5 Ocak 1940 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 2

5 Ocak 1940 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 2

CUMHURÎYET S Ikincikânun 1940 Zelzele münasebetile Mukavitf^jnşa sistemi Yazan: Mitnar Sedad Evvelki yazımda nümune olarak bal settiğim inşa sistemi üzerinde amelî t rübelerin de yardımile biraz daha işley biliriz: ["Şehir ve Memleket Haberleri ) Fiat yükselişleri ve Dövîz tevziat Muhakeme edilen bir mübasir listeleri hazırlanıyor stok vazîyeti Iktısad Vekâleti, bir he Dün Demir şirketinîn Mevkufun vesikaları yok yete tetkikat yaptırıyor listesi tanzim edildi ettiği iddia olunuyor Iktısad Vekâleti, Avrupadaki harb vaziyeti ve bundan mütevellid neticeler dolayısile sanayi eşyası fiatlarının ne kadar tereffü ettiğini tetkike başlamıştır. Bu tetkikat için şehrimizde bir heyet teşkil edilmiş ve heyet tetkikata girişmiştir. Mıntaka Iktısad Müdürlüğünde faaliyette bulunan heyet, her gün içtimalar yaparak gerek yerli fabrikalann mamulât ve masnuatı, gerekse ayni cins mallann haricden gelmiş olanlan üzerindeki fiat yükseliş nispetlerini tespit etmektedir. Bu nispetlere esas olarak ayni mallann 1939 ağustos nihayetindeki fiat seviyesi alınmıştır. Diğer taraftan bütün sanayi mamulât ve masnuatmm ayn ayrı halen mevcud stokları ve bu stokların kimler elinde bulunduğu tespit olunmaktadır. Bu tetkikat sürıtle ikmal olunacak ve netice Iktısad Vekâletine bildirilecektir. Aldığımız malumata nazaran Iktısad Vekâleti sanayi mamulât ve masnuatı üzerinde her türlü fiat yükselişine mani olacak mühim tedbirler almak üzeredir. Bu tedbirlerin esasını bilhassa devlet fabrikalan mamulât ve masnuatını normal fiatlarla geniş mikyasta piyasaya çıkartarak piyasayı itidale sevketmek teşkil edecektir. Ithalât firmaları arasında bir taraftan her türlü yersiz fiat yükselmesinin önüne geçmek, diğer taraftan ithalâtçıların döviz tedarikini kolaylaştırmak için kurul. makta olan limited şirketlerden şimdiye kadar on şirket kurulmuştur. Dün ilk defa olarak bu şirketler için döviz tevziat listeleri hazırlanmağa başlamıştır. Ticaret Vekâleti tarafından bu vazifelerle tavzifedilmiş olan teşkilâtlandırma başkontrolörlüğü dün ilk olarak Demir limited şirketi için döviz listesi tanzim etmiştir. Akreditif olarak yapılacak olan bu döviz tevziatı için inşaatta kullanılan de. mirler, cıvata, fabrikalann hususî sipa rişleri, saç ve sair demir malzeme nazarı dikkate alınmıştır. Demir Limited sirketi içirl fabrikatörler namına Millî Sanayi Birliği reisi doktor Halil Sezer ve ithalâtçılardan Kenan seçilmişlerdir. Resmî vesikaları yok ettiği ve işinde ihmal gösterdiği iddiasile mübaşır Kâmil oğlu Rüştü Suiçmezin muhakemesı; lstanbul ikinci ağırceza mahkemesinde dün akşam başladı. Kendisinin, ayni zamanda sekizinci hukukun da işlerine bakroak üzere lstanbul dokucunzu asliye hukuk mahkemesinde mübaşirken, bazı davalı lar tarafından mahkemeye verilmiş bir kaç vesikanın mecmuu iki lira kadar tutan kaydiyelerini vezneye yatırmadığı. vesikaları da, dosyasına konulmak üzere kaîeme vermiyerek, imhaya teşebbüs ettiği iddia olunmaktadır. Yapılan aramada; bu vesikaların hepsi de evinde bulnmuştur. Siyasî icmal Almanya Rusya O ngiltere ile, Fransanın Finlandiyaya l | yapacakları yardımın mahiyeti taayyün etmiştir. Her işte olduğu gibi Finlandiyaya muavenet meselesinde dahi bu iki müttefik devlet birbirini tamamlayacak surette plânlı hareket etmektedirler. Finlandiyaya Ingiltere tayyare ve Fransa top verecektir. Fakat ikisi de gönüllü namile olsa da asker ve zabit vermiyeceklerdir. Bunlan lsveç ve Norveç temin edecektir. Finlandiyamn haricde iki büyük devletten yardım görmesine karşı Rusyanm dahi Almanyadan yardım istemiş olduğunu muhtelif membalardan gelen haberler teyid ediyor. Almanyadan Rusya, tayyare ve harb malzemesi degil, erkânıharb zabitlerile muhtelif şubeye mensub mütehassıs ve teknik erbabı san'atkârlar istemiştir. Erkânıharb zabitleri Kızılorduyu yenibaştan tensik edecektir. Mütehassıs Almanlar clahi Sovyet Rusyanın harb sanayiini, levazım ve iase teşkilâtını ve bahusus nakliyat işlerini düzelteceklerdir. Kızılordunun tensiki Almanyayı pek yakından alâkadar etmemekte ise de iktısad ve yol işlerinin ve bahusus demiryollarının ıslah edilerek istihsal ve nakil kudretinin arttmlmasına ziyadesile ehem< miyet vermektedir. Çünkü Almanyanın denizdeki abluka dolayısile muhtac olduğu ham maddeyi ve yiyeceği ve bahusus petrolü karadan temin edebilmesi; Rusyanm bugün ancak kendi ihtiyacına güçbelâ kifayet eden istihsal ve nakil kudretinin artmasına bağhdır. Bundan takriben on sene evvel Rusyanm demiryollannda umumî ve dahilî harb ler ve idaresizlik yüzünden nakliyat son derecede azalmış ve kazalar sıklaşmış idi. O tarihte Rusya umum demiryollarmm iamir ve ıslahı için ecnebi mütehassıslar îstemişti. Bu müracaat beynelmilel bir rekabet uyandırmıştı. Neticede Japonlar kazanmışlardı. Japonya umumî erkânıharbiyesi Rusyanm demiryollarının vaziyetini bütün teferrüatile öğrenebilmek için mütehassıs verecek şirkete büyük iane tahsisatı temin ettiğinden diğer şirketler bu kadar ucuza yapmağa imkân görmeyip çekilmişlerdi. Şimdi ikinci defa Rusya; demiryollarının nakil kudretini artıımak için ecnebilerin yardımına müracaat etmiş oluyor. Rusyanın Almanyadan istediği muhtelif mütehassıs ve teknik erbabının sayısı iki yüz bini bulmaktadır. Almanya Rusyaya yukarıda izah olunan sebeblerden dolayı Rusyadaki demiryolların ve ziraat ve sanayiin ıslahına yardıma taraftar olmakla beraber kendisi Ingiltere ve Fransa gibi dünyan:n en büyük devletlerinden ikisile bir hayat memat harbine girişmiş bulunduğundan bu kadar adam vermeğe pek yanaşamıyacaktır. Kendisi bile yol ve tahkimat işlerinde Macar Yahadi mü » hendislerine varıncıya kadar bulabildiği bütün yerli ve yabancı mütehassısları kullanmaktadır. Almanya ile Rusya ara /• sında işbirliğinin tahakkuk eylemesi Almanyanın zabit ve san'atkâr vermeğe şu zamanda muktedir olup olmayacağına bağlı bulunuyor demektir. Çetintaş 1 Demir çubuk, tel ve çimentonun ahşab aksamla ittihadı kuvvetli olduğu için bina adeta yekpare bir hassasiyet peyda eder. Bu yüzden kuvvetli rüzgârların gürültüsü bu ev içinde diğer sistemlerden daha fazla duyulmaktadır. Buna çare olarak beden duvarlan arasmdaki hava boşluklannı bıçkı talaşı ile, bulunnıadığı takdirde, taze, fakat kuru beygir 2 Birinci yazımızda tarif ettiğimiz gübresile doldurmak duvarlann tannanişekilde bu temel ve bodrum katı üzerinyetini sağırlaştıracaktır. 2 Çimento sıvalı binanın haricine de yükselecek beden duvarlanna eğer dakireç badanası yapmak müteamil bir u ha ucuza mal olacaksa delikli saç levhasuldür. Fakat yağlıboya yapmak binanın lar çakmak mümkündür. Fakat çimento ömrünü daha çok uzatır. Boyanın en mü sıva gene şarttır. him maddesi olan bezir hava ve rutubete karşı mesamatı fennî bir şekilde kapatır. Bunun için cüz'î fedakârlıkla yağlıboya tercih edilmelidir. Eğer çatı örtüsü de kiremit yerine galvanize tel üzerine çimento sıva ile yapılmışsa, onu bol bezirli yağlıboya ile boyamak her bakımdan lüzumludur. Çatı örtüsü rengi kırmızı veya istenilen renkte yapılır. Duvarlann haricî rengi ise ister badana, ister yağlıboya olsun, mutlaka açık ve bilhassa beyaz renk tercih edilmelidir. Çünkü bu renk hem güzel, hem de güneşten gelen harareti tadil edebilir. 3 Muvakkat ve ehemmiyetsiz bölmelerde kullanılmakta olan delikli saç levhalar, duvarlarımız için kare örgülü teller kadar mukavim değildir. Çünkü tellerin şakulî ve ufkî vaziyetteki tireleri cer kuvvetine karşı bizzat çalışır. 4 Gerilmiş, kafes gibi delikli telden bir satha sıva tutturmak müşkül olduğundan tellerin altına bir kat yağ kâğıdı veya ince mukavva kaplamak sıvacının işini kolaylaştıracak ve sıva harclannın dökülüp ziyan olmasına mâni olacaktır. bu |ahtalarm çakılıp sökülmesi gayet koolduğundan tahtalar incinip ziyan olTıatta bu kalıp tahtalarını daimî susökülüp takılır bir hususiyette hazırlamak da mümkündür. Şu suretle toprağa gelen satıhta bir sıra taştan yastıklar üzerine on santim inceliğinde beton, ahşab ve demirden karışık fakat çok sağlam ve pratik bir temel ve bodrum kısmı duvarlan hazırlamış oluruz. Bunlan ahşab tabanlar üzerine dizeceğimiz kirişlerle ufkî istikamette sağlam bir şekilde bağlamak mümkündür. Bu sistem tek katlısından iki üç katlı ve sekiz on odalı şehir evleri için pek elverişli olduğu gibi bilhassa tek katlı köy evleri için de biraz fedakârlıkla azamî kolaylık ve ucuzluk ternini mümkündür. Köy evlerinde bu sistemi şöylece tatbik sılan topraklarımızda ev çökme tehlikeedebiliriz: sinden yurddaşlanmızı kurtarmalıyız. 1 Köy evlerinde betondan temel Benim tavsiye ettiğim inşa sistemi nayapmağa lüzum yoktur. Hele orta Anadolu kurak bir iklim olduğundan bodrum zarı kalmamış, on dört yıllık ömrü ile katı irtifaını da 75 santim kadar hesaba tecrübe edilmiş bir sistemdir. Umarım ve dahil etmek üzere yanm metre derinlikte beklerim ki, diğer kıymetli meslektaşla10X10 eb'adında ahşab kadrondan mun nm ve hükumet mütehassıslanmız, daha tazam kazıklar çakarak bu kazıklan du mükemmel sistemler bulsunlar. Fakat ne Zahire ihracat birliği merkez komitevarlar istikametinde ve köşe bağlantıla olursa olsun güzel yurdumuz artık şu ip si, dün sabah Liman hanındaki merkenna göre delip on milimetrelik birkaç tftJaî kerpîç ve moloz yığmı halindeki ö zinde Toprak Mahsulleri Ofisi Istanbul sıra demir çubuk geçirerek güzelce bağ lüm tuzaklarından kurtulsun. şubesi müdürü Nuri Orakın riyaseti altınMimar lamalıdır. Bundan sonra uzunlukları teda bir toplantı yapmış, ihrac olunacak : A mel kalınlığını teşkil edecek vaziyette te" ' * 5. ÇETİNTAŞ buğdaylarımızın piyasa ve fiat vaziyetlerimel yatağına bir sıra taş dizdikten sonra ni tetkik etmiştir. Toplantıda iç ve dış pabu taşların arasında kalmış olan sabit kazarların aldığı son vaziyete göre>Türk buğ zıklara içli dışlı kalıp tahtalarını çiviler, daymm kıymetlendirilmesi esası üzerinde bundan sonra da betonumuzu dökeriz, bu görüşmeler olmuştur. Bugünün piyasa vaameliye de bittikten sonra ayni eb'adda 2255 numarah şoför Mehmed oğlu ziyetine göre, ihrachk buğdaylar için Akadronlardan duvarlarımız üzerine ahşab Lutfinin idaresindeki otomobil Cumhuri nadolu mallanndan 5,5, Trakya ve Ege tabanları çekeriz, işte bu suretle binamı yet caddesinden geçmekte olan Tcinaş is mıntakasmın mallanndan ise 5,25 kuruş zın sağlam bir şekilde hem temel ve hem minde bir adama çarparak zavalhyı aya mümasib fiat olarak görülmektedir. de bodrum duvarlan ikmal edilmiş, asıl ğından ve başından yaralamıştır. bina katının döşeme ve duvarlanna sıra gelmiştir. Şişli Halâskârgazi caddesinde tramvay Beton kalıplan üç gün sonra müsteriPirinç fiatlarında görülen fiat tezayüdü hane sökülebilir. Eğer ayni şekil ve ayni durak mahallinde şoför Zekinin idaresin üzerinde alâkadar makamlar ehemmiyetölçüde bir çok evlerden mürekkeb köy deki 1836 plâkalı otomobil, vatman Ya le tetkikat yapmaktadırlar. Halkın bu en ler kurulmakta ise bir tek evin temel ka şarın idare ettiği 120 numarah Maçka mühim gıda maddesi üzerinde yapılmaklıp tahtalarile bütün evlerin betonları dö Beyazıd tramvayile çarpışmış, otomobilin ta olan ihtikâr hareketinin önlenmesi için külebilir. Çünkü sabit kazıklara çakılan ön kısmı parçalanmıştır. Vak'adan sonra şiddetli tedbirler alınacaktır. Yapılan ilk şoförün kaçtığı görülerek otomobil yolun tetkikler çeltik fiatlarında hiçbir tezayüd ( ) Birinci yazı, 3 ikincikânun tarihü kenarına çekilmiş, firarî şoför aranmıya • olmadığını göstermektedir. Bu itibarla ihnüshamızda çıkmıştır. başlanmıştır. tikâr hareketinin çeltik fabrikalarından başladığı anlaşılmaktadır. Çeltik fabrikalarından bir kısmı fiatlann bu seneki çeltik rekoltesinin düşüklüğü ve talebin fazlalığı dolayısile yükseldiğini öne sürmektedirler. Fakat 8u sebebler tamamile afakî görülmektedir. Tetkikler sür'atle ikmal olunarak ihtikân önleyici tedbirler alınacaktır. 3 Tek katlı köy evlerinde çatı altı tavanlarmı mutlaka fabrika malı yani biçme kirişlerle bağlayıp ince tavan tahtası çakıldıktan sonra bu tahtalar üzerine hava tesirlerine karşı çamur değil, fakat daha sıhhî ve fennî bir maddeden ince bir tabaka serebiliriz. Meselâ Avrupada olduğu gibi alçı ile karıştırılmış bıçkı talaşı, veyahud mevcud ve ucuzsa ince taneli katranlı kum tabakası kâfi gelir... Bunların hiçbirisi de yoksa tahtalann üzerine yoğurulmuş taze sığır gübresi sermek mahzurlu sayılamaz. Çünkü sığır gübresi kuruyunca koku yapmaz. Ayni zamanda hafif olup tavan tahtasına tazyik yapmıyacak kadar salâbeti vardır. Hava cereyanına karşı da maksadımızı Yeşilköy Meteoroloji istasyonundan almükemmelen karşılayabilir. Bu tedbirler dığımız malumata göre dün hava yurdun le evler yazm serin ve kışm sıcak olur. Trakya, Kocaeli ve Ege bölgelerinde bu4 Tek katlı köy evlerinde azamî lutlu, orta Anadolu ve Akdeniz fcıyılarasarruf için bağdadî üzerine samanlı ve rında az bulutlu ve ekseriyetle açık, Kakilli çamurdan dahilî sıva yapabiliriz. radeniz kıyılan ve doğu bölgelerinde çok 5 Bu evlerde çatı örtüsü olarak her bulutlu ve mevziî yağışlı geçmiştir. Rüztürlü kiremid, hatta galvanize saç bile gârlar Karadeniz kıyılarında cenubî, Akkullanabiliriz. deniz kıyılannda şimalî, Ege ve TrakHulâsa, iklim değişikliklerine ve yer yada garbî, orta Anadoluda yer yer şarkyer memleketimizdeki malzeme hususi tan hafif esmiştir. Diğer bölgelerde duryetlerine göre fennî ve iktısadî en müsa gun kalmıştır. Dün hava Istanbulda buid şeraiti haiz fakat yersarsıntılanna mu lutlu geçmiş, rüzgâr cenubu garbiden sakavim inşa sistemleri bulmak için imali niyede 2 ile 4 metre arasında hızla esmiştir. Hararet derecesi en çok 4,4, en az fikir etmek zamanı artık gelmiştir. Zannederim ki, bu son büyük acı, bize sıfınn altında beş santigrad olarak kaykâfi bir ders olmuştur. Mütemadiyen sar dolunmuştur. Kendisi; maksadı imha olsa bunlan yırtıp atmış bulunması lâzım geleceğini, tek kişinin iki mahkemeye birden yetiş mesi zorile, muhakeme esnasında alınan kaydiyeleri vezneye sıcağı sıcağma yatıramadığını, sonra da elbise değiştiıdiğinden, çıkardığı yazlık elbise cebinde kalan Makaracıların şirketi Makaracılar da aralarında limited şir. vesikaları unuttuğunu söyledi. ket kurmak üzere bugün toplanacaklardır. lstanbul dokuzuncu asliye hukuk mahBu suretle limited şirketlerin sayısı 1 1 e kemesi hâkimi Suphi, kâtibi Mihriban, çıkacaktır. Bütün ithalât tacirleri zümre sabık müddeiumumilik kâtibi Tahir, şahid zümre şirketlerini kurmağa hazırlanmak olarak dinlenildi; muhakemenin devamı, tadırlar. avukat Lazaraki ile Mehmed ve Cemal isimlerindeki şahidlerin çağırılması için otuz kânunusani on dörde kaldı. Mev kufun serbest bırakma isteği, daha deliller toplanmadığı kaydile; reddolundu. Belediye riyaset makamı kaymakamlıklara gönderdiği bir tamimde, yapılan teftişlerde bozuk ve nümuneye uygun olmıyan ekmeklere tesadüf edildiğini, şehir dahilinde böyle ekmeklere tesadüf edilirse gözönünde olmıyan mahallerde bunların daha bozuklanna tesadüf edileceği Fatihte, Maltaçarşısında hususî otomomuhakkak olduğunu beyan ederek mev bilini sürerken Sıdıka isimli bir kadmın cud kontrol işine daha hız verilmesini is tedbirsizlik, dikkatsizlik. seyrüsefer nitemiştir. Fırınlarda tesadüf edilecek bo zamlanna riayetsizlikle ölümüne sebeb zuk ekmekler musadere edildikten başka olmaktan suçlu Dr. Orhan Ünalın meşhud hrın sahibleri hakkmda da ceza zaptı tu suç kanununa göre yapılan muhakemetulacaktır. Bayilerin sattıklan bozuk ek sinde, Müddeiumumilik, vak'a yerinde mekler de musadere edilecek, ayrıca bun keşif yaptmlarak alınan rapora istinadla, ları imal eden fırınların sahibler\ hakkın beraet isteğinde bulunmuştu. Dördüncü da da takibat yapılacaktır. cezada, dün de suçlu tarafın müdafaası yapılmıştır. Müteakıb celsede karar tefhim olunacaktır. Birkaç gündenberi Italyaya ihracat çoBelediye, Istatistik şubesini genişletğalmıştır. Dün de zahire, hububat, deri meğe karar vermiştir. Turizm şubesi de ve muhtelif maddelerden külliyetli ihra bu şubeye bağlanacak ve yeni teşekkülün Hasan ve Rasim adlı Cideli iki hamal, cat yapılmıştır. ismi propaganda şubesi olacaktır. Denizyolları işletmesi ambarından peçete, MÜTEFERRİK Hava vaziyeti ŞEHIR ISLERİ Bozuk ekmekler ADL/YEDE Malta çarşısındaki otomobil kazası Italyaya ihracat Belediye propaganda şubesi Tevkif edilen hamallar Ihrac olunacak buğdaylar Yeni asılan lâmbalar Bu hafta zarfında yeniden Galata Mumhane caddesine 1 3, Sütlüce Karaa, ğac caddesine 3, Fatih Itfaiye sokağma 2, Erenköy Etemefendi caddesine 1, Beykez..Yunu»xaddesine 1 lâmba talik edilmiştir. Geçen ay zarfında talik edilen lâmbaların miktan 1 1 4 tür. Ayağından, başından yaralandı Gazi köprüsünde bozuk parkeler Son yağmur yüzünden Gazi köprüsünde 1 000 metre murabbalık sahadaki tahta parkeler yerinden oynamıştır. Belediye Fen Heyeti Müdürlüğü köprüyü yapan firmaya müracaatle bunlann ıslahım istemiş, fakat şirket kabul etmemiştir. Fen heyeti Belediye Daimî Encümenine müracaatle bu bozukluğun Belediye tarafından tamirile masrafının müteahhidin alacağından kesilmesini istemiştir. Encümen kabul ederse bozuk mahallin keşfi yapılarak ona göre hareket edilecektir. havlu ve saire aşırmaktan Sultanahmed Birinci Sulh Ceza mahkemesinde sorguya çekilmişler, tevkif edilmişlerdir. Kendileri, ambarda biriken fazla peçete, havlu ve saireyi keserek vapurlarda makine silinecek bez haline getirmeğe memur olduklarını, bunlan çalmak maksadile alıkoymadıklarını söylemişlerdir. Cidede ve lstanbuldaki evlerinde yapılan araştırnıalarda, markalan kesilmiş parçalar ele geçmiştir. 20 gün hapis! Kasımpaşada memnu mmtakaya girerek baruthaneden atılan mermilere aid demir parçalannı toplamaktan lstanbul Asliye birinci ceza mahkemesinde muhakeme edilen Istefonun yirmi gün hapsine karar verilmiştir. Muharrem Feyâ TOGAY Firarî şoför Pirinç fiatlarında görülen şüpheli tereffü Bir Hapse mahkum olan çırak Beyoğlunda bakkal çırağı Yani oğlu Dimitri, çekmeceden yirmi sekiz lira aşırdıktan sonra, bu işin meydana çıkmama3i maksadile dükkânı yakmaktan lstanbul Birinci ağırceza mahkemesinde muhakeme ediliyordu. Mahkeme, kendisinin beş buçuk sene ağır hapse konulmasını kararlaştırmıştır. ressamın yardımı Ekmek imal şekli! Ekmek fabrikası kurmak üzere Belediyeye müracaat eden meşhur lngiliz Telkman müessesesinin direktörü, dün de Belediyeye gelerek temaslarda bulunmuştur. Direktör, nihayet altı aya kadar mufassal bir teklifte bulunacağını bildirmiş, lstanbul fırınlannda ekmek imal şeklinin bir insanı iğrendirecek mahiyette olduğunu söylemiştir. Telkman dün akşamki trenle Ankaraya gitmiştir. Ankara Belediyesi de bir ekmek fabrikası kurmak istediğinden mumaileyh orada da temasta bulunacaktır. Felâketzedelere aid eşyalar Korkudan ne yaptığını bilmemiş! Yüksekkaldırımda Moiz adlı birini sustalı çakı ile öldürmekten muhakeme edilen seyyar simitçi Ahmed oğlu Mehmedin muhakemesine, lstanbul ikinci ağırceza mahkemesinde dün sabah başlanmıştır. Evvelce bakkal Moizin dükkânına arada sırada rakı içmeğe gittiğini söyleyen Mehmed, « o gün elinde sopa ile dükkândan çıktı, üzerime yürür gibi oldu, korktum, elimdeki bıçakla ne yaptığımı bilmedim» demistir. İki bekçi şahid olarak dinlenilerek, muhakemenin devamı başka şahidlerin çağmlmasına bırakılmıştır. Yunan ticaret heyeti Ankaraya gitti Yunanistanla aramızda yeni bir ticaret anlaşması akdi için Ankarada cereyan edecek müzakerelerde Yunanistanı temsil edecek heyet, dün Yunanistandan şehrimize gelmiş ve akşam Ankaraya hareket etmiştir. Dört kişiden mürekkeb bulunan Yunan heyeti dün öğleden sonra şehrimizdeki Yunan tacirlerinden Fufas'ın da iştirakile bir toplantı yaparak uzun müddet müzakerelerde bulunmuştur. Ankarada temaslara bugün başlanacaktır. Âşiyanın kıymeti takdir edilecek Tevfik Fikretin Aşiyanmın tapu kaydı çıkarılmıştır. Bu^ünlerde Encümeni Daimî azasından Suphinfn başkanlığındaki takdiri kıymet komisyonu Aşiyana giderek binanın kıymetini takdir edecektir. Arazi ve bina istinaf komisyonları Ayağı kırılan kadın öldü Fatihte Saide isminde bir kadın, buz tutmuş bir sokaktan geçerken ayağı kayarak düşmüş, ayağı kırılmıştır. Kadıncağız düşmede uğradığı sademe tesirile ölmüştür. Muayenesi yapılmış, gömülmesine ruhsat verilmiştir. Büyük Millî Şejin, ressam Ayetullah tarafından yapılan portreleri Sümer Yeni teşekkül eden arazi ve bina istinaf komisyonlan, Galatada Bahtiyar hanında ise başlamışlardır. Bunlardan birine Şehir Meclisi azasından eski MüddeiumuKurulacak işçi sigorta idaresi müşavir mî Esad, diğerine Ankara vilâyeti idare liğine tayin olunan Fransız Devlet Şurası heyeti azasından Enver rivaset edecektir. raportörlerinden Jorj Manye dün akşam Bir hafta kadar evvel Kumkapıda eroAnkaraya hareket etmiştir. in satarken yakalanarak mahkemeye verilen Lâz Halim eroini Kumkapıda san Karadenizden dün gelmesi icab eden dalyeci Koçudan alıp sattığını söylemiş, Ege vapuru fırtınaya tutulduğundan iki tevkif edilmişti. Dün bahkçı Andrikos isminde KumkaLiman işletmesine aid 41 2 sayılı mav gün rötarla yarın gelecektir. na dün sabah Bandırmadan gelen Trak pılı bir adam hapisaneye gelerek Lâz Havapurile nhtım arasında sıkışıp kalarak limi ziyaret etmiştir. Nazarı dikkatı cel güverte tahtaları kınlmıştır. beden bahkçı zabıta tarafından takib eGeçenlerde Inhisarlar idaresinin Ömer dilerek Kumkapıda eroin satarken yakaâbid hanından yeni yolcu salonu karşısın lanmış, dün akşam geç vakit merkeze gedaki Kalender hanına taşınacağını yazmış tirilmiştir. Suçlu, polise verdiği ifadesin tık. Inhisarlar idaresi, tamamile Kalender de: lstanbul ilk tedrisat muallimlerine aid hanına nakledilmiştir. « Halimi görmeğe gelmiştim .Bana beşinci kadro Maarif Müdürlüğünce haüç lira vererek Kumkapıdaki kalenin üszırlanarak, tasdik edilmek üzere Vekâletünde bir koğukta saklı bulunan 7 gram te gönderilmiştir. eroini alıp satmamı söyledi. Ben de eroini Üsküdar cihetinde birçok yerlerde muh yakalandım.» telif ev eşyası ve giyecek çalan Şesmipa oradan aldım. Satarken şada Nemlizade tütün deposunda çahşan demistir. îşçi sigorta idaresi müşavirliği Rıhtımla vapur arasında kalan mavna DENİ7 tSLERt Ege vapuru Eroin satanlar Ressam Ayetullah Sumer, Cumhur Re» isimiz Inönünün yüksek müsaadesile yaptığı büyük bir poTtrelerini millî yardım komitesine teberru etmiştir. Bu portreye, asgarî bin lira kıymet takdir olunmuştur. Şehrimizin büyük müesseselerinden biri tarafından satın alınacaktır. Donarak ölmüş! Lvvelki gün içtiği alkolün tesirile sar. hoş olan ayyaş Ahmed oğlu Müslim, Küçük Lânga caddesindeki kahve civarında bir duvar dibinde büzülüp sızmış olarak bulunmuştur. Müslimi bu vaziyette gö renler alıp kahveye getirmişlerdir. Fakat zavallı, sobanın yanında ısındığı sırada ölmüştür. Fatih Belediye doktoru yaptığı muayene neticesinde Müslimin soğuktan donduğuna dair Taporla defnine ruhsat vermiştir. tNHİSARLARDA İdare merkez binası KÜLTÜR İŞLERİ Beşinci ilk tedrisat kadrosu Yakalanan hırsızlar CÜMHURİYET Abone şeraiti Senelik Altı ayhk Uç aylık Bir ayhk Nüshası S kuruştur. j Türkiye Haric için ıçın 1450 Kr. 2700 Kr. 750 » 1450 » 400 » 800 D 150 ». Yoktur Bakırköyde zelzele felâketzedeleri için toplanarak depo edilen eşya ve giyecek tasnif edildikten sonra balya halfnde hazırlanmıştır. Resim, sevk İçin bağlanmış bulunan balyalan göstermektedir. Vak'ada ismi geçenlerden sandalyeci Niyazi ile arkadaşı Oflu Ömer zabıta ta. lstanbul ilk tedrisat müfettişlerinden rafından yakalanarak yapılan sorguları Koço da dün Kumkapıda bir kahvede yaZeki Bayülgen Hatay vilâyeti ilk »»rlrisat neticesinde bütün çaldıkları eşyalar mey kalanarak üstü aranmıs ve sekiz paket e 1 müfettişliğine tayin edilmiştir. 1 roin bulunmuştur. dana çıkarılmıştır. Hatay ilk tedrisat müfettişliği