29 Temmuz 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

29 Temmuz 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

0 RMANIN KİZİ Vahşi hayvanlar arasında ve Afrikanın balta girmemiş ormanla- renda geçen aşk ve kahramanlık. heyecan. esrar ve tetkik romanı mNo-66 mama Yazan: Rıza Şekib tama dt KARŞA KARŞA ORMANININDIR k Ormanıma döneli daha dört “ gün olmuştu. İlk yakalanıp ta esir olduğu günden kurtuluncaya ka - dar geçirdiği feci yaşayışı bir tür- lü gözünün önünden gitmiyordu, Kendisi yalnız bağlı kalmışken duyduğu istirapla, hem bağlı hem | altında çalışmaya | de kamçılar mahküm olanların duydukları is- tırabı ölçmeğe çalıştı. Şüphesiz ötekilerinin hayatı daha çekilme: bir şekildeydi, Karşa bir öc almaktan çok, kendisnie yardım etmek istiyen Ebülülâyı da beraberinde — getir - mişti. Fakat o gündenberi bağlı — tuttuğu bu genç adamı serbest bi- rakmakla en büyük sevap işliye - cene kanidi. Geniş bir sahayı görüşte kav - rıyan yüksekce bir beyaz karmca yuvası üzerinde oturuyordu. Yalnızdı. Yanımda ne Fatoşu, ne Şerif, ne de yeni büyümeğe ve serpilmeğe başlıyan genç arslan- ları, ne kara adamı vardı. Bu yalnızlık ta içine garip bir ürperiş vermişti. Önünde up- Uzun, —gepgeniş açılan — ya - rı çıplak sahada gözleri daldı Ne yapacağını, ne düşünmek istediği- ni bile bilmiyordu. Birdenbire gö- zü önünde bağlı duran Ebülülânın hayalini gördü. Kendisine serbest bırakılmasını istemek için ellerini uzatmış gördüğü bu hayalın sahi- bi, güzel '-)dam_ılf Geniş omuzları, üstünde güzel çizgili bir baş ve bu başı süsliyen iki güzel gözün sı - (Baştarafı 7 inci sayfada) BAŞ GÜRESİNE: | Arnavut Mülâyim, Kara Ali, Tekirdağlı Hüseyin, Molla Meh- — met, Manisalı Rifat iştirak ettiler, Kurada Manisalı Rifat tek kaldı, Mülâyim — Molla Mehmet, Tekirdağlı Hüseyin — Kara Ali karşılaştılar, İki senedenberi baş pehlivan - lık müsabakası tertip edilmedi - | ginden güreşlere iştirak edemi » — yen Türkiye baş pehlivanı Kara Ali ayağından rahatsız olmasına © Tağmen büyük bir spor ruhu gös- tererek halkın arzusunu kırmadı. | Hakem heyeti mazereti kabul ettiği halde güreşe iştirak etti. Pek sert ve çetin bir mücade . leden sonra kumanda edemediği sakat ayağı yüzünden müvazene- yi temin edemiyerek yenik düştü. — Hakem heyetinin bir muhalefeti | iki ekseriyeti ile mağlüp addedil- o di. | Önümüzdeki pazar yapılacak güreşlerde kur'a harici bırrakıl - mast ve bu suretle — Tekirdağlı Hüseyinle tekrar güreştirilmesi fırsatının verilmesini hakem he - yetinden rica ederek mütevekki- lâne ve meyusen ayrıldı. Kara Alinin bu talebi hakem heyetince kabul edilmiştir. Mülâ- caklığı karşısında içinde garip bir .| eziliş duydu. Bu adam, elinde olsaydı, Kar - şanın iki gün kadar süren esirlik hayatına meydan vermiyecekti. Kendisini kurtarmağa çalışan bir adamın şimdi keni esiri olarak bağlı durmasma akıl erdiremedi ve bunu niçin yaptığını bir türlü izah edemedi. Hemen yerinden fırladı. Bu genç adamı serbest bırakacak, hattâ alıp getirdiği yere kadar gö- türecekti, Karşa arkasından kovalanıyor: muş gibi koşuyordu. Ebülülânın bağlı bulunduğu yere geldiği zaman onu oturmuş ve dalgın dalgın düşünürken bul- du. Ebülülâ o kadar — dalmıştı ki, Karşanın hemen arkasına yaklaş- mış bulunduğunu bile işitmemiş - . Karşa, genç adama yaklaşma - dan evvel içinde duyduğu biribi « rine zıt garip hislerle uğraştı. Nihayet geldiğini anlatmak ve Ebülülâyı dalgınlıktan kurtarmak için ufak bir gürültü yaptı, Ebülülâ dönüp arkasına bakın- ca, genç kızı, ormanım kızımı, as - lanlı Hükümdarın bütün vahşi hayvanlarını kendisine bir esir gi- bi bağlamış olan kızını gördü. Güzel vücudünün ahenkli hatları gözlerini doldurdu. Ses çıkarmadan onu bir müd- det şeyretlikten sonra başmı çe - virdi ve gözlerini yere dikerek ge- ne düşüncesine daldı. (Devamı var) Alaturka güreş yim Molla Mehmet güreşi de pek teknik olmuş. Bu karışık güreş tarzına girmiye mecbur olan Mü- lâyim künde atmak isterken Mol- la Mehmedin maharetine kurban gitmiş ve gene hakemin bir muha- fif reyine karşı iki ekseriyetle mağlüp ilân edilmiştir. Pek bariz olmıyan bu mağlübiyet kararına hiç itiraz etmiyen Mülâyimin sportmenliği halk ve hakem heye- ti üzerinde çok iyi intibalar brrak- mış, kendisinin bu hafta kur'a ha- rici Molla Mehmetle güreştirilme- sine kaarr verilmiştir. Kur'ada kalan Manisalr Rifat- la Mülâyimin galibi Molla Meh - medin güreşleri de pek çetin ol - muş. Pek yorgun olan Molla Meh- mede haksızlık olmaması için gü- reş temdit edilmeden ikincilik a- ralarında ayrılmamıştır. Bu su - retle Tekirdağlı Hüseyin baş gü - reşin birincisidir. Başta güreşen bu güreşçilere ga- zetelerde meydan okuyan Dinarlı Mehmedin her pazar aramızdan her hangi bir arkadaşımızla ser - best güreş yapabileceğinin halka ilân edilmesini istediler, Bu suret- le bu pazar Dinarlı Mehmedin ser- best güreş yapamk üzre müsaba - kalara iştiraki bekleniyor. CEMAL —— İstanbul Marangozlar Cemiyetinden : Kanafımızın Belediyeye tescil edile rek cüzdan almaları için Belediyece werilen müsaa “ş kat'1 olarak 31 temm uz 995 tarihinde bitmektedir. Bu tarih- “#en sonra tescil edilmemiş esnafımız Belediyece eezalandırılacağı İçin, tescil muamelesini yaptırmamış olan ağaç İş leri sanayii İle meşgul usta ve İşçilerimi dn 31 temmuz tarihine kadar Galatada Batkalarda Adalet hanmdaki cemiye- #imiz merkezine müracaatle tescil edil melerini ehemmiyetle ilân ederiz, HABER — Akşam Post: Ât koşuları Mesvimin ilk büyük at koşula- rı dün Veli Efendi sahasında ya- pıldı. Duhuliyenin ucuzlaşmış olma- |sr, hattâ bir kısım seyir yerinin! |halka büsbütün bedava açılışı, dün Veli Efendi sahasında, epi vakittir görülmeimş bir kalabalık toplamıştı, Neticesini aşağıya yazdığımız yarışların, güzl olması, havanın iyiliği, dün Bakırköyüne kadar gi- den seyircileri tammen memnun etmişti. Ne yazık ki, dönüşte hal- kın rahat etmeşi için tedbir düşü- nülmemiş olması ve Şark demir- yolarının lâkaydisi yüzünden, şe- yirciler saatlerce tren beklemek mecburyietinde kalmışlar, ve ge- çirdikleri güzel gün birçok kişile- rin burunlarından gelmiştir, At kaşularma halkın rağbetini arttırmak için birçok fedakârlık - | lar yapan yarış tertip heyetinin, bütün emeklerini hiçe indiren bu hallerin derhal önü alınacağını u- muyoruz, Netice Birinci yarış — Birinci koşu - ya (satış koşusu 7 hayvan girdi. Mesafe 1200 metreydi. Üç yaşın - daki yerli yarım kırma İngiliz er- kek ve dişi taylara mahsustu. Bi- rinciliği — “Semiramis,, ikincilği “Güler,, üçüncülüğü “Olga,, adın- dak taylar kazanarak 130, 50, 20 Tiralık ikramiyeleri aldılar, İkinci yarış — Üç ve daha yu- karı yaşta halis kan İngiliz atla - rına ve kısrakalrına — mahsustu.. Mesafesi 1600 metreydi, Birinci liği “Essex", ikinciliği “Churba - ra,, üçüncülüğü “Srompo,, adın - daki atlar kazanarak 155, 55, 20 | liralık ikramiyeleri aldılar. Üçüncü yarış — Dört ve daha yukarı yaşta yerli, yarrm kan A - rap ve halis kan Arap at ve kıs- raklara mahsustu. Mesafe 1200 metreydi. Birinciliği — “Sada 1Il,, ikinciliği — “Ünlü”, üçüncülüğü “Tayyar II,, kazanarak 155, 110, 30 liralık ikramiyeleri aldılar. Dördüncü koşu — Üç ve daha yukarı yaştaki halis kan İngiliz at ve kısraklara mahsustu. Mesa- fe 2000 metreydi. Bu yarışa üç hayvan girdi. Birinciliği “Gazba- dalya,, ikinciliği “Markz”, üçün - cülüğü “Conk,, kazandılar, Bu yarış heyecanlı oldu. Üç at biribrilerini sonuna kadar sıkı; dılar, " Beşinci koşu — Dört ve daha yukarı yaştaki — yerli yarım kan İngiliz at ve kısraklara mahsustu. Mesafe 1800 metreydi. Bu yarışa on at girdi. Birinciliği “Ceylân”, ikinciliği “Bozkurt,, üçüncülüğü “Kap,, ka- zandılar. SEKSİİLİN — T OK Bu kelimeyi iyi belleyiniz! Çünkü FD TEL ÜFÜU A ) KA uzviyetinizde , MÜH (A | Kİ TT L G DA LAİ sıcak Gençlik kanı istekle “Çarpan - bir. kâlp Bu ııu sizde bulunmayan her şeyi..... SEKSÜLİN de bulacaksınız! KUTUSU 200 Krp BEŞİR KEMAL — MAHMUT CEVAT ECZANESİ SİRKECİ : Deniz yarışları (Baştarafı 7 inci sayfada) lere girecek ekiplerimiz yok,, diye ne- zaketen bir mazeret — gösterilebilirdi. Yarış sonunda — denizcilik başkanı Kadri Nuri ile konuştum bana şun - ları söyledi: — “Aralarında bir blok teşkil eden beş kulüp bugüne kadar yarışlara İştirak etmeleri şüpheli idi. Maksatlarının | ne olduğunu — bilmiyorum, Yarışlara başlamadan evvel tahriri dört madde- Nk bir dilekte bulundular, Halbuki bu dileklerin burada tetkikine imkân yok tu ve bu ichetlerin ancak denizellik heyetinin içtimamda konuşulabilece - ğini söyledim. Dört madde İle iste - dikleri şunlardı: 1— Yarışa girecek teknelerin yarışın başlıyacağı yere kadar götürülmesi, 2 — Yarışların Beykozda yapılması 3 — Hakem heyetinin kulüp murah- | hasları tarafından seçilmesi. 4 — Program tevziinin gecikmemesi Halbuki biz programları birkaç gün evvel hazırlattık ve dağıttık, Her şeyi biz hüsnü niyetle başarmağa çalışıyo- ruz. Hiç bir maksadımız ve tarafgirli ğimiz yoktur. Bilhassa hakem heyeti- ne karşı bir şey söylemek doğru de - ğildir., Bana kalırsa her şeyden — evvel bir spor disiplini ister. Zaptü rabtı nok - san olan bir kulübün istikbalinden her zaman şüphe edilebilir., Dün bir kulübün , yahut öyle demi: yelim de, onun mensuplarından bir - kaç kişinin yaptıkları çok kaha hare - ketler vakiâ cezasız kalmadı. Lâkin bu ceza kendileri için maddi olmaktan zi yade manevi olmalıdır. Hiç bir spor - cuya yakışmıyan böyle çirkin şey - lerin tekerrür etmemesini dileriz. Yarışlar Dün yarışlara, bazı kulüplerin geç gelmesi yüzünden — tam saat 11,15 de başlandı ve ancak 18,30 da bitebildi., Müptedilere mahsus bir çifte sını- fi tahdit edilen tekne mesafe 1200 Buna sekiz tekne girdi. Galatasaray birinci 4,13 Beykoz ikinci 4,42 4/10 Haliç üçüncü geldi. Gene müptedilere mahsus ve mesaf'e 1600 olmak üzere iki çiftede: Galatasaray birinci 6,18 1/2 Beykoz ikinel 44 4/10 Anadolu üçüncü. İki çifte dirsekli gene ayni katagari ve mesafe 1600 Galatasaray birinci 5,56 2/10 Beykoz ikinci geldi. Üç çifte ve mesafe 2000 Bu yarış hemen günün en heyecan- hısı ve en münakaşalısı oldu. Beyler - beyi teknesi, Beykozlular tarafından kasden el ile durdurulduğu ve epeyce zaman kayhbettirildiği halde birinci 7,31 1/2 geldi ve çok alkışlandı. Haliç ikinci T,97 Galatasaray üçüncü geldi- Beykoz ise diskalifye edildi. Müptedilere mahsus dörtlük sınıfı tahdit edilen tekne mesafe 2000 Galatasaray birinci 9,26 Beykoz ikinci 9,39 6/10 Güneş üçüncü. Bundan sonra bir saat yemeği için fasıla verildi. tekrar 15,30 da başlandı, Kıdemsiz; bir çifte sığıfı tahdid e - dilen tekne mesafe 1200 Haliç birinci 5,27 1/10 L S, K. ikinci Galatasaray üçünet. İki çifte kıdemsiz mesafe 1600; Galatasaray birinci 7,68 Haliç ikinci 8,1 Burada şunu hatırlatalım ki diğer kulüpler öğleden sonra yapılan yarış- lara iştirak * etmemişlerdir. Bundan sonra yalnız Galatasarayla Haliç karşı karşıya kalmıştır. İki çifte dirseklide — Halicin teknesi olmadığı için — Galatasaray hükmen birinci addedilmiştir. Üç çifte kıdemsiz, mesafe 2000, Haliç birinel 10,22 4/10 Galatasaray ikinci 10,81 4/10 Dörtlükte başka kulüp iştirak etme- diği için Galatasaray hükmen birinci, Bir çifte kıdemli sınıfı tahdit edilen tekne, mesafeler diğer — kategorllerin ayni. Galatasaray birinci 5,28 1/10 Haliç ikinci 543 İki çifte kıdemli: Galatasaray birineci 645 2/10 Haliç ikinci T,17 8/10 kadar öğle Yarışlara Topkapı a-lanında Vefa-Topkapı karşılaştı 'Topkapı alanı gene dün — tarihf bi gün yaşadı, 2 de başlıyan gençler ma” çını 3 -2 Vefa kazandı iki traf zevkli ve güzel bir oyun çıkardılar, İkinci ta- kımlar maçını Vefa üstün bir oyunla 1-2 Vefa kazandı. Bu oyun zaman zâ- man zevkli ve heyecanlı anlar geçirdi Sıra birinci takımlar — maçına geldiği zaman ahalinin alâkası son dereceyi bulmuştu. Saat 6,40 da takımlar sa « haya çıktılar, Vefalıların. Muhteşemi ve Gaziden mahrum olduğu Topkapt - nın en küvvetli — kadrosu ile oyuna gıktığı görülüyordu. Hakem Vefalı * Tardan Hasanım — idaresinde oyuna haşlandı Vefalıların — neticeyi biran evyel lehlerine çeyirmeleri için gayret güsterdikleri gözüküyordu. İzk daki kalarda hakemin verdiği penaltıyı Ve- falılar kullanamadılar, Topkapmım bu penalfıdan sonra derhal hücuma geçtiklerini görüyoruz. Bunun netice- si olarak biraz sonra sağ açık Sa » lâhaddin güzel bir sıyrılışla ilk Top * kapının golünü kaydetti. Bu golden sonra oyunun heyecanı — çok artl Fahriden güzel bir pas alan Enver ta- kımımın ilk golünü attı oyun büsbütün kızıştı-. Hakem oyunu sertliğe doğru götürüyor lüzumsuz havalarla oyunu bozuyor asabları geriyordu. Biraz sonra Hüseyinden Osmana, Osmandan Kâmile geçen topu Kâmil güzel bir şütle gole çevirdi. Ve devre 2-1 Topkapmın - üstünlüğüyle bitti. İkinci devrede Vefanın — daha enerjik oynadığı gözüküyor. Fakat Topkapır nın güzel bir müdafan usulü takip et mesi Enverin ilerlemesine mâni olu - yordu.Oyun bu netice ile sona erer * ken karanlık iyice bastırdı. Alâkanın ahali üzerindeki tesiri — çok fazla idi, Sahada 3 binden fazla seyirci vardı. E. Ersoy | Beylerbeyi alanında Beylerbeyi sahasında dün Kuzgun- cuk ve Lânga birinci ve ikinei futböl takımları arasında — maçlar yapıl » mıştır, İkinci takımlar maçı berabere bitmiş, birinci takımlar maçı da 1 -0 Lânga takımı kazanmıştır. —— Fatih sahasında Dün Fatih idman «por — sahasında yapılan maçda, Fatih ikinci, Gençler birliği ile, Fener Yıldırımspor kar » gılaşmışlar ve güzel bir oyundan son- İki çifte dirseklide Galatasaray hükmen birinci, Üç çifte kıdemli; Galatasaray birinci 9,40 1/10 Haliç ikinci 9,54 Dörtlükte: addedilmiştir. Bu noticelere ve — birinci 5, ikinci 3 üçüncü 1 puvan aldığına göre umum? vaziyet şöyledir: MÜPTEDİLERDE: Galatasaray birinci Beykoz ikinci Beylerbeyi üçüncü Haliç Güneş Anadolu Fenerbahçe KIDEMSİZLERDE: Galatasaray birinci Haliç ikinci KIDEMLİLERDE: Galatasaray birinci Haliç ikinci 9 puvan Tekrar edelim ki bir iki hâdise istis na edilecek olursa umumiyetle yarış" lar çok muntazam ve zevkli olmuştur: Diğer kulüplerin de böyle bozgunluk- lar çıkarmıyarak iştirak — etmelerini çak arzu ederdik. Herhaldeo zaman düşmanlık derecesine varmamak şar « tile bir vekabetin — vereceği heyecan daha fazla olacaktı. " Ha, Kâ. AKMAN sunuanNSE URRH 18 B 25