14 Temmuz 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 4

14 Temmuz 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 4

4 Spoml İstanbul atletizm birincilikleri dün yapıldı Yeni Türkiye rekor- ları var İstanbul Atletizm birincilikle- ri müsabakalarna dün Taksim stadında başlandı. sonuçları alınan müsabakalar şunlardır: 110 metre manialı kaşu: Melih *“18,4,, saniye birinci, Raşid ikin- ci, Üç adım: Zeki “13,13,, metre birinci, Melih ikinci. Yunan usulü disk: Nailt “36,46,, metre birinci, Veysi ikinci. Bu| derece yeni Türkiye rekorudur. 10 bin metre: Remzi “34,51,6,, dakikada birinci, Niyazi ikinci. Bu derece yeni Türkiye rekoru- dur. Seçme müsabakalarımın sonuç- ları da şunlardır: 100 metrede finale kalan!lar: Raif, Sermih, Hilmi, Naci, Mufah- ham, Halük. 400 metrede finale kalanlar: Münci, Nazım, Tubini, Taha, Ce- mal. Müsabakalarım — arkası bugün alınacaktır. Merkezi Avrupa kupası maçları çok enteresan bir safhaya girdi ;Merkozi Avrupa kupası maçlarının kardöfinali oynanmış ve şu neticeleri vermiştir : Austria - Slavia'yı 2 - 1 Fiorentina « Spartayı 3 - 1 Ferencvaros - Zidenice'yi 6 - 1 yen miş; Yuventos ile Hungarla da berabere kalmışlardır. Galibiyet bu seler de kendi memle - ketlerinde aynuyan taraflarda kalmış- tır. Yalnız Yuyentos Turinoda oyna> dığı halde galip gelememiş ve bera - bere bir netlce almıştır. Fakat bu ta * kım Peştede yapılan — birinci maçta hasmımı 3 — 1 yendiğinden dömifinale | hırakılmıştır. İtalya şampiyon takımı | emin adımlarla finale doğru yürümek. ı tedir. Forencvarrosa gelince birinci maç- ta £ - 2 yenildiğini Çekoslovak Zide - nice takımımı bu sefer 6 — 1 gibi bir netice ile hezimete uğrattığından dö- abah Gazeteleri ne diyorlar? Hitler Pariste KURUN — Başyazıcı Asun Us (Hit ler Pariste) başlıklı yazısında, Fran- sada eski muharipleri başına toplıya- rak, Fransız BHükümetini devirerek e- le almak içtn çalışan ve kendişine Hit- lerin haçına mukabil ateşten bir haç wapan Kolonel dö la Rok'un progra - mundan bahsetmektedir. Ve demekte- dir ki: “Dö la Rok programını açığa vur - du. Hükümeti ele alacak, ana yasayı deağiştirecek, başkanlıkları araltacak, işsizlere iş bulup, işçiler için ev yaptı- racak, Solun devrimci partilerini yok edip bütün Fransada sınıflar arasında barışıklık yapacak, Fransız uluşuna dirlik ve düsenlik verecek olan bu rat bakalım bir gün Fransada gerçekten bir Hitler yerini alacak mıdır? ZAMAN — Başyazısında İzmitte Eylülde çalışmıya başlıyacak olan kâ- git fabrikasının gazete kâğıdı yapa - cağı haberinden bahsederek diyor ki: “Kâğıt fabrikasının gazete kâğıdı da yapmış olması çok faydalı olacak. tır. Bizden başka iki komşu —— Yuna- nistan ve Bulgaristan — matbaa kâ- gıtlarını şümdi Finlandiyadan alırken yakınlık noktasından bizden almama- lTarına imkân yoktur. Bu şekilde kâğıt fabrikamız kâğıdını Finlandiya fiya- tına da vermiş olsa bu iki komşu hü- kümet kâğıtlarınt birden almayt ya - kanlık noktasından tercih edecekler - dir., CUMHURİYET — Abidin Daver, dün gazetemizde verdiğimiz Bulgar bülgini Dr. Assen Bojinof!'un Türkiye aleyhinde ve Trakya'nın Bulgarlara verilmesine dair yazdığı yazıyı on maddede kısaltarak bunların hepsine teker teker cevap veriyor. —— Ingilterede bir sokak kavgası Belfast, 13 — Burada bir so- kak muharebesi olmuş ve birçok kimseler yaralanmıştır: Kavga, bir Skoç bandosunun taşa tutulmasiyle başlamıştır. Bir| an içerisinde halk iki bölüm öl-! müş ve biribirine taşlarla ve yapı| malzemesiyle saldırmıştır. Bu a- ralık birkaç el silâh da atılmıştır. Polis kavgacıları ayıramadığından bir mitralyöz otomobili ateş aça- rak halkı dağıtmıştır. Birçok kim- seler tevkif olunmuştur. Köylüler arasın- da feci kavga Adapazarı, 13 — Adapazarı- -— HABER — Akşam Postası İsmet inönünün ilbaylıklara bildiriği Ankara, 13 (A.A.) — Başba - kan ğeneral İsmet İnönü seyahati esnasında nüfus sayrmı hakkın - da ilbaylıklara — aşağıdaki emri telgrafla vermiştir: “Doğu vilâyetlerindeki geziler, (seyahatler) esnasında nüfus sa - yımı hazırlıklarını takip ediyo - rum. Yapılma zamanı yaklaşan nüfus sayımımın temeli olan nu- maralama işinde bazı il ve ilçe - lerin geri kaldıkları ve bu işi gere gi gibi önemle kovalamadıkları görülmektedir. Çok esaslı ve önemli bir devlet ve ulus işi olan sayım için statistik genel direktörlüğünden — verilen direktiflerin hemen ve — eksiksiz yerine getirilmesi ve bütün dev - let kurumlarının bu işte — canla ve başla çalışmalarını dilerim. ,, Bu emir bütün ilbaylıklara bil- dirilecektir. ——— .. . . 40 üniversi- akaşali * telimiz Köylerimizde neler yapacak ? Izmir, 13 — Üniversite rektör- lüğü ile Izmir ilbaylığı, İzmire gi- decek 40 Üniversiteli gencin han: gi örnek köylere gideceklerini, ne kadar kalacaklarmı ve nasıl çalı- şacaklarını tespit etmişlerdir. Üniversiteliler İzmirde lisede misafir edilemekler, ertesi günü İlbay Kâzım Dirik'in başkanlığın- da bir toplantı yapaçaklardır. O gün İzmirden kamyonlarla hare. ket ederek üç günde 45 örnek köy gezilecektir. Bundan sonra genç- ler misafir edilecekleri — köylere gönderilecekler, bir buçuk ay ka- dar orada kalacaklardır. Dönüşte İzmir panayırına uğra. nacak, gezinti ve tetkikler filme almacaktır. Japon c_ıî'_dusun- da komünistlik Fölkişer Beobahter gazetesinin Tokyo aytarının verdiği bir habe- re göre, Japon ordusunda komü - nistlik çıkmış, hattâ imparatorun mifinale kalmıştır. Zaten — dömifinale| nın Söğütler nahiyesine bağlı Fe-| muhafız alayı sübayları arasında kalan yegâne Macar takımı da bu ku: lüptür. Sparta, Loransada yenilmiş olması na rağmen dömifinal maçlarına İşti - rak edecektir. Çünkü bu sefer 3 -1 ye nildiği İtalyan — Fiorcutmayı Pragda 7 — 1 mağlübiyete uğratmıştı. Bu vaziyete nazaran dömifinal mı;.! Tarmna iştirak edecek 2 takım şimdiden anlaşılmış olmakla beraber dördüncü- sünün hangisi olacağı henüz bilinme - mektedir. Slavyanın Viyanada Austuriaya 2-1 mağlübiyeti ile Prağda gene ayni la * kıma 1 — 0 galibileti arasında hiç bir fark olmadığından her iki takım bita- raf bir memleket zalıasında ya Peşte- de, ya İtalya veya İsviçre şehirlerin- den birinde ücüncü bir maç yapacak- lar ve bu üçtncü çarpışmanın galibi dömifinale kalmış olacaktır. Eğer Austrla — galip gelirse kupa maçlarına iştirak eden dört memle -| ketten her birini dömifinalde temsil eden bir takım bulunmuş olacaktır. Aksi takdirde dömifinalde — iki ta - kım bulundurmak suretile Çekoslo - vaklar büyük bir şere” kazanacaklar dir. Çünkü bu suretle finale takımla * rımdan birisinin kalacağı muhakkak- (p tur, ,Her ne hal ise bu seneki Merkezt Av rupa kupası maçları çok heraretli olmuş ve hâlen de enteresan bir saf-| tir. rizli ve Doğirmencik köyleri hal-! kı arasında arazi meselesinden korkunç bir kavga olmuştur. Köylüler, ellerine geçirdikleri sopalarla biribirlerine girmişler, bir hayli dövüşmüşlerdir. Bir ölü, 16 yaralı vardır. Cümhuriyet müddeiumumiliği tahkikata elkoymuştur. Müessif bir irtihal Sadri esbak merhum Mareşal Gazi Ahmet Muhtarın hafidi ve merhum General Mahmut Muhta: rın mahtumu ve esbak Mısır Hı- divi Abbas Hilmi Paşanın damadı Bay Ömer Muhtar pek genç ya - şında müptelâ olduğu hastalıktan kurtulamıyarak irtihali darıbaka eylemiştir. Naşı mağfiret naşı 16 Tem - muz 935 Salı günü saat on birde Emirgândaki yalrlarından kaldırı- larak Emirgân camiişerifinde öğ- le namazını müteakıp namazı kı- İmdıktan sonra Emirgândaki mak- berei mahsusasmma defnedilecek « .Mevli Rahmet Eyliye da bir çok kişi yakalamıştır. Romen hazinesi Genel savaşta Odesaya nakledi- len Rumen devlet hazinesine aid evrak ve mücevherat — Princesse Marie vapuriyle — Ödesadan Ro - manyaya gönderilmiştir. SEKSİİLİN AMADT KA Bu kelimeyi iyi belleyiniz! EETE T D LA üğviyetinizde” “MÜHİM KEDTE u Cd FM L l SK ST GH ALL BAA Haşıh Bu gün sizde bulunmayan her şeyi.... SEKSÜLİN de bulacaksınız! KUTUSU 200 Krş. BEŞİR KEMAL - MAHMUT CEVAT EOZANESİ SİRKEOCI 14 TEMMUZ — 1935 KADBDINLAR İEİN Yüz kremlerini nasıl kullanmak gerektir? Kozmatikler de tıpki ilâç gibi - dir. Bunlar elverişli — bir biçimde tertip ve elverişli bir biçimde kul- lanılmadıkları takdirde iyilikten ziyade zarar verirler, Eğer makiyaj kremleri kullanı - yorsanız, dört kaide — vardır ki bunları sıkı sıkıya — gözetmeniz lâzımdır, Birincisi yüzünüzü te - mizlemedikten sonra hiç bir vakit makiyaj yapmamalısınız.. İkincisi de makiyajınızı tazelemeden evvel yüzünüzü gene tertemiz yıkama - hısınız. * Üçüncüsü geceleyin makiyajı - nızı silmeden evvel yüzünüzü a- damakıllı yıkamalısınız.. Dördün- cüsü yüzünüze süreceğiniz — deri gıdası, yahut yağsız krem, sürül - dükten sonra tamamiyle silinme - lidir, Bu kaideleri sımsıkı gözetme - diğiniz takdirde, yüzünüzde açık mesame ve siyah yağ izleri belir - meğe başlar. Bu siyahları sıkmak suretiyle istediğiniz kadar çıkara- bilirsiniz. Fakat siz çıkardıkça onlar yeni baştan belirir. Derinizde açık mesameleri ka - pamak için büzücü Josyonlar kul - lanabilirsiniz. Geceleri yüzünüz - deki yağsız kremleri — adamakıllı silmedikçe, bunun önüne hiç bir vakit geçemezsinir ... Yüzünüze çirkinlik veren bu iki derdiniz varsa, kurtulmak için he men faaliyete geçmelisiniz. Yüzde siyah yağlardan kurtul * manın bir kaç yolu vardır. Su ile karışık sıcak süt kompresleri kul - lanabilirsiniz. Yumuşak bir hav « luyu bu sıcak suya batırarak ve yüzünüzü on dakika kadar kor:p- res ettikten sonra, siyah yağları çok temiz bir tülbentle - sıkmak suretiyle çıkarır, — bundan sonra yağsız bir kremle masaj yaparsı - nIZ. Ancak siyah yağların tekrar çıkmasına mâni olamazsmız.. Bu- nu mümkün olduğu kadar azalt « ma kiçin yüzünüzü daima temiz tutmalı, soğuk su ile bol bol yıka - malı ve sıksık deri freksiyonları yapmalısınız. . Bu işler siyah yağları azalta » cağı gibi acık mesamelerin de ö - nüne geçer. ... Eğer deriniz kuru ise, ratıp sa- bun kullanmalısınız.. Deri yağlı ise iyi tuvalet sabunu kullanırsı - nız. Yağlı derilere ayni zamanda antiseptik olan sabunlar faydalı - dır. Yüzünüzü sıcak su ile yıkayr- - niz, Açık mesame ve siyah — yağ sahalarmı lâstik bir süngerle ay » rıca freksiyon yapın.. — Sonra da soğuk su ile yıkayarak — havluyu hafif hafif vurmak suretiyle ku - rulanınız. Geceleyin yatağa gir - meden evvel bir deri toniki kul - lanmak faydalıdır. Yağlı deriler için hafta da bir defa bir yüz maskesi yapmak iyi - dir. En iyi maske bademyağı ile taze maya karıştırılarak yapılır . Evvelâ yüzünüzü yıkar, bu mah - İâtu sürer ve kurumasını bekler- siniz.. Sonra da yüzünüzü temiz- lersiniz. Mahlâütu yapmadan bir gün ev- vel firincınızdan mayayı — alırsı - | nız. Mayanın gayet taze olması. | kat'iyen lâzımdır. İçeceğiniz suyun da yıkanaca * ğınız su kadar önemli (ehemmi * yetli) olduğunu aklınızda tutu * nuz. Derinizin su ile büyük ilişiği vardır. Eğer kalb hastalığınız yoksa | her yemek arasında iki bardak su içmelisiniz.. Böyle davranan ka - dınların bir çoğunun derilerinde hiç bir arıza görünmez, Eğer arpa suyu hoşunuza gidiyorsa, — bunu için.. Hele sabahları poratkal su- yu içmek kadar faydalı — bir şey yoktur. Sabahları aç karınla por- takal suyu içemezseniz, bunun ye- rine bir elma, yahut her hangi bir taze meyva yeyin. ! Geceleri — kullanacağınız deri gıdasma dikkat ediniz. Deriyi beslemek için lâzım olan mugad- di kremleri bir deri doktorundan sorunuz. Derisi yağlr — olanlar krem tertiplerini muhakkak dok- tora yaptırmalıdır. Açık mesamelere karşı gelmek için husustf kremler — olduğu gibi, gevşek deriyi besleyecek — yağlar da vardır. Ancak yazının başında da söylediğimiz gibi faydalı san - dığımız kremler zarar verir, deri- yi tahriş edebilir. İşte bunun için evvelâ bir defa mütehassıs dok - torun öğütlerini elmak iyi olur. ' Hoktar <» Tutulan Arnavud bakanı Sofya, 13 — 12 tarihli Utro ga- -s'esinin vazdığına göre Arnavut bayındırlık bakanmın ve kardeşi: nin cigara kâğıdı kaçakçılığı ya- pan bir şebekenin başı olarak ya- kalanması halk arasında heyecan uyandırmıştır. f Son zamanda Arnavut maliye- sinin geliri bu yüzden — bir hayli eksilmiştir. Birçok köylülerin bu şebeke ta« rafından dağıtılan cigara küğıdi kullandıkları görülmüştür. Esnaf b;;;asındakl j sulistimal Ankara, 13 — İstanbul esnaf bankasındaki sulistimalden dolar yı Şürayı Devlet mülkiye dairesime ce verilen lüzumu muhakeme kar rarı İlbay Muhiddine tebliğ edil* mek üzere İstanbula gönderilmit ti. Tebliğ kâğıtları bugüne kadaf Şürayı Devlete gönderilmediğin" den, yeni bir tebliğ yazılmıştır. Tebliğ kâğıtları Şürayı Devle* te geldikten sonra mesele he umumiyeye sevkedilerek bir kâ” |