December 19, 1936 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 9

December 19, 1936 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 9

19 Birincikânun 1936 Allahın yarattığı çocuk gıdaları tabiî ve saf CUMHURİYET Ansızın yakalıyan ağrılar SIHHATINIZI KORUYUNUZ Herkes dişlerine meftun G R i P iN almakla derhal izale edilebilir ) Yalnız bir kaşe G Ri Pi N Bütün ağrı, sızı ve ıstırabların panzehiridir. Gripin varken dış, baş ve romatizma ağrıları çekilmez Gribin nezle ve gripi geçırir; harareti düşürür, hastalıkların önüne geçer. Pirinç, yulaf, mercimek, buğday, irmik, patates, mısır, arpa, çav d«r, türlü, badem KANZUK MEYVA TUZU Kanzuk meyva tuzu en hoş meyva usarelerile hazırlanmış • tır. Hazmı kolaylaştırır. tnkı • bazı izale eder. Kanı temizliyerek vücude tazelik ve canhlık bahşeder. tNGtLİZ KANZUK ECZANESİ Bevoğlu İstanbul HASAN özlü Unlarile çocuklarınızı besleyiniz ve bü yütünüz. Vitamini ve kalorisi bol olan bu özlü unlarından istedik • lerini ve sevdiklerini bıktırmıya rak değiştire değiştire yediri niz. Çabuk büyürler, çabuk diş çıkarırlar. Hasan markasına dikkat. Başka marka verirlerse almayınız ve aldanmayınız. Bütün eczaneler ve bakkallarda bulunur. Hasan deposu, İstanbul, Ankara, Be yoğlu, Bcşiklaş, Eskişehir. İntihab müddetini bitiren Cemiyet idare heyeti için seçim yapılacağından Cemiyetimize kayidli bütün esnafın 23 birincikânun 936 çarşamba günü saat 10 dan 16 ya kadar SUtlücede Mezbaha dahilindeki Cemiyet merkezine gelerek reylerini kullanmaları bildirilir. İstanbul Kasaplar Cemiyetinden: Erzurum (A. A. KAT1EL KU T i EL ) RADYOLİN diş macunile iki defa dişlerini fırçalıyor ve onlara ebedî hayat, güzellık veriyor. ÇUnkü hergün Karakdy, Topçular caddesi No. 33 Biçki Dersleri Evinde hocasız kendi kendine biçki, dikiş öğrenmek istiyenler için yazılmıştır. Kadın elbiselerine aid olan bi rinci cildi 2, ikinci cildi 2,5 lira dır. Taşraya posta parası alınmaz. Satış yeri yalnız Beşiktaş Dikiş Yurdudur. Akaretler numara 87 Telefon 43687 Daima Radyolın Vilâyetinden: Doğu gazetesi ve matbaası adına mubayaatta bulunmak üzere Şakir Ziya adında bir zata Vilâyetimizce vesika verilmişti. Şakir Ziyanın artık bu işle ilgisi kalmadığından ötürü elindeki vesikanın hü kümsüz olduğu ilân olunur. (3644) Ankara Mektebler Satınalma Komîsyonu Reisliğinden: Siyasal Bilgiler okulu talebesinin çamaşır ve yatak takımlarının yıkanma, ütüleme işleri açık eksiltmiye konulmuştur. Eksiltme 7/1/ 937 perşembe günü saat 14 te Ankara Mektebler Muhasebeciliğinde toplanacak Komisyonda yapılacaktır. ' İlk teminat 307 lira 50 kuruştur. Şartnamesi parasız olarak hergün mektebde göriilür. Mayıs gayesine kadar yıkatılacak çamarır ve yatak takımlarının miktarı ve fiat tahminleri aşağıda yazılmıştır. «2097» (3616) Miktarı Parça başına tahmin Nevi edilen fiat 8 kuruş 40000 Büyük parça: (Yatak ve battaniye çarşafı, fanilâ, don, pijama ve emsali) 15000 Orta parça: (Yatak yüzü, havlu ve emsali) 15000 Küçük parça: (Mendil, çorab ve emsali) Zile Belediye Reisliğinden: Zile Belediyesinde 75 beygir kuvvetinde mevcud buhar makine sinin kazan kısmının yenilenmesi takarrür etmiştir. Makinenin devri dakikada 80/100 ve silindirinin iç kutru 350 milimetre ve boyu 700 milimetredir. Kazan yeni sistem kullanılmamış ve on atmosfer tazyika müte • hammil kuru buharlı ve yatık sistemde olacaktır. Tediye şartları: Belediye Bankasının vereceği kredi üzerine mu tabık kalınacak fiat üzerinden T 15 peşinen ve bakiyesi 937 hazi e ran, ağustos ayları gayesinde iki taksitte tediye edilecektir. Kaza nın fabrikadan siparişinde malumat verilerek gümrükten geçirilmesi Belediyeye aiddir. Bu suretle talib olanların kroki ve fiat mektublarını 7 ikincikânun 937 güniine tesadüf eden perşembe gününe kadar Belediyeye gön dermeleri ilân olunur. (3641) İzmir Belediyesinden: fzmir Belediyesi tarafından İzmirde yaptırılacak Hal santral bi • nasının projesi müsabakaya konulmuştur. Tetkik neticesinde beğenilenlerden birinciye bin lira, ikinciye beş yüz lira verilecektir. Malumat almak üzere Belediye Başmühendisliğine müracaat edilir. Projelerin nihayet 15 mart 937 tarihine kadar Belediye Reisli ğine teslim edilmesi lâzımdır. (3639) İstanbul Deniz Ticaretî Müdürlüğünden: Müdiriyet Algarina Kılavuzluk müstahdemini için dairede mevcud kumaş nümunesinden olmak üzere 75 takım elbise, 10 takım gemici muşambası, 10 takım da tulum ve bir kaput yaptırıl ması açık eksiltmiye konmuştur. Taliblerin muhammen bedel olan 1390 liranın % 7,5 teminatı muvakkatesi olarak 103 lira 85 kuruşu yatırdığına dair makbıiz veya banka mektubile eksiltme günü olan 29/12/936 salı günü saat 16 da Galatada Deniz Ticareti Müdürlüğü binasında müteşekkil Komis yona ve kumaşı ve şartnameyi görmek üzere de İdare Şubesine mü racaatleri ilân olunur. (3630) Sümer Bank Umumî Müdürlüğünden: I Kadıköy Vakıflar Direktörlüğü İlânları | San'at mektebi mezunu aranıyor 1 Mekteb mezuniyet vesikası, 2 Bonservis, 33 aded veika fotoğrafı 4 Nüfus kâğıdı 5 Hüsnühal vesikası 6 Sıhhat kâğıdı Nazilli Basma fabrikası montajında çalışmak ve ehliyeti görü lenler bilâhare fabrika kadrosuna alınmak üzere, tesviyeci, elek trikçi, demirci, su ve buhar boruları tesisatçısı, elektrik kaynakçısı, 75 San'at mektebi mezunu alınacaktır. Taliblerin 25/12/936 tarihine kadar Ankarada Sümer Bank Umumî Müdürlüğüne aşağıdaki vesikalarla müracaatleri ilân olunur. Devlet Basımevi Direktörlüğünden: Basımevimizio bir yılda çıkardığı tahminen 95100 bin kilo kadar en çok beş santim genişliğindeki kırpıntı kâğıdları açık arttırma ile satılığa çıkarılmıştır. fhale 6/1/1937 çarşamba günü saat 15 te Basımevinde yapıla caktır. İsteklilerin arttırma çağından önce % 7,5 ilk pey akçesi olan 75 lirayı vezneye yatırması gerektir. Şartname Ayniyat Muhasibliğinden ahnabilir. (3657) Nazilli fabrikası tarafından verilmiş olan ilân üzerine vaki ola • cak müracaatlerin Banka Umumî Müdürlüğüne gönderilmesi. Not: Antalya Şarbaylığından: Şehrimiz için alınacak arazöze talib çıkmadığından münakasa müddeti bir ay temdid edilmiştir. İhale 11/1/937 tarihine musadif pazartesi günü saat on beştedir. 2490 sayılı arttırma, eksiltme kanununun 32 nci maddesi hük müne göre tanzim olunacak teklif mektubları yevmi mezkurda saat on ikiye kadar Antalya Şarbaylığına tevdi olunacaktır. Şart name parasız Şarbaylıktan ahnabilir. (3610) Kültür Bakanlığından: 1 fcölge San'at okulları için pazarhkla: A Üç aded Üniversel Freze makinesi, B Bir takım Ünite delik ve bir takım Ünite mil mastarları, tC On beş aded muhtelif marangoz makinesi alınacaktır. 2 A fıkrasındaki makinelerin ihalesi ayrı, B fıkrasındaki mastarların ihalesi ayrı ve C fıkrasındaki makinelerin ihalesi ayrı olarak yapılacaktır. 3 Birinci maddenin her fıkrasındaki makine ve mastarların evsaf, miktar vesairesini bildiren umumî ve fennî şartnamelerile listeleri Ankarada Kültür Bakanlığı Levazım Direktörlüğünden, İstanbulda Bölge San'at Okulu Direktörlüğünden bedelsiz olarak alınır. 4 Birinci maddenin A fıkrasındaki makinelerin ihalesi 24/ 12/936 perşembe günü öğleden evvel saat 10,30 da ve B fıkrasın daki mastarların ihalesi ayni tarihte saat 14 te C fıkrasındaki makinelerin saat 15 te Kültür Bakanlığı binasında yapılacaktır. 5 Birinci maddenin A fıkrasındaki üç freze makinesinin tahmin bedeli 17.082 ve muvakkat teminatı 1.282 lira, B fıkrasındaki mastarların tahmin bedeli 781 ve muvakkat teminatı 59 lira, C fıkrasındaki makinelerin tahmin bedeli 7.300 ve muvakkat temi natı 547.5 liradır. 6 Bu eksiltmelere gireceklerin bu gibi makine veya avadan lıkları başka müesseselere verdiklerine ve taahhüdlerini tamamen ifa ettiklerine dair Resmî vesika ibraz etmeleri lâzımdır. (3642) 1 Alemdağında Sultançiftlik köyü civarında Vakıf ormanda mevcud damgalanacak çüriimeğe ve kurumıya yüz tutmuş a ğaclardan yapılmak üzere 795,191 metro mikâb gayri mamul meşe kerestesile 28627 kentar odun kapah zarf usulile arttır mıya konulmuştur. 2 Gayrimamul kerestenin beher metro mikâbına «8» lira ve o dunun beher kentarına 20 kuruş kıymet tahmin edilmiştir. 3 Arttırılması 30/12/936 çarşamba günü saat on beşte Kadıkö yünde Vakıflar Müdürlüğünde yapılacaktır. 4 Arttırmıya gelecekler 907 liralık muvakkat teminat verecektir. 5 Bu arttırmıya aid şartnameyi istekliler Evkaf Müdiriyetine müracaatle alırlar. 6 Bu arttırmıya iştirak edecekler kereste ve odun ticaretile işti gal ettiğine dair Ticaret Odasmdan alacakları vesikayı dış zarfla koyacaktır. 7 Teklif mektubları üçüncü maddede yazılı saatten bir saat ev veline kadar Kadıköy Vakıflar Müdiriyetindeki Artırma Ko misyonu Reisliğine makbuz mukabilinde verecektir. Posta ile gönderilecek mektubların nihayet üçüncü maddede yazılı saatten bir saat evveline kadar Komisyon Reisliğine gelmiş ol ması ve dış zarfın mühür mumile iyice kapatılmış olması lâ zımdır. Postada olacak gecikmeler kabul edilmez. (3464) Aydın Nafıa Müdürlüğünden: 1 Eksiltmiye konulan iş: Istekli çıkmadığından 20 gün müd detle uzatılan Aydın • Muğla yolunun 33 + 552 39 + 842 ara sında yolun terfiile şose ve beş aded menfez inşaatıdır. Bu işin keşif bedeli 22814 lira 52 kuruştur. 2 Bu işe aid şartname ve evrak şunlardır: A Eksiltme şartnamesi, B Mukavele projesi, C Bayındırlık işleri genel şartnamesi, D Fennî şartname, keşif evrakı ve projeler. İstiyenler bu evrakı Aydın Nafıa Müdürlüğünden görebilirler. 3 Eksiltme 21/12/936 pazartesi günü saat on beşte Vilâyet Encümeninde yapılacaktır. 4 Eksiltme kapah zarf usulile yapılacaktır. 5 Eksiltmiye girebilmek için isteklilerin 1711 lira muvak kat teminat vermesi, bundan başka aşağıdaki vesikalan haiz oldu ğunu göstermesi lâzımdır. A Vekâletten alınan müteahhidlik vesikası, B Ticaret Odası vesikası. 6 Teklif mektubları üçüncü maddede yazılı saatten bir saat evveline kadar Encümende toplanan Komisyona getirilerek mak buz mukabilinde verilecektir. Posta ile gönderilecek mektubların nihayet üçüncü maddede yazılı saate kadar gelmiş olması, dış zarfın mühür mumile iyice kapatılması lâzımdır. Postada olacak gecikmeler kabul edilmez. (3466^ İstanbul Beledivesi tlânları Sütlücede polis karakolunun önündeki halka mahsus Millet suyu ççsmesinin memurlu çeşme yapıldığı ilân olunur. «B.» (3656) VATANDAŞ YERLi MALI AL! Avrupa malından daha iyi, Avrupa malından daha ucuz; BAŞKURT Çatal, bıçak, kaşık, çay kasığı ve vesaıre halıs ALPAKA, hiç bir zaman paslanmaz. Her yerde arayınız, Avrupa malını verirlerse almayınız. Umumî deposu: Tahtakale No. 51 Poker traş bıçaklan deposu.