11 Nisan 1939 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 10

11 Nisan 1939 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 10

CUMHURİYET £11 Nisan 1939 Güzellikler••• Dünyada mevcud bütün şeyierden üstündür. Yeni Kitablar DAFNİS ile KLOE Longüsün yazdığı meşhur bir çoban hikâyesidir. Şairane tasvirlerle Onu koruyunuz. GRiPı, NEZLEYi ve bütün ağnları derhal geçirir. dolu bir çok resim ve tablolarla süslüdür. Klâsiklerin en eskisidir. Türkçeye çeviren Ragıb Rıfkı. Fiatı 50 kuruştur. KREM PERTEV Sizin bu yoldaki mücadelenizde kendisine itîmad edilebilen en kuvvetli vasıtadır. Kapah Zarf Usulile Eksiltme İlânı Gayrimübadil işleri Tas fiye Bürosundan: Yanya gayrimübadillerinden olup isimleri aşasıda yazılı eşhasa aid mülga Gayrimübadiller Komisyonunca teşkil olunan dosyalarda mevcud 216, 779, 1226 1745, 1746, 1790, 1839, 1896, 1929, 1966. 1989, 2075, 2085, 2163, 2170, 2366, 2443, 2465, 2478, 2486, 2488, 2496. 2498 numaralı mazbatalarla tespit edilmiş olan istihkaklarm hakikata ve ahkâmı mevzuaya muhalif görüloüğünden iptal edildiği ve 545. 568, 605 ve 840 numaralı mazbatalarla tespit edilmiş olan istihkaklar da fazla tayin edildiğinden bu kere tadilen tenkis edildiği ve 1213, 1538 numaralı mazbatalarda da Ahmed Dino ve karısı Müveddet namına tespit edilmiş olan istihkaklann da ayni suretle iptal edilmiş olduğundan mezkur istihkak mazbataları üzerinde yapılmış veya yapılacak herhangi bir temliki mutazammın muamele ve tasarrufların hü. kümsüz olduğu alâkadarana tebliğ makamına kaim olmak üzere ilân olunur. Ulvi, Muammer, Celile, Ali Kemal. Mazlum, Mükerrem, Fatma. Ali, Mehmed, Hüseyin Dino, Cevad Meruş, Saffet Dino veresesi : Ahmed Fuad, Ali Ekrem, Abidin, Arif Hikmet, Leyl'â. Feride Alkuş, Veysel Dino, Adem Dino, Rezm Dino, Jale Funt, Ahmed Dino, Müveddet Dino, Abdülvehab Dino veresesi : Sabri, Fatma, Adile, Melek, İkbal. Saadet, Halide, Rifat, Nureddin, Nasib, Müzeyyen, Sabire, Abdürrahman, Firdevs, Resmiye. Celâl Nuri, Sedad Nuri, Suphi Nuri, Hidayet, Enver, Münci Fikri, Feridun Fikri, Leman, Mebrure, Hatice, Kemal, Kadriye varisi Fuad, Şadiye, Reşid. Şerife, Münevver, Samiye, Kevser, Mukadder, Kâzım, Mukaddes, Faika, Seyyare, Nuriye, Mediha, Nadide, Melek, Hayreddin, Zekeriyya, Cemile, Mürüvvet, Pembe, Pertev, Refet. Neşet, Necati, Hikmet, Nevin, Heybetullah, Şahende, Bilâl, İffet, Kâmran, Cafer Sadık. (2416) SAN'ATA DAİR Büyük edibimiz Bay Halid Ziya Uşaklıgilin edebiyat, şiir, musikiye dair mütaleaları, tenkidleri havi en son yazmış oldukları iki cildlik nefis bir eserdir. İkinci cild de neşrolundu, her iki cildin fiatı 100 kuruştur. KOLOMBA ve edebî bir eseridir. Resimlidir. Prosper Merime'nin şaheseridir. Korsikada cereyan eden kanlı bir facianın canlı Türkçeye çeviren Siraceddin. Fiatı 50 kuruş. Bolu Nafıa Müdürlüğünden: 1 Eksiltmiye konulan iş : Bolu Vilâyeti Merkezinde yeniden inşa edilecek beş sınıfh ilk okul binasına aid keşif bedeli 27,392 lira 29 kuruştur. 2 Bu işe aid şartnameler ve evrak şunlardır : A Eksiltme şartnamesi B Mukavele projesi C Bayındırlık işleri genel şartnamesi D Bina inşaatına dair fennî ve hususî şartname E Keşif hulâsası, silsilei fiat, mesahat cetvelleri F Bina projesi G Sıhhî tesisatı aid M Kalörifer ve sıhhî tesisat projelerinin nasıl tanzim edileceğine dair talimat. İstiyenler bu şartnameleri ve evrakı bir lira otuz yedi kuruş mukabilinde Bolu Nafıa Müdürlüğünden alabilirler. 3 Eksiltme 21/4/939 tarihinin cuma günü saat 15 te Bolu Daimî Encümeninde yapılacaktır. 4 Eksiltme kapah zarf usulile yapılacaktır. 5 Eksiltmeye girebilmek için isteklinin 2055 lira muvakkat teminat vermesi, bundan başka aşağıdaki vesikaları haiz olup göstermesi lâzımdır : 1 Ticaret Odasmda kayıdh bulunduğuna dair vesika. 2 İstekliler ihaleden en az sekiz gün evvel Vilâyete müracaat ederek bu işe girebilmek için ehliyet vesikası alması. 6 Teklif mektubları yukarıda üçüncü maddede yazılı saatten bir saat evveline kadar Daimî Encümen Dairesine getirilerek Eksiltme Komisyonu Reisliğine makbuz mukabilinde verilecektir. Posta ile gönderilecek mektublarm nihayet üçüncü maddede yazılı saate kadar gelmiş olması ve dış zarfın mühür mumile iyice kapatılmış olması lâzımdır. Postada olacak gecikmeler kabul edilmez. ( 2037 ) BAHTİYAR PRENS Bernarden Sösen Piyerin meşhur felsefî bir hikâyesidir. Resimlidir. Oskar Vayil'din meşhur edebî hikâyeler serisi tercümesidir. Çeviren Nureddin Sevin. Fiatı 30 kuruştur. HiNTLi KULUBESİ HİLMİ KiTABEVİ Çeviren : Ali Kâmi Akyüz. Kocaeli İcra Memurluğundan: Açık arttırma ile paraya çevrilecek gayrimenkulün ne olduğu: Hane, Gayrimenkulün bulunduğu mevki, mahallesi, sokağı, numarası: İzmit Tepecik mahallesi Yeniyol 8 No. 243 metre 22 dm. altı bodrum, birinci kat 2 oda, bir sofa, bir mutfak, ikinci kat üç oda, bir banyo, bir hal'â, balkon elektrik ve su tesisatı ve bahçe. Takdir olunan kıymet: ( 2500 ) lira. Arttırmanm yapılacağı yer, gün, saat: Birinci 12/5/939 cuma saat 11 12. tkinci 27/5/939 cumartesi saat 1112 1 İşbu gayrimenkulün arttırma şartnamesi 12/4/939 tarihinden itibaren 1823 No. ile Kocaeli İcra dairesinin muayyen numarasında herkesin görebilmesi için açıktır. İlânda yazılı olanlardan fazla malumat almak istiyenler, işbu şartnameye ve 1823 dosya numarasile memuriyetimize müracaat etmelidir. 2 Arttırmaya iştirak için yukarıda yazılı kıymetin % 7,5 nispetinde pey veya millî bir bankanm teminat mektubu tevdi edilecektir. 3 İpotek sahibi alacaklılarla diğer alâkadarların ve irtifak hakkı sahiblerinin gayrimenkul üzerindeki haklarını hususile faiz ve masrafa dair olan ididalarını işbu ilân tarihinden itibaren yirmi gün içinde evrakı müspitelerile birlikte memuriyetimize bildirmeleri icab eder. Aksi halde hakları tapu sicillile sabit olmadıkça satıg bedelinin paylaşmasmdan haric kalırlar. 4 Gösterilen günde arttırmıya jitirak edenler arttırma şartnamesinf okumuş ve lüzumlu malumat almış ve bunları tamamen kabul etmiş ad ve itibar olunurlar. 5 Tayin edilen zamanda gayrimenkul üç defa bağrüdıktan sonra en çok arttırana ihale edilir. Ancak arttırma bedeli muhammen kıymetin yüzde yetmiş beşini bulmaz veya satış istiyenin alacağına rüchanı olan diğer alâcaklılar bulunup da bedel bunların o gayrimenkulle temin edilmiş alacaklarınm mecmuundan fazlaya çıkmazsa en çok arttıranın taahhüdü baki kalmak üzere arttırma on beş gün daha temdid ve on beşinci günü ayni saatte yapılacak arttırmada, bedeli satış istiyenin alacağına rüchanı olan diğer alacaklılarır. o gayrimenkulle temin edilmiş alacakları mecmuundan fazlaya çıkmak şartile, en çok arttırana ihale edilir. Böyle bir bedel elde edilmezse ihale yapılamaz. Ve satış talebi düşer. 6 Gayrimenkul kendisine ihale olunan kimse derhal veya verilen mühlet içinde parayı vermezse ihale kararı fesholunarak kendisinden evvel en yüksek teklifte bulunan kimse arzetmiş olduğu bedelle almağa razı olursa ona, razı olmaz veya bulunmazsa hemen on beş gün müddetle arttırmaya çıkarılıp en çok arttırana ihale edilir. İki ihale arasındaki fark ve geçen günler için °c 5 ten hesab olunacak faiz ve diğer zararlar ayrıca hükme hacet kalmaksızın memuriyetimizce ahcıdan tahsil olunur. Yukarıda gösterilen gavrimenkul birinci 12/5/939 cuma saat 11 12, ikinci 27/5/939 cumartesi saat 11 12 tarihinde İcra Memurluğu odasında işbu ilân ve gösterilen arttırma şartnamesi dairesinde .satılacağı ilân olunur. (16810 ) NESTLE BÜYÜK ETİKETLERİ MÜSABAKASININ Nestle Şirketi KEŞİDESİ ETİ BANK Genel Direk törlüğünden: Sıvas Vılâyetinin Divriki kazasındaki demir, Artvin Vilâyetinin Borçka kazasındaki Murgul bakır. Niğde vilâyetinin Ulukışla kazasındaki Bolkardağ Simli kurşun. işletmelerimiz için ikametgâh ve ikametgâhlarınm tenvir ve teshini işletmeler tarafından temin edilmek şartile üç doktor alınacaktır. Müracast edenler arasında dahiliye mütehassısı veya operatör olanlar tercih edilecektir. Diploma ve ihtisas vesika suretlerinin Eti Bank Genel Direktörlüğüne gönderilmesi. « 1258» (2418) 14 nisan 1939 cuma günü sabah saat 9,30 da Tepebaşında Asrî Sinema salonunda icra edilecektir. Keşideden evvel duhuliye kartını hâmil olup teşrif edecek muhterem hazıruna meccanî bir sinema müsameresi verilecektir. Senelerdenberi devam etmekte olan keşidelerimizin gördüğü fevkalâde rağbet karşısında numaralı kuponlarımızı hâmil toplayıcılarımızın hepsini istiab edecek vâsi bir sinema salonu bulunmadığmdon, duhuliye kartları tevziine mecbur ' olduk. 3u itibarla markalarımızı yaşatan muhterem müstehliklerimizden özür diler ve sinemaya gelmek istiyenlerin nisanın 12 nci çarşamba günü akşamına kadar Galatada İzmiroğlu hanında 5 No. Nestle Ma. ğazası yazihanemize müracaatle ellerindeki kıjponları vererek birer duhuliye kartı almaları rica olunur. Istirahati umumiye nazarı dikkate alınarak duhuliye kartları tahdid edilmiştir. İstanbul Belediyesi İlânları Eminünü Kaymakam ve B. Ş. Müdürlüğünden: Uzunçarşı caddesinde 236 sayılı bilâ ruhsat ve yola tecavüzen yapılmış olan ahşab dükkân Belediye kanununun 114 üncü ve umuru belediyeye müteallik ahkâmı cezaiye kanununun da 1 inci maddelerine istinaden dairece hedmedileceğinden sahiblerinin malum olmaması dolayısile kanunî tebligat makamına kaim olmak üzere ilân olunur. ( 2446 ) j Af y onkarahisar B elediy esinden: Afyon Hacımehmed mahallesinde aşağıda tahrir numaraları ve istimlâk bedellerile hissedar isimleri yazılı gayrimenkuller yol genişletilmesi için istimlâk edilmiş ve istimlâk keyfiyeti bu hissedar ikametgâhlarınm meçhul bulunması dolayısile tebligat yapılamamış olduğundan tebliğ makamına kaim olmak üzere keyfiyet hukuk usulü muhakemeleri kanununun tebligat faslı (2430 ) ahkâmı mucibince ilân olunur. Hissedar isimleri Tahrir İstimlâk Mahallesi No. bedeli Börekçi oğlu Ali kızı Sultan Macımahmud 260 > hemşiresi Emine 260 » » Hacer » » Avşe » Hüsevin kızı Ayşe Dudu 258 180 » karısı Zehra » kızı Atike Nafıa Vekâletinden: 27/4/939 perşembe günü saat 15 te Ankara^a Nafıa Vekâleti binası içinde Malzeme Müdürlüğü odasında toplanan Malzeme Eksiltme Komisyonunda Bolu Vilâyeti Düzce kazası Pomaklıdede devlet ormanından veya hususî mukavelesi ormanlardan kesilmek ve ana hat üzerinde herhangi bir istasyonda teslim edilmek şartile 8900 lira muhammen bedelli 1000 aded meşe köprü traversinin kapah zarf usulile eksiltmesi yapılacaktır. Eksiltme şartnamesi ve teferrüatı bedelslz olarak Malzeme Müdürlüğünden almabilir. Muvakkat teminat 667 lira 50 kuruştur. İsteklilerin teklif mektublarını muvakkat teminat ve şartnamesinde yazılı vesaikle birlikte avni gün saat 14 e kadar mezkur Komisyona makbuz mukabilinde vermeleri lâzımdır. « 1265 » ( 2420 ) Tekirdağ Vilâyet Daimî 1 Encümeninden: l İstanbul Vakıflar Cinsi Miktarı Direktörlüğü İlk teminat 225 lira ilânları İhale günü Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası Ista nbul Şubesinden: Bay Çaloğlu Osman adına yazılı D sımfmdan birlik 32365 numaralı Bankamız hisse senedi kaybedilmiş olduğundan artık hükmü kalmadığı ve sahibine başka numaralı yeni bir sened verileceği bildirilir. ( 2426 ) Defatir ve evrakı matbua Muhammen bedeli 46 kalem 3000 lira ,ı 26/4/939 çarşamba saat 15 te Müdiriyetimizle taşra Vakıflar idaresine lüzumu olan yukarıda cins ve miktarı yazılı defatir ve evrakı matbua açık eksiltmiye konulmuştur. İhalesi yukarıda vazılı gün ve saatte Vakıflar Başmüdürlüğü binasında toplanan Komisyonda vapılacaktır. Nümune ve seraiti hergün Levazım idaresinde görülür. (2440) Hizan Malmüdürl üğünden: I Devlet Demiryollan İsletme U. Müdürlüğünden: I Muhammen bedeli 2698 lira 15 kuruş olan 5200 metre bir pusluk demir gaz borusu ile 38 aded T ve 5000 aded 11/4 lik gaz borusu somunu 14/4/1939 da cuma günü saat on buçukta Haydarpaşada gar binası dahilindeki Komısyon tarafından açık eksiltme usulile satm almacaktır. Bu işe girmek istiyenlerin 202 lira 37 kuruşluk muvakkat teminat ve kanunun tayin ettiği vesaikle birlikte eksiltme günü saatine kadar Komisyona müracaatleri lâzımdır. Bu işe aid şartnameler Komisyondan parasız olarak dağıtılmaktadır. 1 Keşif bedeli 29475 lira 58 kuruş olup temel hafriyat kârgir inşaatı için taş ve kıreç ve beton kısmmda kullanılac?i kahplık tahtaları ihzar edilmiş olan Hizan Hükumet konağı inşaatı 26391 lira bedel üzerinden pazarlık suretile bir av müddetle münakasava bırakılmıştır. 2 Bu işe aid evrak ve şartname şunlardır : Pazarlık suretile bir av müddet konulan mukavele proiesi, bayındırlık işleri genel şartnamesi. plân. yapı işleri. U. fennî şartnamesi. 3 Pazarlık suretile münakasava bırakılan evrakı Bitlis Nafıa Müdürlüğünde, Hizan Malroüdürlü&ünde görebilirler. 4 Pazarlık 8 mayıs 939 pazartesi günü saat 14 te Hizan Maliyesinde mütesekkıl Komisvonda yapılacaktır. 5 Muvakkat teminatı 1979 lira 25 kuruştur. 6 Pazarlığa girebilmek için istpkllierin aşağıda yazılı vesikaları göstermeleri lâzımdır. A Ticaret Odasında kayıdh bulundu&una dair vesika. B Evvelce bu gibi işleri yaptıŞına dair ves'ka, Vilâvet Nafıasmdan vesika almak istivenlerin ihaleden en az sekiz gün evvel Bitlis Nafıasma resmen müracaat etmeleri lâzımdır. 7 Üçüncü maddedp vazılı saatten bir saat evvel Hizan Maliye Dairesinde Pazarlık Kom:<=vnn Reisliğine makbuz mukabilinde verilecektir. 8 2490 sayılı 32, 33, 34 üncü maddelerine riayet edilmesi lüzumu ilân olunur. (2438 ) Kapah zarf usulile eksiltmiye konulan Çorlu ilçesinde yeniden inşa ettirilecek 6 smıflı ilk okulun ilân edilen eksiltmenin gün ve saati içinde isteklisi çıkmadığından tekrar kapah zarf usulile eksiltmiye çıkarılmıştır. 2 Bu hususa aid evrak şunlardır: A Proje B Vaziyet plânı C Keşif tafsilât cetveli D Keşif hulâsa cetveli E Fennî şartname F Eksiltme şartnamesi G Mukavele projesi K Silsilei fiat bordrosu L Genel şartname. 3 Keşif bedeli 17718 lira 2 kuruştur. 4 Şartname ve diğer evrakı görmek istiyenler Tekirdağ Nafıa Müdürlüğünden alabilirler. 5 26/4/939 çarşamba günü saat 15 te Tekirdağ Vilâyeti Daimî Encümenince ihale edilmek üzere 20 gün müddetle eksiltmiye çıkarılmıştır. 6 İsteklilerin ihale tarihinden 8 gün evvel bu işi yapabileceklerine dair Nafıa Müdürlüğüne müracaatle vesika almaları lâzımdır. 7 Eksiltmiye girebilmek için isteklilerin 1329 lira muvakkat teminat vermeleri lâzımdır. 8 Posta ile gönderilecek mektublarm nihayet 5 inci maddede yazılı saate kadar gelmiş olması ve dış zarfın mühür mumile iyice kapatılmış olması lâzımdır. Postada olacak gecikmeler kab«ü edilmez. (2432) L (2097) Inhisarlar Umum Müdürlüğünden: I Idaremizin Çamaltı tuzlası için (50) ton sömikok (pazarhkla) satm alınacaktır. II Muhammen bedeli (1150 ) lira, muvakkat teminatı ( 86.25 ) liradır. III Pazarlık 12/IV/939 çarşamba günü saat 14 te Kabataşta Levazım Şubesi Müdürlüğündeki Alım Komisyonunda yapılacaktır. IV Kömürler Kuruçeşmede idare vesaitine teslim edilecektir. V İsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve saatte % 7.5 güvenme paralarile yukarıda adı geçen Komisyona gelmeleri ilân olunur. (2382 ) ı San'atkâr Aranıyor Devlet Demiryolları Umum Müdürlüğünden: Eskişehir şimendifer fabrikasrnda çalıştırılmak üzere tesviyeci, tornacı ve kszancılıktaki bilgileri yüksek derecede olan san'at erbabı işe alınacaktır. Ücretleri imtihanda gösterecekleri ehliyet ve liyakate. göre tespit edilecektir. İmtihanlar Ankara deposunda, Eskişehir Cer atölyesinde, Alsancak Cer atölyesinde. Yedikule Cer atölyecinde yapılacak ve matlub evsafta görülenler tavzif edilecektir. Taliblerden Ankarada bulunanlar Cer dairesine, Eskişehirdekiler Cer atölyesine, îstanbulda bulunanlar Sirkecide 9 uncu İşletme Müdürlüğüne, İzmirde bulunanlar da Alsancak atölvesine müracaat etsinler, « 1247 » ( 2417)