10 Mart 1939 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 8

10 Mart 1939 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 8

CUMHURtYET 10 Mart 1939 Devren satılık lokanta Ankara Bankalar caddesindeki ürolog Operatör Pr. Behaeddin Lütfi Varnalı Böbrek, mesane. idrar ve tenasül yoUan hastalıklan mütehassıSL Beyoâlu • İş Bankası karşıs: Emimevruz sokak 10 Pananiva ap. No. 2 Telefon: 42203. istanbul Komutanlığı ilânları İstanbul Komutanlığı mıntakasmda beş parçadan ibaret garaj hangar yaptırılacaktır. Kapalı zarfla üıalesi 20 mart 939 pazartesi günü saat 15 te yapılacaktır. Muhammen keşıf bedeli 193,162 li radır. İlk teminatı 10,909 liradır. Şartname ve sairesi 966 kuruş mukabilinde Komutanlık İnşaat şubesinden verilebilir. İsteklilerinin ilk teminat makbuzu veya mektublarile 2490 sayılı kanunun 2 ve 3 üncü maddelerinde yazılı vesikalarile ihale gününden en az sekiz gün evvel Vilâyet Nafıa müdürlüklerinden alacaklan vesikalarla beraber ihale günü ihale saatinden bir saat evveline kadar teklif mektublarmı Fınd'klıda komutanlık satınaima komisyjnuna ver meleri. (1203) * * * îstanbul komutanlığma bağlı birlikler ihtiyacı için 10,000 kilo kuru fasulya evsaf ve şartnamesi dahilinde satm alınacaktır. Pazarlığı 14 mart 939 salı günü saat 11 de yapılacaktır. İsteklilerinin belli gün ve saatte Fındıklıda komutanlık satmalma komisyonuna gelmeleri. (162) * * * Edirnekapı şehidlikleri dahilinde şartname keşif cetveline göre yollar yaptırılacağından açık eksiltme ile ihalesi 27 mart 939 pazartesi günü saat 15 te yapılacaktır. Muhammen keşif bedeli 4997 lira 19 kuruştur. îlk teminatı 375 liradır. Şartnamesi ve sairesi bedeli mukabilinde inşaat şubesinden verilebilir. İsteklilerinin ilk teminat makbuz veya mek tublarile 2490 sayılı kanunun 2 ve 3 üncü maddelerinde yazılı vesikalarile ihale gününden sekiz gün evveline kadar Nafıa Fen müdürlüklerinden alacaklan vesikalarile beraber belli gün ve saatte Fındıklıda Komutanlık Satmalma ko misyonuna gelmeleri. (1584) * * * Nakliye ve Motörlü Birlikler okulunda yaptırılacak benzin tevzi mahallinin açık eksiltme ile ihalesi 27 mart 939 pazartesi günü saat 14 te yapılacaktır. Muhammen keşif bedeli 525 liradır. îlk teminatı 40 liradır. Şartnamesi ve sairesi inşaat şubesinden verilebilir. îsteklilerinin ilk teminat makbuzlar veya mek tublarile 2490 sayılı kanunun 2 ve 3 üncü maddelerinde yazılı vesikalarile ihale gününden sekiz gün evvel Nafıa Fen müdürlüklerinden alacakları vesikala rile beraber belli gün ve saatte Fındıklıda Komutanlık Satmalma komisyonuna gelmeleri. (1585) *** Çatalca Mst. Mevki için satm almacak su tesisatı malzemesine ihale günü talibi çıkmadığından tekrar kapalı zarfla ihalesi 28 mart 939 salı günü saat 15 te yapılacaktır. Muhammen kıymeti 13564 lira 55 kuruştur. İlk teminatı 1018 liradır. Şartnamesi her gün komisyonda görülebilir. îsteklilerinin ilk teminat makbuz veya mektublarile 2490 sayılı ka nunun 2 ve 3 üncü maddelerinde yazılı vesikalarile birilkte ihale günü ihale saatinden en az bir saat evveline kadar teklif mektublannı Fındıklıda Komu tanlık Satınaima komisyonuna verme leri. (1586) Ç j F T L î K Lokantası Demırbaşile beraber talibine devredilecektir. « Alâkadarlarm 20 mart 1939 tarihine kadar şartnameyi görmek ve fazla izahat almak üzere aşağıdaki adreslere müracatleri rica olunur: Devlet Ziraat İşletmeleri Kurumu Umum Müdürlüğü, Yenişehir Bakanlıklar karşısı Ankara. Devlet Ziraat İşletmeleri Kurumu Orman Çiftliği Ankara. Devlet Ziraat İşletmeleri Kurumu İstanbul bürosu, İstanbul Bahçekapı Kutlu han, 2 nci kat. Karadenîz Perşembe Postası Bu hafta içinde Karadenizde esen fırtınaların seferler üzerinde husule getirdiği büyük teahhurlardan dolayı 9 mart perşeme postasını yapacak (GÜNEYSU) vapuru bir gün rötarla 10 mart cuma günü saat 16 da kalkacaktır. Dr. Hafız Cemal Lokman Hekim Dahiliye mütehassısı Pazardan baska günlerde ögledeu sonra saat (2Vz tan 6 va) kadar îstanbulda Divanyolunda (104) numaral hususî kabinesinde hastalanrrı kabul eder Salı cumartesi ?ünleri sabar <9 i 12> saatleri hakikî fıkaraya mahsustur. Muayenehane ve ev telefonu 22398. 2104 Bilumum ithalât tacirlerinin nazarı dikkatine İstanbul limanmda mevcud antrepolardan yalnız Halı antreposile Eminönü antreposu, antrepo namı altmda muhafaza ve ipka olunarak bu iki mahalden gayri antrepolarm kâffesi ki6a bir zaman için 1/4/939 tarihinden itibaren ambara kalb ve tahvil edilmiştir. Bu itibarla: 1 Şimdiye kadar antrepo namile yadedilen mahallere 31/3/939 sonuna kadar ithal edilmiş olan eşya, dört senelik antrepo müddetinden istifade edecek ise de, 1/4/939 tarihinden itibaren bu mahallere dahil olan eşya, ancak iki sene müddetle buralarda sahibi emrine mahfuz tutulacak ve badehu satılacaktır. 2 Eminönü antreposile Halı antreposuna girecek eşya eskisi gibi antrepo müddetine (yani dört senelik müddete) tâbi tutulacaktır. Dahiliye 1 2 3 4 Vekâletinden: 5 , Nigde kasabası su projesi tanzimi işi eksiltmesi Niğde kasabası içme su tesiatı etüd projeleri tanzimi işi kapalı zarf usulile eksiltmiye çıkarılmıştır İşin muhammen bedeli 2350 liradır. İstekliler bu işe aid şartname, proie vesair evrakı bilâbedel Ankarada Dahiliye Vekâleti Belediyeler İmar Heyeti Fen Şefliğinden veya Niğde Belediyesinden alabilirler. Eksiltme 27 mart 939 tarihine raslıyan pazartesi günü saat on birde (11) Niğde Belediyesinde toplanacak Eksiltme Komisyonunda yapılacaktır. Eksiltmiye girebilmek için isteklilerin aşağıda vazılı teminat ve vesaiki ayni gün saat ona kadar Komisyon Reisliğine teslim etmiş olmalan lâzjmdır. A 2490 sayılı kanunun 16 ve 17 nci maddelerine uygun 176 lira 25 kuruşluk muvakkat teminat. B Kanunun tayin ettiği vesikalar. C Kanunun 4 üncü maddesi mucibince eksiltmiye girmeye bir mânii bulunmadağma dair imzalı bir mektub. D Münakasaya iştirak edeceklerin su işlerinde sahibi ihtisas yüksek mühendis veya mühendis lomalan şart olduğundan iteklilerin bu hususu tevsik eden vesikalarını teklif zarflarile beraber vermeleri lâzımdır. Teklif mektubları ihale günü saat ona kadar makbuz mukabilinde Komisyon Reisliğine verilecektir. Posta ile gönderilecek teklif mektublannm iadeli taahhüdlü olması ve nihayet bu saate kadar Komisyona gelmiş bulunması lâzımdır. Bu iş hakkında fazla izahat almak istiyenlerin Belediyeler İmar Heyeti Fen Şefliğine ve Niğde Belediyesine müracaat etmeleri. c 747 » (1445 ) Emvali gayrimenkule ve ikrazat Bankası T ü r k Anonim Şirketinden : 30 ikincikânun 1939 tanhli Cumhuriyet, Akşam, Tan ve Sicilli Ticaret gazetelerinde neşir ve ilân edilen davetna me mucibince 8 mart 1939 tarihine musadıf çarşamba günü Galatada Doyçe Oryant Bank, Dresdner Bank şubesi binası dahilindeki dairei mahsusamızda vaki alelâde heyeti umumiyemiz toplantısında nisabı ekseriyet hasıl olmadığı cihetle bankamız dahilî nızamnamesi ahkâmına tevfikan, gene ayni ruznamei müzakerat hakkında mukarrerat ittihaz edilmek üzere, ikinci toplantmm 11 nisan 1939 tarihine musadif salı günü saat 11 e tal'k edildiği ilân ve hissedarla rın o gün hazır bulunmalan rica olunur. Dahiliye Vekâleti nden: Kemalpaşa Belediye Reisliğinden: 1/3/939 tarihinde Ihalesl yapılacak Kemalpaşa elektrik tesîsatından elektrik işleri grupile ikinci kısım idrolik grupu 2/3/939 tarihinden itibaren bir ay müddetle pazarlığa çıkarılmış olduğundan taliblerin Kemalpaşa Belediye Encümenine müracaatleri ilân olunur. «832» (1597) Kok Kömürünü lı Dolmabahçe Havagazı tercih ediniz Saç döküimesi mı? Buna karşı yegâne ilâç İstanbul Uçüncü tcra Memurluğundan: Bir borcun rehin fazlası olup diğer bir borcdan dolayı haciz edilip Sandal bedesteninde teşhirde bulunan bir aded roza gül, pırlanta yüzük, 3 aded altın saat, altm kolye, bir çift inci düğme, incili yüzük, incili iğne ve bir çift incili küpe 20/3/939 pazartesi günü saat 14 ten itibaren Sandal bedesteninde açık arttırma ile satılacağı ilân olunur. (1602) 937/2800. İskilib kasabası su projesi tanzimi işi eksiltmesi İskilib kasabası içme suyu tesisatı etüd ve projeleri tanzimi işi kapalı zarf usulile eksiltmiye çıkarılmıştır. 1 İşin muhammen bedeli 1500 liradır. 2 istekliler bu işe aid şartname, proje vesair evrakı bilâbedel Ankarada Dahiliye Vekâleti Belediyeler İmar Heyeti Fen Şefliğinden veya İskilib Belediyesinden alabilirler. 3 Eksiltme 27 mart 939 tarihine raslıyan pazartesi günü saat on bir. de İskilib Belediyesinde toplanacak Eksiltme Komisyonunda yapılacaktır. 4 Eksiltmiye girebilmek için isteklilerin aşağıda yazılı teminat ve vesaiki ayni gün saat ona kadar Komisyon Reisliğine teslim etmiş olmalan lâzımdır. A 2490 sayılı kanunun 16 ve 17 nci maddelerine uygun 112 lira 50 kuruşluk muvakkat teminat. B Kanunun tayin ettiği vesikalar. C Kanunun 4 üncü maddesi mucibince eksiltmiye girmeye bir mânii bulunmadığma dair imzalı bir mektub. D Münakasaya iştirak edeceklerin su işlerinde sahibi ihtisas yüksek mühendis veya mühendis olmalan şart olduğundan isteklilerin bu hususu tevsik eden vesikalarmı teklif zarfla?ile beraber vermeleri lâzımdır. 5 Teklif mektubları ihale günü saat ona kadar makbuz mukabilinde Komisyon Reisliğine verilecektir. Posta ile gönderilecek teklif mektublarınm iadeli taahhüdlü olması ve nihayet bu saate kadar Komiyona gelmiş bulunması lâzımdır. Bu iş hakkında fazla izahat almak istiyenlerin Belediyeler İmar Heyeti Fen Şefliğine ve İskilib Belediyesine müracaat etmeleri. « 746 » (1444 ) GUR SAÇ Keçiborlu Kükürtleri Türk Anonim Şirketinden: Şirketimiz hissedarlar umumî heyetinin 30 mart 1939 perşembe günü saat 15 te senelik içtimaa davet edilmesi kararlaştırılmış olduğundan hissedarlanmızm veya vekillerinin mezkur gün ve saatte şirketimizin Ankarada Etibank binasındaki merkezini teşrifleri ve esas mukavelenamenin 59 uncu maddesi mucibince içtima gününden nihayet bir hafta evvel şirket merkezine müracaatle hissedarlıklarını mübeyyin vesaik ibrazı suretile birer duhuliye kartı almaları rica ve ilân olunur. Müzakerat ruznamesi: 1 İdare meclisi ve murakıblar raporlarmın okunması. 2 Bilânço ve kârüzarar hesabmın tetkik ve tasdikile idare meclislnin ibrası. 3 İdare meclisince tayin edilen azalann tasdikı. 4 1939 senesi için idare meclisi azalarma. verilecek hakkıhuzurlarla murakıblara verilecek tahsisatın tespitL c833» (1598) Dahiliye Vize sulh hâkimliğmden: Vizenin Seyidkasım mahallesinden Şakir oğlu Selim Sabri Gökalp tarafml U'D . t . dan o mahalleden kansı Saliha Gökalp, Bulaca mahallesinden Süleyman oğlu Müdiriyet ve mülhakat liman memurlarile müstahdemini için 62 takım elbise maa kasket yaptırılması açık eksîltmeye konmuştur. Tâhmin be kunduracı Hasan, Süleyman kızı Fat deli 998 lira 50 kuruş olup % 7,5 teminaü muvakkate 74 lira 90 kuruştur. mahan, Kale mahallesinden Fadıl kızı Taliblerin teminatı muvakkateyi İstanbul Muhasebe Müdürlüğüne yatır Ayşe, Fadıl torunu Hakkı ve Fadıl da dıklarma dair makbuz veya banka mektublarile münakasa günü olan 25 madı Macid aleyhlerine açılan (Vize Amart 939 cumartesi saat 14 te Galatada Deniz Ticaret Müdürlüğü satınal nadere mevkiinde kâin bir bab değir izalei şüyu davasmm yapılmakta ma komisyonuna şartnameyi ve nümuneyi görmek istiyenlerin Müdiriyet men) olan muhakemesinde müddeaaleyhler idare şubesine müracaatleri ilân olunur. (1531) den Hakkı ile Macidin ikametgâhları belli olmadığından teblıgat yapılama mış ve bu sebeble ilânen tebligat icra sına karar verilmiş olmakla bu babdaki Bafra kasabası su projesi tanzimi işi eksiltmesi muhakemenin muallâk bulunduğu 25 Bafra kasabası içme suyu tesisatına aid etüd ve projelerin tanzimi işi mart 939 cumartesi günü saat 10 da Vize kapalı zarf usulile eksiltmiye çıkarılmıştır. asliye mahkemesi sulh hukuk dairesin1 İşin muhammen bedeli € 3600 > liradır. 2 İstekliler bu işe aid şartname, proje vesair evrakı bilâbedel An de hazır bulunmalan lüzumu hukuk ukarada Dahiliye Vekâleti Belediyeler İmar Heyeti Fen Şefliğinden veya sulü muhakemeleri kanununun 142. 143 üncü maddeleri mucibince tebliğ Bafra Belediyesinden alabilirler. 3 Eksiltme 27 mart 939 tarihine raslıyan pazartesi günü saat on bir makamma kaim olmak üzere ilân olunur. (15823) de Bafra Belediyesinde toplanacak Eksiltme Komisyonunda yapılacaktır. 4 Eksiltmiye girebilmek için isteklilerin aşağıda yazılı teminat ve vesaiki ayni gün saat ona kadar Komisyon Reisliğine teslim etmiş olmalan lâzımdır. Fransızcaya hakkile vâkıf, türkçeden A 2490 sayılı kanunun 16 ve 17 nci maddelerine uygun 270 liralık bu lisana tercümeler yapmağa mukte muvakkat teminat, dir ve eski harflere âşina bir Türk genB Kanunun tayin ettiği vesikalar. Beyoğlu C Kanunun 4 üncü maddesi mucibince eksiltmiye girmeye bir mânii ci aranmaktadır. «Mütercim» rurhuzile bulunmadığma dair imzalı bir mektub. İstanbul posta kutusu (189) a müracaat. D Münakasaya iştirak edeceklerin su işlerinde sahibi ihtisas yüksek Doktor mühendis veya mühendis olmalan şart olduğundan isteklilerin bu hususu tevsik eden vesikalarını teklif zarflarile beraber vermeleri lâzımdır. Zayi Bilecik yatı mektebinden al 5 Teklif mektubları ihale günü saat ona kadar makbuz mukabilinde mış olduğum şehadetnamemi zayi eyleKomisyon Reisliğine verilecektir. idrar yolu ve tenasfil hastalıkdim. Yenisini alacağımdan eskisinin Posta ile gönderilecek teklif mektublarınm iadeli taahhüdlü olması ve hükmü olmadığını ilân ederim. lan 1 nci sımf mütehassısı nihayet bu saate kadar Komiyona gelmiş bulunması lâzımdır. Bilecik Sarnıç köyünden Habib oğlu Bu iş hakkında fazla izahat almak istiyenlerin Belediveler İmar Heyeti Eskişehir • Istasyon cadde.si No. 75 Vahdeddin Baba Fen Şefliğine ve Bafra Belediyesine müracaat etmeleri. « 754 > (1452 ) İstanbul Deniz Ticaret Müdürlüğünden: Vekâleti nden: i ktısad Vekâleti iç Ticaret Umum Müdürlüğünden: Esas mukavelenamesi mahallî kanunulara göre tanzim ve tesçil edlimiş olan 30 ikinciteşrin 1330 tarihli ecnebi Anonim ve sermayesi eshama münkasim şirketler kanunu hükümlerine tevfikan tesçili istenen ve merkezi Holanda'da Amsterdam şehrinde Spuistrat 210 nutnarada bulunan 50,000 Holanda florini sermayeli «Internationale Bedaux Mij N.V.» unvanlı şirketin Vekâlete verilen evrakı tetkik edilerek muvafık gö^ülmüştür. Bu evrak arasmdaki vekâletnameye göre, şirketin Türkiye vekilliğine. şirket namma yapacağı işlerden doğacak davalarda bütün mahkemelerde dava eden, edilen ve üçüpcü şahıs sıfatlarile hazır bulunmağa salâhiyettar olmak üzere, İstanbul Taksim, Çmar apartımanı No. 8 de mukim. cMarcel A. Grolleau» tayin edilmiştir. Keyfiyet tetkik edilerek kanunî hükümlere uygun görülmüş olmakla il'ân olunur. Mütercim aranıyor PAÇİKAKİS istifade ediniz. Ucuzluk haftası Bugünden başiıyor İzmir Belediyesinden: İzmirde Basmahane istasyonu civarmda yaptırılacak sebze ve meyva hâli, Başmühendislikten on sekiz lira kırk altı kuruş mukabilinde tedarik edilecek proje, fennî şartname, keşifname ve vahidi fiat cetvelile malî şartnamesi mucibince yeniden kapalı zarfla eksiltmeye konulmuştjır. Keşif bedeli üç yüz altmış dokuz bin yüz beş lira yirmi beş kuruştan ibaret olan bu işin ihalesi 21/4/939 cuma günü saat on yedidedir. 2490 sayıh kanunun tarifatı dairesinde hazırlanmış teklif mektubları ihale günü azamt saat on altıda Encümende riyasete verilir. Muvakkat teminatı on sekiz bin beş yüz on dört lira yirmi bir kuruştur. îstanbulda Cumhuriyet, Ankarada Ulus, İzmirde Yeniasır gazetelerile bu işe dair evvelce yapümış olan ilânlar hükümsüzdür. (1573) Zannederim, üç battaniye kâfi gelir, etrafmızı iyice sıkıştmrız. Ne yapalım, elbiseleri giymeden yatarsımz. Zaten ne kadar da kurusa, gene nemli kalacaktır... Anlamıyor musunuz; uykum yok. Bu gece uyumıyacağım diyorum size!... Teşekkür ederim amma, beyhude zahmet ediyorsunuz. Adam cebinden saarini çıkararak bakıyor. Gece yansına tam bir saat var. Sığmağn tek, küçük penceresine doğru yürüyor, cam buz tutmuştur. Elile camı silerek alnmı pencereye yapıştırıyor... Derin bir karanlık ve birbirine giren siyah, korkunc gölgeler!... Haydi kızım, fazla ısrar etme, gel yatırayım seni, üşüyeceksin sonra, hastalanırsın!. .^ Kız heyecanlı bir sesle cevab veriyor: Hayır! istemem, ben yatmıyacağım. Yoksa benden korkuyor musunuz Nevin Hanım?.. Neden korkacağım sizden, korkmuyorum!... Niçin yatmıyorsunuz öyle ise? Söyledim ya, uykum yok. Demek böyle oturacagız sabaha kadar? Otururuz, ne olur!... Ondan Kım» dan bahsederiz, vakit geçer..r Kızım, daha geceyarısı bile olmse dı. Etrafm aydmlanmasma altı yedi saaî var. Sonra iistelik ıslaksınız da. U§üy«* ceksiniz diyorum... Üşümem ben. Kızın san, uçuk yanaklari tavanda asılı duran petrol lâmbasınjn ışıklan altm* da pırıl pırıl yanıyor, birdenbire; Ferid Bey diyor; demindenberî yüzünüze bakıyorum da hayret ediyorum. En ufak bir endişe izi bile yok yüzünüzde, halbuki şimdi evde çocuklannız filân kimbilir babamız gelmedi diye ne büyük bir heyecan ve merak içindedirler. Düşünmüyorsunuz bile onlan..Ti Ferid lâkayd bir sesle omuzlarını kaldırarak cevab veriyor t Düşünmem ben işte öyle!..* Niçin düşünmezsiniz? Çocuklanm yok da onun için!.. Ha, evli değil misiniz siz? ÜArKast var) Kemal Çağlar KADIN SEVERSE Yazan: ESAD MAHMUD KARAKURD 6 Gene bu gece burada mı yataca? Zannederim. Nerede yatacagız ya!... Ayni odada?..» Tabiî ayni odada... Başka oda var mı? Kız, adamın yüzüne bakıyor. Benim uykum yok. Ben yatmıyacağım bu akşam?. Sen bilirsin; ben yatarım. Yahn. Amma gece yansı kurtlar, kartallar basıp ben uykuda iken seni yerlerse karışmam... Yalvanrım size, benimle alay etmeyin!... Ne alayı?.. Doğru söylüyorum... Şlmdi sathı bahirden tam bin beşyüz metre yüksekteyiz. Bak şu dışarda köpek gibi uluyan kudurmuş fırtmaya!.. Allah aşkına yapmayın; korkut mayın benü... O halde, şimdi çayını içer, elbiselerini kurutur, girersin çuppadan yatağın içine!... Hangi yatağın içine?.. Hangi yatağın içine olacak; herhalde kuştüyünden yapılmış bir yatağın içine değil!... İşte orada gördüğün ot sedirin içine!... Kız susuyor, cevab vermiyor arhk... Derin bir sessizlik... Petrol lâmbasının gazı gittikçe azahyor. Işıklar, daha ölgün, daha sönük düşmeğe başlıyorlar... Ocakta cızırdayan yaş odunların sesinden ba£ka tek bir hareket yok... Bir iki üç beş dakika böyle geçiyor... Kız o sırada tâ kulaklanna kadar çektiği battaniyenin iki ucundan çenesini dışan çıkararak korkak bir sesle soruyor... Doğru söyleyin; sahi siz doktor musunuz Beyefendi? Bu kadarı fazla amma!. Dokto rum dedim ya size kızım; niçin inanmıyorsunuz?.. Peki, ne doktorusunuz? Sinir doktoruyum îsminiz ne? Ne Ferid? Ne Ferid ne demek?.. îsmim Ferid işte. Doktor Ferid... Muayenehaneniz var mı? Tabiî var. Nerede? İstanbulda. .* Siz tıb tajhsilini İstanbulda mı yaptınız? Hayır. İsviçrede yaphm. İsviçrede mi? İsviçrede ya!..« Sahi mi söylüyorsunuz? Niçjn siz benim hiçbir lâfıma inanmak istemiyorsunuz, anlamıyorum!.. Mademki İsviçrede yaptım diyorum; İsviçrede yaptım... Peki peki darılmayın; inanıyorum... Hayahmm beş aln senesi orada geçti. Bu gece de az kalsın bu yüzden bir felâkete uğruyorduk ya!... Orada dağ sporlarına ahşmıştım. Talebeliğimde en çok sevdiğim dağ sporlan idi. Daima arkadaşlarla toplanır, kayaklarımızı omuzlar, dağa fırlardık. Bu aln genclik senesinin eğlence anları hep böyle dağda geçti. Onun için fırsat bulunca daima buraya gelir; dağa çıkanm. En çok sevdiğim şey bu!... Fakat şimdiye kadar böyle bir fırtmaya hiç tesadüf etmemiştim... Kız da tasdik eder gibi başım sallıyor: Ben de öyle... Ne müthiş tipi idi o!... Adam o suada yerinden kalkarak ocağm yan tarafında asılı duran elbiselerin bulunduğu köşeye doğru yürüyor. Bırakın şimdi bunlan siz... Asıl mesele; elbiseleriniz kurudu mu kurumadı mı, ona bakalım..< Elile elbiseleri tutuyor..r Hay aksi şey tan hay; bana mı deGeri dönüyor, ocağm yanma doğru yürüyor. Acaba üzerinize şöyle birbiri üstiine üç battaniye örtsem üşür müsünüz?. Benim uykum yok. Yatmıyacağım bu gece... Adam hiç o taraflı değil,