26 Mayıs 1939 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 11

26 Mayıs 1939 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 11

26 Mayıs 1939 CTJMHURtTFT II Zonguldak Eregli Kömflrleri nguldak Ereğli Kömürlen I işletmesinden : Jşletmemiz tarafmdan Zonguldakta Karadon, Asma ve Çaydamar mevkilerinde inşa ettirilmekte bulunan işçi yatakhane, yemekhane ve yıkanma yerlerinin kalorifer ve sıcak su tesisatı bir müteahhide verilmek suretile yaptınlacaktır. 1 Tesisatın muhammen bedeli 97.045,50 liradır. 2 Fennî ve idarî şartnamelerle mukavele projesi, fiat cetveli, proie ve resimler (10 ) lira bedel mukabilinde işletmemizden ahnabilir. 3 Teklifler 5 haziran 1939 pazartesi günü saat 15 e kadar Zonguldakta işletmemiz Genel Direktörlüğüne tevdi edilmiş bulunması meşruttur. Kalorifer ve Sıcak Su Tesisatı | l Askerî Okullara Talebe Alınıyor derece 1 939 . 940 ders yılı için Kuleli, Maltepe, B.ursa Askerî liselerile Konya ve Erzincan Askerî orta okullarınm bütün smıflanna, Kırıkkale San'at lisesinin 1. sınıfile Kayseri Zencidere Gedikli Erbaş Hazırlama orta okulunun 1. sınıfına talebe alınacaktır. 2 Kabul şartlan Askerlîk şubelerile birinci maddede yazılı okullarda mevcuddur. Ne suretle müracaat edileceğini anlamak üzere isteklilerin Askerlik şubelerine baş vurmaları lâzımdır. 3 îstekliler aşağıdaki yazüı hususlan da göz önünde bultuıdurmalıdırlar. A Askerî okullara girmek istiyenlerin müracaatleri 1 hazirardan 10 ağustosa kadar kabul edilir. Askerî liselerin yalnız III. smıfları için seçme sınvaı 15 ağustosta başlar. 20 ağustosa kadar devam eder. Liselerin diğer smıflarile orta okullann bütün smıfları ve san'at lisesi I. sınıfı için seçme sınavı 1 eylule kadar devam eder. Sınav neticeleri bu tarihten bir iki gün sonra ilân ve kabul edilmiş olanlara tebligat yapılır. B Kayseri Zenciderede bulunan gedikli erbaş hazırlama orta okuluna alınacak okurların seçme sınavlan 1 eylulde başlıyacaktır. C îsteklilerin kaydı kabul kâğıdlarını mümkün mertebe kısa za. manda tamamlamaya çalışmaları ve tamamlanan kâğıdlarının Askerlik şubesinden girmek istedikleri okula vaktile gönderme işini takib etmeleri ve okuldan çağınlmadıkça hiç bir isteklinin okulun bulunduğu mahalle gitmemesi lâzımdır. Şarkî Anadolu ve Orta Anadolu halkı Erzincan orta okuluna, Garbî Anadolu ve Trakya halkının da Konya orta okuluna alınmaları esas olduğundan bu suretle müracaat edilmesi lâzımdır. D İsteklinin Askerî okula girinceye kadar yol, Jaşe ve okulun bulunduğu şehirdeki otel sair her türlümasraflan kendisine aiddir. Okurun velisi tarafmdan bu masraflann temin fedildiği Askerlik subelerince tahkik olunacaktır. 4 îstekli okula kabul edilmediği takdirde hiç bir hak iddia edemez. Okullar yatılı ve parasızdır. Talebenin iaşesinden başka giydirilmesi, teçhizatı okula aid olduğu gibi aynca her ay bir miktar maaş da verilir. 5 Askerî liseleri muvaffakiyetle bitirenlerden arzu edenler müsabaka sınavma girerek kazandıklan takdirde Askerî Yüksek Mühendis yetiştirilmek üzere Avrupaya tahsile gönderilir. « 1004 » ( 3413 ) UMUMÎ MAĞAZALAR Türk Anonim Şirketinden: Yarım litrelik şişesi perakende 100 kumştur. SATICILARA YÜZDE ON TENZİLÂT YAPILIR. inhisar satış kamyonlarından, satış mağaza ve depolarından isteyiniz. îstanbulda kara ve deniz vasıtalan güzergâhında ve şehrin ticaret merkezlen'ne yakın semtlerinde, depo olarak kullanılmak üzere kârgir ve büyük bina veya müsaid şeraiti haiz arsaya lüzum hasıl olduğundan böyle gayrimenkulleri olup satmak veya uzun müddetli kiraya vermek istiyenlerin 5/6/939 tarihine kadar Ankârada Umumî Mağazalar Türk Anonim Şirketi Umum Müdürlüğüne »on teklif vej şartlarını tahriren bildirmeleri ilân olunur. B ^ H ^ H I ^ H ^ M H lls •11 • ,1 Erzurum Vilâyeti nden: 1 Beheri on kuruş muhammen bedelli üç yüz bin aded parke taşının mubayaası kapalı zarf usulile eksiltmiye konmuştur. 2 thalesi 3/6/939 cumartesi günü saat 11 de Hükumet konağı içindeki Daimî Encümen odasmda yapılacaktır. 3 Muvakkat teminatı 2250 liradır. 4 Istekliler bu işe aid şartname vesaireyi her gün Daimî Encümen kaleminde okuyabilirler. 5 Taliblerin kanunun 2 ve 3 üncü maddesinde yazılı vesikalarla birlikte teminat ve teklif mektublarım 32 nci madde veçhile ihale saatinden bir saat evveline kadar Vilâyet Daimî Encümeni Reisliğine vermeleri lâzımdır. Postada olacak gecikmeler kabul edilmez. ( 3529 ) Denizbasık İstanbul Şubesinden: 1 Hükumet tarafmdan satın ahnan ve Bankamıza devrolunan istanbul Rıhtım, Dok ve Antrepo şirketinin 1906 senesinde ihrac eylemiş olduğu obligasyonlardan 16/5/939 tarihinde Beyağlu İkinci Noterliği huzurunda icra kıhnan keşidede amorti edilen « 327» obligasyonun ıtfa bedellerile tedavüle kalan obligasyonlardan 66 No.lı faiz kuponu bedellerinin haizran 1939 tarihinden itibaren Bankamız gişelerinde tediyeye başlanacağı. 2 Amorti edilen her obligasyon mukabilinde 66 ilâ 80 numarava kadar « 15 > aded faiz kuponlarmı havi olmak şartile cem'an 22 lira 44 kuruş ödeneceği bildirilir. Eksiltmiye konulan i ş : 1 Horsunlu Nazilli sulama kanalile Pirlibey sulama kanahna su vermek üzere büyük Menderes nehri üzerinde inşa edilecek olan Feslck regülâtörile Akedüğü inşaatı keşif bedeli c 431,787 > lira € 45 » kuruştur. 2 Eksütme 20/6/939 tarihine raslıyan salı günü saat 11 de Nafıa Vekâleti Sular Umum Müdürlüğü Su Eksiltme Komisyonu odasmda kapalı zarf usulile yapılacaktır. 3 İstekliler eksiltme şartnamesi, mukavele projesi, bayındırlık işleri genle şartnamesi. fennî şartname ve projeleri « 21 » lira « 60 » kuruş mukabilinde Sular Umum Müdürlüğünden alabilirler. 4 Eksiltmiye girebilmek için isteklilerin c 21,021 » lira « 50 » kuruşluk muvakkat teminat vermesi ve eksiltmenin yapılacağı günden en az sekiz gün evvel ellerinde bulunan vesikalarla birlikte bir dilekçe ile Nafıa Vekâletine müracaat ederek bu işe mahsus olmak üzere vesika almaları ve bu vesikayı ibraz etmeleri şarttır. Bu müddet içinde vesika talebmde bulunmıyanlar eksiltmeye iştirak edemezler. 5 isteklilerin teklif mektublarım ikinci madedde yazılı saatten bir saat evveline kadar Sular Umum Müdürlüğüne makbuz mukabilinde vermeleri lâzımdır. Postada olacak gecikmeler kabul edilmez. « 1840 » ( 3404 ) Mudanya Belediyesinden: GÜNÜN EN MÜHİM KİTABLARI HtjSEYİN CAHİD YALÇIN : Cihan Harbinin Şarka aid kayhakları, 75 Kr. FAİK SABRİ DURAN : Insanlar alemi. 350 resmi ihtiva eder, 150 Kr. FALÎH RIFKI: Taymis Kıyıları, 60 Kr. GALİB KEMALİ SÖYLEMEZOĞLU : İnsan ve Totaliter Devlet, 50 Kr. ABDÜLHAK HÂMİD: Makber, 50 Kr. JÜL VERN: Ay etrafında seyahat, 50 Kr. JÜL VERN : Arz'dan Ay'a seyahat, 50 Kr. MİDHAD TUNCEL: Tercüme nasıl yapılır, 25 Kr. M. BEHÇED YAZAR: Edebiyatçılarımız ve Türk Edebiyatı, 150 Kr. HALİD FAHRİ OZAN3OY: Edebiyatçılarımız geçiyor, 50 Kr. MÎDHAD SADULLAH SANDER: Tatbikatlı Gramer, orta mekteblerin bir ve ikinci smıfları için b°ı>o"i 50 Kr. İş Arayan Sermayeliler İçin Kârb Bir Teşebbüs Mudanyanm denize yirmi otuz metre mesafesindeki münhat bir arazi parçası havuz plâi tesisine müsaiddir. Bursa halkının yegâne banyo ve sayfiye yeri olduğu halde yazın ekseriya dalgah olan denizinden pek de istifade edilemiyen Mudanyada böyle bir tesisatm çok kârh ve faydalı olacağı yapılan etüdlerle anlaşılmıştır. Bir buçuk metre derinliğinde gayet müsaid bir kum tabakası bulunan bja arazide yapılacak büyük bir havuz civarını da su birikintilerinden kurtarmak suretile kabili istifade ve kıvmetli geniş arazi hasıl olacaktır. Bu arazide otel, sabit veya portatif kiralık evler, kazinolar vesair tesisat vücude getirilmek suretile çok geniş bir varidat menbaı elde edilebilir. Mükemmel bir asfalt şoseden başka şimendiferle de bağlı olduğu, için 100 bin nüfuslu ve pek çok da ecnebi ve yerli seyyah celbeden Bursanın bir mahallesi halinde olan Mudanyada asgarî elli bin lira sermaye konmak suretile bu işe gırişeceklere plâj, otel ve kazino ve kiralık ev yapmak ve işletmek imtiyazı verilecek ve Belediyece birçok teshilât gösterilecektir. Taliblerin Belediyermze tahriren veya şifahen müracaat etmeleri ilân olunur. ( 3530 ) UMUM MUDURLUGUNDEN: » • W • • Yaptırılacağı evvelce gazetelerle ilân edilen beş bin can kurtaran yeleği için teklif edilen bez nümuneleri ihtiyaca uygun görülmed'ğinden, mevcud nümunemiz evsafı dahilinde yapılmak şartile ve gene açık oazarlık suretile isteklisine ihale edilecektir. Pazarlık 9/6/939 günü saat on beşte Tophane Deniz hanında Alım Satım Servisinde yapılacağından isteklilerin mezkur Servise müracaaUeri. Nafıa Vekâletinden: 1 2 3 4 Eksiltmiye konulan i ş : Karadere sulaması hafriyat ve smaî imalâtı, keşif bedeli (361,388) lira ( 30 ) kuruştur. Eksıitme 15/6/939 tarihine raslıyan perşembe günü saat 11 de Nafıa Vekâleti Sular Umum Müdürlüğü Su Eksiltme Komisyonu odasında kapalı zarf usulile yapılacaktır. Istekliler eksiltme şartnamesi, mukavele projesi, bayındırlık '"şleri genel şartnamesi, fennî şartname ve projeleri ( 18 ) lira (10 ) kuruş mukabilinde Sular Umum Müdürlüğünden alabilirler. Eksiltmeye girebilmek için isteklilerin ( 18,205) lira (55) kuruşluk muvakkat teminat vermesi ve eksiltmenin yapılacağı günden en az sekiz gün evvel ellerinde bulunan vesikalarla birlikte bir dilekce 4ie Nafıa Vekâletine müracaat ederek bu işe mahsus olmak üzere vesika almaları ve bu vesikayı ibraz etmeleri şarttır. Bu müddel içinde vesika talebmde bulunmayanlar eksiltmeye iştirak edemezler. isteklilerin teklif mektublarım ikinci maddede yazılı saatten bir saat evveline kadar Sular Umum Müdürlüğüne makbuz mukabilinde vermeleri lâzımdır. Postada olan gecikmeler kabul edilmez. « 1842 > (340fi * L Sümer KANAAT KİTABEVİ Bank Umumî Müdürlüğünden : Alınacak Muhabere ve Münakale Vekâleti İstanbul Tramvay ve Tünel İşletmesi Muvakkat İdaresi Reisliğinden: 1 İdaremiz ihtivacı için satın alınacak sabun, sicim ve kırtasiye malzemesi 30/5/939 salı günü Metro hanında pazarlık suretile ihale edilecektir. 2 Satın alınacak malzemenin tahmin edilen bedeli 1820 liradır. 3 Pazarlığa iştirak etmek istiyenler şartname ile nümuneleri Metro hanmın 4 üncü katında İdaremiz Kırtasiye ambarında görebilirler 4 Taliblerin 2490 numaralı kanunda yazılı şartları haiz olmaları ve icab eden vesaikle 136,50 lira muvakkat teminatı vermeleri lâzımdır. (3357 ) İngilizce Bilen Daktilo Karabük Demir ve Çelik fabrikalarımızda istihdam edilmek üzere ingilizce bilen dört daktHuva acele ihtivac vardar. Kendilerine iktidarlarına çöre 120 liraya kadar ücret ve ayrıca 15 lira mesken tazminatı verilecektir. Tabb olanların derhal Ankarada Umumî Müdürlük Personel Subesine ve İstanbulda Sümer Bank îstanbul Subesine müracaatleri. " « 1907 » ( 3546 ) Çanakkale Belediyesinden: 1 Çanakkale Belediyesi elektrik ve su makinelerinde teslim doksan bin kilo mazot 20 gün müddetle ve kapalı zarf usulile eksiltmiye konulmuştur. 2 Beher kilosu 8 kuruş 39 santim hesabile muhammen bedeli 7551 lira olup muvakkat teminatı 566 liradır. 3 Eksiltme 6/6/939 salı günü saat 14 te Belediye Dairesinde Encümen huzurunda yapılacaktır. 4 îsteklilerin bu işe aid şartnameyi istiyenler Belediye Muhasebeciliğinden parasız olarak verilir. 5 Teklif mektublarının ihaleden bir saat evveline kadar Encümene makbuz mukabilinde verilmesi posta ile gönderilecek teklif mektublarının mezkur saate kadar yetiştirilmiş olması şarttır. 6 Eksiltmeye iştirak edebilmek için isteklilerin kanunî evsafı haiz bulunmaları ilân olunur. ( 3537 ) 5 Tesviyeci ve tornacı alınacaktır Askerî Fabrikalar Umum Müdürlüğünden: Kırıkkaledeki fabrikamızda çalıştırılmak üzere iyi tesviyeci ve tornacı alınacaktır. tsteklilerin imtihanlan yapılmak üzere Kırıkkale GK:O Müdürlüğü ile Ankara Izmir ve Zeytinburnu Silâh Fabrikalarımız M'idürlüklerİDden birine jnüracaatleri. 43093) CEMAL TEKİN LOKANTASI Taksim meydanı genişletilirken yıkılacağını düşünerek oradaki dükkânımız Yıldız sineması karşısına nakledilmişti. Bu yeni dükkânda birçok masraf ve fedakârlıklarda bulunmamıza ve apartımanların altında bulunan mutfak teşkilâtınm ıslah edilmesine rağmen muhiti taciz eden mutfak kokusu bertaraf edilememiş olduğundan münasib bir dükkân buluncıys kadar lokantamızm kapalı k'alacağım muhterem müsterilerimize arzedem.