11 Mayıs 1938 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 6

11 Mayıs 1938 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 6

Bugday piyasasının tanzimine dogru CUMHURÎYET 11 Mayıs 1938 III Toprak mahsulü ofisine aid yeni lâyiha Mecliste Ankara 10 (Telefonla) Toprak mahsulleri ofisini ihdas eden kanun İâyihası bugün Meclise verilmiştir. Bu lâyihanın başlıca hükümlerini bildiriyorum: 1 Merkezi Ankara olmak ve hu bubat ve sanayiine, silolara ve uyuşturucu maddelere müteallik olarak işbu fcanunda yazılı işlerle iştigal etmek üzere Iktısad Vekâletine bağlı ve hiikmî şahsiyeti haiz «toprak mahsulleri ofisi» adı aîbnda bir ofis kurulmuştur. Ofisin bütün muameleleri ticarî esaslara, ve bu kanun ile hususî hukuk hükümlerine göre yapılır. Ofis bu muamelelerinde muhasebei umumiye, artırma ve eksiltme ve ihale kanunları hükümlerine ve divanı muhasebatm vize ve murakabesine ve inşaat dolayısile 2443 ve 2799 sayılı kanun hü kümlerine tâbi değildir. 2 Ofisin buğday işleri şunlardır: A Memlekette büyük istihsal mın takalarında istihsal edilen buğday fiatlannm müstahsillerin satışlannda normalin altına düşmesini önlemek için Icra Vekilleri heyeti kararile tesbit edilecek yerlerde, ve tayin edilecek fiatlarla buğday mubayaa etmek ve bu suretle buğday piyasasını korumak, tanzim etmek ve stok bulundurmak; Normal fiatlar, cihan pazarlarındaki buğday fiatlan karine ittihaz edilerek bu fiatların altmda veya üstünde bir rakama varmak üzere her sene haziran ayının ilk on beşi zarfında Icra Vekilleri heyeti kararile muayyen evsafta buğdaylar için tesbit edilecek fiatlardır. Bu fiatlarda senesi içinde tadilât yapmak gene Icra Vekilleri heyeti kararile olur. Ofis tarafından fiat tayininde İcra Vekilleri Heyetince tesbit edilecek umumî evsaf kıstaslarına mümkün olduğu kadar riayet etmek şartile kalite farkları ve nıahallî fiatların kararlaşmasında tesir yapan diğer amiller gözönünde tutulur. B İç ve dış piyasalarda buğday alırn ve satımı yapmak ve satın aldığı buğdaylann dış piyasalara sürümünü temin eylemek ve bu işlerle alâkalı her türlü muamelelere girişmek, C Buğday fiatlannın müstahsiHn halkı tazyik edecek derecede yükseltmesine mahal bırakmamak ve dahilî piyasaları tanzim etmek üzere istihlâk yerlerinde îcra Vekillerinin tayin edeceği fiatlarla buğday satmak. Ç îcra Vekilleri heyetinin vereceği direktifler dahilinde dış piyasalardan buğday satın alarak memlekete ithal eylemek, D Alâkadarlarla doğrudan doğruya temasa gelerek, buğdayı mahdud nevilere terfik etmek ve ticarî maksadlara gö re standard tiplere varabilmek için lü zumlu göreceği tedbirleri almak (bu iş İcra Vekilleri heyetince tatbik edilecek bir umumî plân ve kabul edilecek tatbikat masrafları hududu dahilinde icra edilir.) E Cihan buğday istihsal ve hare ketlerini ve fiatlarmı tetkik ve takib ederek, her türlü neşriyat yapmak. 3 Buğdaydan başka diğer hubu bat da îcra Vekillerince verilecek ka rarlarla buğday gibi ofisin iştigal mevzuuna ahnabilir. 4 Ofis, lüzum göreceği yerlerde un ve ekmek fabrikaları kurmak, satın al Uludağa yapılacak hava hattı SIHHAT BAHİSLERİ Tekliflere göre, hattın inşası 350 bin liraya Sebebler, dört mühim kabil olacak esasta toplanıyor Baş, diş, nezle, grip, romatizma, nevralji, kırıkhk vebütîm 17 milyon lira sermayeli ofis, hububat ve sanayi Bursa (Hususî) Uludağa yapıl ması mutasavver hava hattı ıçın memle Cildin arasmda çok ile silo ve uyuşturucu madde işlerile uğraşacak, ketimizden ve Avrupadan muhtelif mü büyüktür. azamız yalnız bir kıymeti değil, ağrılarınızı derhal keser. îcabında günde 3 kaşe ahnabilir. Cild, uzuv esseseler, Bursa belediyesine tekliflerini türlü vazifeleri kendisinde toplıyan bir Iktısad Vekâletine bağlı olacak bildirmişlerdir. Bu tekliflerin tetkiki için çok azadır. O, teneffüs vazifesi görmesi mak ve işletmekle her nevi un mamuUerl sanayii işlerile meşgul olabileceği gibi. memleket iç ve dışında un alım ve salımı ve ticaretile de iştigal edebilir. 5 Memleket hububatınm muhafaza, temizleme, ilâclama ve ayırma işleri ve bu mallar üzerine varant muamelesi yapabilmek üzere inşa edilmiş olup, bu kanun mucibince ofise devri icab eden veya yeniden inşa veya iktisab edilecek olan silo ve müştemilâtile ambarlan işletir. 6 Ham afyon ve tıbbî afyon ile morfin ve bunun bütün milhlerinin ve uzvî hamızlarla veya küul cüzlerile birleştirilmesinden mütehassıl bütün eterlerinin ve bunlann milhlerinin ve ham kokaın ıe, kokain, Ekgonin, Protokokain, ve bunlann milhlerinin ve Daktit, Bilodit, Okodal, Asidikon ve bunlann kimyevî terkiblerinde bulunan maddelerin ve bütün bu cisimlerin Iktısad ve Sıhhat ve îçtimaî Muavenet Vekâletlerince tayin olunacak müstahzarlarının imal, idhal ve ihracı Devlet inhisarına alınmıştır. îstimalinde mazarrat hasıl olduğu ve oksikonat tevlid eylediği fennî surette tesbit edilen yukarıki fıkrada yazılı olanlara benzer diğer maddeler de îcra Vekilleri kararile bu inhisara tabi tutulabilir. Ham afyonun memleket dahilindeki ticareti serbesttir. 7 Ofisin uyuşturucu maddeler işleri şunlardır: A. 6 ncı maddede yazılı inhasarı işletmek. B. Satın aldığı afyonların idarî muamelelerini ve satış işkrini yapmak ve bu hususta faydalı göreceği her türlü taahhüdlere girişmek. C. Satın almacak afyonlan tahlil etmek ve satın alınan afyonları işliyerek, yeniden tasnife tabi tutmak, afyon standardizasyonunu terain etmek ve bu hususta icab eden teşkilâtı yapmak ve İktisad Vekâletinin tasvibi ile laboratuarlar açmak. belediye meclisinden seçilmiş olan bir heyet çahşmağa devam etmektedir. Bu teklifler, tetkike müstenid olmadı ğından belediyemiz bu müesseselere, Bursaya gelerek mahallinde keşif ve projelerini yapmak suretile hakikî bir rakama dayanan tekliflerde bulunmalarını bildirmiştir. Vaki müracaatlerin ekserisi, hattm (350) bin liraya çıkabileceğini göstermektedir. Hava hattı, Bursa ile Uludağ oteli arasına yapılacaktır. Bu mesafe şoseden 34 kilometre olduğu halde hava hattile mesafe (Yakacak) sivrisinden kestirme olarak (11) kilometreye inmektedir. Uludağ oteline bu hatla 20 dakikada çıkılacak demektir. Bu hattan temin olunacak istifade yalnız seyyah ve sporcu nakliyatı değildir. Uludağdan kereste ve parke taşı gibi nakliye masrafı bir hayli yekun tutan malzemenin indirilmesi de hattm inşasında mühim bir rol oynamaktadır. Maa mafih henüz bunlar tamamen hesab edi lerek tesbit edilmiş bir vaziyette değildir. Daha ziyade hava hattının yapılması turizm düsüncelerine davanmaktadır. itibarile ikinci bir akciğerimizdir. Sonra içindeki sayılamıyacak kadar çok olan ter bezciklerile sağlığın nâzımıdır. Ter diyip geçivermiyelim. Sıhhati korumak ve hastalıkları iyi etmek işlerin deki hizmetleri büyüktür. Yaz kış demez, gece gündüz durmadan ve çok kereler bizim haberlerimiz olmadan kavrıyamı yacağımız kadar kıymetli, ehemmiyetli işler görür. Cildin kıllarının da bilsek ne ince vazifeleri var! Cild esasen haricî muhitle içerimizdeki âlem arasına gerilmiş sinir ağı, haber alma cihazıdır. Aldığı haberleri ruhumuza verir. însan bunları düşününce hay retten hayrete düşer. Cildin temizliğinin faydası yalnız kendisinde kalmaz, bütün vücudün sağlığına yarar. Bu temizlik en ziyade su ve sabunla da yapılırsa da sık çamaşır değiştirmek, kolonyalarla, losyonlarla silinmekle de ona yardım edilir. Vücudün su ile yıkanması su ile tedavi bahsine de girer ki onun da ayrı ehemmiyeti vardır. El, yüz, ağız, bunın, baş, boyun ve ayaklar hergün veya birkaç kere yıkanma isterler. Bütün vücudün haftada bir kere olsun yıkanması herkese lâzımdır. Vakit ve halleri ve evlerinde muntazam yıkanma yerleri olup da hergün yıkanabilenlere ne mutlu! Soğuk su ile yıkanmak herkese gel mez. Tavsiye edilenler de vardır. Zarannı görmiyenler için iyidir. En ziyade herkese gelen yıkanma ılık su ile yıkanmaktır. Dayanılabilecek kadar sıcak su ile yıkanma tavsiye olunan haller de vardır. Bizde evveldenberi bu ihtiyacı tatmin için evlerde gusülhaneler, şehirlerde hamamlar yapılmıştır. Fakat gereği gibi temizlenme işi hiçbir vakit halkın her ta bakasına yetecek ve uyacak şekilde olamamıştır. Eski hamamlanmızda yıkan ma külfetli ve masraflıdır. Vakitleri, nakidleri müsaid olanlar o hamamlara gi dip keselene dursunlar, bir taraftan da daha az vakitte ve daha az masrafla sıhhî surette yıkanılabilecek fennî yıkanma yerleri yapılmalıdır. Bunlar, hep sıhhî teşkilâtımızm ciddî bir temel üzerine kurulmasma bağlıdır. O vakit her sıhhî ihtiyac gibi bu iş de yoluna girer. Daha birkaç sene evvel Eskişehirde cild hastalıklarının pek çok olduğunu gördüm. Bunlann çoğu temizlikle iyileşebilecek nevidendiler. Öyle hekimi çok, etüvvü bol koca bir şehirde bu hastalıklardan acaba daha başka yerlerimizde ne ıstırablar çekiliyor. Cild hastalıklarınm sebebleri, bünye vî yani yaradılıştan istidadlar, içeriden, dısarıdan mikroblu hastalıklar, hazım, böbrek, karaciğer ve iç bezlerindeki vazife bozuklukları ve hıfzıssıhha kaide lerindeki kusurlardır. Bunlann tedavisi, için evvelâ bu sebebleri anlayıp kaldır malıdır. Deri hastalıkları neden ileri gelir? Denizli: Babadağ Belediyesinden: Aylık yüz sekiz lira ücretli Belediyemiz tababeti münhaldir. Kasabamız altı bin nüfuslu olduğu ve halkımızm kâffesi dokumacı vö sıhhatlerine düşgün olup en ufak bir baş ağnsmdan bile doktora koştuklarından talib olacak bir doktorun epeyce istifade edebileceğinden taliblerin Sıhhiye Vekâletine müracaatleri ve daha fazla malumat almak istiyenlerin Belediye Reisliğine başvurmaları ilân olunur. (2644) 1 K A Ş E NEOKALNINA BUTÜN AGRILARI DİNDİRİR İstanbul Birinci Bölge Kadastro Müdürlüğünden: Adalar kazasma bağlı Burgaz adasımn kadastrosu yapılmıştır. tro kanununun 25 inci, nizamnamenin 32 nci maddeleri ahkâmına göre tahakkuk eden harc ve rüsum cetvelleri Burgazadası Nahiye Müdürlüğü binasmda ve plân suretleri de Sultanahmedde Tapu idaresinde Birinci Bölge Kadastro Müdürlüğü resimhanesinde 11 mayıs 938 tarihinden itibaren iki ay müddetle askıya alınmıştır. Yapılan tahdid ve tesbite karşı itirazları veya ayni bir hakkın tescili talebinde bulunanlar varsa ilân müddeti içinde İstanbul Birinci Bölge Kadastro Müdürlüğüne müracaat edilmesi ve her hangi bir ilişikten dolayı ilân tarihinden sonra hukukî vaziyeti tekemmül edecek gayrimenkullerin askı il'ânları Kadastro Müdiriyeti binasında üçüncü kattaki salonda ikişer ay müddetle askıya almacağı ilân olunur. (2696) Pastörize süt Bursa (Hususî) Şehir halkma pastörize edilmiş süt içirmek ve bu suretle hileli, sulu ve her çeşid mikroblu süt lerin satışına nihayet vermek işi üze rinde yürüyen belediyemiz, pastörize edilmiş süt meselesini tetkik için Yalovaya bir heyet göndermiştir. Belediye reisi ile encümen azalarmdan mürekkeb olan bu heyet Yalovadaki devlet çiftliğinde pastörize sütün nasıl yapıldığını tetkik edecek ve Bursadaki buz ve süt tozu fabrikasında bu işi tatbik ettire cektir. Heyetle birlikte Bursa Valisi Şefik Soyer de Yalovaya gidip gelmiştir. Maltepe Askerî Lisesi Müdürlüğünden: Topkapı Maltepe Askerî Lisesindeki kazan, bulaşık, çamaşır yıkama makinelerini iyi tarzda işletebilecek bir makiniste ihtiyac vardır. İsteklilerin en son 20 mayıs 938 gününe kadar lâzım olan bonservislerile bir lfkte sözü geçen Okul Levazımına müracaatleri. ( 2699 ) Dört kişi zehirlenerek öldü İzmir (Hususî) Ödemişin Adagide nahiyesinde bir facia olmuş, dört kişi zehirlenip ölmüştür. Hâdise, zavallılann ovadan toplayıp evlerinde pişirdikleri ve yedikleri mantardan ileri gel miştir. Bu mantar, bir nevi nebatî gıdadır. Bu mevsimlerde ovalarda yetfşir. İçinde zehirlisi de vardır, iyileri de. Ç Dahilde satın alacağı ham afyo İlk defa ikisi ölmüş, dört kişi hastane nun fiatını beynelmilel afyon piyasalarının ye kaldırılmıştır. Fakat bunlardan di fiat hareketlerini ve müstahsillerin menfa ğer ikisi daha kurtanlamamıştır. atlerini gözönünde bulundurarak tesbit etArjantinde nazilere karşı mek (Ofisin bu afyonları satın alışı ihtitedbirler va ettikleri morfin derecesi üzerinden yaBuenos Ayres 10 Reisicumhur Orpılır. Ancak, Ofis sof afyon yetiştiren mmtakaların mahsullerini morfin derece tiz, bir kararname imzalamıştır. Bu kalerini tesbite lüzum kalmadan ekspertiz rarname, Arjantin'de bulunan ecnebi mekteblerin faaliyet ve kontrolunu bir tayolu ile de alabilir). kım nizamata raptetmektedir. D Afyon müstahsilleri arasmda Bu karar, nazi mekteblerinin faaliyeti 2894 sayılı konuna göre kurulacak satış hakkında verilmiş olan bir rapor üzerine kooperatifleri için adı geçen kanunda saittihaz edilmiştir. Bu mekteblerde memletış kooperatifleri birliklerine düşen vaziketin müessesatına muhalif tedrisatta bufeleri görmek. lunulmaktadır. Lâyihada, lüzumlu stoklarm miktarıGazeteler, nazi teşkilâtını infisah etmenın idare meclisi kararile tesbit edileceği ğe ve her türlü siyasî faaliyeti terketme de kayidlidir. Lâyihanm 13 üncü maddesi ğe davet etmiştir. ne göre Ofisin sermayesi 1 7 milyon lira Alman sefiri, Arjanrin Hariciye Nazıolacaktır. Bu sermaye îcra Vekilleri Herile görüşmüştür. yeti kararile bir misli arttırılabilecektir. 7 nci madde, Ofis umumî heyetinin Baş Davis kupası tasfiye maçlarî Lahey 10 Davis kupası: Fransa iki vekilin riyasetinde, Maliye, İktisad, Zigalibiyete karşı üç galibiyetle Hblandaraat ve Sıhhat Vekillerile Meclisin bütçe, yı tasfiyeye uğratmıştır. divanı muhasebat, İktisad, Maliye ve Ziraat encümenlerince her defasında kendi dilmiştir. azası arasmda intihab edecekleri üçer aOfisin idare meclisi umum müdür de zadan ve Devlet Şurası ve Divanı Muha dahil olmak üzere beş kişiden mürekkeb sebat reislerinden teşekkül edeceği zikre olacaktır. kalksın... Yoksa kendini esir gibi satmış olur. Küçük hanım da, para ile koca buldum, diye öğünüp durur. Gazetelerdeki ilânı, pek o kadar alıcı gözle okumamışsınız, galiba... Va racağı adama, aydan aya aylık verecek... Demek ki zengin bir koca ile yaşamak istemiyor... Daha doğrusu varmak için kendinden aşağı bir adam arıyor; günün birinde o adamın kendisile boy ölçmeğe kalkmasını istemiyor, demek... Her ne ise bu da kendine göre bir düşünce... Ayıblanmaz!. Hele benim, hoşuma bile gitti. Merak ettim, kendisile tanışmayı çok isterdim. Avukat Necib gözlerini kıstı; Feridunu baştan aşağıya kadar süzdü: Tanışmak mı, dedi, nasıl tanış mak?.. Kim olduğunu anlamak, merakınızı yatıştırmak için mi, yoksa evlenmek için mi?.. Feridun Şevket, çekiniyormuş gibi biraz durdu. Sanki bunu açıktan açığa söylemek ona biraz ağır geliyordu. Bankacı Suad de tam o aralık onları yalnız bırakmış, öteki arkadaşlarının yanına gitmişti. Feridunun gözlerinde esrarlı bir parıltı ışıldadı. Gülümsedi. Sonra, şöyle ha RUDOLF BAECHER fabrikası mamulâtı .VI K İ N G . « B A LTİC» • S V E C I A PULLUKLAR, TIRMIKKAR FLAMMGER markalı MERDANELER re saire çitt ayarh, çelik TRIYöRLER PUIverizatörlerl < VERMOREL » t B H , R N A R D > MELİCHAR GRATIA MOTOPOMPLARI Orak makineleri Bir taraftan ziraat makineleri ihtiyac mevsimi başlarken diğer taraftan memleketimizde ziraî kalkınma plânı tatbik edilirken, Avrupanın en meşhur markalarmı haiz her çeşid ziraat alât ve makinelerinden İstanbul depolarımızda mevcudun ikmal edilmiş bulunduğu, fiatlarda azamî tenzilât ve siprişlerin sevkinde mümkün mertebe sür'at temin edüdiği ilân olunur. Fennî izahat, tenzilâtlı fiat ve katalog ilk talebde gönderilir. TÜRKAVRUPA Limited Şirketi Beynelmilel alâtı ziraiye fabrikalar birliği İSTANBUL, GALATA, PERŞEMBEPAZARI No. 57/61 Tel. Zirat Dr. î. Hakkı Milâslı Davudpaşa, Silivriye gidiyor Silivri Gencler Birliğinin daveti üzerine Davudpaşa Gencler Birliği futbol takımı önümüzdeki pazar günü bir maç yapmak üzere Silivriye gidecektir. vanın güzelliğinden, suların durgunluğundan konuşuyorlarmış gibi sesi hiç titremeden: Evlenmek için!... Dedi. Avukat Necibin demin kısılan gözleri birdenbire açılıvermişti: Evlenmek için mi?.. Kendinize pek güveniyorsunuz, galiba!.. Şimdi de Feridunun dudaklarındaki ince gülüş silindi; kaşları çatıldı: Neden, dedi?. Bana yaraşhramadmız mı yoksa?. Küçük hanıma koca olmağa lâyık görmüyor musunuz?. Necib Nasuhi ona bir kere daha baktı: Feridun Şevketin uzun boyu, geniş omuzları, yanık denilecek kadar esmer, biraz da kemikli yüzü, kalınca kaşlarla gölgelenen koyu renkli gözleri, hepsi Perihan gibi kendini beğenmiş bir genc kızm bile kolay kolay başmı çevirip geçemiyeceği kadar güzeldi. Bakışlanndaki parıltı, gülüşündeki incelik bütün bu çizgi güzelliğine aynca bir mana, bir tatlılık ve riyordu. Belli ki, şöyle böyle, hergün her yerde görülen genclerden birisi değildi. Hele giyinişi, oturup kalkışı çok düzgündü. Ihtiyar avukat, bütün bunlan bir ba Eminönü Kaymakam ve B. Ş. Müdürlüğünden: Umumî menfaat namınâ telefon şebekesinin tevsii için Daimî Encümence istimlâkine karar verilen Tahtakalede Rızapaşa arsası dahilinde 69 70, 71 parsel sayılı arsalar istimlâk olunacağmdan alâkadarlara tebligat makarmna kaim olmak üzere ilân olunur. ( 2637 ) kışta görmüş, anlamıştı, hâlâ da gözlerini bu erkek güzelinden ayıramıyordu. Öyle iken onu şımartmak da istemedi: Vallahi, dedi, sizi bu gece ilk defa görüyorum. Suadle bu kadar iyi arkadaş olduğunuzu da anladıktan sonra artık kimseden arayıp sormak istemez. Fakat ne de olsa ruhî kabiliyetlerinizi bilmiyo rum. Düşüncelerinizi, isteklerinizi, duy gularmızı kolay kolay saklıyabilir misiniz?. Sinirleriniz nasıl, kuvvetli mi?. Çabuk öfkelenir misiniz?. Heyecanlarınızı hemen, çarçabuk belli eder misiniz? Başkalannın heyecanlarına, öfkelerine karşı ne yaparsınız?. Hele karşınızdaki genc bir kadm olur da, onun düşünceleri, îstekleri sizınkilere uymazsa bunu nasıl karşılarsınız?.. Evlenmek, karı koca, yıllarca bir arada yaşamak için en çok bunları bilmeli... Nitekim, siz de alacağınız kızın hiç olmazsa ortaya koyduğu belli başlı şarllan öğrenmeden ortaya atılmamalısmız. Kendinize güveniyor musunuz, dediğim bunun içindi. Yalnız sizin için değil, biraz da evlenmek istediğiniz kız için söyledim. Gene de öyle... Gencliğini, güzelliğini, zenginliğini soruyordunuz. Ben de size bunlan anlattım. Koyduğu şartlara gelince, onlar biraz düşünmeğe değer!.. Pek mi ağır?. Eh, biraz öyle... Bundan yana dâ kendisini ayıblıyamayız. Mademki evlenmek için bir yenilik yapmağa kalkıyor, Mademki şimdiye kadar duyulmamiş, görülmemiş bir yoldan yürüyor. Artık kendine göre bir takım şartlar koymasmi da çok görmemeli... Yoksa uzaktan bakınca siz işte tam onun aradığı gibi bir gencsiniz... Boyunuz, bosunuz, yüzünüz, gözünüz onun aradığına uyuyor. Feridun artık biraz yatışmış, hep öyle piposu ağzında, dudaklarınm bir ucu onun için mi kıvrılmış, yoksa gülümsüyor mu, işte burası pek belli olmadan avukatı dinliyordu. Tefrikat No. 8 Canım, sen onu hiç kuşkulandır mıyacak gibi söylersin. Olmaz birşey değil a, hali, vakti yerinde bir ailenin çocuğu amma, dersin, parasını bitirmiş, elinde avukatlık diploması var, fakat üstüne hiçbir iş almamış. Şimdi biraz sıkıntı içinde... Bunu böyle söyleyince kim olsa inanır. Benim istediğim de bu kadar... Peki amma, neden kendini bu adama böyle tanıtmak istiyorsun?. Kim olduğunu neden saklıyorsun?.. Sonra anlatırım. $imdi ikinci seansa oturmadan sen bizi tanıştır, elverir. Bankacı Suad, bir sırasını getirdi, onları karşılaştırdı: Feridun Şevket... Eski mekteb arkadaşım... Avukat Necib lâkırdıya başlamak için: Demin de bana ilkönce kendileri hak vermişlerdi, dedi. Nakleden: Kemal Ragıb Feridun gülümsedi: Hani, şu sizin Amerikalılar gibi yepyeni bir macera arıyan kız için değil mi?. Necib Nasuhi, iki elini birden kaldırdı: Macera mı?.. Rica ederim, ben bu kız macera arıyor, demedim. Hatta, onun bu düşüncesini ben de beğendim; bu işi üstüme aldım. Demek, zengin olduğu kadar güzel, o kadar da terbiyeli bir kız, öyle mi?. Belki benim anlattığımdan daha güzel, daha ince... Doğrusu ya, o kadar tatlı söylü yorsunuz ki, ben bile zengin olsaydım şu kızla evlenmek isterdim. Zengin mi olsaydınız?.. Öyle ya, insan onun kadar değilse bile ona yakın zengin olmalı ki evlenmeğe Demin, zengin olsaydım bu kızla evlenirdim, demiştiniz. Demek ki, daha avukatlıktan pek o kadar çok kazanamıyorsunuz. ^ Kazanıp kazanamıyacağımı büe bilmiyorum. Avukatlığa başlamadım ki... Bilmem, demin onu o kadar methe Neden, mektebi yeni mi bitirdiniz?. diyordunuz ki... lArkası var)