8 Ekim 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 6

8 Ekim 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 6

Amerikada bir iğ istasyonunu basan haydutlar Radyo makinesinde sesleri işidilince Polisin eline geçtiler Radyoda şarkı söyliyen, temsil ve. ren aktör ve aktrislerin yüzlerini ha- reketlerini görmiyerek yalnız sesleri - ni işitiyoruz, Bununla beraber onların hususiyetlerine dair de bir şey bilmi. yoruz. Geçenlerde karısının mahke - meye müracaatı yüzünden gazetelere geçip meydana çıkmasaydı radyo şar- kıcısı meşhur Amerikalı Donald No- visin hususi dertlerine dair kimse bir Şey bilmiyecekti. Donald Novisin okarısı, bir akşam yanında iki polis hafiyesi olduğu hal- de bir binaya, bir dalreye gitmişti. Bu ânirenin kapısında “rahatsız edilme - melidir,, diye bir tabelâ asılı durması- na rağmen Novisin karısı bu ihtarı dinlemeden polislerle — birlikte içeri daldı, İçerde kocasmı Lokhart isimli gayet güzel bir kızla buldu. Kız o ka. dar güzeldi ki, Novlsin kendi karısı bi Je buna itiraf ediyor. Novisin karısı bu isbat neticesinde mahkemeye başvurarak açıktan açığa boşanmak istedi, Kocası ise, bunu şöyle anlatıyor . du: «Bu kız, nasılsa kendisine tutu - larak hiç peşini brrakmamakta imiş. Hattâ bir defa başından savmak için kendisine 2009 dolar vermiş... Fakat mahkeme bu radyo şarkıcı . sının karısına boşanma hükmünü ver. di, Ve haftada 137 buçuk dolar üze - rinden nafaka tayin etti, Radyo komiklerinden bir diğer A . merikalı Hanri oTeylor, bir evlenme vadini yerine getirmediği için aleyhi -| ne açılan bir davada 25000 dolar ce- za vermek hükmünü giymiştir. Şimdi komik aktör bu yekünun çok olduğunu, mahkeme jüri heyeti . pin hep milyonerlerden teşekkül etti .| Bini, onların ise bugünlerde pek zer kazanılan paranın değerini pek takdir edemedikletini iddia etmektedir. * — Gelelim iki radyo sanatkârma da. ha. Runlardan birinin adı Sims, ö - tekinin Aylomey Beyli bunlar radyo mrühitinin biribirine en sadık karı ko- tasıydı, Sims piyano çalıyor ve Beyli! ise şarkı söylüyordu. Şimdi Beylinin | konserlerde yer alması muvafık görül| 'düğü için Sise arkadaş olarak başka hir kız sanatkâr getirilmiştir. Sims, şimdi bu gencin muvaffaktyetine yar. dım edecek, onunla birlikte çalışacak.. ! Sims ve ilk karısı radyo heşriya - tinen ilk başladığı ozamanlarda pek garip surette evlenmişlerdi. Sims küçük bir şehir sinemasında piyano çalıyordu. Bir gün mlşteriler- den birini yumruklıyarak yeredü. şürdü. Buna sebep de bu müşterinin; gişede bilet veren kıza nezaketsiz bir muamelesiydi, Tuhaftır ki bu kızla Sims sonra) evlendiler, Fakat bu kavganm meticesi olarak| her ikisi de sinemadaki işlerini kay - betmişlerdir. Sims evinde şarkılar o bestelemeğe İyiye Fakat sanatla alâka | istiyordu. Fakat bu sırada eski tanı - yan karısınm gürültüye taham. yoktu, Ayrıldılar Sims Şikago- ya gitti, Ve orada şarkı söyliyecekler İçin Mr mektep açtı. Karısı her hafta gelerek kendisi için ayrılan geçim pa - rasmı alıyordu. Radyo şarkıcılarından Donald Deyvis, vaktile pek seviştikleri karısından ayrılmadan önce karı- sı Jülbetta Bürnett ile birlikte... Ted Husing ismindeki bu A- merikan kızı, bir radyo artistin- den ayrılıp diğer bir radyo or; hestra şefine varmıştır. | Ayni zamanda Aylonsey Beyli is. mindeki kız da Nevyorkta musiki meki tebinden mezun olmuştu ve mesleği .! ne başlamadan önce biraz dinlenmek dığı erkek arkadaşlarından zengin bir delikanlı ile evlendi. Simsinşimdi ayrı bulunduğu karısı gibi sanatkâr Beylinin kocası da sa - netten amlar takrmından değildi. Ka- rısmın oproyalarıma ve tecrübelerine hiç dayanamıyordu. Beyli ayrılarak oŞikagoda Pol i. simli bir şarkıcı ile bir çift o halinde oyunlar vermeği kararlaştırdı ve İşe başlamadan önce biraz mümarese yap| mâk üzere tesadilfen Simsin dersane . sine geldi, Orada seviştiler. Ayloney Beyli, Şikagoda ilk muvaffakıyetli oyununu! verdiği vakit, eski kocası onu alkış . lamağa gelmişti. Orada Beyliye, Simse ve Simsin vaktiyle kavga etmiş olduk! Tarı karısına rastladı. Neticeyi tahmin edebilir misiniz? Hiç sanate temayülü olmıyan zen - gin delikanlı, Simsin sanatten anir - yan karısını sevdi, Ve boşanmalar, ev- Tenmeler öyle oldu ki sonunda Sims, Beyli ile ve zengin delikanlı ise, Sims" in geçinemediği karısı ile evlenmiş bu- lundu, Sanatkârlar beraber oyun ver- meğe, ötekiler ise onlarm idare iş. lerini görmeğe başladılar. » Radyo artistleri bazan zorla ortak- lığa devam edip giderler. Meselâ “Bebs ve kardeşleri, adı altında üç ki- şilik bir sanatkâr grupu vardı. Bun . lardan Çaris Rayan ve küçük Ra .| | | artistlerinden Grays Miçel de bilmek. Boston'lu .. sahur şarkıcı Budi Klark, yukarda resmi görülen Laiz Hitz ile Nevyorkta evlenip bir gece içime Bostona tekrar dö nerek radyo neşriyalına başlamış- tır. yan kardestiler. Bebs ise Çarlsn ka - rısıydı, Fakat böyle bir isim takmış lardı. Bundan beş ay öncer o kocüsını sevmediğini iddia eden Bebs ayrılmak istediğini söyledi. Muhtelif sebepler - le ayrıldılar. Bebs bunu kendisi ve ka- zancı için zararlı buldu. Öteki iki kar deş te bunun zararını o seziyorlardı. Tekrar birleştiler. Şimdi gene bera . ber çalışıyorlar. Fakat şimdi “Bebs ve kardeşleri,, derken, Bebs hakikaten bir kardeş muamelesi görüyor, * Radyo istasyonlarından birinde! bir haydut baskını olmuş ve: — Eller yukarı: — Paraları, altınları verin! — Bağlayın şunu. — Tıkın dolaba! — Vurma! Vur! Gibi sesler her radyo een leri işitilmiş olduğu hale kimse ehemmi-| yet vermemiş, bunu kötübir | sanmıştı, Yalnız Vaybrob - isimli bir yep bunu anlamış, radyosunu kapayıp po- lise telefon etmiş ve radyo neşriyatı amatörleri arasında bulunan kocasını da kurtarabilmişti. Amerikanm Pitsbörg şehri radyo oyun sizin bir cinayete sebep olmuştur. Gerçi münasebeti yapan delikanlı sonra avukatı tarafından mahkeme - de “zihnen malül ve vurdum duymaz, suretinde tarif edilmiştir ama haki - kat şöyle idi: Bu genç radyo sanatkâr Miçel isimli kıza tutulmuştu. Bir gün ona izdivaç teklif etti. Kız reddetti. — Niçin istemiyor sun. Param yok.| ondan mı? Kız, belki de pek bilyük bir itina ile onun kalbini de kırmağa çalışmak sızım; Greys “— Evet!,, diye bilmeişti. Sonra bu delikanlı bir benzinis. tanyonundan para çalmağa kalkarken kendisine karşı gelmek İstiyen genç bir nöbetçiyi öldürmüş ve derhal ya- kalanmışı muhakeme edilmiş, idama mahküm olmuştur. Kendisi yirmi bir yaşında idi. Bir defa hırsızlığı bizzat yapan bir “Viubor Skot,, isminde artist yaka- lanmıştır. Radyoğrafı bitirdikten son ra, hırsızlık yaptığı bir evdir. Bu adam da bir gece 75 yaşında' isimli bu Amerikan şer- betçisi, daralt ol- duğu kocasın. dan 25.000 do lar “yürek te- sellisi,, iste miştir. Aylomey Beyli ismindeki bu hız, san'atkir olmıyan kocasın- dan ayrıldıktan sonra bir radyo piyanistine varmiş, radyo piya- nistinin san'atkâr olmıyan ka- rısı da tuhaf bir tesdüfle sonra- dan Beyli'nin kocasiyle evlen- miştir. bir ihtiyarı o uyandırmış, eline geçen şeyle onun kafasına vurmuş, fakat pek uzlı vurduğu için adamı öldür . müştür. Katil artist bir müddet sonra ya - kalanmış cezasını görmüştür. Bir defa bir Amerikalı radyo ar - tistini izdivaç vadettiği halde ve bu. nu katiyyen lüzumlu kılacak hâdise- ler de geçmesine rağmen sözünü ye - rine getirmekte o imtina ettiği için; mahkemeye müracaat eden kadıni diği halde sözünü satmıyor şarkıcısı Hanri Teylor al: Vera Grop adlı bu kadın # dolarlık bir dava açmıştır. kendisinden 25000 dolarlık tese rası istemiş ve kadının 8 dünyaya gelmiş olan çocuğunun ması İçin 5000 dolar para İst Bu artist, belli başlı — şa l taklidini yapmakla şöhret si Mahkemeye müracaat eden kendi ğız demiştir ki: “Fakat Iş evlenmeğe geline&, bir koca, sözünde duran bir taklidini yapmağa girişmedi, Amerikanın radyo temsilleri tınm geri yanından naklettiğin kalardan en sonuncusu bir çok ler sahibi 19 yaşında Luiz Hitzi hur şarkicı “Budi,, ile evlenme Bu çift Boston o şelirinden * yorka sıvışıp Orada “evlendi! döndüler. Hem o kadar çabuk Kİİ kıcı “Budi,, o akşamki radye P mında gene yerini nlmaja, “$$ söylemeğe muvaffak oldu. Bu çift de, “dünya yıkılsa ramız en sağlam olarak k# radyoda olsun daima beraber ğız., diyor, i KARE, Amerikaya Kaçırıla Kadın, e TÜ rk Genç, ihtiyar.. Her azan : kesi alâkadar eden ; İ ISHAK günün en heyecan- İ İ FERDİ İt romanrna yakın- da başlıyoruz. | emr” “... Haydi, söyle bakalım. Babanın İstanbuldaki ban kalarda ne kadar parası var? sy, Yeni tefrikomızı Sebirsizlikia.. TET İN