7 Mart 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 9

7 Mart 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 9

Tip: 1 — Lilyan Harvey YTip: 3 Mec İvena Bu tip için misaller: Karol Lom- bar, Marsel Şantal, Key Fransis. Klodet Kolber, Norma Şirer, Alis Fild, Dayna Vanyar. Tip: 5 ü 25 yaşından 30 yaşına kadar. Saçlarının renklerini sık sık de ğiştirecek, çok tuvaletleri olabile- Bayanlar... Bu satırları okurken mdi kendinize itiraf ediniz ki, muhakkak sinema yıldızlarından İrisini seviyorsunuz ve muhak - kak bu sevdiğiniz yıldızı da, ken -| dinize benzettiğiniz için seviyor - Sunuz. Bunda tamamen haklısmız. Ve bu hakkı — tanıdığımız — iç'ndir. ki, :ugün burada, bütün yıldızları, cek maddi vaziyette olmak lâ- “tözden irdikten $ , sizli A 5 R geç AA ""ı zım, Zeküâdan ziyade bedeni ve tip tertip ettik. Şimdi, aşağı- Bi yazları öedili ”mı! ,ılılıhılllllohndııhdmhı için uygun bir tip, un karşısına geçiniz ve bun- rın içinden kendinize bir tip se- Bu tip için misaller: Cin Har Serek ona benzemeğe çalışınız. lov, Lili Damita, Jan Helbing, Ed » bir kadın için hoşa gitmek, — yic Föyer, Konstans Benet. Yegâne meseledir. | Bu tipleri seçerken, yaş mesc — *esini de göz önünde tuttuğumu Ribi, bazı teferrüat da keydettik lar hangi tipi seçeceğinize yar dim edecektir. Tip:1 Çok genç tip. 17 ile 23 yaş ara . Orta boy. Dişleri, gülüş, kulak- İar gibi teferrüat güzel olmalı, Ne teli ve hareketlerinde çalâk tip ilesi fazla ciddi' değil. Bu tip için misaller: Lilvan Har Tey, Anni Ondra, Alis Vayt, Klârs » Simon Saymon, — Polet Du. bast, l $ Y L Tip:2 Çok genç tip. 17 ile 23 yaş ara - Fakat daha çekingen, mahçup & ciddi bir aileye mensup tip Bu tip için misaller: Meri Bri Yan, Doroti Jordan, - Janet Gay öt Annabella, Rubi. Kiler. Jos Gael, h. Tip: 3 c*”ç tip. Yüz çizgileri çok mun ..h"" olmalı. Her şapkanın uy du bir yüz. Beden güzelliği. av:“ tip için misaller: Mec İvans !'u me, Frances Di, Renr Sir, Tip: 4 “::."ı ziyade genc kadım. Col HH | olması lâzım değil. Fakat k, mli, Çalışmıyan, zeki kadın t İçin bir tip. Tırnaklara, saçla büy Valete fazla dikkat icabeden Tip: 4 — harol Lombar TCT T ŞU Ç Piri Yip: 5 — Cin Harlov Tip, Di 8 . Sporcu tip, Biraz erkek gibi ta: biatli. Serbest. Sıhhatli. Uysal ve neşeli. Temiz kalpli. ? S—Siüviya Sidney bi Bu on tipten hangisine benziyorsunuz? Tip: 7 Çok taze, İç açan bir güzellik. Tatlı bir tabiat. Bu tip için misaller: Janet Mak Bu tip için misaller: Karen Mor-| ponald, Betti Stokfild, Jinet Go - ley, Meg Removye, Maryon Da- vis. Tip: 3 — Doroti Yordan ip: 7 — Janet Mak Donald ber. Tip: 8 Ev kadını. Genç anne, Gizli bir güzellik.. Bu tip için misaller: Sidney, Ann Harding, Röno, İren Dann. Tip:9 Güzel kadm. Balık eti. Sıhhat. K. Genç. Bu tip moda olmamakla beraber hoşa gider, Fakat katiyen Mey Vert gibi etli butlu değil. Sa- kın ola ki ona benzemeyin. Bu tip için misaller: Telma Tad, İren dö Zilahi, Tip :10 Bu tipe bir çok şayanı dik-! kat güzellik unsurlu olanlar girer. Meselâ iri gözleri olanlara misal| Con Kravford, Adriyen Aymis, Edit Mera, Cina Manes.. Bu tipte olanlar diğer uzuvla- rımı çok dikkatle güzelleştirmeli ve asıl güzel uzuvlarını meydana çıkaracak şekilde yapmalıdır. Bunlardan başka İspanyol tipi| vardır: Buna misal: Dolores Del Riyo ile Lupe Velez'dir. Şimal tipi vardır ki misali Gre- ta Garbodur. Şark tipi olarak Mirna | oy gös- teriliyor amma, bu tip için onlar gelip bizden misal ve nümune ala- bilirler, Silviya Madlen Şövalyeye göre kadınlar Geçenlerde Mor's Şövalyeye atfen bir liste neşredilmişti. Bu listede Şövalye tanıdığı en güzel en kadınım ismini bildir'yordu. Bun'arın arasında bazı Amerika- L yıldızların isimleri de vardı. Şövalyenin bu listeden haberi yoktu. Haberi olur olmaz fena hal de canı sıkılmış ve demiştir ki: — Nasıl olur da bu saydığmız isimlere güzel diyebilir'm. Içlerin de hakikaten çok iyi tanıdıkla . rım!!!!.. var. Hiç onların bu sırla. | rını herkese ifşa etmek bana —ya- | OBJEKTİF | Sinemaya Halkı Çekmek iyi, fakat... Bu haft..,pazar günü, iki arka » aşım ile iki sinemaya gittim. Bu sinemaların isimlerini söylemiye - ceğim.. Yalnız hemen ilâve ede - yim ki, bun'lar Beyoğlunun küçük sinemalarındandı.. — Yani, büyük sinemalarda gösterilen — filmleri ikinci, üçüncü defa olarak göste « ren ucuz sinemalardandı. Pazar olmak itibariyle, her iki dinema da kalabalıktı. Sinema- 'arm kalabalık — olması şüphesiz ki sinema sahipleri için iyi bir şey dir ve buna hiç bir diyeceğim yok, Hattâ, snemalarm herzaman kala “alık olmasını isterim, ki böylece güzel ve çok film görmek imkânı- nız olsun. Fakat her iki sinemada da, film- leri ancak yarrya kadar görebildik ve çıktık. Çünkü içeride teneffüs imkânsız derecede, sıcak nefes ko- kan veinsan çokluğundan çıkan bir sıcak vardı. 4 Bu sinemaların ucuz sinemalar- dan olması oraya gelen halkm hiç birzaman sıhhat bakrmımdan böyle bir yük altıma — girmesini icap ettirmez.. Hem dikkat ettim, yeans arası olduğu halde sinema - u havası değiştirilmedi. .Halbu- ki belediye, zaman zaman, sine - malarda lâmba, kapı gibi — eksik şeyleri bahane ederek kontroller de yapar, nasıl oluyor da, bilhassa her tarafta hastlık olduğu böyle bir zmanad, çok — mühim olan bu hava işine aldırış etmiyor?. Bunu söylerken şunu da ilâve etmek isterim ki her şeyi belediye veya hükümetten istemek âdeti - mize mağlüp oluyorum.. Buçok fena âdete halkı alıştrranlar acaba müessese sahipleri olmasın!.Çünkü bu kadar iptidat ve her medeni va- tandaşm göz önünde tutması lâ . zım gelen şeyi, sıhhi bir — tedbiri, hence, belediyeye müdahale sebe- bi vermeden her şeyden evvel müessese sahipleri düşünmeli ve tatbik etmelidri. Nitekim bir kaç sinema bilirim ki — bunlar büyük sinemalardır. — kalabalık günler. de içerisini — havalandırmağı en mühim şekilde alâka ile takip &- derler ve bu müesselerein müdür - leri, bunu yapmakla — hem kendi medeniyet seviyelerini düşünür « ler, hem de ayni zamanda müesse- selerine rağbeti düşünürler,