11 Ekim 1934 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 3

11 Ekim 1934 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 3

11 birlnel teşrin 1934 Benim görüşüm; amin . > Celâl Muhtar beyin! 50,000 lirası Fransada bi Ge mü vardır. ee ee er Bütün beşeriyetin istifa esi için keşfiyaşla ve sâir tibbi mesai ile uğraşır, Nitekim, bu müe BE dımiyle, daha bu hafta içinde yi gibi, sıcak memleket- a salgm bir hastalığı olan sarı ummanın kati aşısı bulundu. , Gözlerini kaybetmek tehlike. ri Maruz kalan, fakat bu tehlj . a Pastör enstitüsü müntesip. ek yardımiyle kurtulan Celâl uhtar Bey, bu Fransız Müt, sesine kendi servetinden 59, m lira vermiş. Havadişi Frans; ve zeteleri yazınca, bizim si lar alevlendi: ye — Bizim meml, muhtaç, bunca am sin Celâl Muhtar B parasını ecnebiler,, velâ milliyetçilik yet; evvelâ can, : yorlar, , ta varken, pi. €Y tutuyor da Veriyor? Ey. #onra İnsani » sonra canan., di. Ark r adaşlarımızın bir bakıma ira, bizim doğum salar için yer bu- Postör Müessese- » Roçilt'ler yar- UN yanında 50 urmuş?.. Hal- bir yekün hay- ir! | Şüphesiz, bizim zenginler. ” ı Pas €steseleri.. Zaten Celâl kere vadetti, in, ini eselere Üülekakmi. ” J sızdır. ilin leriz. ttirdiği va dini totmaşınş bini hacet. münasebetler için Be havyar yenir.. Ce. Yin hareketi de, bu ve hiç çirkin de - Genberlitaşta bir *$ ve Pito isminde Yüzünden itonun le Si ii muhak. WE AĞIF ceza maalikiğin, e Iştır. Pite tul King yerdiği ifade de mak valadığını ve mdisini bıçakla ko- tüğünü, bu ,,,, ,Sarken yere düş. sini müdafag al Def- A söylemiş, çadiyle boşalttı. er Pit, iz enen v5 diler, Mun desi gibi kün linde kesi Meme hadise mahal . Pit bu yapak üzere bırakıl. 8 » bunda, LİN ee bezle bakman HABER — Akim Postası k lerle Şirket : Şirketler işinde bazı yenilikler Böze çarpmaktadır, Ankarada şirketler hakkında başlıyacak müzakereler, iki haf- ta sonra açılacaktır. Telefon şirketinin mukavele ah- kâmmı ve hesaplarını tetkikle meş gul olan komisyon, faaliyetini bir | haftaya kadar bitirecektir. ölen çocuğun hüviyeti Üç akşam evel Saraçhane ba- şmda vuku bulan feci (o tramvay rak ölen çocuğun hüviyeti dün an- İ Jaşılmıştır. Bu çocuğun Kumka- pıda Şehsuvar Bey mahallesinde | Hisardibi sokağında sekiz numa- | ralr evde oturan elbiseci Mustafa Nuri efendinin oğlu dokuz yaşın- ida Nari olduğu anlaşılmıştır. ! Mustafa efendi bir hafta © evel ti- caret için gittiği Çatalcadan dö- | münce dün faciayı öğrenmiştir. Ecnebi mekteplerdeki muallimler Ecnebi ve ekalliyet mekteple- İ rinde muallim olup ta hariçte baş» | ka işle meşgul olan muallimlerin ni w İ çıkarılacaklarma dair bazı gaze- i telerde intişar eden haberler asıl- Vekâletin, dün maarif i- daresine gelen tamimine göre ha- len muallim olup ta müfettiş ra- porlariyle ehliyetsizliği (o sabit o- lanlarla mekteplere devam etmi » yen muallimler çıkarılacaktır. Profesör Malş Üniversite rslahatmı idare eden ve bir müddet burada kaldıktan sonra memleketine müteveccihen hareket eden profesör (M. Malş, on beş güne kadar tekrar şehrimi- ze gelerek üniversitenin ıslahat- tan sonra aldığı vaziyeti tetkik €- decek ve yeniden bir rapor yapıp hükümetimize verecektir. Rapor» dan sonra da profesör bir müd- det burada kalacaktır. limen Fuat Bey geldi 5 Tayyare cemiyeti umum reisi Rize mebusu (o Fuat Bey birkaç gündenberi (o şehrimizde bulun- maktadır. Reis Bey burada bu- lunduğu müdetçe tayyare piyango | müdüriyeti ve tayyare cemiyeti iş leriyle meşgul olmaktadır. Halkevi kütüphanesi “İstanbul Halkevi kütüphane- sinde son üç ay zarfında 9681 kişi gelmiş, 2460 kitap okumuşlardır. Okunan eserlerin bir kısmını gü pr ve mecmualar teşkil etmekte- ir, Kâzım Paşa gidiyor Şehrimizde bulunmakta olan Meclis Reisi Kâzım Paşa Hazret- leri önümüzdeki pazartesi günü Ankaraya gidecektir. kazası neticesinde bacağı kopa -| sonra Ankarada başlanıyor Telefon Şirketinin hesaplarını tetkik eden komisyon yakında işini bitirerek raporunu verecektir Netice umumi bir raporla, Na- | fin Vekâletine bildirilecektir. Elektrik tarifesi için komisyon, önümüzdeki haftaya toplanacak - tır. Burada fiatlerin indirilmesi ve İ hayat şartlarına uygun tutulması meselesi, (şimdiki halde bugün- ji kü formül üzerinden yapılacak, İ sonra Ankaradaki müzakerelerde yeni bir esas tespit edilince, bü- tün komisyon toplantılarma (bu yeni esas üzerinden ücretler tes- pit edilecektir. Ankaraya giden rıhtım şirketi müdürü gelmiştir. Mukavele M. Meclisinin bu açılışmda müzake- re edildikten sonra tasdik edile- cektir. Şirketin satın alınma bedelinin, senede iki buçuk milyon frank ü- zerinden verilmek üzere 40 sene- de ödeneceği malümdur. Şirkette aksiyonları olanlar da Ayağı kırıldı Fatihte Baba Hasan Âlemi ma- hallesinde oturan arabacı Simon bu sabah Akbıyıktan © geçmekte iken dokuz yaşmda Kemal ismin- de bir çocuğa çarpmış ve çocuğun ayağını kırmıştır, Simon yakalan» mış, çocuk Etfal hastahanesine kaldırılmıştır. Tabancasını karıştırırken Kadıköyünde Bahçe sokağında oturan Kâzım dün gece tabanca- sını karıştırırken (o birdenbire ta- banca ateş almış hem kendisi ve hem de ayni odada yatan Behlülü İ dığını, günde dokuz saat çalışma yakmda bir içtima yapacak ve bunların ödenmesi meselesi konu- şulacaktır. Maçka tramvayınm kışla önü- ne kadar uzatılması meselesinin konuşması devam etmektedir. Yeni Harbiye — Aksaray, Me- cidiyeköy — Sirkeci hattı oçok rağbet görmektedir. Tramvay amelesi- nin şikâyeti İstanbul tramvay şirketi man ve biletçileri, belediye şir - ketler komiserliğine verilmek üze- re bazı şikâyetleri havi bir maz- bata hazırlamışlardır. Bu mazbataya göre vatmanlar şirketin kendilerini fazla çalıştır» vat müddeti tesbit edildiği halde on, on beş saat çalıştırıldıklarını ileri sürmüşlerdir. Vatmanlar demiş- lerdir ki: Şirkete verilen emir © üzerine | şehirlerdeki bütün hatlarda tram- vay seferleri çoğalmıştır. Şirket, bu fazla arabalara yeniden bilet- çi ve vatman almamıştır. Eldeki vatman ve biletçilere bütün bu iş- ler yükletilmiştir. Eğer kabul et- mezsek bizi derhal çıkarıyorlar, Fazla çalıştığımız her saat için on üç kuruş veriyorlar... Bize yüz on üç kuruş ta verse- ler istemiyoruz. Fazla çalışarak ayakta durmaktan çok yoruluyo - ruz. Belediyenin bu müşkül va- ziyeti halledeceğinden ve bizim sıhhatimizi düşüneceğinden emin | bulunuyoruz. — yaralamıştır. Tabanca müsadere edilmiş, yaralılar kaldırılmıştır. Garip başlık Eyüpsultanda oturan arabacı Mustafanın (başımda garip bir başlık görülmüş ve şapka kanu- Duna muhalif hareketinden dolayı hakkında takibata başlanmıştır. Tramvaydan düştü Dün Şehremininde o Taş mek- tepte oturan (Ferdane Hanm tramvaydan atlamak istemiş, yere düşerek sağ eli bileğinden çıkmış- tır. Hastahaneye kaldırılmıştır. hastahaneye Iktisadi vaziyet Bir haftalık iktisadi vaziyeti- miz hakkında hazırlanan bir ista- tistiğe göre, bu hafta (içindeki buğday ihracatı İstanbul piyasa - smda mühim bir yeküna baliğ ol- muştur. Arpa ihracatıda ikinci dereceyi bulmuştur. Piyasanm en canlı malları tiftik ve yapağıdır. —-.—. Dükkânların kapanması Mağaza ve dükkânların kapan- ma saatleri için yeniden bir kış ta- rifesi yapılacaktır. Haber alındı» ğına göre belediye, şimdilik son karar değiştirmeğe lüzum görme- miştir İ Tarkos tesisatı kuvvetlend Beyoğlu mmtakası terkos tesi- satı tamamen ikmal edilmiş ve üç gündenberi bütün evlere ve diğer yerlere su gelmeğe başlamıştır. A Pire yolcuları Pire ve İskenderiye yolcuları eşyasının vapurda muayeneci bu susunda alınacak (tedbirler bü günlerde gümrüklere bildirilecek- tir. Maamafih, söylendiğine göre ilk zaman için yapılacak muame- leler bir tecrübe mahiyetinde ola- | cak ve bu tecrübenin vereceği ne- ticeye göre kararlar verilecektir. Gümrük başmüdürü O Seyfi Bey dün bu münasebetle Turing klübe giderek alâkadarlarla görüşmüş” tür, ŞEN eş Maliye kursu bitti İstanbul Halkevindeki maliye kursuna nihayet verilmiş ve imti - hanlara başlanmıştır. Dün sabah saat dokuzdan itibaren usul4 def- teri imtihanları yapılmıştır. İmti- hana, yirmi kadar tahakkuk me- muru iştirak etmiştir. Memurini muhakemat, tahsili emval, icra ve iflâs imtihanları pazartesi gü- ." mü yapılacaktır. | muhabbet havası Almanya hükümeti Avus- turyaya karşı yeni taktik takip edecektir. “İL Giornale d' İtalia” gazetesin « den; Son günlerde Von Papen mühim bir vazife ile Macaristana gitmiştir. Almanyanın Viyana sefiri bu seyaha- tinin neticesinden Hitleri haberdar et- mek üzere, dün tayyare ile Berline av- det etmiştir. Aldığımız haberlere göre Von Pa- pen bu hafta içinde Viyanaya döne - cektir. Avusturya gazeteleri Von Pa- penin avdeti münasebetiyle bir takım neşriyatta bulunmaktadırlar. Halihazırda Von Papenin ilk gö « receği vazife, iki memleket arasında cereyan eden münakaşaların izalesi - İ we çalışmak olacaktır. M. Goebbels, Avusturya efkâri u- mumiyesini tatmin etmek için bütün Alman © gazetelerinin & Avusturya hülümeti hakkında hiç bir neşriyatta bulunmamaları emrini vermiştir. Bu suretle iki devlet arasında itimat ve husule gelecektir. Ancak ondan sonradır ki, (Almanya hükümeti eski müddeiyatına avdet €- decektir. Almanya, Avusturya intihabatında Nazilerin muvaffakiyetini arzu etmek- tedir. Almanyı esas hedefinin A- vusturya kabinesince Nazilerin iştira- ki meselesi olduğ tahmin edilebilir, İşte o vakit Alman hükümeti kolay - lıkla eski programının tatbikine devam edecektir. Esat Paşanın davası Arnavutluk ricalinden Esat Pa- şa Toptâninm kızı Servet OHanr- mın, Esat Paşanın zevcesi Şaziye Hanımla Krediliyona bankası #- leyhine müştereken açtığı iki mil- yonluk alacak davasını o üçüncü hukuk mahkemesi reddetmişti. Servet Hanım ahiren bu kararı temyiz etmiş ve temyizden gelen karara nazaran Oüçüncü hukuk mahkemesinin verdiği red kararı bozulmuş ve yeniden muhakeme edilmesi kararlaştırılmıştır. —aiapamm Cemiyet Ankaraya gitti Kurultay için İstanbula gelmiş olan Türk Dili Tetkik Cemiyeti ve Umumi kâtiplik büorsu Ankaraya ! dönmüştür. ilkini Tokat mebusu Mustafa Bey öldü Teessürle haber aldığımıza gö- re Tokat mebusu Mustafa Bey, dün Ankarada ölmüştür. Musta- fa Bey iki senedenberi şeker har- talığından rahatsız bulunuyordu. Bir sene evvel ayağında çıkan bir yara uzunca bir zaman tedaviden sonra iyileşmişti. Fakat bu sene bu yara tekrarlamıştır. Mustafa Bey son zamanlarda (omemleketi olan Tokatta bulunduğu için ya - ranım kangren olması üzerine An - karaya gitmeğe mecbur olmuştur. Maalesef yapılan tıbbi gayretlere rağmen (obu defaki tedavisinde muvaffakiyet hasıl olmamıştır. Mustafa Bey kuvvetli bir seci- ye ve bonsans sahibi, vatanperver bir zattı. Gerek meşrutiyet inkr- lâbında, gerek milli mücadele senelerinde çok yararlığı görük müştür. Ölümü memleket için ha- kikaten bir ziyadır. Allah rahmet eylesin. saskin Sular kesilmiyo Terkos havuzundaki inşaat hayli ilerlemiştir. Beyoğlundaki apartmanlara bir kaç gündenberi geceleri sabaha kadar kesilmek - sizin su verilmektedir. Şimdiye kadar saat on birden sonra su ke - siliyordu.