9 Ağustos 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 6

9 Ağustos 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 6

Hava tehlikesini bilen üyeler Ankara 7 (A:A.) — Hava tehlike - sini bilen üyeler 1516 — B. Pertev Ali Kocamaz İs - tanbul elektrik Ş. muhasebe D. şefi- 20, 7577 B. Mehmet Giz Hukuk (işleri memuru 20, 7578 B. Abdullah Aktaş Gazhane kimyağgeri 20, 7579 B. Salâ - hattin Davran elektrik ist, Ş- 20, 7589 B. İsmet işletme m- muavini 20, 7581 B. Giyasettin Dorman Aksaray depo- su âmiri 20, 7582 Hüseyin Avni Ho - man Aksaray deposu m. muavini 20, 7583 B. İzzet Hasan Alpaltay memur! 20, 7584 B. Osman Meral Arabalık â-| miri 20, 7585 B. Helvetia Harika karşı sigorta şirketi (İsviçre) 100, 7557 B. Markhard Gantenben ve şürekâsı Ga- lata büyük tünel han 25,758 B.K. eliasko mahdumları Galata Minerva han banker 100, 7589 B. Yani Bali a- vukat 20, 7590 B. Panayot (Kalinos Bakkal 20, 7591 B. Agop Kirisyan ku- yumcu 20, 7592 B. Neokli Pavlis müs- tahtem 20, 7593 B. Yorgi tavukçuoğlu tecimer 20, 7594 B. Ali Ankara iratçı 20, 7595 B. Ali Mısırlı 20, 7596 B. Niko Dimitri Emanuelidi terzi 25, 7597 B. Vasil Atanasyadis bakkal 20, 7598 B. Eftat Tapandis boya tecimeri 20, 7599 | B. Dimitri Yonanidi komisyoncu 20, 7600 B. Gligor. Baslamacoğlu gazozcu 20, 7601 B. Sokrat Kostantanidi Kö -| seleci 20, 7602 B. Abdullah Adana 20,! 7603 B. Fazıl Belli 20, 7604 B. Halil; Hikmet 20; 7605 B. İsa oğlu Naim 20.) 7606 B. Salim Geregeli doğan 20, 7607 B- Yahya Cafer Malatya tecimer 25, 7608 B, Raif yeni garaj direktörü 290, 7609 B. Şevket Ayvaz oğlu Simeryol | poz üsteneisi 100, 7610 B- Mehmet bu dunsuz oğlu bozkır ahırlı köyünden 20, 7611 Hacı oğlu Mehmet çavuş ba - demli köyünden 20, 7612 B. Gerezcei Musa oğulları ahirlr O köyünden 20. 7613 Ömer çavuş balıklava köyünden 30, 7614 B. Veli oğlu Mehmet Çiftlik köyünden 20, 7615 B. Macit oRaydar Karacabey eczacı 30, 7616 B. Mustafa Kutlu H- Ahmet oğlu çiftçi 20, 7617 B. Hüseyin M. Kemalpaşalı koyuncu 50, 7618 B. İLsmail büyük şekerci 30, 7619 Rıza kaptan motörcü 20, 7620 R. Hüseyin Saka Çiftçi 20, 7621 B. Ömer Topal Akhisar köylü 30, 7622 B. Kü- çük Abdi kulakpınar köylü 20, Hava Yolları Devlet işletme idaresinden Telsiz telgraf ve telefon ve radyogonometre aletleri almacak. Hava Yolları Devlet İşletme İdaresince alıcı ve verici telsiz- lerle radyogonyometre cihazları almacakdır. Bunların cinslerini kararlaştırmak için bu aletleri satanlardan aletlerinin muhtelif kataloğlraile bütün vasıflarmı bildiren izahat istiyoruz. Verilecek izahat arasında şunlar da bulunmalıdır: 1 — Cihazların fiatı (Ankara veya İstanbulda teslim şartile Türk Lirası olarak). 2 — Cihazların siparişden nekadar sonra teslim edilebileceği. 3 — Cihazlarla birlikde verilecek yedeklerin cinsi ve mikdar- ları, 4 — Cihazlardan bir tanesinin tecrübe için Ankaraya getirilip getirilemiyeceği. 5 — Cihazların ne gibi şartlar altında ve nekadar bir zaman için garanti edilebileceği. 6 — Cihazların diğer markalara faik olan hususiyetleri. 7 — Bu cihazlardan hangi hatlarda kullanılmakda olduğu. 8 — Şebekemizde aynı fabrikanın telsiz aletlerini kullandığı- mız müddetçe fabrikanın bize ne gibi kolaylıklar ve yardımlar yapabileceği, Bu izahat 1/11/935 tarihine kadar Hava Yolları Devlet İşlet- me Müdürlüğüne — referansları bağlı olarak — gönderilmiş ol- malıdır, Bütün şebeke hakkında telsiz ve gonyometreler için bir proje yaparak o projeye göre yapılacak muhabere tesisatı için umumi bir teklifte bulunmak veya daha fazla malümat almak iste- venlerin İdareye müracaatları. (2048) (o (4575) Istanbul 7 nci icra memurluğundan: Emniyet sandığı Namına birinci derecede ipotekli olup yeminli üç ehlivukut tara- fından tamamına (1231) lira kıymet takdir edilen Boğaziçinde Pa- şabahçe Atik Ahmet Efendi cedit Tepe sokağında 12 No. lu hahçe- li bir'evin tamamı açık artırmaya vazedilmiş olduğundan 12 -9— 935 tarihine müsadif Perşembe günü saat 14 ten 16 ya kadar daire 'de birinci artırması icra edilecektir. Arttırma bedeli kıymeti mu. Bammenenin yüzde 75 şini bulduğu takdirde müşterisi üzerinde br. rakılacaktır. Aksi takdirde en son arttıran isahhüdü baki kelmak Üzere arttırma 15 gün müddetle temdit edilerek 27—9—93€ tari hine müsadif Cuma günü saat 14 den 16 ya kadar keza dairemizde yapılacak ikinci açık. arttırmasında arttırma bedeli kıymeti mu Bammenenin yüzde 75 şini bulmadığı takdirde satış 2280 No iu ka nun ahkâmma tevfikan geri bırakılır. Satış peşindir. Arttırmaya işti rak etmek isteyenlerin kıymeti mu: | hammenenin yüzde 7,5 nisbetinde pey akçesi veya milli bir banka nın teminat mektubunu hamil bulunmaları lâzımdır. Hakları tapu sicilli ile sabit olmıyan ipotekli alacaklarda diğer alâkadaraam ve irtifak hakkı sahiplerinin vu haklarını ve hususile faiz ve masarife dair olan iddialarını evrakı voüsbitelerile birlikte ilân tarihinden iti dır. baren nihayet 20 gün zarfımıla birlikte dairemize bildirmeleri lâzım Aksi takdirde hakları tapu sicili ile sabit olmıyanlar satış bezelinin paylaşmasından hariç kalıriar. den mütevellid belediye rusumu ve Müterakim vergi, tenviriye, tarzifiye. vakıf icaresi bedeli müzayededen tenzil olunur. Daha fazla malömat almak isteyenler 20—8—975 ta rihinden itibaren herkesin görebilmesi için dairede açık bulunduru lacak arttırma şartnamesile 934/2912 No. lc dosyaya müracöatla mezkür dosyada mevcut vesaiki görebilecekleri ilân olunur. (4606) HABER — Akşam Postası No8 Tefrikamızın anlattığı yıllarda yani tal taraflarında çalışan ter pancı müslüman çingeneler. — O, dedi, yarı sarhoş, yarı ka- çık biridir. Birkaç ay önce Üskü - darda, Kadıköyünde filân dola * şir, arasıra kahvelerde keman fi - lân çalardi; şimdi bu tarafa düş- müş,.. Lâkin bu zavallı oralarda pek sakin bir adamdı. Bugün ba- kıyorum, pek hiddetli gibi.. Mut- laka birşeye kızmış olmalı! Siz galiba, demin kendisine bir lira verecek oldunuz almadı! — Evet... Almadı... — Galiba kendisini eskiden ta- nıyorsunuz? — Evet.. Eski bir mektep arka- ar! i - Mi nz an benziyor | Bu defa kendisi bağırarak ce - vap verdi: — Hem de'neler görmüş, geçir- miş... Neler, neler, nelerde ne maydanozlu köfteler... Kah, kah, kah, kah! Kahveci çırağının biri atıldı: — Haydi babalık, git başka yerde dalga geç; burası açmaz se- ni! Sesin geldiği tarafa dönerek: — Haltetmişsin sen edepsiz herif... Ben dalga geçmiyorum... Ben burada kendi derdime yanı - yorum | — Öyleyse sana bir mum geti- reyim de iyi yan! — Mumu sen götür de ustanm burnuna sok! Orada tavla oynarken (yenil - mekte olan emlâk tellâlı kıyafetli biri hiddetle: — Söyletmeyin şu serseriyi bu- rada yahu, tutun kuyruğundan a- tn dışarı! Kafa bu be! Vay efendim, #en misin bunu söyliyen? Bu lâf ona öyle dokun- du, öyle dokunduki oturduğu sandalyadan fırlayınca yanıba - şındaki başka bir sandalyayı ka - pip olanca hızıyla herifin kafası - na indirdi ve indirmesiyle beraber orası bir karıştı, bahçe allak bul- lak oldu. Artık ye yemez misin? Önüne gelen zavallı İrfana yapıştırıyor - du. Hattâ bu aralık onu kurtara - yım derken bir iki yumruk da ben yedim! Nihayet gürültüye koşan bir polis, İrfanı kolundan tuttu: — Gel babacığım, gel canım, gel efendim, gel sen onlara uy- ma! Diyeçok tatlı bir dil ve çok gü- ler bir yüzle (o onu aldı, tramvay yoluna doğru götürmeğe başladı. hiz İman pe YY bundan yirmi yirmi beş yıl önce Kar. O zaman bende peşlerinden yetiştim, polisin kolunda kuzu gi- bi gitmekte olan İrfanm avucuna: — Bunu da almazsan arkadaş- İk hakkımı helâl etmem! Diyip iki lira sıkıştırdım ve döndüm... Ondan sonra da İrfanı bir daha İstanbulda hiç göremedim. Çün - kü, onun da benim de eski arka - daşımız Aksaraylı Nazım, bu va- kadan birkaç gün sonra İrfanmn bir gece, çok, amma pek çok içme neticesi bir viranelikte sızıp kal - miş ve bir daha da hiç ayılmamış m b İM mediğim İrfanın son dargmlığı - mızdan yirmi, yirmi beş yıl sonra bana vermiş olduğu paketi açıyo - rum, içi yirmi yıllık türlü macera- larla dolu olan bu paketin mün - derecatını iyi okuyun da bir çin - gene aşkı yüzünden zavallı İrfan- cığın başmdan neler geçmiş oldu- ğunu görün ve ibret alın! Irfanın bana verdiği paketin i- çindeki defterlerden: Nihayet Nazlıyı buldum am - ma buluncaya kadar da hani yok mu, akla karayı seçtim... Etemle öteki çingenelerin dediği kadar varmış... Karı gerçekten cinli i - miş... Yani bizim isterik ve biraz da melankolik dediğimiz cinsten imiş... Onu nerede bulsam beğenirsi - niz? Koskoca İstanbulda onu ara- mak için gezip tozmadığım yer kal madığı halde en sonunda kendisi- ni Erenköy ile Küçükçamlıca ara sında bir ağaçlığın kenarına kurul muş dört çingene çadırmın önün- de bulmayayımmı? Akşam serinliğinde idi, birazda hem o taraflardaki göçebe çinge- nelerle görüşmek, hem de Nazlıyı aramak için Çamlıcadan yaya ola- rak Erenköyüne doğru niyordum.. Uzun çayırın üst tarafında bak- tım, dört çadır var. Ben daha çadırlara sokulurken şoparlar etrafımı sardılar; başla- dılar arsızlanmaya... Tam bu ara- lık çadırların arkasındaki ağaçla” rin altında yanüstü yatmakta o - lan bir kadın birden doğruldu ve çocuklara bağırdı: — Kamaraf tu la ci beş muda- radut! (Rahat durun, pataklarım ba sizi!) ÇiNGENELER ARASINDA Hayattan alınmış hakiki bir macera Yazan: Osman Cemal Kayşısız Artık ye, vemezmisin? Önüne ge€' ilen zavallı irfana yapı İlerdenberi dağlarda ararken bt” 9 ASUS STOS 1075 VEN Şştırıyordu Çocuklar dağıldılar. Şimdi bana pek yabancı gelmiyen k4' na dikkat edince bir de ne göf€” yim, mübarek, günlerdenberi ars dığım kadın değil mi? O'da beni tanımıştı. Yanı” doğru ilerlerken gülümsiyerek b” ni karşıladı: — Hoşgeldin, hoşgeldin... — Hoşbulduk, hoşbulduk... — İlle velâkin niçin böyle kolu boş geldin? — Ne bileyim? Eğer seni gü” Sı racıkta, bağda bulacağımı bi dim hiç böyle eli kolu boş miydim? Sana neler getirirdi” neler!... — Ben istemezdim zatımızdan... Şimdi getirmiş ol" saydınız buraya sadece keman nizi çok makbule geçerdi! — Sahi ne iyi olurdu. Kalktı, çadırların birinden bi Karşılıklı oturduk. Ne i konuşurken kadın yüzüme melöl melül bakıp iç çekmeğe baş sin mı? Meğer ben görmiyeli zavallı nin başına neler gelmiş, neler” sebebi hiç de bizim düşündüğü * müz, yahut Etemin filân söy leri gibi değilmiş... Meğer, hr Etem evli olduğu ve Nazlınm yakın akrabası bulunduğu halâ” son zamanlar kadıncağıza sat4$” mağa, sarkıntılık etmeğe ve işi o kadar ileriye götürmeğ' kalkışmış ki nihayet bunu fark © den Etemin karısı kıskançlıkta” hem bir gece odunla adamakil! dövmüş; hem de ertesi gün Nash ile saç saça baş başa gelerek Topçulardan buraya kaçırtmı$” Neden sonra çiroz gibi ipi ve bir yaprak gibi akşam rü: nın önünde sallanan orta yaşlı kadının getirdiği kahveyi içerki Nazlı sordu: — Ya siz buracıklarda ne ar”) sınız büle, nasıl oldu da düşte yolunuz bu yanlara?.. Nazlıya büütn bu beş on gü” lük maceralarını, kendisini tâ | relerde aradığımı uzun uzun #9 lattıktan sonra: — Dedim, buralara da işte aramağa gelmiştim. Tatlı bir gülümseme ile: — Öyleyse, dedi, te buluş” işte, Gözlerin olsun aydın! — Demek, buraya gelmedi” önce senin Zekeriya köyü, Kent Burgaz, Kısır mandıra taraflar!” filân gittiğin hep yalan ha! — Ha ha! Himede yalarisij 20.. Onlarin hiçbiri beni tana”? bile... Onlar sent paraca biraz “” dırmak için böyle söylemişler” — Buradakiler senin neyin? — Buradakilerin içinde var nim baba tarafımdan hısımları” — Ey, birazdan ben kalkıp ze deceğim, sonra seninle bir nerede buluşup görüşebiliriz? 4 — Nerede, ne zaman İ (Devamı va” )