11 Ekim 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

11 Ekim 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

Türk - RUS temas- ları komitesinin | Tebliği Sovyet - Türk spor karşılaşma- ları komitesinden: 1 — 12 Teşrinievvel Cumartesi sabahı şehrimize gelecek olan Sov yetlerin futbol, güreş, eskrim ve tenis takımları srasiyle İstanbul, Ankara ve İzmirde muhtelif müsa- bakalar yapacaklardır. 2 — İstanbul, Ankara ve İzmir- de yapılacak müsabakalar için ten zilâtlr toplu biletler hazırlanmış - tır. 3 — İstanbulda 13 Tşrinievyel- pazar saat 14,30 da Fenerbahçe stadında ve 15 Teşrinievvel Salı! günü saat 15 de Taksim stadında! yapılacak müsabakalar için tenzi- lâtlı futbol toplu biletlerin fiyat- ları tribün 150, duhuliye 75 ku : ruştur. 4 -— Toplu futbol biletleri Tak- sim stadı gişesinde, İstanbul dör - düncü Vakıfhanı birinci kat 13 numarada Federasyonlar merke - zinde ve Kadıköy İskele caddesin- de Milyon tayyare gişesinde bu - gün saat 12 den itibaren satılmağa başlanacaktır. 5 — 14 ve 16 Teşrinievvel ta - rihlerinde saat 20,30 da Maksim. de yapılacak güreşlerle 13 ve 15 tarihlerinde saat 12 de Kadıköy ve Taksim kortlarmda yapılacak tenis maçlarının da biletleri ayni gişelerde satılacaktır. 6 — Güreş biletleri birer lira, tenis ve eskrim biletleri yirmi be - ser Yuruştur. Mühim mesele- ler konuşuluyor Arsıulusal futbol federasyonu toplandı Mösşö Rimet'in başkanlığını altında arsrulüsal futbol federas- yonu Londrada toplanarak mühim messlelere dair müzakeratta bu- lunmuştur. Bu toplantıda görüşülen husus sat şimdilik gizli tutulmakla bera- ber intişar edan haberlere naza- rari asıl müzakerenin, gelecek se) ne Berlinde yapılacak olimpiyat- Tarda, futbol müsabakalarına yal- niz âmatörlerin iştirak etmeleri i» çin lâzım gelen tedbirlerin şimdi- den alınması etrafında cereyan et- tiği anlaşılmaktadır. Boksta Avrupa horoz siklet şampiyonu Unvanını muhafaza etti Avrupa horoz siklet boks şamr! piyönu İsviçreli Dubois ile Fran-| sız şampiyonu Plotner Cenoda yaptıkları maçta İsviç-eli Dubois sayı hesabiyle galip ge'erek ünva- nmı muhafaza etmiştir. Bu maçta beş binden fazla 8€-! yirci bulunmuştur. Fransadan su- reti mahsusada bu maçı seyretmek için gelenler de çok olmuştur. l Gare hafta İnrilizrakin Pool İmamlı küç Pool limanında şev minin sonundaki Lu çelin yarışmada, mini mini Kono otolar su üze-rinde adetâ uçarak 50 millik bir © Güreş yıldızlarımızın hayatları Ankaralı Necmi | Ağır sıklette Çoban- dan sonra yegâne | güreşçimizdir Ankaralı Necmi Çoban Melhmetten sonra yegâne a. gır siklet güreşçimiz Ankaralı Neemi,) devam etmekte olan . anketimiz için! sorduğumuz suallere aşağıdaki cevap. ları verdi. 1 — Kaç — On senedir güreşiyorum. 2 — Kaç yaşındasınız, ve nerelisi niz? senedir güreşiyorsunuz? —-a Kırklarilinde yaşındayım. doğdum Istanbulda büyüdüm. Şimdi| ... Ankarada çalışıyordum. 3 — Ne iş yapıyorsunuz ra kazanıyorsunuz? — Modelcilik yapıyorum; Ayda e - lime geçen para 50 lira kadardır. 7 ki. şiye baktığım için Ankara gibi bir yer de bu para elbette bana az geliyor. 4 — Spor hayatınıza nasıl başladı. nız? ve kaç pa. — 1936 senesinde Mısırdan gelerek Türk pehlivanlarına meydan okuyan Hasan Tahsini yenmek suretiyle. O zaman Ankaraya yeni (gelmiştim ve güreşe karşı büyük hevesim vardı. An- karada meşhur (pehliyanlarımızdan Tayyarla tanıştım. yar benim gü. veşe olan hevesimi görünce dört elle bana sarıldı ve bana güreşi öğretmeğe başladı. Daha 1925 senesinde Ankara birin. cisi oldum. 1926 da demin de dediğim i Mısırlı Hasan Tahsini yendim.| 1927 de rakipsiz olarak Türkiye ağır et birineisi oldum. 1932 de federas yonun arzusiyle müsabaka harici Ço- ban Mehmetle karşılaştım, oldum. mağlüp| Güreş hayatınızda en büyük ü ne vakit duydunuz? — Güreş hayatımda büyük bir te. essür duyduğumu (hatırlamıyorum. Yalnız İstanbuldan uzak olduğumuz, tee: ve €cnebi takımlarla temaslar yapa . madığımız için vakit vakit bittabi mü- tecssir olurdum. | © — En büyük sevincine zaman | duydunuz? - Herhalde Mısırlı Tahsini yendi. | ğim zaman olacak, 7 — Spor hayatmızm gayesi ne . dir? : —Her güreşçi gibi büyük bir sam - piyon olmaktır. Fakat gene dediğim gibi simdiye kadar fırsat bulupec. nebi (ogüreşcilerle O karşılaşamadım. Hattâ Istanbula gelerek hazırlanmak için kampa çıkmam da ilk defa olmak. tadır.. Her halde Ruslara karşı iyi bir güreş çıkarmak isterim. $ — Güreşçilerimiz içinde beğendiğiniz kimdir? İ — İsim söylemiyeceğim. . Çalışan,! muvaffak olan, ve bu muvaffakıyetini uzun müddet muhafaza edenleri be - ğenirim. 9 — İlk güreşinizdeki intibalarmı . zı anlatınız! — Büyük bir heyecan duydum. Ne de olsa karşımdakinin kuvvetini, maâharetini bilmediğimden çok dikkat Mi darranıyordum. Fakat az Zâmanda rakibimi altıma-alıp, kuvvetini. yakı .| nen anlayınca bü heyecanım kalma - dı, 10 — Türk güreşinin daha fazla i. İlerlemesi için neler dü otsunuz? — Güreşih daha fazla ilerlemesi için bence lüzumlu olan şeyler, salon, güreş malzemesi, ve himayedir. Mese. lâ Ankarada Tayyardan sonra güreş işlerinin başma işi hakkiyle oanlıyan tir. Sonra güreşe heves edenler çok az. Bunların o sayısı da artmalıdır. Meselâ Nuri mükemmel bir antrenör olabilir ve çok yüksek ka- biliyette güreşçiler yetiştirebilir. Gü - reşin ilerlemesi için Tüzumlu şeyler - den biri de hariçle temastır. Bence hariçle temas olmadan güreşin fler - lemesine imkân yoktur. en çok Meşhur Alman futbolcusu Hatrrman öldü Almanların 18 defa beynelmi - lel olmuş meşhur futbol oyuncu - ları Hoffman 35 yaşında mene - jitten ölmüştür. Hoffmam Almanyanın bugüne kadar yetiştirdiği futbolcuların en yüseklerinden biri idi. Onun ölümü Alman futbolculuğu için hakiki bir ziyadır. Hoffman vatanımı çok seven bir adamdı. Pederi çok ağır hasta olduğu halde harpten sonra 1931 de ilk defa Pariste yapılan Fransa - Al- manya futbol maçında oynamış,| baftayimda babasının öldüğü ha « berini almış olmakla beraber bu ağır felâkete rağmen ikinci dev - rede yine oynıyarak takımının ga libiyetini temin etmiş ve mac bi! tikten sonra kıyafetini değistirme-| den tayyare ile Almanyaya hare -| ket etmiştir. mesafe üzerinde meye savaşmşlardır. İşte bu yarıştan, çok güzel “bir manzarayı, Yükarki reğii resimde mide görü süratli yapılan. yar! ük, fakat şeytani sür'atli motörlerle büyük bir deniz yarışı yapılmıştır. Su sp bil Futbolda İskoçya ile Gö barabere kaldılö Gardifte İskoçya ile Gal arasm.| da yapılan futbol maçında her iki| takım: da birer sayı kaydederek| berabere kalmışlardır. İ İskoçyalrlar hücumda hasımla- rmdan üstün idiler. Gallrlar daha az melonik oynamakla beraber a- lardır. 34 üncü daki gelen bir pası ayağın? koç merkez mühacimii İ ci ile beraber kalede muştur. Bu sayı galipleri b tirmiştir. Arka arkayf bir kaç hücumdan bir! | inci dakikada İskoç bel hatası yüzünden de 6*” yı kaydetmişlerdir. Bi İ bu'suretle bitmiştir. rasıra çok şiddetli ve tehlikeli a - kınlarda bulunmüuşlardır. | Müsabaka başlar başlamaz İs- koçyalılar hakimiyeti ele almış - İkinci devrede İskof kim oynamış olmaları galibiyeti temin edemö bu mühim maç bir bit bulmuştur. —— > € DUNYA ŞAMPIYONLUGUNA D Simeling Joe Lol ile çarpışacak Jos - Lowis'in son parlak galis biyetirden son- ra dünya şampi- yonluğuna doğ ru emi adımlar. la gitmekte ©- bu müthiş zenci (o boksöre karşı kimin e'ka» rılacağı düşünül- mekteydi. Bazı- ları o doğrudan doğruya Brod- dock, bi ziları da Sehmeling lan Nihayet Alman boksörü ile çar- pışmasına karar verilmiş gibidir Müsabakanın Nevyorkta 1936 senesi haziranınr da yapılması dü şünülmektedir. Müsabaka tari- hinin bu kadar geriye birakılmasının «ebebi ne Amerikada ve ne de Avrupada bu kadar mühim bir maça gelecek kalabalığı alasilecek kapalı bir stad bulunma.nasından ileri gel- mektedir. Halen Joe . Louis kar Max Sehmeling de Polonyada 'avlan- moktadır. Böyle bir maç hakkındaki dü gazeteciye, rısiyle balayı geçirirken şi vcelerini o soran Sehmeling'in menejeri, talebesi- nin her zamandan dah iyi antre- ne bulunduğunu ve maça her zar man için hazır ve müsabakının nelicesinden de emin «lduğunu söylemiştir. Avrupa boks şai 7 MAX SCHMEL