12 Mayıs 1939 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 12

12 Mayıs 1939 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 12

CUMHURIYEk 12 Mayıs 1939 FOSFARSOL KAN, KUVVET, İŞTİHA ŞURUBU Umum doktorlarm müttefikan takdir ve milyonlarca vatandaşa itimadla tavsiye ettikleri en mü. kemmel bir kuvvet şurubudur. Daima kanı tazeleyip çoğaltır. Tatlı bir iştiha temin eder. Her zaman genclik, dinclik verir, zekâ ve hafıza kudretini yükseltir. Sinirleri, adaleleri kuvvetlendirerek, uykusuzluğu, halsizliği, fena düşünceleri gi. derir, vücud makinesine lâzım olan bütün enerji ve kabiliyeti vererek insanı daima azım, irade, neş'e sahibi eder. Mide, barsak tembelliğinden ileri gelen muannid inkıbazlarda, belgevşekliği ve ademi iktidarda şayanı hayret faydalar temin eder. Her şeyde tasarruf caiz olabilir, fakat çocuklarımızın sıhhatinde asla! Çocuklarınıza her zaman en iyi şeyi veriniz. » en mükemmel çocuk gıdasıdır üç aylıktan itibaren F O S F A T İ N vermek başta gelir F O S F A T İ N renksiz yanakları pembeleştirir. FOSFARSOL'u; Kuvvet baslıca Diğer hassa bütün ayıran FOSFATİN FOSFATİN ilâclarından FOSFRRSOL Devamlı bir surette kan, kuvvet, iştiha yaratması ve ilk kullananlarda bile mucize tesirini derhal göstermektedir. Tifo, Grip, Zaturrie, Sıtma ve umum kansızlıkla neticelenen tehlikeli hastalıkların nekahat devrelerinde en mükemmel bir derman şurubudur. Sıhhat Vekâletinin resmî müsaadesini haizdir. Her eczanede bulunur. ile beslenen çocuk kanlı. canlı ve daima sıhhatli olur FOSFATİN Fransadan gelir, FALYER FOSFATİN FALYER Bütün eczane ve bütün bakkallarda vardır. Tekirdağ Vilâyeti Daimî markasile arayınız. . Urfa Vilâyeti Daimî Encümeninden: Memleket hastanesi için (1120) lira tahmin bedelli 100 X 150 eb'adında 110 derecei harareti temin eder tertibat ve tazyika mütehammil bir aded sabit etüv satm almmak üzere 1/5/939 tarihinden itibaren ( 1 5 ) gün müddetle açık eksiltmiye konulmuştur. Bu işe aid muvakkat teminat ( 84) liradır. İhale 16/5/939 tarihine tesadüf eden salı günü saat 11 de Urfa Vilâyeti Daimî Encümenince yapılacaktır. îsteklilerin buna aid şartnameyi görmek üzere Urfa Vilâyeti Daimî Encümenine ve îstanbul Sıhhat Müdürlüğüne ve eksiltmiye girmek için de belli edilen gün ve saatte teminatlarile bırlikte mezkur Encümene başvurmaları ilân olunur. ( 3014 ) BASUR MEMELERiNDE BEKI ŞiFA Encümeninden: Çorlu ilçesinde yeniden inşa ettirilecek 6 sınıflı ilkokulun kapalı zarf usulile konduğu eksiltme müddeti bittiği halde talibi bulunmadığmdan işbu inşaatın 17718 lira 2 kuruştan ibaret bedeli keşfi ve şartnameleri mucibince 26/5/939 günü akşamına kadar olmak üzere bir ay pazarlık suretile eksiltmiye konmuştur. İsteklilerin 1329 lira muvakkat teminatlarile birlikte Vılâyet Daimî Encümenine müracaatleri lüzumu ilân olunur. (3007 ) Her güzel kadının yegâne düşüncesi PATI'nm devamlı tatbiki ile İKREM PERTEV *r O: Senelerdenberi cinsi lâtife verdiği vadi tuttu ve tutmaktadır. Ne mubalağa ve ne de inkisarı hayaldir. SAÇ EKSİRİ . çabuk temin edilîr. İKREM PERTEV & Cilde yapacağı tesir herhangi bir kremin işi değildir. Binbir isimle türlü mubalağa ile size teklif edilen kremleri ihtiyatla karşılaymız. Komojen Saçlan besler, köklerini kuvvetlendirir, dökülmesini önler, kepeklerini giderir. ÎNGİLİZ KANZUK ECZANESt Beyoğlu tstanbul C. H. P. Seyhan İlyönkurul Başkanlığından: 1 Adana Yeni istasyon arasında ve asfalt cadde üzerinde inşa edilmekte plan Parti ve Halİcevi binasmın ( 9897) lira (80) kuruş keşif bedelli dahilî ve haricî sıva işleri ve (4151) lira ( 2 6 ) kuruş keşif bedelli ahşab parke döşeme ve linolyom ferşi ve ( 6559 ) lira ( 51) kuruş keşif bedeJli muhtelif kara mozayik şap ve döşeme işleri açık eksiltmiye konulmuştur. 2 Bu işlerin eksiltmesi ayrı ayrı 29/5/939 tarihine musadif pazartesi günü saat 15 te Adanada C. H. P. binasmda teşekkül edecek Komisyonda yapılacaktır. 3 İstekliler bu işlere aid keşif evraklarmı görmek için Parti Başkanlığrna müracaat etmelidir. 4 İsteklilerin her iş için avrı keşif tutarlarmm % yedi buçuk nispetinde muvakkat teminat vermeleri ve bu işleri yapmıya iktidarları olduğuna dair gene her iş için ehliyet vesikası almak üzere ikinci maddede yazılı günden ( 8 ) gün evvel Vilâyete müracaat etmeleri lâzımdır. ( 3181) İKREM PERTEV » Şöhreti beyhude değildir. Aksaray Belediye Riyasetinden: 1 • Kasabamızm Nafıa Vekâletinden tasdikli hâlihazır haritasma nazaran meskun kısım 330 hektarınm müstakbel imar plânı kapalı zarf usulile münakasaya vazedilmiştir. 2 Bedeli muhammeni 2640 liradır. Muvakkat teminati 198 liradır. İhalenin ertesi günü bu miktar bir misli daha arttırılacaktır 3 İhale 20/5/939 cumartesi günü saat 10 da Aksaray Belediye dairesinde yapılacaktır. 4 İstekliler bu husustaki şartnameyi Aksaray Belediyesinden bedelsiz alırlar. İstiyenlerin adreslerine gönderilir. 5 İstekliler kanunen ve şehirlerin imar plânlarının tanzimi işlerine aid talimatname ahkâmma icabeden vesaikle birlikte tarifatı kanuniye dairesinde ihaleden bir saat evvel teklif mektublarını Belediye Riyasetine vermeleri. (2873) Türkiye Büyük Millet Meclisi İdare Heyetinden: 1 Eksiltme günü talib zuhur etmediğinden Çankayada yaptırılacak polis karakolu binası inşaatı eksiltmesi 15 mayıs 939 pazartesi günü saat on beşte T. B. M. M. İdare Heyeti odasında pazarlıkla yapılacaktır. 2 Fennî evrak T. B. M. M. İdare Heyetinden almacaktır. 3 Keşif bedeli 31994 lira 50 kuruştur. 4 Eksiltmeye girecekler 2399 lira 62 kuruşluk banka teminat mektubu getireceklerdir. 5 Pazarhğa girecekler 2490 sayılı kanunun 2 ve 3 üncü maddelerinde yazılı belgelerle en az yirmi bin liralık bu gibi bina işi yaptıklarına dair vesaik ile birlikte pazarlık gün ve saatinde T. B. M. M. İdare Heyeti odasında bulunmaları. «1667» (3157) Fotografçılıktan anlar ve tercihan İngilizce vcya Fransızca bilen faal ve satışta tecrübeli Şişe ve cam fabrikaları ANONİM SOSYETESİNDEN: TÜRKİYE • ^ • • • ^ Paşabahçe fabrikamız temmuz 939 ayı içinde san renkte şişe imal edeceğinden bu renk şişeye ihtiyacı olan saym müşterilerimizin en geç 15 haziran 939 tarihine kadar Fabrikamıza siparişlerini getirmiş bulunmaları rica olunur. Bu tarihten sonra gelecek siparişler 940 senesi renkli şişe imalâtı devresine kalacağmdan alâkadarları ona göre tenvir ederiz. Her tarafta şöhret kazanan Teminatlı HİSLON Ceb ve kol saatieri gelmiştir. Umum saatçilerden ısrarla taleb ediniz. Nafıa Vekâletinde n: 27/6/939 salı günü saat 11 de Ankara.da Nafıa Vekâleti binası içinde Malzeme Müdürlüğü odasında toplanan malzeme eksiltme Komisyonunda Mersinde sif teslim şartile ecnebi malı için 7000 lira muhammen bedelli 115,000 aded ve takribî 50,000 Kg. galvanize trifonun kapalı zarf usulile eksiltmesi yapılacaktır. Yerli malı için de teklifte bulunulabilir. Eksiltme şartnamesi ve teferrüatı bedelsiz olarak Malzeme Müdürlüğünden alınabilir. Muvakkat teminat 525 liradır. İsteklilerin teklif mektublarını, muvakkat teminat ve şartnamesinde yazılı vesaikle birlikte ayni gün ve saat 10 a kadar mezkur komisyona makbuz mukabilinde vermeleri lâzımdar. «1723> (3242) îstanbul Dördüncü İcra Memurluğundan: Paraya çevrlimesine karar verilen İngiliz modeli torna ve tezgâhm birinci açık arttırmasınm 15 mayıs 939 tarihine tesadüf eden pazartesi günü saat 9.30 da Galatada Arab camii Makaracılar caddesinde 39 numaralı dükkânda yapılacak ve kıymetyı % 75 ini bulmadığı surette ikinci açık arttırmasınm 18 mayıs 939 tarihine tesadüf eden perşembe günü ayni mahal ve saatte yapılacağı ilân olunur. (3299) Seyyar Satış Memurları Almacaktır 20 mayısa kadar KODAK şirketi, Beyoğlu, Tünel, Ensiz sokak. No. 3 e müracaat edilmesi îstanbul P. T. T. Müdürlüğünden : İdare nakil vasıtaları arasında olup bu kere hurdaya çıkarılan Benz marka 2 tonluk bir kamyonet ile Dolahey marka 3 tonluk bir kamyonun talibine satılması pazarhğa konulmuştur. Pazarlık 17/5/939 çarşamba saat 15 te B. Postane binası alt katta müfettişrk odasında toplanacak alım satım komisyonunda yapılacaktır. Muhammen bedel 130 lira muvakkat teminat 9 lira 75 kuruştur. Taliblerin sözü geçen kamyonları görmek üzere Sirkecideki idare garajma veya müdürlük ambarı bahçesine şartnameyi görmek ve muvakkat teminatmı yatırmak üzere de çalışma günlerinde mezkur müdürlük İdarî Kalem Levazım kısmına ve pazarlık gün ve saatinde komisvona müracaatleri. (3317) Türkçeyle beraber mükemmelen almanca konuşan ve yazan bir isteno daktilo bay veya bavana ihtiyac vardır. Taliblerin vazile • • • M ^ ^ ^ H posta kutusu 1216 adresine müracaatleri. HMİHBBH1 ISTENO • DAKTILO ARANIYOR Elektrik Mühe ndisi Aranıyor İzmir Belediyesinden: Azizakyürek bulvannm 9 eylul meydanından itibaren 1396 sayılı sokağa kadar olan kısmmda paket taslarile 3200 metre murabbamda yeniden döşeme yaptırılması Başmühendislikten keşif ve şartnamesi veçhile kapalı zarfh eksiltmiye konulmuştur. Muhammen bedeli 16400 lira olup ihalesi 23/5/939 sah günü saat 17 dedir. 2490 sayılı kanunun tarifatı dahilinde hazırlanmış teklif mektubları ihale günü azamî saat 16 ya kadar Encümende Rivasete verilir. Muvakkat teminatı 1230 liradır. (3204) Devlet Demiryolları Umum Müdürlüğünden: Devlet Demiryolları Cer Servisinin elektrik şubelerini müstakilen idare edecek mübendise ihtiyac vardır. Taliblerin askerlk vazifelerini bitirmiş olmaları şarttır. İhtisas ve kabiliyeti imtihan neticesinde beğenilenlere 208 liraya kadar aylık verilecektir. Taliblerin hüsnühal ve diploma kâgıdlarile en geç 8/6/939 tarihine kadar Ankarada Cer Dairesine tahrirî müracaat etmeleri ilân olunur, ( 3184 ) Evinizde neş'e ile vakit geçirmek ... Evinıze bütün dünya haberlerini almak isterseniz ? Radyolarını tercih ediniz. S AB A Satış yeri : Beyoğlu Istiklâl Caddesi No. 3* ARŞiMiDiS Müessesesi T.A.Ş.