20 Ağustos 1937 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 8

20 Ağustos 1937 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 8

CUMHURIYE1 20 Ağustos 1937 Valide hanı cinayeti Güreşçiîerimizin büyük , imtîhan günü yaklaştı Dünya şampiyonlarile karşılaşacak olan pehlivanlarımız nasıl bir netice alabilecekler Spor işlerimizin yeni veçhesi Mmtaka başkanlıkları Valiler tarafından idare edilecek tstanbul 19 (A.A.) Bundan bir hafta evvel, Dahiliye Vekili ve Parti Genel sekreteri Şükrii Kayanm Ankarada spor başkanı Aydm saylavı Adnan Menderes ile yaptığı görüşmeleri kaydetmiştik. Bu hususta alınan tedbir ve kararların bazılannı aşağıda yazıyoruz: Spor işlerine daha müessir, verimli, düzenli ve disiplinli çalışmanın temini maksadile bölge başkanlıklanna Vali ve Parti başkanlannm getirilmesi kararlaş tınlmıştır. Nedîmenin muhakemesine dün Ağırcezada devam edildi Üç ay evvel Valide hanmda ahçıhk yapan Nedime isminde bir kadın dostu İrfanı öldürmekten suçlu olarak tevkif edilmiş ve Ağırcezada mahkemesine başlanmıştı. Nedime 35 yaşmı geçmiş bir kadın dır. Genc dostu Irfan bu kadından aldığı para ile geçinirmiş. Fakat İrfan arada sırada kaçamak olarak başka kadınlarla düşüp kalkmaktan geri kalmaz ve bu yüzden Nedime ile daima kavga ederlermiş. Bir gece Irfan eve Nedimeden sonra sarhoş olarak gelmiş ve aralannda gene kavga olmuş ve Nedime dostunu bıçaklıyarak öldürmüştür. Dün bu cinayetin mahkemesine Ağırcezada devam edilerek müdafaa ve âmme şahidleri dinlenmiştir. Dinlenen dört müdafaa şahıdının ıfadelerinde: « Bız Tımurun odasmda oturuyor duk. Içeri Hatice adında başı açık, ya Imayak bir kadın geldi: «İrfan kendi kendini vurdu» dedi.. Başka birşey bil miyoruz ve görmedık.» dediler. Heyeti hâkime Haticeyi salona celbederek şahidlere: «Size vak'ayı haber veren bu kadın mı?» diye sordu. Şahidler «evet» cevabmı verdiler. Haticenin ifadesi büsbütün başkadır. Hatice, İrfanı bizzat Nedimenin vurduğunu, vak'adan evvel Nedimenin «burnumda kan kokusu var» dedığini rçittiğini, vak'adan biraz evvel kendisinin şeker almağa gittiğini ve döndüğünde Nedimenin, Irfanın göğsüne bıçağı sapladığını gözile gördüğünü söyledi. Amme şahidi olarak celbedilen Receb, kapınm önünde îrfanm yere düşmüş olduğunu ve Nedimenin onu kaldırmak için yakasmdan tuttuğunu gördüğünü, uzak mesafede olduğundan kan ve yara gibi birşey seçemediğirü söyledi. Gene âmme şahidi Bayram da «vak'adan evvel Nedimenin belinde bir tahta sap gördüm, fakat bunun bir bıçak sapı olup olmadığını bilmiyorum.» dedi. Müdafaa avukatı, bazı şahidlerin celbedilmesini istedi. Heyeti hâkime kısa bir müzakereyi müteakıb bazı hususatın tetkiki için muhakemeyi talik etti. Asyada harb şiddetleniyor 1,000,000 Çin askeri Şanghay'a taarruz için hazırlandı Şanghay 19 (A.A.) Bugün fecir vakti, tayyare ve topçu faaliyeti yeniden başlamıştır. Şanghay 19 (A.A.) Japon top çulan, kısa bir mitralyöz ateşini müteakıb bu gece yeniden ve saat 1 den 1,10 a kadar Poutoung ile Nantao'yu bombardzman etmişlerdır. Şanghay 19 (A.A.) Royter a jansı muhabirinden: Japon kıtaatı, Japonyadan gelmiş olan kuvvetlerin yardımile Kiangwan'ı Woosung'a bağlıyan Çin kıt'alanna karşı bir taarruz icra etmişlerdir. Japonlar, iîerlemekte olduklannı iddia ediyorlar. 20 Çin tayyaresi. Woosung'da Japon harb gemilerini bombardnnan etmiş, bunlardan iki gambotla bir tahtelbahirde ateş çıkmıştır. Çinliler, 14 ağustosta Chahar'ın $ar kında kâin Shangtu'yu zaptetmişlerdir. Japon kumandanlığının tebliği Tokio 19 (A.A.) Tebliğ: 18 ağustosta Japon donanmasının tayyare filolan, sabahleyin erkenden, Changhai yakınında ve ChanghaiWoosung de miryolu üzerinde bulunmakta olan Longvven, Woosung ve chapel mevkilerindeki Çin kıtaatım bombardıman etmişlerdır. Saat 8 de Japon tayyareleri, beynel milel imtiyazlı mıntakanın şimalinde 2 Çin livasınm tahaşşüd etmiş oldbğu YangtEppo'yu bombardıman ederek Çinlileri ağır zayiata duçar etmişlerdir. Öğleden sonra bu tayyareler, Cha pei'da bulunan Çin kıtaatım ikinci defa bombardıman etmişlerdir. Japon donanmasının ikinci bir hava filosu, gene 18 ağustos gününde, Nan kin tayyare meydanını bombardıman etmiştir. 21 Çin tayyaresi tahrib edilmiş • tir. Chahar hududunda Japon tayyare faaliyeti Spor genel merkezi mevcud bölge başkanlıklanna geçmiş hizmetlerinden do layı teşekkür ederek vazifelerinin Vali ve Parti başkanlarına devrini bildirmiştir. Parti genel sekreterliği de bu ödevi de Dünya şampiyonlarile karşüaşacak olan ruhde etoelerini Ankarada spor genel Mustafa Mersinli Ahmed Çoban Mehmed merkezile temasa gelerek Türk sporunun Festival dolayısile îstanbula davet e1 sisteminde hayli ilerileme göstererek Ber umumî ve mahallî durumu ve çalışması dilen îsveç ve Finlandiyalı güreşçilerle linde üç dördüncülük, bir üçüncülük ve hakkında talimat ve malumat almalannı Vah' ve Parti başkanlanna tebliğ etmişyapılacak müsabakalar hakkmda fikrini bir de birincilik elde etmişlerdi. sorduğumuz Güreş Federasyonunun saBu tarzı mesailerine devam ettiler. Şi tir. bık ikinci reisi Seyfi Cenab bir muharriri male yapılan turneden takımın eksikliğiBir taraftan sporun memleket genclimize şunlan söylemiştir: ne rağmen parlak neticelerle döndüler. ğinin fizik terbiyesindeki ehemmiyetli « Festival komitesi tarafından ter Son zamanlarda haricle temas yapılmadı mevkii bakımından yurd işinde gelişimi, tib edilen güreş müsabakalannın ehem ğı için güreşçiîerimizin son zamanlardaki yayılması ve değerile mütenasib bir su miyeti, güreşçiîerimizin bugünkü formu formu hakkında birşey söylemek kabil rette nizamlanması, disiplenmesi ve spor nu göstermek ve son zamanlarda güreş değildir. Ancak metodik bir tarzda ça faaliyetlerinin tertib, tanzim ve müra taktiğinde elde etmiş olduklan terakkiyi lıştıklan malumdur. Bir gün sonra başlı kabesi diğer taraftan bölge ve kulüblerin bu varidat, masraf ve hesab işlerinin tetkik tneydana çıkarmak itibarile pek mühim yacak müsabakalar sporumuzun branşındaki beynelmilel vaziyetimızi açık ve teftişi yönünden vazifeli bulunan dir. Müsabakalar dünya güreş âleminin bir şekilde gösterecektir.» Türk Spor Kurumu bu hususta partiden yıldızlannm iştirakile yapılacaktır. 61 Federasyonun tebliği de aldığı direktifler dairesinde bölge ve kiloya Macaristanın bu sıklette yetiştir Güreş Federasyonu Başkanlığmdan: kulüblerin hesab işlerini tetkik ve teftişe 21 ağustos cumartesi akşamı 21,30 da başlattırmıştır. Devir ve teslime kadar olan diği en parlak güreşçisi olan Avrupa ve Olimpiyad şampıyonu Zambori, Yaşar, baslıyacak olan Festival Güreg turnuvası zamana aid bölgelerin bütçe ve hesablaesnasmda Balkan müsabakalannın 56, 66 Kenan ağlebi ihtimal Küçük Hüseyin ve ve 72 kilolann seçme müsabakaları da ya rını Vali ve Parti başkanları kulüblerin yeni yetişen güreşçilerden birile göreşe pılacağından aşağıda lslmleri yazılı gü hesab ve bütçelerini de bölge başkanlan reşçilerin spor levazımlarüe birlikte tar cektir. tılmak üzere cumartesi günü saat 19 da tetkik ve teftiş edecek, bunların verece Bu müsabakalar turnuva şeklinde ola Novotni otelinde bulunmaları tebliğ olu ği raporlar genel merkezde toplanıp incağmdan rakibler ancak kur'a neticesinde nur. celendikten sonra neşrolunacaktır. 56: Küçük Hüseyin (Güneş), Kenan, Ahbelli olacaktır. Bütçe ve hesab mefhumlan bölgelere med Çakır (Galatasaray), Hasan Tahsin 79 kiloda güreşçilerimiz, üç kere Av (Güneş), Hamdi, Ahmed Mehmed (K&sım ve kulüblere anlatılıp bu iş nizamlandıkrupa şampiyonluğunu kazanmış ve dün paşa). tan sonra müteakıb zamanlarda ve sene66: Yusuf Aslan, Yahya, Nezir (Güneş), nin muayyen aylarında bütün spor meryanın en bilgili ve en kurnaz güreşçisi tanınan Nardling ile çarpışacaklardır. Mü Kadri, Rasim, Hlkmet (Kasımpaşa), Faık ke'zle'rinde plânlı teftişler yaptırmak da (Galatasaray). sabakalann en mühimmi herhalde yarı 72: Saim (Güneş), Beyat (Kasımpaşa), karar arasındadır. ağır güreşleri olacaktır. Ankaralı Hüseyin, Mehmed Ali (Guneş), Tarihî ve millî oyunlanmız arasında Zira bu sıklette dünya yan ağır sık Kandemlr (Kasımpaşa). bulunan atlı cirid oyunlannın esaslı ve Finlandiya ve İsveçli dünya şampiyonlaletinin üç birinci güreşçisi toplanmış bu rile müsabaka yapacaklar ayni saatte tar teknik bir surette yapılması ve yapılmalunmaktadır. Eğer bunların arasma Le tılmak üzere Novotni otelinde bulunacak sının teminini Türk Spor Kurumu faalitonyalı Bietags da karışmrç olsaydı Is lardır. yetlerinin arasma almıştır. Bu hususta 61 kilo: Karkkeinen (Finlandiya) Yatanbul halkı, dünya yan ağır güreşçileicab eden tedbirleri almaktadır. sar veya Ali. rinin en parlak mümessillerini bir arada Spor bölgeleri mevcud olmıyan bazı 79 kilo: Nordling (Finlandiya) Rızık, görecekti. Adnan İsmail. vilâyet merkezlerinde yeniden bölge teş87 kilo: Bietags'ın, Kadiye vc Neodan'dan (Estonya) Cadier'le Mersinli Ahmed, Neo kil edilecektir. Bunun için Spor Genel Mustafa. sonra geldiği nazan itibara alınırsa yan Ağır sıklet: Nistrümle Mehmed Çoban, Merkezi vilâyetlere direktifler vermişlir. ağırlanmızm dünyanın iki birinci sınıf yan Nimanla Samsunlu Ahmed. Pire muhteliti geliyor ağırile çarpışacağını söylemek kabil olur. Sehrimize davet edilen Pire muhteliti Bu sıklette Türk takımında Mustafa ve yapılan teklifi kabul etmiş, İstanbui Ahmed bulunacaklar, hasımlan da diğer muhtelitile iki maç yapacağmı bildirmişsıkletlerde olduğu gibi kur'a ile tayin etir. 28 ve 29 ağustosta yapılacak bu müdilecektir. sabakalar Taksim stadında oynanacak Ahmed, şimal turnesine iştirak edemetır. miş,ti. Mustafa, Finlandiyada bütün ha istanbul Futbol Ajanı birçok kulüb sımlarını pek parlak bir şekilde yendi. IsIerin mevsimi kapadığını ve idman üstünveçte kolu sakatlandığı için Kadiye ile de hicbir oyuncu bulunmadığını ileri sügüreşemedi. Fakat bütün güreşten anlı rerek bu müsabakalardan sarfınazar edilyanlar ve başta İsveç antrenörü Oksa, gamesini bildirmiştir. zeteye verdikleri beyanatta istikbalin Mustafada olduğunu ufak hatalannın Pire muhtelitile kuntrat imzalandığmtashihile Mustafanm dünyanın en parlak dan ne şeraitte olursa olsun İstanbul muhyan ağırı olacağını söylemişlerdi. telitinin bu maçları yapmasında artık bir zaruret hasıl olmuştur. Alâkadar futbolBu müsabakalar çok kuvvetli ve cesur cular bugün yann antrenmana çağınla Mustafanm, çevik ve süratli Ahmedin caklardır. şimal akvamma mahsus sükunet, itidal ve gösterişsiz bilgi ile güreşen yüksek hasımGalatasaray vaterpolo lan karşısuıda ne netice alacakları cidden şampiyonu oldu meraklı bir müsabaka olacaktır. istanbul mmtakası vaterpolo şampi Mustafa Kadiye'yi yakalarsa yener. yonası dün Modada Galatasaray BeyFakat Kadiye'yi yakahyabilmek için de koz takımlan arasında yapılmıştır. Galaâsabını bozmamak veya yer güreşinde çok iyi çahşmak lâzımdır. tasaray takımı: Oğuz, Kemal, Orhan, Halil, Mahmud, Suad, Semih; Beykoz Bu sıklette ikinci ecnebi güreşçisini takımı da: Vedad, Niko, Bülend, Me temsil eden Olimpiyad ikincisi Estonyalı tin, Iskender, Saffan, Adnandan mü Neo da çok kuvvetli ve parlak bir güreşçidir. Çanakkale (Hususî) Mmtaka bi rekkebdi. Ilk devre sıfır sıfıra bitmiş, Ağır sıklete geîince; dünya şam siklet ajanlığjnm yedi haftadarberi ikinci devrede Galatasaray 2, Bevkoz piyonu Estonyaîı Palusalu'dan maa Türkiyemizin en püzel yolları üzerinde da bir savı yaoabilmislerdir. da dünya ikincisi ve üçüncüsü olan îs tertib edegelmekte olduğu yanşlar netiBisiklet yarışları veçli Nyman ve Finlandiyalı Nyströn iş celendi. Umumî tasnifte resmini gönderT. S. K. İstanbul Bölgesi Bisiklet Ajantirak etmektedir. diğim Çanakkale Türkgücünden Ömer lığmdan: Çoban, Nyströn'ü Berlinde ve Hel 17 puvanla birinci, Bayramıçtan Rüştü 1 22/8/1937 pazar günü Beyazıddan singfors'ta yendi. 19 puvanla ikinci, Bigadan Mustafa da kalkmak, Bendlere gitmek ve Taksimde abide önünde bitmek üzere tertib edilen Nyman ile karşılaşmadı. Ağır sıkleti 21 puvanla üçüncü oldular. bisiklet yarışmda makineler fennl mua miz bu iki güreşçiye gerek kırvvet ve geSemih geldi yeneye tâbl tutulacağından yanşçılar frenrekse kıymet itibarile faik olduğundan İstanbul Telefon îdaresi tarafından lerini ve makinelerini iyi ve sağlam bir ve dünya ağır sıkîetleri içinde birinci sınıf bir güreşçi olduğundan müsabakaları berayi tahsil Parise gönderilen kıymetli surette hazırlamış olmalıdırlar. 2 Koşuculann hepsinde şanjimanlı ve atletlerimizden 100 metro rökordmeni kazanması ümid edilir. vitesll makine bulunmadığı cihetle şanjıSamsunlu Ahmedin elde edeceği neti Galatasaraylı Semih Türkdoğan Is man ve vitesli olan makinelerde şanjıman re bilinememekle beraber herhalde bu tanbula gelmiş ve vazifesine başlamıştır. ve viteslerin kullanılmasına müsaade edilKongreye davet yüksek hasımlarına karşı bütün kırvvet ve miyecektir. Anadolu kulübünden: :esaretinden istifade edeceği tahmin olu3 Yarışa tam saat sekizde başlanaca21 ağustos cumartesi günü saat 15 te nur. ğmdan yanşçıların vakti muayyeninde yafevkalâde kongre yapılacağından azanm Güreşçilerimiz Berlin Olrmpiyadmdan Şemsipaşadakl kulüb merkezine gelmeleri rış yerüıde hazır bulunmaları bir kere daevvel bas'amıs olduklan modern tebliğ olunur. ha tebliğ olunur. Tiençin 19 (A.A.) Nankeou'yu müdafaa etmekte olan Çin hatlarının gerisinde icrayı harekât eden bir Japon bombardıman hava filosu, Chahar hu dudunda Teshengkou, Tsingsoıri ve Yengching yakininde mühim bir müfrezeyi ağır zayiata uğratmıştır. Şimalde ileri hareketleri Tokyo 19 (A.A.) Merkezî Çin hükumeti kıtaatı, Pekin ve Tiençin'i heSaat 13 te Changhai'a Japon donandef ittihaz ederek şimalî Çinde yapmakta olduklan ileri hareketlerine devam et masından yeni takviye kıtaatı gelmiştir. Saat 19,30 da Changhai'daki ataşe mektedirler. navallık bürosu aşağıdaki tebliği vermiş800,000 kişilik takviye kuvveti Tokyo 19 (A.A.) Japon gaze tir: teleri, şimalî Çinde Japonyanm imar faaiiyetinin başlamış olduğunu, merkezî Çiude ise birçok tayyars meydanlannın ve 150 Çin tayyaresinin tahribi üzerine Japon hava kuvvetlerinin faikiyeti elde etmiş olduklarını kaydetmektedirler. Japonlar, Japon tayyarclerinin birçok noktalarda Changhai Nankin demiryolunu keserek Çin takviye kıtaatım kam yonlarda hareketsiz bir halde kalmağa mecbur etmiş olduklannı iddia ebmektedirler. Gazeteler umumî muhasamatm henüz başlamış olduğunu yazıyorlar. Halrhazırda Nankinde tahaşşüd etmiş oian 800,000 kişile takviye edilmiş bulunan 150,000 Çin askeri ChangHai'daki Japon mevzilerine taarjuza hazırlan maktadırlar. Chantoung'da General Hangouchou nun Mareşal Tchang Kai Chek'in emrile şimal cephesin« göndermek üzere birçok fırkalan seferber etmiş olduğu haber verümektedir. Dün Japon müfrezelerine mühim miktarda takviye kıtaatı gönderilmiştir. 16 ve 17 ağustos tarihlerinde Çinliier, Niakin Kisen kumpanyasmm altı va purunu batırmışlardır. Japon bahrî ma • kamatı, hukuku düvele karşı bir tecavüz teşkil eden bu suikasd üzerine icab edea bütün tedbirleri almağa karar Vermiştir. Şimalî Çinde mevcudünün üçte ikisini kaybetmiş olan 89 uncu fırka Pekin Suiyuan demiryolunu takib ermek suretile ricatine devam etmektedir. Fakat 18 ağustos günü, bu fırka inhilâl etmeğe başlamıştır. Onun bu inhilâli diğer Çin askerî teşekküllerinin kuvvei maneviye lerini kırmış olup bu teşekküller de ricate hazırlanmaktadırlar. Tchahar'daki Çin askerî umumî ka rargâhı, Suyuan istikametinde Changkiakow Kalgan ı terkermiştir. 18 ağustosta Changhai'da muntazam Çin kuvvetlerine mensub efrad, bir panik çıkarmak maksadile saat 22 de beynel milel imtiyazlı mıntakada HoNan caddesinde kâin bir evi ateşlemişlerdir. Bu suikasdi gören îngiliz askerleri, heaıen itfaiye kuvvetlerini haberdar etmişler ve bu kuvvetler yanşını söndürmüşlerdir. Bir gencimizin muvaffakiyeti On yıldanberi Avrupada bulunan Gümrükler Tarife müdürlüğünden mü tekaid Hakkının oğlu Reyan mükemmel bir tahsil dev resini muvaffaki yetle ikmal ettik ten sonra yurda dönmüştür. Paris Üniversi tesine müdavim iken Viyana ve Londrada da ılim ve lısan cihetlerinden malumatını tevsi eden bu genc, «Fransız, Anglo Sakson ve İtalyan hukukunun mukayeseli tavsifindeki ihtilâflar» mevzuu üzerinde yazdığı tezi de müşkülpesend bir jüri huzurunda müdafaa ederek doktor unvanını da ihraz eylemiştir. Hayat mücadelesinde muvaffakiyete ermek için mükemmelen mücehhez bir hale gelen Reyandan vatanı için de hayırlı hizmetîer dileriz. Hava harblerine dair iki tarafın iddialart Tokyo 19 (A.A.) Domei ajan sından: Dün 14 ağustostanberi ilk defa olarak Şanghay'da hicbir Çin tayyaresi görünmemiştir. Japon tayyareleri, Şanghay etrafmdaki hava üslerini bombardıman etmeğe devam eylemektedırler. Japon tay>rareleri, Çinlilerin Buhıng ve Kiangvvan'daki topçu mevzilerini de bombardıman etmişlerdir. Nankin 19 (A.Â.) Central News Çin ajansından: Salı günü Japonlar, Nankin üzerinde bırbırini müteakıb yapmak teşebbüsünde bulunmuş olduklan dört cevelân esnasmda sekiz tayyarelerini tamamen zayi etmişlerdir. Bun'ardan ikisi Kiashing'de, üçü Chuyung'da, üçü de Chinkiang ve Yangchow'da düşürülmüştür. Diğer Japon tayyareleri, daha Nankin'e gelme den evvel düşürülmüşlerdir. Nankin'de halk tamamile sükunetini muhafaza et mekte ve şehirde mtizam hüküm cürmektcdir. Çin, kıtaatı, Şanghaydaki taarruzuna devam ederek Szechuen'in şimal caddesinin nihayetinde Japon kışlalan yakmında kâin Hongkevv parkile Ravusan bahçesini isgal etmişlerdir. Ağır Çin topla nnm ateşi altında Japonlar, Dixwell caddesinde alelâcele vücude getirilmiş olan mevzilere tedricî surette çekilmek tedirler. Japon gemilerinin batırdmanna mukabele Çanakkalede bisiklet yarışları Tokio 19 (A.A.) Dün Çiniiiar tarafından batınlmış olan altı Japon vapurunun bu suretle imha edilmelerine mukabelebilmisil olmak üzere Japonlar, Çinin en büyük ve en eski seyrisefaın kumpanyası olan «Çin ticarî seyrisefaın kumpanyası» nın şark nhtımmı zaptet mişlerdir. Batırılmış altı geminin sahibi olan Japon kumpanyasmm Çinlilerin askerî harekâtı yüzünden duçar olmuş olduğu ziyamn yekununu 100 milyon yen tahmin etmekte olduğu haber verilmektedir. tngiliz teklifi Beykozda bir hayvan sergisi açıldı Dün, Beykozun Buzhane köyünde Beykoz kaymakamlığının teşebbüsile (hayvanlarımızı ıslah) sergisi namile bir sergi açılmıştır. Davetliler hususî surette tutulan otobüslerle köye götü rülmüş, Beykoz Kaymakamı kısa bir nutukla sergiyi açmıştır. Sergide devletin muhtelif memle ketlerden getirttiği damızhk boğalaria yerli ineklerden elde edilmiş hayvanlar ve bu köy civarmda yetiştirilmekte olan diğer ehlî hayvanlar halka gösterilmiştır. Bunların içinde çok güzelleri ve iyı bakılmışları vardı. Sahibleri takdir edilmişlerdir. Paris 19 (A.A.) Şanghaydaki Japon ve Çin menafiini müdafaayı İngiltere, Fransa ve Amerika taahhüd ede ceklerinden dolayı Şanghay mıntakasm da her türlü harekâtı terketmeleri için Çin ve Japon hükumetlerine müracaatte bu lunulması suretindeki îngiliz teklifine muttali olan Fransa hükumeti, derhal bu teklifi kabul ettiğini Londraya bildir miştir. Şanghay 19 (A.A.) Royter A jansı bildiriyor: îtimada lâyık Çin mahfillerinden alınan malumata göre, Şanghayda bitaraf bir bölge ihdası teklifi reddedilecektir. Çinliler Îngiliz ve Amerikalılann, Japon kuvvetleri tarafından böyle bir mıntakaya tecavüz edildiği takdirde, kuvvete müracaat etmiyeceklerine kani dirler. Bursa İnegöl Halkevi takımlarının kupa maçı Zahire Borsasmdaki vaziyet Dün Lstanbula 423 ton buğday, 176 ton arpa, 24 ton nohud, 15 ton kepek, 23 1/2 ton tiftik, 4 ton yapağı, 61 ton un, 28 1/2 ton tiftik, 8 ton yapağı, 61 ton un, 28 1'2 miştir. Istanbuldan harice 96 1/2 ton razmol ve 14 1/2 ton da yapağı gönderilmiştir. Dün İstanbul Borsasında şu fiatlere satışlar olmuştur: Buğday yumuşak ekstra 6,225 kuruştan 6,24 kuruşa kadar, 15 çavdarlı 6,14 kuruştan 6,15 kuruşa kadar, 615 çavdarh 6,10 kuruş, sert 615 çavdarlı 5,30 kuruştan 6 kuruşa kadar, kızılca 6,15 kuruş, mahlut 5,35 kuruştan 6 kuruşa kadar, arpa 4,6 kuruş, bakla 4 kuruş, çavdar 4,325 kuruştan 4,35 kuruşa kadar, ketentohumu 9 kuruş, kuşyemi 8,25 kuruştan 8,305 kuruşa kadar, lç fındığı 42,20 kuruştan 43 kuruşa kadar, keçi kılı 51 kuruştan 52,10 kuruşa kadar, Anadolu yapağısı 57,20 kuruş, Trakya yapağısı 67,20 kuruştan 68 kuruşa kadar. İnegöl (Hususî) Bursa ile İnegölün Halkevi futbol takımlan ortaya konan Atatürk büstü için burada bir maç yapblar. lnegöllülerin en kıymetli oyunculan Necmi il« Celâlden mahrum ol malanna mukabil Bursahlar Adanadan srelen ve çok sfüzel bir ovnn çıkaran Rah mi ile takviye edilmiş bulunuyorlardı. Neticede Bursa Halkevi takımı maçı 3 1 kazanarak şerefli büstü kaymakamın ellerinden aldı. Yukanki resim mağlub olmasına rağmen güzel oynıyan inegöl Halkevi takımı oyuncularmı maçtan evvel bir arada fföstermekteclir.