5 Şubat 1940 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 8

5 Şubat 1940 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 8

CUMHURİYET R ÇÛCA» f 94(1' V"'^ "" " ^ Orman Umum Nüdürlüğünden: On Muhasebeci Alınacak Orman Umum Müdiirluğüne bağh Devlet Orman İşletmelerinde (Kaza veya vilâyet merkezlerinde) çalıştınlmak üzere imtihanla on muhasebeci alınacaktır. î Taliblerin memurin kanununun 4 üncü maddesi evsafını haiz olmaları. 2 Askerliğini bitirmiş bulunmaları, 3 Asgarî lise mezunu olmalan, 4 Müsabaka imtihanına muhasebe bilenler iştirak edecektir. 5 Müsavi derecede not alanlar arasmda Yüksek İktısad ve Ticaret mektebi ve Ticaret lisesi mezunlan tercih edilecektir. 6 Muvatfak olanlar işletmelerde bir müddet staj gördükten sonra muhasebeci olarak gönderileceklerdir. 7 İmtihanda muvaffak olanlara 3656 sayıh barem kanunu hükümleri dairesinde 170 liraya kadar ücret verüecektir. 8 İmtihan 20 şubat 940 saü günü saat 14 te Ankarada Orman Umum Müdürlüğünde ve İstanbul Orman Çevirge Müdürlüğünde yapüacağından 19 şubat 940 pazartesi akşamına kadar talıblerin aşağıdaki vesaikle Orman Umum Müdürlüğüne ve İstanbul Orman Çevirge Müdürlüğüne müracaat etmeleri lâzımdır. a) Nüfua cüzdanı ve askerlik terhis vesikası veya suretleri b) Hüsnühal mazbatası, • • • c) Mekteb diploması veya sureti, 1 d) Varsa şimdiye kadar çahştığı yerlerden aldığı hüsnü hal vesikası. <493> (853) Nafıa 1 2 3 4 Harb Okulu Komutanlığından: 1 Bu yü aşağıda yazıh şartları haiz okurlar Harb Okuluna alınacaktır. A Ankarada bulunanlar doğrudan doğruya Harb Okuluna, Ankara haricinde bulunanlar bulunduklan yerin Askerlik şubelerine müracaat edeceklerdir. B Kajıd ve kabul muamelesi 1 şubat 940 dan 1 haziran 940 tarihine kadar devam edecektir. 1 Giriş şartiarı berveçhi atidir: A Türk ırkından olmak. B Sivil liseden mezun olacak ve olgunluk imtihanını vermij bulunacaktır. C Tam teşekküllü askeri heyeti sıhhiyelerden (Harb Okuluna girer) kararh sıhhat raporu almış olacaktır. D Azamî yaşı 23 olacakür. E Diğer şartlar Askerlik şubelerinde mevcuddur. F Ankarada olanlar (E) maddesindeki şartları Harb Okuluna müracaatle öğrenebüirler. (767) 5 Eksiltmeye konulan iş: Manisada Kumçayının bir tahliye yatağile Marmara gölüne akıtılması ameliyatının keşif bedeli (191,114) lira 57 kurustur. Eksiltme 19/2/1940 tarihine rastlayan pazartesi günü saat 15 te Nafıa Vekâleti Su igleri reisliği Su eksiltme komisyonu odasmda kapalı zarf usulile yapılacaktır. İstekliler, eksiltme şartnamesi, mukavele projesi, bayındırhk işleri genel şartnamesi. fennl jartname ve projeleri 9 lira 56 kuru? mukabllinde Su içleri reisliğinden aUbilirler. Eksiltmeye girebilmek için isteklilerin (10.805) lira 73 kuruşluk muvakkat teminat vermesi ve eksiltmenin yapılacağı gunden en az sekiz gün evvel ellerinde bulunan vesikalarla birlikte bir dilekçe ile Nafıa Vekâletine müracaat ederek bu işe mahsus olmak üzere vesika almaları ve bu vesikayı ibraz etmeleri şarttır. Bu müddetiçindevesika talebinde bulunmıyanlar eksiltmeye iştirak edemezler. İsteklilerin teklif mektublarını ikinci maddede yazılı saatten bir saat evveline kadar Su işleri reisliğine makbuz mukabilinde vermeleri lâzımdır. Postada olan gecikmeler kabul edilmez. (578) Şeker Fabrikaları Anonim Şirketinden: Şirketimiz Merkez ve Fabrikalarında münhal bulunan 75 ilâ 100 lira aylıklı yerlere müsabaka ile memur alınacaktır. 1 Müsabaka imtihanına dahil olabilmek için taliblerin aşağıdaki vasıfları haiz bulunmaları lâzımdır: a) Asgarî lise veya lise derecesinde mekteb mezunu olmak (Yüksek tahsil görenler ve bunlar meyanında ecnebi lisanı bilenler tercih edilir.) b) Yaşı 18 den aşağı ve 30 dan yukan olmamak; c) Askerliğini yapmış olmak veya bu hizmetle usulen alâkası kalmamış bulunmak. 2 Taliblerin en geç 8 şubat 1940 tarihine kadar Şirketimizin Ankarada, Yenişehirde, Karanfil sokağmda kâin merkezine göndermeleri lâzım gelen vesikalar şunlardar: a) El yazısile yazılmış mufassal hal tercümesi b) Bir aded vesika fotoğrafı c) Mekteb vesikası veya musaddak sureti. d) Nüfus hüviyet cüzdanı musaddak sureti e) Evvelki hizmetlere aid bonservisler veva musaddak suretleri. 3 Müsabaka imtihanı 10 şubat 1940 tarihli cumartesi günü saat 10 da Ankarada Şirket Merkezinde icra edilecektir. 4 Müsabaka imtihamnda muvaffak olanlar evvelâ berayı tecrübe iki ay müddetle muvakkat memur olarak çalıştınlacaklardjr. Bu müddetin hitmında mesaileri itibarile de iyi not alanlarm kadroya ithal ile tayinleri kat'î şekilde yapılacaktır. TURKIYE Inglllzceye blhakkın vakıf bir daktilo alınacaktır. Ayrıca başka bir ecnebi lisanına vakıf olan tercih edilecektir. Taliblerin bUtUn vesikalarile daktilo aranıyor C öksüreniere: Katran Hakkı Ekrem Hakkı Katran pastilleri de vardır. Benzin ve Motörin Eksiltmesi Eti Bank Genel Direktörlüğü Ankara Adresine tahriren müracaatları Karacabey Harası Nüdiirlağiiııdeıı: Dolmabahçe Stadyomu Inşaatı Niinakasa İlânı Beden Terbiyesi Genel Direktörlüğü İstanbul Bölgesi Başkanlığından: 1 Yapılacak iş: Dohnabahçede eski İstablıâmire binasının bulunduğu saha ile Havagazi fabrikasımn bir kısım arazisi üzerinde yeniden yapılacak olan pik stadyomun bilumum kârgir inşaatile celektrik, kalörifer, sıhhî tesisat işleri hariç» burada mevcud binaların yıkılması ve enkazınm kaldırılması işidir. 2 İhale şartları: Kapalı zarf usuliledir. Ve vahidi fiat iledir. Ihale en müsaid fiat teklif eden firmaya yapılacakür. 3 Keşif bedeli: Bu işe aid ilk keşif bedeli «755.584,03» liradan ibaret olup muvakkat teminatı «34.450» liradır. «Betonarme demiri ayrıca Beden Terbiyesi Genel Direktörlüğü tarafından temin edilecek olup onun fiatı bu yekuna dahil değildir.» 4 İhale günü ve yeri: İhale 14 mart 1940 perşembe günü saat on beşte Beden Terbiyesi İstanbul Bölgesinin Taksimde Ayyıldız apartimanının 3 üncü katında kâin merkezinde icra edilecektir. 5 Bu işe aid evrak şunlardır: a Hususî. fennî şartname b Futbol sahası ve koşu pistine aid izahname c Ştadyum binasına aid izahname d İlk keşif hulâsası . e Bayındırlık işleri genel şartnamesi f Nafıa Vekâleti yapı işleri umumî, fennî şartnamesi g Mukavele projesi h Eksiltme şartnamesi i 20 parça plân ve proie. C Münakasaya iştirak etmek istiyenler yukarıda yazılı evrakı Beden Terbiyesi İstanbul Bölgesinin Taksimde Ayyıldız apartımamndaki Merkezinde Muhasebe servisinde 25 lira mukabilinde alabilecekleri gibi soracaklan herhangi bir husus da hergün saat on beş ile on sekiz arasında burada bulunacak mimarlar tarafından kendilerine lâzım gelen izahat verilecektir. (612) Hara ihtiyacı için elli bin litre motörin ile iki bin litre benzin kapalı zarf usulile eksiltmiye konmuştur. Eksiltme 16'2/940 tarihine rashyan cuma günü saat on beşte Hara merkezinde yapılacaktır. Benzinin litresine on sekiz kuruş. motörinin litresine on iki buçuk kuruş kıymet tahmin olunmuştur. Bu işin muvakkat teminatı dört yüz doksan altı liradır. Şartnamesi Hara Muhasebesinden parasız olarak verilir. İsteklilerin bu babda hazırlayacakları teklif mektublarını 2490 numaralı kanun mucibince gerekli vesaikile birlikte eksiltme günü eksiltme saatinden bir saat evveline kadar Eksiltme Komisycnuna vermeleri ilân olunur. (698) AVUKÂTIN KİTABI Baro Umumî Kâtibi Avukat A. Havdar Özkent'in yirmi senelik çalışma neticesi olarak yazdığı bu eser, başta Türk Avukathğınm islâmdan bugüne kadarki tarihçesi olmak üzere Fransız, Alman, İngiliz, Amerika, Bolşevik Rus, Faşist İtalya Barolarmdan, Türkiyede nasıl avukat olunduğundan, Avukatların hak ve vazifelerinden, adlî hitabet (Müdafaa) dan, Baroların teşkilât ve kaza haklarmdan bahistir. Dünya meslek kanunları ve bilhassa Alman ve Fransız avukatlık edebiyatı okunarak yazılmış, Avukatrn Hâkime yardımcı oldugu gösterilmiştir. (Meb'uslar Avukatlık yapmalı mıdırlar?), (Kadın Avukatlar), (Genc Avukatlarla gizli konuşmalar) gibi bahislerine hususî bir ehemmiyet verilmis, Avukatlığı ve adaleti ilgilendiren hiçbir bahis haricde bırakılmamıştır. İnce harflerle 860 büyük sahife tutan eser, yalnız hukukçularm değil, ayni zamanda her vatandaşm okuması için 200 kuruş gibi cüz'i bir fiatla satılığa çıkarılmıştır. Her kitabcıda bulunur. Gediz Belediyesinden: Kasabanm halihazır haritasının tanzimi işî için iki defa eksiltmiye konulmuş ise de beher hektar uzenne tahmin edilen bedelin azlığı dolayısile talib çıkmadığmdan hektar ve muhammen bedel tadil edilerek yeniden açık eksiltmeye konmuştur. 1 Ihale şubatın 15 inci peışembe günü saat 15 te ihalei kat'iyesi icra kılrnmak üzere 20 gündür. 2 Yapılacak is beher hektan 30 liradan 60 hektarlık meskun ve beher hektan 20 liradan 60 hektarhk gayriroeskun ki cem'an 120 hektar olup muhammen bedeli 3000 liradır. 3 Muvakkat teminat 225 liradır. ^ Taliblerin bu husustaki eksiltme. fennî şartnamelerle mukavelename ve diğer melfufatı Gediz Belediyesinde görecekleri ve ihale günü icab eden vesaikle birlikte Belediye Dairesinde bazır bulunmalan ilân olunur. (728) istanbul Defterdarhğından: Muhammen bedeli Lira K. Cağaloğlunda 6 numaralı Tecelli Basımevinde bir odada bulunan muhtelıfülcins 20 aded yazıhane ve levazımile zatî eşya 18 90 Kadıköyunde Cevizlikte Şekerci sokağmda 43 sayılı Üsküblü Salihe aid evde bulunan bir muşamba, bir dolab ve havagazi lâmbası. 15 Cezayirli hanmda bulunan Avrupa malı üç duvar halısı. 31 Muvakkat teminat Lira Mütekaid Hesab Memuru Alınacaktır A«kerî Fabrikalar Umum Müdürlüğünden: Mütekaid bir askeri hesab memuruna ihtiyac vardır. İstekli olanlann hal tercümelerile JJmum Müdüılüğe müracaatleri. Yüksek Ziraat Enstitüsü Rektörlüğünden: Kurumumuz Parazitoloji Enstitüsüne Bir Asistan Alınacak İmtihan 21 mart 940 perşembe günü 10 dadır. İmtihana aşağıdaki şartlan haiz olanlar girebilirler: 1 Âli tahsili en az iyi derece ile bitirmiş ohnak. 2 Asgarî ecnebi bir dile vâkıf bulunmak. 3 30 yaşını geçmemiş olmak. 4 Ziraat Vekâletinin teşkilâtmda en az bir sene çalışarak namzedliğini bitirmiş ve aslî memur olmuş bulunmak. 5 Askerliğini bitirmiş olmak. 6 Memurin kanununun beşincî maddesindekî istenilen şartları haîz olmak. Talib olanların imtihan gününe kadar rektörlüğe müracaatleri. (824) 2 3 Yukarıda yazılı eşya hizalarında gösterilen muhammen bedeller üzerinden açık arttırma ile satılacaktır. Satış bedeli nakden ve peşinendir, Müzayede 12/2'940 pazartesi günü saat on dörtte Millî Emlâk Müdürlüğünde müteşekkil Komisyonda yapılacaktır, Taliblerin muvakkat teminatlarını yatırıp muayyen gün ve saatte Komisyona müracaatleri, (680) Polatb Kaymakamhğından: Bekçi Elbisesi Yaptırılacaktır Kazamız bekçilerine (70) kışhk ve (70) aded yazlık elbise yaptırılacaktır. Muhammen bedeli (1050) liradır. İhale 14/2/940 günü saat 14 te kaymakamlıkta açık eksiltme ile icra edilecektir. Şartnameyi görmek isteyenlerin kaymakamlığa müracaatleri ilâa olunur, İ831)