21 Şubat 1940 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 7

21 Şubat 1940 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 7

21 Şubat 1940 CUMHURIYET Biçahtann en ucuxu ve en iyisidir. 10 adedi 25 Kuruş* Hasan deposu: Bahçekapı, Beyoğlu tramvay durağı karşısında. Şubeleri: Ankara, Karaköy, •• • * Beyoğlu, Beyazıd, Kadıköy, Usküdar, IZMIR Kemeraltı, Eskişehir Istiklâl caddesi No. 324 HÂS TIRÂ SENED VE DOSYA Borçlunun ismi ve adresi No.sı 98/18 Aziz kızı ve Osman eşi Muzaffer ve Osman O. Esad IÇAGI N H K U U D L U 1 Ereğlî kömttrleri işletmesinden: Müessesemizin işçi yemekhanelerinde bir senede sarfedilmek üzere miktan aşağıda yazılı erzaka ihtiyaç vardır. Bu erzak Zonguldakta vapur veya vagon teslimi esası üzerine alınacak ve f akat bedeli usulü dairesinde ambarımızda muayene edilip tartıldıktan sonra ve bu tartı esası üzerine ödenecektir. Erzakm üçte biri ihaleden azamî on beş gün sonra müessesemize teslim edilecek ve mütebakisi de azamî üç ayı geçmiyecek fasılalarla teslim edilecektir. Müteahhid taahhüdünün hüsnü ifasını teminen ihale bedelinin % 10 u nispetinde bir teminat verecek ve teminat, malın tamamen tesliminden sonra iade edilecektir. Matluba muvafık olmavarak ambarımıza kadar getirilecek erzakm iadesinden mütevellid masarif müteahhide aid olacaktır. Bu teahhüd için mukabil teklifler tetkik olunabilir. İhale 1 mart 1940 da saat 15 te Zonguldak »Müdiriyet Merkezinde yapılacaktır. Nev'i Miktan Erzalon ismi Anadolu ve Biga cinsleri ,1 ve 2 nevileri) 44000 kilo Nohud tnek kavurması kemiksiz 9000 » Kavurma Taze Trabzon, Vakfıkebir ve Kars vağları 15500 » Sadeyağı 1 buçuk azamî 2 açıklı Ayvalık veya BürZeytinyağı haniye birinci yemeklik yaglan 14500 » Rize, Çarşamba ve dahil (cinsleri tomFasulya bul, beyaz, barbunya) 105500 > Karaman 4 vıldız, Anteb ve civarlan Bulgur 1 inci nevileri 115500 » Üzüm îzmir veva Anteb Razzaki 19000 » Sıvas cinsi makinasız vesil mercimek 53500 » Mercimek ZONGULDAK KADIKOY KAZASI İDARE HEYETINDEN: Bulunduğu yer Erenköy Cinsi G A Y Mevkii I M Miktan 940 M2 u Tarla Sahrayi Cedid Çavuşbaşı Değirmenyolu Üsküdar caddesi 115 26 Ali Oğ. Mütekaid iVIıralay Iki kıt'a tarlanm 32 hisse itibarile 9 hisse Tarla 2583 M2 Şarkan bu defa ferağı icra kılınan tarla garben Osman Bey uhdesinde bulunan tarla ve bir harita No.lı tsrla şimalen, Osman Bey uhdesinde bulunan tarla, cenuben Çavuş başı sokağı. Şarkan Ikbal Hanımın 1631 ziralı ve 4 harita No.lı tarlası, garben 1672 ziralı bu defa ferağ 2 harita No.lı tarla şimalen Osman Bey uhdesinde bulunan tarla, cenuben Çavuş Başı soka§L Şarkan Mehmed Aii Babadan mahlul tarla, garben Osman Bey tarlası, cenuben Değinnen yolu, şimalen tarik. > > 126 30 Osman Pehlivan OPIU Sırrı veresesi Semahat. Saime ve Hayriye. îçerenköy » » Küçükbakkal Kayışdağı Yeldeğirmeni 2757 M2 Şarkan Şefkati Ef. veresesi tarlası, şimalen ve garben mukaddem Koralı Hüseyin veresesi elyevm İbrahim Beye ierağ olunan tarla. 757 M2 Şarkan mukaddem Kaıslı veresesi, elyevm İbrahim Beye ferağ olunan tarla, garben mukaddem Osman elyevnı İbrahim Bey bağı ve bahçesi, cenuben mukaddem Karslı oğlu Hüseyin veresesi elyevm Mehmed Pehlivan bağlan, şimalen mukaddem Yusuf elyevm İbrahim Beye ferağ olunan tsrla ile mahdud. 2757 M2 Şarkan şimalen mııkaddem Karslı veresesi elyem İbrahim Beye ferağ olunan tarla, garben mukaddem Osman elyevm İbrahim Bey bağ ve köşkü, cenuben tarik ile mahdud. 2757 M2 Şarkan Şefkati Ef veresesi tarlası. şimalen tarik, garben İbrahim Beye ferağ olunan tarla cenuben Kürt Yusuf veresesi, Mehmed Pehlivan tarlası ile mahdud. > Şarkan Çarhçı Aiı Bey veresesi ve Yanko tarlası, garben Tekke tariki, şimalen Tanaş tarlası cenuben Kanbur 'Vanko tarlası. 7352 M2 Kırşehir Nafıa Müdürlüğünden: Eksilbr.eye konan iş : 1 Kırşehir Kayseri yolunun 221 000 241 4 . 300 kilometreleri arasında tl7> f kilometrelik kısmın şose ihzar ve silindiraj işlerile «34» aded menfez inşaatı işidir. 2 Bu işlerin keşif bedeli «26195» lira «66» kuruştur. 3 Bu işe aid evrak sunlardır: A Grafik B Keşif ve keşif hulâsası C Hususî ve fennî şartname D Eksiltme şartnamesi E Proje F Genel sartname G Mukavelename 4 Bu iş 13/2/940 tarihinden 4 '3 '940 pazartesi gününe kadar 21 gün müddetle kapalı zavf usulile eksiltmeye konulmuştur 5 Eksiltme 4/3/940 pazartesi günü saat «15» te Nafıa Müdürlüğünde toplanan Komisyon tarafından yapılacaktır. 6 Isteklilerin eksiltmeye girebilmeleri için «1964» lira muvakkat teminat yatırmalan ve aşağıdaki vesikalan ibraz etmeleri lâzımdır. A Ticaret Odasmda kayıdlı olduğuna dair vesika, B Bu iş için sekiz gün evvel Vilâyetten alınmış ehliyet vesikası. 7 Teklif mektubları eksiltme tarihi olan 4 3/940 pazartesi günü saat 15 ten bir saat evvel Lne kadar Komisyona makbuz mukabilinde vermeleri. 8 Bundan sonraki teklifler ve postadaki gecikmeler kabul edilmiyeeektir. 9 Bu ;şe aid daha ziyade tafsilât almak isteyenlerin Nafıa Müdürlüğüne müracaatleri ilân olunur (1254) Şarkan Karaman çıftliğine giden tarik, şimalen Kayış dağı caddesi, garben Şeyh Aziz Efendi tekkesi t<ır:ki, cenuben Haraccı Ali Bey ve mukaddem bakkal Kiryako elyevm Osman Pehlivan tarlası. Bağ Kozyatağı 5514 M2 Süleyman Sırr Efendi ve tütüncü Mehmed ve Ahmed Çavuş ve tabak îsmail ve tarik. Tarla Küçükbakkal 2757 M2 Şarkan çarhçı Ali bey veresesi tarlası, şimalen Kiryako tarlası elyevm Osman Pehlivan Kayışdağı tarlası, garben tarik, cenuben kasab Tanaş tarlası. Maa bahçe bir bab Üsküdar Karaman 827 M2 Şarkan Beyaz Mustafa tarlası, garben tarik, şimalen mukaddem ve Fatma Hanım elyevm Ürk. 3r Jn Mustafa Og. Ha134/34 köşkün zemin Çiftliği yolu bz /ltvd Tahir. Üsküdarlı Mehmed Ağa tarlası, cenuben sahibi senedin diğer tarlası. ve eşçarınm ve ebniyesinin 8 sehim itibarile 6 sehiminin tekrar 4/5 sehimi. Kozyatağı 2190 M2 Şarkan Ahmed Efendi 11 harita No.lı tarlası, garben Kozyatağı caddesi, şimalen Halid Bej Kadıköyden Hahl Oğ. Mehmed Erenköy 136 35 Çeşme pınarı Kozyatağı Tarla ferağından Bekir Ef. tarlası, cenuben Cemile Hanım tarlasile mahdud. Hançerlipınar 919 M2 Bir taraf; Osman Bey hissesine tahsis kılınan mahal ve bir tarafı Şevket Bey hissesine tahsis Çengelköyden Tevfik Oğ. Kozyatağı 146 37 O'man Ferid ve Saffet Ayşe. Hançerlipınar > kılman mahal ve bir tarafı Hanife ve Mehmed Ağa bağı ve tarikiâm. , 1359 M2 Bir tarafı Hayriye Hanım hissesine tahsis kılınan mahal ve bir tarafı Saffet Hanım hissesine tahsis kıhnan mahal ve bir tarafı Hanife Hanım ve Mehmed ağa bağı tarikiâm. , 1474 M2 Tarafları Hayrıve Hanım ve Saffet Hanım hisselerine tahsis kılınan mahal ve Hanife ve Memiş ağa bağı ve tarikiâm. Erenköy Kozya 1838 M2 150,39 Mehmed eşi Cemile Erenköy Bir tarafı 22 barite No.lı sahibi sened Halid Beyin tarlası ve bir tarafı bazen Ahmed Efentağı Sıtmapınarı dinin on bir numaralı tarlası ve bazen tevhide Hanımın on harita numaralı tarlası ve bir tarafı Hocazade Ziya Beyin tarlası ve trafı rabii Kozyatağı caddesi. T. C. Ziraat Bankası İstanbul Şubesine 2814 sayılı kanunun şumülüne dahil ikrazattan borçlu bulundukları mebaliğin taksitlerini muayyen vadelerinde ödemediklerinden borçlarırun tamamı muacceliyet kesbeden borçluların yukarıda cinsi ve evsafı sairesi yazılı ve mezkur Ban kaya ipotekli gayri menkulleri Tahsili Emval Kanununun 13 üncü maddesine tevfikan 21 gün müddetle açık arttırmaya çıkarılmıştır. Birinci ihala 14 3 940 tarihine tesadüf eden perşembe günü saat 14 te ve kat'î ihale de, on gun sonra yani 25 3/1940 tarihine tesadüf eden pazartesi günü ayni saatte Kadıköy kazas: idare heyetince icra kılınacaktır. Açık arttırmaya iştirak için taliblerin 2490 sayılı kanunun 16 ve 17 nci maddelerinde gö sterilen şartlar dairesinde ve şartnamesinde yazılı kıymetin yüzde onu nisbetinde muvakkat teminat akçesini T. C. Ziraat Bankası İstanbul Şubesine yatırmaları lâzımdır. Tellâliye, ferağ harcı vesair bilumum vergi ve rüsum müşteriye aiddir. Daha fazla izahat almak istiyenlerin hergün T. C. Ziraat Bankası İstanbul Şubesi Ziraî İkr azlar servısine müracaatleri ilân olunur. D İ K K A T : Satış peşin para ile yapılacağı gibi satış bedelinin dörtte biri peşin ve geri ka lanı gayrimenkulün ipoteği mukabilinde beş sene müddet ve beş inüsavi taksitle ikraza kalb edilmek suretile de yapılacaktır. (1318) TÜRK TİCARET BANKASI A.S. İDARE MECLİSİNDEN: Alelâde toplantı davetnamesi Türk Ticaret Bankası A. Ş. hissedarlanmn senelik toplantısı 21 mart 1940 tarihine müsadif perşembe günü saat 11 de Ankarada Işıklar caddesinde kâin banka merkezinde yapılacaktır. Esas mukavelenamenin 24 üncü maddesi mucibince iştirake salâhiyettar olan hissedarların 26 ncı maddeye tevfikan toplantı gününden en az iki hafta evvel duhuliye varakası almaları lâzımdır. Vekillerin de hissedarlardan olması meşruttur. Hissedarların duhuliye varakalarını almak için banka merkezine veya şubelerine müracaatlerini dileriz. MÜZAKERAT RUZNAMESİ: 1 1939 senesi muamelâtına aid idare meclisi raporile murakıblar raporunun okunması. 2 1939 bilânçosu ve kâr ve zarar hesablarının tasdikile idare meclisinin ibrası. 3 İstifa edenlerin yerine idare meclisince secilen azamn tasdiki ve müddetleri bitenlerin yerine aza intihabı. 4 1939 senesi murakıblarmm 1 eylul 1939 tarihine kadar olan ücretlerinin tayini ve yeniden iki murakıb intihabı. 5 Tasfiye olunacak hesablardaki açığın idare meclisinin teklifi dairesinde yeni senede karşılıklardan mahsubuna salâhiyet itası. tdare Meclisi Demir ve Çelik Fabrikalan Müessesesi Müdürlüğünden: TÜRKİYE C RIDADİŞSUYU • Ağız, boğaz iltihablarile diş eti kanamasında • ^ I ^ nun Ok olarak gargarası, bu iltihabların şifasını temin eder. ^ • • ^ • 1 Gayrimenkul Satış İlâm İstanbul Emniyet Sandığı Direktörlüğünden: Argiro ile kocası Corci Pisaltinin 20495 hesab numarasile Sandığımızdan aldıkları 5500 liraya karşı birinci derecede ve bir akitle ipotekli, yalnız Argiro üzerine kayıdlı bulunan Galatada Emekyemez mahallesinin Karamolla sokağında eski ve yeni 18 numaralı vakıflı kârgir depo ile ayni semt ve mahallede Okçumusa. Merdivenli sokağında eski 20 yeni 12 kapı numaralı sırf mülk arsa ve mezbure, Argiro ile Gorci üzerine müştereken kayıdlı bulunan ayni semt ve mahallede Karamolla sokağında eski 22'24 yeni 20 22 numarah vakıflı kârgir imalâthanenin tarramları vadesinde borcun ödenmemesinden dolayı haklarında yapılan takib üzerine 3202 No.lı kanunun 46 ncı madesinin matufu 40 ncı maddesine göre satılması icab etmiş ve işbu üç gayrimenkule ayrı ayrı senedlerle tasarruf edılmekte ise de haritaları mevcud olmamasından dolayı mahailen tefrik ve ayrı ayrı satılmaları mümkün olmadığından bir şartname ile ve kül halinde ve bir buçuk ay müddetle açık arttırmaya konmuştur. Satış Tapu sicil kaydına göre yapılmaktadır. Arttırmaya girmek isteyen 1625 lira pey akçesi verecektir. Milli Bankalarımızdan birinın teminat mektubu da kabul olunur. Birikmiş bütün vergilerle belediye resimleri ve vakıf icaresi ve taviz bedeli ve tellâliye rüsumu borcluya aiddir. Arttuma şartnamesi 20'2'940 tarihinden itibaren tetkik etmek istiyenlere Sandık Hukuk işleri servisinde açık bulundurulacaktır. Tapu sicil kaydı vesair lüzumlu izahat da şartnamede ve takib dosyasında vardır. Arttırmaya girmiş olanlar. bunları tetkik ederek satıhğa çıkarılan gayrimenkul hakkında her şeyi öğrenmiş ad ve itibar olunur. Birinci arttırma 8 4'940 pazartesi günü Cağaloğulunda kâin Sandığımızda saat 10 dan 12 ye kadar yapılacaktır. Muvakkat ihale yapılabilmesi için teklif edilecek bedelin tercihan alınması İcab eden gayrimenkul mükellefiyetile Sandık alacağmı tamamen geçmiş olması şarttır. Aksi takdirde son arttıranın taahhüdü baki kalmak şartile 24'4'940 tarihinde çarşamba günü ayni mahalde ve ayni saatte son arttırması yapılacaktır. Bu arttırmada gayrimenkul en çok arttıranm üstünde bırakılacaktır. Hakları Tapu sicillerile sabit olmıyan alâkadarlar ve irtifak hakkı sahiblerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masarife dair iddialarmı ilân tarihinden itibaren 20 gün içinde evrakı müsbitelerile beraber dairemize bildirmeleri lâzımdır. Bu suretle haklarını bildirmemiş olanlarla hakları Tapu sicillerile sabit olmıyanlar satıs bedelinin paylaşmasından haric kalırlar. Daha fazla malumat almak istiyenlerin 37 197 dosya numarasile Sandığımız Hukuk işleri Servisine müracaat etmeleri lüzumu ilân olunur. 15 MEMUR ALINACAKTIR Müessesemizin muhasebe, ticaret, tıuhaberat ve personel servislerinde istihdam edilmek üzere 15 memur alınacaktır. İsteklilerin, 1 Muhasebe. ticaret. nıuhabere ve personel işlerinden birile en az iki sene iştigal etmiş bulunmalan. 2 Askerliğini yapmış olmaları. 3 Yaşlarının 35 ten fazla olmaması lâzımdır. Yukarıda yazılı evsafı haiz olanların tahsil derecesile hizmet müddetine göre 3659 numarah kanuna uygun olarak: Bir derece SANAYÎ İŞLETME ZAMMI ile 85 140 lira ücret verilecektir. Taliblerin Ankarada Sümer Bank Umumî Müdürlüğü, Sümer Bank İstanbul Şubesile Karabükte Müessesemizden tedarik edebilecekleri iş talepnamelerini aşağıda yazılı vesaikle birlikte en geç 5/3940 tarihine kadar Karabükte Müessese Müdürlüğüne göndermeleri ilân olunur. 1 2 3 4 5 6 Tahsil vesikalarının asıl veya suretleri Hizmet vesikalarının asıl veya suretleri Sıhhat raporu Nüfus ve askerlik vesikası Polis hüsnühal vesikası 3 boy ve 7 vesika fotoğrafı ARTEZİYEN Teahhütleri fennî şekillerde yapıiır. Türkiyenin en eski mütehassıs firması SONDAJ İŞLERİ ve Kütahya Hava Satınalma Komisyonu Başkanlığından: DİKKAT Emniyet sndığı; sandıktan alınan gayrimenkulü ipotek göstermek istiyenlere muhamminlerimizin koymuş olduğu kıymetin % 40 ını tecavüz etmemek üzere ihale bedelinin yarısına kadar borc vermek suretile kolaylık göstermektedir. (1337) 1 Kütahya Hava Birlikleri ihtiyacı için 120,000 kilo birinci nevi ekmek alınacaktır. 2 Eksiltmesi kapalı zarf usuliledir. 3 Muhammen bedeli 12000 lira ve muvakkat teminatı 9O0 liradır. 4 Eksiltmesi 27 şubat 940 salı günü saat on birde Kütahya Merkez Komutanlığındaki Satınalma Komisyonıında yapılacaktır. 5 Şartnamesmi görmek istiyenler hergün, eksiltmeye iştirak edecekler kanunun icab ettirdiği vesaikle birlikte teklif mektublarım saat onda Komisyona makbuz mukabilinde vermeleri. (1051) Şükrü Kenan Temel SlCİI : 2 O 7 7 3 Güntelık su miktan 2.246.400 Libre • 42939 Posta kutusu 1318 Galata Yüksek İktısad ve Ticaret Mektebi Mezunlar Cemiyeti Ankara Merkezinden: Cemiyetimizin Ankara merkezinin senelik kongresi 24/2/940 cumartesi saat 15 te Ankarada Ticaret Kulübü lokalinde aktedileceğinden azaların içtimaa gelmeleri rica olunur. Ruzname: 1 İdare heyeti ve murakıb raporlannın ve hesablarının okunması ve bu hevetlerin ibrası. 2 Yeni idare heyetinin ve murakıblarm intihabı. 3 Cemivet işleri hakkmda tekliflerin müzakeresi. NOT : Bu toplantıda ekserivet hasıl olmadığı takdirde içtima tekrar ilâna lüzum kalmaksızm 2/3''940 cumartesi günü ayni yerde ayni saatte nisab aranmaksızın kongre aktolunacaktır. l Devlet DeMiryolları işletne ü. Nidarlöğanden: Demir ve Celik Fabrikalan Müessesesi Müdürlüğünden: Istihsalâtımız aşağıdaki fiatlarla satışa çıkarılmıştır. Kok 10000 Tona kadar 18,50 Lira Kok 10000 Tondan fazla 18.00 » Kreozot «Hafif» 97.00 » Kreozot «Aijır» 60.00 » Amonyum Sulfat 80.00 » Pik Demir 65.00 » Ham Katran 15,00 » Zift 10,00 » YoIKatranı 15,00 * Ham Naftalin 40,00 > Benzol «Fiat Murakabe Komisyonunun tespit ettiği tesisatta teslim benzin fiatına göre.» Satışlarımızın peşin olduğu ve asgarî bir vagon sipariş kabul edildiği ilân olunur. TURKIYE Muhammen bedeli 23200 lira olan 80 ton silindir yağı 29'2'1940 perşembe günü saat 15 te kapalı zarf usulüe Ankarada İdare binasında satın alınacaktır. Bu işe girmek isteyenlerin 1740 liralık muvakkat teminat ile kanunun tayin ettiği vesikalan ve tekliflerini ayni gün saat 14 e kadar Komisyon Eeisliğine vermelpri lâzımdır. Şartnameler parasız olarak Ankarada Malzeme Dairesinden, Haydarpaşada Tesellüm ve Se\k Şefliğinden dağıtüacaktır. (1120) Devlet Demiryolları Haydarpaşa liman arazisinde kâin 4 No.lı ambardan müfrez 3,32 y( 3.45 eb'adındaki oda 1700 kuruş aylık muhammen bedelle pazarlıkla bir sene müddetle kiraya verilecektir. Pazarlık 4'3 940 tarihinda saat 15 te Haydarpaşa İşletme Müdürlüğünde yapılacaktır. Taliblerin muhammen bedelin % 7,50 nisbetindeki muvakkat teminat bedeli ve kanunî vesaikle birlikte mezkur gün ve saatte müracaatleri. (1338) Muhammen bedeli 4125 lira olan çelik saçtan 10000 aded toprak küreği 7'3/1940 perşembe günü saat (10,30) on buçukta Haydarpaşada gar binası dahilindeki Komisyon tarafından açık eksiltme usuiile satın alınacaktır. Bu ise girmek isteyenlerin 309 lira 38 kuruşluk muvakkat teminat ve kanunun tayin ettiği vesaikle birlikte eksiltme günü saatine kadar Komisyona müracaatleri lâzımdır. Bu işe aid şartnameler Komisyondan parasız olarak dağıtılmaktadır. (1345) Haydarpaşa Lisesi Müdürlüğünden: Üçüncü taksit mart birde başlar. Ona göre yatılı talebe velilerinden taksitlerini Lise Müdürlüğüne göndermeleri rica olunur. (1193)