20 Ocak 1937 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 11

20 Ocak 1937 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 11

20 İkinciklnün 1007 WYıIrbaşı pîyango;ında kazanamıyanlara TÜRK MAARİF CEMİYETi EŞYA PİYANG OSU - * SEVİNECEĞİZ ÇEKİLİŞTARİHİ F şuBat 937 Satış yeri piyango bayilerile Yenipostane karşısında Erzurum ha- nındaki Cemiyetin ilân işleri bürosudur. Satış ilânı — İstanbul 4 üncü İcra Memurluğundan: ve Mustafa Sabrinin müşte- fından «4515 lira kymet takdir edilmiş olan Üski yne sokağında eski 2 yeni 2 numaralı sağ İdesi, sol tarafı " Abdullah Efendi hanesi arkası keza kendi bahceleri, cephesi Yağhane sokağile mal dud bir ahşah evin tamamı açık arttırmıya konmustur. Evsafı umumiyesi Zemin kat: Zemini çimento kuyusu olan tulumbe 'oda, zemini çimento harab bir mutfak. Birinci kat: Bir sofz İkinci kat Bina üç katlı olup pek ziyade harab gayrikabili i Sokak cephesinde bir çıkma vardır. Umum mesahası: 73 metre murahbar olup bundan 63 metre mu- rabbar bina, 10 metre mutabbamda bahçe olan mezkür evin tamar açık arttırmıya konmuş olup şartnamesinin 1/2/937 tarihinden baren dairemizde herkes tarafından görülebileceği gibi 1/3/937 rihine musadif pazartesi günü saat 14 (on dört) ten 16 (on altı) ya kadar dairemizde açık arttırma ile satılacaktır. Arttırma bedeli muhammen kıymetinin yüzde yetmiş beşini bul - madığı takdirde en son arttıranın taahhüdü baki kalmak üzere 16/ /937 dar sali günü saat 14 ten 16 ya, mizde ye n ikinci arttırmasında gayrimenkul gene mu - bammen kıymetinin yüzde yetmis beşini bulduğu takdir rana ihale edilecek ve bulmadığı takdirde 2280 numaralı kanun hükümlerine tevfikan satışı geri bırakılacaktır. Taliblerin muham - men kıymetinin yüzde yedi buçuğu nisbetinde pey akçesini veya mi): Ti bir bankanın teminat mektubunu hâmil bulunmaları lâzımdır. Mü- terakirı vergilerle Vakıf icaresi ve Belediyeye aid tenvirat ve tanzi- bedelinden tenzil olunacaktır. Taviz be- deli müsteriye aiddir. 2004 mumaralı icra ve iflâs kanununun «126x ct maddesinin dördüncü fıkrasına tevfikan bu gayrimenkul üzerin- de ipotekli alacaklılarla diğer alâkadaranın ve irtifak hakkı sahib derinin bu haklarını ve hususile faiz ve masarife dair olan bildirmeleri, aksi halde hakları tapu siciller bedelinin paylaşmasından haric kalacakları cihetle alâkadaranın işbu maddenin mezkür fıkrasına göre hareket etmeleri ve daha fazla malümat almak istiyenlerin 934/1913 dosya numarasile müracant- leri ilân olunur. (322) Şoför aranıyor Bulk marmalı bir otomabil idare edebilecek kabiliyette, makineden a lar, lddi, zeki, bekâr ve mekerliğini yapmmış bir şoföre İhtiyaç vardır. Kızlay deposu direktörlügüne müracaat edilmesi. — Urfa Beâyesinden: Saray önünde eski Belediye Dairesi önündeki dükkânların yıktı - ak asri bir kazino haline getirilmesi açık eksiltme ile ilân edil ise de istekli çıkmadığından arttırma ve eksiltme ye ihale kanı- munun 46 ncı maddesinin «R» fıkrası mucibince 7/1/937 tarihinden itibaren on beş gün müddetle pazarlığa -konmuştur. Keşif bedeli 8450 lira olan bu ise girebilmek için 708 lira 75 kuruş muvakkat te- inatı ihaleden evvel Zirant Bankasına yatırmakla beraber istekli deri. bu gibi işleri muvaffakiyetle başardığına dair mevsuk ehliyet - mame vesikaları ibraz edeceklerdir. Keşif, şartname ve plânlar her- gün Belediye Fen Heyetinde görülebilir. lsteklilerin 22/1/937 günü | CEYmntyer Erzurum Vilâyîati Nafıa Müdürlüğünden: 1 — Eksiltmeye konulan iş Erzurum Nümune Fer tesisatı işidi 2 — Keşif bedeli 12700 liradır. inin kalori - 3— Bu evrak şunlardır: A— Plam, B — Umumt şartname. C— Bayındırlık işleri genel şartnamesi. D — Keyif ve silsilei hesab cetveli. 4 — Eksiltme 17 şubat 937 nci günü sast 14 te Nafın Müdiriyeti odasında yapılacaktır. 5 — Eksiltmeye girebi minat vermesi, bundan başka aşı lâzımdır. 6 — Şimdiye kadar bu gibi işleri yaptığına dair Nafı den almış olduğu ehliyet vesikası 7 — Ticaret Odası vesiknsı ibraz etme 8 — İşbi okumak - istiyenler Erzurum — ve- İstanbul Nafıa Müdürlüğünde ekuyabilirler. 9 — Teklif mektubları yukarıda 4 üncü maddede yazı anat evveline kadar Erzurum Nafın Müdürlüğüne verilecekti Posta ile gönderilecek mektublar 4 üncü maddede yazılı saat kadar gelmiş olması ve dış zarfları mumla iyice kapatılmış ol- “ması şarttır. Postada olacak gecikmeler kabul edi (213) Ankara Nümune Hastanesi Baştabibliğinden: Hastaneye muktazi miktar, cins ve tahmir r 15 gün müddetle ayrı ayrı açık eksiltmeye konulmuştur. Şartname ve listeleri Ankarada Nümune hastanesinde ve İstanbul- Ha Sıhhat ve İçtimai Muavenet lüğünde görüle Eksiltme 30 kânunusani 937 cumarteti günü saat 11,30 da Anka- ada Nümune hastanesinde yapılacaktır. Şartnamenin A, C, D, E fıkralarında yazılı kıymetleri teminat ola- iyenler bunların aynen Komisyonca alınması yasak daha evvel bir mal sandığına yatırarak makbuzunu ib- yak vermek olduğundu yaz etmeleri câzımdır. «60» (208) Muvakkat teminat Li K. — Miktan — Limm K. — Cinsi Eksiltmenin şekli 2058 00 — 91 kalem 15500 Cerrahi alâtve — Açık eksillme edevat 165000 — 6 kalem 12400 Röntgen ampulü — Açık eksiltme Sümer Bank Umumi Müdürlüğünden: Bankamız inşaat servisine bir inşant mühendisi ve bir fen me - muru alinacaktır. t mühendisine e280> iki yüz Şili ve fen memuruna <130» Ankara mesken zammı verilecektir liblerin 31/1/937 ine kadar, tercümei hal, nüfus kâj at ve hümmühal vesikssı ve üç aded fotoğrafla Ankarada Müdürlüğüne müraenatleri. (263) İstanbul Komutanlığından: İstanbulda mühim inşaat yapılmıya başlanacaktır. 200 lira ücretle bir mimar veyahud ayni ücretle beton arme inşaat mühendisi aran- maktadır. Taliblerin şartlarını öğrenmek üzere acele İstanbul Komutanlığı Ş. IL. ne müracaatleri ilân olunur. (260) İstanbul 4 üncü İcra Memurluğundan: Akmedin Emniyet Sandığına birinci derecede ipotekli olup tama- mina ehli vukuf tarafından 1901 Tira kıymet takdir olunan Avrat - pazarında Kürkçübaşı Ahmedşemseddin mahallevii sokağında eski 144, 146, 148 yeni 152, 152/1 numaralı Hüsnü vereselri muhterik hane ar arkası Naciye vereseleri he yolla mah- dud dükkânı müştemil ve aşağıda evsafı yazılı ev tapu kaydi üzerine açık arttırmıya vazolunmuştur. Zemin kat: Dükkân ve evin zemin katına girilen bir kapı olup zemini karosimen döşeli bir taşlık, gö - mülü bir küp ve kuyu ve zemini kırmızı çini yemek odası, karosimen döşeli mutfak, merdiven albı, halâ, bir dolab, bahçede sed üzerinde iki erik bir dud ağacı. Birinci kat: Sokaktan birkaç basamakla çıl lan bu katta karosimen antre ve bir sofa üzerine üç oda ve bir aptest yeri ve odanın ikisinde yük ve dolab. İkinci kat: Merdiven başı üze- rine tahta bölme ile ikiye ayrılmış bir oda, camekân bölmeli bir sa: dak odası ve bir çatı methali cephede birinci katta bir şahniş ve yan. gın duvarı vardır. Umum mesahası 103 m2 olup 30 m2 üç ve 18 mZ iki katlı ahşab binadır. Arttırma peşindir. Arttı iya iştirak edecek müşterilerin kıymeti muhammenenin yüzde yedi buçuğu nisbetinde pey akçesi veya milli bir bankanın teminat mektubunu hâmil olmaları icab eder. Mütera- kim vergi, tazifat, tenviriye ve Vakıf boreları boreluya aiddir. Art şartamesi 1/2/937 tari de dairede mahalli mahsusuna talik 1/3/937 lif pazartı LİON MAĞAZASI MEVSiM SONU SATIŞI Kadıköyünde Bahariye cae hanede mukim iken ölen Mehmed mirde olup halen sarih adresi malüm olmuyan Ahmede ; İkraz No, 10827 SÜRET EMLÂK BORC SENEDİ Borçlunun ismi: Mehmed Rıza Ef, (Hüseyin Ef. oğlu) Oturduğu m İkraz miktarı: (5500) beş bin beş Gayrisafi iradı Muhammen kıymeti Teminatın cins ve nev'i 287 14750 Eyüb Abdülvedud mahallesinde Fabri - 3687 ka ve Çamuriskelesi sokağında ezki 5,5 11063 M. 5. M. yeni 53, 3/1 hane, depo, ye hanc ve 1/2 masura suyu havi bir fal ka (fabrika kârgir ev ahşabdır) 1931 senesi yirmi yedinci mayıs çarşamba günü Emniyet Sandı - ğandan bir sene vade borcun tesviye icra masariflerile emlâk vergisi, mukataat ve ler, harelar ve masarifler resülmale zammolun- mak ve bu suetle hatıl olacak resülmal yekünu üzerinden vadenin hitamı beklenilmiyerek her sene K. Evvel, nihayetinde faiz, kumus- “yön ve kanunu mahsusuna tevfikan muamele vergisi hesab olunarak Hizamnamenin yirmi beşinci maddesine tevfikan kezalik resülmale zammedilmek ve berveçhi meşruh tahakkuk edecek deynime ertesi sene iptidasından istifa edileceği güne kadar ayrıca faiz ve kumu! '“yön ve müamele vergisi hesab olunarak baliği tamamen tediye olun- mak ve vadenin hitamında berc verilmediği veya tarafeynin muva- fakatile vadesi temdid edildiği takdirde senevi yüzde dokuz faiz ve senevi yüzde altı kumusyon vermek, üç aydan evvel bore ödenecek aylık ve üç aydan sonra fakat vadesinden evvel ödenecek yalmız (bey bul ve tesellüm etmemle olveçhile emlâki mezkürenin kı kayyede ve muharerresine halel getirmemek şartile ye olduğunu ve vadede tesviyi deyn ve temdii ği takdirde mecmuu deyn muaccel hi Sandığı mezkür emlâki usul ve nizamına tevfikan icr yenkülenin tamamı satıldığı hal- İmezse noksanı kü- de bedeli şayed tediyei deyne ki musyon ve masarif başkaca tediyeye müteahhidim. Bu senedim yu- karısında yazılı olan adresimi ikametgâhı kanuni ittihaz eylediğim- den mezkür adrese vuku bulacak kâffei tebligat ve ihbaratın tarı fıma vuku bulmuş gibi ad ve telâkki edilmesine muvafakat eyledi iimi ve her birimiz yekdiğerimizin borcuna lâzım gelen mebaliği ka- Bul ve müteselsilen kefil ve zamin bulunduğunuzu mübeyyin işbu se- ned tanzim ve ita kılındı. 'seyin oğlu Mehmedin Emniyet Sandığından jstikraz eylediği (beş bin beş yüz) liraya ke derecede ipotek gösterildiği adresi yukarıda yazılı 1/2 masura suyu havi kârgir bir fabrika ahşab hane depo ve yazıhanenin tamamı hakkında 29/4/936 tarihine kadar ba- Tiğ olduğu on bir bin sekiz yüz yetmiş altı lira on beş kuruş ve mukaveleye göre işliyecek faiz ve kumusyon ve icra masrafları takdir olunacak avukatlık ücreti vesaire ile birlikte baliğ olacağı miktarın tahsili için rehnin paraya çevrilmesi yölile alacaklı Emni- yet Sandığı tarafından dairemizin 936/1464 numaralı dosyasile icra takibi yapılmış ve ikametgâhmızın meçhul olması dolayısile ödeme medi sureti tebliğine karar verilmiştir. ödeme müddeti olan otuz gün ., borcun tamamına veya bir kısmına ve- azınız varsa gene yazınızı yazile veya şi- emri ve ikraz ilânın neşri tarihinden içinde borcu t fahem icra dairesine bildirmeniz lâzımdı Künü dairemizde saat 14 ten 16 ya kac rttir. mada bedel kıymeti muhammenenin yüzde yetmiş Beşini bulduğu takdirde üstte bırakılır. Aksi takdirde son arttıranın taahhüdü baki kalmak üzere arttırma on beş gün daha temdid edilerek 16/3/937 tarihine musadif salı günü saat 14 ten 16 ya kı dde en çok arttıranın üstünde bırakılar lâs kanununun 126 nct maddesine tevfikan hakları tapu sicillerile sabit olmıyan ipotekli alacaklılarla diğer alâ kadaranın ve irtifak hakkı sahiblerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masarife dair olan iddir fında evrakı müsbitelerile Aksi takdirde hakları tapu sicillerile sabit olmıyanlar satış bedeli - nin paylaşmasından haric kalırlar. Müterakim Vergi, tenviriye ve tanzifiyeden iharet olan Belediye rüsumu ve Vakıf icaresi ve 20 se- nelik Vakıf icares zil olunu maralı do ikinci artırma netices 2004 numaralı icra ve ilân tarihinden likte dairemize bildirmeleri lâzımdı tavizi, dellâliye bedeli bedeli müzayededen ten- Daha fazla malümat almak istiyenlerin 934/3110 nu - la mevcud evrak ve mahâllen haciz ve takdiri kıymet #aat on beşte Belediyeye müracaatleri ilân olunur. (253) . (Gn) | raporunu görüp anlıyacakları ilân olunur. olunmaz Gösterilen müddette bore ödenmez veye rehnin sened sureti ve ödeme emri tebliği makamına kaim olmak (315) satılacağ üzere ilân olunur. P. T. T. İdaresine Memur Alınacak P. T. T. Umum Müdürlüğünden: İdar 4 için 16 ve İ0 lir ,lı memuriyetlere sorta okul ve elerinin muvafakatlerini almış olmak şartile nla memur alınacaktır. Müsabaka im- tihanına duhul şartları Ankarada Umumi Müdürlük Muamelât Mü düriyeti Birinci Şubesinden Taşrada Vilâyet P. T. T. Müdürlükle - Finden hergün müracaatle öğrenilebilir. İmtihan 5 şubat 937 cuma 'günü sant on dörtte Ankarada Umumi Müdürlükte ve Taşrada bilü- Tmum Vilâyet P. T. T. Müdürlüklerinde icra edilecektir. «738» (238