibarile de öğretmen olabilecek manevî evsafı haiz bulunduğu «abit olmak. 2 Istekliler, A Okul şehadetnamesinin aslı, B 4 tane açık başla çıkarılmış vesika fotoğrafı, C Nüfus tezkeresinin aslı, D Aşı kâğıdı, E Yukarıda beşinci maddede bildirilen sıhhî arızaları bulun * madığına dair tam teşekküllü bir heyeti sıhhiye raporu (raporların nümuneleri Ankara, İzmir, tstanbul, Bursa Bölge San'at okulların • dan alınacaktır.) F Başlama ve ayrılma tarihleri ve çahştığı mahallerdeki me • sai ve san'atındaki kabiliyet derecesi de tasrih edilmek şartile yu karıda birinci maddenin «D» ve «E» fıkralarında izah olunduğu gigi çahştığı fabrika veya atelyelerden ahnmış belgeler. (Serbest olarak çalışanlar Ticaret ve Sanayi odalarından belge alacaklardır.) G Birinci maddenin «G» fıkrasında izah olunan hüsnühal mazbatasile birlikte ve hangi San'at okulunda imtihana girmek istediklerini de gösterir istidalarım Kültür Bakanhğına 30/11/1936 akşamına kadar ya doğrudan dogruya tevdi edecek veya posta ile ta ahhüdlü olarak göndereceklerdir. 3 Yapılacak müsabaka imtihanı neticesinde okula tesviyeci, demirci ve marangoz talebe alınacaktır. 4 Müsabaka imtihanı yazılı ve amelî olmak üzere Ankara, U tanbul, İzmir Bölge San'at okullarında yapılacaktır. 5 Isteklilerden San'at okulu mezunlarının müsabaka imtihan ları San'at okulları müfredat programı çerçevesi dahilinde, A Umumî tekneloji, B Meslekî tekneloji, C Hesab, D Makine ve motörler (yalnız demirci ve tesviyeciler için) E Sınaî resim, F Amelî mesaiden, 6 Birinci maddenin «D» fıkrasındaki vaziyette yeni ilk okul mezunu olanlar 5 nci maddede yazılı derslerden başka San'at okul ları müfredat programı çerçevesi dahilinde: A Türkçe, B Riyaziye. Derslerinden de imtihana tâbi tutulacak ve imtihan günleri aynca ilân olunacaktır. (2860) ROMATİZMA PiMANOL İstanbul birinci iflâs memurluğun dan: Yarım hissesi müflis Hristaki Hacı Yosif ve İlya Makroplu kollektif şirketi uhdesinde bulunan ve ayni zamanda Emlâk ve Eytam Bankasına birinci derecede ve İstelyanos Kömürcü oğluna ikinci derecede ipotekli olan ve yeminli üç makine ve üç emlâk ehlivukufu tarafından (ipotekten sonra satm alınan fıçıcı dükkânı haric olmak üzere) ta mamına (177752) lira kıymet takdir olunan İstanbulda Ahiçelebi mahalle sinin tütün gümrüğü meydanı ve Taşçılar ve Balıkoazarı caddelerinde kâin Cumhuriyet buzhanesi namile maruf soğuk hava mahzeni, üstünde odaları ve altında dükkânları olan zemin ve ebniyesile içindeki makine, demirbaş alât ve edevatının ve diğer müştemilât ve tesisat ve teferrüatının yarım hissesi açık arttırmıya konmuştur. Tapu kaydına nazaran (İstanbulda Ahiçelebi mahallesinin Bahkpazarı caddesinde eski 105 yeni 104 ve 104/1 ve 436 ada ve 4 parsel numaralı üstünde odaları havi kârgir soğuk hava mahzeni ve gene Ahiçelebi mahallesinin eski Limon iskelesi caddesinde eski 5 yeni, 5, 5/1 ve 5/2 ve 5/3 ve 5/4 ve 5/5 ve 5/6 ve 5/7 ve 5/8 ve 5/8 mükeFrer numaralı üstünde odaları olan kârgir soğuk hava mahzeni) ehlivukuf raporuna nazaran: (Bu soğuk hava mahzeninin, bi nası beş katlıdır. Her bir katında büyük salonları vardır. Zemin katında buz hane müştemilâtından maada ayda 15 lira kiraya mütehammil kahveocağı ile üstünde bir koridor üzerinde üç oda ve bir halâdan ibaret yazıhane kısmı ile üç kuyu vardır. Tütün gümrüğü meydanı caddesinde 5 numaralı dükkân ayda 50 lira kiraya ve 5/1 numaralı dükkân ayda 42 buçuk lira kiraya ve 5/2 numaralı dükkân ayda 50 lira kiraya ve 5/3 numaralı dükkân ayda 25 liraya kiraya mütehammil olan bu dükkânların zemini çimento döşeli ve istor kepenklidir. Taşçılar caddesinde vâki eski 105 yeni 104 ve 104/1 numaralı ikiye bölünmüş dükkânın zemini çimento ve üzerinde ahşap katı mevcud ve cephesi istor kepenkli ve 70 lira kiraya mütehammildir. Fafrika binasile altında mevcud ve tütün gümrüğü meydanına nazır dükkân, Iarm ebniyesi 3297 ve bunların zemini 684 metro murabbaı ve Taşçılar caddfi' sindeki dükkân da 86 metro murabbaıdır. Bina tamamen buzhane olarak inşa edilmiş. bilcümle tesisatı havidir. İçinde ve dışında mevcud kuyuların suyu vardır. Bütün malzemei inşaiyesi ve içerisinin tertibatı ve tesisatı itibarile sırf buzhane olup bir asansürü vardır. Asansür bakımsız ve metruk olup bina duvarlarınm ve üst kat döşemelerinin bazı kısımlarınra halen mahzuru olmıyan mevzii çatlaklıklar vardır. Bina radyo üzerine betonarme iskelet ve aralar tuğla duvarla işlenmiştir. Zemin ka< makine dairesi, mağazalar ve yazıhane merdiven kısımları bilumum asansür ve merdiven sahanlıklarile üst kısmın Taşçılar sokağı ciheti müstesna olmak üzere her taraftan izolasyonlu ve ze minleri karesimon olarak inşa edil miştir. Yukarıda zikredilen yazıhane kısmı tütün gümrüğü caddesindeki mağazaların üstünde ve tamamen müstakil olup ancak esas binadan lâyıkı veçhile izole edilemediğinden bu kısım istifadeli görünmemiştir. Tesisat: Fabrika dahilinde mevcud tesisat, makine, alât ve edevat ve demirbaş eşya cins ve miktarı 15/10/935 ta rihli ehlivukuf raporunda yazılı olup esas makine, motör, soğutucu ve sair tesisat ve teferrüatı kâmilen ve müesses bulundukları binada işletmekte devam edilmek şartile bina sathına ve yukarıda yazılı muhammen kıymete dahildir. Ahiren mezkur fabrikaya ilâ\ o edilen fıçıcı dükkânı 43 metro murabbaı zemin üzerine mebna ve üzerinde iki katlı binası vardır. 679 lira kıymet takdir edilmiştir. Bunun da 180 hissede 30 hissesi müflis şirkete aid ve fakat hiç bir tarafa merhun değildir. Yukarıda yazılı buzhane binasile altındaki dük kânlardan maada bu dükkânın dahi altıda bir hissesi açık arttırmıya konul muş ve ikinci bir şartnameye tâbi tutulmuştur. Birinci açık arttırma 30/12/936 tarihine müsadif çarşamba günü saat 14 ten 16 ya kadar Yenipostane binasımn birinci katındaki dairemde ve iflâs idare heyeti huzurunda yapılacaktır. Arttırma bedeli kıymeti muhammenenin % 75 ni bulduğu takdirde müşteri üzerinde bırakılacaktır. Aksi takdirde en son arttıranın taahhüdü baki kalmak üzere arttırma 15 gün temdid edilerek 14/1/937 tarihine müsadif perşembe günü saat 14 ten 16 ya kadar gene dairemde yapılacak ikinci açık arttırmada arttırma bedeli kıymeti muhammenenin CUMHURÎYET J7 tkînciteşrin 1936 ile derhal geçer. Uşömekten, bel, diz ve arkaya giren ağrıları heman keser Öksurenlere: KATRAN HAKKI EKREM İstanbul Harici Asker KITAATI ILÂNLARI r Inhisarlar Umum Müdürlüğünden Beher kilosuna tahmin edilen fiatı 11 kuruş 80 santim olan 161,000 kilo un kapalı zarfla alınacaktır. İhalesi 30/11/936 pazartesi günü saat 16 da İzmirde Kışlada yapılacaktır. Hepsinin tutarı 18998 lira olup ilk teminatı 1424 lira 85 kuruştur. Şartnamesi hergün Satınalma Komisyonunda görüle bilir. Eksiltmeye iştirak edeceklerin Ticaret Odasında kayidli olmaları şart olmakla beraber 2490 sayılı kanunun 2, 3 üncü maddelerinde ve şartnamede yazılı vesaiki ve teminat mektublarını hâvi teklif mektublarını ihale saatinden en az bir saat evvel Komisyona vermiş bulunmaları. «462» (2923) *r* 5p *}C 1 Cibalide İdaremize aid Nakliyat Şubesi önünde mevcufl is kelenin matbaa ambarı önüne temdidi işi pazarlıkla eksiltmiye konulmuştur. 2 Keşif bedeli «989,23» lira olup pazarlığı 28/11/936 tarihine raslıyan curnnrtesi günü saat 11 de Kabataşta Levazım ve Mubayaat Şubesinde'ki Alım Komisyonunda yapılacaktır. 3 Şartnameler parasız olarak hergün sözü geçen şubeden alı nabilir. 4 İsteklilerin pazarhk için tayin edîlen gün ve saatte % 7,5 güvenme paralarile birlikte adı geçen Komisyona gelmeleri ilân olunur. (2840) Aded Cinsi ı Tümen birlikleri için muhte Iif garnizonlara teslim şartile 31 ton un pazarlıkla ve hikemî evsafla mubayaa edilecektir. Pazarhğı 30/11/936 saat 14 tedir. İsteklilerin kanunî vesikalarile Lüleburgazda Tümen Satmal ma Komisyonuna müracaatleri. «507» (3250) Muhammen bedeli Lira 696 İspanyol mamulâtı 7,65 Brovnig sistemi 4350 590 » » 6,35 » » 2581,25 83 D. W. M. markah 7,65 726,25 1 7,65 Dreyze marka 6,25 2 6,35 Valter marka 15,25 1372 7679. I Yukarıda miktar, cins ve muhammen bedelleri yazılı «1372» aded tabanca şartnamesi mucibince kapalı zarfla toptan arttırmıya konulmuştur. II Arttırma 10/XII/1936 tarihine raslıyan perşembe günü saat 11 de Babataşta Levazım ve Mubayaat Şubesinde müteşekkil Satış Komisyonunda ya^ılacaktır. III Arttırma Emniyet Müdürlüğünden silâh satışma müsaade almış silâh tacirleri arasında yapılacaktır. IV Bedelsiz şartnameler ve silâh nümuneleri sözü geçen Satış Komisyonunda mevcud olup hergün alınıp görülebilir. V Muvakkat güvenme parası «576» liradır. VI İsteklilerin arttırmıya girebilmeleri için kanunen ibrazı lâ zım gelen vesaikle «III» üncü maddedeki vesikayı ve fiat teklif mektublarını ve güvenme parasının yatırıldığını mübeyyin makbuzu havi kapalı zarflarını arttırma için tayin olunan saatten bir saat evvel makbuz mukabilinde Komisyon Reisine vermiş olmaları lâzımdır. (3106) Dr. Mehmed Osman Saka Goğiis ve dahilî hastalıklar mütehassısı Cenevre Üniversttesinden mezun, Cenevre Tib Fakültesi ve halk sanatoryomu sabık asistanı Belediye karşisında Sinanağa daireleri. öğleden sonra ikiden itibaren hastalarını kabul eder. Telefon: 23565 Doğum ve kadın hastalıkları mütehassısı Cağaloğlu, Nuruosmaniye caddes No. 22, Mâvi yapı RIZA UNVER Telefon 22683 Dr. iHSAN SAMi Operatör Hastalıklardan korununuz Nezle, grip, difteri gibî bu laşıcı hastalıklar Insana a ğız ve boğaz yolile girer. Gonokok Aşısı Belsoğukluğu ve ihtilâtlanna karşı pek tesirli ve taze aşıdır. Divanyolu Sultanmahmud turbesi No. 113 AKRİDOL bu yolları mikroblardan te mizler, hastalıkların alıntnasına mâni olur, boğaz ve bademcik iltihablarmı tedavi eder. Her eczanede bulunur. 15 tanenin kutusu 35 kuruştur. 40 tanenin ku tusu 70 kuruştur. Asioin Kenan Sizi soğuk aigınlığından, nezleden, gripten, baş ve diş ağrılarından koruyacak en iyi ilfiç budur Ismine dikkat buyurulması Harb Akademisi Komutanlığından: TELEFONCU ARANIYOR Harb Akademisi Komutanlığı eratının 936 I. kânundan 1937 senesi mart nihayetine kadar her ay istenilen miktarda alınmak şar tile 4600 kilo lâhana, 4200 kilo ıspanak, 4800 kilo pırasa eksiltmiye konulmuştur. İstekliler elli lira teminat parasile I. Kânun 1936 pazartesi günü saat on birde Yıldızda Harb Akademisi Komutanlığı Satınalma Komisyonuna müracaatleri. (3152) Iznik Jandarma Bölük Komutanlığından Beyoğlu Istiklâl caddesi 405 Telefon : 40450 İznik İlçesi Telefon Komisyonundan: İlçemiz kasaba ve köylerindeki telefonların tamiri ve düzenliyebilecek bir fen memuruna ihtiyac vardır. Şimdilik ayda kırk lira, mart 937 ayıdan itibaren 50 lira ücret verilecektir. İstekliler bu işte ihtısasları olduğuna dair vesikalarile İznik Telefon Komisyonuna müracaat etmeleri. (3157) Kadıköy Aksam Kız San'at Okulu Satınalma Komisyonundan: Kadıköy Akşam Kız San'at okulunda yapılacak mutfak tamiratı açık eksiltmiye konulmuştur. 1 Eksiltme ve ihale İstanbul eski Düyunu Umumiye binası yanında Yüksek Okullar Sayışmanlığında kurulacak KomUyonda 936 senesi birincikânunun üçüncü perşembe günü saat 15 te yapı lacaktır. 2 Keşif bedeli 1202 lira 83 kuruştur. 3 Muvakkat garanti 90 lira 21 kuruştur. 4 İstekliler keşifname, şartname vesaireyi mekteb idaresinde görebilirler. 5 İsteklilerin 1000 1500 liralık bu işe benzer iş yaptığına dair îstanbul Nafıa Müdürlüğünden alacağı vesika ile Ticaret Odasında kayidli olduğuna dair ticaret ilmühaberi ve ilk teminat makbuzlarile belli günde saat 14 te Komisyona gelmeleri. (2997) % 75 ini bulduğu takdirde en son art tıranın üzerinde bırakılacaktır. Arttırma bedeli bu nisbeti bulmadığı takdirde 2280 numaralı kanunun ahkâmına tevfikan satış geri bırakılacaktır. Eşyanın nev'i Tak ı m Tahmini fiatı Depozito Eksiltmenin Satış bedeli peşin alınır. Arttımıya işAzı Çoğu Lira K. Lira K. şekl< tirak edeceklerin kıymeti muhamme Kumaşile beraber nenin yüzde yedi buçuğu nisbetinde elbise 390 420 T. 7980 598 50 kapalı pey akçesi veya millî bir bankanın te İskarpin «çift» 390 420 1890 141 75 açık eksiltme minat mektubunu hâmil bulunmaları Balıkesir yatılı orta okullarınm ihtiyacı olan yukarıda yazılı iki lâzımdır. Hakları Tapu sicillile sabit olmıyan ipotekli alacaklılarla diğer alâkadar ların ve irtifak hakkı sahiblerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masarife dair olan iddialarını evrakı müsbitelerile birlikte ilân tarihinden itibaren nihayet 20 gün zarfında memuriyetimize bildirmeleri lâzımdır. Aksi takdirde haklan Tapu sicillile sabit olmıyanlar satış bedelinin paylaşmasmdan haric kalırlar. Müterakim vergi tenviriye ve tanzifiyeden olan Beledİ3e rüsumu ve Vakıf icaresi art tırma bedelinden tenzil olunur. Bundan başka tellâliye ile masarifatı saire ve vakıf taviz bedeli müşteriye aiddir. Daha fazla malumat almak istiyenlerin ilân tarihinden başlıyarak herkesin görebilmesi için dairede açık bulundurulacak arttırma şartnamleri 934/75 nu maralı dosyaya müracaatle mevcud kuyudat ve vesaiki görebilecekleri ilân olunur. (27678) Balıkesir Orta Okulları Satınalma Komisvonundan: Eti Bank Genel Direktörlüğünden: Eti Bankm Çoruh Vilâyetinde Kuvarshan Bakır madenindeki hastanesine serian bir operatör alınacaktır. Tavzif edilecek zata oturacak bir yer ile elektrik ve mahrukat Banka tarafından meccanen verilecektir. İsteklilerin taleb edecekleri asgarî ücret miktarını bildirerek An karada Genel Direktörlüğe müracaatleri ve aşağıdaki vesikaları da göndermeleri. 1 İhtısas vesikası 2 Nüfus tezkeresi sureti 3 Şimdiye kadar çahştığı yerleri gösterir hal tercümesi ve bunları müsbit vesaik sureti. 4 9 X 12 eb'adında iki aded boy fotoğrafı. (3202) kalem giyecek eşyasi on beş gün müddetle eksiltmiye konulmuştur. İhalesi 3 birincikânun 936 perşembe günü saat 15 te Balıkesir Kültür Direktörlüğü binasında yapılacaktır. Kapalı zarfla yapılacak olan elbiseye aid, 2490 numaralı kanunun tarifatına uygun olarak hazırlanmış zarfların yukarıda yazılı günde, nihayet saat 14 e kadar Komisyon Başkanlığına verilmesi gerektir. Kunduramn açık eksiltmesine de ayni gü nsaat 3 te başlanacağmdan; kanunun istediği şekilde belgeler ve teminatla beraber taliblerin Komisyona gelmeleri lâzımdır. Şartnameler Erkek Öğretmen Okulu kaleminde mevcuddur. İsti » yenler oradan görebilirler. Posta parası kendilerine aid olmak üze re taşrada bulunan taliblere de şartnameler gönderilebilir. (3068) istanbul Defterdarlığmdan: Merkez ve şuabatı maliye daireleri için mahallerine teslim şartile beher tonu 23 lira 48 kuruş üzerinden 175 ton Türk Antrasiti açık eksiltme usulile mubayaa olunacaktır. İsteklilerin ve şeraitini öğrenmek istiyenlerin 30/11/936 pazartesi günü saat on dörtte 309 liralık muvakkat pey akçelerile Millî Emlâk MüdürlÜğünde toplanan Ko misyona müracaatleri. M.» (2974)