18 Ocak 1939 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 5

18 Ocak 1939 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 5

18 tkincikânun 1939 CÜMHURÎTET Büyük davalar Alman otarşisi Yazan: Ed. LANDAU j tktısadî hareketler Türk Alman kredi mukavelesi Sağlık bahlisleri DUYDUNUZMU Dirilen ölü Bundan iki sene evvel, Moselle nehrinde bir na'ş bulunmuş, suda uzun zaman kaldığı için hüviyeti tespit edilememişti. Adliyeye müracaat eden Madam Prufer isimü f^¥&' M bir kadm, bulunan 1 na'şın, uzun zamandanberi kaybolan kocasımn ölüsü olduğumı söylemesi üzerine, ölüyü gömdüler. Bu vak'anuı cereyan ettiği tarifote, Metz ahalisinden, meşfour bir hendese profesörü, sokakta yan deli olarak bu lunmuş, şifahaneye kaldırılmıştı. Bir iki gün evvel, akh başına gelen bu profesör, Adliyeye müracaat etmiş ve isminin Prufer olduğunu, suda boğulan adamm kendisi olmadığıru ispat etmiş. Metz rnahkemesi müşkül bir mevkide. Profesör resmen ölü, fakat hakikatte yaşıyor. Haydi onu resmen dirilttiler diyelim, ya sudan çıkan ölü kim? Alman Millî İktısad Nazırı doktor Funk'un bundan iki ay kadar evvel AnBaşvekil Hitfer, 9 eylül 1936 da, lunmaktadırlar. Zira, müstehlik, Harbi karayı ziyareti esnasında esasları takarNuremjberg'de dört senelik plânı ilân et Umumideki tahta ve kâğıd kumaşjarı rür etmiş bulunan Türk Alman kredi tiği zaman, gelecek dört sene zarfmda, henüz unutmadığı için, ev kadınları, sun'î mukavelesi Berlinde imzalanmış. bulu Almanyanın, haricden celbine mecbur iplikle yapılan kumaşlara karşı itimad nuyor. İki memleketın hertürlü münasebulunduğu birçok ipridaî maddelerden sızlık besliyorlar. Sun'î iplik ve sun'î ku batının düzgünlüğüne bir delil teşkil eden yana istiklâl kazanması lâzun geldiğini maş sanayii, şimdilik propaganda ve bu anlaşma hakkında bildiklerimiz şim söylemişti. biraz da icbar tarikile yürütülmeğe çalı dilik çok birşey değildir. Hatta, resmî a0 tarihî gündenberi iki seneyi miite şılıyor. ğızlardan işittiğimiz sadece, Almanya caviz zaman geçti ve bu zaman, bu progSun'î müstahsalâttan, zellvvolle deni nın Türkiyeye yüz elli milyon marklık ramm tatbik mevkiine konulması için bü len ve selüloz müştekkatından olan mad kredi açacağı ve bunun Almanyadan atün iktısadî, malî ve içtimaî menabiin ha de, bugün Almanyada büyük bir rol oy lacağımız eşyaya mukabil gene tarafı rekete gejirilmesine hasrolundu. namaktadır. 1933 te 5 milyon kilo mik mızdan muayyen ihrac maddelerile ödeAlman topraklarının yetiştirmediği tarında istihsal edilen zellvvolle, 1937 de neceğinden ibarettir. yahud pek az miktarda yetiştirdiği pa 110 milyon kilograma yükselmiş, 1938 Bu kredi dolayısile, Almanya ile ikmuk, yün, kauçuk, petrol, bakrr, nikel, de yeniden yüzde elli nispetinde artmış tısadî münasebatımızda hasıl olacak dekalay ve sairc gibi mevaddın yerlerini tır. Zellvvolle, bugün, sun'î ipeği, keteni ğişiklik tetkik edilmeğe değer bir mesele doldurmak için, binlerce âlim, gece gün ve tabiî yünü çok geride bırakan bir nis halindedir. Yedi yıldanberi ticaret mudüz çalışıyor. Ayni ugurda, bir işçi or pet dahilinde istihlâk edilmektedir. vazenemizin gerek alıcı gerekse satıcı dusuna iş yetiştiren yeni sanayie yüz Plâstik maddelerin sun'ileri, 1937 mevkiinde devamlı bir şekilde başta gemilyonlarla mark sermaye tahsis edilmiş sonbahanndaki Dusseldorf sergisinde iki len Almanya ile iktısadî münasebatımız bulunuyor. «îktısadî kurtuluş» iktısadî yüz çeşidi bulmuştu. Tıpkı sun'î kauçuk bu yeni anlaşma ile nasıl bir vaziyete Hastahklann huylarımız üzerine tesirı katlanmak ve başına gelenleri hoş görmek bir erkânıharbiye heyetinin hazırladığj gibi, su, kömür ve kireç esasile yapılan girmiştir? var; onlan değiştiriyor. Bu tesir sinirle de, görünür sahnede bazan.. metodlu bir plân mucibince tahakkuk et bu maddeler, bugün, iptidaî maddeler Bundan dört sene evveline dönelim; rimizin bütünlüğüne bağlı; ondan sonra Amerika sinema Artık bittiklerini sandıkları ve yaşatirilmektedir. den pek çoğunun yerini tutmakta, ez 1935 senesinde, Almanyadan 35,5 milkumpanyalan, senebiraz da yaratılışın durumuna... Kötü mak tadını kaybettikleri zaman çok titiz, Mitle.r tarafından tespit edilen hedefe cümle, yazı makinesi şasilerine vanncıya yon liralık mubayaatta bulunmuştuk. lerce uğraştıktan sonhuylar, nekahette meydana çıkıyor. olurlar. Nakahet esnasında çok sevmirvarmak için, dört senelik plânın tatbikma kadar birçok yazıhane eşyası ve mobilya, Buna mukabil ihracatımız 39,2 milyon ra, nihayet, ideal yılHastalık sürer ve zekâ da uyanık ka ler, sağlık safasile kalkınırlar, gencleşivememur olan yüksek makam bir lakım bu maddelerle yapılmaktadır. Seri ha liralıktı. Bir yıl sonra mubayaatımız 41,7 dızı bulmaktan ürirler. usuller koymuştur ki; başlıcalan şunlar linde imaline başlanan ucuz halk otomo milyona, ihracatımız ise 60 milyona cık lırsa iş başkalaşıyor. Uzun süren hastamidlerini kesmişler. * * * billerinin karosörileri, baştanbaşa bu sun'î mış bulunuyor; süratli brr inkişaf ve alış hklar heyecana benzer. Her karakteridır: îdeal yıldızın, en küHazımda güçlük çekenler kolayca 1 Nadir bulunur maddelerin yeri maddelerden mamuldür. Tanesi 900 la veriş arasmdaki geniş bir fark. Bunun mizin bir yana [kayışı var. Hastalık heyeçük kusujdan mühuysuzlanıyorlar. Onaltıncı asırda yenine, daha az kıymetli maddeler kullanıl marka satılan bu otomobil, motör kısmı tesirlerini 937 de görüyoruz. Almanya canı onlan kamçılıyor; ahlâkımızın pek nezzeh, tam manaleşmenin iki yapıcısı var: Lüter'le Kalven. ması. Meselâ bakırla nikel yerine alü müstesna, tekerlek lâstiklerinden camla dan ithalâtımız 48,1 milyon liraya yük belli olmıyan çıkmtılarını tebarüz ettirisile fotojenik çehre Lüter yedıklerini iyi hazmedermiş. Sofra minyom, kalay yerine teneke, çelik ye nna, keçesinden minderine vanncıya ka selirken ihracatımız 50,4 milyon liraya yor. İşte tagaddî karışıklıkları: Nikris, sahibi bir güzel oldar, baştanbaşa sun'î maddelerle yapıl inmiş, daha doğrusu indirilmiştir. Bu su şjşmanlık, şeker hastalığı. Araştırırsanız sohbetlerinden anlaşılıyor, nekadar şen rine tahta kullanılıyor. ması lâzım. Bu uve şadolduğu. Kalven, çukurlaşmış ya retle klering yolile yapılan ticaretlerde anlarsınız: Bunlar hasta olmadan önce 2 Hertürlü mevaddın, son derece mıştır. ğurda sarfedilen milnaklarından, sarkık dudaklarından belli, Şüphe yok ki, Almanya, takib ettiği pek fazla fark bırakmamak esasına ria sıhhatlerine bakmazlar, gıdaî ijiyenle tasarrufla istihlâki. Gömleklerin boyu yonlar berhava olhassasiyetini isyan ettiren! şüphe ve intikısaltılmış, sigaralardaki tütün miktan Ersatz siyaseti sayesinde, malî vaziyet yet edilmiş oluyor. Geçen sene vaziyet alâka göstermezler. Canlan ne isterse, ne muş. kamlannı bileyen, gıcıklıyan mide rahatazaltılmış, ev eşyası ve ev inşaatı basit yen mütevellid bir takım müşkülâtı, dö daha başka türlü idi. Elimizde henüz zaman isterse yerler. Nikrisli ete, şişman Diyorlar ki, sinesızlıklarım kavgacı ve hırçm bir sinirlilik, leştirilmiş, malzemeden tasarruf maksa viz fikdanını, işsizliği izale etmiştir. Mu bütün senenin rakamlan yok, fakat o hamur işlerine, şekerli tatlılara ve kendimanın ideal güzelini çok defa, midelerinde ağırlık duyanlarda dile daha birçok maddeler standardize hakkak olan ikinci nokta, sun'î madde nuncu ay nihayetinde Almanyadan 58,6 sine yaramıyan yemişlere düşkün olur. bulmak, herbiri ayn lerden birçoğunun, ithal edilen mevad milyon liralık ithalâta mukabil ancak Tedbirsizliklerine kurban olduktan sonra olur. edilmiştir. ayrı birer güzel olan Dinc ve dolgun; güzel ve olgun eser dın yerini tuttuğu ve evsaf bakımından 39,4 milyon liralık ihracat yaptığımız da tuttukları yanlış yolda da kaygusuz şimdiki yıldızlann 3 Kırıntı ve döküntüden azamî isda onlardan düşük olmadığıdır. görülüyor. On aylık fark 12 milyon lira luklannı bırakmazlar. Hangi ilâcı ister ler, mideleri gıda yüküne dayanan ve en güzel yerlerini tetifade temini. Hitler'ci genclik teşkilâtı Buna mukabil, halli icab eden başka ile aleyhimizdedir. seniz veriniz, alırlar. Şunu yeme, bunu ye yüklendikçe yoldan çıkmıyan kimselerin ker teker toplayıp bir azası hergün apartımanlara gidip kâğıd imzalarını taşır; işte Viktor Hügo. meseleler mevcuddur. Sun'î mevaddın me dediniz mi? İşte ona gelemezler. çehrede ve bir vücudde birleştirmekle anYeni, 150 milyon marklık kredi an kırpıntısı, kemik, madenî ve sair hertürlü Bazdav hastalığına tutulanlar, çok öfimali umumiyet itibarile pek pahalıya laşması hiç şüphesiz bu seneden itibaren On, on beş günlük bir gıda perhizine keli oluyorlar. Evlerinden fırlamış gözle cak kabil olacaktır. eşya döküntülerini toplamaktadır. Bu mal olmakta ve maliyet fiatı, haricden Almanya ile aramızda büsbütün f,arklı Fakat, sinema semasında böyle bir katlanırlar, dinlerler sizi. Ondan sonra rinin korkunc bakışlarını biraz gülümsitoplanan kırpıntılar, hususî fabrikalarda ithal edilen tabiî maddelerin gümrük res bir ticarî münasebat tesis edecektir. Kreçılgınhklar gene başlar; ve hırçınlaşırlar, yerek tatlılaştırmazlar, yıldınmlar saçıyor zümrüdankanın parlaması öteki yıldızistihaleler geçirerek başka nevi mevadda mine, nakliye masarifine ve sair masraf di ile temin edilen eşyanın ithali dolayıo vakit.. ne derseniz hoşnud olmazlar; gibi bir durum alırlar. Edıron hastalığı Ian söndürürse, gene sinema kumpanyainkılâb etmektedir. Meseîâ minderlerde, larına rağmen, onlardan fazlaya gelmek sile Almanyadan ahşımız çok fazlalaş daima yiyeceklerinin artırılmasını isterler, çekenler, derilerinin tunc rengile yanmda lan zarar etmiş olmaz mı? fırça ve süpürgelerde kullanılan at kılı tedir. Sun'î kauçuk ve sun'î benzin bu mış; ithalât yekunu yükselmiş olacaktır. hekimden. Şişman arıklarsa; şekerli bulunanların yüreklerini sıkarlar; kasvetyerine, şimdi kösele ve yün kınntıların meyandadır. Meselâ sun'î benzinin lit Buna mukabil bunun bedeli mukabilinde nin şekeri azalırsa dediklerini yaparlar ve li bakışlan ve yorgun duruşlan insana dan yapılan bir nevi madde kullanılıyor. resi için tespit edilen fiat 30 fenik oldu olarak çıkaracigımız mallarla ihracat Radyo âleminde rejime devam ederler. Artritik ve nikrisli dokunur. Hiç ses çıkarmıyarak felâket u4 Münhasıran Alman işçisi tara ğu halde, tabiî benzinin fiatı takriben on yekununu da kabartmış olacağız. Bunun yeni bir icad var. artık ıstırab çekmez; çekse de nöbetle ge çurumuna doğru kayarlar, talihlerinin fından ve Alman menabiinden gelme beş feniktir ki, bu, yarı yarıya bir fark doğuracağı umumî hareket ve ticaret Ufacık bir makine. lir ağnları. Nöbetler geçtikten sonra, hiç hükmüne boyun eğerek... mevad kullanılmak suretile yeni müstahgöstermektedir. Radyonuza raptedi muvazenemizde, göstereceği inkişaf; mu birşeyi yokmuş gibi yaşar. salât vücude getirilmesi. * * * yor, bırakıyorsunuz. Bundan maada, fabrika inşaatı için hakkak ki hayırh olacaktır. * * * Bu yeni müstahsalât, heyeti umumi Veremler ya çok yükseliyorlar; ya çok Gündüzse işinize gitahsis edilen yüz milyonlarla mark, saF.G. yeleri itibarile, Almanların meşhur Er düşüyorlar; ya melek ya şeytan oluyor din, gece ise yatıp, nayi için son derece ağır bir para yükü Kalbi hasta olan, alelâde, birşey duysatz ekonomisini teşkil eder ki, bugüııe olduktan başka, Mareşal Göring'in ta maz. Istırab çekmeğe, kalbini duymağa lar. Yükseklere doğru çağırılışı ruhların mışıl mışıl uyuyun. kadar, bu ekonomi sayesinde, petrol, kaRauf, Sıvas idare heyeti kib ettiği fiat siyaseti, sanayi erbabını, balşar, kalbi zayıfladığı zaman. Yapılan da feragat ve fedakârhk hamlelerini coş Radyonuz çahştığı müddetçe, ufacık uçuk, iplik ve plâstik mevad sahalarında müsaadelerden, imtiyazlardan ziyade feazası oldu tedavi ile ayağa kalkar; hekime karşı turuyor; tıpkı toprağa bağlıhk öfkelerini makine, bütün neşriyatı zaptediyor, bir şayanı dikkat neticeler alınmıştır. körükliyerek herşeyi bırakıp gitmek kor matbaa mükemmeliyetile basıyor, katdakârlıklara doğru götürmektedir. Belediye reis muavini Rauf. Sıvas Vi minnet gösterir, sevinir. Hastalık ilerle Petrol bakımından fakir olan AlmanAlmanya, serbest ekonomiye, kendi lâyeti idare heyeti azalığma tayin edil dikçe vaziyet değişir. Gün gelir, ilâc ve kusunu ve her ne pahasına olursa olsun. lıyor, kitab haline getiriyor. Hatta diya. Cihan Harbinde, takriben 2 tnilyon yağile kavrulma ekonomisini tercih ettiği miştir. perhiz tesir göstermez olur. O zaman sa hastalığa karşı koymak azmini alevlendir kiyor, cildliyor, hazırlıyor. Odanıza girton sun'î mayi mahruk ve yağ istihsal etmüddetçe, Ersatz siyaseti hiçbir tehlike Rauf, kıymetli bir idare memurumuz bırsızlık ve hekimi değiştirmek arzusu diği gibi... Tenkid ve muhakeme durur; diniz miydi, bir gün evvelki neşriyarı mişti. Bunu, profesör Bergius ve Fischerarzetmez. Çünkü kapalı bir ev dahilinde dur. Şimdiye kadar Belediyede İdarei yüz gösterir. Çalar bir başka kapıyı. Kırk acımaktan ve yarılgamaktan başka ne du mükerrırnel bir kitab şeklinde elinize ar Tropsch'un, maden kömürünü ve linyiti herkes istediği şeyi yapar. Fakat, günün Hususiyeye aid muamelâtla meşgul busekiz saatte birkaç hekimle konsültasyon yulur? Uzun bir can çekişme karşısmda... hyor, okuyorsunuz. mayileştirme sistemine medyun bulunu birinde Almanya otarşisini bırakmak ka lunmuş, köy teşkilâtı, hayvan sergileri, Eh! Parazitdn çaresi çok şükür bulunyaptıranlar, az mi? İlâcların tesirsizliğine Yaptıklarını hoş gör: Dökülen sarı gül yordu. Harb sonrası seneleri zarfında, rarını verecek olursa, çok pahalı ve ekköy mektebleri vücude getirilmesinde karşı hiddet, şiddet başlar. Her zaman yapraklarında titriyen ay ışığına benziyen du! sun'î petrol imali o kadar geniş mikyasta seriya evsaf bakımından düşük olan sun'î başlıca amil olmuştur. varlıkları sakın incitme sönerken... Rauf, son olarak İstanbul Vilâyet hu fışkırmaz bu öfke volkanı, fışkırdığı za bir terakkiye mazhar olmuştur ki, Hit müstahsalâtın tabiî iptidaî maddelere Dr. Rusçuklu Hakkı man da yakar, yıkar ortalıgı. Istırablara DENÎZ ISLERR ler'in 1936 da bir vadine göre, 1938 de karşı, alelhusus, fiatlann tcreffüden zi dudlarmı gösterir mufassal ve umumun takdirine mazhar olmuş bir harita da Almanyanın haricden petrol ithaline ih yade tenezzül istidadını gösterdiği bir Merinos fabrikasında açılan Denizbank, telsiz teşkilâtınıj Bir motosiklet devrildi tiyacı kalmıyacaktı. Bu vadin bugün he devrede, rekabet edebileceği pek şüpheli vücude getirmiştir. Kendisine yeni vakurs Taksimde İsmail isminde bir şahıstan yaptmyor zifesinde muvaffakiyet dileriz. nüz tahakkuk etmemi^ olması, ati hak dir. Alman menşeli mamul eşyanm gitBursa (Hususî) Merinos fabrika kiraladıkları bir sepetli motosikletle Valinin sözleri Denizbank .deniz ticaret filosile ya kındaki ümidlerin zevalini icab ettirmez. gide daha fazla müşkülâtla çarpışması Vali ve Belediye reisi Lutfi Kırdar, Maslak yolundan Büyükdereye gitmek sında İktısad Vekâleti ihracat kontro bancı gemüeri denizlerdeki fırtma, 1937 de Alman kimya sanyii 1,520,000 ve Alman haricî ticaret bilânçosunun pek Raufun yeni vazifeye tayini hakkmda te olan Pangaltıda Ohanyan apartıma lörleri için tiftik ve yapağı kursu açıl za ve tehlikelerden, fenerlerin vaziyeti ton hafif mahruk istihsal etmiştir ki, müsaid bir çehre göstermemesi keyfiyeti, bir muharririmize şunları söylemiştir: nında Serkisle Nubar ve Kirkor isim mıştı. Bu kursta yetişen kontrolörler lerinden ve melhuz engellerden vak umumî istihlâkin yüzde altmış ikisine te Ersatz siyasetinin, Alman iktısadî ser « Rauf Demirtaş, temiz ve dürüst lerindeki üç şahıs motosikleti telgraf önümüzdeki sene mezkur ihracat mad tinde haberdar etmek, kaza mahallerine kabül eden bir miktardır. Bu müstahsalât bestisini başhbaşına temine kâfi gelebile bir arkadaştır. Kendisinin bu tayini Be direğine çarptırmışlar ve ücü birden demız üzerinde tatbik edilecek olan süratle kurtancı vasıtalar sevkedebil meyanında 850,000 tonu sun'î benzin, ceğinden şüphe ettirir. lediye dedikodularile kat'iyyen alâka hendeğe yuvarlanmışlardır. Bunlardan standardizasyonu ve tipleri kontrol ede mek için bir telsiz teşkilâtı yapmağa ks dar değildir. Değiştirilmesi makamı Serkisle Kirkor yaralanmışlar, hastane ceklerdir. Kursa on ihracat kontrolörü rar vermiştir. 420,000 tonu benzol, 210,000 tonu aliştirak etmiştir. Fabrikanm açtığı bu mızca isienilmiş olmayıp Dahiliye Ve ye yatırılmışlardır. koldür. Almanyanın, senede 3 milyon Denizbankta, bu iş için çalışmalar^ kursta kendilerine nazarî ve amelî uBir şeker buhranı mevzuu kâletinin gördüğü lüzum üzerinedir.> başlanmıştır. Bilhassa son fırtınada ton olarak hesab edilen hafif mahruk ihsullerle tiftik ve yapağı malzemesi bil Sarhoş şoför reğlide kazaya uğrıyan vapurlarla te tiyacı, 1940 senesinde, Alman fabrikabahs değil... gileri gösterilmektedir. Kontrolörler aMuallim Erensoy öldü masa geçilememesi, bu hususta bankaj Evvelki sabah Şişli Büyükdere yolu yırma ve malzemeyi tanıma işlerinde ları tarafından, kuvvetli bir ihtimalle, Dün bir gazete. şeker tacirlerinin Türİstanbul Öğretmenleri Yardım cemi üzerinde hendeğe yuvarlanmış bir taksi bizzat çalışmakta, mensucat sanayiinin süratle harekete sevketmiştir. kiye Şeker Fabrikaları şirketi tarafm tamamen temin edilecektir. otomobili bulunmuştur. Merakibe bildirilen emir 1908 senesinde, Alman kimyageri dan getirilen şekerlerin matluba muva yetinden: en mühim ham maddesi olan ve fazla Pendik birinci okul öğretmenlerin fık olmamasındarn dolayı kabul edilmeŞoför Tevfiğin gece fazla sarhoş oldu sile el, göz ihtisasma ihtiyac gösteren Bu aym 23 üncü gününden 25 inci Fritz Hofmann, kendi laboratuannda, sun'î kauçuğu keşfetmişti. Fakat, sun'î diğıni, tacirlerin bu şekerleri almadık den Ahmed Erensoyu maalesef aramız ğu ve kazanm bu sarhoşluk neticesi vu tiftik ve yapağı işini, madde ile her gün nü akşamma kadar, öğleden evvel sas larmı yazıyordu. dan ebediyen kaybettik. Yaslı ailesine kua geldiği tespit edilmiştir. Tevfiğin şo temas ederek esaslı surette öğrenmek 10 12, öğleden sonra saat 14 18, ge kauçuğun sanayi sahasına intikali otuz Dün bu hususta Türkiye Şeker Fab ve sayın arkadaşlarımıza taziyetlerimizi förlük ehliyetnamesi musadere edılerek tedirler. leri saat 21 24 arasmda Kocaeli müs sene sonra olabilmiştir. 1938 senesindeki rikaları şirketi İstanbul bürosundan iza sunarız. kanunî takibata geçilmiştir. ^^ Fabrika laboratuarlarmda icab eden tahkem mevki ağır topçu bataryals sun'î kauçuk istihsali 25,000 tonu, yani hat istedik. Bize verilen malumat şudur: tahliller yapılmaktadır. Kursa fabrika tarafından atış yapılacağmdan, Danca Hava Kurumunun bir tavzihi 1937 deki tabiî kauçuk ithalâtmın « Çekoslovakyadan bir vapurla Türdirektörü tarafından lâzım gelen ehem ve Karcu önüne konulan işaretlere dikAğır yaralanan çocuk Hava Kurumu İstanbul şubesi dırek% 25 ini bulmuştur. 1939 da ve 1940 kiye Şeker Fabrikaları şirketinin sipaOsmanbeyden Şişliye gitmekte olan miyet verümektedir. Başmühendisle bir kat edilmesi merakibi bahriyeye bildida, sun'î kauçuk, Almanyanın bütün ih rişi olarak 500 ton şeker gelmiştir. Bun törlüğünden dün şu mektübu aldık: teknisyen, tiftik ve yapağı kursunu ida rilmiştir. «İstanbul gazetelerinin 15/1/939 ta Kontrplâk fabrıkasına aid otomobil, tiyaclarım üçte bir nispetinde temin ede ların 400 tonu vapurda satılmıştır. Her Bomonti tramvay durağında ilkmekteb re etmektedirler. Bir römorkör denizden mal gibi ve hatta hepsinden ziyade a rihli nüshalarında bir Alman tayyare cektir. talebesinden 14 yaşlarında İsmete çar Kadm hastalıkları hekimlerivarya veren şekerin mütebaki 100 ton mühendisinin Türk Hava Kurumuna çıkarıldı Kömür, su ve kireç esasına dayanan parak çocuğu başmdan ve muhtelif içinde avarya bulunduğundan şirket, bir vazife almak üzere müracaat ettiği nin toplantısı Bundan bir müddet evvel Tophane öbu endüstriyi teşvik ve finanse etmek, ve ibraz ettiği vesikanın sahte olmasın yerlerinden yaralamıştır. bunların elenmesi ve temizlenmesi için Türk kadın hekimleri birliği ikinci nünde bir musademede batan Ayakkabı mamulâtın evsafı ve çok yüksek olan dan dolayı Emniyet Müdürlüğü tara Yaraları ağır olan îsmet. süratle Sisli depolanna almıştır. Maalesef bazı ticakânun toplantısını Gilhane hastanesin römorkörü dün denizden çıkarılmıştır. maliyet fiatile alâkadar bir takım müş ret erbabının bu işte doğru hareket et fından Adliyeye teslim edildiği görül hastanesine kaldırılmıştır. Şoför Necati de profesör Ali Esad Birolun başkanlımüşse de adı geeen mühendisin kuru yakalanmıştır. külleri bertaraf eylemek maksadile, Al medikleri görülmektedir.» Bir motör karaya oturdu ğında yapmıştır. mumuzla kat'iyyen alâkası olmıyan İsman hükumeti 1937 denberi, kauçuk itAkardere ismili bir motör, İzmitin 1 Prof. Tevfik Remzi çabuk büyütanbulda hususî bir müessese ile temas Yurdsever bir vatandaş halâtını ağır gümrük resmine tâbi tutmuş, Feci bir ölüm Yelkenkaya mevkiinde karaya otur . yen yumurtalık urları.. Tarsus 17 (Hususî) Tarsusun ha edip onlarla bir mukavele yaptığmdan 1938 de bunu 100 kilogramı 160 mark Adana (Hususî) Şehrimizin Ha 2 Prof. Ali Esad Birol. Türkiyede muştur. İçinin yükü başka bir motöre miyetli zenginlerinden Sadık Pliyesil, ve sonradan sahtekârlığı tahakkuk etüzerinden gümrüklendirmiştir. Bundan rabbahçe mahallesinden Hasan kızı 3 yumurtalık urlan nevileri hakkında is devredilen Akarderenin kurtarılmasma otuz bin lira sarfile Tarsus istasyon cad mesine binaen bu müessese tarafından çalışılmaktadır. maada, Alman fabrikaları, sun'î kauçuyaşındaki Meral Ateşok, evde önüne ko tatistikle (7) aded granulosa tümürü. desi üzerinde altı dersaneli ve Maarif mahkemeye verildiğinden kendisinin ğu, en az yüzde elli nispetinde kullanmak Vekâletinin kabul ettiği tiplere uygun kurumumuzla hiçbir alâkası ve müna nulan tuzlu lebleyibi yerken, her nasıl3 Dr. Necati yumurtalık papillomVÎLÂYETTE mecburiyetindedirler. Alman eksperleri olmak üzere modern bir ilkmekteb yap sebeti olmadığının lutfen yannki 18/1/ sa bunlardan bir tanesi yavrucağm ne larmm ameliyatı hususiyetleri hak Valiyi ziyaret 939 tarihli nüshanızda tavzih buyurul fes borusuna kaçmış ve imdadma yeti kında vak'alar göstererek tebligatta bunin ifadesine göre, bugün, sun'î kauçuğun tırmağa karar vermiştir. İstanbul Kumandanı General Halis' lunmuşlardır. Münakaşalara Prof. Ali evsafı, tabiî kauçuğa faiktir. Resmî formalite tamamlanmca, tes ması hususunun genel merkezimiz ta şilmişse de zavallı yavru nefes alamıyarafından sureti mahsusada rica edildiği rak mosmor olmuş ve hemen ölmüştür. Esad, Tevfik Remzi, Dr. Necati, Naşid. dün Vilâyette Vali Lutfi Kırdarı ziyaİplik sanayiine gelince, bu hususta pit edilmiş olan arsada derhal inşaata ret etmiştir. Kâmil, İbrahim iştirak etmişlerdir. ni derin saygılanmla arzederim.> Zabıta tahkikata başlamıştır. Almanlar büyük müskülâta maruz bu başlanacaktır. «Gün gelirki, ilâc ve perhiz tesir göstermez olur. O zaman sabırsızlık ve hekimi değiştirmek arzusu başlar» ideal yıldız Matbaalı radyo