3 Mayıs 1938 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 5

3 Mayıs 1938 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 5

3 Mayıs 1938 CUMHURIYET Heybelide dünkü merasim Orta tedrisatta muallim buhranı Parasız yatılı talebe Harb okulu ile Hamidiyeye muallimlik edecekler merasimle sancak verildi Deniz Harb okulunu bitiren 44 genc denizci, diploma aldıktan sonra törenle Hamidiyeye nakledildiler Dün, Heybeliada gene mes'ud ve şerefli bir gün yaşadı. Deniz Harb okulu ve lisesinde bu okulla Hamidiye kruva zörüne merasimle sancak ve Deniz Lisesini bitiren 44 gence de diplomalan verildi. Saat 14 te Donanma Komutanı Amiral Şükür Okan refakatinde ihtiyat filo komutanı deniz albay Cevad olduğu halde mektebe geldi, kapıda okul komutanı deniz albay Ertuğrul tarafından karşılandı. Amiral, bahçede içtima ederek kendisini selâmlıyan okulun talebesıle Hamidiye mürettebatı ve donanma mızıkasını teftiş ettikten ve okul öğretmenle rile selâmlaştıktan sonra, törene başlandı. Ankara 22 (Telefonla) orta mekteb talebeleri sayısının gittikçe artması, muallim ihtiyacını azamî hadde çıkart mıştır. 1931 1932 ders yılında orta mekteblerde bulunan 828 dershaneye 34,280 talebe devam ederken 19371938 ders yıhnda dershanelerin sayısı 1801 e, talebe miktarı da 91,702 ye çıkmıştır. Son yılların istatistiğine göre, orta mek teblere devam eden talebenin sayısı, va satî olarak, her yıl 18,000 artmaktadır. Bugün orta mekteblerde kanunî şartlan haiz 2589 muallimle yardımcı muallim istihdam edildiği halde gene ihtiyac karşılanmamakta ve orta mekteblerde açık bulunan 1320 ders saati vekil muallim lerle idare edilmekte, 635 ders saati de açık bulunmaktadır. Maarif Vekili Saffet Arıkan KOŞg PENCERESiNDEN Asrî serapeum Maarif Vekâleti, 943 senesi sonuna kadar cem'an 2144 muallimi orta tedrisat kadrosuna alacak ir zamanlar, malum olduğu üzere, Serapeum adı altında bir din kurulmuştu. Bu dinin esası üç mabudu bir yapmak ve bir mabudda üç rnabudu tecelli ettirmekti. Din İskenderiyede doğdu ve peygamberi de îskenderin varislerinden Batlamius oldu. Generallikten hükümdarlığa geçen bu zat Yunan ve Mısır mabudlannda tevehhüm olunan kuvvetleri üç ve bir mabudda tecessüm ettirebilmek düşüncesile Serapeumu ve Serapis ibadetini tesis etmişti. Formül şöyle idi: Oziris + Apis + Çocuk mabud Horüs = Serapis!.. Milâddan evvelki üçüncü ve ikinci asırda Serapis ibadeti bütün medenî âleme yayıldı. Serapis artık her yerde: «Ruhlann halâskân» olarak tanılıyordu ve «ölüleri dirilten, gözlere ışık veren, güneşi yaşatan» kuvvet olarak kabul olunup: «însanları onun kurtaracağı» na iman ediiiyordu. Bütün başka mabudlar bu tek mabudun üç görünüşünden biri veya diğerile birleşebilirdi. îran mabudlannı bile Serapiste görmek mümkündü. Bu suretle üç mabuddan terkib olunan bu tek mabud bütün dinlerin ilâhlanna ve ilâhelerine kendi kucağmda yer veriyor ve ayni zamanda üçü bir, biri üç yapmak gibi bir yenilik taşıyordu. Serapeum ayinleri gerçekten muhte » şem bir biçimde yapılırdı. Etrafı ufaK çanlarla çevrili ve sistr adlı bir alet, şimdiki orglar, erganonlar gibi çalına çalına' hem üç, hem bir olan mabuda saygı sunulurdu. I Bu vaziyete göre, açık saatleri dol durmak için daha 562 muallime ihtiyac vardır. 1940 senesinde yeniden 340, 1941 de 345, 1942 de 405 ve 1943 te Harb okuluna sancak veriliyor Harb Okulunu bitiren yarsubaylar Hamidiye mekteb kruvazörüne gidiyorlar de 492 muallimin mesleğe alınması icab Merasimde asker ve sivil, kadın ve eretmektedir. Memleketimizde lise mual kek büyük bir kalabalık vardı. Davetliler limleri için başlıca kaynak İstanbulda arasında emekli ve muvazzaf bir çok deYüksek Muallim mektebile Ankaradaki niz subaylarından başka Kuleli ve MalDil, Tarih, Coğrafya fakültesidir. Bu tepe Askerî Liseleri ve Topçu Atış okulu müesseselerdeki talebenin tutan, birinde komutanlan bulunuyordu. 236 dır. Orta mekteb muallimlerinin Amiral, evvelâ Deniz Harb okulu aladiğer başlıca bir kaynağı da bugün 292 yrna sancak verdi. Okul talebesi, başla talebe devam eden Ankara Gazi Terbiye nnda mızıka olduğu halde, mekteb binaEnstitüsüdür. Maarif Vekâleti geçen sesınm önünde dizildiler. Amiral iki sünne açtığı kurslarla ilk mekteb mualKmlerigülü deniz erinin ortasmda nazlı nazlı ni müsabaka ile Gazi Terbiye Enstitü ilerliyen sancağı selâmladı ve sonra san sünde okutarak orta mekteb muallimi tecaktardan aldı. Deniz Harb okulu ve lisesi komutanı albay Ertuğrula hitaben şu mjtku söyledi: «Komutan; Bu sancak, Türk milletinin temîz yaşamış, yaşıyan ve yaşıyacak olan mukaddes Deniz Harb Okulu Komutanı sancak verme töreninde nutuk söylüyor namusu, Türk askerinin de dünkü, bu Ankara 2 Türkiye Cumhuriyet günkü, yarmki şerefli günlerinin sembo Hamidiye mürettebatından teşkil edilmiş rin, 615 Nuri Türkiş, 616 Vedii Erer, Merkez Bankasından: lüdür. Onu, Cumhuriyetimiz gibi seve se üç takımlı bir bölük sancağı almağa ge' 619 Şevket Tatoğlu, 620 Süleyman EBankamızın 15 ikinciteşrin 1937 ve, en tehlikeli zamanlarınızda bile canı mişti. Bu bölük Hamidiye komutanı de ral, 622 Rasim Akınsel, 624 Receb Yaltarihinden itibaren tedricen teda nızla, kanınızla koruyacağınıza, onu dai niz yarbayı Necati Ozdenizin kumanda çınkava, 627 Nasuhi Gökmen, 632 Bur vüle çıkarmağa başladığı yeni harf \ li banknotlardan 30 nisan 1938 ta ma yüksek ve temiz tutacağınıza eminim. smda meydana geldi. Amiral Deniz haneddin Türkmen. 633* Orhan Erer, rihine kadar: îşte kutlu, çok sevimli, şerefli bu sancağı Harb okuluna sancak verirken söyledi^i 641 Şükrü Bayraktar, 643 Turgud Sübeş liralıklardan 23.699.895 < , Büyük Cumhur Başkanımız Atatürk na nutka benzer kısa bir nutuk daha söyledi. mersan, 644 Mustafa Korkut, 647 İhrelli liralıklardan 5,850.000 mına, sizlere Deniz Harb okulu alayına Sancağı ayni merasimle Hamidiye komu rahim Pekin, 649 Hakkı Saveci, 650 yüz liralıklardan 13,498,000 | teslim ediyorum. Kutlu ve mutlu olması tanına verdi. Orhan Arıkol. cem'an kırk üç milyon kırk yenı gönülden dilerim.» Bundan sonra Amiral Şükür Okan, Hamidiye komutanı da Hamidiye müdi bin sekiz yüz doksan beş lira teAmiral, sancağı deniz albay Ertuğru rettebatına hitaben güzel bir nutuk irad diploma alan genclere hitaben şu nutku davüle çıkarılmış ve mukabilinde ı la teslim etti. Albay Ertuğrul da talebeye etti. Sancağın ehemmiyet ve kutsiyetini söyledi: eski harfli banknotlardan ayni mikhitaben şu nutku söyledi: tar yani kırk üç milyon kırk yedi Amiralın nutku anlattı. «Düşmanı yenmek için son ere, bin sekiz yüz doksan beş lira teda » « Baş ödevi; Türk vatanını, Türk son damla kanımıza kadar harbedece « Evlâdlarım; vülden kaldırılmıstır. (a.a.) îstiklâl ve Cumhuriyetini kollamak ve ko ğiz. İcab ederse öleceğiz, batacağız; bu Okuldaki tahsilinizi tamamladığınız rumak olan Deniz Harb okulumuz, 162 sancak da bizimle beraber denizcilerin dan bugün Hamidiye gemisine, yani dove bunlan uğurlama töreni yapıldı. Mekyıl gibi uzun ve şerefli bir varhğa maliktir. ebedî mezanna gömülecektir Asla düş nanmaya geliyorsunuz. v tebde kalanlarla Hamidiyeye gidenlerin Bugün bu varlığın en kutlu bir günüdür. man eline geçmiyecektir. Buna söz veri Tarihlere namlarını bırakan, denizlere aileleri rıhtıma dizildiler. Okulu bitiren Karalarda olduğu gibi denizlerde de yoruz» dedı. şeref saçan, sevimli bayrağımızı daima ler, bir motörle filikalara bindiler ve Hahiçbir zaman Türk sancağı, düşman eline Atatürk, millet ve sancak için üç defa zaferle gemilerinde tutan büyük amiralmidiyeye gittiler. Orada Hamidiye mü bırakılmamıştır. Bazı savaşlarda gemileri sağ ol diye bağırıldı. lar, Barbaroslar, Turgudlar hep sizler rettebatı tarafından selâmlandılar. Deniz miz batmış, armalarımız budanmış, giz Bundan sonra, önde Deniz Harb o gibi küçük denizcilerin içinden büyümüşveya direklerimiz denize yuvarlanmış ve kulu talebesi, arkada Hamidiye mürette lerdir. Onların şeref kazanan, memleket Harb okulu komutanı da Hamidiyeye gibu meyanda sancağımız da deniz suyu ile batı olmak üzere Amiralın önünden me lenne en mutlu hızmetleri yaparak nam derek Hamidiye komutan.na yeni yarsuıslanmıştır. Fakat her sancak, hayatta ka rasim yürüyüşile geçtiler. Bu resmi ge alan büyük kudretlerinin nüvesinde ilim bayları takdim etti. Hamidiyede nutuk labilen son asker tarafından kurtanlmış çidde yeni alay sancakları da kahraman leri, bilgileri, hatta ondan da ziyade ül lar söylendi. Bu esnada Hamidiye kru tır. Kurtaramıyacaklarını anlıyanlar ona denizcilerimizin başları üzerinde nurlar külerinin ciddiyeti, sağlamlıkları, ahlâk vazörü toplar atarak emcktar sinesinde sanlarak ve onunla beraber gemicinin saçıyordu. Hazırun, geçid resmini büyük larının temizliği ve dürüstlüğü daima yer denizcilik tatbikatı görmeğe gelen genc eri selâmladı. tabiî mezanna, denizlere gb'mülmüştür. almıştır. Ahlâksız, sıhhatsiz, ilmin ve bilbir heyecanla seyretti. Sınıfın birincisinin ihtisasları Türk milletinden daha faziletli, Türk ginin degeri yoktur, denebilir. İlim, bilDiploma tevzii askerinden daha fedakâr, daha cesur, Bir arkadaşımız, Deniz harb okulunu Bundan sonra, talebe hep bir ağızdan gi, ahlâk ve sıhhatle beraber bulunursa daha kahraman bir asker yoktur. O milpahasız kıymet arzeder. İlim ve bilginiz birincilikle bitireıek donanmaya katılan mızıka ile beraber îstiklâl marşını söyielet ki bir vücud halinde bir bayrak altındi ve arkasından Deniz Harb okulunu den şüphe etmıyorum. Çünkü, feyizli Münib Okten alay sancağını teslim alırda birleşerek medenıyet dünyasının ön bitiren genclere diploma verme töreni ya Cumhuriyet devrinin bize bahşettiği De ken, neler düşündüğünü sormuştur. cüsü olmuştur. Onun askeri olan bizler de pıldı. Her talebe Amiralın önüne geliyor, niz Lisemizde Genelkurmayın programMünib Ökten, geçirdiği zevkli ve o elbet sancağımız altında ve sancağımızm bir yüzbaşı beline meçini takıyor, Amiral larile kıymetli ve faziletli komutan heye nisbette derin heyecanın tesiri altında, şan ve şerefinin yükselmesi için canla Şükür Okan da diplomasını verdikten tile öğretmenlerinizin emeğile yetiştiniz. şunları söylemiştir: başla çalışacağız. Tarihi baştanbaşa sonra elini sıkıyordu. Diplomayı alan her Ahlâk ve sıhhatinizden ise asla şüphem « Alay sancağını bize teslim eder kahramanlıkla dolu olan Türk milletinin genc «sağol» diye bağırarîk teşekkür edi yoktur. Çünkü, sizlerin, babalarınızın, ken, komutanlarımızın söyledikleri, hâlâ evlâdları olan sizleri ben kendi evlâdım yordu. Hazır bulunanlar arasında iftı analannızm, hepimizin birer ferdi bulun kulağımda çınlıyor. dan da aziz tutarak büyük bir şefkatle ve harla göğsü kabaran babalar sevincden duğu büyük millet, Türk milleti en asil, Kahraman denizci atalarımızın al kanen ahlâklı millettır. Siz o milletin kanınçok titiz bir alâka ile yetiştirmeğe çalış ağlıyan analar vardı. arile boyanan sancağı, b.ığrımıza basardan ve kendisindensiniz. Sizlere olan gütım. Umum subay ve öğretmenleriniz size Deniz Harb okulunu bu yıl bitirenler ken, arkadaşlarımla birlikte duyduğum en yeni gilgileri en kısa ve faydalı bir su 44 gencdir. 22 si güverte, 22 si makinc venim, inancım kuvvetli ve bütündür. sevinci, size anlatamam. O, bizim varlı rette öğreîti. Sizler de sevgili vatana fay sınıfına mensubdur. Sınıfın birincisi 626 Donanmadaki bütün çahşmalarınızda ğımızın timsalidir. Türkün yeryüzündeki dalı olmak için çok çalıştınız. Ben komu Münib Oktene altm saat, ikincisi 610 daima ahlâklı, sıhhatli, bilgili kalacaksıvarlığını, o ifade eder. Sancak, diyince tanınız Sıfatile hepinize her suretle güve İhsan Tezcanla üçüncüsü 616 Vediı E nız. Sizden olan isteklerimin hepsi bunun ben yalnız Türkün sancaSını anlarım. Taiçindedir. Zamanımızın teknik ilerlemeniyor ve her birerlerinizle iftihar ediyo* rere birer altm kalem hediye edıldi. sini gözönünde tutarak çok çahşmanız rihde hangi sancak, bu kadar şerefli bir rum. Bu yıl liseyi bitirenlerin isimleri lâzım geliyor. Meslek ve istikbaliniz için mazinin sahibidir ve bizimki kadar, geniş İşte sizin tarafınızdan büyük komuta 1937 '38 ders yılında Deniz Lisesini de bu pek lüzumludur. Muvaffakiyetle mparatorlukların üzerinde dalgalanmış nımız Amiralımız karsısmda söz veriyo Dİtiren okurlar şunlardır: rinizi, yükselişlerinizi en samimî istekle sancaklar, yeryüzünde kaç tanedır? rum: Düşman veya düsmanlar nekadar Güverte sınıfına ayrılanlar: Bu mukaddes emanetı elimıze alırken, rimle diler, sizleri bu mes'ud gününüzde çok ve kuvvetli olursa olsun ve biz neka520 Celal Akdan, 600 Rıfkı Özbil, bütün gönlümle haz duyarak kutlularım. onu öldüğümüz güne kadnr başımızın üsdar sıkışık vaziyette bulunursak buluna 605 Bülend Kayu, 607 Emin Aşkın, Gemilerde buradaki konforu belki bu ünde taşımağa and içtik! Son nefesimizi lım, içimizde yaşıyan bir ferd kaldıkça 610 İhsan Tezcan, 614 Zıyaeddin Erlamıyacaksımz. Lâkin yılmıyacaksınız. verinciye kadar bu andı tutacağız.» bu sancak bizim elimizde bulunacak ve o, deniz, 618 Suad Özatay, 623 Hüsa Denizlerin hasin ve coskun dalgalarınaHamidiye sefere çıkıyor bizim kuvvet ve zafer kaynağımız ola meddin Tunçay, 625 Burhaneddin Taeöğüs gererek islerinizi başarmaktan zevk Hamidiye bu sabah, Gölcüğe gidecek, caktır. aynan, 626 Münib Ökten, 628 Hılmi duvacağınızı ümid ediyorum.» makine sınıfına ayrılanları oradaki fab Sayın Amiralım; en büyük Başbuğu Aktöre, 629 Arif Yengin, 630 Ertuğrul muza sarsılmaz bağlılığımızla şükür his Kemerdere, 631 Eşref Erden, 634 HaBundan sonra Deniz harb okulunu ikalara bıraktıktan sonra, fabrikalarda lerimizi arzetmenizi okulun namma sayg. id Kayal, 635 Hilmi Fırat, 638 Fahir bitirenlerle okulun ve lisenin talebesi A müddetlerini dolduranları da alarak Kaile dilerirr. Sağ ol Atatürk.» Engin, 640 Selçuk Erer, 642 Fethi Gü miralin önünden mükemmel bir geçid res radenize gidecektir. Kruvazör orada Romanyanın Köstence ve Sulina limanlarını Bütün talebe «sağ ol» dıye bağırdılar. rel, 645 Kenan Süer, 646 Vedad Ar mi yaptılar. sonra dönecek, mütea Sonra komutan «Sağ ol Türk milleti!» nas, 648 Fıkret Aksoy. Ve mektebin teneffüshanesinde hazır ziyaretten ve «Sağ ol sancağımız!» diye bağırdi lanan büfede çay içildi. Mekteb talebe kıben Akdenize çıkarak dost devletlerin Makine sınıfına avrılanlar: Talebe «Sağ ol!» dıye tekrarladılar. 601 Naci Kasaboğlu, 602 Şemseddin sınden mürekkeb bir orkestıa, klâsik par muhtelif limanlarını ziyaret ede ede İs Hamidiye alayına sancak Artunç, 603 Necmeddin Öncel, 606 çalar ve dans havaları çaldı. Dans edil kenderiyeye gidecektir. Hamidiyenin KaBundan sonra, bir alay itibar edılen Kenan Aksar, 609 Şinasi Özveren, 61 I di. Saat beşe çeyrck kala, Deniz harb radeniz ve Akdeniz seferleri dört ay süHamidiye kruvazörüne sancak verildi. Mureddin Baysan, 613 Necmeddin Be okulunu bitirenlerin Hamidiyeye nakilleri ecektir. Tedavüle çıkarılan yeni banknotlar min etmektedir. Fakat vaziyet ihtiyacı karşılamıyacak derecededir. Bu sebebledir ki Maarif Vekâleti yeniden tedbir almağa lüzum görmüş ve bu yıl leylî meccanî talebe sayısını binden bin beş yüze çıkarmıştır. Bu talebeler eskisi gibi meslek intihabında serbest bırakıldığı takdırde muallimliğe istekli çıkmıyacağı için Vekâlet leylî meccanî talebeden yüzde yetmiş beşini muallim ihtiyacı kapanın «Hıristiyanlığın esası, beşerin fikir tacıya kadar kendi emrinde çalıştırmak arrihinde yeni bir şeydirü Fakat hıristi zusundadır. yanlığın taşıdığı ve hâlâ bir çok memleBunun için bir kanun lâyihası hazırlıketlerde taşımakta olduğu dinî âdetlerin, yarak Meclise gönderilmiştir. timsallerin ve formüllerin örtüsü hiç şüphe yok Serapis mabedlerinde dokunmuş tur!» Bugünün tecellilerine bakıp da yarinin çehresini tesbit etmeğe çalışan bir muharIBattaran 1 tnd sahljede\ rir de «Asrî serapeum» başlıklı yazısmda rerimiz sıfatile, İtalya Başvekili Mussoli şu hükmü veriyor: ni'nin ziyaretini iadeye gidıyorsunuz. Se«Mekteb, yol, fabrika!.. îşte bugünün yahatinizin Roma Berlin mihverini, iki serapeumu. Bu üç asrî mabudun birleş devlet arasındaki dostluğu ve dünya sul mesinden çıkan tek mabudun adına biz hunu sağlamlaştıracağını ümid ediyoruz. Serapis demiyoruz, kuvvet diyoruz. Bu Uğurlu seyahatler temenni ederiz.» kuvvetin sesini parada, neşesini refahta M. Hitler trene binerken, kadınlar, ve ruhunu tayyarelere yüklenmiş olarakkendisine müteaddid buketler takdim et göklerde buluruz. mişler ve halk hep bir ağızdan: «Eski serapeum gafleti yaşatmak için « Hayl Hitler, tarafımızdan Muskurulmuştu. Asrî serapeum zekâyı ayaksolini'yi selâmlar! Uğurlu seyahatler!» ta turmak kaygusile kurulmuştur. O haldiye bağırmıştır. de yarınm ve bütün yannlann nesilleri M. Hitler'in treni, beş dakika evvel hareket eden diğer bir hususî treni taki serapeuma idraklerini kul etmekten çeben İtalyaya müteveccihen Berlin istas kinmiyecektir. Bunun aksini düşünmek yonundan ayrılmıştır. M. Hitler'i hâmil mektebi mabedle, yolu yolsuzlukla, fabolan tren yarın sabah saat 10,30 da rikayı el tezgâhile değiştirmeğe nza gösBrenner hududuna muvasalat edecek ve termek olur ki beşer hayatı böyle bir irtiitalyan makamatı tarafından büyük me caa artık mütehammil değildir. YazıK asrî serapeuma idraklerini henüz açnurasimle karşılanacaktır. yan kütlelere..» M. Hitler, yarın akşam saat 20,30 da Doğru söze ne denir ki?.. Romaya muvasalat edecek ve sureti mahsusada yapılan yeni istasyonda bizM. TURHAN TAN zat Kral Viktor Emanuel, Başvekil H: Dünkü fıkramm otuz yedinci satırmdâ Mussolini ve faşist erkânı tarafından görünen «üzerinde» kelimesi özünde ve okarşılanacaktır. Alman devlet reisi istas tuz sekizinci satırında bulunan üzerine keyondan büyük bir alayla hareket ederek limesi de özüne olacaktır. Af diliyerek düzeltirim. M T T. doğruca Kirinal'e gidecektir. Resmî programa göre, çarşamba sabahı M. Mussolini Alman devlet reisini Kirinal'de ziyaret edecektir. Bu ziyareti müteakıb M. Hitler maiyetindeki zevatla birlikte İtalyan Meçhul Asker abidesini ziyaretle bir çelenk koyacaktır. Bilâhare Kirinal'de iki devlet reisi arasında ilk siyasî müzakere cereyan edecektir. M. Mussolini, misafiri şerefine Kirinal'de bir öğle ziyafeti verecektir. Ziyafetten sonra, misafirler 52 bin gencin iştirakile yapılacak spor şenliklerini seyredecektir. Akşamüzeri M. Hitler, Romadaki Alman kolonisini kabul edecektir. Perşembe günü Alman Başvekili Napoli'yi ziyaret ederek, büyük deniz geçid resminde hazır bulunacaktır. Bu münasebetle italyan Veliahdi tarafından mükellef bir ziyafet verilecek, gece bir fener alayı tertib edilecektir. Cuma günü M. Hitler, saat 15 te Kral Viktor Emanuel'i ziyaret edecektir. Kral, misafiri öğle yemeğine alıkoyacaktır. Yemekten sonra, Alman devlet reisi Romanın tarihî yerlerini gezecektir. Gece şerefine Venedik saravında bir ziyafel verilecektir. Cumartesi günü Furbara'da hava ma nevraları, Santamarinella'da da deniz manevraları yapılacaktır. Pazar günü M. Hitler Ariana şehrini ziyaret ve gece yarısı Floransa'ya hareket edecek, pazartesiyi orada geçirdik ten sonra Almanyaya döncektir. İtalyan Alman münasebatı Fransız İtalyan müzakerelerine tekrar başlandı Paris 2 Gazeteler Blondel Ciano görüşmelerinin yeniden başlamasını büyük bir nikbinlikle kaydetmekte ve iki memleket arasında bir prensip anlaşmasmın en geç 15 mayısa kadar tesbit edileceğini bildirmektedir. Lö Jur gazetesinin fikrine göre müzakereler, M. Hitler'in îtalyayı ziyareti sebebile mahsus derecede talik olun mıyacaktır. Epok gazetesi, bir prensip anlaşma sının iki memleket arasında MiÛetler Cemiyeti konseyinin önümüzdeki top lantısında vukua geleceğini sanmaktadır. Lö Figaro. Romaya bir Fransız bü yük elçisinin bu ay sonundan evvel yollanacağını haber vermektedir. KırkDinar güreşleri Ankara 2 (Telefonla) Kırkpınar güreşleri namile maruf olan ve her sene yapılan müsabakaların bu yıl da 7 ve 8 mayıs tarihlerinde Edirnede ya pılması takarrür etmiştir. Cumhuriyet Halk Partisi Genel Sekreterliği, bu millî ve an'anevî sporumuzu teşvik için yapılan bu müsabakalarda birinci ve ikinci gelen pehlivanlara' kıymetli birer saat hediye edecektir. Teşekkür Uzun zamandanberi teşhis ve tedavisi çarelerini. hatta Viyanada bile, bulamadığım hastal^jğımı çok kısa zamanda teşhis ve tedavi eden, genc baldızımı da muhakkak bir ölümden kurtaran Deniz hastanesi baktriyoloğu doktor Etem Babacana sonsuz minnet ve şükranlarımı savın gazeteniz vasıtasile alenen iblâğ ederim. Kâmil Ömer Altmok Fransız kabinesinde Paris 2 Kabinenin bu sabahki toplantısından sonra matbuata aşağıdaki teblığ verilmıştir: Kabine bugün öğleden sonra nazırlar meclisinin tasdikına arzedilecek olan ka rarnamelerin ilk projesini tetkik etmiştir.