3 Ağustos 1937 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 2

3 Ağustos 1937 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 2

CUMHURtYET 3 Ağustos 1937 Duçe harb istemiyor f Şehir ve Memleket Haberleriij Lambury Romada M. Mussolini ile Bayrak ve Sancağa yaptığı mülâkattan memnun görünüyor saygı borcu «Müthiş silâhlanmaya yakın zamanda nihayet Başvekâlet mühim bir verilmediği takdirde neticenin cihanşümul bir tamim yolladı harabiden ve medeniyetin tamarnen yıkılmasından Bayrak ve sancağa hürmet hakkında Başvekâletten vilâyetlere §u tamim gönbaşka birşey olmıyacaktır» derilmiştir: «Bayrak ve sancağa karşı gösterilmesi elzem olan sevgi ve saygı hislerini artırmak ve bu yolda kusurlan gidermek için bilumum okullarda ve Halkevlerinde dersler ve konferanslar verilmesi Millî Müdafaa Vekilliğinden yazılan tez kere sunulmuştur. Bayrak vatan ve milletin istiklâl ve hürriyetinin şerefli bir timsali olmak itibarile bütün vatandaş ların bu krymetli vediaya lâyık olduğu heyecan ve hassasiyetle saygı göstermesi millî ve vatanî bir borçtur. Bu itibarla bilumum okullarda ve halkevlerinde buna daha fazla ehemmiyet verilerek esaslı dersler ve konferanslar tertibini şehir ve köylerde de halkın bilgı ve saygılannı yükseltecek tedbirler alınmasını ehemmiyetle rica ederim.» Siyasî icmal Iki siyasî mihver vrupada politika vaziyeti son günlerde iki mühim hâdise ile değişti. Bu hâdiselerden biri Ingiltere ile Italya arasmda siyasî noktadan bir yakmlaşma hasıl olması, diğeri de Sovyetler Birliğinin, General Fran • co'nun, müstakil bir muharib devlet olarak tanınmasına, yalnız başma muhalefet ederek on aydanberi vücude getirilmesine çalışılan ademi müdahale işinin büsbütün suya düşmek ihtimali karşısında kalmasıdır. Ispanyada dahilî harb başladıgmdanberi Avrupa polihkasında biri Berlin • Roma ve diğeri Paris Moskova olarak iki mihver peyda olmuştu. Ingiltere yakın zamana kadar Paris Moskova mıhverine müzaheret etmekte olduğundan bu mihver daha kuvvetli idi. Ancak Almanya ile İtalya, her şeyi gözlerine al dırdıklannı kat'î surette ihsas etmedikçe Ingiltere, Paris Moskova mihvetini kuvvetlendirmekten bir an feragat etmiyordu. Meselâ ispanya etrafında bir deniz kontrolu konulması kararlaştınlıp bu kontrolun hangi büyük devletler tarafından yapılacağı Londradaki ademi müdahale komitesinde görüşüldüğü zaman, Ingiliz, Fransız, Alman ve italyan donanmala rile beraber, Soyetlerin Karadenizden gelecek donanmasının da kontrola iştirak eylemesi üzerinde şiddetli münakaşalar olmuştu. Sovyet donanmasının iştiraki meselesinde tngiltere, Fransa ile Sovyetler Birliğinin tarafını tutmuşru. Fakat, Italya ile Almanya, Avrupanın şark devleti olan Sovyetler Birliğinin Avrupanm garb işlerine bilfiil kanşmasma asla müsaade edemiyeceklerini ve bu yüzden ademi müdahaleden bile vazgeçeceklerini kat'î olarak bildirdikleri zaman, Ingiltere pek de istemiyerek gerilemişti. Fransa dahi karşılıklı yardım muahedesile bağlı bulunduğu Sovyetler Birliğini ısrar etmek • ten vazgeçirmişti. Doğru değil mi ? 1 Tenzilâtlı ihracat Kırkçeşme suları kapatıldıktan sonra... w Zeyrekte Fil yokuşunda oturan \, okuyuculanmızdan Faruk imzalı bir mektub aldık. Bu mektubda deniliyor ki: «Tifo tehlikesi karşısında, müteaddid defalar muayene edildikten sonra kırkçeşme sulannm nihayet temiz olmadığı neticesine vanldı ve halkın bu sudan kurtanlarak Terkos verildiği gazetelerde ilân edildi. Kırkçeşme suları kesildi. Fakat Terkos henüz verilmedi. Başka yerlere Terkos musluğu konup konmadığmı bilmiyoruz. Fakat bizim mahallede son birkaç gün içinde sonsuz bir su sıkıntısı başgösterdi. Susuzluk yüzünden günlük temizliğimizden mahrum kaldık. Susuzluk devam ederse şimdiye kadar henüz tifodan hiçbir musab vermiyen mahallemiz, pislikten ve susuzluktan yalnız tifo değil, daha birçok hastalıklardan kurban verecektir.» Vaziyet, okuyucumuzun dediği gibi ise hakikaten fecidir. Mademki kırkçeşme sutarı pistir, bu suların musluklan kapatılırken Terkos musluğu da hemen açılmalı ve halkı susuzluktan kurtarmahdır, diyoruz; eşyası tarifesi Tarife dünden itibaren mer'iyete girmiştir Bundan iki ay evvel Yunanistanm Pityan Kuleliburgaz istasyonunda Türk Yunan Bulgar şimendifer murahhaslan arasında imzalanan fevkalâde tenzilâtlı ihracat eşyası tarifesi dünden itibaren meriyet mevkiine girmiştir. Yeni tarife her üç memleketin ihrac eşyalarından olan maddelerde yüzde 40 dan yüzde 70 e kadar tenzilân ihtiva etmektedir. Bu meyanda bizim kavun, karpuz, üzüm, soğan, taze ve kuru ye mişlerle taze ve kuru sebzeler, yumurta ihrac maddelerimiz vardır. Bu madde ler Türkiyenin Avrupa kıt'asında bulu nan demiryolu ile Yunanistanm 33 kilometroluk Avrupa hattı ve Bulgar de miryollarında tenzilâtlı tarifeden istifade edecektir. Ayni zamanda bu gibi ihrac maddeleri her üç memleket hatlarmda hiç bekletilmeden nakledilecektir. M. Lambury Romaya gitmek üzejre Londradan aynürken Ingiliz işçi partisi sabık lideri George Lansbury, bundan bir müddet cvvel eski ve yeni dünya devlet ve sıyaset adamlarile mülâkatlar yapmak üzere büyük bir seyahate çıkmıştı. Sabık lider, bir çok memleketleri dolaşmış ve her birinin zi mamdarlarile görüşmüştür. Bu meyanda, M. Musolini ile de bir mülâkatta bulu nan Lansbury, İtalyan Başvekilile yaptığı bu teması, aynen iktıbas ettiğimiz aşağıdaki makalede tesbit etmiştir. «** «Bir hükumet merkezinden ötekine geçerek dünyayı dolaşmaktan maksadım, hükumetlere ve rnilletlere, harbin, ne harbi olursa olsun, hududsuz bir delilik olduğunu, bütün hükumetlerin halihazırda takib ettikleri teslihat siyasetinin sebebiyet verdiği sukutu hayalin dehşetini ve hezeyan halinde peşinde koşulan bu siyasete, yakın zamanda nihayet verilmediği tak dirde, neticenin cihanşümul bir harabiden ve medeniyetin tamamen yıkılmasından başka birşey olmıyacağını akıl ve fikri selim yolile ispat etmektir. «Bu sulh mücadelesinde, ben, «banş elçilikleri» ismini taşıyan küçük bir teşekkülü temsil ediyorum. Daha başka kimseler, Hindistanda, Amerikada ve diğer yerlerde, ayni maksadla çalışıyorlar. Biz, faşizmle ve komünizmle alâkadar değiliz. Bütün hükumetleri, bizim, onlan görmek istediğimiz şekilde değil, olduk lan gibi ele alıyoruz. Bununla beraber, yaptığım görüşmelerde, kendimi açık a çık, sosyalist ve sulhperver gösteriyorum. Bizi sevkeden fikir, yeryüzünde, bü tün milletler için kâfi yer bulunduğu fikridir. Tabiî membalar, bütün milletlerin ihtiyacmdan fazladır. İşba haline gelmemiş olan pazarlar ve tatmin edilmiyaa talebler, bütün makineleri ve sıhhati yerinde bütün insanlan daha birçok seneler kullanmağa kâfidir. Yeter ki milletler, şimdi dünyayı tahrib etmek için göster dikleri kadar şiddetli alâkayı onu kurtaracak çareyi aramak için göstersinler. Musolini de dahil olmak üzere, şimdiye kadar kendilerile görüştügüm bütün şahsiyetler, bu yolda bir himmetin yapılması lâzım olduğunu tasdik ediyorlar. Fakat, gene bu şahsiyetlerin hepsi, böyle bir konferansa, büyük devletler arasmda yapılacak ciddî münakaşalann takaddüm etmesi lüzumunu ileri sürüyorlar. Buna vereceğim cevab, böyle bir teşebbüsün, hiçbir mühlete tahammülü olmadığıdır. Teslihat ilânihaye artınlamaz. En zen gin milletler bile, hazar zamanında mütemadiyen artan bir borc yükü altma giremezler. Musolini ve Hitler, her ikisi de, 1932 de Londrada toplanan neviden bir konferansı iştirak eden hükumetler, neticesinden emin bulunmadıkça kabul ettikleri takdirde milletlerine ihanet etmiş ola caklannı söylüyorlar. Daha birçok hü kumetlerin, ezcümle Ingilterenin noktai nazannın da bunun ayni olduğunu söylemek zaruretindeyim. Bu noktai nazar mantıkî görünmekle beraber, tekrar edeyim ki, kaybedecek vakit yoktur. Duçe, mülâkatımızdan sonra, müna kaşamızı matbuata bildirmekliğime, bazı ihtirazî kayıdlarla müsaade etti. Binaenaleyh, bana söylediği en esaslı şeyleri aşağıya naklediyorum: «Italya, İspanyanın ve müstemlekelerinin tamamiyeti mülkiyesini veya tamamiyeti iktısadiyesini ihlâl etmek niyetinde kat'iyyen değildir. tspanyadaki menfaati, «zındık» bolşevizmin Avrupaya yerleş mesini menetmektir. «Sulh îtalya için elzemdir. ttalya, bütün kuvvetini, millî inkişafına hasretmek mecburiyetindedir ve bu hedefe ulaşmağı da şiddetle arzu etmektedir. «Italyanm müstemleke imparatorlu ğunun tasdikı, halledilmesi icab eden bir meseledir.» Bu meselenin ehemmiyetini, yalnız Musolini ile görüşürken değil, daha başka mülâkatlarda da görmüştüm. Maamafih, inkâr edilemez ki, hiç de müfrit ve kavgacı olmıyan ve sulha teşne bulunan Italya halkı, bu müşkülün ber taraf edildiğini gönnekle çok memnun olacaktır. Habeş harbinin doğurduğu facianın ehemmiyetini azımsıyan yoktur. Fakat, mesele tarihçiler tarafından tetkik edilince ve îtalyanm Büyük Harbe girişi ve müttefiklerin sulh konferansında ve onu takib eden senelerdeki vaziyetleri gözö nüne getirilince, Habeş harbinin mes'uliyeti, Avrupayı harb esnasında ve harbden sonra idare eden devlet adamlanna yükletiliyor. Ne olursa olsun, Italya sulh istiyor ve ancak sulh sayesinde yaşıyabilecektir. Nekadar garib görunürse görünsün, bu vakidir. Mülâkatımızda, Duçe, Italya hüku meti tarafından akdedilen ekonomik ve ticarî anlaşmaların, kendi fikrince, bey nelmilel mübadeleleri tekrar tesise ve bu suretle, harb fikrini izaleye yardım etmesi lâzım geldiğini söyledi. Pek çoklan gibi, o da, bütün milletlerin hayat sevi yelerini yükseltmek için devamlı bir himmet yapılması icab ettiği fikrindedir ve bu maksadla, Ingiltere ile, Almanya ile, Fransa ile ve diğer devletlerle elbirliği yapmağa amadedir. Ispanya hâdisesine gelince, Musolini, tspanyadaki müdahale işine önayak olmak mes'uliyetini kabul etmiyor. Fran co'nun, Italyadan binlerce italyan ve külliyetli miktarda mühimmat gönderil mek müsaadesi aldığını inkâr etmemekle beraber, İspanya hükumetinin de, kendi dostlan tarafından, gerek efrad getek malzeme bakımmdan ayni nisbette mu zaheret gördüğünü kaydediyor. Bence, büyük değişiklikler vukuu müstesna, ttalyanın bu harbdeki rolü ni hayete ermek üzeredir. Ispanyol harbi nin beynelmilel bir harb tevlid etmesi ihtimaline gelince, Duçe, bu meselede, Italya ile Büyük Britanya arasmda bir harbe yol açacak hiçbir nokta bulunmadığını söylemiştir.» KÜLTÜR İŞLERİ San'at mektebleri için meccanilik imtihanları Bu yıl, san'at mekteblerine alınacak olan 13 17 yaş arasındaki çocukların meccanilik imtihanları, 27 ağustosta Bölge San'at okulunda icra edilecektir. ADLİYEDE Metresini vuran Ferhad tevkif edildi Geçen gün Büyükderede kıskanchk yüzünden metresi Salihayı ağır surette yaralıyan Ferhad dün ikmci sorgu hâkimi tarafından tevkif olunmuştur. Saliha dün Beyoğlu hastanesinde ölmüş tür. Doğru değil mi? Lise ve ortamektebler için leylî meccanilik şartları 915 numarah kanuna göre, Kültür Bakanhğına bağlı, lise ve orta okullarda, parasız, yatılı okumak istiyenlerin seçme imtihanları aşağıdaki esaslara göre yapılacaktır: 1 Seçme imtihanları 2 eylul 937 perşembe günü saat dokuzda başhya caktır. 2 Seçrâe imtihanlarına girecekle rin müracaatleri 28 ağustos 937 cumartesi saat 13 e kadar kabul edilecektir. 3 Seçme imtihanlarına gireceklerin, durumları ve gösterdikleri belgeler, direktörlerce gözden geçirilecek, icab ederse Bakanlıkça araştırma yapılacaktır. 4 Seçme imtihanlarına gireceklerin şu şartları taşımaları gerektir: A) Türk olmak. B) Lise ve orta okullar talimatnamesinin her sınıf için gösterdiği yaşlarda bulunmak. C) Bedence ve ruhça, hasta, ve ku surlu olmamak. D) Ana ve babasının okutamıyacak kadar fakir olması. E) Zekâsı, çalışkanlığı, ahlâkı, talebesi bulunduğu okuldan alacağı fotoğraflı bir belge ile tevsik edilmek. F) Smıfta kalmış olmamak. Yukarıdaki şartlan haiz olan talebelerin, imtihanları Bakanhğın mıntakalara ayırdığı lise ve orta okullarda icra edilecektir. îmtihanlarda kazanma dereceleri bir olanlardan şehid çocuklan üstün tutulacaktır. San'at mekteblerine kabul şartları Maarif Vekâleti, bu sene mmtaka san'at mekteblerine ve Ankara Usta mektebine leylî ve parasız olarak alı nacak talebenin kayid ve kabul şeraitini tesbit ederek alâkadarlara gönder miştir. Bu şartlara nazaran bu mekteblere leylî ve meccanî olarak kabul edilebilmek için beş sınıflı bir ilkmekteb mezunu olmak, yaşı 13 ten küçük, 17 den büyük olmamak lâzımdır. Bu şe raiti haiz olarak müracaat edecekler arasmda bir müsabaka imtihanı yapılacaktır. Müsabaka imtihanında kaza nanlar leylî ve parasız olarak san'at mekteblerine almabileceklerdir. Para lı ve neharî olarak bu mekteblere de vam edebilmek için şart yoktur. Yanndan itibaren Beyoğlu ve Be Kayid ve kabul muamelesine 9 ağusşiktaş kazalarında da sırt ve sırıkla tostan itibaren başlanacaktır. hamallığuı men'i hakkındaki kararın tatbikına başlanacaktır. Bu hususta a Gazi Enstitüsü imtihanları lâkadarlara tebligat yapılmış; icab e Ankara Gazi Terbiye Enstitüsüne giden tedbirler de alınmıştır. receklerin müsabaka imtihanları 9 a Eminönü kazasındaki sırt hamallığı ğustosta yapılacaktır. Bu imtihana girnm tatbikından sonra bazı tüccar eş mek üzere lise ve muallim mektebi meyasmm küfelerle nakledilmekte olduğu zunlarından 50 kişi müracaat etmiştir. görülmiiştür. Elli kiloya kadar zatî eş MÜTEFERRİK yanm küfe ile nakli caizse de tüccar eşyası elli kilodan az da olsa gene küfe Eminönü Kızılay şubesinin ile nakli memnudur. Bu suretle hare müsameresi ket edenlerin takibi için de zabıtai beEminönü Kızılay şubesi 14 ağustosta, lediye memurlarma emir verilmiştir. Tepebaşı Belediye parkında bir müsa Frijider ve piyanoların da kayışlarla omuzda nakilleri menedilmiştir. Bun mere verecek ve <14 üncü Gece> piyesi temsil edilecektir. lar da arabalarla taşınacaktır. Müsamere ayni zamanda festival programına dahil edilmiştir. Hamallık Beyoğlundan ve Beşiktaştan da kalkıyor Büyük bir Yunanlı seyyah kafilesi Eylulün dördünde şehrimize büyük Beşiktaş Kızılay şubesi, fakir çocukbir Yunan seyyah kafilesi gelecektir. Yunanlı seyyahlar evvelâ îzmiri ziya lar için sünnet düğünü tertib etmiştir. Düğün, 7 ağustosta Maçka Çiftlik ret edecekler ve müteakıben limammıparkında yapılacaktır. za geleceklerdir. Beşiktaş Kızılay şubesinin sünnet düğünü Bir gazetede tefrika edildikten sonra kitab halinde basılan Sabahaddin Âli nin «Kuyucaklı Yusuf> adındaki kitabı askerlikten ve aile teşkilinden soğut mak mahiyetinde görülerek Müddeiumumilikçe mahkemeye müracaat edil miştir. Mahkemenin ikinci celsesi dün yapılmış ve gazetedeki tefrika ile kitab ifadesinin birbirine uyup uymadığı anlaşılmak üzere tefrikaların celbine kaFakat bundan sonra da sırası düştükMemleketin hemen her yerinde ilk rar verilmiştir. çe Ingiltere, hep Fransa Sovyet noktai mekteb ihtiyacı seneden seneye artmaktanazarını iltizam etmekte devam etmişti. Hâkime hakaret dır. Anadolunun birçok yerlerinde günEski kontrol usulünün iadesi meselesin « Eminönü kazası Belediye mühendis de iki defa tedrisat yapıldığı halde gene lerinden İbrahim dün Divanyolundaki de, Almanya ile Italya, Ispanyadaki ilri mektebler kâfi gelmemektedir. Birçok beşinci sulh hukuk mahkemesine gide» tarafın dahi müstakil birer muharib devyerlerde ilk tedrisat kanununun tamamile rek bir dayaya bakıldığı sırada hâkim let olarak tanınmasmı istedikleri zanjan, tatbikına imkân hasıl olamamışhr. Bu se Ösman Tevhide bir istida vermek iste Ingiltere Berlin Roma mihverinin zorile ne de şehrimizde yeni mektebler açılması miş, fakat mübaşir buna mâni olarak değil; belki; bundan sonra bu mihvere, zarureti var'dır. davanm bitmesi yakın olduğunu, beş Paris Moskova mihveri yerine kuvvet Dahiliye Vekâleti vilâyetlere gönder on dakıka beklemesini mühendise ih vermek düşünce ve arzusile muhariblik diği bir tamimde köy muhtarlarının mek tar etmiştir. Bundan sinirlenen İbrahim hakkının tanınmasına taraftar olmuş ve tebe gitme yaşına gelmiş çocukların bir içeri girmekte ısrar edince gürültüyü Fransa ile Sovyetlerin de bu tesviye su« duyan hâkim İbrahime: lıstesini çıkarıp vali ve kaymakamlık retine iltihak etmelerine açık kapı bırak Biraz bekle ve yavaş konuş. Zihnilara vermeğe mecbur olduklan halde bumak için İspanyadaki mevcud gonüllü mizi ve mahkemeyi teşviş ediyorsun!.. nu yapmadıklanndan bahsetmekte ve bu lerin geri çekilmeğe başlamasmı şart demiş ve İbrahim de: işi takib etmiyen köy muhtarlarının meskoymuştu. € Zaten senin verdiğin kararlar ul tutulması lüzumunu bildirmektedir. Ingilterenin bu hareketi Paris Mos • müşeweştir> diyerek hakaret e'tiğin Bu yıl haziran devresinde hususî ve den kendisi cürmü meşhud dördüncü kova mihverine karşı olduğundan bida • azlık mektebler haric olmak üzere şeh asliye ceza mahkemesine sevkedilmiş yette, Fransa dahi tngiliz projesine itiraz rimizin ilkmekteblerinden 6,642, orta ve ilk duruşması yapılmış, maznunun ve muhalefet göstermişti. Lâkin, Fransamekteblerinden 864, liselerden 200 tale vekil tutması için dava başka bir güne da gerek iş başında bulunan sol partilerin be mezun olmuş/tur. Bilhassa ilkmekteb bırakılmıştır. liderleri gerek sağ partiler, memleketin lerden mezun olanların yekunu geçen seGarib bir vasiyetname selâmetini Paris Moskova mihverinden nekinden bir hayli fazladır. İlkmekteb ziyade, Ingilterenin politikasından aynlsahtekârlıgı lere gösterilen rağbet ve tehacüm ayni mamakta gördüklerinden Fransa, pek çaBundan birkaç gün evvel ikinci Nozamanda memlekette doğum mrktannın terde sahte bir vasiyetname tanzim e buk, îngilterenin projesini aynen kabul arttığma delildir. dildiğine dair Müddeiumumiliğe bir ih etmişti. bar vaki olmuş ve işin tahkiki için sulh Fakat Sovyetler Birliği, General ŞEHİR tŞLERl ceza hâkimi Reşidin başkanlığında bir Franco hükumetinin müstakil bir muhaehlivukuf heyeti teşkil olunmuştur. rib devlet olarak hukukan tanınmasına Otobüs fiatları inmiyor Heyet bu hafta üç defa ikinci Noter ve bu hakka binaen Valencia'nın bütün Benzin fiatlarının tenezzülü üzerine likte evrak ve defterler üzerinde araşotobüs fiatlarının da indirilip indiril tırma yaparak vasiyetnamenin sahte sahillerini kendi donanmasile abloka edememesi lâzım geleceği hakkında Bele olduğu neticesine varmıştır. Vasiyetna rek Sovyet memleketile muvasalasını kesdiyece tetkikat yapılmaktaydı. Şehrin me Yunanistan bankalarmda binlerce mesine razı olamıyacağını bildirmiştir. muhtelif noktalarında işliyen otobüs lirasa olan Lazaros tarafından metresi Bu vaziyet karşısında son çare Fransa • lerin bugünkü yaptıklan iş vaziyetine Maryanti lehine tanzim edilmiştir. Dün nın, donanma meselesinde olduğu gibi, göre fiatların indirilmesi doğru olmıya bu vasiyıtnameye imza koyan iki şahid Sovyetler Birliğini davasmdan vazgeçircağı kanaati elde edilmiş ve şimdilik o Yani ve Hristos birinci sulh ceza hâ meğe ikna etmesidir. tobüs fiatları eskisi gibi bırakılmıştır. kimince dinlenmiştir. Bunlardan HrisFakat Fransızlar muhtelif düşünce ve tos şu dikkate şayan ifadeyi vermiştir: Yapılacak olan yollar « Bu elinizdeki vasiyetname sahte duygulann tesiri altmda bulunduklann Bu sene içinde yaptırılacak yollar değildir. Ancak bundan üç ay kadar dan bu işte kararsızlık içindedirler. Eğer için yüz altmış bin lira tahsisat ayrıl evvel Lazaros'un uzak varislerinden mesele muhariblik hakkınm tanmmasm « mış, yapılacak yollann listesi tesbit e Ververopulos bana: dan ibaret olsaydı Sovyetleri ikna için dilmiştir. Bu arada Bebek Istinye yor etmiyeceklerdi. Biz Maryanti lehine yapılan vasi zorlamakta tereddüd lu da asfalt olarak j aptınlacaktır. Yayetnamenin sahte olduğunu iddia ede Fakat Ingilterenin aynca Italya ile yapılacak yollar pek yakında sıra ile müceğiz. Bunun için tertibat aldık. Hatta kınlaşması ve Almanya ile daha evvel nakasaya konacaktır. Marj'anti'yi de tehdid edeceğiz. O no anlaşmış olması Fransızlan endişeye düÇöplerin denize dökülmesi ter huzurunda hakkmdan vazgeçecek. şürmektedir. İstanbul cihetinde toplanan çöplerin Sen de vasiyetnamedeki imzanın senin Fransızlar, îtalyanm Akdenizde ha t de denize dökülmesi kararlaşmıştı. Bu olmadığını söyle, sana da birşey çıkarkımiyeti Ingiltere ile paylaşmağa tema • işi yaptırmak için lâzım olan tahsisat tırız, dedi. temin edilmiş ve bir şartname hazır Ben doğru bir adamım, inkâr etmem, yül göstermekten maksadı, Fransanın şilanmaktadır. Pek yakında denize dö dedim. Ve gene iddia ediyorum. Kaba malî Afrikadaki Tunus ve Cezayir gibi külme işine başlanacaktır. hat noterdedir. Bu imzalar bizimdir. yerlerini elde etmek için serbest kalmak Eşya nakli için arabalar Ortada dönen başka bir dolab vardır.» değil midir? diye düşünüyorlar. Bunun Bu ifadeden sonra mesele büsbütün için Avrupa politikası, sonu belli olmı Belediye, Hamallar cemiyeti tarafınkarıştığmdan hâkim bu iki şahidi şim yacak surette değişmiştir. dan istenen araba tipleri için projeler yaparak Hamallar cemiyetine vermişti. dilik tevkif etmiştir. Bu dikkate şayan Muharrem Feyzî TOGAY Cemiyet bu tipleri pek de muvafık gör sahtekârlık Müddeiumumilikçe derın leştirilecektir. memiştir. Çünkü tatbikatta bunların kâfi derecede işe yaramıyacaklan gö 57 umumî kadın mahkum rülmüştür. Bunun için Belediyeden yeoldu ni tipler istenmiştir. Muayeneden kaçtıklarından dolayı Nüshası 5 kurtışfar. Fotoğraf sergisi dün Galatada 57 umumî kadın polis taTörkiye Harîc Festival münasebetile bugün Beyoğ rafından yakalanarak Beyoğlu Müddeiicin lundaki fotoğraf sergisi açılacak, Emin umumiliğine sevkedilmiş ve sulh ceza Senelik 1400 Kr. 2700 Kr. önü Halkevi tarafından bir temsil, Ka mahkemesince birer gün hapse mahkum Altı aylık 750 • 1450 • dıköy Halkevi koro heyeti tarafından edilmişlerdir. Kadınlar kafile halinde da Fransız tiyatrosunda bir konser ve otomobilie hapisaneye sevkedilmişler Üc aylık 400 • 800 • rilecektir. dir. Bitayük 150 » îoktur Bu sene mektebini bitiren talebeler Resmî mekteblerden cem'an 8 bin gene mezun oldu Bir eser hakkında tahkikat Cumhuriyet Abone şeraiti