20 Aralık 1934 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

20 Aralık 1934 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

Hacı Bekir ZADE Ali Muhiddin Bahçekapı, Beyoğlu, Pangaltı KARAKÖY, KADIKÖY, ANKARA | 4 Kuruş Telefon: 28872 m <— — Sıyasa * Ram Sevinelim: işler düzeliyor / Son yıllar, kulaklarımız, hep tü duyumlarla (haberlerle) doldu: Şurada darlık, burada ö- ik Ciktısadi) sarsıntı, be- ride yürekler acısı yoksulluk!. ©. Şimdi ise, boğucu bir geçidten kurtulup aydınlık ve önü apaçık ir geşişliğe ulaşmış gibiyiz. İzmir, Adana gibi yurdun can damarı yerlerinden gelen duyum- lar, hep yüz güldürücü, oh dedir- ticidir. Hele, oraları karış karış gezen ir gazeteci arkadaşımız gelip anlattı: Köylü bütün ürümlerini (mahsullerini) elverişli karşılık. la satmış... Borçlarmı ödemiş. Gezginden (seyahatten) geln adam, ağzı kulaklarına vararak: — Önümüzdki yıl da böyle o- Isa, anayut, bambaşka gelişe- cek (inkişaf edecek)... diye sevi- "iyordu. Köylünün bolluğu, çabucak biz- rin geçimimiz üstünde de izleri- Mi gösterecektir. Nitekim, şim - diden başlamıştır bile... Bakınız, Para kazanan Adana, tiz elden, kendine çeki düzen vermeğe gi- tişmiştir. Bu, kendli (şehili) nice adamların yaşayışını yükseltecek- tir. Yavaş yavaş, sizin de, bizim de geçimimize, iyi yandan doku- Macaktır. Anadolu ajansının telyazılarını koyuyorum: N Adana, 19 (A.A.) — Yapıların Artması yüzünden şehrimizde son V.N. Tanur (Devamı 14 ünel de) Köprü Yakın bir zamanda tanınmıyacak bir hale gelecek Yalnız açılma Saatleri muayyen olsa : r s Manbulun iki ucunu biribirine bağlayan köprü , Karaköy köprüsü yakında yeni * tekil alacak ve epeyce şıklaşa- tar, Söylendiğine göre köprü- ame yeni şekliyle büs- ia in değişecek ve deniz nakil va alg zn yolcu alması için asri Bu il vâsıtalarını ihtiva edecektir. “iğ sta Büyük Millet Meeli- Mina en çıkacak bir kanunla bu te- tın Parasının nısfı Akay idare- İğer nrsfı Gazi köprüsü tahsi- (Devamı 14 üncü de) © İtalya Bizden zeytin ve zey- tinyağı alacak Italyadan son gelen bir haber memleket iktısadiyatı için sevinç- li bir müjde vermektedir. Bu ha- bere nazaran İtalya memleketi - mizden büyük mikyasta zeytin ve zeytin yağı mübayeasına karar vermiştir. Bu mübayaat İtalyanın şimdiye kadar hiç yapmadığı bir mikdarda olacaktır. Bu sene İtalyada zeytinlere â- rız olan sinek, taneleri harab et - miz ve esen şiddetli batı yelleri taneleri henüz olmadan ve tama- men düşürmüş olduğundan bu (Devamı 14 üncü de) #/ Sovyet Rusya iel Fransa anlaşması gazetesi Bu muammay» hallettiğini söylemektedir Londra, 19 (A.A.) — Star gazetesi, gizli Sovyet — Fran- sız askerlik muahedesi hakkın- daki ifşaat üzerine yaptığı tah- kikatın neticelerini bildirmek- tedir. Bu gazete, muahedenin 22 son teşrinde Cenevrede Bay Laval ve Bay Litvinof tarafla. rından kati olarak kabul edili- (Devamı 14 üncü de) yg yy BUGÜN 16 SAYIFA yg yg yg Warm r Gaziantepten bir görünüş .Gümüş mecidiye ih- tikârı yapanlar var! Antepte piyasayı yükseltenler hakkında tahkikat yapılıyor Gaziantep, (Hususi) — Şehri- mizde gümüş mecidiye piyasasını Hükümetin ya bu gayri müsta- kar parayı yeni gümüş paralarla yükselterek ihtikâr yapan sarraf- | tebdil etmek suretiyle büsbütün lar hakkında müddei umumilikçe | ortadan kaldırması yahut ta sabit tutulan tahkikat evrakının vilâyet : bir kiymet takdiriyle tüccar ve makamınca meni ihtikâr komisyo- (Devams,5 inci, de) 40 birirci könun 1854 rEKŞEMEE Yiyecek ve içecek fiyatları Hacı Bekir e Ali Milli Pangaltı. © Sene 4 Sayı 952 4 Kuruş Belediye halkin aldanmamasını temin için fiyatları bildiriyor Belediye, halkın esnaf ve bak- kallar tarafından aldatılmaması için yiyecek ve içeceklerin, top - tan ve perakende vasati fiatlarını gösteren bir bülten neşrine karar vermişti. Belediye iktısad müfet - tişleri tarafından toplanan ve res- | mi membalara dayanan bu fiat - ları gösteren bülten her ay 80 - İ nunda neşredilecektir. Halk bu rakamları göz önünde bulundu « rarak aldanmıyacaktır. Daha doğ yusu halka her iki yiyecek ve içe- cek fiatlarının normal vasati fiat- latı bildirilecektir. Bu bültene gö- İ ve bu ayın perakende vasati er - zak fiatları şöyledir: İstanbulda yeni bir moda çık- mış. Bilhassa küçük hanımların nedir biliyor musunuz? Beyoğlunda Elhamra sinema | sının karşısındaki (Sent Antu- vant) kilisesine gidip mum yak- mak. Bunu ilk duyduğumuz zaman i- nanmak istemedik. Fakat oraya gönderdiğimiz bir muharririmizin fazalac rağbet ettikleri bu moda | Şeker kesme kilosu 41,25, toz 38,25, çiy kahve 114,50, çekilmiş kemve 132,50, Edirne pirinci 27, 75, Bursa pirinci: 27,50, Mersin pirinci 20,50, sırf irmikli makar - na 31,50; irmikle * karışık unla makarna 26,25, sır unlu makarna 22, battal patates 8,75, kelle pa - tates 5,75, orta patates 5,25, ku - ru fasulya (birinci çalı) 24,75, i- kinci çalı 19, üçüncü * çalı 14,50, İspanya tohumu * nohud 19,25, Karabiga nohudu — 14,25, yeşil mercimek 19,25, kuru soğan 7,25, birinci : zeytin tanesi (35,50 ikinci zeytin tanesi 26,50, tüz, 9, (Devamı 14 üncü de) Tekkeler kapandı kiliselere mum Sent Antuan kilisesine yedi Salı mum adamak uğurlu imiş! Buna müslümanlar da rağbet ediyor! temin ettiğine göre mesele tama- mer hakikattir. Muharririmiz di- yor ki: Saat onu çeyrek geçiyordu. Elhamra sinemasının patajmda | kiüsyi gözetliyordum. Birdenbire Tünel tarâfından ikisi çarşaflı ol mak üzere dört müslüman kadm İ belirdi. Kapının önünde bir müd- det konuştuktan sonra avluya gir- şi 4 neti de) nuna verildiğini yazmıştım. Defterdar Bahanın Reisliğinde toplanan komisyon hey'eti sarraf- larm mecidiye üzerinde ihtikâr yaptıklarını tesbit etm'ş ve hakla- | rında muamele yapılmak tanzim edilen evrakı mahkemeye vermiştir. Gümüş mecidiye piyasasınm hemen her gün tahavvülü yüzün- den bura halkı, tüccar ve memur- ları pek mutazarrır bir haldedir. üzere | Cürmümeşhut nasıl yapıldı? Kaçakçıya telefonla bir mal siparişi! Yirmi dokuz kişilik bir eroin şe- bekes'nin yakalantığını, bir de imalâthanenin meydana çıkarıldı- ğını bütün tafsilâtile dün yazmış - tık, Bu hususta zabrtaca tahkikata devam edilmektedir. Suçlular sor- guya çekildikleri gibi bunlara mal verenler de bir yandan takip edil (Devamı 2 inci de), HABER Istanbulda en çok satılar gazetedir. İlânlarmızı “HA: BER,, e verenler kâr ederler. “HABER, ber gün okuyunuz Pi Yeni suçlular aranıyor Yakalanan eroin kaçakçılarından: Villi, Sara, Ruso, Mihal, Lâmbo,