26 Mart 1939 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 10

26 Mart 1939 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 10

10 CUMHURÎYET 26 Mart 1939 Gayrimenkul Satış Ilânı tstanbul Emniyet Sandığı Direktörlüğünden: Bay Ahmed Hüsameddin ve Hüseyin Sabahaddin namlarına vekâleten ve kendi namma asaleten Bayan Meziyet 13674 hesab mımarasile Sandağımızdan aldıkları 3000 liraya karşı birinci derecede ipotek edip vadesinde borçlarmı vermediklerinden haklarmda yapılan takib üzerine 3202 No.lı kanunun 46 ncı madesinin matufu 40 ncı madesine göre satılması icab eden Beşiktaşta Kaptanibrahimağa mahallesinin Köprübaşı sokağmda eski 8, 8 Mü. 8. Mü. 8 Mü. yeni 26, 28, 30, 32 kapı numaralı alt kat beden duvarları kârgir diğer kısımları ahşab altında iki dükkânı olan iki evin tamamı bir buçuk ay müddetle açık arttırmıya konmuştur. Satış Tapu sicil kaydına göre yapılmaktadır. Arttırmaya girmek istiyen 553 lira pey akçesi verecektir. Millî bankaalrımızdan birinin teminat mektubu da kabul olunur. Birikmiş bütün vergilerle Belediye rüsumu ve tellâliye borçluya aiddir. Arttırma şartnamesi 25/3/939 tarihinden itibaren tetkik etmek istiyenlere Sandığımız Hukuk îşleri Servisinde açık bulundurulacaktır. Tapu sicil kaydı vesair lüzumlu izahat da şartnamede ve takib dosyasında mevcuddur. Arttırmıya girmiş olanlar bunları tetkik ederek satılığa çıkarılan gayrimenkul hakkmda her şeyi öğrenmiş ad ve itibar olunur. Birinci arttırma 11/5/939 perşembe günü Cağaloğlunda kâin Sandığımızda saat on dörtten on altıya kadar yapılacaktır. Muvakkat ihale yapılabilmesi için teklif edilecek bedelin tercihan alınması icab eden gayrimenkul mükellefiyetıle Sandık alacağını tamamea geçn/iş olması şarttır. Aksi takdirde son arttıranın taahhüdü baki kalmak şartile 29/5/939 pazartesi günü ayni mahalde ve ayni saatte son arttırmsı yapılacaktır. Bu rttırmada gayrimenkul en çok arttıranm üstünde bırakılacaktır. Hakları tapu sicillerile sabit olmıyan alâkadarlar ve irtifak hakkı sahiblerinin bu haklarmı ve hususile faiz ve masarife dair iddialarını ilân tarihinden itibaren yirmi gün içinde evrakı müspitelerile beraber dairemize bildirmeleri lâzımdır. Bu suretle haklarmı bildirmemiş olanlarla hakları tapu sicillerile sabit olmıyanlar satış bedelinin paylaşmasından haric kalırlar. Daha fazla malumat almak istiyenlerin 938/1458 dosya numarasile Sandığımız Hukuk İşleri Servisine müracaat etmeleri lüzumu ilân olunur. Her yaş için En kansız düştnüş nastalann az zatn'an zarfında iktisab'ı kuvvet etmeleri « için her yemekden sonra bir Likör^kadehi QUİNİUM LABARRAQUE almalan kâfıdir. En muannit sıtma nöbetlerine. karşı dahi gayet müessirdir. Zayıf hastalıkdan sonra kuvvetsiz, fazla çalışmadan yorgun düşenlerin ve pek çabuk neşvünema bulmuş gençlerin, zahmetle inkişaf eden genç kızların Lohusalıkdan kalkan kadınlann, ihtiyarlar, ve kansızların dahi tesiri mucerrep ve Paris Tıp akademisi tarafından kabul edilen Kuvvet ilâcı Karaciger böbrek tas ve kumlanndan mütevellid sancılarınız. daraar sertlikleri ve sismanhk şikâvetlerinizi V R İ N A L ile geciriniz. URİNAL Vücudda toDİanan asid ürik ve oksalat gibi maddelen eritiı tcam termzler. lezzetı hoş alınması kolavdır. Yemeklerden sopra varun bardak su icerisinde alınır. uînium Murakıb İNGİLİZ KANZUK ECZANESi BEYOĞLU ÎSTANBUL îktısad Vekâleti Komiserliği Kırklareli Belediyesinden: DİKKAT Emniyet Sandığı: Sandıktan alınan gayrimenlculü ipotek göstermek istiyenlere muhamminlerimizin koymuş olduğu kıymetin msfını tecavüz ctmemek üzere ihale bedelinin yansına kadar borç vermek suretile kolaylık göstermfktedir. (1992) iç ve dış basur memelerinin iltibab larında, kanamalarında, cerahatlenmiş fistüllerde Imtihanı Elektrik fabrikasma ilâveten kömür malzeme depoları ve atölye inşası işi açık eksiltme ile yapılacaktır. Muhammen fiat tutarı 3530 lira olup ilk teminat 265 liradır. İhale 30 mart 939 perşembe günü saat 15 tedir. Fennî şartname ile ihale şartnameleri dairemize müracaatlerinde okunabilir. İsteklilerin muayyen günde Kırklareli Belediyesi Encümenine vesikalarile birlikte baş vurmaları ilân olunur. (1854) Teftiş ve Mürakabe Heyeti Riyasetinden: Teftiş ve Mürkabe Heyeti kadrosunda münhal murakıb komiserlikler için 20 mayıs 1939 çarşamba günü müsabaka imtihanı yapılacaktır. Bu imtihznda kazanarak murkıb komiserliklere tayin edilecek olanlara ayda «150» lira ücret verilecek ve bunlar, münhal vukuunda ayrıca imtihana tabî tutulmadan ve murakıb komiserlik imtihanmdaki mjıvaffakiyet derecelerine göre « 35 » lira maaşlı İktisad Müfettiş muavinliklerine tayin olunacaklardır. Aranılan şartlar şunlardır : A Memurin kanununun «4» üncü maddesinde yazılı evsafı haiz olmak; B Yaşı yirmi dörtten aşağı ve « > dan 30 yukarı olmamak; C Mülkiye mektebinden « Siyasal Bilgiler okulu», Hukuk Fakültesinden, Yüksek İktisad ve Ticaret mektebinden veya bunlara muadil derecedeki ecnebi mekteblerinin birinden mezun olmak; D Yapılacak tahkikat neticesinde şahsî vasıfları ve seciyesi müsaid bulunmak. İmtihana talib olanlar 20 nisan 1939 tarihine kadar Ankarada İktisad Vekâleti Teftiş ve Mürakabe Heyeti Riyasetine arzuhalle müracaat edeceklerdir. Arzuhale şu evrakın bağlanması lâzımdır: A Nüfus hüviyet cüzdanı ve adres; B Kendi el yazılarile tercümei hal hül'âsası; «Memuriyette bulunanlar müddet ve sureti hizmetlerine dair resmî vesika, müesseselerde bulunanlar oradan alacakları bonservisleri raptedeceklerdir»; C Askelik vazfiesini yaptığına dair resmî vesika; D Mekteb şehadetnamesi veya tasdiknamesi; E Sağlam bünyeli ve yolculuğa dayanıklı olduklarma dair hükumet tabibinin raporu. Talibler tahrirî ve şifahî olmak üzere iki imtihana tabî tutulacaklardır. Gerek tahrirî ve gerek şifahî imtihanlar Ankarada yapılacaktır. İmtihan programı: 1 İktisad ilmi « istihsal, tedavül» nakit, itibar, banka, borsa c inkisam ve istihlâk bahisleri » ; 2 İktisadî meslekler tarihi « umumî malumat > ; 3 .. Tİeârî hesab, basit ve mürekkeb" 'faiz, îskonto,'faizli hesabı carilerj 4 Hendese « satıh ve hacim mesahaları > ; 5 Üsulu deftefî « ticarî ve sınaî muhasebeler hakkmda nazarî ve amelî malumat » ; 6 İlmi malî « umumî malumat » ; 7 Hukuk ilmi: A İdare hukuku « idarî kaza dahildir » ; B Ceza hukuku « esaslar ve memurinin vazifeden mütevellit suçları »; C Ceza muhakemeleri usulünden esasa müteallik hükümler ile hazırlık tahkikatı ve ilk tahkikata aid kısımlar, memurin muhakematı hakkmdaki kanun hükümlerile « 1609 » numaralı kanun hükümleri; Ç Medenî hukuk «kanunu medenînin umumî hükümleri, hükmî şahıslarla fer'î aynî haklara müteallik hükümler ve borçlar kanunu ahkâmı üzerinde umumî malumat» ; D Ticaret hukuku c Kara ve deniz ticaret kanunlarmın ahkâmı esasiyesi > ; 8 Ecnebi lisan « fransızca, ingilizce, almanca lisanlarmdan b i r i » , Müfettiş muavinliğinden sonra bil'imtihan ispati ehliyet edenler îktisat müfettişi tayin olunurlar. « 1043 > ( 1953 )' DEVAMLI TATBIKI Patı'nın YALOVA KAPLICALAR Yalova kaplıcaları çamaşırhanesi için çamaşır yıkama makinesi, buz makinesi, bulaşık yıkama makineleri alınacaktır. Alâkadarların her gün sabahları saat 10 dan 12 ye kadar Galatada Denizbankta 4 üncü katta Yalova kaplıcaları müdiriyetine müracaat etmeleri. ŞiFAYI çabuk temin eder, M. M. V. Eskişehir Tayyare Fabrikası Direktörlüğünden: Eskişehir Tayyare Fabrikasma imtihanla bir telsiz muhabereci alınacaktır. İmtihan Eskişehir Tayyare Fabrikasında amelî ve nazarî olarak yapılacaktır. İmtihan günü taliblere ayrıca mektubla bildirilecektir. Telsizcinin telsiz postalarında çalışmış bulunması ve tamirattan anlaması şarttır. Kazanana 4 liraya kadar yevmiye verilecektir. Fabrikaya girebilmek için Türk olmak ve ecnebi kadınla evlenmemiş olmak şarttır. Yaş 35 ten yukrı olmayacaktır. İmtihana talib olanların aşağıda yazılı vesikaları beraberlerinde getirmeleri lâzımdır. A ) Nüfus teskeresi B ) Mekteb şehadetnamesi C ) Aşı kâğıdı D) Evvelce çalışmış olduğu yerlerden almış olduğu bonservisler E) Askerlik terhis vesikası F ) Hüsnühal varakası ( Emniyet Müdürlüğünden ) H ) 2 sded fotoğraf 4 X 6 eb'admda. ( 1989 ) MERSİN SALI POSTASI 28 mart salı günkü Mersin postası yapılmıyacaktır. Buna mukabil 31 mart cuma günü Mersin postasına kalkacak (Tarı) vapuru yalnız sah postasında olan iskelelere de ilâveten uğrıyacaktır. P. T. T. Müdürlüğünden: Teslim yeri Üsküdar > > » ı 1 ] Uzunluğu Metre 7 8 9 10 7 8 9 10 7 8 9 10 7 7 8 10 7 9 7 8 7 8 9 6 8 7 8 9 10 7 8 10 Miktarı Aded 100 200 100 100 70 80 100 50 100 500 200 100 R. Hisarı > Bakı rköy : : I> ANKARA Memurlar Kooperatif Şirketinden: 1938 senesine aid % 12 nispetinde kazanç payı ve % 8 mubayaat risturnu tevziatına başlanılmıştır. Ankaradaki ortaklarımızm hisse senetlerini ve istihlâk cüzdanlarile kredi bonolarını Şirket Muhasebesine, İstanbulda bulunanların Sirkecide, Mühürdarzade hanmda 32 numarada İrtibat Büromuza ibraz ile istihkaklarmı almalarmı dileriz. Diğer mahallerdeki hissedarlarımızm yeni hisse senedi almış bulunanların 3 numaralı kuponun arkasına imzalayarak yalnız kupon, yeni senet almamış olanların da muvakkat makbuz veya cüzdanlarını Ankarada Şirket Müdürlüğüne irsal ile muvazzah adreslerini bildirmeleri rica olunur. 1700 Tekirdağ Gelibolu Çanakkal» » 2ÖT 200 100 25 30 Bandırma > KEMAL REBUL ECZANESİ AÇIKTIR. Beyoğlunda Ağacami yanında BUGUN 8 , Mudanya Yalova > > 35 60 140 50 100 100 60 Dahiliye Vekâletinden: 1100 Kandıra » Mustafa Kemalpaşa Belediyesinden: Nafıa Vekâletince musaddak proje mucibince tesis etmekte olduğumuz elektrik tesisatımız için lüzumu olan kablolarla bunlarm montaj işleri 15 gün müddetle münakasaya çıkarılmıştır. Talib olanların proje ve fennî şartnameyi Belediyeden ve İstanbulda Galatada Selânik Bankasmda 67 numarada mühendis Hasan Hâlet Işıkpmardan almaları ve ihale günü olan 3 nisan 939 tarihinde Beledive Encümenine müracaatleri ilân olunur. (1923) Î25~ 125 100 300 200 100 50 100 İzmit » > Güzelhisar > 100 " 1200 Türk Hava Kurumu Idare ihtiyacı için teslim yeri, tulü. miktarı yukarıda yazılı kestane telgraf direkleri Bolu Orman Bölgesinin Akçakoca kazası dahilindeki 6 parça ormandan kestirilecektir. Bu direkler 1700, 1100, 1200 adetten ibaren olmak üzere üç partide ve ayrı ayrı kapalı zarf usulile eksiltmiye konmuştur. Eksiltme 5/4/939 çarşamba saat 15, 15.30 ve 16 da B. Postane binasında müfettişlik odasında toplanacak Alım. Satım Komisvonunda yapılacaktır. 6 metreliklerin beher adedinin muhammen bedeli 350 kuruş, 7 metreliklerin 450 kuruş, 8 metreliklerin 550 kuruş. 9 ve 10 metreliklerin 700 kuruş, 1700 adedinin cem'an 10055 lira, 1100 adedinin 5750 lira. 1200 adedinin cem'an 6800 lira, muvakkat teminatları 755 lira, 431 lira 25 kuruş ve 510 liradır. İsteklilerin olbabdaki şartnamelerini görmek ve muvakkat teminatlarını yatırmak üzere çalışma günlerinde mezkur Müdürlük İdarî Kalem Levazım kısmma eksiltme gün ve saati olan 15, 15,30 ve 16 dan bir saat evveline kadar kanunun tarifatına uygun olarak hazırlanmış ve 939 senesi için muteber Ticaret Odası vesikasile muvakkat teminat makbuzunu havi olan tfckliflerini yukarıda bildirilen saatlere kadar sözü geçen Komisyon Başkanlığma No.lı makbuz mukabilinde vermeleri. (1787) BÜYÜK PİYANGOSU ALTINCI KEŞİDE: 11 NİSAN 1939 dadır. Büyük ikramiye 2 0 0 . 0 0 0 Kradır. Bundan başka : 40.000, 25 000, 20.000, 15.000, 10.000 liralık ikramiyelerle ( 200.000 ve 50 000 ) liralık iki aded miikâfat vardır. D İ K K A T : Bilet alan herkes 7 Nisan 939 günü akşamına kadar biletini değiştirmiş bulunmalıdır. Emniyet Umum Müdürlüğünden: Dahiliye Vekâleti Emniyet Umum Müdürlüğünde çalıştırılmak üzere 200 lira ücretli kâğıd, mürekkep, madenî ve kâğıd para imaline ve buna benzer işlere vâkıf mütehassıs bir kimyager mühendis ile döviz kliring, piyasa, borsa ve alelumum banka işlerinden anlar bir ekonomi ve finans mütehassısı ve 100 lira ücretli bir kuyumculuk makine, tesviyecilik ve benzeri olan elektro galvanize gibi sınaî kısımlarından anlaya.n eksper alınacaktır. • Taliblerin Türk olmak suretile ihtisası ve evrakı müspitelerile Emniyet Umum Müdürlüğü Üçüncü Şube Müdürlüğüne müracaatleri. ( 1986) Isparta şehri içme suyu tesisatı şebekesinin tevsii işi kapalı zarf usulile eksiltmiye konulmuştur. 1 İşin muhammen bedeli 52314 lira 64 kuruştur. 2 İstekliler bu işe aid şartname, proje vesair evrakı 262 kuruaş Ankarada Dahiliye Vekâleti Belediyeler İmar Heyeti Fen Şefliğinden veya Isparta Belediyesinden alabilirler. 3 Eksiltme 6 mayıs 939 tarihine rashyan cumartesi günü saat on birde Isparta Belediyesinde toplanacak Eksiltme Komisyonunda yapılacaktır. 4 Eksiltmiye girebilmek için isteklilerin aşağıda yazılı teminat ve vesaiki ayni gün saat ona kadar Komisyon Reisliğine teslim etmiş olmaları lâzımdır. A 2490 sayılı kanunun 16 ve 17 nci maddelerine uygun 3685 lira 75 kuruşluk muvakkat teminat, B Kanunun tayin ettiği vesikalar, C Kanunun 4 üncü maddesi mucibince eksiltmiye girmeye bir mânii bulunmadığına dair imzalı bir mektub, D Münakasaya iştirak edecek müteahhidlerin su tesisatı işleri yapmış olduklarına dair vesikalarını teklif zarflarile beraber vermeleri lâzımdır. 5 Teklif mektubları ihale günü saat ona kadar makbuz mukabilinde Komisyon Reisliğine verilecektir. Posta ile gönderilecek teklif mektublarmm iadeli taahhüdlü olması ve nihayet bu saate kadar Komiyona gelmiş bulunması lâzımdır. Bu iş hakkmda fazla izahat almak istiyenlerin Belediyeler İmar Heyeti Fen Şefliğine ve Iparta Belediyesine müracaat etmeleri. »996» (1895) İstanbul Sıhhî Müesseseler Arttırma ve Eksiltme Komisyonundan: Galatasaray Tahsil Şefliğinden: GRiPi, NEZLEYi ve bütün ağrıları derhai geçirir. Bir vergi borcundan dolayı tahtı hacze aluıan gömlek, gravat, çorab vesaire gibi tuhafiye eşyası 28/3/939 salı günü saat 13,30 da Sandal Bedesteninde alenî müzayede ile satılacaktır. İsteklilerin hazır bulunmaları. ( 2022 ) Heybeliada Verem Sanatoryomu için 1800 yüz havlusu ile 160 hamam havlusu açık eksiltmiye konulmuştur. Eksiltme 5/4/939 çarşamba günü saat 14,30 da Cağaloğlunda Sıhhat ve İçtimaî Muavenet Müdürlüğü binasında kurulu Komisyonda yapılacaktır. Muhammen fiat : Yüz havlusu için 65 kuruştur. Hamam » » 275 » Muvakkat garanti: 120 lira 75 kuruştur. İstekliler şartname ve nümuneleri hergün Komisyonda görebilirler. İstekliler cari seneye aid Ticaret Odası vesikasile 2490 savılı kanunda yazılı belgeler ve bu işe yeter muvakkat garanti makbuz veya banka mektubile birlikte belli gün ve saatte Komisyona gelmeleri. ( 1881)