3 Kasım 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

3 Kasım 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

HABER mineli YE kiki akşam Ae Akli A ET YY verenler kâr ederler. 5 kuruş - Telefon: 2... >. 3 Sonteşrin 1935 PAZAR Yazısı Dün gene ekmek sıkıntısı çekildi 4 üncüde Sene: 4 * Sayı: 3374 İtalyanların ikinci ileri hareketi bugün başlıyor İtalyanlar yerli halkın isyanından korkuyor Makallenin düştüğü tekzip ediliyor ( Allah da Italyanlara karşı yağmurlarla zecri tedbir alıyormuş Italya istatistik neşrini menetti Roma, 3 (A. A.) — Devlet daire lerinin ekonomik, finansal statis tikler neşretmeleri bir emirname ile muvakkaten yasak edilmiştir. | İtalyada buhran Roma, 3 (A, 4.) — Bu aymaltı sından itibaren 46 trenin lâğvedil- mesi kömür sarfiyatında tasarruf maksadiyle alınmış bir tedbirdir. Diğer taraftan benzin fiyatlarının artması taksi tarifelerinin yüksel mesine sebep olmuştur, Japonların Çine müdahalesi Pekin, 3 (A.A.) — Japon ma- kamatının teşebbüsü üzerine 30 kIŞMTEVRN EAMRİŞUR Japonlar bunların teslimini istemişlerse de Pekin ve Tientsin valisi tahkikatm mevkufları cezalandırmak veya İ mahküm etmek işinin münhasıran Çin makamatına ait olduğunu söy. liyerek Japonlarm bu talebini red. : ği > i detmiştir. Imparator Halle Selâsiyenin harp emirlerinden biri okunurken v . (Yassı 2 nelde) | © (Çin sulkastine dair yazı ikincide) kağ see MİR şa Zecri tedbirler 18 son teşrinde tatbik edilecek Italya siyasada yalnız kaldı Murahhaslar Cenevreden ayrıldılar (Yazısı 4 üncü sayfada ) Yunan Geneloyu Bugün! Bugün Yunanistanda geneloy yapıl- maktadır. Bugün Yunanistan, hangi şekil idare altında yaşamak istediği ni tayin edecektir. Geneloydan sonra, Çaldaris ve Me taksas gibi kralerların da dahil olma siyle geniş bir ittihat kabinesi kurul- ması meselesi düşünülmektedir, Fakat ne Kondilis, ne de Çaldaris böyle bir kabinenin kurulmasına ta - raftar olmadıklarını söylemişlerdir. Çaldaris ve taraftarlarınm düşün - dükleri, kral geldikten sonra, parlâ * mentonun çokluğunu elinde tutan Çaldarisi, kabine teşkiline memur e- deceği şeklindedir, Kondilis ise, kralın icabında parlâ mentoyu feshetmek hakkına malik ol duğunu ileri sürüyor, Yeşil Giresun'un bu sakin o denizine “hiç inanmak olmaz hüm, Giresunda fırtına etmediğini bırakmadı NSanlar dele pençeleşti (Yazısı 4 üncü sayfadâ) Kral gelmeden önce, hükümet par lâmentoyu feshetmiyecektir. “üç sefir Cumhuriyet bayramımızda Son Cumuriyet bayramına da- ir şimdiye kadar epeyce resimler çıktı ve yazılar yazıldı. Fakat elimize geçen bu üç re sim, bütün bunlar arasındaki en fazla alâkayı celbedicidir: İbtilâf halinde bulunan üç dev- letin elçisi, Cumuriyet bayramı « mız töreninde! Üstte İngiliz elçisi, Ortada Habeş elçisi, Altta İtalyan elçisi. Kadını kazığa geçirip sonra kızarttılar Iki cani yakalanarak adliyeye verildiler. Tombak kadının ölümü pek acıklı Aydın, 2 — Bozdoğan ilçesinin Ala mund köyünde işlenen bir cinayet şim diye kadar işitilmemiş bir mahiyette dir ve tüyler ürperticidir. Alamund köyünden Veli, bir gün 190 lirasının çalımdığını görüyor ve bunun ayni köyden Tombak adındaki bir kadın tarafından çalındığına za - hip oluyor. Kardeşi! Hüseyine danışıyor. Niha yet kadın köyden Wzak bir yere kaldı rip sıkıştırmayı ve paralarını kurtar mayı kararlaştırıyorlar, Gün geliyor, Tombak kadını kaldırarak tarlaya götürüyorlar, Sikıştırıyorlar, parayı kendisinin çaldığını “itiraf settirmek | istiyorlar. Kadın çalmadığını söylü * yor. Veli ile Hüseyin, itiraf ettirmek hır- siyle işkenceye başlıyorlar. Tam 12 gün. Hem bu, akıllara durgunluk ve recek kadar feci olmuştur. 12 gün fa sılalı fasılasız dövmüsler, Tombak kadın: — Ben almadım, ben çalmadım. İs- (Devamı ? ncide)