March 21, 1937 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 9

March 21, 1937 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 9

21 Marf 1937 CUMHURİYET Erkekler nezdinde Nasıl Muvaffak Oldum? Güzelliğim asrî zamanın bir mucîzesile % 50 nisbetinde artmıştır. Malatya Şehri İçme Suyu Tesisat ve Inşaat Eksiltmesi Kanzuk Pastilleri KULLANINIZ! Sizi nezle ve öksürükten korur. Boğaz ve akciğer nahiyelerini te, mizler. Dahiliye Vekâletinden: Malatya şehri dahilindeki şebeke için icab eden boru vesaire malzeme lerin tedariki ve boru ferşiyatmın icrasile sair buna müteferri imalâtın yapılması kapalı zarfla eksiltmive konulmuştur. 1 îşin muhammen bedeli 100,000 liradır. 2 İsteklıler bu işe aid şartname ve proje vesair evrakı 500 kuruş mukabilinde Dahiliye Vekâleti Belediyeler tmar Heyeti Fen Şefliğinden alabilirler. 3 Eksiltme 30 nisan 1937 tarihine raslıyan cuma günü saat on birde Ankarada Dahiliye Vekâleti binasmda toplanacak Belediyeler İmar Heyetince yapılacaktır. 4 Eksiltmiye girebilmek için isteklilerin aşağıda yazılı teminat vesaiki ayni gün saat ona kadar Komisyon Reisliğine teslim etmiş olmaları lâzımdır. A 2490 sayıh kanunun 16 ve 17 nci maddelerine uygun 6250 liralık muvakat teminat. / B Kanunun tayin ettiği vesikalar. C 4 uncü maddesi mucibince eksiltmiye girmiye bir mâni bulunmadığma dair imzalı bir mektub. D Belediyeler İmar Heyeti Fen Şefliğinden munakasaya girmek için alacakları vesika. 5 Teklif mektublan ihale günü saat ona kadar makbuz mukabilinde Komisyon Reisliğine verilecektir. Posta ile gönderilecek teklif mektubîarının iadeli taahhüdlü olmaa ve nihayet bu saate kadar Komisyona geîmiş bulunması lâzımdır. Bu iş hakkmaa fazla izahat almak istiyenlerin Dahiliye Vekâleti Belediyeler Imar Heyeti Fen Şefliğine müracaat etmeleri. «587» (1446) Ağız kokusunu giderir. Ses kısıklığını açar, yolculukta, tozlu ve mikroplu yerlerde, yağmurlu, rüzgârlı, sisli havalarda: KANZUK P A S T İ L L E R İ KULLANINIZ. İngiliz Kanzuk Eczanesi Beyoğlu İstanbul Cildim, hemen yarı 51müş bir halde idi. Buruşmuş, solmuş ve ihtiyarlamıştı. Maamafih karakterim henüz gencdi. Dansı seviyordum, fakat hiç kimse beni dansa davet etmiyordu. Bugünün erkekİeri, gencliği anyorlar. Nihayet bir cild mütehassısı ile istişare ettim. Dedi ki: Cildimin «Biocel» i cildi terü taze tutan kıymetli cevheri azalmıştır. Fen, son zamanlarda «Biocel» i genc hayvanlarda gizlenmiş cild hüceyrelerinden istihsal çaresini bulmağa mu vaffak olmuştur. Fen son zamanlarda «Biocel» i gibidir. Bu cevher; şimdi cildinizi beslemek ve gencleştirmek için matlub nisbet dairesinde Tokalon kreminin terkibinde mevcuddur. Vakit kaybetmeden bunu tecrübe ettim ve resimlerde görüldüğü gibi memnuniyetbahş neticeler elde ettim. Sonra, bir miknatisin çeliği cezbettiği gibi cilde son derece yapışma hassasını veren hususî ve kıymetli mad deleri ihtiva eden yeni ve gayet ince bir pudra kullandım. Hemen hemen gayrimer'î olup sudan, yağmurdan ve tagayyüratı havaiyeden kat'iyyen müteessir olmadığı için banyonuzu alırken veya sı cak bir salonda dans ederken terleseniz bile yüzünüzde sabit kalır. Bu yeni pudranm şayani hayret ve orijinal renkleri vardır. Bu cazib keşif pek büyük ve malî fedakârlılarla Tokalon müessesesi tarafından temin edilmiştir. Ve Tokalon pudrasma karıştırılmıştır. Her yerde Tokalon krem ve pudrasını arayınız. Binlerce Tokalon müşterisinden müessesemize mektub yazanlarrn müşahedeleri, kendiliğinden gelen ve kıymetli delillerdir: (Krem ve pudralannızı kullanmak suretile yüzümü zün düz ve pürüzsüz hale geldiğini gördüm. Bu hal ar kadaşlarımın bile nazarı dikkatini celbetti.) M. F. S. M. Bursa (Tokalon kreminin yüzdeki kabarciklar için çok istifadesini gördüm. Bu krem ve essiz pudralarınız sayesinde düzgün ve beyaz bir cilde malik oldum.) Z. B. M. H. O . . . . Fatsa Mektublarm asıllan dosyalanmızda saklıdır. Edırne icra ve iflâs memurluğu tasfiye ıdaresinden: Müflis şirkete aid konserve fabrikası aşağıdaki evsafı haizdir ve gösterilen şartlarla satılığa çıkarılmıştır: 1 Fabrika beş paviyonla ikisi eşçan müsmirelı üç bahçeden ibaret olup Edırnenın Sırıkmeydanı nam mevkide ve küçük bir ada halinde arazi ve eöniyeyi havidir. 2 Fabrikanm iki tane küçük Dizel motörü, buhar kazanı ve otoklavlanndan başka konserve imaline yanyan müteaddid makineleri ve teneke kutu yapmıya mahsus bütün makine ve preslerle tertıbatı vardır. 3 Bütün makineler yeni denecek kadar mükemmeldir. Pek az kullanılmıştır. Binalar kısmen kiremid aktarması gibi az tamire muhtacdır. 4 Muhammen kıymeti (12925,30) liradan ibarettir. 5 Bedeli sekiz taksitte ödenmek, ilk taksit peşin olarak nakden verilmek ve vadesinde verilmiyen taksitler muacceliyet kesbetmek, borclarm tamamı ödeninciye kadar fabrika ve teferrüatı birinci derecede alacaklılar lehine ipotek edilmek, 6 Taliblerin %7 nisbetinde pek akçesi yatırmaları, tellâliye ve ihaleye aid harc ve masraflarla pulların kâffesi müşteri tarafından ödenmek meşruttur. 7 İlk ihalesi Edirne Adliye dairesinde Baro odasında 7/4/937 tarihme musadif çarşamba günü saat 15 te yapılacaktır. Haddi lâyıkını bulmazsa ikinci arttırma ayni şeraitle 22/4/1937 perşembe günü saat 11 de olmak mukarrerdır. İstekhlerin tasfiye memurluğuna müracaatleri ilân olunur. (31171) r Motörlü Vasıtalar Adnan Halet Taşpınar Otomobil kullananlara ve şoförIere, motör işlerinde çalışanlara lâzım bir kitabdır. Kitabcılardan arayınız. Tevzi yerleri: İstanbul Kanaat re fkbal, Beyoğlu Haşet Kitabevi. " F E M i L „ TUVALET BEZLERiDiR Bayanların candan arkadaşı: Aybaşlannda kullandıklan OPERATÖR Dr. Cemil Şerif Baydur Cerrahî hastalıklar ve sinir cerrahisi mütehassısı Cağaloğlu C. H. Partisi Merkezi karşısmda Zorlu apartıman No. 16 Pazardan maada hergün saat 2 den 6 ya kadar hasta kabul eder. Telefon 23289 L Her eczanede bulunur. TUrkfye ve umum Balkan hUmumetleri İçin vekili: İŞ Ecza Deposudur. Defterdarlık İstanbul Tahsilât Müdürlüğünden: Düzüne Aded 3 numara 130 30 No.h lâmba şâşesi 6000 İdare şişesi 28 Yuvarlak idare şişesi 70 Lâmba karpuzu 15 20 No.lı lâmba şişesi 70 Yemişlik cam 68 Salçalık 173 6208 Tahtakalede Halil handa 14 sayılı mağazada icrayi ticaret eden Davit SSmeke aid olup vergi borcundan dolayı tahtı hacze alınan yukarıda cinsi ve müfredatı yazılı eşyaların 22/3/937 pazartesi günü saat 10 da mahallinde satışları icra kılmacağından görmek ve fazla izahat almak istiyenlerin Hocapaşa Maliye Şubesi Tahsil Şefliğine müracaatleri ilân olunur. (1546) Satmak itsiyenlerin Galata Mahmudiye caddesi 44 numaralı mağazaya müracaatleri. Buz makinesi istiyoruz IL TRAŞ BIÇAĞI TÜRKıYhDEENÇOK kullanılan ve satılan Müstamel KERBELAVAKASI Ali, Hâs&n ve Hüteyin. Tarihi, meraklı romın çıktı Fiatı 5 kuruftur. Üniversite Paris azasından 24/3/1937 konferans Rektörlüğünden: Kınık Belediyesinden: 1 Eksiltmiye konulan iş: Kmık Belediyesi Şehir haritası. 2 Şehir haritasmm ihtiva ettiği mesaha «65» hektar olup 32/50 hektan meskun 32/50 hektarı gayrimeskun arazidir. 3 Muhammen bedeli: Meskun kısmı «25» lira gayrimeskun kısmı «10» liradır. 4 İhale müddeti 15 gündür. 5 Yapılacak haritanm fennî keşifnamesi ve krokisi dairede mahfuzdur. Talibler Belediyemize başvurarak öğrenebilirler. 6 İhale kapalı zarf usuliledir. 7 İhale 3 nisan 937 cumartesi günü saat 15 te Belediye Encümeni huzurunda icra edilecektir. 8 îştirak edecek talibler % 7,5 teminatı muvakkateyi Belediye Sandığma teslim edecektir. 9 Teklif mektublannm 7 nci maddede yazılı saatten bir saat evveline kadar Kmık Belediye Encümenine verilmiş veya gönderilmiş olması lâzımdır. 10 İştirak edecek taliblerin Nafıa Bakanlığmdan bu seneki yaptığı işler hakkında musaddak ehliyetnamesini ibraz etmesi şarttır. (1562) KARDOL Sînir zaffiyetine fevkalâde bîr îlâc Üniversitesi Tıb Fakültesi tanmmış profesörlerinden ve Akademi Pr. Dr. Debre 22/3/1937 pazartesi saat 18,15 te «Acrodynie» ve çarşamba saat 17 de «Erytheme noueux» hakkında Üniversite salonunda iki konferans verecektir. (1577) Amasya Sulh Hukuk Mahkemesinden: HALK Bıcagıdır. Çünkü HALK bıçağı hem ucuz •e keskin ve hem de yegâne öz Türk malıdır. 10 tanesi 15 kuruştur. Eczanelerden arayınız. KOLİNOS DİŞ MACUNU Dünyanın her tarafından lezzetinin hoş olmasından ve diş etlerini ve minelerini tazelediğinden doleyı müyonlarca bayan ve bayların sevdiji Meşhur Amerikan Kolinos Diş Macununu Kullanınız Sararmış, cilâsız ve doouk dişlerinizi, bu macun şaşılacak bir süratle temizliyerek beyazlatır ve gerçekten inci gibi bir hale getirir. Muzadı taaffün bir krem olmasından. ağızdaki m krobları tamamen imha eder. Nefese hoş, cazib ve lâtif bir rayiha verir. Her tarafta bulunur. Arayınız. İstanbul P. T. T. Vilâyet Müdürlüğünden: îdare ihtiyacı için almacak dokuz metrelik 63 aded, 12 metrelik 50 aded ki cem'an 113 aded kestane telgraf direği açık eksiltmiye konulmuştur. Eksiltme 5/4/937 pazartesi günü saat 14.30 da İstanbul Yenipostane binası birinci katta İstanbul P. T. T. Vilâyet Müdürlüğünde müteşekkil Alım Satım Komisyonunda yapılacaktır. Beher direğin muhammen bedeli 550 kuruş, hepsinin 621,5 lira ve muvakkat teminat 46 lira 61 kuruştur. Taliblerin şartnamesini görmek ve muvakkat teminatlarmı yatırmak üzere eksiltme gün ve saatinden evvel mezkur Müdürlük İdarî kalemine müracaatleri. (1564) Ziraat Vekâleti Silo Komisyonundan: Edırne Noterliğıne (A. Şener) yazılı imza biçimindeki mühürümle Osmanlı ve Ziraat Bankalarile muamele yapmaktayım. Ayni zamanda bu mahkuk ımzamın yanma el yazısile ve bizzat A. Şener imzamı atıyorum. Beş gündenberı sözü geçen mahkuk imzamı kaybettım. Yenisini yaptıracağım. Bunun haricindeki imza ve mühürlerin beni ilzam edemiyeceğini ve Edirne Noterlığınde 29/1/1935 tarihindeki imza tasdıkı ve 14/1/1936 da Ziraat Bankasma verilmiş kefaletli borc senedi bu imzalarımı havi olup andan sonra mezkur imzalarımla bir muamele yapılmamış bulunduğunu ve şayet bu imzalarımla yapılmış ve bana izafesi mevzuu bahsedilen her hangi bir varaka, deyin ikrarı, hıbe, rehin, kefalet gibi zimmetimi meşgul edebilen ve beni ilzam ve malen mes'ul edecek olan her hangi bir akid veya sukutu hak iddia ve ihtimali varsa velev ecele müstenid bulunsun ve müddeti hulul etmemiş olsun ilân tarihinden itibaren bir hafta zarfmda tarafıma ibrazı ve talebi lâzım geleceğini ve aksi takdirde hükümsüz olacağını ve her türlü dava ve taleb hakkının iskat edılmiş bulunacağını ve bana izafesi mümkün olamıyacağuıı ve 13 mart 1937 den itibaren kaybolan mah kuk imzamla zuhur edebilecek evrakm keenlemyekun olduklarını üçüncü şahıslara ve alâkadarlara bildiririm. Bu şekildeki ilâmn Edirnede (Edirne Postası) ve İstanbulda (Cumhuriyet) gazetelerile ilânmı dilerim. Edirnede Karacaköy çiftliği sahibi Ahmed Şener Amasya İnhisarlar dairesine avanstan on beş lira borçlu müteveffa Ziraat memuru Münir karısı Medihanm ikametgâhı meçhul olması dolayısile tebli gatın ilânen yapılmasma mahkemece karar verilmiş olduğundan yevmi muhakeme olan 15/4/937 tarihinde saat 10 da Amasya Sulh Hukuk Mahkemesi salonunda hazır bulunması ilân olunur. (1566) KUMBARA *••: VEREN TARLADIR İOOO Ziraat Vekâleti Silo Komisyonu Teknik Bürosunda çalışmak üzere ücretli olarak bir ressam, lisan bilen bir daktilo ve teknik yazıları almancadan türkçeye çevirebilecek muvakkat bir mütercim almacaktır. îsteklilerin imtihan edilmek üzere vesikalarile beraber nihayet 31/3/937 tarihine kadar Çankaya caddesinde Sümer apartımanında Silo Komisyonu Teknik Büro Reisliğine müracaatleri. «655» (İ552) Galata Maliye Şubesi Tahsil Şefliğinden: [ ' Dr. HORHORUNi Eminönü Eczanesi Hastalannı hergün kabul eder. Bursada Satılık yanında 2600 ton Kandilli yıkanmış maden kömürü 111 » Kok kömürü 10 » Türk Antrasiti 1 tane Amerikan yazıhane Vergi borcundan dolayı haciz altına almmış olan yukarıda cins ve miktarı yazıh kömürle yazıhanenin 26/3/937 cuma günü saat 11 de Kuruçeşmede tramvay durak yeri 107/2 No.lı Yeni depoda açık arttırma ve peşin para ile satışı yapılacaktır. Hergün mahallinde görülebilir. Alıcılann satış gününde orada bulunmalan. (1578) Bursada Çekirgede, Cadde üstünde, havadar ve nezareti çok güzel elektrik ve suyu mevcud, yağlı boyalı, yedi oda bir mutfak ve tekmil müştemilâtile iki aded ayrı ayn hususî çelikli sıcak su banyosunu havi Şifa oteli satılıktır. Talib olanlaıın Askerî Tıbbiye mektebinde binbaşı Basriye mektubla veya şifahen müracaat etmeleri.